PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci kazam ve korumalı kiyafetin önemi!...



ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 17:00
Geçen pazar günü kırmızı ışıkta duruken arkadam gelen motosikletli yunusların çarpmasıyla motosiklet altımdan öne ben ise sağ kaldırıma savrulmuştum.Ayağa kalkerken biraz ötemde de iki yunus ayağa kakıyordu.
Hiç hasarsız sadece popo acısıyla atlattım.(Motosikletimde hiçbirşey yoktu).

Bugün saat 11:00 sularında havanında güzelliğine bahane edip şirkete motosikletimle gidiyordum.Eyüp'ten E5 bağlanmak üzere yan katılım yolunda tatlı tatlı ilerlerken(100-110km),biln bilir çok güzel tatlı bir viraj vardır,biraz gazı açtığımda powerslide denen olay vuku buldu.Sanıım lastiklerim henüz ısınmamıştı yada zinciri yağlarken tekerlek yanlarına yağ bulaştı.Vesselam motor altımda beraber yan yattık.Sanırım 20-30 metre yuvarlandım.Ayağa kalktığımda trafik durmuştu.Motosikletime ulaşmak için 80-90 metre yürüdüm.Motosiklet şans eseri yan düz bir hatta kaymış.Bu nedenle motor koruma tokazu neredeyse 3cm erimiş,arka sol uyrukta monokapakla artçı basamağım erimiş.

Üzerimde korumalı pantalon,mont ve en önemlisi deri eldiven vardı.Montun sırt-omuz ve sol bölümü sürtünmeden erimiş.Pantalon sağ bacak erime ve buna bağlı olarak parçalanmalar mevcut.
Vucudumda hiçbir yerinde kanama vs yok.Sadece leğen kemiğim ve omzumda düşmenin şiddetiyle oluşan ezilme ve morarmalar var.

Kıssadan hisse, kimse ama kimse korumalı kıyafetsiz motosiklet kullanmasın.Lastikleriniz durumu sık sık kontrol edin(zşncir yağlama esnasında lastiklerinize yağ bulaşmamasına dikkat edin),Benim gibi SS yada torklu-kuvvetli makine kullanıcıları lastikleriniz ısınmadan ani gaz tepkilerinden kaçının.

davutyuksel
30 Aralık 2011, 17:07
Paylaşım için teşekkürler, Allah başka kaza vermesin. Korumaların önemi birkez daha ıspatlanmış oldu. Mont ve pantolon olarak ne kullanıyorsunuz sorabilirmiyim.

luthier76
30 Aralık 2011, 17:12
Geçmiş olsun. Zzr 1400 2012 araştırırken bu kaza haberini okumak iyi bir uyarı oldu benim için. Acaba aynı olayda traction control özelliği olsa yine kayma meydana gelirmiydi diye merak ediyorum. Bu aletler gerçekten tehlikelimi benim tecrübemde insanlar için onu sorguluyorum şu an...

Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun.

yasdal
30 Aralık 2011, 17:31
Geçmiş olsun. Kayarken başka araçlara veya katil bariyerlere temas etmemeniz büyük şans olmuş. Allah büyüklerinden korusun. Korumalı pantolonun önemini böyle kötü de olsa vesilelerle arada bir hatırlarsak dizlik pantolon üstündemi altındamı daha şık duruyor konuları ile vakit kaybetmeyiz belki.

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 17:34
Pantolonum kevlardı,mont dainese,eldivenin iç tarafı deri elimin üst kısımları deri-carbon fiber korumları vardı.
Allaha şükürler olsun ki düşme yan yatma şeklinde oldu ve düz bir hatta kaydım.Yoksa bariyerlere çarpsam neler olabileceğini tahmin edemiyorum.

TC(Traction kontrol) bu durumda işe ne kadar yarar yaramaz bilemiyorum kaymanın başlamasaı ile düşmem arasındaki süre o kadar azki,sola viraj içinde girdim.kontra verdim ve birden yerdeydim.

FatihKARAKAŞ
30 Aralık 2011, 17:48
Geçmiş olsun. Korunmanın ve tedbir almanın faydaları.

dovahhkin
30 Aralık 2011, 17:53
Geçmiş Olsun başka bir sürücünün altında kalabilirdiniz. Motosikletinizdede bir problem yok :) Umarım birdaha başınıza gelmez

K o r @ y
30 Aralık 2011, 17:56
geçmiş olsun..

dürümdöner
30 Aralık 2011, 17:58
inanır mısın bilmem ama o motora sen bir kan akıt..

extrem_015
30 Aralık 2011, 18:01
geçmiş olsun..

ozrace
30 Aralık 2011, 18:02
geçmiş olsun Allah beterinden saklasın...

Evrim Ergin
30 Aralık 2011, 18:08
geçmiş olsun..

Felon
30 Aralık 2011, 18:15
Geçmiş olsun, o hızlarda atlatabilceğiniz en küçük hasarla atlatmışsınız.
Giden koruma barı olsun grenajlara bişey olmadıysa ohoo :)

arca94
30 Aralık 2011, 18:24
Bi an içim acıdı sanki benim başıma gelmiş gibi gerçekten ucuz atlatmışınız, motosiklette çok hasar olmaması da ayrı bi güzellik.. Şanslıymışınız da aslında trafik durmuş.. Mağlum sığır çok memlekette aradan kaynayıp üstünüzden geçer giderdi birisi...

Bu kazaları okuduktan sonra dizliği bir an önce almayı düşünüyorum, mont bahara doğru alıcaktım ama belki hızlandırabilirim.. ve kask asla kasksız çıkmam..
Geçmiş olsun tekrar..

glock
30 Aralık 2011, 18:28
çok geçmiş olsun! detaylarıyla anlattığınız için teşekkür ederim.
bu arada TC sistemide olsa lastiklerin soğuksa kayar-sarar
tc nin çalışma sistemi aşırı gücü krankta tutmaya yarıyor, buna rağmen yine kaçak oluyor ve lastiğe ilettiğinde fazla güç nedeniyle tekerlek sarabiliyor.
lastiğin ısınması şart! yola cıkarken en az 15 dk.lık sürüşte ısınmasını beklemek lazım ara ara ani gaz vererek kontrollü bir şekilde lastikleri sararak ısıtabilirsiniz.

yürekçe
30 Aralık 2011, 18:35
hatayı bilmek, çözümü bulmakta fayda sağlar, geçmiş olsun.

erginturhan
30 Aralık 2011, 18:55
Çok çok geçmiş olsun, size bir şey olmaması sevindirici, bir daha da yaşamamanızı dilerim...

Okan Sinan Ocan
30 Aralık 2011, 19:01
Eyüp'ten E5 bağlanmak üzere yan katılım yolunda tatlı tatlı ilerlerken(100-110km) !!!!!



Sevgili Kardeşim,

Güvenli sürate olan bakışını acilen gözden geçirmelisin , fizik kuralları Hayabusa veya CBF150 için farklı işlemez. 100-110 km Pist dışındaki hiçbir mekan için "tatlı tatlı" diye nitelendirilebilecek bir sürat değildir ki bunu yaşayarak öğrenmiş olmalısın. Şimdi senden ricam o virajdan bir sonraki geçişinde bağlantı yolunun başında bulunması gereken sürat levhasına bir gözat (muhtemelen 50 yazacak) ve sonra kendine sor o levhada yazan sürat ile gitseydin düşermiydin ????

Geçmiş olsun

Sevgiler

bY_aLp
30 Aralık 2011, 19:08
en kötü kazanın bu olması ve tekrarının yaşanmaması dileğiyle çok geçmiş olsun

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 20:08
Okan bey Cümlelerine kesinliklei tiraz etmem mümkün değil,haklısınız.
Ben hayabusayı normalde 4000dd civarlarında kullanırım.Normal şartlar altında trafikte scooterlar bana göre çok daha tehlikeli araç kullanır.17 yıldır A2 belge sahibi(yaş 35) ve 150k.km fazla sürüş tacrubem olmasına karşın,lastiğin yeterli sıcaklığa ulaşmadığını fark edemedim.Buda bana ders oldu.

sercan2667
30 Aralık 2011, 20:18
Geçmiş Olsun.Sabahları başımıza çok gelir PowerSlide..Cbf 150'de de çok sık başıma geliyor :)):))

---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:14 ----------


Geçmiş olsun. Zzr 1400 2012 araştırırken bu kaza haberini okumak iyi bir uyarı oldu benim için. Acaba aynı olayda traction control özelliği olsa yine kayma meydana gelirmiydi diye merak ediyorum. Bu aletler gerçekten tehlikelimi benim tecrübemde insanlar için onu sorguluyorum şu an...

Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun.
Tcs nin tekerlerin sıcak olup olmamasıyla değil de birazda virajların hassasiyetine göre çalışıyor. Arka tekerin kaydığını anladığı içinde devreye giriyor zaten.(Tabi Açıksa)

Okan Sinan Ocan
30 Aralık 2011, 20:23
Geçmiş olsun. Zzr 1400 2012 araştırırken bu kaza haberini okumak iyi bir uyarı oldu benim için. Acaba aynı olayda traction control özelliği olsa yine kayma meydana gelirmiydi diye merak ediyorum. Bu aletler gerçekten tehlikelimi benim tecrübemde insanlar için onu sorguluyorum şu an...

Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun.

Sevgili Bahadır,

Kawasaki son zamanların en gelişmiş traction control sistemini yaptı ve GTR1400 de bunu kanıtladı. Aynı makinaya sahip ZZR1400 de başarılı olması kuvvetle muhtemeldir. Uygun modda sürüş yapıyorsan ZZR1400 de bu kazanın olma ihtimali daha az ama "0" değil.

Sevgiler

luthier76
30 Aralık 2011, 20:29
Sevgili Kardeşim,

Güvenli sürate olan bakışını acilen gözden geçirmelisin , fizik kuralları Hayabusa veya CBF150 için farklı işlemez. 100-110 km Pist dışındaki hiçbir mekan için "tatlı tatlı" diye nitelendirilebilecek bir sürat değildir ki bunu yaşayarak öğrenmiş olmalısın. Şimdi senden ricam o virajdan bir sonraki geçişinde bağlantı yolunun başında bulunması gereken sürat levhasına bir gözat (muhtemelen 50 yazacak) ve sonra kendine sor o levhada yazan sürat ile gitseydin düşermiydin ????

Geçmiş olsun

Sevgiler

Abi çok haklısın ama otobanda da 120 yazıyor limit. O zaman neden alınıyor bu motorlar. Alalım 125 lik paşa paşa binelim o zaman. Dimi yani??

Uzun zaman 600 lük ss kullandım hiç başıma gelmedi benzer bir durum. Yaşamış olsaydım anlardım durumu. Neyse yaşatmasın diyecez dikkatli olucaz falan artık heralde.

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 20:32
Burdaki yegane dikkatsizlik lastiğin yeterli sıcaklığa ulaşmaması ve benim bunu düşünmemem.Lastik ısınmış olsa idi,ben tatlı tatlı virajımı yapıp yoluma devam edecektim.

luthier76
30 Aralık 2011, 20:37
Evet bunu yazdım aklıma. LASTİK ISITILACAK...

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 20:38
Artı olarak şunu belirtmeliyim E5'e 50km hızla girersem sırtımdan ya otobüs yada tır geçer.

marmarasiste
30 Aralık 2011, 20:49
Artı olarak şunu belirtmeliyim E5'e 50km hızla girersem sırtımdan ya otobüs yada tır geçer.
teorik olarak yanlış pratik olarak doğru.Katılıyorum

Okan Sinan Ocan
30 Aralık 2011, 21:54
Artı olarak şunu belirtmeliyim E5'e 50km hızla girersem sırtımdan ya otobüs yada tır geçer.

Sevgili Kardeşim,

Bu şehir efsanelerinin arkasına sığınmayın kimse kimsenin üzerinden geçemez, adam dalmışsa 100-110 ile gitmende birşey değiştirmez. BAğlantı yolunda virajda şeridi ortalar süratini uygun sürate çekersni en fazla korna çalar veya sağına soluna dalmaya çalışırlar diğer tarafa doğru çekilir defolup gitmelerini beklersin . Asıl kayma anında üzerinden birilerinin geçmemesi mucizedir.

Sevgiler

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 22:09
Okan bey siz Ankara'dasınız ve metrobüsün E5'i ne hale getirdiği hakkında bir fikrinizin olmadığı belli.Bağlantı yollarında bırakın hızlanma şeridini,emniyet şeridi yok.Lastiğiniz yada bir sorunla karşılaştığınızda sağa güvenli bir yere çekicek bir cep dahi bulunmuyor.

P.S= Abartmış olabilirim hızlanma şeritçiği var :)

ekremz
30 Aralık 2011, 22:24
öncelikle çok geçmiş olsun. 100-110 km hız bir çok kazada ölümcül sonuçlar doğurmasına rağmen, sizin çok ucuz atlatmış olmanız sevindirici.Allah tekrarını yaşatmasın inş.:rendeer:

mete_han
30 Aralık 2011, 22:28
çok geçmiş olsun dostum...Allah korumuş...

ÜmitDURA
30 Aralık 2011, 22:31
Allah kimseye yaşatmasın.Herkezten Allah(c.c) razı olsun.

Ahmet N.
30 Aralık 2011, 22:33
Geçmiş olsun...Allah beterinden saklasın.

GP500-1st
30 Aralık 2011, 22:33
Geçmiş olsun... Soğuk havada lastiklerin ısınmasına pek izin vermemiş..

TC si olmayan hayabusanın zaten günlük kullanımda çok gereksiz bi torku ve gücü var. Motorunu Nissan 200SX tarzı arkadan itişli bir otomobile koysan aynı virajdaa rahatlıkla gaza yüklenerek arkasını savurmak mümkün.

Pantolonun modelini merak ettim

luthier76
30 Aralık 2011, 23:17
Belkide gizli buzlanma falan vardı kimbilir bu havada olabilir

_w_
30 Aralık 2011, 23:27
Çok geçmiş olsun. Verilmiş sadakanız varmış

m.şanveren
31 Aralık 2011, 00:14
Geçmiş olsun...

Bir sorum olucak... Traction kontrol nedir? bilen birisi açıklaya bilirmi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

Arkadaşlar,bir soru sordum şunu birisi cevaplıya bilirmi lütfen...

İmportant
31 Aralık 2011, 00:27
Geçmiş olsun.

ÜmitDURA
31 Aralık 2011, 00:32
TC(Traction control)
her araçta farklı isimlerle gösterilir.basıları yol stabilte kontrol programı der,bazıları antıpatınaj sıstemı der vs vs.
Çok basitçe anlatmak gerekirse tekerleğin patinaj çekmesini engelleyen sistemdir.Lastiğin patinaj çektiğini hissettiği an siz istediğiniz kadar gaza müdahale edin o tepki vermeyecektir taki tekrar tutunmanın başladığını hissedene kadar.
Ben aracımda(E39 5,28) trafiğin ve yolun musait olduğu durumlar devre dışı bırakarak eğlenirdim.

takendy
31 Aralık 2011, 00:39
bu kaza değil hatadır , hayabusaya binen birisinin düşmemesi gereken bir boşluk yani ,

geçmiş olsun....

m.şanveren
31 Aralık 2011, 00:57
cevap için tşk.ederim

mustafaat
31 Aralık 2011, 01:54
TC torkun tutunmayı aştığı zamanda devreye girer. Sizinkisi tork değil asfalta tutunma sorunu gibi görünüyor. Belki bir damla yağ, belki belki asfaltın pek teker değmeyen ve kayganlaşmış yeri, belki devamlı rüzgar üfüren noktada mavi (gizli buzlanma) lastiğin tutunma gücünü azaltmış sanki. Güç fazlası yanal kaymaları "zbam" diye vurmuyor ekseriyetle, dalgalanma yaratıp silkeleme daha alışıldık aşırı güç beslemesi durumlarında ama siz nasıl düştüğünüzü daha iyi bilirsiniz tabii ki :)

Kafanızı vurmamış olmanız büyük şans, ayağınızı peglerde tutup yere koymaya çalışmamanız da ucuz atlatmanıza sebep olmuş. Büyük geçmiş olsun...

glock
31 Aralık 2011, 02:08
lastik konusunda pirelli diablo supercorsa sp yi tavsiye ederim! harika tutuşu var.

Okan Sinan Ocan
31 Aralık 2011, 02:39
TC torkun tutunmayı aştığı zamanda devreye girer. Sizinkisi tork değil asfalta tutunma sorunu gibi görünüyor. Belki bir damla yağ, belki belki asfaltın pek teker değmeyen ve kayganlaşmış yeri, belki devamlı rüzgar üfüren noktada mavi (gizli buzlanma) lastiğin tutunma gücünü azaltmış sanki. Güç fazlası yanal kaymaları "zbam" diye vurmuyor ekseriyetle, dalgalanma yaratıp silkeleme daha alışıldık aşırı güç beslemesi durumlarında ama siz nasıl düştüğünüzü daha iyi bilirsiniz tabii ki :)

Kafanızı vurmamış olmanız büyük şans, ayağınızı peglerde tutup yere koymaya çalışmamanız da ucuz atlatmanıza sebep olmuş. Büyük geçmiş olsun...

Hayır bu tutunamama sorunu gibi görünmüyor , saatte 100 km ile giden bir motor saniyede yaklaşık 30mt yol alır bu süratte yanal kayma ile düşmek için en az yarım saniye kayma gerekir ki buda 15 metrelik kaygan yüzeye tekabül eder. Bu daha çok gaz kontrolü ve soğuk lastik ile ilgili bir sıkıntı.

Sevgiler

---------- Post added at 02:39 ---------- Previous post was at 02:37 ----------


lastik konusunda pirelli diablo supercorsa sp yi tavsiye ederim! harika tutuşu var.

Dunlop sportmax Qualifier II yi tek geçerim inanılmaz çabuk ısınıyor ve bir daha bırakmıyor tek sıkıntısı ömrü uzun değil (yada ben dayandıramıyorum :)))

kefeeee
31 Aralık 2011, 02:59
Geçmiş olsun. Zzr 1400 2012 araştırırken bu kaza haberini okumak iyi bir uyarı oldu benim için. Acaba aynı olayda traction control özelliği olsa yine kayma meydana gelirmiydi diye merak ediyorum. Bu aletler gerçekten tehlikelimi benim tecrübemde insanlar için onu sorguluyorum şu an...

Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun.
yeni zx-10 da bu konu tamamen giderilmiş durumda ama zzr1400 de bu şekilde değil. zx-10 ile viraja girip gazı sonuna kadar çevirseniz bile size engel olup yolu tutmanızı sağlıyo.

Çok geçmiş olsun biyerlere sadaka verin uğursuzluğu alsın üstünüzden

Mechanized_W
31 Aralık 2011, 03:16
Herşeyden önce geçmiş olsun,

Ama bence sorun lastik sıcaklığından daha büyük.

ÜmitDURA
31 Aralık 2011, 04:20
Sorun tamamen ısınmamış lastik.
Arkadaşlar gaz telinizi bu havalarda iki kere yağlamanızı tavsiye ederim.Bu havalarda korozyon muthis hızlı ilerliyor.Buda gaz kontrolünü müthiş etkiliyor.