PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontra Tekniği



arca94
21 Aralık 2011, 23:56
Merhabalar..

Az evel kurstan eve yeni geldim (lanet olası YGS-LYS) ve yolda kontra tekniğinin önemini açıkça, ayrıntılı olarak ve yaşayarak öğrendim..

Düşme gibi bir şey başıma geldi büyük şans..

Şöyle anlatayım:

http://img827.imageshack.us/img827/8409/kontra.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/kontra.jpg/)

Yeşil çizgi benim izlediğim yol soldan sağa doğru gidiyorum.. :)

Normal düz yoldan devam edip sağa dönüp ışıklarda bekliyorum, ışıklardan sonra orta yuvarlaktan sola dönerken yol ikiye ayrılıyor sağdaki yol yeşil, soldaki kırmızı yanıyor..

Bende sağda ki yola geçmek için gayet güzel virajımı aldım hafifte yatırarak dönüyorum ama..

Bişey mi ıslatmış ne yapmışsa yol gayet ıslak farketmedim bir de ayazı yiyince çok güzel ince bir buz yapmış.. Kaygan yani..

Neyse işte çok güzel döndüm hafifte yatırdım.. Motosiklet önce ön tekerden kaydı toplarken arka popo attı sağa doğru hemen sola kırdım düzelttim düzeltirken bi de sola popo attı onu da düzelttim bu arada popo atarken yere de biraz yaklaşmış oldum farkettim onu hissettim yani.. :)

Sonuç olarak kontra 'nın ne kadar gerekli bir taktik olduğunu, kesinlikle çalışılıp, öğrenilmesi gerektiğini ve benim bu taktiği güzel uyguladığımı farkettim..

Siz siz olun dikkatli olun..

Ha ayrıca motosiklet kullanırken hızlı, sert ve metronom seviyesi yüksek ve özellikle mühiş davul soloları olan şarkıları tercih etmeyin.. Ne kadar derseniz diyin her türlü gaza geliyorsunuz.. Benden söylemesi..

Sevgiler..

Arda_Karaca
22 Aralık 2011, 00:13
Geçmiş olsun. Yaman otelin orası mı burası? :)
Motosiklet kullanırken müzik dinlemek slow müzik bile olsa tehlikelidir. Motosiklet üzerindeyken tam olarak orda olmak lazım.

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 00:20
Sevgili Kardeşim ,

Büyük geçmiş olsun high siding i kıl payı ile kurtarmışsın ama anlattıklarının kontra tekniği ile uzaktan yakından alakası yok.

Tekrar tekrar geçmiş olsun.

arca94
22 Aralık 2011, 01:06
Sevgili Kardeşim ,

Büyük geçmiş olsun high siding i kıl payı ile kurtarmışsın ama anlattıklarının kontra tekniği ile uzaktan yakından alakası yok.

Tekrar tekrar geçmiş olsun.

Öncelikle teşekkür ederim kontra tekniği benim bildiğim kadarıyla kayma durumunda motorun arkası ne tarafa kayıyorsa direksiyonu o tarafa çevirme olayı değil mı en basit anlatımıyla ? Ya da viraj dönerken döndüğün tarafın ters yönüne direksiyonu hafifçe çevirmek değil mı ? Mesajda yanlış yazmışım şimdi farkettim saga popo attıgında sola yazmışım saga olacak o mobilden degistiremedim şimdi..

---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 22:43 ----------


Geçmiş olsun. Yaman otelin orası mı burası? :)
Motosiklet kullanırken müzik dinlemek slow müzik bile olsa tehlikelidir. Motosiklet üzerindeyken tam olarak orda olmak lazım.

Evet yaman otel, ne oluyosa orda oluyo zaten.. Geçen ruzgarli havada orda motoru yatiriyodum nerdeyse :) yandan bir koydu bana zor toparladım.. İki yan kapalı o yola yaman oteli geçince bı taraf boş oluyo ya birikmiş rüzgar bir koydu bana :)
Teşekkür ederim.. Müzik tehlikeli de zaten kaskın icinde pek birsey duymuyorum bi de uğultu olunca bari diyorum zevkini aliyim yolun..
Te

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:09
Öncelikle teşekkür ederim kontra tekniği benim bildiğim kadarıyla kayma durumunda motorun arkası ne tarafa kayıyorsa direksiyonu o tarafa çevirme olayı değil mı en basit anlatımıyla ? Ya da viraj dönerken döndüğün tarafın ters yönüne direksiyonu hafifçe çevirmek değil mı ? Mesajda yanlış yazmışım şimdi farkettim saga popo attıgında sola yazmışım saga olacak o mobilden degistiremedim şimdi..[COLOR="Silver"]


Sevgili Kardeşim.

Kontra tekniğinin motorun kayması ile hiçbir alakası yoktur.

Sevgilerimle

arca94
22 Aralık 2011, 01:12
Sevgili Kardeşim.

Kontra tekniğinin motorun kayması ile hiçbir alakası yoktur.

Sevgilerimle

Hadi yaa bunu öğrendiğim iyi oldu gercekten, yıllardır karistiriyomusum demekki :)
Peki bu kayma olayının teknik bi ismi var mı ?

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:13
Kayma olayı :

Kontrollü ise Drift , kontrolsüz ise Eşhedüüü ...... :)

takendy
22 Aralık 2011, 01:13
Hadi yaa bunu öğrendiğim iyi oldu gercekten, yıllardır karistiriyomusum demekki :)
Peki bu kayma olayının teknik bi ismi var mı ?

döt atma :mrgreen:

arca94
22 Aralık 2011, 01:17
Kayma olayı :

Kontrollü ise Drift , kontrolsüz ise Eşhedüüü ...... :)


döt atma :mrgreen:

Hiç havalı bi isim değilmiş dogrusu :)

Daha marjinal bi ismi yok mu bunun? :D

Aksam eve gelirken motorumla döt attım demek istemiyorum yine de bilmeyenlere karsı kontra diye anlaticam :P

Onur Y.
22 Aralık 2011, 01:35
Hiç havalı bi isim değilmiş dogrusu :)

Daha marjinal bi ismi yok mu bunun? :D

Aksam eve gelirken motorumla döt attım demek istemiyorum yine de bilmeyenlere karsı kontra diye anlaticam :P
öncelikle büyük geçmiş olsun kardeşim. yaptığın şey kontra değil. kazadan ucuz yırtmak. bence bilmeyenlerede kontra deme sonra ulan bizde bi kontra yapalım biraz kaydıralım şunu derler sonrası malum yazık edersin millete :)
kontra dediğin basit bi olay motorla sola yatarken direksiyonu sağa çevirerek yatıyorsan yada tam tersi motorla sağa yatarken direksiyonu sola doğru çevirerek yatarsan kontra olur. kesinlikle kaydırmadan yapmalısın. ve mümkün olduğu kadar boş ve bildiğin virajlarda çalışmalısın bence. bilmediğin virajlar çok tehlikeli olabiliyor.bence soğuk havalarda ve yağışlı havalarda virajlarda mümkün olduğunca yavaş ve dik girmeye çalış. soğuk havalarda rüzgar dengeni bozabilir veya çim sulama makinelerinin hafif suyu çok feci bişekilde kaymana neden olabilir. yağmurlu hava malum profosyonel yağmur lastiğin yoksa savaş dön bence. bu arada yazdıklarım öğüt değil kardeşim sadece tavsiye kendine iyi bak tekerin düz bassın ;)

arca94
22 Aralık 2011, 01:43
öncelikle büyük geçmiş olsun kardeşim. yaptığın şey kontra değil. kazadan ucuz yırtmak. bence bilmeyenlerede kontra deme sonra ulan bizde bi kontra yapalım biraz kaydıralım şunu derler sonrası malum yazık edersin millete :)
kontra dediğin basit bi olay motorla sola yatarken direksiyonu sağa çevirerek yatıyorsan yada tam tersi motorla sağa yatarken direksiyonu sola doğru çevirerek yatarsan kontra olur. kesinlikle kaydırmadan yapmalısın. ve mümkün olduğu kadar boş ve bildiğin virajlarda çalışmalısın bence. bilmediğin virajlar çok tehlikeli olabiliyor.bence soğuk havalarda ve yağışlı havalarda virajlarda mümkün olduğunca yavaş ve dik girmeye çalış. soğuk havalarda rüzgar dengeni bozabilir veya çim sulama makinelerinin hafif suyu çok feci bişekilde kaymana neden olabilir. yağmurlu hava malum profosyonel yağmur lastiğin yoksa savaş dön bence. bu arada yazdıklarım öğüt değil kardeşim sadece tavsiye kendine iyi bak tekerin düz bassın ;)

Teşekkür ederim öncelikle.. Kontra tam anlamıyla şeydi bildigim kadarıyla sola dönerken sol elciği saga dönerken sag elciği hafifçe ittirmek ve motosikleti yatırmak.. O viraj hergün en az 3-4 kere döndüğüm viraj yorgunluğuma ve trafikten kaçmak için uğraşmama yoruyorum bu hatamı :) belediyede de suc yok değil hani..

Onur Y.
22 Aralık 2011, 01:49
Teşekkür ederim öncelikle.. Kontra tam anlamıyla şeydi bildigim kadarıyla sola dönerken sol elciği saga dönerken sag elciği hafifçe ittirmek ve motosikleti yatırmak.. O viraj hergün en az 3-4 kere döndüğüm viraj yorgunluğuma ve trafikten kaçmak için uğraşmama yoruyorum bu hatamı :) belediyede de suc yok değil hani..

nerde motorlara saygı gösterecek insanlar. orada yine bi su sıkıntısı var. bazen oto yollarda bile çukurlar oluyorama öyle böyle değil derin çukurlar. arabaların lastikleri o çukurdan kurtarıyor ama bi motor sonuç olarak 2 teker çok tehlikeli olabiliyor. artı otoyol kenarındaki fıskiyelerde bazen çok tehlikeli oluyor onu tam ayarlayamıyorlar bi kısmını yola sebiyor lastik birden suyu görünce kendinden geçiyor. hele altında bir racing varsa ve köklemiş gidiyorsan salavat getirecek vektin bile olmaz

sezer aykaç
22 Aralık 2011, 01:49
kontra teknigi kesinlikle acemi birisi için önerilmez. ölçüyü kaçırırsan panikleyip asvatla sevişebilirsin. eger bu teknigi uygulamak istersen trafige kapalı alanda ve ölçüyü kaçırmadan uygula

bu arada ucuz yıtmışsın havalar yagışlı zemin ıslak lastiklerde standart lastikler olunca extra dikkat gerektirir. kazasız belasız günler.

Onur Y.
22 Aralık 2011, 01:53
kontra teknigi kesinlikle acemi birisi için önerilmez. ölçüyü kaçırırsan panikleyip asvatla sevişebilirsin. eger bu teknigi uygulamak istersen trafige kapalı alanda ve ölçüyü kaçırmadan uygula

bu arada ucuz yıtmışsın havalar yagışlı zemin ıslak lastiklerde standart lastikler olunca extra dikkat gerektirir. kazasız belasız günler.

Onur Y. Bunu beğendi :)

< iLk@yy >
22 Aralık 2011, 02:00
diyorum bu kavşak bana neden bu kadar çok tanıdık geliyo (=
dün gece sağanak yağmurda oradaki ışıklara kadar gittim emrahın yanına (=

Mengu16
22 Aralık 2011, 02:13
Neymiş arkadaş bu kontra :mrgreen: hergün yaptığım şey ama daha adını yeni öğrendim ileri seviye bişey gibi anlatılıyor ama motosikleti virajda yatırmanın yegane kuralı zaten. Gerçi kontra adını bile duymadan kiralık bi kymco scooter ile 80-90km hızlarla ciddi şekilde virajda yatmışlığım var demekki içgüdüsel olarak biliyorum bunu.

Motorun kıç atmasına gelince, direksiyonu motorun kıç attığı yöne çevirirsen iyice batarsın, motorun kıçı sağa atarsa motor sola yatacaktır, direksiyonu arka tekerin kaydığı yön olan sağa çevirirseniz motor tamamen yan yatacaktır.
Bence motoru devirmediğinize göre yaptığınızı düşündüğünüz şeyi yapmamışsınız.

Onur Y.
22 Aralık 2011, 02:31
Neymiş arkadaş bu kontra :mrgreen: hergün yaptığım şey ama daha adını yeni öğrendim ileri seviye bişey gibi anlatılıyor ama motosikleti virajda yatırmanın yegane kuralı zaten. Gerçi kontra adını bile duymadan kiralık bi kymco scooter ile 80-90km hızlarla ciddi şekilde virajda yatmışlığım var demekki içgüdüsel olarak biliyorum bunu.

Motorun kıç atmasına gelince, direksiyonu motorun kıç attığı yöne çevirirsen iyice batarsın, motorun kıçı sağa atarsa motor sola yatacaktır, direksiyonu arka tekerin kaydığı yön olan sağa çevirirseniz motor tamamen yan yatacaktır.
Bence motoru devirmediğinize göre yaptığınızı düşündüğünüz şeyi yapmamışsınız.

kesinlikle katılıyorum şu motorla yatmaya kontra demek bana tuhaf geliyor yeni yeni alışıyorum :) ilk duyduğumda bu ne yaw demiştim. bu kıç atma konusuna gelince (hani bunada kontra gibi isim koyulmuş highside yada lowside :) ) örnek bi olay videosu :) dostlarımla paylaşmak istedim http://www.youtube.com/watch?v=6Qi2sq94aKA&feature=share

arca94
22 Aralık 2011, 03:15
kesinlikle katılıyorum şu motorla yatmaya kontra demek bana tuhaf geliyor yeni yeni alışıyorum :) ilk duyduğumda bu ne yaw demiştim. bu kıç atma konusuna gelince (hani bunada kontra gibi isim koyulmuş highside yada lowside :) ) örnek bi olay videosu :) dostlarımla paylaşmak istedim http://www.youtube.com/watch?v=6Qi2sq94aKA&feature=share

Ayy içim gitti resmen benim motosikletime olmuş gibi hissettim kötü lan..

excavatus
22 Aralık 2011, 10:53
Arkadaşım geçmiş olsun,
buzda karda dikkat etmek lazım.
Okan Bey'in dediği gibi, kontra ile alakası yok durumun
"Kıvırmaca" diye br teknik var acil durumlarda önüne çıkan bir şeyden kaçmak için,
o da kombine kontralar aslında. Onun da alakası yok.
Senin durumun için "Verilmiş sadakası varmış" tekniği kullanılmış..

Onun dışında,
Yaw bi yerlere büyükçe yazsak artık ne güzel olacak.
20-30km gibi hızların üzerinde.
Bİr motosiklet ANCAK ve ANCAK, SADECE Kontra tekniği ile döner.
İsteyene fiziksel olarak da açıklarım bir ara bunu ben.. Hatta bi yerde açıklamıştım diye hatırlıyorum...

Kontrasız viraj dönülmez. En azından tekerleklerin üzerindeyken.
Bilin veya bilmeyin. Motosiklet kullanıyorsanız kontra yapıyorsunuz demektir.
Aradaki fark, farkında olarak yapıyorsanız çok daha az yorucu, daha keyifli bir yolculuk yapıyorsunuz demektir,
Farkında olmadan yapıyorsanız, kendinizi kasıyor ve yoruyor olma ihtimaliniz yüksektir.

Saygılar...

Raphae1
22 Aralık 2011, 11:05
senınkı yusuf yusuf taktıgı olmus :D

Eğer Okan abının dedıgı gıbı highside ise bunun gıbı olsa gerek
http://www.dailymotion.com/video/x9o875_crash-moto-violent-highside_auto

Bunlar ıse kardes kardes hıghside yapmıslar :D
http://www.dailymotion.com/video/x9o860_crash-moto-double-highside-synchro_auto

bu ıse ıyı bıle dayanmıs
http://www.dailymotion.com/video/x9s6fo_highside-regis-laconi-le-funambule_auto

Onur Y.
22 Aralık 2011, 21:42
Ayy içim gitti resmen benim motosikletime olmuş gibi hissettim kötü lan..

sorma yaa bende izlediğimde kendi motorumu yatırmış gibi hissettim. adam çok içten üzülüyor.


senınkı yusuf yusuf taktıgı olmus :D

Eğer Okan abının dedıgı gıbı highside ise bunun gıbı olsa gerek
http://www.dailymotion.com/video/x9o875_crash-moto-violent-highside_auto

Bunlar ıse kardes kardes hıghside yapmıslar :D
http://www.dailymotion.com/video/x9o860_crash-moto-double-highside-synchro_auto

bu ıse ıyı bıle dayanmıs
http://www.dailymotion.com/video/x9s6fo_highside-regis-laconi-le-funambule_auto

bu arada ortadaki çok estetik olmuş :) ayrıca sonuncusuda refleksleri ile enterasan bir görüntü çıkarmış :)

MotorKafa
22 Aralık 2011, 21:54
Geçmiş olsun.
Kontra bu değil budur yazacaktım ama yazan var zaten fazlasıyla.
Popo atmak nedir ? Kıç atmak olmasın o :) Deyimleşmiş sözleri sansürlemeye gerek yok. Fakat deyimleşmiş diyede ...buldun kıllısını arama gibi bi söze de sansür eklememek ayığ kaçar :)