PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır motor fiyat karmaşası değerlendirmesi



WOLKANWOLKAN
06 Şubat 2012, 12:17
Merhaba,

Her sene sektörde modellerle birlikte fiyat değerlendirmeleri oluyor. Ben de benim bildiklerim üzerinden bana göre değerlendirme yapmak isterim.

Haliyle fiyat oynamalarında, enflasyon ve kur değişikliklikleri rol alıyor.

Bir de buna TR piyasasında pay alma stratejileri etken.

3 yıldır fiyat bazında takip ettiğimde:

EUR-TL bazında kur artışı % 10'dur. (01.01.2009-01.02.2012), enflasyon bile buna dahil edilmediğinde fiyat artışı kur artışından ibaret olduğu düşünülürse fiyat artışı gayet makuldür. (bakınız kawasaki-EUR bazında satış yapar).

Honda 3 yıldır ilk defa zam yapmıştır-ortalaması % 10'dur. 3 yıllık enflasyon artışı dikkate alınmamıştır -ki tüketici lehine görünmekle birlikte fabrika yurtdışı olduğundan bundan beridir-ancak dikkate alınması gereken-dünyanın neresinde olsa enflasyon vardır-en azından işçi ücretlerinde genel artış söz konusudur-kriz dönemleri hariç

Suzuki ise japon yeni bazlı fiyat açıklar, almaya gidersin etiket üzerinden uçuk indirimler yapar, etiket "etiket yapmada kullanılır"-bakınız fuar dönemleri, bakınız bayi rücuları

Yukarıdaki oranlamalar model bazında değil, tüm modeller için ortalama üzerindendir.

Geriye firma satış stratejilerine ilişkin model bazında fiyat düşürme - arttırma konusu kalır ki, üretici-bayi koordinasyonunda kâr burada başlıyor. Düşük cc motorlarda fiyat artışlarının -eğerki varsa- artma sebebi bu oranların üzerinde olması doğaldır, çünki talep fazladır-sabittir-sadık müşterisi vardır-müşterinin önceliği de alışkın olduğu standartların sunulması-sürpriz olumsuzluklarla karşılaşmamaktır.

Burada ise firmalar arası rekabet tüketiciye yol gösterir.

Hâkir görülen çin malı ürünler, motor camiasının gelişmesinin temel taşıdır. Ulaşım için kupon motor alamayanlar ilk bununla başlayıp, zamanla ürün beklentisini arttırmakta, standart kalite sunan markalara yönelmektedirler. Marka firmalar bunu-yani satış adedini arttırma çabalarını ne reklamla ne promosyonla sağlayamayacaklarını bildiklerinden bu durumdan memnundurlar.

Hele ki taklit edilmeye başlanması demek, onlar için işin nirvanasıdır.

Bunları neden açıkladığıma gelince, fiyat artışlarını çok da moral bozucu bulmuyorum. Sektörün gelişmesi kastımız marka-model artışı ise alternatif ürün artışıyla tekel piyasası kalkmakta hiç bir marka tekel oluşturamamaktadır. Geçtiğimiz dönem ss 250 piyasasında olmayan Honda, Kawa'nın 250 ninjası ile hak ettiği cevabı almış, aklı başına gelmiştir.

Umarım bu sezonda eksik olan, 300-400'lük piyasası, orta siklet süper moto-kros piyasası, Honda NC 700s veya x gibi düşük yakıt kapasiteli motorların yarı hacimli yakmayan-koklayan modelleri bizimle olur.

Syg.