PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletten Düşme Tekniği.



yesilius2
29 Kasım 2011, 03:02
1)Motordan ayrılın
2)Kollarınızı açmayın
3)Kafanızı korumaya çalışmayın
4)Düştükten sonra kalkmaya çalışmayın
5)Hemen kalkıp motosikleti düzeltmeye çalışmayın

Sürüklenme esnasında ayağa kalkmaya çalışırsanız ,kolunuzu bacağınızı açarsanız bi yerlerinizi kırarsınız .
Sürüklenme sırasında motosikletten mutlaka ayrılmaya çalışın , size ne kadar uzak olursa o kadar az zarar görürsünüz .Kafanızı korumanıza gerek yok , çünkü kaskınız var .Nasıl yuvarlanıyorsanız aynı şekilde devam edin , herhangi bir pozisyon almaya çalışmayın , 2 -3 takladan sonra durursunuz .


kazadan sonra : durduğunuz yerde kalın , önce sakinleşin . şu an vücudunuzdaki adrenalin o kadar fazla ki ağrınızı hissetmeniz 5-10 dakika sürer . yattığınız yerden vücudunuzu kontrol edin .önemli birşeyiniz yoksa yavaşça kalkın .
Faydalı olacağını düşündüm :)
alıntıdır

Syanur
29 Kasım 2011, 03:29
Merak ettim, tecrüben nedir? Bu yazdıkların neye dayanıyor? "Nasıl yuvarlanıyorsanız aynı şekilde devam edin" gibi şeyler ile motosikletten düşme tekniği olur mu?!?

gorkemuls
29 Kasım 2011, 03:41
Arkadasim keske alinti yaptigin yeri de yazsaydin. En azindan orda nasil yazdigina da bakardik :)

yesilius2
29 Kasım 2011, 03:53
Syanur : Gp yarışlarını izliyosan görmüşsündür.Motosikletten düşen sürücü takla tarken hiçbir şekilde karşı bir hareket yapmıyor.söylendiği gibi 4-5 takladan sonra duruyor.Bir kere mantıken bakarsak takla atarken kolunun yada bacağının vücudunun altında kalarak kırılması olağan bişey.11 Yıldır motosiklet kullanıcısıyım.
gorkemuls: Alıntı yaptığım yerden direk kopyala yapıştır yaptım.

samsam
29 Kasım 2011, 03:53
Bir diğer motor sitesinden alıntı yapılmış,

Bence denilenler doğru, çünkü yarışlarda düşen pilotlar bunları uyguluyor.

egelim 43
29 Kasım 2011, 04:29
Teşekkürler paylaşım için aklımızın bi köşesinde bulunsun unutmayalım ama kullanmak zorundada kalmayalım inşallah:rendeer:

Zippo's
29 Kasım 2011, 09:53
Bencede yazilanlar gayet mantikli.Tesekkurler bilgiler icin

ramizan83
29 Kasım 2011, 10:40
bilgiler çok faydalı teşekkürler

Soykan67
29 Kasım 2011, 11:00
Bilgiler için çok teşekkürler.Uyulması gereken püf noktaları fakat o esnada kimsenin aklına gelmez.Özellikle ilk kazada.

Rebornx4
29 Kasım 2011, 11:01
Giyotin bariyerlere karşı da bir taktik varmı acep?

Syanur
29 Kasım 2011, 11:22
Giyotin bariyerlere karşı da bir taktik varmı acep?

Olduğun gibi bırak kendini -no resistance-, sürücüler öyle yapıyormuş.

Levsy
29 Kasım 2011, 12:46
Yıllardır bu maddeleri okurum ve sadece/halen düştükten sonra motordan nasıl ayrılacağımı anlayamadım. Diğer maddelere itiraz yok zaten :)
Virajı alamayıp arka fren kızaklamasıyla kendimi yere saldım ve motor önde ben arkada sürüklenmeye başladık. İkimiz de hem sürükleniyor hem de hafiften dönüyoruz.
Bir ara sağ ayağım motora temas etti ve egzosda 2,5 yıldır botumun tabanının izi var, çıkmadı lanet bir türlü :)
Şimdi ben sürüklenme anında hem kolumu bacağımı oynatıp toparlanmaya çalışmayacağım (ki son derece doğru), hem de motordan ayrılmaya çalışacağım. Nasıl olacak bu peki :silent:

tombo
29 Kasım 2011, 12:50
Motorla sürüklenirken bacağını oynatıp motoru iterek kurtulmaya çalışabilirsin :)

Sonrasında oynatmasan olur bence :)

BBelt
29 Kasım 2011, 12:52
Gayet güzel bir yazı bence. Teşekkürler.


Yıllardır bu maddeleri okurum ve sadece/halen düştükten sonra motordan nasıl ayrılacağımı anlayamadım. Diğer maddelere itiraz yok zaten :)
Virajı alamayıp arka fren kızaklamasıyla kendimi yere saldım ve motor önde ben arkada sürüklenmeye başladık. İkimiz de hem sürükleniyor hem de hafiften dönüyoruz.
Bir ara sağ ayağım motora temas etti ve egzosda 2,5 yıldır botumun tabanının izi var, çıkmadı lanet bir türlü :)
Şimdi ben sürüklenme anında hem kolumu bacağımı oynatıp toparlanmaya çalışmayacağım (ki son derece doğru), hem de motordan ayrılmaya çalışacağım. Nasıl olacak bu peki :silent:

Ağa onu düşme anında yaptın yaptın, yapamadın geçmiş olsun :)

Levsy
29 Kasım 2011, 12:59
Ağa onu düşme anında yaptın yaptın, yapamadın geçmiş olsun :)

Teknik reca etsek http://serve.mysmiley.net/happy/happy0071.gif

Belki konu daha yararlı hale gelir.
Ne zamandır konuşmuyorduk bu tür şeyleri.

BBelt
29 Kasım 2011, 13:02
Teknik reca etsek http://serve.mysmiley.net/happy/happy0071.gif

Belki konu daha yararlı hale gelir.
Ne zamandır konuşmuyorduk bu tür şeyleri.

Yaf ben trafiğe kapalı alanda sürekli çalışıyorum bu düşme tekniklerini. Yalnız her çalışmadan sonra 2 ay alçıda kaldığımdan bir de iki üç düşmede bir motoru değiştirmek zorunda kaldığımdan tekniği mükemmelleştirmek için zamana ihtiyacım var :mrgreen:

Levsy
29 Kasım 2011, 13:05
Sofuoğlu anlatırdı amma, o da bu foruma gelmez ki :salut:

yasdal
29 Kasım 2011, 13:17
Yaf ben trafiğe kapalı alanda sürekli çalışıyorum bu düşme tekniklerini. Yalnız her çalışmadan sonra 2 ay alçıda kaldığımdan bir de iki üç düşmede bir motoru değiştirmek zorunda kaldığımdan tekniği mükemmelleştirmek için zamana ihtiyacım var :mrgreen:

Bu işleri düşerken aklımıza getirmemiz çok zor iş. 1-2 sn de ne yaptın yaptın. O arada zaten kaza şokunda olacağından bunları hatırlayıp uygulamak ancak tecrübe ile refleks olursa imkanlıdır. Frenleme çaışmasını bu yüzden yaparız. Bir kaç ayda bir boş alanlarda kızaklayıp durma, engelden kaçma çalışmaktaki fayda da budur. Ama Senin de dediğin gibi Hakan bu işi çalışmak için ne uygun ekipmana ne de ziyan edecek motora sahibiz. O yüzden mümkünse düşmeyin :) Sonra da dua edin de şans torbanız dolu olsun. yapacak çok bir şey yok. Eğer bir yarış sürücüsü değilseniz muhtemelen bu düşme taktiklerini uygulayıp alışkanlık kazanacak kadar geliştirmeniz hayal olarak kalacak. İnşallah kimsenin işine yaramak zorunda kalmaz bu bilgiler. Vesile ile şu kaza konu başlıkları altında uzuuun uzuun kaza anını anlatan şöyle yaptım böyle yaptım kurtuldum diyen arkadaşlara çok gıpta ettiğimi söyleyeyim içimde kalmasın :) Umarım ben de ilerde o kadar iyi motorcu olur da kazada bu bilgileri kullanırım.

kkeskin
29 Kasım 2011, 15:01
Merhabalar,

Düşmenin bir sürü şekli var demek yalnış olmaz. Motorun üzerinden aşmaya yapacak ne var bilmiyorum ama motoru yatırarak düşmeyi becerebileceğiniz bir durum var ise motoru (mevcut durumu da değerlendirerek) mümkün olduğunca yavaşlayabilmek için son ana kadar motordan ayrılmadan kalmalı. Etrafı kolaçan edip uygun bir şekilde motoru kendinizden uzaklaştıracak bir hamle ile kendinizi ayrı taraflara iterek düşmelisiniz. Motorun yatmasını mümkün olduğunca beklerken (yüksekten düşmemek için) yatan taraftaki ayağı motorun altında kalmaması için çekmeyi unutmamalısınız. Sırtınızda koruma var, sırt üstü düşmeyi seçmek daha akıllıca görünüyor. Yere değerken bir elinizle yeri tokatlamak düşme enerjinizi azaltacağı için faydalı (uzakdoğu sporları yapanlar düşerken bu tekniği kullanırlar). Yere sırt üstü düşerken kaplumbağa gibi kalarak yerde sürüklenmeye çalışmak ayrıca olabildiği kadarıyla elleri ve ayakları kullanarak yuvarlanmamaya çalışmak lazım. Başımdan geçmiş bir düşmedir. Tabi bu düşmenin oldukça rahat olduğu açık. Bütün bunları motosiklet sitelerinde okuduklarımdan ve aikidodan yararlanarak yaptım. Özellikle Donald Duck teorileri bende faydalı oldu.

Kaza işe şöyleydi; yandan beni şeritte görmeyen bir arabanın sol şerite girmesi ve beni ittirip devirmesi ile gerçekleşmiş bir düşmeydi bu. 70km civarında bir hızdaydım. İstanbul Maltepe'deki Honda'ya doğru Kadıköy yönünde aşağı doğru inerken gerçekleşti. Hava yağmurluydu ve ben kendimi bariyere denk gelmeden (biraz aşağıda üst geçitin altında başlıyordu bariyer) motoru sağ ayağımla iterekortadaki çimenliğe atabildim ve kaplumbağa gibi sırt üstü kaydım. Ben 50mt kadar, motor ise aşağıya düzlüğe kadar 70mt kadar kaydı. Her zaman öyleu şanslı bir yer denk gelmeyebilir tabi. Ondan sonra ABS'li bir motor edindim(2005) onu kullanıyorum artık.

Herkese kazasız günler dilerim.

Kutalmış keskin

mayildiz
29 Kasım 2011, 16:45
Merhabalar,

Düşmenin bir sürü şekli var demek yalnış olmaz. Motorun üzerinden aşmaya yapacak ne var bilmiyorum ama motoru yatırarak düşmeyi becerebileceğiniz bir durum var ise motoru (mevcut durumu da değerlendirerek) mümkün olduğunca yavaşlayabilmek için son ana kadar motordan ayrılmadan kalmalı. Etrafı kolaçan edip uygun bir şekilde motoru kendinizden uzaklaştıracak bir hamle ile kendinizi ayrı taraflara iterek düşmelisiniz. Motorun yatmasını mümkün olduğunca beklerken (yüksekten düşmemek için) yatan taraftaki ayağı motorun altında kalmaması için çekmeyi unutmamalısınız. Sırtınızda koruma var, sırt üstü düşmeyi seçmek daha akıllıca görünüyor. Yere değerken bir elinizle yeri tokatlamak düşme enerjinizi azaltacağı için faydalı (uzakdoğu sporları yapanlar düşerken bu tekniği kullanırlar). Yere sırt üstü düşerken kaplumbağa gibi kalarak yerde sürüklenmeye çalışmak ayrıca olabildiği kadarıyla elleri ve ayakları kullanarak yuvarlanmamaya çalışmak lazım. Başımdan geçmiş bir düşmedir. Tabi bu düşmenin oldukça rahat olduğu açık. Bütün bunları motosiklet sitelerinde okuduklarımdan ve aikidodan yararlanarak yaptım. Özellikle Donald Duck teorileri bende faydalı oldu.

Kaza işe şöyleydi; yandan beni şeritte görmeyen bir arabanın sol şerite girmesi ve beni ittirip devirmesi ile gerçekleşmiş bir düşmeydi bu. 70km civarında bir hızdaydım. İstanbul Maltepe'deki Honda'ya doğru Kadıköy yönünde aşağı doğru inerken gerçekleşti. Hava yağmurluydu ve ben kendimi bariyere denk gelmeden (biraz aşağıda üst geçitin altında başlıyordu bariyer) motoru sağ ayağımla iterekortadaki çimenliğe atabildim ve kaplumbağa gibi sırt üstü kaydım. Ben 50mt kadar, motor ise aşağıya düzlüğe kadar 70mt kadar kaydı. Her zaman öyleu şanslı bir yer denk gelmeyebilir tabi. Ondan sonra ABS'li bir motor edindim(2005) onu kullanıyorum artık.

Herkese kazasız günler dilerim.

Kutalmış keskin

Tecrübenizi aktardığınız için teşekkürler. Düşme teorileri kadar gerçek hayatta yaşanmış düşüşleri bilmekte faydalı olsa gerek.
Benimde bir düşme anım var ama malesef çok ezik. "O ne ya asfalt mı?" ve sürüklenme. Bitti.
Sanıyorum düşme anında ilk verilecek tepki motorun yada yattığı taraftakı bacağımızı yukarı çekmek olmalı. Daha sonrasını takip edip kontrollü bir şekilde düşebilen bir zihin zaten teoriyide uygulayabilir, ama benim gibi düşmüşsen bacağını kurtardığına şükredebilirsin. :)

Okan Sinan Ocan
29 Kasım 2011, 16:55
Yıllardır bu maddeleri okurum ve sadece/halen düştükten sonra motordan nasıl ayrılacağımı anlayamadım. Diğer maddelere itiraz yok zaten :)
Virajı alamayıp arka fren kızaklamasıyla kendimi yere saldım ve motor önde ben arkada sürüklenmeye başladık. İkimiz de hem sürükleniyor hem de hafiften dönüyoruz.
Bir ara sağ ayağım motora temas etti ve egzosda 2,5 yıldır botumun tabanının izi var, çıkmadı lanet bir türlü :)
Şimdi ben sürüklenme anında hem kolumu bacağımı oynatıp toparlanmaya çalışmayacağım (ki son derece doğru), hem de motordan ayrılmaya çalışacağım. Nasıl olacak bu peki :silent:

Egsozunu hafifçe ısıt (sadece ılık kıvamına kadar) önce sirke daha sonra ise seyreltilmiş tuz ruhu ile sil sonuç başarılı olacaktır.

---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:51 ----------

Arkadaşlar düşmeyi değilde , o pozisyona girmemeyi öğrenmeye çalışsanız daha hayırlı olmazmı. Ben bugüne kadar düşeceğini anlayıp ona göre pozisyon alabilen bir süpermene rastlayamadım herşey yarım saniye içerisinde olup bitiyor zaten ondan sonra durana kadar nasıl denk geldi ise öyle uçarsınız size yüzyıl kadar uzun gelir ama pozisyon alamayacağınız kadar hızlı olup biter herşey.

Sevgilerimle

glock
29 Kasım 2011, 17:26
benim hayatım uzakdoğu savaş sanatlarıyla geçti, 4 küsür sene aikido ile ilgilendiğim için düşme tekniklerini orda öğrenmiştim, birgün başıma bir olay gelmişti ordan biliyorum
bir taksici yaptığı terbiyesizlikten dolayı arabanın içinden inmesine fırsat vermeden pataklamıştım, o da gazlayıp kaçmaya çalışırken taksiye asıldım ve hareket halinde gitmeye başladık
bir yandan vuruyorum bir yandan ülen araba gidiyo şimdi nasıl atlicam arabadan diyorum :) 50-60 km civarına kadar hızını almıştı ve ben arabadan atlamıştım cenin pozisyonu gibi düşünün ivmeyle birlikte takla atarak yuvarlanıyorsunuz, kol-dirsek-omuz size ray oluşturuyor belli bir tekniği var, aikido-ukemi technic diye araştırabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

bu arada olay anında- motosikletim yoktu kask-koruma gibi aparatlarımda yoktu.
sadece sıradan kıyafetlerim... ve düştüğüm alan asfalt, tekniği uygularken sürüklenmiyorsunuz tekerlek gibi yuvarlanıyosunuz.
aşınma incinme kırılma gibi durumlar oluşmuyor. (o anda kafanız kemer tokasına veya göbeğinize doğru bakacak, eğer kafanızı kaldırırsanız zarar görebilir.)

