PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsiklet tavsiyesi; HONDA VFR 800, DUCATİ 996....



ANTHYPATHY
29 Kasım 2011, 19:53
Arkadaşlar nasipse yaza doğru motorsikletimi büyütmek hevesindeyim. Elbette buna heveslenen herkes gibi her akşam motorsiklet bakıyorum. Herkesin muhakka hayalinde bişiler vardır. Bende Eninde sonunda bir Ducati almayı istiyorum özelliklede 996 hayallerimi süslüyor.
Belki sizlerden anlamsız diyebileceğiniz bir karşılaştyırma isteyecek gibi duruyorum ama amacım 996 ile VFR 800 ü karşılaştırmak değil.
VFR 800 ü bu yaza almayı istiyorum. Ancak hayalimde bir racing var işin gerçeği. İncelemelerim sonucunda sport turinglerinde bana uyacağına karar verdim.
Şimdi düşüncem şudur. Spor yönü daha ağır basan bir (Yani racinge mümkün olduğunca yakın) sport turing arıyorum. Ve VFR 800 bu konuda hem görsellik açısından hemde denemek nasip olmadı ama performans açısından iyi duruyor.
Bu tarz önerebileceğiniz tavsiye edebileceğiniz tahminen 20 0000 TL ye kadar motorsiklet var mıdır?
Şimdiden cevaplarınız ve ilginiz için teşekkürler.

poyraz
29 Kasım 2011, 20:12
Sana BMW F 800 ST öneririm.vfr den çok üstün tarafları var.örn.zincirsiz oluşu ve en önemlisi çok km yapmayı düşünüyorsan arada yarı yarıya yakıt sarfiyat farkı var.
üstelik hem bmw hem de fiyatları vfr kadar,hatta daha da ucuza da bulabilirsin.
Bu bilgiler kulaktan dolma değil. uzun süredir kullandığım makinadır kendileri..

Syanur
29 Kasım 2011, 20:24
VFR 800 Crossover beni 11den vurdu açıkçası. Ancak detaylarını bilmiyorum ve yeni olduğu için piyasası çok pahalıdır diye tahmin ediyorum

ANTHYPATHY
29 Kasım 2011, 20:39
@Poyraz
Elbette BMW güzel bir seçenek hiç aklımda değildi desem yalan olur açıkçası. Bakmadığım bir motorsiklet değil ve BMW sonuçta her zaman bir adım önde. İnceleyeceğim teşekkürler güzel tavsiyen için.
@ SYanur
Yok kasdettiğim yeni kasa vfr değil zaten bir önceki versiyon.
Kusura bakmayın onu belirtmeyi unutmuşum.

---------- Post added at 19:39 ---------- Previous post was at 19:36 ----------

Bu arada biraz inceledimde F 800 ST gayet güzel bir seçenek daha oldu. Peki motorunun perfprmansı nasıl. Birde kayış aktarmalı yanılmıyorsam bunun bana avantajı dezavantajı ne olur.
Biraz daha makinan hakkında bilgi verirsen sevinirim.
Çok güzel motorsikletin var açıkçası.

t_erel
30 Kasım 2011, 03:10
VFR nin klasmanı F800ST değil ki çok üstün tarafları olsun :) BMW sadece S1000RR ile supersportlar arasında bir adım önde,geri kalan modellerinde ADV lerde dahil hiçbir artıları yok,pardon Borusan'a ya da diğer BMW servislerine verilen fazla fazla paralar hariç.E tabi o elektronik devreler o kadar arıza çıkarıp bütün parayı servise verince 2 silindir ile daha az benzin yakmayı düşünebilirsin :) Çok güldüm ''Üstelik hem BMW,hem de fiyatları VFR kadar'' sırf bu kelime yeter,ne oluyor BMW olunca ??? Yapmayın allahaşkına,abartmayın bindiğiniz makinaları...

ANTHYPATHY
30 Kasım 2011, 19:21
Hocam gördüğüm kadarıyla sende bir VFR kullanıcısısın hemde açıkçası düşündüğüm model. Sen kendi makinanın artılarını eksilerini bana biraz açıklayabilir misin? Gayet doğal olarak VFR 800 hem 4 silindirli olması hem tec olması ile daha performanslı. Zaten ben sport turingde mümkün olduğunca racinge yakın bir model istediğim için VFR 800 çok aklıma yattı.
Ve açıkçası özellikle ş içi kullanımda VFR ile yakıtı pek düşünmüyorum. Neden derseniz altımdaki 250 MCT mondiali ş içi için zaten elimde tutmayı düşünüyorum. Elbette ara ara ikisinede binerim imkanım oldukça.
Örneğin VFR de yol bilgisayarı var mı? Yada en önemli farkları olan kayış aktarmanın BMW ye avantajı belkide varsa dez avantajları nelerdir. Ve gene VFR gibi racinge yakın duruşu kullanımı olan sport turingler var mı önerebileceğiniz.

glock
30 Kasım 2011, 19:28
ST motosikletler de önerebileceğim marka kawasaki z1000sx
(yorumu tam okumadan cevapladım sadece ST kategoride bu modelide dahil ediniz)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

vfr de yol bilgisayarı yok
sadece devir, km, saat, hava sıcaklık, benzin göstergeleri var. vites göstergesi yok!
bmw yi tanımıyorum, ama şaftlı oluşu tabiki çok avantaj, fakat vfr zincir aktarmalı olmasına rağmen orta sehbası var ve tekerleği sökmek çok kolay...
ağırlık performan teknoloji vs.... tartışılır. vfr800 ün frenlerini hiçbir motosiklette görmedim vfr1200 de aynı şekilde.

ANTHYPATHY
30 Kasım 2011, 19:34
St de şaftlı değil zaten o da kayış aktarmalı. şaft olsa avantaj diyebilirdim ama açıkçası kayış hakkında bir fikrim yok. Bir ara Z1000 SX ide incelemeliyim.
Tavsiyen için teşekkürler.

PS:İnceledim Z1000 SX gayet görsel olarak başarılı ve performanslı duruyor ancak fiyatları biraz benim düşündüğüm bütçenin üzerinde malesef o yüzden şimdilk pek aklıma yatmadı. Hocam daha paralı askerlik yapıcaz.
:):):):wiinkk::wiinkk::wiinkk:

poyraz
30 Kasım 2011, 20:05
VFR nin klasmanı F800ST değil ki çok üstün tarafları olsun :) BMW sadece S1000RR ile supersportlar arasında bir adım önde,geri kalan modellerinde ADV lerde dahil hiçbir artıları yok,pardon Borusan'a ya da diğer BMW servislerine verilen fazla fazla paralar hariç.E tabi o elektronik devreler o kadar arıza çıkarıp bütün parayı servise verince 2 silindir ile daha az benzin yakmayı düşünebilirsin :) Çok güldüm ''Üstelik hem BMW,hem de fiyatları VFR kadar'' sırf bu kelime yeter,ne oluyor BMW olunca ??? Yapmayın allahaşkına,abartmayın bindiğiniz makinaları...

Sevgili t_erel:
1-vfr ile f800 st aynı klasmandır.adından anlaşılacağı gibi,st=spor touring.1000RR ile falan hiç alakası yok...
2-Servise verilen fazla paralar için sana hak verebilirim.Ama elektronik devreler için yaptığın yoruma katılmıyacağım..Ayrıca BMW 10 binde,honda 6 binde servis ister....Yani servisi de aynı para....
3-bmw 2 silindirdir doğru..Yakıt önemli değilse,yol bilgisayarı,elcik ısıtma da önemli değilse,60 bin km de bir değişen kayışlı aktarma da önemli değildir.O zaman çok haklısın.
4-Hem bmw hem de fiyatı vfr kadar.evet haklısın.bu laf bile yeter..çok aykırı..
5-BMW olunca ne oluyor?bunu bilmiyen birine anlatacak kelime bulmak zor..
Bak sevgili erel,Ben bindiğim motor olduğundan değil,çok motor tanıdığım için fikrimi söylüyorum.Benim başlama motorum (muhtemelen sen doğmadan önce)Honda idi.ama yine muhtemelen sen BMW kullanmadan fikir yürütüyorsun..Yanılmıyorum değil mi???

ANTHYPATHY
30 Kasım 2011, 20:14
:)
Sanırsam ateşli bir konuya bahane oldum. Elbette motorsiklet hayali kuran bir çok insan bile BMW amblemini ne derece sağlamlık ne derece güvenilirlik verdiğini bilir. Açıkçası piyasada hangi markanın 1965 1970 modelleri mevcut. Ama BMW de bu makinalar hala inadına ayakta.
Şöyle bir bakarsan 80 model Japonlar artık hurdalıklarda bile çok nadir. Bu gerçek elbette. Ve çok önemli. Şunu belirteyim elbette bende BMW isterim ama ileride buna niyetim var. tabikide bu daha büyük hacimli bir touring yada racing BMW olur tahminim artık onu zamanla kullandıkça beklentilerimi gördükçe ben belirlerim.
Bu arada Muhakkak elcik ısıtma ve yol bilgisayarı avantaj. Ama bakarsanız VFR 800 de yavana atılacak bir makina değil onunda kendine has avantajları var gördüğüm incelediğim kadarıyla.
Neyse olayı tartışma havasında biraz daha çıkartıp kullandığımız motorsikletlere konsantre olup biraz daha bana yardımcı olursanız sevinirim.

glock
30 Kasım 2011, 20:55
daha önceden vfr800 model motosikletim vardı, çok memnundum sadece ağırlık konusunda dezavantaj olabilir SS modellere göre kıyasla, bu bir ST model, frenleri oldukça iyidir! çift kombine (yani arkayı sıksanız öne aktarır, önü sıksanız arkaya aktarır) bunun yanında abs destekli ve 3 piston sağ 3 piston sol arkada 3 pistonlu kaliper daha ne olsun...
hatta vfr1200 le kıyaslarsak vfr800 daha sportif duruyor bence (görsel açıdan) ha tabi eleştiri ve isteklerin sonu yok keşke şaft aktarmalı olsa, traction control olsa, bixenon olsa, yol bilgisayarı, adaptif far vs. vs. vs.... BMW K1600GTL e kadar gider :) oda st değil... kawasaki z1000sx te 2. el uygun olabilir diye söylemiştim, tabiki bütçenizi aşabilir, bmw de ST kategoride k1200gt daha uygun gibi bence fiyatları nedir bilemicem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------

pardon k1200s de olabilir.

ANTHYPATHY
30 Kasım 2011, 23:43
Walla o makinaların çoğuna baktım ama VFR 800 görsellik açısından çok daha sportif duruyor. Sonuçta ben SS bakmıyorum bunun farkındayım en azından. Ama karşıdan bakınca VFR 800 ün o bakımdan bir eksiği yok. SS gibi bir duruşu var.
Peki kullanımda beni zorlayabilecek yada bakımlarda sınıntı yaratabilecek birşeyler var mı? Siz neticede kullanıcısınız alırken bu makinanın nelerine dikkat etmeliyim.
Nette pek çok VFR 800 mevcut.
Bu arada hamginmiz 1200 yada 1300 cc bir BMW istemezki. Elbette günü geince onuda alırım ancak tercihim öyle bir makina alırken sıfır yada sıfıra çok yakın ikinci el bir motorsiklet seçmek olur. Tahminende onu aldıktan sonra daha satmam açıkçası.

glock
30 Kasım 2011, 23:51
vtec arızası olabiliyormuş, (bendeyken hiç olmadı)
siz yinede honda servisinden profesyonel yardım alın, kaza vs... konusunda.
vibrasyonlu gelebilir çünkü torklu çalışan V4 motora sahip özellikle soğukken.
eksozu değişmiş ıvır zıvır konulmuş model almayın tavsiye etmem.

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 00:07
Yok açıkçası oynanmış makinaları sevmiyorum. Zaten şu ankullandığım 250 MCT yide o yüzden aldım. Bakmaya giderken alma gibi bir niyetim yoktu.
Peki yüksek hızlarda ve ş dışında herhangi rahatsiz edici bir titreşim var mı?
YOl tutuş karakteri nasıl?

glock
01 Aralık 2011, 00:10
yol tutuşu gayet iyi, yüksek hızlarda birçok motosiklet vibrasyona girer, vfr800le topspeed olarak 270+ km yapmanız mümkün buna rağmen oturaklı dengeli, cüssesi heybetli oluşundan SS ler gibi değil.

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 00:16
yol tutuşu gayet iyi, yüksek hızlarda birçok motosiklet vibrasyona girer, vfr800le topspeed olarak 270+ km yapmanız mümkün buna rağmen oturaklı dengeli, cüssesi heybetli oluşundan SS ler gibi değil.

VFR800 ..................... +270 ??????????

VFR yi uçaktan attığınızda yere çarpma hızından bahsediyorsunuz sanırım :D

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 00:16
Tecrübelerimke şunu sabitledim her zaman ağır motorsiklet daha güvenli bu gerçek. Aksini kimse idda edemez. Zaten motorsikletin görseli çok şahane. Eskişehirde satılıkta bir tane var canlı gözle görmek maksadıyla h sonu nasipse gitmeyi planlıyorum.
Muhtemel senin titreşim dediğin benim mct dekini çok altındadır.
:D

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 00:27
Tecrübelerimke şunu sabitledim her zaman ağır motorsiklet daha güvenli bu gerçek. Aksini kimse idda edemez. Zaten motorsikletin görseli çok şahane. Eskişehirde satılıkta bir tane var canlı gözle görmek maksadıyla h sonu nasipse gitmeyi planlıyorum.
Muhtemel senin titreşim dediğin benim mct dekini çok altındadır.
:D

Eskişehirde satılık olan motoru Bursa - Eskişehir arasında kullanmıştım motor gayet iyi durumdaydı çok keyif almıştım . Sahibi pilottur ve çok sevdiğim bir dostumdur.
Ama yinede VFR800 yokuş aşağı olmadığı sürece +270 göremezzzzz.... :)

glock
01 Aralık 2011, 00:35
pardon!!!
tamam biraz abartmışım, yalnız eğimli yolda 274 görmüştüm yeni aldığım zamanlarda...
ama km/s olarak limitini hatırlamıyorum, yalnız 260 ı görüyor düz yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

tamam şimdi olmuş, sn.oocan evet aynen yokuş aşağı...
hatta gördüğüm nokta tam olarak 2. köprü yolu kavacık sapağına gelmeden ki viyadüğe girişte (rampa aşağı olduğu için)...

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 00:42
pardon!!!
tamam biraz abartmışım, yalnız eğimli yolda 274 görmüştüm yeni aldığım zamanlarda...
ama km/s olarak limitini hatırlamıyorum, yalnız 260 ı görüyor düz yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

tamam şimdi olmuş, sn.oocan evet aynen yokuş aşağı...
hatta gördüğüm nokta tam olarak 2. köprü yolu kavacık sapağına gelmeden ki viyadüğe girişte (rampa aşağı olduğu için)...

Birşeyi biliyoruzda söylüyoruz dimi ::144:: :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

glock
01 Aralık 2011, 00:46
rica ederim, estafurullah. ben sadece bildiğimi tam olarak ifade edemedim, siz hızlı davranıp güzel toparlamışsınız :) tebrik ediyorum gerçekten.

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 00:51
Kilometre göstergesinde 280 var fakat bir kaç kullanıcıdan ve incelemende de gördüğüme göre 260 km/s hıza ulaştığı belirtiliyor. Daha fazlası zaten kime gerek?
Pist olmadan zaten bu bile gereksiz bence.
:)
oocan madem kullandın senin sürüş deneyimin nedir nasıl değerlendirirsin. Elbette senin k 1200 gt ile karşılaştırmadan.
:D

sinanaydoqan
01 Aralık 2011, 00:55
Arkadaşlar nasipse yaza doğru motorsikletimi büyütmek hevesindeyim. Elbette buna heveslenen herkes gibi her akşam motorsiklet bakıyorum. Herkesin muhakka hayalinde bişiler vardır. Bende Eninde sonunda bir Ducati almayı istiyorum özelliklede 996 hayallerimi süslüyor.
Belki sizlerden anlamsız diyebileceğiniz bir karşılaştyırma isteyecek gibi duruyorum ama amacım 996 ile VFR 800 ü karşılaştırmak değil.
VFR 800 ü bu yaza almayı istiyorum. Ancak hayalimde bir racing var işin gerçeği. İncelemelerim sonucunda sport turinglerinde bana uyacağına karar verdim.
Şimdi düşüncem şudur. Spor yönü daha ağır basan bir (Yani racinge mümkün olduğunca yakın) sport turing arıyorum. Ve VFR 800 bu konuda hem görsellik açısından hemde denemek nasip olmadı ama performans açısından iyi duruyor.
Bu tarz önerebileceğiniz tavsiye edebileceğiniz tahminen 20 0000 TL ye kadar motorsiklet var mıdır?
Şimdiden cevaplarınız ve ilginiz için teşekkürler.

Öncelikle siz genede benimde çok hoşuma giden bir motor VFR 800. Cumartesi günüydü motorcular toplanmıştı. Bende orda görmüştüm VFR 800'ü bembeyazdı böyle. Cidden deşşet bi motor. Ben o motoru sadece tipi için alırdım şahsen ama param yok. :D Bende onların toplanışını kineticim üzerine kasılarak izledim. Ama cidden VFR 800'ü alacak param olsa şu dakika düşünmem. :)

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 01:01
Kilometre göstergesinde 280 var fakat bir kaç kullanıcıdan ve incelemende de gördüğüme göre 260 km/s hıza ulaştığı belirtiliyor. Daha fazlası zaten kime gerek?
Pist olmadan zaten bu bile gereksiz bence.
:)
oocan madem kullandın senin sürüş deneyimin nedir nasıl değerlendirirsin. Elbette senin k 1200 gt ile karşılaştırmadan.
:D

Öncelikle sizden birkaç yaş büyük olduğumu düşünmekteyim bu nedenle "abi", "amca" ,"bey" ,"siz" v.b. hitap şekilleri sanki daha uygun olur.

Motor ile ilgili düşüncemi gayet net olarak yazdım mekanik anlamda gayet pürüzsüzdü , VFR lerin genel karakteri 2500dd nın altına düştüklerinde titreşim kaçınılmazdır (V makinalarda doğaldır) 7000 dd dan sonra motor ST karakterini yırtıp adeta bir SS gibi davranıyor.

Sevgilerimle

yürekçe
01 Aralık 2011, 01:01
hocam, ducati future ye baktınız mı?

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 01:09
Ducati Futura mı Aprilla RST Futura mı hocam?
YAda Ducatide kasdettiğiniz başka bir model mi var?
@ oocan
Kusura bakmayın yazarken hitap konusuna fazla dikkat etmedim öncelikle güzel yorumlarınız için buradan da teşekkür etmek istiyorum. Yaşınızı bilme imkanım yoktu o yüzden böyle yuvarlak hitaplar kullandım. Açıkçası forum vs ortamlarda nickle hitap etmenin genel anlamda yanlış anlaşılmadığını düşünüyorum.

dersansport
01 Aralık 2011, 01:26
sport touring motor almak istiyorsan ve 20 milyarda bütçen varsa yamaha fazer 1000 al yada vfr 800 diğerlerine bakma hele aprilla ve ducatiye yanaşma.Türkiyede 20 tane ducati satılıyors yarısı garajda bekler diğer yarısıda tamircide parça bekler.

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 01:32
sport touring motor almak istiyorsan ve 20 milyarda bütçen varsa yamaha fazer 1000 al yada vfr 800 diğerlerine bakma hele aprilla ve ducatiye yanaşma.Türkiyede 20 tane ducati satılıyors yarısı garajda bekler diğer yarısıda tamircide parça bekler.

Ducati hakkındaki bu istatistiği nasıl yaptınız acaba paylaşırsanız daha inandırıcı olabilir.

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 01:34
Zaten kötü motorsiklet olduklarından değil ama malesef ülkemizde İtalyanlar pek yaygın değil. İtalyana biniceksen icabında bazı parçaları elinde bulunduracaksın. Düşünsenize kısıtlı bir sezonda motorsikletiniz arıza yapıyor ve 1 ay parça bekliyorsunuz. İnanın bu çile kesinlikle çekilmez.
Diğer tarftan zaten Fazer'ın görselliği açısından ben benim görüşüm elbette ama bana hitap etmediğini söylüyebilirim. Fazer alacağıma aynı cclerde bir vstorm almayı tercih ederim heralde.
Tabi elbette canlı görmek farklı diyeceksiniz ama iki motorsikletide canlı gözle gördüm açıkçası.
Bu konudan benim çıkartıcağım sonuç şu demek oluyor açıkçası. Artık farklı şeyleri göz önüne alarak bakınca o cclerde alınabilecek en mantıklı 2 model var. Birisi BMW f 800 ST, diğeride Honda VFR 800. Gördüğüm kadarıyl her ikisinin de kendisine göre artıları var.
Anladığım kadarıyla o fiyatlarda o hacimde başka pek tercih edebileceğim motorsiklet yok.
Konuya katkısı olan ve olucak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.

t_erel
01 Aralık 2011, 02:39
Sevgili t_erel:
1-vfr ile f800 st aynı klasmandır.adından anlaşılacağı gibi,st=spor touring.1000RR ile falan hiç alakası yok...
2-Servise verilen fazla paralar için sana hak verebilirim.Ama elektronik devreler için yaptığın yoruma katılmıyacağım..Ayrıca BMW 10 binde,honda 6 binde servis ister....Yani servisi de aynı para....
3-bmw 2 silindirdir doğru..Yakıt önemli değilse,yol bilgisayarı,elcik ısıtma da önemli değilse,60 bin km de bir değişen kayışlı aktarma da önemli değildir.O zaman çok haklısın.
4-Hem bmw hem de fiyatı vfr kadar.evet haklısın.bu laf bile yeter..çok aykırı..
5-BMW olunca ne oluyor?bunu bilmiyen birine anlatacak kelime bulmak zor..
Bak sevgili erel,Ben bindiğim motor olduğundan değil,çok motor tanıdığım için fikrimi söylüyorum.Benim başlama motorum (muhtemelen sen doğmadan önce)Honda idi.ama yine muhtemelen sen BMW kullanmadan fikir yürütüyorsun..Yanılmıyorum değil mi???

Çok saygıdeğer Poyraz bey amca (muhtemelen 70-75 yaşlarındasınız) ilk olarak en son söylediğiniz ile başlayayım;yanılıyorsunuz. 2010 model F650GS,2010 model F800R,2009 model K1200GT,2007 model K1200S ve 2007 model 1200GS ADV kullanma ''şerefine nail olmuş'' bir insanım (tırnak içinde yazıyorum çünkü siz BMW sahiplerine böyle hitap etmem gerektiğini uslubunuzdan anlamış durumdayım)
BMW olunca ne oluyor???Yazık ki benim ülkemde parası olan BMW'ye biner havasını atar arkadaş zihniyeti olduğu için yerlere göklere sığdıramıyorsunuz BMW'lerinizi.
Evet BMW'niz 2 silindirlidir,haklısınız yakıt tüketimi açısından son derece önemli.Bir VFR sizin motorunuzdan çok daha fazla yakacaktır,ancak 1200GS ile arasında uzun yolda bir 3 bilemediniz 4 litre fark vardır(çok kez test edilmiştir).Ancak 2 silindirin bir faydası daha vardır onu da belirtmeden geçmeyelim;sağlık açısından çok faydalıdır:Biraz yüksek devirlere çıktıkça doktora gidip böbrek taşlarınızı kırdırmaya gerek duymazsınız (ki sizin yaşınızdaki bir insan için önemli olsa gerek).
Piyasada 150-200TL ye satılan elcik ısıtmayı bir BMW'ye takınca nedense fiyat fırlıyor,BMW kabloları iletkenliği artsın diye altın kullanıyor diye tahmin ediyorum...
Yol bilgisayarı evet bir artı olabilir söyleyecek sözüm yoktur.Siz zincir temizlemeye üşeniyor,zincir yağlamak için eğilemiyor olabilirsiniz(malum...) ancak benim için motorumla zaman geçirmek,onu yıkamak,zincirini temizleyip yağlamak ayrı bir keyif,bu yüzden evimde duran Scottoiler'ımı takmak istemiyorum.
Elektronik devreler :) çok çok yakın bir arkadaşımın K1200S'i 200km hız ile giderken beyninin ve bütün elektrik aksamının alev alması sonucu o hızda kontrolsüz kalmış,düz yolda olması sayesinde arkadaşımın hayatı kurtulmuştur.4500 Euro masraf çıkmıştır.Ben hiçbir VFR'nin yolda alev aldığını ya da fabrika da hatalı parça takıldığı için o sene üretilen belirli modeldeki bütün motorların servislere geri çağırıldığını görmedim...
Evet BMW 10binde Honda 6binde servis ister.Bir VFR'nin 6bin km bakımında yaptığınız masraf Motul yağ ve yağ filtresi ile beraber 130TL dir.Kaldı ki bu değişimi kolaylıkla kendiniz yapabilirsiniz.Amaaa o güzelim BMW'nin sadece servis ışığını söndürmek için serviste bilgisayara bağladığınızda vereceğiniz para bundan daha fazladır,değilmi???
Söylediklerinizde katılabileceğim ikinci konu ise ikisininde kategorisini ST olarak geçmesi talihsizliğidir.

Saygıda kusur ettiysem affola,ellerinizden öper,iyi geceler dilerim...
Saygılarımla Tolga EREL

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 02:54
Sevgili Tolga Bey,

Hondayı biraz fazla abartmış BMW yide hepten yerden yere vurmuşsunuz. VFR yi bilmem ama son birkaç yıldır debriyaj tası problemi ve aşırı yağ tüketimi nedeni ile CBR1000RR değişimi yapmaktan Hondanın bile illallah demiş olduğunu gözlemlemekteyim. Forumumuzda 2011 model CBF150 şikayetlerine ise bolca rastlanmakta .
Sonuçta her markada bu tür sıkıntılar olur geçer gider kendinizi size ait olmayan şirketler için paralamanıza gerek yok topu topu bir avuç civata motosiklet dediğiniz şey birbirimizi üzdüğümüze deymez.

ANTHYPATHY
01 Aralık 2011, 11:16
Okan abiye bu konuda katılıyorum sonuçta her markada kendine has avantajlar dez avantajlar olacaktır. Elbette bu yüzden hepsi pazarda pay buluyor. Zaten egeğ hem çok iyi hem çok hızlı hem parçası ucuz hem sorun çıkartmayan hem az yakan bir makina olsaydı hepimiz aynı motorsiklete binerdik.
Sonuçta tercih meselesi bazı şeyler. Elbette bir İtalyan markasnının yada BMW nin kendine özgü tasarım çigileri ekstra konforları vs olacaktır. Zaten alırken bunun fiyatınıda ödeyeceksiniz. Ancak sonuçta bakarsanız bu işten motorsikleti kullananın memnuniyeti esastır. Elbette bende bir BMW almayı isterim ancak daha öncede deiğim gibi bu f 800 olmaz daha büyük hacimli muhtemelen turin modellerden birisi olur.
Bir diğer açıdan bakarsanız benim şu anda kullandığım MONDİAL 250 MCT yi yerden yere vuran çok arkadaş var. Kendilerince haklılardır muhakkak ancak bana sorarsanız ben motorsikletimden çok memnunum. Neden diyecekde olursanız hem başlangıç için iyi bir model hemde sonuçta beklentiniz verdiğiniz paranın karşılığında olmalı derim ben.
Son olarakta böyle ufak tefek meseleler için birbirimizi üzdüğümüze değmez arkadaşlarım abilerim. Neticede motorsikletleri üreten biz değiliz bizler kullanıcılarız.
Tekrardan ilginize teşekkür ediyorum. Bu sınıfta daha farklı model önerileriniz her zaman bekliyorum. En baştada yazdığım gibi ben açıkçası SS lere yakın bi ST arıyorum.

samsam
01 Aralık 2011, 12:48
Hyosung GV 650 :)

Okan Sinan Ocan
01 Aralık 2011, 12:57
Tekrardan ilginize teşekkür ediyorum. Bu sınıfta daha farklı model önerileriniz her zaman bekliyorum. En baştada yazdığım gibi ben açıkçası SS lere yakın bi ST arıyorum.

Özelden mesaj attım bir göz atıver.

t_erel
01 Aralık 2011, 13:21
Okan bey Honda ,özelliklede 1000RR konusunda haklısınız.Ancak benim yorumlarım sadece VFR ile ilgili.BMW'yi yerden yere vurmuş değilim,kullandığım BMW'ler arasında K1200S ve K1200GT'den de memnun kaldığımı söyleyebilirim.Sadece GT'nin oturuş pozisyonu bana pek hitap etmediği için daha fazla kullanmak istemedim.Hakkı olana hakkını veririm,kompleksli biri değilim.
Niyetim kimseyi kırmak-saygısızlık etmek-üzmek değil.Sadece BMW'nin fiyat ve servis politikasını beğenmediğim için marka olarak biraz antipatik yaklaşıyorum.En son 30 cm lik çanta demiri için 150 Euro para istenince bu durum daha da antipatik oldu.Alan da satan da memnunsa bana söz düşmez...

Eskişehir'de ki VFR'yi yanılmıyorsam 2 yıl önce o arkadaşa biz sattık yaklaşık 8000km civarındaydı aldığında ve sorunsuz harika bir makinaydı.Gerekli kontrollerini yaptırdıktan sonra tabii ki alabilirsin.Tavsiye ederim.

270 km/s bir VFR için çok çok zor bir sürat.Ben max 267 gördüm o da bahsettiğiniz gibi eğimli yolda.

Hepinize iyi günler dilerim.

Felon
01 Aralık 2011, 14:36
2012 model 600f lere bi bak derim

cbr_007
02 Aralık 2011, 02:00
Benden bir video :bounce: beyaz guzelmis

http://www.youtube.com/watch?v=O1nlt_Y0-Sc&feature=related

ANTHYPATHY
02 Aralık 2011, 02:16
CB 600 F dedin galiba.
Pek tarzım değil açıkçası.
Ama Okan abinin dediği 1200 lük BMW var gayet hoş bir makina. Bakalım baya fikrimiz oldu paramız olunca artık tek eksik o.
:)
Hepinizin ilgisine ayrı ayrı teşekkür ederim.

cbr_007
02 Aralık 2011, 02:24
Yuklenmemıs nedense insert video bolumunden de yukledım ama :pr: