Benzinciye küstüm / Ayşe Şule BİLGİÇ
-
Admin
Bu hafta Türkiye’nin gizli efsanelerinden birisi olan YBR 125’in yeni modeli konuğum oluyor. YBR 125 sürekli yolda iş için motosiklet kullananların (başta kuryeler) favori motosikleti. Çünkü hem çok sağlam, hem çok ekonomik hem de kullanması çok keyifli. Evden işe, işten eve gitmek için (eğer scooter sevmiyorsanız) piyasada alınabilecek en iyi motosikletlerden birisi. Yeni YBR 125 için Barkın Bayoğlu geçen ay o kadar güzel bir yazı yazmış ki daha üstüne ben koyacak bir şey bulamadım.
"Yamaha’nın ülkemizde en çok sattığı YBR 125 bu yıl yenilendi. Japonya’dan çıkmış dev üreticinin minik iktisatçısıyla 3 gün geçirdik. Benzine harcayamadığımız parayı anlata anlata bitiremedik. Böyle ekonomi, IMF’den getirttiğimiz (niye çağırıyoruz ki bu adamı?) en has uzmanda yok. Ama YBR’de var.
Bir an hayal edin: Motora 12lt benzin alıp, 528km yaptığımızı. Benzinciyi ne kadar az görürüz? O genzi yakan petrol kokusunu ne kadar az soluruz? Hele cebimiz? Yamaha’nın ülkemizde en çok tutulan, minik, sağlam ve tutumlu motoru YBR 125, bu yıl yenilendi. Yenilikler, eski YBR 125 sahiplerinin sesine kulak verildiğine alamet. İlk göze çarpan yarım kafa karenajı ve halojen far. Eskiden balon tip ampullü olan farın halojene geçmiş olması sevindirici bir gelişme.
Sinyaller ise daha afilli: R1’le aynı (AR ne?). Kuş tüyü ağırlıktaki YBR’ye oturup, karbüratör üstündeki jigleyi çekerek makineyi ateşliyorum. Sağ tarafta ayaktan marş da var. Özellikle dar bütçeli kullanıcının bazen akü bitik sürebilmesi için iyi düşünülmüş (Ah aç köpek liseli motosiklet yıllarım). Motor rölantide o kadar sessiz ve titreşimsiz ki, çalıştığından emin olmak için devir saatine bakma ihtiyacı duyuyorum. Puf minder yumuşaklığındaki debriyajı çekip, birinci vitese net bir geçiş yapıyorum.
AAA DURDU!
Veeee motor stop ediyor. Yan sehpayı açık unutmuşum. Vay vay vay, yan sehpada güvenlik önlemi olarak müşür varmış (bu sınıfta az rastlanan bir özellik!). Hafif bir gaz ve hop olaya giriyorum. İşte budur. Motosiklet kullanmak bu kadar kolay ve rahat olmalı (sanırım son zamanlarda her gün uğraştığım 300kg’lık ayılar beni bıktırmış). Bu kadar rahat ayarlanan gaz kolu insanda güven uyandırıyor.
Sürüşte güven uyandıran bir başka unsur da tüples lastikler takılmış döküm jantlar ve ön disk fren. Tüples lastikler patlama ve yamama eziyetini büyük oranda azaltacağa benzer (patlasa bile tüplese bir fitil atmak, tüm jantı söküp yama yapıştırmaktan çok daha kolay olacaktır). YBR’yi ilk gördüğümde "ulan acaba?" dedirten tek teknik nokta öndeki disk ve arkadaki kampana frendi. Ancak şehir trafiğinde sürüşte, defalarca karşıma çıkan/önüme fırlayan, türlü türlü tehdite karşı işlerini hatasız yaptılar.
YBR 125’in 5 vitesli şanzımanı boyunca yukarı aşağı habire oynuyorum. Küçük sınıflarda bazen rastlanan bir hatalı boş (vites sıralamasında olmaması gereken yerde bir boş) ya da sürücüyü zorlayacak bir vites geçişi arıyorum. I-ıh yok. Şanzıman şıkır şıkır çalışıyor. Hızlı bir tempo da gitmek isteniyorsa çalışması da lazım. Çünkü, o hap kadar 125cc’lik makinenin canını alırcasına gazlıyorum. YBR ise tüm hayvanlığıma eksiksiz cevap veriyor.
BENZİNCİYE HAKİKATEN KÜSTÜM
Ve tüm bu kötü kullanımıma rağmen yine de 12lt benzinle 528km yol yapıyor (Son 60km’si rezervde). Yeni kafa karenajının tasarımı her zevke uymayabilir. Fakat bir miktar koruduğu kesin. Hele ki benim durumumda, sürücünün 1.83m boyda ve 88kg ağırlıkta olduğu düşünülürse rüzgar koruması önemli bir faktör. Maalesef bu ebatlarımla YBR125’in üzerinde tespih böceği gibi büzülmem de pek mümkün değil. Bu sebeple, mümkün olduğunca o kafa karenajının korumasına saklanmaya çalıştım.
Sele konforundan ilk 150-200km boyunca memnundum. Sonraları boydan sığamamam sebebiyle son 500 küsür km’de tadım biraz kaçtı. Diğer yandan, temel bir motosikletin yapması gereken herşeyi hatasız ve kolayca yapıp, 3,500YTL anahtar teslim fiyata sahip olması, üzerine de benzinde bu kadar ekonomi yapması çok hoşuma gitti. Ben günlük sürüşlerim için şimdiden bir YBR 125 istiyorum."
Ayşe Şule BİLGİÇ
ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
AŞB'nin bu yaptığı hakkaten gazetecilik ayıbı. Barkın Bayoğlu'nun testini kendi köşesine koyması son derece yanlış. Hele bir de test motoru YBR125! Hadi Ducati Desmosedici testi olsa anlayacağım, ama 300-500 bir şey verip YBR'yi bir kuryeden 2 günlüğüne ödünç bile alabilirsin!
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
AŞB'nin bu yaptığı hakkaten gazetecilik ayıbı. Barkın Bayoğlu'nun testini kendi köşesine koyması son derece yanlış. Hele bir de test motoru YBR125! Hadi Ducati Desmosedici testi olsa anlayacağım, ama 300-500 bir şey verip YBR'yi bir kuryeden 2 günlüğüne ödünç bile alabilirsin!
Hehe bir bayandan 1.83m boyda ve 88kg ağırlıkta oldugunun itirafini duymak da pek sik rastalanan birsey degil bu arada Bari onu degistirseymis Ben bu yaziyi ilk defa goruyorum o nedenle kim kimden ne calmis o konuda bir bilgim olmasa da cok sasirmam. Ulkemizde birseyler calmak pek bir moda oldu.
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
ayı gibi motorları meth ederken, ne oluyor şimdii, onlardan memnundu da şimdi birden fikrimi değişti=?
daha acemi bu kız, yansehpayı kapamadan gitmeye çalışmış baksanıza kendisi yazıyor... bunun amacı nedir :D motora birde hayvanlık yapmış mışşşş
yorumsuzz, kendi yazdıklarının özetini çıkarttım sadece
[COLOR="Red"][B]V[/B][COLOR="Black"]e[/COLOR] [B]F[/B][COLOR="Black"]ark[/COLOR] [B]R[/B][COLOR="Black"]üya 'da[/COLOR][/COLOR]
-
Süper Moderatör
AŞB hanımın daha önce Erhan'ın (Skullhunter) Fazer hakkında bir yazısını habersiz olduğu gibi köşesine taşıdığınıda görmüştük. Hatta bizim kendi aramızda Erhan'a güldüğümüz bir yazım hatasıyla birlikte
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Skullhunter adlı üyeden alıntı
Bu hafta Türkiye’nin gizli efsanelerinden birisi olan YBR 125’in yeni modeli konuğum oluyor. YBR 125 sürekli yolda iş için motosiklet kullananların (başta kuryeler) favori motosikleti. Çünkü hem çok sağlam, hem çok ekonomik hem de kullanması çok keyifli. Evden işe, işten eve gitmek için (eğer scooter sevmiyorsanız) piyasada alınabilecek en iyi motosikletlerden birisi. Yeni YBR 125 için Barkın Bayoğlu geçen ay o kadar güzel bir yazı yazmış ki daha üstüne ben koyacak bir şey bulamadım.
_alp_ adlı üyeden alıntı
Hehe bir bayandan 1.83m boyda ve 88kg ağırlıkta oldugunun itirafini duymak da pek sik rastalanan birsey degil bu arada
Bari onu degistirseymis
Ben bu yaziyi ilk defa goruyorum o nedenle kim kimden ne calmis o konuda bir bilgim olmasa da cok sasirmam. Ulkemizde birseyler calmak pek bir moda oldu.
BHTYR_VFR adlı üyeden alıntı
ayı gibi motorları meth ederken, ne oluyor şimdii, onlardan memnundu da şimdi birden fikrimi değişti=?
daha acemi bu kız, yansehpayı kapamadan gitmeye çalışmış baksanıza kendisi yazıyor... bunun amacı nedir :D motora birde hayvanlık yapmış mışşşş
yorumsuzz, kendi yazdıklarının özetini çıkarttım sadece
Az dikkat! Çalıntı demiyorum, başkasının yazısını (ki 2Teker'de beraber çalışıyorlar) kendi ismiyle hzırladığı köşede yayımlamasını yanlış buluyorum.
-
Arkadaşlar ne çalısntısı, ablam zaten Barkın Bayoğlu'ndan alıntı olduğunu yazmış oraya.
Safety First..!!!!
Kaza
Anında
Seni
Korur
-
Ben yazinin basindaki ifadeyi gormemisim kusura bakmayin
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
onlar da çalıntı hakkında demiyorlar, kimden istese verir ybr 125 ini 3 günlüğüne, madem yazıcaksın niye kendin test edip yazmıyorsun diyolar...
ama barkın beyin yazısı güzel, önceden okumuştum....
-
oho yakında bu abla
Ayşe Şule serisini de çıkarır
Ayşe Okulda,Ayşe Parkta,Ayşe Irakta
-
en azından ybr isteğimi 10 kat daha attırdı. (ç)alıntı bu internet dünyasında hep var
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
Sanırım, "Bu hafta havamda değilim" veya "Bu hafta yazacak birşey yok" demek gibi bir lüksü olmadığından böyle birşey yapmış.Tatilde de olabilir tabi ki
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
bi tane bayan çıkmış motosiklet ile ilgili dergi çıkartıyo , gazeteye yazı yazıyo halen eleştiriyoruz , niye benim gibi sadece yazıdan bi şeyler çıkartabilirmiyim diye düşünmüyosunuz anlamıyorum , hep eleştiri hep eleştiri sonra niye bayanlar motosiklet kullanmıyo neden motosiklet ile ilgili haberler çıkmıyo diye dövünürüz...
-
.. ybr zaten 5 seneden beri tr de var neyin tanıtımı bu..??her sinyali değişen motosikletin test sürüşü yapılır mı ?? piyasada onca yeni motor varkene ben şahsen gereksiz buldum.gelgeç salla gitsin kabilinden kofti bi derleme yazmış hanfendi azıcıkda yedek parça ve servis işçilik fiyatlarından bahsetseymiş tşk .lerimi sunardım burdan kendisine..
....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Sanırım, "Bu hafta havamda değilim" veya "Bu hafta yazacak birşey yok" demek gibi bir lüksü olmadığından böyle birşey yapmış.Tatilde de olabilir tabi ki
Yahu Hürriyet'te köşem olacak, her gün ayrı motorla gezerim
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Yahu Hürriyet'te köşem olacak, her gün ayrı motorla gezerim
şaka bi yana walla dedğn gibi.hürriyette kadın,yazdığı yazıya baq
Orgazma Dudak Büktürür
-
O değil de cidden AŞB'i bir an 1.83m boyda ve 88kg ağırlıkta anladım
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
benzincide beni görmeye bıktı
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
-
asphaltkowboy adlı üyeden alıntı
.. ybr zaten 5 seneden beri tr de var neyin tanıtımı bu..??her sinyali değişen motosikletin test sürüşü yapılır mı ?? piyasada onca yeni motor varkene ben şahsen gereksiz buldum.gelgeç salla gitsin kabilinden kofti bi derleme yazmış hanfendi azıcıkda yedek parça ve servis işçilik fiyatlarından bahsetseymiş tşk .lerimi sunardım burdan kendisine..
katılıyorum sana sinyal kafa grenajı geç yeni model sonrada test 3 4 parça değişen her araç yeni sıfatını alıyor eski tipe bu eklemeleri yapmak çocuk oyuncagı.....ybr önce şu dandik karank bilyelerinden kurtulmalı ısınınca cırlayan değilde daha sessiz bi eksantrik zincirine sahip olmalı değişim budur far sinyal değil....yeni kafa grenajı iğrencin biraz ötesinde bu arada....
-
Millet YBR'yi bırakmış Ayşe Şule' yi tartışıyor..
Kimseyi savunmak derdinde değilim fakat, bari okuduğumuzu anlayalım arkadaşlar;
AŞB zaten Barkın Bayoğlu' nun test yazısını olduğu gibi köşesine aktardığını belirtmiş. Bu yaklaşım, değil çalıntı; Barkın Bayoğlu' nun yazısının daha geniş kitlelere ulaşması için olumlu bir hareket bence.
Bu arada, yenilenip çağımıza ayak uyduran yeni YBR, bence herşeyiyle dört dörtlük olmuş, ekonomisi, sağlamlığı ve parça kalitesiyle, kesinlikle 2. motor olarak sahip olmak isteyeceğim bir makina.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler