Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

30 bin Euro’luk İtalyan MV Agusta F4 1000S / Ayşe Şule Bilgiç

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Beni biraz tanıyanlar bilir, İtalyan motosikletlerine karşı sempatim vardır. Akdeniz insanlarının tutkulu, estetiği ön plana çıkaran, keyif verici makinelere karşı yatkınlığı bir başka oluyor. Motosiklet konusunda da İtalyan firmaları tıpkı otomobillerde olduğu gibi olağanüstü görünen özel araçlar yapmada oldukça başarılılar. Bu sebeple bu hafta bu özel araçlardan birini misafir ettim ’Bu senin motorun mu’ testimize...

    İtalyan markaları arasında özellikle Avrupa’da ismi çok bilinen, ülkemize ise ancak bu yıl ithal edilmeye başlayan bir marka var: MV Agusta. Otomobil üreticileri içinde Ferrari’nin nasıl bir sportif geçmişe dayanan karizmatik ağırlığı varsa, MV Agusta’nın da benzer bir bakışı var motosiklet üzerine. İtalya’nın en eski motosiklet üreticilerinden olmakla birlikte varlığını daha çok yarışlara dayandıran, motosikletlerinde her zaman en yeni teknolojileri, en iddialı tasarımları kullanırken maliyetten kaçmayan prensipleri ile haklı bir üne sahip bu marka. Titizlikle elde üretilen bu nadide motosikletlerden bu hafta F4 1000S modelini test ettim. Darısı Brutale’ye...

    NEFES KESİCİ TASARIM

    F4’ü karşımda ilk gördüğümde nefes kesici bulmuştum. Gerçekten genel duruşu farklı bir motosiklet olduğunu her açıdan göstermek ister gibi görünüyor bu namussuz. Tasarımı CRC stüdyoları tarafından on yıl önce yapılsa da, günümüz dizaynlarının arasında eskimiş durmuyor. Önden belki biraz fazla sade görünse de yandan ve arkadaki inanılmaz dört çıkışlı egzozu ile uzun süre kendini seyrettiriyor. Tek bağlantılı arka salıncağı, sinyal entegre edilmiş aynaları, sportif kuyruğu, gövdeyi tamamen kaplayan karenajları ile hala çok modern ve iddialı bir duruşu var F4’ün.

    İŞLEVSEL MARŞ DÜĞMESİ

    Peki bu yakışıklı İtalyan’ın üstüne oturunca nasıl? Popomu bu yakışıklıya ilk dokundurduğumda, ’aman Allah’ım bu şekilde kesinlikle kullanamam ben bunu’ diye düşünmüştüm. Oldukça yatık bir oturuş pozisyonu olmasına rağmen birkaç günde alışınca, önyargılı yaklaştığımı anladım. Ayak pozisyonu Japon kardeşlerine göre biraz daha alçakta ve deponun üst kısmı tepsi gibi düz olduğundan kısa sürede o kontrol edememe duygusunu attım. Tek sorun benim boylarımda sürücüler için fazla yüksek kalan selesi oluyor. Motosikletin sportif yönü ağır bastığı için sele için incecik bir ped yeterli görülmüş. Genel kumandalar gayet başarılı ama birkaç ilginç yanı da yok değil. Mesela dijital ekrandaki bilgiler arasında geçiş için motosiklet çalışırken marş düğmesine basmak gerekiyor. İlk seferinde ’inşallah marş dişlilerini dağıtmam’ diye dua ederek bastığımda ekranın değiştiğini görünce pek rahatladım. Ne stresli düğmeymiş o yahu. Parmağım düğmeye gitti gitti geldi. Hani bir şey değil de, motora bir zeval versem, telafi etmek için benim haremdeki bütün motorların anahtarını Ulu motora vermek gerekebilir de o bakımdan tırstım.

    MAKİNE DAİRESİNE İNDİM

    Devir göstergesi 17000 d/d’de son buluyor ve herhangi bir yerinde kırmızı çizgi yok. Bu da, 12700 d/d’de kesiciye giren bir motosiklet için ilginç olmuş. Yüksek devirlerde vites değiştirme alanı alışık olduğum yerden oldukça farklı olduğu için arada bir devir kesicinin uyarı ışığına yakalanınca şaşırttı beni. Bunun dışında detay işçiliği ve kullanılan malzeme kalitesi son derece iyi. Tüm kumandalar son derece kolay ayarlanabilir halde geliyor. Merak edipte sağına soluna bakınca karenajların birer klips ile kolayca sökülebildiğini fark edip F4’ün makine dairesini de görebileceğimi fark ettim. Arka fren merkezinin egzoz borusunun dibinden geçtiğini, sadece basit bir ısı kalkanı ile korunduğunu görünce şaşırdım. Yolcu ergonomisine gelince, yolcu koltuğu her ne kadar el kadar olup, idareten yapılmış gibi dursa da tüm yolcular pek rahat ettiğini söyledi. Yakışıklılığına ve karizmasına mı kapıldılar da ondan mı böyle söylüyorlar bilmiyorum valla.

    TEKNİK DETAYLAR

    F4 1000S’in sıralı 4 silindirli 998 cc hacminde, 16 radyal sübaplı, 11750 d/d’de 166 beygir güç, 10200 d/d’de 109 Nm tork veren motoru tamamen MV Agusta’nın yarışlardaki deneyimleri ışığında üretilmiş bir motor. 6 vitesli şanzımanı ise bu motor için harika ayarlanmış oranlara sahip. Bu kadar güçlü motosikletler için birinci vites genellikle çok uzun tutulmakta. F4 te ise bir parça daha kısa ve düşük devirlerde de iyi tork veren motor sayesinde trafikte kullanmak bir parça daha kolay. Tam ayarlı ön süspansiyonu Marzocchi, arka amortisör ise tek kollu salıncağa bağlı yine tam ayarlı Sachs markasına sahip. Önde bir çift 310 mm çapında 6 pistonlu radyal bağlantılı, arkada ise tekli 210 milimetre çapındaki 4 pistonlu Brembo frenler ise motosikletin kalitesini tamamlayan unsurlar olmuşlar.

    SIKIŞIK TRAFİKTE ZOR ANLAR

    Teknik detayları kısa kesiyorum çünkü motosikleti özel yapan şey ilk olarak köklü bir markaya sahip olması, en iyi komponentlerden oluşan bir motosikletin keyifli sürüşler vaat etmesi olduğundan, hemen bu sürüşteki hissi durumlara geçmek istiyorum. Motosikleti ilk teslim aldığım gün inanılmaz yoğun trafikte kullanmak zorunda kaldım. Kabus gibi tıkanmış trafikte "Yeter uleeeeeen bu nasıl bir trafik" deyip, yanmam mıııııı? "Beni açık yollaraaaa vuruuuun..." türküsünü söylemeye başlayınca "Allah" dedim. F4 bu türkünün ardında "Alev alev aaaaaaaleeeevv, yandığımı görüyorsun. Bir teselli istemem, istesem de yanıyorum biliyorsun" şarkısını söylemeye başlayınca kenara çekip beklemek zorunda kaldım. O kadar ısınmıştı ki bacaklarımın iç taraflarında pişikler çıkmaya başlayacaktı. Biraz hayal kırıklığına uğradım açıkçası. Ancak ertesi gün bu yakışıklı ile tamamen trafikten uzak, güzel asfaltı olan açık yollarda biraz vakit geçirince, söylediği o arabesk şarkıların yerini "Yollar uzun, virajlı, zorlu olsa da, bastığın yer yamalarla dolsa da...sürücüm dün üstümde yansa da... F4 açık yolda gülerek yürür" diye bir marş aldı. Yani nasıl söylesem F4 ü trafikte kullanmak pitbull ile çocuk bahçesinde gezmek gibi bir şey. Açık yollarda ise gerçekten etkileyici bir sürüşe sahip.

    KADEMELİ GÜÇ ARTIŞI

    Önce şunu açıklığa kavuşturalım. F4 1000S, Japon üretimi CBR, GSXR, ZX10, R1 gibi motosikletler ile kıyaslanacak bir motosiklet değil. Onlar kadar ne hafif, ne de güçlü. Bana daha çok BMW K1200S ile rakipler gibi geldi. Bu kanıya özellikle motor performansını gördükten sonra vardım. F4 ün motoru çekik gözlüler gibi tamamen performans odaklı değil. Japonlar alt devirlerde biraz sönük olsalar da devir yükseldikçe roket gibi hızlanmalarını sağlayacak bir güç patlaması yaşıyorlar. F4 ise çok daha rafine bir güç sunuyor. Alt devirlerden itibaren güç kademeli olarak artarken hiçbir zaman sürücüsünü tedirgin edecek güç patlamaları yaşatmıyor. Doğrusal olarak hızlanması özellikle virajlı yollarda muhteşem bir kararlılıkla ilerlemesini sağlıyor. Üzerindeki 190/50/17 Pirelli Dragon lastikler ise ısınınca bu devasa gücü yere zamk gibi yapışarak aktarıyorlar. Şimdi buradan F4’ün Japon kardeşlerinden yavaş olduğu akla gelmesin, çünkü F4’ün 1000R modeli (10 HP daha güçlü) geçen aylarda dünyanın en hızlı seri üretim motosikleti olma unvanını ele geçirdi. Anlayacağınız gibi otoyolda acımasızca seri bir motosiklet F4. Lakin, şehir içinde 192 kilogramlık ağırlığı ve biraz yüksek ağırlık merkezi yüzünden biraz sıkıntı yaşatmasına katlanmak gerekiyor.

    GÜÇLÜ FREN SİSTEMİ

    Süspansiyonlar doğal olarak oldukça sert. Bunda benim oldukça hafif olmamın da etkisi var elbette. Ancak yolda oldukça iyi geri bildirimde bulunuyor. Sürücü limitlere yaklaşmaya başlayınca erkenden uyarıyor. Frenler yukarıda bahsettiğim gibi oldukça güçlü bir sistem. 6 pistona sahip bir sisteme göre ilk frene temas ile diskleri ısırmıyor ancak artan basınçla birlikte etkisini gösterip motoru güvenle durduruyor. Kilitlenme noktasına yaklaşana kadar iyi bir dozaj aralığı sunuyor. Arka fren pedalı ise başlarda sürekli ayağımın altından kaçmaya başlayınca son derece kolay ayarlanabilen bir yapıda olduğunu gördüm. Kendime uygun olarak ayarladım ve bundan sonra rahat ettim.

    Genel sürüş özelliği, hafta sonu açık ve hızlı yollarda son derece keyif verici, virajlı temiz yollarda da oldukça çevik, tutarlı ve eğlenceli göründü bana. Yurt dışında uzun mesafelerde kullanan sürücü de oldukça fazlaymış. Oturuş pozisyonuna alışınca bana da uzun yol yapılamaz gibi gelmedi.

    Bu senin motorun mu

    "Peki iyi diyosun, hoş diyosun da RK hanım, bu motor bal ilen kaymak mı?" derseniz; "Değil" derim. Beni en rahatsız eden şey yukarıda da bahsettiğim gibi trafikte belden aşağınıza cehennem demosu yaşatan sıcaklık oldu. Haaa, bak az kalsın unutuyordum. Bir de aynaların estetik açıdan çok şık olmasına rağmen fonksiyon olarak ciddi derecede dar görüş sunması oldukça can sıkıcı. O kadar parayı verip de bu basit konulardaki yetersizliği üzücü kanımca. Yani anlayacağınız, MV Agusta F4 1000S günlük kullanımdan çok, düzgün asfaltlı açık yollarda keyif dolu ve kaliteli sürüş isteyen, aynı zamanda oldukça yüksek karizması ile özel bir motosiklet arayan, standart bir otomobil parasından daha fazlasını nadide bir motosiklete vermekten canı yanmayacak sürücülere hitap ediyor. Bu hızlı, yakışıklı İtalyan, yıllarca garajda dursa bile değerinden bir şey kaybetmeyecek sıra dışı bir motosiklet. Fiyatını yazarsam beni topa tutarsınız diye korktuğumdan buraya yazmıyorum. Ben iyice sapıttım başlığa yazmışım kocaman ’30 bin Euro’ diye de daha ne konuşuyorum? Hatta 31 bin 249 Euro. Haremime alma konusuna gelince, daha çooook çalışmam, editörlerimin ve gazete yönetimimizin daha çok gözüne girmem gerekiyor. Yeterince param olsa bile sanki ben hala tercihimi, test edemeden hastası olduğum, bir araya gelmek için sabırsızlandığım MV Agusta Brutale’den yana kullanırım gibi geliyor.





    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cbr_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC 700 S Honda CBR 250R Honda Beat 2004
    süper dostum

  3. #3
    ilker333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Mondial MCT 250
    iştee buu motorrr mühendislere helal olsunn

  4. #4
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Güzel bir motosiklet.Tanımak için biraz daha fotoğraf olsa iyi olurdu.

  5. #5
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    Alıntı alonso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen hafta hezarfen havaalanında drag yarışlarında bu motosikleti gördüm baya bi ilgi vardı bakamamıştım bu gün darülaceze dönüşü bahçelievlerde motorcu arkadaşın hakan kardeşim yanına uğradım biraz sobet ettik baktım agusta marka motosiklet geldi sahibiyle tanıştım biraz sohbet ettim motosikleti yeniş getirmiş ve türkiye Disbrütörlüğünü almış biraz teknik özelliklerinden bahssetik gerçektende mükenmel bir alet tabi fiyatını da sordum
    yaklaşık 50.000 ytl civarıymış
    sahibinin adı hakan mış hakan abiyle baya sohbet ettik ve bu sitenin adresini verdim biraz aktivitelerimizden bahsettim çok sevdi bu gün üye olucam dedi

    bikaç tanede resim çektim onları paylaşmak istedim

    F4 1000 S TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor Tipi: 4 Silindirli,4 Zamanlı ,16 Radyal Valfli
    Hacmi: 998 cc
    Güç: 166 hp (11750 rpm)
    Azami Hız: 301 km/s
    Tork: 109 Nm (10200 rpm)
    Yakıt sistemi: "Çok Noktalı" elektronik entegre enjeksiyon
    Soğutma sistemi: Su soğutma,su - yağ ısı değiştiricisi
    Çalıştırma: Elektrik marşlı
    Vites sayısı: 6 (kaset tip)
    Ön fren: Çift çelik disk 310 mm,Radyal tip 6 pistonlu kaliper
    Arka fren: Tek çelik disk 210 mm,4 pistonlu kaliper
    Ön süspansiyon: Ters teleskopik - hidrolik çatal
    Arka süspansiyon: Geliştirilmiş tekli hidrolik şok emici
    Lastik ebadı ön/arka: 120 / 70 - 190 / 50
    Boş ağırlık: 192 kg
    İz genişliği: 1408 mm
    Asgari yerden yükseklik: 130 mm
    Sele yüksekliği: 810 mm
    Yakıt depo kapasitesi: 21 lt









    detaylı resimler
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  6. #6
    repsolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Çengelköy
    Alıntı serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir motosiklet.Tanımak için biraz daha fotoğraf olsa iyi olurdu.
    geçen sene istanbulpark'taki fuar alanında vardı bu makine, bende öylesine bikaç fotoğrafını çekmiştim.

    buyur kardeşim...






  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    süper makine ellerinize sağlık

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Farklı ,,değişik bi tasarım...

  9. #9
    ogulcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    istanbullllll
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister HONDA hayat ONDA
    gusel bı tasarım ii bi ıscılık ellerıne saglık

  10. #10
    muammerakbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    motorbıke ekim 2006 sayısınında bütün özelikkleri resimleriyle birlikte yazılı.okudum..ki önceden dış siteler ve bıke dergi,sinde görmüştüm.ilk izlenimim görünce oldukça olumsuz oldu..hala da öyle.tasarıma gelince.kawasaki zx-10r.yamaha r1.suzukigsx1000r.hondacbr1000rr.ducatı999.ço k daha iyiler.tektin özelikklerinde ise 4 japon açık ara önde..ki yol tutuşunda japonlardan iyi olması zaten imkansız.fiyat ise ducatı999 yakın.(dergide fiyatı 25.000euro yazıyor.sitede ise 30.000.hangisi doğru bilemem.ama her iki fiyat ta çok fazla.tabii bu fiyata kesinlikkle ducatı derim.).bu tabii ki tercih meselesi...kısaca ben mv agustayı benim mahşerin beş atlısına asla tercih etmem....yaşasın KAWASAKİZX-10RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR....

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha ybr
    walla cok manyak bişimiş. ah bide deneyebilsek

  12. #12
    tororosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    drz 400
    güzel bimakıne ellerine sağlık ama gönlüm hep japonlardan yana
    daha bi sempatık ve tutkulu oluyorlar mesela cbr100 rr 600rr gibi tabiki zevk meselesi herkese saygılar

  13. #13
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    güzel makinaymış
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler