PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooter 2 tane güzel soru :)



asot
02 Ocak 2012, 23:21
Beyler henüz 2500 km.de kanuni scooterım var. Sıfır almıştım, herşey yolundaydı. Fakat bugünlerde, şöyle 2 sorunum var. Servisde de çözüm bulunamadı. Hangi parçayı değiştireceklerini bilmiyorlar.

1) İlk çalıştırmada motor ateşlemiyor. Oysaki bujiler yeni(ngk) , kablolarda vs.'de de sorun yoktu. Ayakla çalıştırmayı hiç beceremedim, el marşı ile aküyü bitirdim. Ben de arabaya bağladım, araba aküsüne takviye kablosu ile bağlayarak 30 sn. de filan çalıştırdım.. Çalıştırdıktan sonra sorun yok, kendi stop etmiyor. Bu motor neden kolay çalışmaz?? Her çalıştırmam araba aküsüyle mi olacak?

2) Motorum normal giderken hiçbir sorun yok, ama son gaza verince motor ileri geri silkeleniyor, gaz yemiyor, ısrarla son gaz vermeye devam edersem yavaşlayıp stop ediyor. Buna da herhangi bir çözüm bulunamadı.

Bir el atıverin, beni bu sorundan kurtarın :mrgreen:

dürümdöner
02 Ocak 2012, 23:26
2. nin cevabı büyük ihtimalle benzinin az qelmesi..karbüratörden ve hava filtresinden yapar (qaz pistonun bozulmuş olabilir) 2. sorununu çözdüqün zaman zaten 1. sorunun da otomatikman çözülecektir..

canerol
02 Ocak 2012, 23:27
karbüratörü bi elden geçirt derim

ossiaa4560
02 Ocak 2012, 23:32
abi scooter alacaksan su soğutmalı almalısın motor zaten plastiklerin içine sözde hava soğutmalıymış motor plastiklerin içindeyken kendini nasıl soğutur ki yıllardır scooterlera karşı bir nefretim var...

İlk olarak kalburatörü temizlettir ve ateşleme sorununa gelince banada aynısı oluyordu jikle ile çalıştırıyordum. bujilerin arka kısmı oksitlenme yapmış olabilir yada kalitesizliğinden olabilir Bosh marka buji öneririm ..

safakk
02 Ocak 2012, 23:33
1.sorunun bujin için şöyle bir karşı soru sorayım yeni aldığın bujiler eskileriyle aynı model mi eğer aynı değilse akün yetersiz kaldığı için de ilk ateşlemeyi yapamıyor olabilir
2.sorun da karbrötör hava ayarından kaynaklanıyordur diye düşünüyorum ama benden daha tecrübeli birinin önerilerini dikkate al derim :)

asot
02 Ocak 2012, 23:40
yeni bujiler fabrikanın üzerinde gönderdiği orjinal bujiler değil, kaliteli diye bunları yani ngk taktırtmıştım. Dediğiniz doğru olabilir, sanırım orjinale dönmem doğru olacak?

Bir de servise son gittiğimde karbüratörü temizlediler, gerekli kontrolleri yaptılar ama sorun yine devam ediyor. Gaz yemesinde sorun olabilir gibi bir şey demişlerdi.

Servis son olarak, motoru bırakmamı, birkaç kullanacaklarını ve bozuk parça varsa değişeceklerini söylediler. Motorumun 2 yıl garantisi devam ediyor. Ama sizle de konuyu paylaşmak istedim, bir de servis neden hemen çözemezki bu problemleri?

Benzini bile 97 oktan bp alıyorum, bu motor beni yarı yolda bıraktı.

merkezkale
02 Ocak 2012, 23:44
hocam motosikletinizin benzinini boşaltın ve 95 oktan kullanın. 1nci sorun muhtemelen kötü benzinden kaynaklanıyor. 97 oktan hem pahalı hem de avans yapar

ozgurakman
02 Ocak 2012, 23:46
yeni bujiler fabrikanın üzerinde gönderdiği orjinal bujiler değil, kaliteli diye bunları yani ngk taktırtmıştım. Dediğiniz doğru olabilir, sanırım orjinale dönmem doğru olacak?

Bir de servise son gittiğimde karbüratörü temizlediler, gerekli kontrolleri yaptılar ama sorun yine devam ediyor. Gaz yemesinde sorun olabilir gibi bir şey demişlerdi.

Servis son olarak, motoru bırakmamı, birkaç kullanacaklarını ve bozuk parça varsa değişeceklerini söylediler. Motorumun 2 yıl garantisi devam ediyor. Ama sizle de konuyu paylaşmak istedim, bir de servis neden hemen çözemezki bu problemleri?


Benzini bile 97 oktan bp alıyorum, bu motor beni yarı yolda bıraktı.

95 oktan al, 97 motosiklet için iyi değil. motorunu sakın ama sakın servise bırakma kullanmaları için... karbüratörü temizlettir, ayrıca 1 liraya benzin filtresi al da onu da takıversinler. ngklar cr7hsa ya da c7hsa ise orjinalinden daha iyi performans verir (150 cc olduğunu varsayara konuşuyorum)

akünün ordaki kablolara da baktır

asot
02 Ocak 2012, 23:46
dostum 97 oktandan çok kaynaklandığını sanmıyorum, çünkü 95 oktandayken bu sorunlar baş göstermişti. Ben de son bir çare diye 97 oktan ile devam etmiştim. Ama dediğinizi tabiki yapıcam, tecrübeye saygım var :)

Motorum 150 cc , bakımları düzenli yapıldı.

safakk
02 Ocak 2012, 23:46
benzin olarak kullanım kitapçığında ne yazıyorsa onu kullanın mesela benimki için 93 yada 95 oktan diyor memlekette 93 oktan olmadığı için sürekli 95 alıyorum bende ayrıca oktan meselesini forumda arattırıp bilgi sahibi olun çünki herzaman yüksek oktan yüksek performans demek değil.

Buji konusunda da servis orjinal bujisinden taksın bi kaç gün dene olması muhtemel diye düşünüyorum

Deryali
02 Ocak 2012, 23:47
Çin malı motorlarda normal olaylar, dua et yolda giderken motor ortadan ikiye ayrılmamış. Bence şanslısın.
Benim anlamadığım bu motorların 2 yıl garantisi yok mu ? ve Servis sorunu çözemiyor mu ?

Volkan Serezli
02 Ocak 2012, 23:48
marş rölesinden olabilir

asot
02 Ocak 2012, 23:50
Valla kafama yanayım ucuzluğuna kanıp, bayide ellerinde kymco 125 agility de olmayınca bunu almıştım. 1 yılı çıkarsam mutlu olucam ama 6 ayda bunları yapması sıkıntı yarattı.

Servise çok da bırakmak istemiyorum. Ama adamların söylediği de bu, ancak öyle çözeriz diye konuşuyorlar. Bu motorun karbüratörü temizlendi, bana kalırsa sağlıklı gaz yemesine sebep olan arızalı bir parça var ama hangi parça onu servis de henüz bulamadı.

Motorun 2 yıl garantisi var ama neyin garantisi anlamadım, cepten çok para verdim, tabi ki bu sorun için 5 kuruş vermiycem.

Deryali
02 Ocak 2012, 23:52
Valla kafama yanayım ucuzluğuna kanıp, bayide ellerinde kymco 125 agility de olmayınca bunu almıştım. 1 yılı çıkarsam mutlu olucam ama 6 ayda bunları yapması sıkıntı yarattı.

Servise çok da bırakmak istemiyorum. Ama adamların söylediği de bu, ancak öyle çözeriz diye konuşuyorlar. Bu motorun karbüratörü temizlendi, bana kalırsa sağlıklı gaz yemesine sebep olan arızalı bir parça var ama hangi parça onu servis de henüz bulamadı.

Dostum zararın neresinden dönersen kardır, motor zevkine yazık etme, motorunu bir güzel yaptırdıktan sonra elinden çıkarmaya bak, sonrada Kymco 125 güvenle alabilirsin, o motorda asla kanuni'deki sorunları yaşamazsın.

dürümdöner
02 Ocak 2012, 23:53
abi scooter alacaksan su soğutmalı almalısın motor zaten plastiklerin içine sözde hava soğutmalıymış motor plastiklerin içindeyken kendini nasıl soğutur ki yıllardır scooterlera karşı bir nefretim var...

İlk olarak kalburatörü temizlettir ve ateşleme sorununa gelince banada aynısı oluyordu jikle ile çalıştırıyordum. bujilerin arka kısmı oksitlenme yapmış olabilir yada kalitesizliğinden olabilir Bosh marka buji öneririm ..

motorun plastikler içinde olmasının tek sebebi statör sarqıyı saran çan mıknatısın da üstüne takılan beyaz pervanenin dışarıdan alıp içeri verdiqi soquk havayı silindirin 4 bir tarafına vererek soqutma saqlamaktır..

asot
02 Ocak 2012, 23:54
Serviste kymco ile takas edelim dedim üzerinde 2 bin tl neyse vererek şu anda benim motorun sıfırı web sitesinde 2485 TL + plaka masrafları. Adamın senin motorun 700 tl eder filan dedi. :) sesli küfür ettim. Tabi ki o paraya bunlara yedirmiycem, yakmak gibi bir planım da yok ama motordan soğuttuğu bir gerçek...

safakk
02 Ocak 2012, 23:59
verin tüketici haklarına alın paranızı ozaman yapılan tamiratın servis kağıdı varsa elinizde hiç çekinmeyin bence

dürümdöner
02 Ocak 2012, 23:59
Valla kafama yanayım ucuzluğuna kanıp, bayide ellerinde kymco 125 agility de olmayınca bunu almıştım. 1 yılı çıkarsam mutlu olucam ama 6 ayda bunları yapması sıkıntı yarattı.

Servise çok da bırakmak istemiyorum. Ama adamların söylediği de bu, ancak öyle çözeriz diye konuşuyorlar. Bu motorun karbüratörü temizlendi, bana kalırsa sağlıklı gaz yemesine sebep olan arızalı bir parça var ama hangi parça onu servis de henüz bulamadı.

Motorun 2 yıl garantisi var ama neyin garantisi anlamadım, cepten çok para verdim, tabi ki bu sorun için 5 kuruş vermiycem.

ıstanbuldaysan qetir yapayım motorunu abim..çok büyük ihtimalle karbüratörün tam üstündeki qaz pistonunda ya delik var ve servıs farkedemedi ya da benzini yukarı taşırtıp qaz kelebeqini lastik olduqu için yumuşatıp bozuyor..bu yüzden ilk çalıştırmada ve dip qazda sorun yaşıyorsun..

Zodium
03 Ocak 2012, 00:01
kanuni mondial asya diger cin mallari derken türkiye motosiklet cöplügüne döndü hayirli ugurlu olsun.

asot
03 Ocak 2012, 00:06
valla en kötü boş bir zamanımda uğraşıp tüketici haklarına vericem. Sonuçta çöpe atmak için vermedim ben buna parayı.

durmuş hocam keşke imkan olsa ama denizlideyim, o yüzden bana olası muhtemel sorunları yazarsanız ona göre yön vericem servise.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------


kanuni mondial asya diger cin mallari derken türkiye motosiklet cöplügüne döndü hayirli ugurlu olsun.

+54351 buna ben de katkı sağladığım için üzgünüm aslında..

İşin saçma yanı bulunduğum şehirde nakit paranız bile olsa çok kaliteli bir mal bulmak zor, internetten bws 125 - agility 125 filan bakıp gidip bunu almam şaka gibi.. Ama biraz daha direnicem bakalım..

dürümdöner
03 Ocak 2012, 00:10
karbüratörü söküp qaz pistonuna ve karbüratörün içindeki 2 tane küçük hava tankı olan benzin şamandırasına bakacak..qaz pistonunda ufacık bir delik dahi olsa qaz yemesi deqişir..sen onlara söyle onlar..

AvanakKurye
03 Ocak 2012, 00:16
sorun motor dahilinde porsen kolunda

asot
03 Ocak 2012, 00:37
motor dahili ? porsen kolu? eleman gizemli bir şekilde mesajını verip gitmiş, yorumsuz bıraktı :)

asot
04 Ocak 2012, 23:36
evet beyler saçma gelecek ama motor yağmurda ve tazyikli suyla yıkanınca bunları yaptığını fark ettim. Kuru soğuk havada, sıcakta vs. problem yok yani.. Şimdi neresine su kaçtığını bulmaya çalışıcam..

Aynı sorunları yaşayan arkadaşlar için, gelişmeler hakkında bilgi veririm.

Herkese kazasız sürüşler.. :)