Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Bu çarşamba Faideli Çarşamba konumuz ise giyim kuşam / Ayşe Şule Bilgiç

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Eveeeet... Hani ne zamandır kendimi, size sürekli ’onu yapmayın, bunu şöyle yapın, motora şöyle binin, aman şöyle inin’ demekten edebiyat öğretmeni gibi hissediyorum diye, gaz ağrısı çeker gibi kıvranıyorum ya... Sonunda bu duruma bir formül buldum.

    Bundan gayri arada estikçe o haftayı ’Faideli Çarşamba’ ilan edip, sizlere şu başımızın tatlı belası ikitekerlerle ilgili bilmemizin ve uygulamamızın şart olduğu, kısmen sıkıcı ancak olmazsa olmaz konulara gireceğim. Yani ’Faideli Çarşamba’ ilan edilen hafta mutlak suretle güvenlikti, korumaydı, eğitimdi diye başınızın etini yiyeceğim anlamına geliyor.

    Sadede gelecek olursak bu hafta yine laf ebeliği yapacağım. Geçen yılki ’Kask Kafalılar’ kampanyamızı hatırlamayan yoktur sanırım. Açıkçası o kampanya sayesinde 1 kişi bile kask kullanmaya (dirseğinde değil, başında tabi ki) başladıysa kampanya başarılı olmuş demektir benim için. Artık kaskınızı taktığınızı varsayarak işin kasktan sonrasına giriyorum bu ’Faideli Çarşamba’da. Hala kask kafalılıkta ısrar eden dostlarımız varsa zaten bundan sonrasını okumasın, kafalar kalın olduğu için almayabilir!

    KASKTAN SONRA ÖNCELİKLİ EKİPMANLAR

    Şimdi... Taktık kaksımızı, atladık motorumuza, özgür kuşlar gibi attık kendimizi yollara. Oldu mu? Tamam mı yani? Hayır tabi ki! Peki montumuzu da giydik, şimdi oldu mu? Hayır yine olmadı! Kuşamlarımızın önem sırasında kasktan sonra ikinci öncelik mont değil arkadaşlar. Belki de çoğumuzun tahmin etmediği bir şey, Eldiven! Evet, bazılarımızın "Aman ellerim terliyor, kumandaları hissedemiyorum" gibi sudan bahanelerle kullanmadığı ucuz olduğu kadar hayati bir kuşam olan eldivenler. Peki, üçüncü sırada mont mu var? Hayır! Mont ne yazık ki ilk üçte değil, üçüncü sırada yaz aylarında neredeyse hiç kimsenin kullanmadığı bot-çizme var. Ben bunları kafamdan mı atıyorum sanıyorsunuz? Elbette değil. Amerikan MSF (Motorcycle Safety Foundation-Motosiklet Güvenliği Vakfı) tarafından belirlenmiş öncelikler bunlar. Dördüncü olarak elbette motosiklet montu ve pantolonu geliyor. Peki, sizce neden eldiven ve bot bu kadar önemli?

    Yapılmış araştırmalara göre motosiklet kazalarında sürücülerin en çok hasar gören bölgeleri aşağıdaki gibi sıralanmış: "Eller/kollar yüzde 28, bacaklar yüzde 28, kafa yüzde 16, bilek/ayak yüzde 11, boyun/omurilik yüzde 6, göğüs bölgesi yüzde 5, bel yüzde 4, kalça yüzde 2

    İLK TEMAS ELLERDE

    Görüldüğü gibi kaza anında ilk önce ellerimiz yerle temas ediyor. İçgüdüsel olarak yaptığımız bir hareket olduğundan ellerimiz mutlaka yere temas ediyor. Üstelik kalıcı hasar bırakma riski de çok yüksek. Şöyle bir düşünelim. Asfalt bir yolda olanca hızımızla koşalım. Hani olabildiğince hızlı. Olimpiyatlarda 100 metre koşucusu olsak bile en fazla 35-40 km/s hıza çıkabiliriz. Ve o hızla koşarken asfalta atın kendinizi. Böyle balıklama ellerimiz yere değecek şekilde. Olacakları hayal edebiliyor musunuz? En küçük scooter bile 50 kilometreden hızlı gidebiliyor. Varın ötesini siz düşünün. En kötü motosiklet eldiveni bile böyle durumlarda fazlasıyla faydalıdır. Üstelik doğru eldiveni seçerseniz hem kumandaları daha iyi hisseder, hem sürüş esnasında börtü böcük ve bilumum hububatla ellerinizin temasını engeller, hem de rüzgardan ellerinizin uyuşmasına izin vermemiş olursunuz.

    BACAKLARA DA DİKKAT

    Günümüz motorcularına baktığımızda, bot-çizme kullanımı da içler acısı. Bacaklar ve bilek yukarıdaki tabloda en fazla risk altında kalan grup oysa. Hani kısa, bilekleri koruyan bir yazlık bot ile riski bir parça azaltmış oluyoruz, ama uzun ve tam korumalı bir çizme, üstelik, korumalı motosiklet pantolonu da varsa riski çok aza indiriyor. Trafik ışıklarında veya herhangi bir yerde dururken dengesini kaybedip bacağı motosikletin altında kalan ve bacağındaki kırıkla birkaç ay boyunca pek çok şeyden mahrum kalan kaç sürücü vardır sizce? Ben hiç düşünmeden 5 kişi sayabilirim. Egzoz yanıklarını söylemiyorum bile. Çünkü söylemekten utanıyorum açıkçası, neden mi? Eh, "Bot da neymiş be bu sıcakta, Allah Allah..." dediğim, cahillik dönemimden kalma, okkalı bir yanık da benim sol bacakta mevcut.

    Bu konuda insanlarla konuşunca bahaneler çok çeşitli. Bazıları o çizmelerle yürümenin rahatsız olduğunu, bazıları bulundukları ortamın çizmeleri giymelerine müsait olmadığı gibi bahaneler duyuyorum. Düzenli gittiğiniz yerlerde yanınızda bir normal ayakkabı götürebilirsiniz. O da olmuyor derseniz diyeceğim şu, motosiklet kullanmak bir spordur. Ve bu sporu yapıyorsanız ona uygun ekipman ile yapmanız gerek, lamı cimi yok!

    Motosiklet ciddi iştir

    Biliyorum, bazılarımıza göre pek de keyifli değil, fakat herhangi bir şekilde bir kaza yapmış pek çok sürücü söylediklerime katılacaktır. Motosiklet kullanmak bana göre ve pek çoğumuza göre dünyanın en keyifli işlerinden biri. Fakat, bu büyük keyif büyük bir sorumluluk ve bilinç de istiyor. Yani çok büyük bir ciddiyetle bu işi yapmamız gerekiyor. Sadece "Aldık kaksımızı, giydik montumuzu, tamam bitti" demekle olacak şey değil. Hele ki yaz geldi hepimiz motosikletimizle daha çok vakit geçirmek için can atıyorken kendimizi rehavete kaptırmayalım.

    Motosiklet piyasası şaşkın yüzde 50 büyüme artık hayal

    Bu yıla motosiklet sektörü bomba gibi başlamıştı. Fakat, daha yılın ortasına gelmeden fuar döneminde ÖTV ile sağlam bir sol kroşe yiyen sektörü, Dolar-Euro kurlarının ani sıçraması sağlam bir sağ direk etkisi ile abandone etti. Oysa her şey ne kadar da iyi görünüyordu. Geçen yıla göre yüzde 50 büyüme hedefleri artık bir hayal. Distribütörler ellerinden geldiğince bu darbeleri tüketiciye yansıtmamaya çalışsa da ne kadar dayanabilecekleri şüpheli. İnsan içinden bir mucize olsun her şey düzelsin istiyor. Sonuçta olan motor sevdalısı bizlere oluyor.


    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı -Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Stylmartin ayakkabı bot modelleri için tıklayın
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    bir devleti yönetenler dış gideri azaltmak için yaptıkları planları o sektörle paylaşsalardı da o sektörde mal getirenler de hazırlıklarını ona göre yapsaydı daha mantıklı olmaz mıydı? distribütörler anlaşmayı yapmış zaten, belli sayıda mal gelecek. eee? ya art niyet var, ya hükümet de ne yaptığını bilmiyor ki son dakikada akıllarına önlem almak geliyor.

    bir de kıyafet kıyafet diyoruz da distribütörler de adam gibi geniş ürün yelpazesi sunsalar. distribütör buluyorsun, bayi yok. bayi buluyorsun model yok. bir tek kaskta marka yelpazesi geniş (model onda da kısıtlı). onun dışında ne gelirse kısmet.
    May the force be with McLaren Renault

  3. #3
    donmez_yucel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006

    Polisler

    Merhabalar Ayşe Şule hanım Sürekli olmasa da elimden geldiğince yazılarınızı takip ediyorum yaklaşık 15 yıldır motor kullanıcısıyım suan medline acil saglık hizmetlerinde motorize ambulans ekibinde paramedik olarak çalışıyorum ve sürekli motorun üzerinde belkide en güzel işlerden birini yapıyorum. Diycem o ki Yollarda motorize polisleri görüyorum ve hayretler içerisindeyim polis yeleği ve gümlekle motor kullanıyorlar vede bu kişiler devleti temsil ediyorlar polisimiz düştüğü zaman kafa ve bacakları dışında yaralanma olmuyor galiba paylaşmak istedim. Son bir soru kişisel olarak Honda varedoro mu Bmw 1200GS mi hangisi tercihiniz olur TEŞEKKÜRLER

  4. #4
    storm_black_sea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Motosikleti
    mondial kt 125 scooter
    merhaba ben zafer siteye yeni uye oldum oncelıkle bende cok motorsıklet hastasıyım hatta motorsıklete bınınce kendımı bazen cok kaptırıyorum . 6 sene den berı motorsiklet ustundeyım motorsıklet benım dostumdur.neyse herkese merhaba motorsıklet dostlarım yasasın motorsıkletlı hayat .....

  5. #5

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ara verdi devam edecek :)
    konu kasıtlı hortlatılmıştır.okunması gerektiğini düşündüm


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler