PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : matametik den yararlanılarak arka dişli şeçimi



yasin_942
21 Aralık 2011, 00:54
Arkadaş malum yzf r125 in son sürati hem cinslerine göre biraz düşük bende bu açığı kapatmak için arka dişlide oynama yapmaya karar verdim. 10.000 d/dk 6. vitesde 130km yapan motorumu yine aynı devirde 145 km yapmasını istedim(teoride). Bunun için motorumun devir düşürme gruplarının oranlarını araştırdım ve şu verileri aldım.

İlk devir düşürme grubu 73/24 (3,042)
ikinci devir düşürme grubu 48/14(3,429)
6. vites oranları 21/25(0,840)
ve son olarak ön ve arka dişliler 14t ve 48t
Yaptığım hesaplara göre 6. vitesde 10.000d/dk da 145 km/sa hız için arka dişliyi 43t yada 44t yapmam lazım ağırlığım 60 kilogram.Youtube de ön dişlisini 15t yapmış bir arkadaş max 147km/sa yapmış bunun hakkında düşünceleriniz nelerdir teşekkürler. İlgili video

http://www.youtube.com/watch?v=Aj3J2y2el64&feature=related

tr100a
21 Aralık 2011, 01:56
motorun gücü yetecekmi bu dişlileri çevirmeye ben 97cc cub a yaptım ön dişli 14 tü ben 15 yaptım 85 km den 100 km çıktı ama motor 4.viteste bayıldı bende sıkıştırma basıncını 8.8/1 den 9.3/1 cıkartıp gücünü 1.2 hp artırdım ondan sonra randımanlı yürüdü

gs500inanc
21 Aralık 2011, 02:07
Mod a para harcama binn zevkini al. zx 250 r al sıkılınca.170 yapar sanırım ..

yasin_942
21 Aralık 2011, 02:17
evet haklısınız gs500inanc fazla mod zararlı eldekinden de olmayalım

immortalboss
21 Aralık 2011, 02:20
Hem cinslerine göre düşük olduğunu söylemişsiniz ama yzf bu kategoride ülkemizde başı çekiyor sanırım 125 cc 4 zamanlı grubunda.140 km hızı geçmesini sağlayabilirsiniz ancak bundan sonra ivmelenme de sıkıntı yaşamanız muhtemel.Yakıt artışında fazlalık,debriyaj balatasının ömrünün kısalması vs diye uzatabiliriz listeyi...Tabi yine de denemeye değer diyorsan orjinalliği ile oyna bakalım.Ama sonuçları aktar. :) Bu arada bir de 100-110 km ile sabit gidiyor r125.Sanırım bu konuda sıkıntı yoktur.

yasin_942
21 Aralık 2011, 02:28
100 küsürlerde benzin bitene kadar gidebilirsin banamısın demiyor ama yeni kasa cbr nin 151 km lik video sunu izleyince insan kıskanıyor

immortalboss
21 Aralık 2011, 02:37
Sanırım cbr 6. vites olarak daha uzun.Ve yzf'nin kesicisi daha önce devreye giriyor.10 km için bence motosikleti ve kendinizi üzmeye gerek yok.R125 cbr'ı dragda yiyecektir. :)

yasin_942
21 Aralık 2011, 02:42
ve 1000 rpm daha geç gaz kesiciye giriyor. ben şimdilik arkayı 45 t yapayım zarını görürsem takarım 48 t yi

fat280
21 Aralık 2011, 11:16
ve 1000 rpm daha geç gaz kesiciye giriyor. ben şimdilik arkayı 45 t yapayım zarını görürsem takarım 48 t yi

denemeden zarar gelmez düşliyi 48 den 45 yapsan az ivmalanmasi düşebilir ama son hızda mutlaka artış olur ama arka dişliyi değiştirceğine önü 14 den 15 yap derim kardeş hem daha hesaplı hemde değiştirmesi daha kolay olur

yürekçe
21 Aralık 2011, 12:36
denemeden zarar gelmez düşliyi 48 den 45 yapsan az ivmalanmasi düşebilir ama son hızda mutlaka artış olur ama arka dişliyi değiştirceğine önü 14 den 15 yap derim kardeş hem daha hesaplı hemde değiştirmesi daha kolay olur

hem de titreşim azalr :)

fat280
21 Aralık 2011, 12:56
hem de titreşim azalr :)

sencer abi yzfde titreşim mi var ki :silent:

yürekçe
21 Aralık 2011, 13:03
sencer abi yzfde titreşim mi var ki :silent:

her ne kadar japon olsa da tek silindir olduğu için nispeten olur.
ayrıca vites aralığı da uzar...

ben bir zamanlar bunu farketmiştim.
ve sadece kalkışta biraz zorlanırdım. ortalama 8 km fark etmişti. o dönem için hız için ön dişliyi değiştirmiştim ama titreşimde işime daha çok yaramıştı :)

piyanist_irf
21 Aralık 2011, 13:07
valla onu bunu bilmem arkadaşlar , ben ince hasaptan anlamam sıkıştırma oranları, matematik, felan bozar beni :queen::cherry: ama şunu bilirim

motosikletin 125 km yapıyor ve sen 145 görcem diyorsan bu sağlıklı bir durum değil önce motosikletinin motor kısmı açısından , eeee hadi kilonuda baz aldık sayısalda değil görselde :):queen:

arkideş senin motür arkadan 4 diş..... icab ederse önede bir diş ekle , o hızlara çıkar sanırım tabi kağıt üzerinde matematiksel değil yani bilimsel olaraktan :)


ama bu sefer yokuşlarda sorun yaşayacaksın millet 3 cü vitesle çatır çatır çıkarken sen 1 ci vitese düşüp arkalarından toz yutacaksın :)

haaa şöyle düşünebilirsin yavvv benim motürümün dağ başında rampada ne işi olur ? ama öyle düşünme çünki mt üyesisin :cherry:


genede herşeye rağmen dene barim ,:cherry: ama bizede söylede öğrenmiş olalım mevzuyu , hayde kolay gelsin...

fat280
21 Aralık 2011, 13:11
her ne kadar japon olsa da tek silindir olduğu için nispeten olur.
ayrıca vites aralığı da uzar...

ben bir zamanlar bunu farketmiştim.
ve sadece kalkışta biraz zorlanırdım. ortalama 8 km fark etmişti. o dönem için hız için ön dişliyi değiştirmiştim ama titreşimde işime daha çok yaramıştı :)

ben ybr gibi titreşimsiz sanmıştımda o açıdan sordum abi anladım titreşimde çok yararı oluyor dediğin gibi abi benim önceki çinli motorda değiştirmiştim hızdan ziyade titreşim gitmişti baya memnundum teşekkürler abi bilgiler için

yürekçe
21 Aralık 2011, 14:38
ben ybr gibi titreşimsiz sanmıştımda o açıdan sordum abi anladım titreşimde çok yararı oluyor dediğin gibi abi benim önceki çinli motorda değiştirmiştim hızdan ziyade titreşim gitmişti baya memnundum teşekkürler abi bilgiler için
:) reca ederim akdenizli kardeşim

GÜNTEKİN
21 Aralık 2011, 15:23
Hesapla kitapla uğraşmana gerek yok. Aşağıda vereceğim link te ön dişli arka dişli değerlerini gir, sana istediğin tork yada hızı versin + istersen zincir bakla sayısını da hesaplar.
http://www.sprocketcalculator.com/

brooklynnn
21 Aralık 2011, 15:26
umuttepeye çıkarken cbr ile yzf'yi alırım asağı :)
şaka bir yana bende merakla beklemekteyim
ama dediğimi bence düşün bunu yapacağına biraz daha ekle malossi dene derim

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 05:46
ben ybr gibi titreþimsiz sanmýþtýmda o açýdan sordum abi anladým titreþimde çok yararý oluyor dediðin gibi abi benim önceki çinli motorda deðiþtirmiþtim hýzdan ziyade titreþim gitmiþti baya memnundum teþekkürler abi bilgiler için

tekeri cevirecem diye motorda titremeye dermanmi kaliyorda titresin senin cinli :)))))

motorcu48
22 Aralık 2011, 06:13
hem cinsleri diyosunda örneğin cbr125 ten daha hızlı ve güçlü bırak seni yokuş aşa yolda geçsin nolucak o motor seninkinden güçlümü olucak
125 ten inip yakında cc büyütünce o zaman böyle daha tehlikesiz hızlar yaparsın .125likle 110 yapmak için kaç km lazım bide 600 lükle o hıza kaç snyede ulaşırsın?
bırak küçük motorla uğraşmayı:thumleft:

fat280
22 Aralık 2011, 12:14
tekeri cevirecem diye motorda titremeye dermanmi kaliyorda titresin senin cinli :)))))

:queen: abi titreşim birde çinli deyince hemen yorumu yapıyonuz bu arada şuan ki motorumda çin ve orjinal hiç titremiyor
not:sizin motorlarda çin :queen:

anaconda84
22 Aralık 2011, 12:53
[QUOTE=fat280;2527837not:sizin motorlarda çin :queen:[/QUOTE]
bunu sevdim işte :queen: :queen: :queen: