PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu motosiklet alınırmı üstadlar, abiler, dostlar.



mehmet tufan
27 Aralık 2011, 16:01
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-satilik-yamaha-63879565/detay/

ilan bu abilerim, üstadlarım, kardeşlerim, arkadalarım.


http://imgim.com/310650_10150347309838815_607243814_8200061_4377931 54_n.jpg

buda benim düldül ( monero cmx 250 a )

takas + para yoluna gidicem.

ne diyorsunuz abiler?
adamla mesajlaşıyorum şu an
2,500 benimkine isticem.

kardeşinize bi fikir verin size zahmet

otopsici
27 Aralık 2011, 17:25
fiyatı çok yüksek
o paraya 2005 kawasaki en 500 alırsın üstelik şekil olarak bundan güzel

motoseyyah
27 Aralık 2011, 17:28
Bana kalırsa ,takas olayını da gözönüne alırsak pekte pahalı değil. Lakin '' Parası kadar motor'' dan kastının ne olduğunu iyice bir araştırmanı tavsiye ederim.

Rocknrolla
27 Aralık 2011, 17:32
Mesaj gayet açık, Dolu diyor, sürprizlere dolu :)

acayüp
27 Aralık 2011, 18:05
Yerinde görüp incelemeden karar vermemek gerek. Uzaktan çakılında mantıklı duruyor.
Belki aksesuarsiz oldugunu belirtmek icin ilanı bu sekilde yazmış olabilir.

Blackeagletr
27 Aralık 2011, 18:43
2000 model 25.000 km çook zor. Sadece haftasonu kullansa bile geçer. İlanda da detaylı bilgi verilmemiş. Git gör motoru ama 25.000 km olduğunu hiç sanmıyorum.

mehmet tufan
27 Aralık 2011, 18:51
eyvallah ustalar saolun benim düldüle 2,5 vermezse almıycam:)

---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:47 ----------


Yerinde görüp incelemeden karar vermemek gerek. Uzaktan çakılında mantıklı duruyor.
Belki aksesuarsiz oldugunu belirtmek icin ilanı bu sekilde yazmış olabilir.

şayet benim düldüle iyi para verirse motoru alır gelirim yanına abi :)

Samet Ağır
27 Aralık 2011, 19:48
Mehmet kardeşim..gel sana 1998 virago 535 verelim...
ama senin motoru istemem...:pl::queen:

mayildiz
27 Aralık 2011, 20:24
Dragstarların kronik sorunu şaft dişlilerinin bozulması diye biliyorum.

dersansport
27 Aralık 2011, 20:51
Alma 8000 tl iyi para harcama biraz daha iyi motorlara sakla 12 yaşında dragstar başından 12 tane kaza geçmiştir 5 tane sahip değiştirmiştir üstünede 500 000 kmyi çokdan devrimiştir :) paran 13 000 tl oldugu vakit 2008 2007 falan bak

Zodium
28 Aralık 2011, 12:02
bu makinalar yillandikca degerlenir kacirma diyorum.

n61l
28 Aralık 2011, 12:08
motor alinir da sendeki 2500 etmez.

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 12:41
Mehmet kardeşim..gel sana 1998 virago 535 verelim...
ama senin motoru istemem...:pl::queen:

abim abim güzel abim :D

ben napcam bu benim motoru ya :D

logaritma
28 Aralık 2011, 13:03
dragstarla en500 kıyaslanmaz en500 eski motorumdur dragstarda pek çok versiyonunu sürdüm ne sürüş açısından ne tarz açısından aynı motorlar değil en500 e bindinmi sport bir makinedir basdınmı gider hiç öyle çekinmesi yokdur çokda güzel gider ama çokda güzel yakar..

kıyaslanmaz dememdeki birinin diğerinden iyi olması değil farklı motorlar.. dragstarda çok kullandım o bildiğin klasik chopper..

eski motorların hepsinde kronik sorunlar vardır dragstarda var en500 dede var virago535 dede var.. ondan kaçar yok.. bir intruderlarda ben bir şikayet duymadım ama onunda vardır..

dragstara gelicek olursak yani amerikadaki adıyla v-star bu motorlar tamamen yamahanın amerika pazarında harley davidsonın pasta diliminden pay almak için ürettiği clone motorlardır. amerikada özellikle custom versiyonları çok vardır custom a yapılmaya el veren çok uygun motorlardır..

bence çok güzel motor alınırda binilirde yeterki giderlerinin altından kalka bil.. para mevzusunda yorumum yok satıcı istediği fiyatı çeker arkadaşda kendi motoruna o orantıda istediği fiyatı ister biri gerçek alıcı biride gerçek satıcı oldumu illa bir orta yolda buluşunup anlaşılır..

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 13:21
sevgili logaritma, peki sizce altından kalkabileceğim masrafın tahmini rakamı nedir?
yani 2000 kaç km yapmış olursa olsun şu makina bence ölmez bir ciğere sahip olmalı.
benim başımdaki bu çinli beladan kurtulmak için bile değer diye düşünüyorum

yasdal
28 Aralık 2011, 13:30
Drag Stardan iyi anlayan bir ustayla bakmakta fayda var. PArasına göre falan yazdığına göre bir kaç problemi olabilir. arkadaş da dürüst olduğundan şöyle iyi böyle güzel yazmamış demekki. Gidince göreceksin. cmx250A talibi olan bir motor aslında. V motor olup da ucuz olması cezbediyor insanları. Ama daha önce 6 ay kadar kullanmış biri olarak pek iyi motor olmadığını söyleyebilirim. Umarım bir an önce çıkarırsın elinden. Ben de VL 250 İntruderi alırken acaba 6 vereceğime 8 versem de 650 CC mi alsam diye düşünmüştüm. 250 lik aldım. 2005 modeldi. Daha yeni daha kıvrak, görüntü ve ses olarak tatmin ediciydi tekrar 250 CC ile devam ettim. En az 1 sene daha binerim bu motora. Büyütme isteği neden var bunu aslında çok düşünmüşümdür. Altımdaki motosikletin son hızı 150 km/h ara hızlanmaları gayet güzel, e sorunu da yok, sesi de iyi, görünüşü dersen 650 lik abilerini aratmıyor, e ben niye büyüteceğim ki bunu ? Ama insan oğlu her şeye mantıklı bir cevap veremiyor işte. Şehir içinde 50 uzun yolda 120'yi geçmem hemen hiç bir zaman. Motosiklet bu hızlar arasında sağ elime gerekli tepkiyi verebiliyor ama yine de değiştirme isteği yavaş yavaş içine işliyor insanın. 100 le giderken daha düşük devir, o devrin daha sakin güçlü homurtusu belki cezbediyor. Emin değilim vel hasılı. Başlığı insan neden CC yükseltir mevzuuna taşıdım pardon, ama yeri gelmişken bu hadiseyi de paylaşayım istedim. Mehmet senin anlayacağın 250 CC bir japon alsan da 1 sene geçmeden yine kurtlanmaya başlayacaksın ve DS650 ye bakınmaya başlayacaksın madem, şimdiden almakta fayda var. Dediğim gibi sahibi ile birlikte kronik arızalarına hakim iyi bir ustaya götürün makinayı. (Sahibi götürmene müsade etmezse çok da yanaşma o motora) 8 lira o modelde bir DS 650 için normal fiyat. Ucuz veya pahalı diyemem. Şansın bol olsun.

logaritma
28 Aralık 2011, 13:45
sevgili logaritma, peki sizce altından kalkabileceğim masrafın tahmini rakamı nedir?
yani 2000 kaç km yapmış olursa olsun şu makina bence ölmez bir ciğere sahip olmalı.
benim başımdaki bu çinli beladan kurtulmak için bile değer diye düşünüyorum

bu tür motorlar iyi bakılmışsa bakımlıysa gerekli parçaları zamanında değişmişse fazla bir bakım istemez sizide üzmez yıpranmışıda "abi iş görmelik yap satıcam zaten" mantığında olanıda adamı çok yorar..

tabiki o makina ölmez güzel bakdığın sürece ömürlük makinalardır bunlar..
senin cmx in v motor dimi v motorların çinliler içinde gene satış açısından bir avantajı var vibrasyonsuz olmasından ötürü..

Dediğim gibi alınıcak motordur yeterki emin olun iyi bir kontrol ettirin..
bende zamanında en 500 aldım millet alma bir sürü kronik sorunu var ustadan çıkmassın dedi ama hiç sanayi yolu bile görmedim çünkü önceki sahibi çok güzel bakmış ve değişmesi gereken her türlü parçasını zamanında değiştirmiş.. birde f650 aldım bir ara onlarda sorunsuz motorlardır ama ben şansıma iyi bir motor alamadım herhaldeki sanayiden çıkamadım 5 günde bir sanayideydim motorun elimde kaldığı müddet zarfınca benden çok ustam görmüşdür motoru herhalde :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------


Drag Stardan iyi anlayan bir ustayla bakmakta fayda var. PArasına göre falan yazdığına göre bir kaç problemi olabilir. arkadaş da dürüst olduğundan şöyle iyi böyle güzel yazmamış demekki. Gidince göreceksin. cmx250A talibi olan bir motor aslında. V motor olup da ucuz olması cezbediyor insanları. Ama daha önce 6 ay kadar kullanmış biri olarak pek iyi motor olmadığını söyleyebilirim. Umarım bir an önce çıkarırsın elinden. Ben de VL 250 İntruderi alırken acaba 6 vereceğime 8 versem de 650 CC mi alsam diye düşünmüştüm. 250 lik aldım. 2005 modeldi. Daha yeni daha kıvrak, görüntü ve ses olarak tatmin ediciydi tekrar 250 CC ile devam ettim. En az 1 sene daha binerim bu motora. Büyütme isteği neden var bunu aslında çok düşünmüşümdür. Altımdaki motosikletin son hızı 150 km/h ara hızlanmaları gayet güzel, e sorunu da yok, sesi de iyi, görünüşü dersen 650 lik abilerini aratmıyor, e ben niye büyüteceğim ki bunu ? Ama insan oğlu her şeye mantıklı bir cevap veremiyor işte. Şehir içinde 50 uzun yolda 120'yi geçmem hemen hiç bir zaman. Motosiklet bu hızlar arasında sağ elime gerekli tepkiyi verebiliyor ama yine de değiştirme isteği yavaş yavaş içine işliyor insanın. 100 le giderken daha düşük devir, o devrin daha sakin güçlü homurtusu belki cezbediyor. Emin değilim vel hasılı. Başlığı insan neden CC yükseltir mevzuuna taşıdım pardon, ama yeri gelmişken bu hadiseyi de paylaşayım istedim. Mehmet senin anlayacağın 250 CC bir japon alsan da 1 sene geçmeden yine kurtlanmaya başlayacaksın ve DS650 ye bakınmaya başlayacaksın madem, şimdiden almakta fayda var. Dediğim gibi sahibi ile birlikte kronik arızalarına hakim iyi bir ustaya götürün makinayı. (Sahibi götürmene müsade etmezse çok da yanaşma o motora) 8 lira o modelde bir DS 650 için normal fiyat. Ucuz veya pahalı diyemem. Şansın bol olsun.


ben bu konuda uzunca bir yazı yazdım bu forumda belki 2 sene olmuşdur geçmiş senelerde bulabilirsiniz.. insanların neden hacim cc yükseltme arzusu içinde olmalarının nedenini uzun uzun açıkladım. kısaca konuyu dediğiniz gibi oralara getirmeden açıklamak gerekirse popüler medya ve tv ler.. bizler küçükken harleydavidson ve marlboro man lerle büyüdük ağzımızdan marlboro hayellerimizden harley eksik olması sonradan öğrendik ki marlboro adamı kanser ediyor harley ise tamamen şekil ses ve görüntüden ibaretmiş.. amaç a noktasından b noktasına gitmek ise motorla ve belli standartların altına düşmeden gitmekse sizin intruder 250 niz yada güzel enjeksiyonlu yeni nesil bir hyo 250 gv bile yapabilir bu işi.. amerikada yüksek hacim doğaldır çünkü bir kıtadan söz ediyoruz ve koca kıtada aynı anda 4 mevsim yaşanıyor haliyle ibr motor tutkunu gezginseniz bu kadar uzun kmlere ve her tür zor hava koşullarına dayanıcak motor imal etmeniz gerekir benzinde ucuzsa zaten teknoloji üretmeyede gerek yok işin kolayına ucuzuna kaç koy 1.2 lik motoru 1.4 lük motoru olsun bitsin..

işde insanlar bunları gördülermi benim canım memleketimde ordaki insanlara özeniyorlar ama amerikanın başıyla sonu arasında bir gün fark ediyor. bizim edirne ile hakkari arasında toplasan 1 saat fark ediyor.. amerikanın başıyla sonu 80 bin km ise bizim memleketin başıyla sonu toplasan 2000 km var yok.. yani bize 250 cc lik teknolojik yeni nesil bir motor yeter artar bile..

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 13:51
Drag Stardan iyi anlayan bir ustayla bakmakta fayda var. PArasına göre falan yazdığına göre bir kaç problemi olabilir. arkadaş da dürüst olduğundan şöyle iyi böyle güzel yazmamış demekki. Gidince göreceksin. cmx250A talibi olan bir motor aslında. V motor olup da ucuz olması cezbediyor insanları. Ama daha önce 6 ay kadar kullanmış biri olarak pek iyi motor olmadığını söyleyebilirim. Umarım bir an önce çıkarırsın elinden. Ben de VL 250 İntruderi alırken acaba 6 vereceğime 8 versem de 650 CC mi alsam diye düşünmüştüm. 250 lik aldım. 2005 modeldi. Daha yeni daha kıvrak, görüntü ve ses olarak tatmin ediciydi tekrar 250 CC ile devam ettim. En az 1 sene daha binerim bu motora. Büyütme isteği neden var bunu aslında çok düşünmüşümdür. Altımdaki motosikletin son hızı 150 km/h ara hızlanmaları gayet güzel, e sorunu da yok, sesi de iyi, görünüşü dersen 650 lik abilerini aratmıyor, e ben niye büyüteceğim ki bunu ? Ama insan oğlu her şeye mantıklı bir cevap veremiyor işte. Şehir içinde 50 uzun yolda 120'yi geçmem hemen hiç bir zaman. Motosiklet bu hızlar arasında sağ elime gerekli tepkiyi verebiliyor ama yine de değiştirme isteği yavaş yavaş içine işliyor insanın. 100 le giderken daha düşük devir, o devrin daha sakin güçlü homurtusu belki cezbediyor. Emin değilim vel hasılı. Başlığı insan neden CC yükseltir mevzuuna taşıdım pardon, ama yeri gelmişken bu hadiseyi de paylaşayım istedim. Mehmet senin anlayacağın 250 CC bir japon alsan da 1 sene geçmeden yine kurtlanmaya başlayacaksın ve DS650 ye bakınmaya başlayacaksın madem, şimdiden almakta fayda var. Dediğim gibi sahibi ile birlikte kronik arızalarına hakim iyi bir ustaya götürün makinayı. (Sahibi götürmene müsade etmezse çok da yanaşma o motora) 8 lira o modelde bir DS 650 için normal fiyat. Ucuz veya pahalı diyemem. Şansın bol olsun.

farklı bir bakış açısı ve yaklaşım, değerli yorumların için çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldun :)

Fanatik
28 Aralık 2011, 13:56
Mehmet Tufan selam, umarım istediğin yada istediğine yakın bir motor kısa zamanda bulursun.Bunun nasıl bir kaşıntı olduğunu çok iyi bilenlerdenim. Zira benim ilk motosiklette 250 lik keewey ss di. Anladığım kadarıyla kendi motorun dışında da artık belli bir bütçen var. Kanımca bu bütçeyle alabileceğin iyi bir motor bulursan hemen al; zira senin motorla takas pek kolay değil gibi. Eninde sonunda sattığında eline geçen parayıda yeni motorunda yada mototosikletinle yapacağın aksiyonlar için cep harçlığı yaparsın.
Sevgilerimle,

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 14:09
bu tür motorlar iyi bakılmışsa bakımlıysa gerekli parçaları zamanında değişmişse fazla bir bakım istemez sizide üzmez yıpranmışıda "abi iş görmelik yap satıcam zaten" mantığında olanıda adamı çok yorar..

tabiki o makina ölmez güzel bakdığın sürece ömürlük makinalardır bunlar..
senin cmx in v motor dimi v motorların çinliler içinde gene satış açısından bir avantajı var vibrasyonsuz olmasından ötürü..

Dediğim gibi alınıcak motordur yeterki emin olun iyi bir kontrol ettirin..
bende zamanında en 500 aldım millet alma bir sürü kronik sorunu var ustadan çıkmassın dedi ama hiç sanayi yolu bile görmedim çünkü önceki sahibi çok güzel bakmış ve değişmesi gereken her türlü parçasını zamanında değiştirmiş.. birde f650 aldım bir ara onlarda sorunsuz motorlardır ama ben şansıma iyi bir motor alamadım herhaldeki sanayiden çıkamadım 5 günde bir sanayideydim motorun elimde kaldığı müddet zarfınca benden çok ustam görmüşdür motoru herhalde :)


evet benim cmx, v tipi motor, ve 3 ay önce tam olarak 2000 lira para harcadım darma dağından toparladım motosikleti, öyleki benzin döküp yakacakken kıyamadım ilk motorum olduğu için sanırım..

adamla konuştum 2000 liraya sayarım motorunu diyor, daha DS'ı görmedim..
vallahi bi yanım al bi yanım alma diyor üstadım..[COLOR="Silver"]

---------- Post added at 14:09 ---------- Previous post was at 14:04 ----------

[QUOTE=Fanatik;2533043]Mehmet Tufan selam, umarım istediğin yada istediğine yakın bir motor kısa zamanda bulursun.Bunun nasıl bir kaşıntı olduğunu çok iyi bilenlerdenim. Zira benim ilk motosiklette 250 lik keewey ss di. Anladığım kadarıyla kendi motorun dışında da artık belli bir bütçen var. Kanımca bu bütçeyle alabileceğin iyi bir motor bulursan hemen al; zira senin motorla takas pek kolay değil gibi. Eninde sonunda sattığında eline geçen parayıda yeni motorunda yada mototosikletinle yapacağın aksiyonlar için cep harçlığı yaparsın.
Sevgilerimle,

vay sinan abim, biliyorum abi seninde motosiklet geçmişini, uzuun uzun konuşmuştuk :)
abim enduroda şansımı denedim, tenere alıyordum, alacağım gün toplayan usta pers etti motoru..
doğru istikamet chopper abim bana :)
bakalım abicim bu makinayı alacağım gibi işallah alınca resim çeker paylaşırım :)

logaritma
28 Aralık 2011, 14:20
temiz ise yıllarcana binersin.. iyi bir kontrol ettir şimdi dragstarların kronik ne sorunu var bilmiyorum onlarıda iyi öğren hani değişmesi gereken parçaları zamanlı değişmişse o kronik sorunlar nüks etmez kronikleşmezde..

yasdal
28 Aralık 2011, 16:31
vay sinan abim, biliyorum abi seninde motosiklet geçmişini, uzuun uzun konuşmuştuk :)
abim enduroda şansımı denedim, tenere alıyordum, alacağım gün toplayan usta pers etti motoru..
doğru istikamet chopper abim bana :)
bakalım abicim bu makinayı alacağım gibi işallah alınca resim çeker paylaşırım :)

Cruiser sevgisi kaçmış sanada belli :) Alacağın makina temizse ve en önemlisi içine sinmişse (kromlarına iyi bak, nikelajlı kısımlar falan paslı, bakımsız olmasın) baktığında bakımlı ve hoş geliyorsa sana al derim. Bakımlı motor gösterir zaten kendisini. Ustan da motor aksamına yorum yapar. Aküsünün bağlantılarına farlara kadar olan elektrik aksamına bak, yamalı bohça gibi eklemeler çıkarmalar falan yoksa, motor bloğunun altında çok fazla yağ birikintisi yoksa, şasesinde boyanmış yerler, garip kaynaklar yoksa, bu makinalar şaftlıdır, ustan iyice bir baksın. Şaft kolay kolay bozulmaz ama bozulursa da masraflı iştir. Her şey gönlüne göre olur inşallah. (2000 iyi senin motor için)

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 16:43
Cruiser sevgisi kaçmış sanada belli :) Alacağın makina temizse ve en önemlisi içine sinmişse (kromlarına iyi bak, nikelajlı kısımlar falan paslı, bakımsız olmasın) baktığında bakımlı ve hoş geliyorsa sana al derim. Bakımlı motor gösterir zaten kendisini. Ustan da motor aksamına yorum yapar. Aküsünün bağlantılarına farlara kadar olan elektrik aksamına bak, yamalı bohça gibi eklemeler çıkarmalar falan yoksa, motor bloğunun altında çok fazla yağ birikintisi yoksa, şasesinde boyanmış yerler, garip kaynaklar yoksa, bu makinalar şaftlıdır, ustan iyice bir baksın. Şaft kolay kolay bozulmaz ama bozulursa da masraflı iştir. Her şey gönlüne göre olur inşallah. (2000 iyi senin motor için)

çok teşekkür ederim üstad değerli yorumların, teşvikin için, bu akşam gidip göreceğim makinayı, kesin kararımı yarın gün içinde verir 2012 ye 650 dragstar sahibi (tüylerim diken diken oluyor yazarken bile) olarak girerim inşallah :)

Mythos
28 Aralık 2011, 17:25
Fotolardan gördüğüm kadar;Lastikleri bitik yeni lastik gerekiyor,ekzoz darbe almış ezilmiş,sol tarafdan darbeli depo ezilmiş,daha önce de boyandığı görülüyor. Epey meşakkat çekmiş bir motor. İlla alacağım diyorsan yukarda saydıklarımı adama söyle kırabildiğin kadar fiat kırmaya çalış .

yasdal
28 Aralık 2011, 17:52
Fotolardan gördüğüm kadar;Lastikleri bitik yeni lastik gerekiyor,ekzoz darbe almış ezilmiş,sol tarafdan darbeli depo ezilmiş,daha önce de boyandığı görülüyor. Epey meşakkat çekmiş bir motor. İlla alacağım diyorsan yukarda saydıklarımı adama söyle kırabildiğin kadar fiat kırmaya çalış .

Mythos iyi göz varmış sende :) Bu arada bir iki fiyat kırma bahanesi daha ;

1- Koruma demiri yok
2- Sisy Bar yok
3- Sis farı yok
4- Ön cam yok
5- Çanta demirleri var bi srmak lazım çantalar var mı?
6- Ön çamurluğun boyası bir garip (kıllandım sadece)

mehmet tufan
28 Aralık 2011, 17:58
Fotolardan gördüğüm kadar;Lastikleri bitik yeni lastik gerekiyor,ekzoz darbe almış ezilmiş,sol tarafdan darbeli depo ezilmiş,daha önce de boyandığı görülüyor. Epey meşakkat çekmiş bir motor. İlla alacağım diyorsan yukarda saydıklarımı adama söyle kırabildiğin kadar fiat kırmaya çalış .



Mythos iyi göz varmış sende :) Bu arada bir iki fiyat kırma bahanesi daha ;

1- Koruma demiri yok
2- Sisy Bar yok
3- Sis farı yok
4- Ön cam yok
5- Çanta demirleri var bi srmak lazım çantalar var mı?
6- Ön çamurluğun boyası bir garip (kıllandım sadece)


hiç bakmadığım açılardan bakmışsınız vallahi, ben bu motosikleti almam yahu.. benim çinliden bi farkı yokki şu haliyle, sahibinden de bakındım biraz, 10.000 nakit para yapsam, benim düldülle beraber tam dolu on numara motosikletler alabilirim... biraz daha beklemem daha mantıklı olacak sanırım..

yasdal
28 Aralık 2011, 19:07
hiç bakmadığım açılardan bakmışsınız vallahi, ben bu motosikleti almam yahu.. benim çinliden bi farkı yokki şu haliyle, sahibinden de bakındım biraz, 10.000 nakit para yapsam, benim düldülle beraber tam dolu on numara motosikletler alabilirim... biraz daha beklemem daha mantıklı olacak sanırım..yahu hemen çark etme :) Moralini bozmak için değil, fiyatı düşürüp iyi pazarlık yapman için yazdık o eksikleri. Sen git bak hele. Ama ortalama aksesuarların parasını da araştır. Biraz para tutuyor o aksesuarlar bilgin olsun. Ona göre pazarlık yap.