PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu Sayfada tam olarak ne anlatıldığını aktarabilecek var mı?



draggy
13 Şubat 2012, 00:32
Kısıtlı ingilizcemle translate programı ile çözmeye çalıştım ama mantıklı bütün kuramadım. İngilizcesi iyi olan arkadaşlar bakabilir mi, Motor piston ve halkaları ile ilgili bir konu

Link: http://www.stargis.net/webslinger/BreakIn.htm

dürümdöner
13 Şubat 2012, 00:46
hoca bu çok uzun yahu bende o kadar vakit yok ama bi ara bakıp özet geceyım mı yoksa acil mı

draggy
13 Şubat 2012, 00:47
Aciliyeti yok hocam, çevirirsen eline sağlık :)

cagriaksu
13 Şubat 2012, 00:49
30 kere falan okumuştum bu makaleyi, kısaca özet geçicem, detaylı yazıcak vaktim yok şu anda çünkü :)

- Herhangi bir motorun rodaji yük altındayken ilk 30 mil - 30 dakikadır, bu süre içinde pistonlar, segmanlar, silindirler vs aşınmasını tamamlar ve birbirine alışırlar, o yüzden ilk 30 milde ne yaparsan o dur.

Yapman gerekerler;

1- Kesinlikle sentetik olmayan bir yağ koymak herşeyden önce (çünkü sentetik yağ çok iyi koruma sağlayacağı için, rodaja engele olur ve süresini uzatır)
2- motoru çalıştırıp, rolantide 15 dk kadar olduğu yerde çalıştırmak. motor çalışma sıcaklığına gelene kadar bekle.
3- ondan sonra, piste çıkıyorsun, ve her viteste redline civarı devirlere çıkıp tekrar gaz kesiyorsun, yani 1'de yapıştırıyorsun redline'a yaklaşıyor sonra kompresyon, sonra 2. vites ve tekrar, 3. vites tekrar. Tabi kullandığın alet SS ise 3 ten yukarda denemene gerek yok :)

Bunu 30 mil dolana kadar aralıksız sürdürüyorsun. Ondan sonra çekiyorsun motoru kenara, direk boşaltıyorsun yağı, ve düzgün yağını koyup cillop gibi rodajı tamamlanmış motorunu gönül rahatlığı ile sürüyorsun. :)

Sorusu olan ?

dürümdöner
13 Şubat 2012, 00:49
ok hocam ben bunu bu gece okur kısa bi özet olarak buraya yorum atarım

draggy
13 Şubat 2012, 00:53
Teşekkürler arkadaşlar, bildiğim rodaj olayına karşı bir makale olmuş, mineral yağ konusunu ararken buldum bu konuyu..

cagriaksu
13 Şubat 2012, 12:30
Bu adam zaten bildiğin rodaj konusuna acayip karşı çıkıyor, bir sonraki sıfır aracımda veyahut rektefiye yaparsam eğer, rektefiye sonrasında bu adamın yöntemini uygulayacağız. Birkaç mühendis arkadaş tartıştık ve mantıklı geliyor.

adamın sitesinde, adama yöneltin sorular/olumsuz yorumlar ve bütün bunlara cevabıda var zaten. Hepsini o yüzden 30 kere falan okudum tekrar tekrar :)

mustafaat
13 Şubat 2012, 16:17
cagriaksu iyi açıklamış ama kısaca ifade etmek gerekirse: "yeni motoru zorlayarak açacaksın" diyor. Hatta açarken çok iyi yağ kullanma ki parçalar iyice sürte sürtüne alışsın diyor.

draggy
13 Şubat 2012, 19:32
Peki rodaj sonrası yağ kullanımı, araba yağı falan diyor, r4esimlerle anlatmış tam bir çeviri mt ye konursa iyi bir fikir alışverişi yapacağız anlaşılan :)

alp_tunay
13 Şubat 2012, 19:48
İlk 30 mil alıştırma için yeterli olabilir.... Konu olan adama katılıyorum...
Mineral yağ kullanmasındaki mantığı da anlıyorum....

Ama bu rodaj zamanında redline a yakın devirleri anlamak mümkün değil...
Rodaj zamanı motordaki partiküller yağa karışarak ilk yağ değişiminde dışarı atılır...
Ama yağ değiştirmeden ve Yarı sentetik veya tam sentetik yağ koymadan yüksek devirle rodaj işi yaş iş....

Bu amcamın parası çok.... Belki açtığı motorlar hızlı gider...
Ama amcam biz motorlarımız uzun ömürlü olsun istiyoruz be...
Çok kaçmasın ama bize masraf da açmasın....
Motoru açalım derken bi tarafımızın açılması bizi pek memnun etmez.... :thumleft:

mustafaat
14 Şubat 2012, 03:03
Adamın dediği de o zaten: 300'den fazla makinede denendi, başarıları kulaktan kulağa yayılıyor diyor.
Üreticilerin daha verimli motorlar yapması sebebiyle rodajın artık bu şekilde yapılmasına gerek yok diyor.
Esas mesele ilk 40 km'de diyor. Başlangıç ve ilk 40 km'de delirtin motoru diyor. Oturma değil de segmanların ısı ve yük ile kaynaması daha iyi olacaktır diyor.
İlk 40 km.'de sentetik kullanmayın ki sürtünme azalmasın, bizim derdimiz sürtünme ile alıştırma diyor.
Ama bu ilk 40 km sonra yağınızı istediğiniz marka ile değiştirin diyor.
Ahanda piston resmi koydum, buyurun bakın diyor.

Eğer yeni motorda dikkat edeceksek ilk yağ değişimi için fabrikalar neden bizi yüzlerce kilometre bekletiyor diyor? Büyük parçaları tutan sistemlerin ufak partikülleri tutmayacağını hepimiz biliyoruz diyor.

Yani bu adamın önerdiği şekille motora zarar vermek mümkün değil. Bir tek motoru iyi ısıtın sonrasını 40 bilemedin 50 km.'de çözersin diyor. Zaten ilk 20-50 km.'de yüklensen de gidecek motor düzgün açılsa ne olur, ki buna katılıyorum.

Kısaca böyle arkadaşlar çeviri. Ben daha çok sorulan noktaları çevirdim, tümü uzun sürer.

draggy
14 Şubat 2012, 08:14
İlginç bir başlık, eskiler derlerdi, ilk aldığın motora yükleneceksin diye sonra rodaj mantığı çıktı ortaya..

K o r @ y
14 Şubat 2012, 10:40
Uyarı:
Bu çok tartışmalı bir konu!

Ben "Break-In Secrets" sonra bu yöntemi başarıyla uygulayarak yazdı
herhangi bir sorun yaşamadan yaklaşık 300 yeni motorlar.

Bu makalenin tüm dünyada motorsporları tartışma forumları yüzlerce görünür. Nedeni, zamanla, çok sayıda insanın benim yöntemi ve kullanım kılavuzu yöntemi arasında doğrudan bir karşılaştırma yapmış ve kendi başarı haberleri hızla yayılıyor.

Elde edilen sonuçlar, aynı ... her devirde güç dramatik bir artış. Ayrıca, birçok profesyonel mekaniği, motor durumu kullanım kılavuzu mola yöntemi kullanılmadığında çok daha iyi olduğunu bulmak için bu yöntem kullanılır motorları sökülmesi.

Bu sayfayı bu kadar tartışmalı kılan şey, diğer birçok mola burada yazılmış ne aykırı geçmişte yazılmış makaleler var olmuştur.

Çeşitli faktörler eski mola-büyük bilgi olun.

En büyük etken, motor üreticileri artık eskisi daha silindirlerde çok daha ince honlama desen kullanın. Hakkında bilgi edinmek için, olağanüstü bir ring sızdırmazlık sağlamak için bir fırsat penceresi ile çok daha küçük olduğundan, bu sırayla, break-gereklerine değiştirir
eski "kaba honlanmış" motorlar daha yeni motorları.

Buna ek olarak, bir çok daha az ısı halkası sürtünme nedeniyle deseni daha ince honlama, modern motorların silindirleri kurmak vardır.

Değişti diğer faktörler büyük ölçüde düzeldi şu an kullanılmakta olan metal döküm ve işleme teknolojileri. Bu yeni parçalar "giyen" önemli ölçüde daha az sürtünme ve uzak geçmişte daha fazla gerçek aşınma içerdiğini anlamına gelir.


Bunu akılda tutarak ...

Internet üzerinde en çok tartışılan motorsporları sayfaları birine hoş geldiniz!

Nasıl için motor To Break
Daha Fazla Güç ve daha az Giyim!

Motoru inşa sürecinin en kritik bölümlerinden biri içinde ara!! Bir motor monte ne kadar iyi olursa olsun, nihai güç çıkışı tüm sizin için!! Burada gösterildiği örnekler motosiklet motorları olmasına rağmen,
bu ilkeleri tüm 4 zamanlı motorlar için geçerlidir:

Cadde veya Yarış Motosiklet, Otomobil, kızakları, Uçaklar ve evet ...
Çim Biçme Makineleri bile!!
(Marka, soğutma türü veya silindir sayısı ne olursa olsun.)

Bunlar aynı kırılma teknikleri, çelik silindirleri ve Nikasil yanı sıra motosikletler ve kar Yamaha kullanan seramiği kompozit silindirleri için de geçerlidir.


Break-In Yeni Bir Motor en iyi yol ne?
Kısa Cevap: Sabit çalıştırın!


Neden??
Günümüzde, segman mühür sürecinde mola ne olduğunu gerçekten. Sanılanın aksine, piston segmanları bahar gerginlik yanma basıncı mühür yok. Yüzük gerilimi yanma odasına girmesini önlemek için petrol "kazımak" için sadece gerekli.

Bu konuda düşünüyorsanız, halka belki silindir duvara karşı bahar gerginlik 5-10 lbs uygular ... Yanma sonucu oluşan basınç yay gerginliği mühür binlerce PSI karşı böyle bir küçük bir miktar (inç kare başına pounds) nasıl?
Tabii ki olamaz.

Nasıl Yüzüklerin, Tremendous Yanma Basıncı Karşı Seal musunuz??

Gerçek gaz basıncı kendisi! Bu halkanın üstünden geçer ve silindir duvara dışa zorlamak için arkasında alır. Sorun yeni halkalar mükemmel olmaktan uzak ve tamamen delik etrafında her şekilde imzalamak için biraz takılmalıdır. Gaz basıncı, motorun ilk çalışma kilometre (gaz! Açık), daha sonra tüm halka en iyi şekilde yanma basıncı mühür, silindir yüzey içine takacak sırasında yeterince güçlü olması durumunda.


"Kolay Break" ile Sorun ...
, Silindir honlanmış crosshatch desen yüzük takmasına izin veren bir dosya gibi davranır taşıyordu. Halkaları hızlı motoru çalıştırmak ne kadar zor olursa olsun, bu pürüzlülüğü "tepeler" yıpratmak.

Yüzük gerçekten de mühür almak için fırsat çok küçük bir pencere var ... ilk 20 mil!!

Onlar tam olarak yerine oturtmak önce yüzük yakında duvara zorla değilseniz, onlar pürüzlülük kadar kullanacağız. Bir keresinde bir çözüm yok olur, ancak yeniden, silindir bilemek yeni halkalar yükleyin ve yeniden baştan başlamak.

Neyse ki, daha fazla motor bu sorun var niye bir veya iki kez, "o kadar açık" en yeni sportbıke sahipleri dürtüsüne karşı olamaz!!

, Anlamışlardır olmayabilir ek bir faktör, Bisikletini ayarlamak bayiinde kişi muhtemelen "testi çalıştırmak" oldukça zor yeni marka bisiklet püskürdü. Yani, farkında olmadan, o adrenalin çılgın set - up mekanik aslında büyük bir iyilik yaptı!




Nasıl Do It İşte:
Bir motor zarar verebilir 3 yolu vardır:

1) Bir Dyno
2) sokakta, ya da off road (Motocross veya Kar araci.)
3) yarış pistinde

Bir Dyno:
Motor Isınma
tamamen!

Daha sonra, 4. viteste:

Üç 1/2 Throttle Dyno çalışır mı
% 40 -% 60 motor max rpm
Yaklaşık 15 Dakika için soğumaya bırakın

Üç 3/4 Gaz Dyno çalışır mı
% 40 -% 80 motor max rpm
Yaklaşık 15 Dakika için soğumaya bırakın

Üç Tam Gaz Dyno çalışır mı
% 30 -% 100 motorun maksimum devir
Yaklaşık 15 Dakika için soğumaya bırakın
Go For It!


Sıkça Sorulan Sorular:

Bir Dyno neler bulunuyor?

Bir Dyno bisiklet sarılı olduğu ve güç ölçüldüğü bir makinedir.

Aynı zamanda, bir motor kırmak için kullanılabilirler.

NOT: bir fren ile bir dyno kullanıyorsanız, bu mola sırasında kritik motor tamamen kendi yavaşlatmak için izin verdiği. (Dyno fren kullanmayın.) Kapalı gaz yavaşlama sırasında oluşturulan motor vakumu, aşırı yağ ve metal silindir duvarları kapalı berbat.

Bu nokta, bu süreç sırasında normal aşınma parçası halkası ve silindir malzeme çok küçük parçacıklar (mikro) kaldırmaktır. Yavaşlama sırasında, yağ içinde süspanse parçacıklar egzoz darbe ziyade halkası arasında yivler biriken
piston ve halkaları. Bu halkalar çok giymekten tutar.

Yüzük henüz kapatılmış değil gibi motor yavaşlama "dumanlar" ilk bakışta, bu normal olduğunu göreceksiniz. Eğer doğru yapıyoruz, 7-8 koşular sonrasında duman kaybolduktan olduğunu fark edeceksiniz.



Önemli Not:
Pek çok okuyucu, soğuma hakkında sormak için e-posta ile, ve "ısı bisiklet" motor anlamına gelir.

Hayır, yukarıdaki "soğuma" talimatlar sadece motoru kırmak için bir dyno makine kullanıyorsanız geçerlidir. Dyno soğuma nedeni "Isı Çevrimler" ile ilgisi var!!

En Dyno tesislerinde kullanılan soğutma fanları gerçek sürme hızlarda radyatör giren hava miktarı eşit çok küçük olduğundan bir dyno Cool Down önemlidir. Bir dyno, su sıcaklığı yaklaşık 4 Dyno çalışır sonra radyatör kaynamaya neden olacak kadar yüksek olacaktır. Bu çok eski bir motor ne olacak gibi yeni yepyeni bir motor olacak.

(Her zaman bir dyno her kullandığınızda 3 çalıştıktan sonra motorun soğumasını bekleyin.)

Cadde veya yarış pistinde motor kırarak ediyorsanız, yüksek hızlı gelen hava, motor sıcaklığı normal sınırlar içinde devam edecektir. (Diğer bir deyişle, yolun yan bisiklet soğumaya bırakın durdurmak zorunda değilsiniz.)

"Isı bisiklet" motor hakkında neler?
Yeni bir motor "ısı döngüsü" gerek yoktur. Terim "ısı döngüsü" yeni motor parçaları motoru çalıştırmak gibi "ısıl işlem" olduğu fikrinden geliyor. Metal parçalar ısıl işlem, çok farklı bir süreç olduğunu ve fabrikada motorlar monte edilir önce zaten bitti. Sıcaklıklarda ısıl işlem için gerekli işlemi sırasında şimdiye kadar ulaşacak bir motor çok daha yüksek.

"Isı döngüsü" kullanarak motoru kırma fikir "ısı tasfiyesi" kavramının yanlış anlama gelen bir efsanedir.


Street:
Motoru tamamen Isınma:
Rüzgar direnci, çünkü bir dyno makinede olduğu gibi daha yüksek vites kullanmak gerekmez. Ana şey, 2., 3. ve 4. viteste sert gaz açarak motoru yüklemek için.

Gerçekçi, 65 mil / 104 kph aşmadan bile en bisikletleri 2. viteste tam gaz çalıştırır yapmak mümkün olmayacaktır. En iyi yöntem sabit hızlanma ve yavaşlama öbekler arasında geçiş. Düzgün halkalar yüklemek için 65 mil / 104 kph üzerinden gitmek zorunda değilsiniz. Ayrıca, yavaşlatmak başka bir bisiklet veya araba tarafından takip ediliyor olduğunuz emin olun, en sürücüleri aniden yavaşlayabilir, ve biz, arkasından Vurulmama herkes istemiyorum bekliyoruz!!

Otoyol (halkalar üzerinde çok az gaz = yeterli basınç) veya yavaş şehir trafiğinde sıkışmış bisiklete binmek, sokak (polis yanında) motor kırarak büyük sorun. Ilk 200 mil veya daha hızlı değişir ve dişliler aracılığıyla çalıştırmak nerede, ülkenin içine almak!

Street Güvenli olun!
Hız izleyin! Işleme için yeni bir aracın alışık değiliz, sadece straightaways hızlandırmak, daha sonra ekstra erken dönüşler için yavaşlatabilir. Sabit ivme ve sabit motor frenleme (yavaşlama) hem de süreç içinde mola sırasında eşit derecede önemli olduğunu unutmayın.

Racetrack On:
Motoru tamamen Isınma:
Kolay bir tur lastiklerinizi ısınmak için musunuz. Pit, sızıntı veya herhangi bir güvenlik sorunları için bisiklet ve denetimini devre dışı bırakmak. Normal bir 15 dakikalık bir antrenman alın ve su sıcaklığı zaman zaman kontrol edin. Yarış pisti bir motor kırmak için mükemmel bir ortam! Hızlanma ve yavaşlama kombinasyonu sadece halkalar mühürleme için bilet.
Go For It!



Evet - Ama ...
kullanım kılavuzu, kolay kırmak için diyor ki ...

Bu tekniği motoru "dayak" değil, sızdırmazlık halkaları bir amaca, metodik bir yaklaşım değil bu dikkat edin. Bu yöntemin mantığı sesidir. Ancak, bazı "tabiatına aykırı gitmek" gibi görünüyor bu yana bu yaklaşım ile zor bir zaman olacak.

Break-kolay bir argüman genellikle şudur: "bu kılavuzu ne diyor" ....

Ya da daha spesifik olarak: "motoru sıkı parçalarıdır ve zarar ya da zor çalıştırırsanız ele geçirmek olabilir."

Bunu göz önünde bulundurun:
Nedeniyle büyük ölçüde düzeldi şu an kullanılmakta olan metal döküm ve işleme teknolojileri, yeni motorlar sıkı parçalar normal değildir. Sıkı bir boşluk neden bir üretim hatasını, bu gün son derece nadir bir olaydır. Ancak, fabrika motoru mesafeler, hafif koşu, miktarı ne olursa olsun yanlış bir şey varsa, sorunu çözecektir.

Gerçek nedeni??
Peki neden tüm sahibinin kılavuzları ilk bin kilometre için kolay götürün diyorsun??

Bu iyi bir soru ...

S: motor sorunlarının en yaygın nedeni nedir??
A: uyulmaması
Tamamen sabit çalıştırmadan önce motorun ısınması!!

S: motor sorunlarının ikinci en yaygın nedeni nedir??
A: kolay bir mola!

Çünkü yüzüklerin mühür olmadığında, darbe-gazlar asit ve diğer zararlı yanma ürünleri ile petrol kirletebilir!!

İronik bir biçimde, bir "kolay break" göründüğü gibi değildir. Sızıntılı halkaları, motor yağı, motor hayatın geri kalanı için kontamine devam ederken motoru "korumak" için çalışıyor, bunun tam tersi olur!!


Garaj içinde çalıştırarak ne dersiniz??

Belki yeni bir kar motosikleti var ve henüz oldukça kış değil, ya da yeni bir bisiklet ve Kar yağıyor ...

Garajda yeni bir araç ateşlemek için günaha sadece "dinlemek"
yeni motor çalışma çok güçlü olabilir.

Bu yeni bir motor için en kötü şey, aslında, benim tavsiyem:
İlk sürüş için ısınmak için hazır olana kadar bile bunu başlatmak değil.

Nedeni yepyeni halkalar kendi çevresi 360 derece etrafında her şekilde koltuk değil. Gaz basıncı sabit ivme yüzük halkaları düzgün, yanma basıncı imzalamaya için silindirin tam şeklini giyebilirsiniz tek yolu tüm çevresi etrafında silindir irtibata zorlar.

Şimdi, motoru garajda çalıştırılırsa düşünün. Motor üzerinde herhangi bir yük yok, yüzük sadece "bir sürüş için birlikte" yukarı ve aşağı gidiyor ve bu yüzden. Sadece küçük bir bölümünü kendi yüzey aslında silindir duvarına temas. Silindir ile irtibata ring bölgesini silindir duvarları honlama desen pürüzlülük yıpratıyor. Silindir pürüzlülüğü gittikten sonra, halkalar, silindir içine giyiyor durdurmak. Tüm halka, silindir ve mühürlü, yavaş bir motor, bu noktadan sonra basmış olur ne kadar zor olursa olsun sahip olacak içine giyilen önce bu durumda.

Garajda çalışan bir motor arasında ne fark olur, karşı ben biz hepsi için ilgili olabilir bu sesleri kullanmak olabilir eğer öyleyse basmış olmanın, yazılı kelimeleri içine koymak için bir sabit kavramı ise: bu zing-zing-"arasındaki fark zing "ve" bwaaaaaaaaaAAAAAA

"" BwaaaaaAAAAAA "sırasında, motor% 100 ring sızdırmazlık modunda iken zing-zing-zing" sırasında yüzük, bölünmüş bir saniyeden daha fazla yüklenecektir yok.



Son Snowmobile Bilgisi:

Yamaha break-RX1 için öneri, 15 dakika motoru rölantide olmuştur. Bazı sahipleri bunu yaparken ısı birikmesi bulundu onların Taillight erime başladığını, bu nedenle aşırı olduğunu (!)

Yamaha bu yana üç adet 5 dakika boşta dönemlere tavsiye değişmiştir.

Neden Yamaha bir kesme yöntemi, sızdırmazlık gibi halkalar önlemek önerirdiniz?

Bu iyi bir soru ...

tigermbz
14 Şubat 2012, 11:21
peki şöyle yapılsa:

ortalama bir motor için,
ilk 50 km 3 bin devire kadar zorlanır, sonra yağ değişimi (sentetik olmayan)
ikinci 50 km 6 bin devire kadar zorlanır, sonra yağ değişimi (sentetik olmayan)
üçüncü 50 km de de Allah ne verdiyse, sonra yağ değişimi (sentetik)

acayüp
14 Şubat 2012, 11:41
element uydurmanin manasi yok. :) simdiye kadar klasik yontemle rodaj yapip madur olmuslarmi var. ayrica uretici ilk yag olarak en uygun gordugunu koyuyor zaten.