PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Slr 650



buzdagi83
30 Kasım 2011, 02:14
Sayın ustalarım şehir içi kısa mesafe ve şehirler arası uzun mesafe kullanım için Slr 650 almayı düşünüyorum. Şu an kullandığım 125 cc motorsikletim şehirler arası yolculuk için yeterli değil. Sağ şeride mahkum yolculuk yapmak istemiyorum. Biraz daha yüksek cc ye terfi etmem gerekiyor. Bu sebeple uzun süredir araştırma içindeyim. Daha kullanışlı, yakıt tüketimi uygun, parça sıkıntısı olmayan, kolay alınıp satılabilir vs. motosikletler var ama bütçem 4 bin tl civarında. Marka/model konusunda henüz karar kılmış değilim ama Honda Slr 650 enduro olması, fiyat uygunluğu ve Honda olması açısından uygun geldi.

Özetle sorularım şunlar; Slr 650 kullanan var mı?
Yakıt tüketimi nedir?
Parça sıkıntısı yaşar mıyım?
650 cc için tek silindir olması büyük bir dezavantaj mı?
Bu modelin bilinen bir üretim hatası veya sürekli karşılaşılan kronik bir sorunu var mı?

Not: İnternette biraz araştırdım ama gerçekten pek bir bilgi yok. Bu sebeple siz değerli ustalarıma danışmam farz oldu...
Modlara not: Forumda arama yaptığımı belirteyim. Ancak Slr 650 başlığında verilen bilgi yeterli gelmedi. Yeni bir konu açma gereği duydum.

Düzeltme: Düşündüğüm Motosiklet Bu; http://goo.gl/mePP7

gs500inanc
30 Kasım 2011, 02:25
Piyasası kesinlikle yok, ben de aynı düşüncedeydim suzuki gs 500 aldım. ayrıca 6 litreden az yakıt tükettiğini sanmıyorum. yedek parça olarak honda piyasanın en pahalısıdır. Pek arıza vermese bile alırken motoru iyi incelemenizi tavsiye ederim her küçük parça size yüzlerce lira olarak geri dönecek. Motoru dominator 650 ile aynı. Motor aksamında çıkma parça bulmanız mümkün ama geri kalanı ancak ebaydan bakabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------

Fethiye deki ilanı gördüm, düzgün gibi duruyor. ama satışı cidden zor piyasası olsa 5 den aşşa gitmezdi eminim.

babaçi
30 Kasım 2011, 02:31
lucas nickli arkadaşımız bu motordan aldı diye hatırlıyorum

sessizsakin
30 Kasım 2011, 02:34
bu tarz motorlar tork bakımından çok iyi oluyorlar. ancak onun dışında herşeyleri falso bence...

bi kere bu motorlar genelde düşük devirde yüksek tork üretiyorlar. ve ortalama devirlere gelene kadar da titreşimden durulmuyor.

klr650 kullandım kısa süreliğine, ama o motorları kullanan arkadaşlara hayretlerle bakıyorum kesinlikle :) titreşmekten kemikleri inceliyordur eminim :P


250 cc'de tek piston tamam bi yere kadar da, 250 cc üstü tek piston motorlar, araziye çıkmayacaksanız hiç iyi değil bence. ancak dağda tepede arazide çok da iyi gider. orası kesin.

yakıt olarak, 600 cc ve üstünde 2 silindirli motorlar en avantajlıları. tek silindirli ve 4 silindirli motorlar 600 cc ve üstünde hiç ekonomik sayılmazlar. sayılı bir kaç model hariç...

yürekçe
30 Kasım 2011, 03:24
piyasası zayıf ama sağlamsa durma al. benimki 98 model ama nelere toz yutturuyor bir bilsen :)

buzdagi83
30 Kasım 2011, 03:28
Cevaplarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Durumumu biraz daha açıklayacak olursam; Chopper ve Scooter tarzı motorsikletlerden pek hoşlanmıyorum, bu yüzden bu modelleri baştan eledik. Racing/Süper Sport lar uzun mesafeli kullanım için pek konforlu değil. Yüzlerce kilometreyi eğilerek gitmektense belli oranda titreşimle gitmeyi tercih ederim. Bu yüzden Sport sınıfını da eledik. Bunun yanısıra 125 cc den 250 cc ye terfi etmeyi düşündüm ama 250 cc ye terfi ettiğime değmeyecek. Üstelik 250 cc de çin malı olmayan, sağlam ve uzun mesafe kullanım için baktığımızda bir kaç model kalıyor ve onlar da fiyat/cc oranı açısından mantıksız geliyor.
Örnek: cbf 150 güzel motosiklet ama sağ şeride yine mahkum olacağım. Otobanda orta şeritte 120-150 arası seyahat edildiği düşünülürse orta şeride geçip bir kamyonu/tırı sollamak bile zor ve trafiği tehlikeye sokabilecek bir durum. Çünkü 90 dan 120 km/h hıza çıkması için yeterli gücü ve torku yok.
Örnek 2: cbf 250 yine Honda olması açısından alınabilir. ancak 250 cc için pahalı ve yukarıdaki sebeplerden dolayı uygun değil. Bu yüzden 400 cc altını da eledik. Geriye ne kaldı o zaman diyeceksiniz :)
Diğer markaların enduro sınıf modellerini de araştırdım. BMW, Yamaha, Suzuki, Kawasaki vs. Hepsinin özellik olarak artı ve eksileri olduğu gibi, motosiklet için ayırabildiğim bütçem bu kadar. Motosiklete harcayacağım miktarı artırabilirim ama kendimi sıkıntıya sokmuş olurum. Bu yüzden 4 bin tl civarı, enduro,400 cc üzeri, çin malı olmayan bir model olarak Honda Slr 650 yi bir kaç gündür araştırıyorum. Uygun bir motosiklet bulana kadar her türlü fikre açığım. Tekrar teşekkür ederim.

gs500inanc
30 Kasım 2011, 03:34
Fiyat ii gibi motoru incele istersen..

yürekçe
30 Kasım 2011, 03:37
ben 98 model freewind 650 kullanıyorum. slr ye nispeten iyatı yüksek ama yine honda dominatör b ak, aynı motor ama piyasası daha renkli....
ve bir de honda 400 cc nx 4 falcon da bakabilirsin

buzdagi83
30 Kasım 2011, 03:47
ben 98 model freewind 650 kullanıyorum. slr ye nispeten iyatı yüksek ama yine honda dominatör b ak, aynı motor ama piyasası daha renkli....
ve bir de honda 400 cc nx 4 falcon da bakabilirsin
Hocam Dominator'e ve nx4 falcon a baktım. Dediğiniz gibi piyasası güzel motorlar. Eğer Slr 650 den vazgeçersem nx4 te karar kılabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------


Fiyat ii gibi motoru incele istersen..
Muhtemelen yarın inceleyeceğim. Forumdan ve netten biraz bilgi toplayıp gitmenin her zaman avantaj sağladığını düşünüyorum. Bir önceki mesajınızda belirttiğiniz üzere parçasının pahalı olması sebebiyle (eğer satın almaya karar verirsem) önce servise göstereceğim.

yürekçe
30 Kasım 2011, 03:49
ben de şimdi senin ilgilendiğin motora baktım, eğer ki herhangi bir sorunu yoksa almanı öneririm. 200 cc çinli bir cross bile 2500 civarında.
şahsen ben olsam ustama gösterip sabah saaht 9 da devrini almış olurdum.

ben almadan önce de çok tavsiye eden arkadaşlar oldu ama eğer ki motor sağlamsa ve eli ayağı düzgün, kazasız ( en azından şase düzgün ) ise alınır bu makina.

ancak, durumun da varsa, yahut acelen de yoksa veya her ikisi de olabilir, bekleyip para biriktir. sezona daha 5 ay kadar var. daha yüksek veya piyasası olan bir motor da alabilirsin.

haaa, ileride daha büyük bir makina alsan dahi bu sağlamsa şehir içi kullanırsın.
fakat yakıtını bilmiyorum, benimkisi uzun yolda 5 lt şehir içi 5.5 yakıyor. şehir içinde zaten basacak yer de yok.
bu arada enduro çok farklı lezzeti olan bir motormuş. bazen geç kalmışım diye üzülüyorum :)

hakkında hayırlısı olsun, kazasız sürüşler dilerim....

buzdagi83
30 Kasım 2011, 03:57
ben de şimdi senin ilgilendiğin motora baktım, eğer ki herhangi bir sorunu yoksa almanı öneririm. 200 cc çinli bir cross bile 2500 civarında.
şahsen ben olsam ustama gösterip sabah saaht 9 da devrini almış olurdum.

ben almadan önce de çok tavsiye eden arkadaşlar oldu ama eğer ki motor sağlamsa ve eli ayağı düzgün, kazasız ( en azından şase düzgün ) ise alınır bu makina.

ancak, durumun da varsa, yahut acelen de yoksa veya her ikisi de olabilir, bekleyip para biriktir. sezona daha 5 ay kadar var. daha yüksek veya piyasası olan bir motor da alabilirsin.

haaa, ileride daha büyük bir makina alsan dahi bu sağlamsa şehir içi kullanırsın.
fakat yakıtını bilmiyorum, benimkisi uzun yolda 5 lt şehir içi 5.5 yakıyor. şehir içinde zaten basacak yer de yok.
bu arada enduro çok farklı lezzeti olan bir motormuş. bazen geç kalmışım diye üzülüyorum :)

hakkında hayırlısı olsun, kazasız sürüşler dilerim....

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Bakalım, hayırlısı...

Lucas
30 Kasım 2011, 04:09
Uzuun uzuuun yazmak isterdim ama, cok da musait degilim aslinda.
Bir kere SLR'nin en guzel yanı, yagi sasesinde dolastirip sogutmasi. Yagi gidon ile depo arasindan saseden dolduruyorsunuz. Bu bile ömürluk bir motor oldugunun ufak bir gostergesi benim icin. Netteki kaynaklara gore 40, kimilerine gore 44 hp.
Evet tek silindirli ve titresimli bir motor, ama beni cok rahatsiz etmiyor. Yolcunuz olacaksa o rahatsiz olur, cunki arka tarafda titresim daha cok. Esim her turlu silindir sayisina alisik oldugundan, buna da alisti. Yaz kış motora bindigimizden rahatina duskun bir aile olmadigimizi da belirteyim.
Onceki motorlarin nelerdi bilemem ama, kesinlikle tam ortalama bir motor. Yani dusuk cc kullandiysan gucu seni ilk baslarda etkiler, sonralari alisirsin ama keske daha buyuk olsaydi diye pisman olmazsin. Buyuk cc kullandiysan da, yinede eh idare eder bu diyebilecegin tarzda bir guce sahip.
Yakit konusuna gelirsek, sehir ici yakiyor hocam, belkide ben tam ayarini cozemedim rolanti ve karburator ayarinin. 6-7 litre yakiyor. Sehir disi uzun yolculuklarda 5 lt. ye dusurebildim anca. Kimseyi kandirmaya gerek yok yakit konusunda, 650 cc sonucta.
Evet bilinmeyen bir motor, paraya hemen ceviremezsin, bence en buyuk eksi yönü bu. Yalova'ya yolun duserse al istedigin kadar kullan, memnun kalirsan git al bir tane kendine. Merak ettigin baska birsey olursa buralardayim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:58 ----------

Simdi baktimda 3.750 demis. Eger saglamsa, yani bir problemi yoksa bence fiyati cok iyi. 3.750 liraya cinli birsey alacagina, gazi koklediginde yuzunde tebessum olusturacak bisey almani tavsiye ederdim hocam.

buzdagi83
30 Kasım 2011, 04:17
Uzuun uzuuun yazmak isterdim ama, cok da musait degilim aslinda.
Bir kere SLR'nin en guzel yanı, yagi sasesinde dolastirip sogutmasi. Yagi gidon ile depo arasindan saseden dolduruyorsunuz. Bu bile ömürluk bir motor oldugunun ufak bir gostergesi benim icin. Netteki kaynaklara gore 40, kimilerine gore 44 hp.
Evet tek silindirli ve titresimli bir motor, ama beni cok rahatsiz etmiyor. Yolcunuz olacaksa o rahatsiz olur, cunki arka tarafda titresim daha cok. Esim her turlu silindir sayisina alisik oldugundan, buna da alisti. Yaz kış motora bindigimizden rahatina duskun bir aile olmadigimizi da belirteyim.
Onceki motorlarin nelerdi bilemem ama, kesinlikle tam ortalama bir motor. Yani dusuk cc kullandiysan gucu seni ilk baslarda etkiler, sonralari alisirsin ama keske daha buyuk olsaydi diye pisman olmazsin. Buyuk cc kullandiysan da, yinede eh idare eder bu diyebilecegin tarzda bir guce sahip.
Yakit konusuna gelirsek, sehir ici yakiyor hocam, belkide ben tam ayarini cozemedim rolanti ve karburator ayarinin. 6-7 litre yakiyor. Sehir disi uzun yolculuklarda 5 lt. ye dusurebildim anca. Kimseyi kandirmaya gerek yok yakit konusunda, 650 cc sonucta.
Evet bilinmeyen bir motor, paraya hemen ceviremezsin, bence en buyuk eksi yönü bu. Yalova'ya yolun duserse al istedigin kadar kullan, memnun kalirsan git al bir tane kendine. Merak ettigin baska birsey olursa buralardayim :)

İşte budur ya :) Eyvallah hocam. Kullanan birini bulduk sonunda. :) Sizi bulmuşken hemen sorayım. Şimdiye kadar ne gibi arızalarla karşılaştınız hocam? Kronik bir arızası var mı? Parça fiyatları ne durumda? (Nette bulabildiğim parçaları çok da pahalı değil gibi geldi. Ancak serviste ne kadar bilmiyorum.) Ve özellikle bu model için satın alırken özellikle dikkat etmem gereken bir şey var mı?

Şehir içi yakıt tüketimi biraz fazla gibi ama evden işe-işten eve günlük en fazla 3 km yol giden biriyim. (Üstelik 125'lik Seyhanı satmayabilirim.) Bu yüzden çok büyük problem değil. Şehir dışı ise 5 lt civarı normal. (Deli bir sürücü değilim. Genelde sakin kullanan biriyim.)
Satış konusunda ise kör malın kör alıcısı olur. Elbet alıcısı çıkar. Ama satamazsak da torunlara yadigar kalır :)

Zodium
30 Kasım 2011, 11:22
ben bunun yerine daha iyi daha saglam daha az yakan ve titresimsiz olan honda falcon 400 ü tavsiye ederim.

GaCCaLL
30 Kasım 2011, 12:04
bende bulandırayım biraz ortalığı :) bende bakmıştım şimdiki motorumu almadan bu motorlara ama ne yalan söyleyim parçaların tuzlu olmasından gerek piyasada bu motordan olmamasından vede gerekse çevre baskısından dolayı vazgeçmiştim yalnız bu fiyatta olanını bulsaydım kimse kusura bakmasın gider alır gelirdim :) youtube da bi video vardı bu motorun Galiba ŞUYDU (http://www.youtube.com/watch?v=ulHiBRrXWYM&feature=related). alet benim nazarımda cillop görüntüsü olan ve hatta ufacık tefecik oynamalarlar supermotoya cevrilebilecek muadillerine göre biraz fazlaca yakan ve en çok hoşuma giden özelliği ise 2000+ üstü 650gslerdeki gibi çift egzoz olması ve bunların kromaj ile kaplı olması.ha unutmadan türkiyede ne kadar bu motordan satılık gördüysem hepsinin kmsi düşük buda bi avantaj tabiki.

Lucas
30 Kasım 2011, 13:44
Evet oynanmaya musait, hatta bende supermotoya ceviririm diye aldim ama kumsala girip kumda kullaninca gerek yok boyle daha iyiymis dedim :)
Arkadasin sorularini ozelden cevapladim, keske bende 3.750 ye bulsaydim alirken :)

Soykan67
30 Kasım 2011, 15:19
Arkadaş almış herhalde ilanda satıldı olarak belirtiliyor.

buzdagi83
30 Kasım 2011, 19:06
Arkadaş almış herhalde ilanda satıldı olarak belirtiliyor.

Bir kaç saat önce ilan sahibiyle görüştüm. Maalesef ben alamadan bugün Eskişehir'den motosiklet tamircisi biri almış. :) Şansa bakın. Ben Fethiye'deyim, ilan Fethiye'den ama Eskişehirli bizden hızlı davrandı :)
Muhtemelen eksiğini gediğini görüp 5-6 bin tl ye satacaktır. Zaten başkasına aldığını söylemiş. :) Ne diyelim. Hayırlısı böyleymiş. Tek tesellim motosiklet piyasasının bir kaç daha bu fiyatlardan devam etmesini ummak...

Başlığa yazan bütün arkadaşlara tekrar tekrar teşekkürü borç bilirim.

yürekçe
30 Kasım 2011, 19:53
sana sabah 9 olmadan devrini al demiştim.hayırlısı buymuş.

Lucas
30 Kasım 2011, 19:56
Her iste vardir bir hayir. Belki 10. kez soyluyorum ama o fiyat cok iyiydi o motor icin :) Asla satilmaz denilen mal 3-5 asagisina hemen satiliyormus demekki. Adam bir kac ay bekleyip, 300-500 lira masraf yapip yaza 6000 lira der o motora, 5 bine satar. Daha iyisini bulursun umarim.

BBelt
30 Kasım 2011, 20:07
Her şerde bir hayır vardır derler. Daha iyisini bulursun umarım.

Zodium
30 Kasım 2011, 20:51
görünüs itibari ile cok temizdi gercekten motoruda saglamsa 3750 degil 5750 ye yine satilir xt125 ler 4000 binden basliyor ikinci elleri haylazlarin :)

jack hammer
30 Kasım 2011, 20:51
forumu takip eden birisi almıştır. yoksa gece açılmış bir topik sabah satılmış bir motor.

fiyat hakikaten iyiymiş. cross sevmememe ragmen al bir köşeye sen binmezsen torunun biner cinsten.

hayırlısı olsun.

Lucas
01 Aralık 2011, 13:58
Ulen benim motorunda ne cok seveni cikiyormus fiyati düsük olunca :p

babaçi
01 Aralık 2011, 14:32
Ulen benim motorunda ne cok seveni cikiyormus fiyati düsük olunca :p

zaten hepi topu 3 tane satılık vardı geçenlerde...dün baktım 1 tane var:)

piyası ateşledin:queen:

buzdagi83
01 Aralık 2011, 18:33
Hayırlısı olsun arkadaşlar. Nasipte yokmuş. Kaçırdığıma üzüldüm ama yapacak bir şey yok. Yine bakınıyorum ama 5 bin tl altında güzel motosiklet yok. Bu sefer bulursam satın alıp öyle yazarım herhalde :)

yldz45
13 Ağustos 2013, 00:16
yazınızı yeni okudum. bu motoru 2000-2006 yılları arasında 50000 km kullandım. ortalama yakıt tüketimi şehir dışı 4.2 lt 80-120 km arası. şehir içi 6 lt. parça ihtiyacım hiç olmadı. lastik dışında o da çok gezdiğim için. dayanamadım aynı motordan 2011 yılında bir daha aldım. onu kullanıyorum şimdi.