PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşecek olan motorcu..



Sayfa : [1] 2

arca94
09 Şubat 2012, 19:23
Merhabalar..

Geçenlerde forumda bi yerlerde okumuştum şu sözü..

"Bir düşen motorcu vardır, bir de düşecek olan." Lanet olsun ki çok doğru bi sözmüş..

Artık bende akşam 21.40 civarı itibariyle, düşecek olan motorcudan düşen motorcuya terfi etmiş bulunmaktayım..

Öncelikle bende bi hasar yok, bu forumda anlatılan bütün bilgilere dikkat etmek gerek. Gerçekten.

Olayı kısaca özetlersem.

Akşam 9.30 gibi özel dersten çıktım, atladım motosikletime geliyorum..

Genelde en sık kullandığım yol biraz trafik açısından sıkışık diye uzun ama keyifli ve daha güvenli (boş) olan yoldan gideyim dedim.. -demeseydi-

İşte ana yoldan geliyorum ara yoldan bağlantı var oraya giricem. Sağa yaklaştım, yavaşladım, sağa sinyalimi verdim. Kontra tekniğiyle hafif yatırarak (scooter olduğu için zaten fazla yatırmıyorum) dönmeye başladım o yola doğru.

Şöyle standart bi yol..

..................................|^ |
..................................|| |
_____________________|| |____________________________________
..................................|------<----------
__________________________________________________ __________


Kroki gibi oldu ama idare edin artık..

Kapalı şekilde döndükten sonra yolun boş olduğunu gördüm, devam ettim dönüşe..
al
Tam döndüğüm anda ana yoldan itirbaren 2-3 metre ileride -hala- ne olduğunu anlayamadığım bi karaltı gördüm yerde. Tahminimce ya bi arabadan akan benzin, yağ ya da dökülen su veya herhangi bi sıvıydı.. -çölde takılan kutup ayısı da olabilir- Karaltıyı görünce ön teker kayar diyip te hafifce arka freni sıktım ama.. Motor dönme aşamasında olduğu için ön teker karaltıya girdiği anda bi anda kaydı, toparlamaya çalışırken arka teker de aynı oranda kaydı karaltıya girince ve motosiklet sağa yattı altımdan kaydı gitti (ya da heyecandan bi an bi refleksle kendimi üzerinden ittirdim motosikletin) 2-3 metre kadar sürüklendi..

Ben ilk devrildiği anda sağ dizimi yere çarptım sonra öğrendiğim düştüğünde kendini düştüğün ana bırak olayıyla hiç hareket etmedim o ivmeyle sonra sola yuvarlandım ve kaskımın sol tarafı yere sürttü..

Ayağa kalktım bi an herhalde düşünce etrafımda döndüğüm için belim ağrıdı (pek sportif değilim vücut biraz ham) kalktım üzerime baktım, dizime baktım hiç bişeyim yoktu sadece tozlanmıştım.. Bi korkuyla ve üzüntüyle 2-3 metre uzağımdaki motora koştum ağlıycaktım sinirden..

Kaskı çıkartıp yere koydum.

Sakince kaldırdım, açılan seleyi kapattım yan ayağa kaldırdım motoru, baktım kopan ön fren şeysini yerden aldım selenin altından düşen belgeleri topladım kenarda durup sakinleştirdim kendimi..

Motora bakamadan eve geldim evin önündeki ışıkta inceledim sağ ön taraf çizilmişti yerde sürüklendiği için şansıma çarpma sert düşme olmadığı için kırılan kopan parça yoktu fren kolu dışında.. Artçı ayak koyma yerinin plastiği az bişey erimişti..

Eve çıktım üzerimi incelerken çok sevdiğim montumun sol omuz kısmında yırtılma olduğunu gördüm..

Sıcağı sıcağına anlamamışım eve gelip üzerimi çıkartınca dizim, belim ve sol omzum hafif ağrımaya başladı, hemen dizime ve omzuma buz koydum üzerimi çıkartıp inceledim hiç bi çizik sıyrılma yoktu üzerimde.. Omzumu da herhalde motoru kaldırırken ters bi hareket yapınca incittim..

Üzüldüğüm nokta, motosiklet, mont, ayakkabının kenarındaki hafif yırtık ve çok temkinli kullanan benim b.ktan basit bi hata yüzünden düşmem oldu..

Sevindiğim nokta, motorda çok büyük bir hasar olmaması ve aldığım önlemler ile bana bişey olmaması..

Aldığım dersler, verecek olduğum dersler, Motosiklette ekipmanın çok önemli yere sahip olduğu.. Burada yakınan, bağıran, gerektiğinde sizi azarlayan.. Genç, yaşlı, orta yaşlı, tonton, genç hisseden herkesin boşa konuşmadığı..

Üzerimde tam ekipman yoktu, kafamda kask, elimde korumalı eldiven, üzerimde gayet kalın içi tüy dolu montum (ki montun içine de kat kat giyinirim), altımda eşortman ve altında içlik, ayağımda da standart bir bot vardı..

Kask olmasa çok farklı bir yüzle hayatıma devam ediyo olacaktım, veya acilde "kafa travması ameliyathaneyi hazırlayın" diye bağıran doktorlar arasında sedyede olacaktım..

Korumalı eldiven olmasaydı, standart, yün veya deri eliven olsaydı, ya da hiç eldiven olmasaydı (ki aynı hesap) ellerim kan içinde derimin birazını asfalta bırakmış olacaktım..

Montum kalın olmasa ve altında kat kat giyinmeseydim (ki hep öyle binerim) omzum soyulacak, derimi asfaltta bırakacaktım belki kolum kırılacaktı..

Belki şanstı ama eşortmanın altında içlik olmasa daha kötü şeylerde olabilirdi..

Özellikle kaskın, motosiklet montunun, dizliğin ve korumalı eldivenin önemini ayrıntılı olarak anlamış bulunmaktayım..

Öncelikle mont ve dizlik bakmak olacak ilk işim..

Sırt çantam ve test kitaplarımın da yararı oldu aslında biraz..

Şu an hala dizim ve belim ağrıyor ters hareket ve ilk darbeden.. başka da bi hasarım yok..

Siz siz olun korumalıksız bakkala bile gitmeyin..

Ben gitmedim yararını gördüm..

Ha bazı teknikleri de buradan araştırıp bilmeseydim kazam, düşüşüm ve sonrası çok daha kötü de olabilirdi..

Sevgiler saygılar, çok çok teşekkürler..

---------- Post added at 17:23 ---------- Previous post was at 17:18 ----------

Yolu pek çizemedim MT sistemi sağ olsun ne çizdiysem bozuldu.. İşte düz yolda sağa dönüş kısaca anlatıcak olursam..

acayüp
09 Şubat 2012, 19:30
oncelikle gecmis olsun.
en kotu motoskliklet kiyafeti, en iyi gunluk kiyafetten daha iyi koruma saglar.

mstfkrfk
09 Şubat 2012, 19:32
geçmiş olsun.sana bir şey olmasın,maddi hasar önemli değil.

eray_uluyazı
09 Şubat 2012, 19:36
çok geçmiş olsun muhterem :pale:

Arda_Karaca
09 Şubat 2012, 19:54
Geçmiş olsun. Böyle dönüşlerde kendinize viraj yaratarak dönmeyin. Yavaşlayın, kontra falan yapmadan motoru fazla yatırmadan dönün. Özel kurslara motosiklet eğitimini de eklemenizi tavsiye ederim.

zongoku
09 Şubat 2012, 19:54
Kardeşim geçmiş olsun motosikletindeki çiziği kafana hiç takma onu halledersin. Önemli olan kendine bişey olmamış olması. Tekrardan geçmiş olsun...

mali_181
09 Şubat 2012, 20:20
Geçmiş olsun :(

saykem
09 Şubat 2012, 20:24
Geçmiş olsun kardeşim.Bu tür dönüşlerde yolu net bir şekilde göremediğin için yatarak değil yavaşlayıp dönüş yolunun boş olduğunu gördükten sonra dönmeni tavsiye ederim.Yoksa o yoldan gelen bir araçla karşı karşıya gelmen kaçınılmaz olacaktır.Tahmin ediyorum birazda hızlı döndüğün için karaltıyı son anda farkettin.Daha yavaş olsaydın durma veya manevra yapma şansını yakalayabilir ve düşmeden yoluna devam edebilirdin.

gökrider
09 Şubat 2012, 20:27
koruma takmanın faydaları. bu durumu birkez daha göz önüne taşıdığın için teşekkürler. ve geçmiş olsun. umarım korumalıksız gezenlere örnek olur basına gelen bu talihsiz olay

Süvarİ
09 Şubat 2012, 20:50
kardeşim çok çok geçmiş olsun. bende ara sıra düşerim böyle :D ne kadar dikkatli olsamda ne kadar özenerek sürsemde olacağı varsa oluyor işte. ben hata yapmazsam başkası gelip duran motora çarpıyor vs. sonuçda 2 teker üzerindeyiz ve kötü kaderimizden bir cümle seninde bahsetdiğin gibi şöyledir. " motorcular ikiye ayrılır; düşenler ve düşecek olanlar." :)

zaten motorun masrafları bitince kıyafetlerin felan tekrar düzene binince başından geçen olaya artık üzülmeyeceksin. güzel ve esprili ortamlarda anlatıp güleceksin.

Blackeagletr
09 Şubat 2012, 21:01
Çok geçmiş olsun. Bu yoldaki sürpriz şeklindeki kaygan sıvılar, mıcır ya da çukur çok kötü şeylere yol açabiliyor. Sana bişey olmaması sevindirici.

oguzhan6161
09 Şubat 2012, 21:18
bugün bende düşüyordum az daha :cherry: geçmiş olsun arkadaşım

wers
09 Şubat 2012, 21:24
Geçmiş olsun :(

arca94
09 Şubat 2012, 22:45
Geçmiş olsun :(

Çok teşekkür ederim..


bugün bende düşüyordum az daha :cherry: geçmiş olsun arkadaşım

Çok teşekkür ederim.. Aman dikkat, size de geçmiş olsun. Yollar sürprizlerle dolu maalesef..


Çok geçmiş olsun. Bu yoldaki sürpriz şeklindeki kaygan sıvılar, mıcır ya da çukur çok kötü şeylere yol açabiliyor. Sana bişey olmaması sevindirici.

Çok teşekkür ederim.. Yollar motorcular için her bakımdan sürprizlerle dolu..


kardeşim çok çok geçmiş olsun. bende ara sıra düşerim böyle :D ne kadar dikkatli olsamda ne kadar özenerek sürsemde olacağı varsa oluyor işte. ben hata yapmazsam başkası gelip duran motora çarpıyor vs. sonuçda 2 teker üzerindeyiz ve kötü kaderimizden bir cümle seninde bahsetdiğin gibi şöyledir. " motorcular ikiye ayrılır; düşenler ve düşecek olanlar." :)

zaten motorun masrafları bitince kıyafetlerin felan tekrar düzene binince başından geçen olaya artık üzülmeyeceksin. güzel ve esprili ortamlarda anlatıp güleceksin.

Çok teşekkür ederim öncelikle.. Sık sık düşünce insan alışır iyice afedersin ama kaşarı olmuş artık derler ya onun gibi bi şey herhalde.. :) Şimdi bile espriye dökmeye başladım zaten.. Üzül üzül nereye kadar.. :) Şansımıza herhalde çok çok fazla bi masraf çıkmayacak en yakın zamanda da mont, dizlik yapıcam artık..


koruma takmanın faydaları. bu durumu birkez daha göz önüne taşıdığın için teşekkürler. ve geçmiş olsun. umarım korumalıksız gezenlere örnek olur basına gelen bu talihsiz olay

Teşekkür ederim. Korumalarım tam olmasa da kask ve korumalı eldivenin ne kadar faydalı olduğunu da göstermiş oldum.. Keşke montla dizlikte olaydı da.. Hem onların yararını gösterseydim, hem de hafifte olsa diz ağrım olmasaydı.. Bel ağrısı olurdu gerçi yine de..


Geçmiş olsun :(

Çok teşekkür ederim..


Kardeşim geçmiş olsun motosikletindeki çiziği kafana hiç takma onu halledersin. Önemli olan kendine bişey olmamış olması. Tekrardan geçmiş olsun...

Çok teşekkür ederim. Bana bi şey olmadı ama insan üzülüyo cidden ya.. Gerçi bu gün tanıdık motorcuya gittik sürüklendiğim için kırık filan yok pek çatlak var.
Araba kaporta boya filan halledilecek herhalde çok bi masraf olmadan.. En yakın zamanda da korumalıklar...


Geçmiş olsun. Böyle dönüşlerde kendinize viraj yaratarak dönmeyin. Yavaşlayın, kontra falan yapmadan motoru fazla yatırmadan dönün. Özel kurslara motosiklet eğitimini de eklemenizi tavsiye ederim.

İşte bi anlık bi hata yüzünden başıma geldi galiba bunlar.. Kontra yapsam da motor fazla yatmamıştı zaten hızım 30-35 km ancaydı.. Motosiklet eğitimine imkan ve zaman olsa neden yapmiyim ? Teşekkür ederim.


çok geçmiş olsun muhterem :pale:

Çok teşekkür ederim..


geçmiş olsun.sana bir şey olmasın,maddi hasar önemli değil.

Çok teşekkür ederim.. Bana bi şey olmadı, tek tesellim bu da insan ister istemez üzülüyor, gözünden bile sakındığı motosikletine.. Kimin gözü kaldıysa artık...


oncelikle gecmis olsun.
en kotu motoskliklet kiyafeti, en iyi gunluk kiyafetten daha iyi koruma saglar.

Çok teşekkür ederim ve çok haklısınız.. Bi hasara uğramadan kurtarmış olabilirim ama biraz da şans işi oldu bu artık.. En yakın zamanda zaten ilk önceliğim motosiklet montu, ikinci önceliğim dizlik oldu.. Biraz da ders verici bi hikaye olsun istedim ama şimdilik sadece kask ve korumalı eldivenin faydaları oldu.. :)


Geçmiş olsun kardeşim.Bu tür dönüşlerde yolu net bir şekilde göremediğin için yatarak değil yavaşlayıp dönüş yolunun boş olduğunu gördükten sonra dönmeni tavsiye ederim.Yoksa o yoldan gelen bir araçla karşı karşıya gelmen kaçınılmaz olacaktır.Tahmin ediyorum birazda hızlı döndüğün için karaltıyı son anda farkettin.Daha yavaş olsaydın durma veya manevra yapma şansını yakalayabilir ve düşmeden yoluna devam edebilirdin.

Haklısınız kontrayla dönmek hataydı zaten, ama açıyı ayarlayıp dönünce sol şeride hiç geçmeden sağ şeritten dönebiliyorum ama döndüğüm anda "karartıyla" göz göze geldim, eğer daha hızlı olsaydım emin olun hafif atlatmazdım.. O akşam acilde geçirirdim gecemi.. Yaklaşık 30-35 km hızla dönüyordum yol müsait çünkü dönüş yeri uygun. 25 km/h hızı geçtikten sonra zaten motosiklet istemeden yatarak dönüyor, bi anlık bi hatayla bişeyler yaşadık işte.. Malum burası Türkiye insanın başına bişey gelmeden neler yapacağını tam bilemiyor..
Bu arada durma şansım belki 10 km yle dönüyor olsam olabilirdi, manevra şansım ise sıfırdı yaklaşık 1 şerit + öbür şeridin 3/4 ü bu sıvıyla kaplıydı..

Çok teşekkür ederim..

metci
09 Şubat 2012, 22:51
Düşen motorcu vardır, düşecek olan motorcu vardır, bir de daha motoru olmayan vardır... :salut:

Geçmiş olsun...

arca94
09 Şubat 2012, 23:08
Düşen motorcu vardır, düşecek olan motorcu vardır, bir de daha motoru olmayan vardır... :salut:

Geçmiş olsun...

Umarım yakında istediğiniz motosiklete ve full korumaya sahip olursunuz, en yakın zamanda..
Çok teşekkür ederim..

Tam35scream
09 Şubat 2012, 23:10
Geçmiş olsun nazarlık olsun diyelim.

Khutuck
09 Şubat 2012, 23:11
Geçmiş olsun :rendeer:

Her düşüş bir derstir. Ben de şu ana kadar 8 ders almış bir motorcu olarak ilk dersimi hala unutmuyorum :) Her ders bir şeyler öğretir; önemli olan derse girmeden kendi kendine çalışmayı öğrenebilmek :)

metci
09 Şubat 2012, 23:11
Umarım yakında istediğiniz motosiklete ve full korumaya sahip olursunuz, en yakın zamanda..
Çok teşekkür ederim..

Hem iyi dileklerin için, hem de motosiklet ile korumaları bütün olarak gördüğün için çok teşekkürler...

rapidhacker5
09 Şubat 2012, 23:21
geçmiş olsun hasar ne kadarlık acaba ?

caferkarakus
09 Şubat 2012, 23:34
Geçmiş olsun kardeşim, yolda yağ olduğu zaman arabalar bile kaza yapıyorlar. Komşumun 1200 GS 'si vardı. Bursa'ya giderken yola dökülen yağ yüzünden kaza yaptı, ayağı kırıldı, motoru pert olmuştu. Benim de en çok korktuğum yola yağ dökülmesi. Tekrar geçmiş olsun.

reis007
09 Şubat 2012, 23:38
çok geçmiş olsun arca.şimdi bende ilö düşüşümü hatırladımda :P köy yolunda tam 40km ile üzeri çakıllı asfaltın üstünde kayıp yere düşmüştüm.sadece kaskım vardı.hem maddi hasar hemde vücudumdaki hasar unutulmayacak gibi değil.kendimden ders almıştım ben :) odur budur korkarım çakıldan...

arca94
09 Şubat 2012, 23:52
Geçmiş olsun nazarlık olsun diyelim.

Bi plaka da bi de ön camın arkasında olmak üzere 2 tane nazar boncuğu yapışıktı ama, her zamanki boş inançlar herhalde bunlar..
Çok teşekkür ederim.. Umarım gerçek bi nazarlık olur bu..


Geçmiş olsun :rendeer:

Her düşüş bir derstir. Ben de şu ana kadar 8 ders almış bir motorcu olarak ilk dersimi hala unutmuyorum :) Her ders bir şeyler öğretir; önemli olan derse girmeden kendi kendine çalışmayı öğrenebilmek :)

Çok teşekkürler..
Benim daha ilk düşüşüm ama aldığım ders miktarının haddi hesabı yok.. :) Ama malum Türkiye kaza olmadan, biri yaralanmadan, biri ölmeden önlem alınmaz.. Biz en azından şansımıza ufak bi kazayla büyük dersler alıyoruz..


Hem iyi dileklerin için, hem de motosiklet ile korumaları bütün olarak gördüğün için çok teşekkürler...

Ne demek.. Korumasız motor zaten budalalıktan başka bi şey değil ki.. Yine bu forumda birisi yazmıştı "motordan kaskınızı çıkarttığınızda, daha havalı görünürsünüz.." çok güzeldi bu söz..


geçmiş olsun hasar ne kadarlık acaba ?

Çok teşekkür ederim. Hasar şu an belli değil ama normal kaporta boya olayıyla çözmeye çalışacağız, sürüklendiği için kırık parçalanma yok. Sadece çizik çatlak var. O da fazla tutmaz.
Gri PCX 'le düştüğüm için tamiri de daha kolaydır açık renk.
Başımıza gelince de siyah PCX 'i satmaya karar verdik 850 km de tertemiz, sorunsuz, çiziksiz motoru satıyoruz..


Geçmiş olsun kardeşim, yolda yağ olduğu zaman arabalar bile kaza yapıyorlar. Komşumun 1200 GS 'si vardı. Bursa'ya giderken yola dökülen yağ yüzünden kaza yaptı, ayağı kırıldı, motoru pert olmuştu. Benim de en çok korktuğum yola yağ dökülmesi. Tekrar geçmiş olsun.

Off 1200GS de çok fena ya.. Çok teşekkür ederim.. Yağ,su,benzin,mazot,çakıl,toprak,kum.. Neler var neler..


çok geçmiş olsun arca.şimdi bende ilö düşüşümü hatırladımda :P köy yolunda tam 40km ile üzeri çakıllı asfaltın üstünde kayıp yere düşmüştüm.sadece kaskım vardı.hem maddi hasar hemde vücudumdaki hasar unutulmayacak gibi değil.kendimden ders almıştım ben :) odur budur korkarım çakıldan...

Çakıl ve kaygan yerler çok fena ya.. Hele bu soğuk günlerde de.. Çok teşekkür ederim.. Sana da büyük geçmiş olsun. Atlatmışsın. :)

Okan Sinan Ocan
09 Şubat 2012, 23:53
Geçmiş olsun kardeşim,

Felaket habercisi gibi olmak istemem ama yarın heryerin çok daha fazla ağrıyacak. Mümkünse bir kas gevşetici al ,yarın özellikle dizindeki ağrı artarsa doktora görün kırık yada çatlak olabilir gençsin hissetmeyebilirsin.

Sevgiler

arca94
09 Şubat 2012, 23:57
Geçmiş olsun kardeşim,

Felaket habercisi gibi olmak istemem ama yarın heryerin çok daha fazla ağrıyacak. Mümkünse bir kas gevşetici al ,yarın özellikle dizindeki ağrı artarsa doktora görün kırık yada çatlak olabilir gençsin hissetmeyebilirsin.

Sevgiler

Sağolun hocam çok teşekkür ederim.. Akşam düştüm bu sabah biraz ağrıdı kas gevşetme hareketleriyle azalttım ağrıyı.. Ayakta çatlak olduğunu sanmam nadir sızlıyor. Bi şey olursa zaten annem hemşire olduğu için hemen buz uygulaması kas gevşeticiyle filan ovdu bayağı azalmıştı ağrı.. O anın sıcaklığıyla hiç bi şey hissetmemiştim zaten, adrenalin azalınca çıktı ağrılar.. Ama bel ağrısı dışında bişey yok şimdilik. Tekrar teşekkürler.

hello_moto
10 Şubat 2012, 00:07
Arkadaşım, geçmiş olsun.

Sağlığını şansa bırakma diyeceğim ama validen hemşire imiş onu öğrenince bize söylenecek bir şey kalmaz düşündüm.

Yaşın genç, kontrollü kullanığın açık ama kendine de dikkat etmek zorundasın. Dizlik ve montu mutlaka edin. Temel koruma sağlarlar.

(Bir diğer konu, normal imalat sınırları içerisine bir lastiğin hem kışınsıfır derecede hem de yazın otuz derecede aynı performansı göstermesi beklenemez. Yani zeminde az bir ıslaklık olsa bile bu tür kazalar kaçınılmaz olabiliyor. Lastik konusunu da gözönüne almanı öneririm.)

safakk
10 Şubat 2012, 00:46
ağrıların konusunda bi kaç fikir verebilirim. doktor değilim ancak sakar biri olduğumdan düşmem için motosiklete ihtiyaç duymam bi ayakkabı bağcığı bile bazen benim için yeterli bir sebep oluyor :) bu nedenle düşmekden korkmam. Hatta ilk motordan düştüğümde bile sanki hiç düşmemişim zaten yerde yatıyormuşumda bi anda motora binmek aklıma gelmiş gibi motoru kaldırıp yoluma devam etmiştim :P

O nedenle düştükden hele yuvarlandıkdan sonraki kas ve kemik ağrılarını iyi bilirim bugün ve yarın buz koy ağrıyan yerlerine ve daha sonra sıcak su torbası varsa hala geçmeyen ağrılarının olduğu yere koy (tabii sıcak su torbasını da havluya sarmadan koymayı unutma) eğer çok ağrın olursa muscoril 5mg ağrı kesici kas gevşetici hap alabilirsin (bu ilacın 10mg lık olanıda var ama ayıptır söylemesi biraz ishal yapıyor :) o nedenle bu ilacı günde 3 kezden fazla ve 4 günden uzun süre kullanma), ayrıca volteren krem diye bi krem de var buzdolabına bi süre koy soğusun sonra soğuk soğuk ağrıyan yerlerine sür imkanın varsa bandajla kısa sürede toparlarsın tabii tüm bu önerilerimi doktora imkanın yoksa değerlendir ama gidebileceksen elbette doktor daha etkili bir yöntem önerecektir

Not: omuzunun ağrısı ters hareketten değil muhtemelen yuvarlanırken bir miktar yerden yükselerek omuzunu yere aksi şekilde çarptın ve ondan sonra oluşmuştur.

Dipnot: kaslarını iyi hissedene kadar ağır şeyler kaldırma hatta motosikleti orta ayağa bile alma yan ayaklığı kullan

Tekrar geçmiş olsun en kötü kazan böyle olsun allah beterinden saklasın

Zippo's
10 Şubat 2012, 00:57
Geçmiş olsun.Motor bi şekilde halledilir önemli olan size bişey olmaması.

arca94
10 Şubat 2012, 02:12
Geçmiş olsun.Motor bi şekilde halledilir önemli olan size bişey olmaması.

Çok teşekkür ederim hallediyoruz işte motosikleti ama, içimde ki o hayıflanma üzüyor beni..


ağrıların konusunda bi kaç fikir verebilirim. doktor değilim ancak sakar biri olduğumdan düşmem için motosiklete ihtiyaç duymam bi ayakkabı bağcığı bile bazen benim için yeterli bir sebep oluyor :) bu nedenle düşmekden korkmam. Hatta ilk motordan düştüğümde bile sanki hiç düşmemişim zaten yerde yatıyormuşumda bi anda motora binmek aklıma gelmiş gibi motoru kaldırıp yoluma devam etmiştim :P

O nedenle düştükden hele yuvarlandıkdan sonraki kas ve kemik ağrılarını iyi bilirim bugün ve yarın buz koy ağrıyan yerlerine ve daha sonra sıcak su torbası varsa hala geçmeyen ağrılarının olduğu yere koy (tabii sıcak su torbasını da havluya sarmadan koymayı unutma) eğer çok ağrın olursa muscoril 5mg ağrı kesici kas gevşetici hap alabilirsin (bu ilacın 10mg lık olanıda var ama ayıptır söylemesi biraz ishal yapıyor :) o nedenle bu ilacı günde 3 kezden fazla ve 4 günden uzun süre kullanma), ayrıca volteren krem diye bi krem de var buzdolabına bi süre koy soğusun sonra soğuk soğuk ağrıyan yerlerine sür imkanın varsa bandajla kısa sürede toparlarsın tabii tüm bu önerilerimi doktora imkanın yoksa değerlendir ama gidebileceksen elbette doktor daha etkili bir yöntem önerecektir

Not: omuzunun ağrısı ters hareketten değil muhtemelen yuvarlanırken bir miktar yerden yükselerek omuzunu yere aksi şekilde çarptın ve ondan sonra oluşmuştur.

Dipnot: kaslarını iyi hissedene kadar ağır şeyler kaldırma hatta motosikleti orta ayağa bile alma yan ayaklığı kullan

Tekrar geçmiş olsun en kötü kazan böyle olsun allah beterinden saklasın

Sakarlık bendede çok vardır da düşmek gibi değil, kapı eşiğinden, koltuk, sehpa köşelerine kadar kapı eşiğinde tişört çıkartırken elimi kolumu çarpmama hatta koridorda tişört çıkartırken avizeye çarpmama kadar.. Ama ilk düşüşüm oldu motorla bu..

Ağrı konusunu anneme sordum, dayanılmaz bi ağrı varsa kas gevşetici, ağrı kesici krem filan sürelim dedi ama çok fazla değilse hiç kimyasal kullanmayalım dedi.. Hafif ağrılarım olduğu için gerek görmedim.. Ben alaska gel denilen bi krem kullanıyorum genelde amway'in ürünlerden o da buzdolabında saklanıyor çok etkili, ayrıca at kestanesi kremi (yine amway) ve babamın tayvandan getirttiği ağrı kesici garip bi yeşil krem var, çok etkili gerçekten..

Muscoril evet genelde kullandığım ilaç kas gevşetici ağrı kesici çok etkili dediğin gibi de gerek duymadım şimdilik.. :)

Omuz ağrısı çok bi darbe almadım aslında motor sağa devrildi kendimi sürüklenirken üzerinden ittim sola yuvarlandım o esna da zaten kaskın solu çizildi.. Ama dediğin gibi olabilir..

Şu bi kaç gün motosiklet te kullanmayabilirim hem gri tamir olana kadar, hem siyahı satıcak olduğumuz için hem de havalar zaten hep eksi de riske atmıyım kendimi tekrar.. Biraz da aileye kndimizi pişman gösterelim hesabı.. :)

Çok teşekkür ederim tekrardan, annem hemşire ama sizin önerileri de bi yere not alıyorum yarın öbür gün anam yanımda olmadığında yapacağım şeyleri bileyim en azından.. :)


Arkadaşım, geçmiş olsun.

Sağlığını şansa bırakma diyeceğim ama validen hemşire imiş onu öğrenince bize söylenecek bir şey kalmaz düşündüm.

Yaşın genç, kontrollü kullanığın açık ama kendine de dikkat etmek zorundasın. Dizlik ve montu mutlaka edin. Temel koruma sağlarlar.

(Bir diğer konu, normal imalat sınırları içerisine bir lastiğin hem kışınsıfır derecede hem de yazın otuz derecede aynı performansı göstermesi beklenemez. Yani zeminde az bir ıslaklık olsa bile bu tür kazalar kaçınılmaz olabiliyor. Lastik konusunu da gözönüne almanı öneririm.)

Çok teşekkür ederim. Lastik sorununu daha önce de yaşamıştım motor kıç atmıştı bi kaç kez kaygan zeminde ama, bu bi anda karşıma çıkan karaltı -hala ne olduğunu bilmiyorum- yağ,mıdır benzin midir nedir.. Ön tekeri kaydırınca denge bozuldu kurtarmaya çalışırken arka da aynı sıvıda kayınca düşmek kaçınılmaz oldu.. En iyi lastik bile böyle kalıntılar arasında kayar gibime geliyor.. Yine de çok teşekkür ederim..

mehmet_gemli
10 Şubat 2012, 02:18
Çok geçmiş olsun arkadaşım inş bir daha olmaması temennimiz :) geçenlerde bende ufak bi kaza geçirdim :) park halindeki araba birden önüme yola çıktı yavaş hızla gidiyordum arabanın yan tarafına çarptım ve devrildım sola kendimi attım ayağımda yaralar oluştu ama geçti sayılır 2 hafta oldu :)

arca94
10 Şubat 2012, 02:23
Çok geçmiş olsun arkadaşım inş bir daha olmaması temennimiz :) geçenlerde bende ufak bi kaza geçirdim :) park halindeki araba birden önüme yola çıktı yavaş hızla gidiyordum arabanın yan tarafına çarptım ve devrildım sola kendimi attım ayağımda yaralar oluştu ama geçti sayılır 2 hafta oldu :)

Çok teşekkür ederim.. Sana da büyük geçmiş olsun. Ben sürüklendiğim için sıkışma gibi bi şey olmadı ayağımda neyseki.. Sürüklenmeye başlayınca direk ittirdim herhalde o an bi refleksle kendimi :) kafada kask, elimde korumalı eldiven, kalın montum ve içliğim olmasa belki daha büyük hasar alabilirdim.. Ama en çok kaskı seviyorum..

marmarasiste
10 Şubat 2012, 02:24
geçmiş olsun. bence bir dizlik al çok para değil.ayak kırılsa kol kırılsa belki daha kolay iyileşir ama diz parçalanırsa o zaman vahim. motomaxda 30TL den başlıyor

mehmet_gemli
10 Şubat 2012, 02:39
Çok teşekkür ederim.. Sana da büyük geçmiş olsun. Ben sürüklendiğim için sıkışma gibi bi şey olmadı ayağımda neyseki.. Sürüklenmeye başlayınca direk ittirdim herhalde o an bi refleksle kendimi :) kafada kask, elimde korumalı eldiven, kalın montum ve içliğim olmasa belki daha büyük hasar alabilirdim.. Ama en çok kaskı seviyorum..
Teşekkürler Benimde sağ taraf arabaya çarptığı anda kaval kemiğinin olduğu kısım sıkıştı heralde aniden oldu anlayamadım :) sonra sola devrildim attım kendimi geriye motor pat diye düştü yere içim cız etti sinirle birde hafiften kar yağıyordu yerlerde ıslaktı her yerim çamur kaskı cıkarttım karşı kaldırıma attm :) sonra sakinleştirdiler :) beni falan filan motorda 3 sinyal birden kırıldı :) birde sinyalin kırılmasıyla kafa grenajı çatladı sağ topuz yamuldu yaptırdık hepsini 260 lira cukka gitti :) bakalım sigortadan almaya çalışıyoruz haber bekliyoruz :)

arca94
10 Şubat 2012, 02:46
Teşekkürler Benimde sağ taraf arabaya çarptığı anda kaval kemiğinin olduğu kısım sıkıştı heralde aniden oldu anlayamadım :) sonra sola devrildim attım kendimi geriye motor pat diye düştü yere içim cız etti sinirle birde hafiften kar yağıyordu yerlerde ıslaktı her yerim çamur kaskı cıkarttım karşı kaldırıma attm :) sonra sakinleştirdiler :) beni falan filan motorda 3 sinyal birden kırıldı :) birde sinyalin kırılmasıyla kafa grenajı çatladı sağ topuz yamuldu yaptırdık hepsini 260 lira cukka gitti :) bakalım sigortadan almaya çalışıyoruz haber bekliyoruz :)

Ooo bayağı fena sıkışmışsın sen.. İyi ki sakinleştirmişler seni dua et.. :) Yoksa durduk yere kaskla kafa kırmaktan içeri alırlardı seni.. Geçmiş olsun valla.. Sigorta vermesi lazım parayı, her türlü de verecek ama.. Ne zaman verecek? Sigortalar çok garip.. :)


geçmiş olsun. bence bir dizlik al çok para değil.ayak kırılsa kol kırılsa belki daha kolay iyileşir ama diz parçalanırsa o zaman vahim. motomaxda 30TL den başlıyor

Şehir içi kullanıyorum diye pek aceleye getirmemiştim ama şart oldu almak.. Ben feyizoğlundan bakmıştım prohell le prosev ikiside 50 TL ydi mafsallı filan.. Ama önce bi mont almayı düşünüyoum Venom veya shark hoşuma gidiyor şekilleri.. Çok teşekkür ederim bu arada..

Alper Kaya
10 Şubat 2012, 05:02
geçmiş olsun ama bi dizlik şart :) + o mont ta ne derece korur bilmiyorum gerçi sen ekonomik durumun düzeldikçe zaten bunları alıyosundur :)

yürekçe
10 Şubat 2012, 10:43
geçmiş olsun, bence dönüş anında panik fren yapmışsın...
ancak günlük "kat kat" olan kıyafetlerin seni "kışın" pamuk edasıyla korumuş.
ya yazın nasıl kat kat giyinebileceksin?
o fren şeyisinin filan adını da öğrenmek gerek
motosikletle içli dışlı olmak gerekl ki, tepkilerini anlayabilesin ve ona göre cevap veresin.
mesela;
hiç frene basmasan, gazı kıssan motor kendisi dikilebilirdi. -oldukça düşük hızda ilerlediğin için bu çok daha kolay olurdu. ( jiroskopik kuvvet )

excavatus
10 Şubat 2012, 11:46
Hocam o bahsettiğin söz ile ilgili konu açmıştım bir ara ben... Benim hayatımda tanıdığım hiç kazası olmayan ve 20 seneden fazladır motor kullanan 1 tane adam var. O adam da motor eğitmeni hoca kendisi...

Çok geçmiş olsun, çok güzel kurtarmışsın. En kötü kazan bu olsun inşallah.
"Bakkala bile giderken kaskınızı takın" sözünün anlamını çok güzel anlatmışsın...

K o r @ y
10 Şubat 2012, 11:53
geçmiş olsun kardeşim..ucuz atlatmışsın.. :)

Felon
10 Şubat 2012, 12:01
Geçmiş olsun,Yol üzerinde ne olduğu belli olmayan herhangi bir sıvı farkettiğimizde manevra yapacak mesafemiz yoksa yapılacak en iyi şey hiçbirşey yapmamaktır.:cat:Mümkünse çok sakince gaz kapatmak lazım biraz.Ne kullanırsan kullan bişe değişmiyo
eD3CtUgGXEw

Redmoon
10 Şubat 2012, 12:26
Hocam o bahsettiğin söz ile ilgili konu açmıştım bir ara ben... Benim hayatımda tanıdığım hiç kazası olmayan ve 20 seneden fazladır motor kullanan 1 tane adam var. O adam da motor eğitmeni hoca kendisi...

Böyle insanların olması gerçekten umut verici :cat: Ben bir dayımdan duydum "hiç kaza yapmadım" derdi, bu ikinci oldu, gerçi dayım hep ufak motorlar kullanmış, mobilet ya da en fazla CBF150 tarzı şeyler ama en az 20 senede onun vardı motor geçmişi, inş biz de hiç düşmeyen ya da ufak tefek kazalar atlatmış adamlar oluruz yıllar sonra :cherry: :thumleft:

rapidhacker5
10 Şubat 2012, 14:13
benimde spacyde lacivert çizik var nasıl boyatacağız bir de satarken sorun olur mu?

tombo
10 Şubat 2012, 14:48
Geçmiş olsun.

.Mhmt.
10 Şubat 2012, 15:00
Ah o arka fren yok mu insanı süründürür de yaşatır da , ben virajda arka frene dokunulmaması gerektiğinin dersini aldım. Koruma demirleri sağ olsun kuyruktaki ince bi çizikle ve dizimdeki minik bi yarayla atlattım . Sana da cok geçmiş olsun..

maxi97
10 Şubat 2012, 16:15
çok geçmiş olsun.

2 gün önce 30 metre sürüklendim, korumalarım ve motorun ön koruma demiri sağolsun hiçbirşey olmadı. dün arkaya da güzel ve kalın bir demirden koruma demiri yaptırdım.

artık beni kazaya sürükleyen karşı taraf düşünsün :). giderken düşmanımı da yanımda götürürüm evelallah.

rapidhacker5
10 Şubat 2012, 18:25
Ah o arka fren yok mu insanı süründürür de yaşatır da , ben virajda arka frene dokunulmaması gerektiğinin dersini aldım. Koruma demirleri sağ olsun kuyruktaki ince bi çizikle ve dizimdeki minik bi yarayla atlattım . Sana da cok geçmiş olsun..
virajda hangi freni kullanacağız peki ön mü :s hocam olur mu öyle şey

arca94
10 Şubat 2012, 18:44
virajda hangi freni kullanacağız peki ön mü :s hocam olur mu öyle şey

Valla arka fren daha bi dengeyi bozuyor genelde sanki. En kesin çözüm hafif hafif gaz kesmek, ani ön frene abanmadığın taktirde arkanın dengeyi bozmaz gibime geliyor. Normal virajlarda öyle yapıyordum ben genelde. Burada ön kayıcağı için öne dokunmadım bile.


çok geçmiş olsun.

2 gün önce 30 metre sürüklendim, korumalarım ve motorun ön koruma demiri sağolsun hiçbirşey olmadı. dün arkaya da güzel ve kalın bir demirden koruma demiri yaptırdım.

artık beni kazaya sürükleyen karşı taraf düşünsün :). giderken düşmanımı da yanımda götürürüm evelallah.

Çok teşekkür ederim.. Size de büyük geçmiş olsun.
Zaten motosikletle korumalar bi bütünmüş bu vesileyle bunu tamamen öğrenmiş oldum.. Demir ağlarla örmüşsün motorunu :) Karşı tarafta olacak hasar daha fazla böyle, yalnız gitmemek gerek muhabbetçi lazım orada.. :)


Ah o arka fren yok mu insanı süründürür de yaşatır da , ben virajda arka frene dokunulmaması gerektiğinin dersini aldım. Koruma demirleri sağ olsun kuyruktaki ince bi çizikle ve dizimdeki minik bi yarayla atlattım . Sana da cok geçmiş olsun..

Çok teşekkür ederim.. Arka fren tek çareydi herhalde ön frene bassam olduğum yerde düşüp daha fazla yaralanırdım, motorda sürüklenmediği için kırıklar oluşurdu herhalde.. :)
Sana da çok geçmiş olsun.. PCX in şeklinden dolayı herhalde az bi hasarla atlattım motoru..


Geçmiş olsun.

Çok teşekkür ederim..


benimde spacyde lacivert çizik var nasıl boyatacağız bir de satarken sorun olur mu?

Lacivert çizik nasıl anlamadım ama.. Ben 50 TL gibi bi masrafa kapatıyorum motosikleti tahminimce.. Ufak çatlaklar macunlancak, slikonlancak, aynı renk koduyla boya cila filan kapanıcak.. Baktık ki sırıttı veya hoşumuza gitmedi. Bütün çizik parçalar 150 TL gibi fiyata sıfırıyla değişecek gibi duruyor. Diğer parçalar da yedekte durmuş olucak vesileyle.. Bi de kırık fren kolu var işte..
Herhangi bi araba kaporta boyacısına gidebilirsin. Motosikletle gidersen yapmayabilirler ama, o parçayı söküp onu götürürsen pek bişey diyceklerini sanmam.. Satarken çiziği kaattığını veya parçayı değiştirdiğini söylersen sorun olacağını sanmam.. Yalan atmasan yeter aslında ilanda :)


Böyle insanların olması gerçekten umut verici :cat: Ben bir dayımdan duydum "hiç kaza yapmadım" derdi, bu ikinci oldu, gerçi dayım hep ufak motorlar kullanmış, mobilet ya da en fazla CBF150 tarzı şeyler ama en az 20 senede onun vardı motor geçmişi, inş biz de hiç düşmeyen ya da ufak tefek kazalar atlatmış adamlar oluruz yıllar sonra :cherry: :thumleft:

Keşke kimse kaza yapmasa da, böyle başlıklar olmadığı için MT ye kimse yazmayıpta MT kapansa.. Ne diyelim artık.. :)


Geçmiş olsun,Yol üzerinde ne olduğu belli olmayan herhangi bir sıvı farkettiğimizde manevra yapacak mesafemiz yoksa yapılacak en iyi şey hiçbirşey yapmamaktır.:cat:Mümkünse çok sakince gaz kapatmak lazım biraz.Ne kullanırsan kullan bişe değişmiyo
eD3CtUgGXEw

Çok teşekkür ederim.. Ben de zaten bi şey yapacak pek zaman bulamadım maalesef :).. Bi anda oldu bitti..
Bu video da baktım da kontrayı bozarak halletmiş kendisini adam direksiyonu sola kırınca gitmiş.. Belki de hızı 25 km nin altına düştü kim bilir.. :)
Ama altımda bunun gibi bi şey olsaydı daha kötüsü başıma gelmese bile, bunu motora nasıl yaptım diye ağlardım herhalde..
Tekrar teşekkürler..


geçmiş olsun kardeşim..ucuz atlatmışsın.. :)

Çok teşekkür ederim.. Şansıma pek bi şey olmadı ufak ağrılarla atlattım sadece.. :)


Hocam o bahsettiğin söz ile ilgili konu açmıştım bir ara ben... Benim hayatımda tanıdığım hiç kazası olmayan ve 20 seneden fazladır motor kullanan 1 tane adam var. O adam da motor eğitmeni hoca kendisi...

Çok geçmiş olsun, çok güzel kurtarmışsın. En kötü kazan bu olsun inşallah.
"Bakkala bile giderken kaskınızı takın" sözünün anlamını çok güzel anlatmışsın...

Başlığı okumuştum hoşuma da gitmişti, ama okuduktan sonra içime bi kurt düşmüştü işte.. "Hakikaten düşecek motorcu grubundamıyım ben?" diye..
Ama yararı da oldu en azından hazırlıklı oldum.. :) Öyle bi başlık açtığınız için de teşekkürler bu arada.. 20 sene devam etmiş bi 20-30-40-50 ne kadar giderse kazasız devam eder umarım..
Motosiklet eğitmeni, uzmanı, yapımcısı bile olsa.. Kazalar %90 karşı tarafın hataları yüzünden oluyor.. Umarım olmaz..

Çok teşekkür ederim bu arada.. ucuz atlattık işte. "Kask takmayan budaladır." sözüne de bi olay olmaması dileğim hep vardır ama, neler görüyoruz..


geçmiş olsun, bence dönüş anında panik fren yapmışsın...
ancak günlük "kat kat" olan kıyafetlerin seni "kışın" pamuk edasıyla korumuş.
ya yazın nasıl kat kat giyinebileceksin?
o fren şeyisinin filan adını da öğrenmek gerek
motosikletle içli dışlı olmak gerekl ki, tepkilerini anlayabilesin ve ona göre cevap veresin.
mesela;
hiç frene basmasan, gazı kıssan motor kendisi dikilebilirdi. -oldukça düşük hızda ilerlediğin için bu çok daha kolay olurdu. ( jiroskopik kuvvet )

Çok teşekkür ederim.. Dediğim gibi panik fren değil aslında olay yerdeki sıvıyı farkettiğim anda arka frene hafif dokundum abanmadım çünkü zaten kayacağını anladım.. Zaten ön teker komple kayınca arkayı toparlayım derken o anda hiç bişey yapamadım ve yattı motor..
Evet şans eseri günlük "kat kat" olan kıyafetlerim korudu beni.. Yazın değil zaten bahara kadar mont ve dizlik almayı planlıyordum ayarlamıştım kendimi.. Düşüşü yaşayınca da hızlandırmaya karar verdim önce mont sonra dizlik..
Fren "şeysi" dedikten sonra 2-3 satır altında fren "kolu" tabirini kullandım.. O an yazarken ismi aklıma gelmedi bi an sonradan düzeltemedim..
Zaten döndüğüm anda toparlamaya bile fırsat bulamadan yerdeki sıvıyla karşılaştım ön teker sıvıya girince de kaydı gitti motor..
Teşekkürler..


geçmiş olsun ama bi dizlik şart :) + o mont ta ne derece korur bilmiyorum gerçi sen ekonomik durumun düzeldikçe zaten bunları alıyosundur :)

Çok teşekkür ederim.. Mot şansıma bi seferlik korudu beni. Ekonomi durum değil de malum öğrenci adamız gidip bakmaya bile zamanım olmamıştı, mont ve dizlik için çok fazla da acele etmiyodum. Ama ders oldu işte 50 TL gibi masrafla kurtardım motorumu..

excavatus
10 Şubat 2012, 19:18
virajda hangi freni kullanacağız peki ön mü :s hocam olur mu öyle şey

Tercihen virajda frene basmayacağız.
Hatta viraja girerken uygun hıza kadar düşeceğiz ve sonra bu hızı korumak için virajda hafif gaz vereceğiz.

Virajda fren ile ilgili bütün yorumlar ve öneriler "VİRAJDA FREN YAPMAK ZORUNDA KALIRSANIZ" diye başlar.
Virajda fren yapmak acil bir durum göstergesidir.
Karşına bir şey çıkmış olabilir,
yolda bir kayganlık vardır
gereğinden hızlı girdiğini, girdikten sonra farketmişsindir vs vs...

İlla virajda fren yapmak zorunda kalırsanız. (gaz kesmek zaten yavaşlatacaktr, bunun yeterli olmadığını kabul ediyoruz)
Motoru hızlıca dik konuma getirip (bu durumda motor virajın dışına gitmeye başlar)
Sertçe ancak güvenli bir şekilde frenle yavaşlayıp
sonra freni bırakıp motoru tekrar hızlıca yatırmak gerekir.

Virajda fren yapmak zorunda kalırsanız, sistem bu şekilde olmalı.

Ha çok yatmadığınız virajlarda, hafif hafif ön fren kullanılabilir. Dikkatli bir şekilde.
Ancak zaten bu hafif frenlemeler yerine gaz kesmek de aynı işi görecektir sizin için...

rapidhacker5
10 Şubat 2012, 23:33
arkadaşlar motorda çizik var lacivert spacyimde bunu nerede boyatabilirim yani vuruk değil çizik böyle hafiten biraz bunu boyatınca satarken sorun çıkar mı ? ayrıca ne kadar tutar konuyu baltaladım fakat kusura bakmayın :)

ntuna
11 Şubat 2012, 00:48
Tekrarlanmaması dileği ile geçmiş olsun.

arca94
11 Şubat 2012, 02:13
Tekrarlanmaması dileği ile geçmiş olsun.

Çok teşekkür ederim, umarım ne benim ne de bi başkasının başına gelmez.. Eğer gelirse korumaları yardımcı olsun ne diyeyim..


arkadaşlar motorda çizik var lacivert spacyimde bunu nerede boyatabilirim yani vuruk değil çizik böyle hafiten biraz bunu boyatınca satarken sorun çıkar mı ? ayrıca ne kadar tutar konuyu baltaladım fakat kusura bakmayın :)

Demiştim ya herhangi bi kaportacıda hallettirebilirsin, tahminimce.. Satarken boyattım dersen sonradan kulakların çınlamaz.. :)


Tercihen virajda frene basmayacağız.
Hatta viraja girerken uygun hıza kadar düşeceğiz ve sonra bu hızı korumak için virajda hafif gaz vereceğiz.

Virajda fren ile ilgili bütün yorumlar ve öneriler "VİRAJDA FREN YAPMAK ZORUNDA KALIRSANIZ" diye başlar.
Virajda fren yapmak acil bir durum göstergesidir.
Karşına bir şey çıkmış olabilir,
yolda bir kayganlık vardır
gereğinden hızlı girdiğini, girdikten sonra farketmişsindir vs vs...

İlla virajda fren yapmak zorunda kalırsanız. (gaz kesmek zaten yavaşlatacaktr, bunun yeterli olmadığını kabul ediyoruz)
Motoru hızlıca dik konuma getirip (bu durumda motor virajın dışına gitmeye başlar)
Sertçe ancak güvenli bir şekilde frenle yavaşlayıp
sonra freni bırakıp motoru tekrar hızlıca yatırmak gerekir.

Virajda fren yapmak zorunda kalırsanız, sistem bu şekilde olmalı.

Ha çok yatmadığınız virajlarda, hafif hafif ön fren kullanılabilir. Dikkatli bir şekilde.
Ancak zaten bu hafif frenlemeler yerine gaz kesmek de aynı işi görecektir sizin için...

Çok yararlı bi paylaşım daha tekrar teşekkür ederim.. :)