Syanur
29 Kasım 2011, 17:31
...Yere değerken bir elinizle yeri tokatlamak düşme enerjinizi azaltacağı için faydalı (uzakdoğu sporları yapanlar düşerken bu tekniği kullanırlar)...

:):):)

Yalnız doğruluk payı bulunmasına rağmen eklemek isterim ki, elinizde eldiven yoksa asfalta yada herhangi bir sert yüzeye bahsi geçen şekilde tokat atmayın. Eliniz çok acıyor :cherry: Ama eldiven varsa sorun değil.

Aikido...çok iyi bişey:cat:

mayildiz
29 Kasım 2011, 17:32
benim hayatım uzakdoğu savaş sanatlarıyla geçti, 4 küsür sene aikido ile ilgilendiğim için düşme tekniklerini orda öğrenmiştim, birgün başıma bir olay gelmişti ordan biliyorum
bir taksici yaptığı terbiyesizlikten dolayı arabanın içinden inmesine fırsat vermeden pataklamıştım, o da gazlayıp kaçmaya çalışırken taksiye asıldım ve hareket halinde gitmeye başladık
bir yandan vuruyorum bir yandan ülen araba gidiyo şimdi nasıl atlicam arabadan diyorum :) 50-60 km civarına kadar hızını almıştı ve ben arabadan atlamıştım cenin pozisyonu gibi düşünün ivmeyle birlikte takla atarak yuvarlanıyorsunuz, kol-dirsek-omuz size ray oluşturuyor belli bir tekniği var, aikido-ukemi technic diye araştırabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

bu arada olay anında- motosikletim yoktu kask-koruma gibi aparatlarımda yoktu.
sadece sıradan kıyafetlerim... ve düştüğüm alan asfalt, tekniği uygularken sürüklenmiyorsunuz tekerlek gibi yuvarlanıyosunuz.
aşınma incinme kırılma gibi durumlar oluşmuyor. (o anda kafanız kemer tokasına veya göbeğinize doğru bakacak, eğer kafanızı kaldırırsanız zarar görebilir.)

ukemi tekniğini buldum ekliyorum. Peki taksiden ayrılınca kaç takla ile durabildin. Aracın hızı 50 olsa tekerlek gibi yuvarlansan epey devam etmesi lazım. Hatta yol yokuş aşşağı ise duramayabilirsin bile :)

http://www.ehow.com/video_2363186_mae-ukemi-japanese-aikido-techniques.html

Onyx250
29 Kasım 2011, 17:34
düşme anında gidondan güç alarak kendiniz yukarı kaldırıp itmekte fayda var, yalnız debriyajı sıkıp yapın yoksa gidonu sıkarken gaza da asılabilirsiniz o zaman da var olan bir kontrolunuz varsa da gider...

ben olduğum yerde düştüm sadece bi kere, durmaya yakın mesafede yaya geçidi şeritlerinin üstüne denk gelince arka lastik patinaj yaptı ve yana doğru... ayağımı yere koydum motoru düşürmemek için ama tutamayacağımı anlayınca gidona ağırlığımı verip kendimi hafif havaya kaldırdım ve bacağımın çoğunu çektim motor üzerime düşmeden önce.. sadeca ayağım kaldı altında o da benim vücudumun esneksizliğinden sanırım yeterince hızlı olamadım.. ayağımı da çektim aslında motorun ağırlığı binmeden önce üstüne ama çekerken ayakkabı altında kaldı :D kendimi yerde ayağımda tek ayakkabıyla buldum :) geri zekalı kadın bi sürücüydü zaten, yol hakkı benim olan yolda önce çıkacak gibi yaptı, yavaşladım sonra yol verdi, sonra tam önünden geçmeye hazırlanırken önüme atıldı, durduğum yer şerit üstü olunca pata küte yere :)

daha yüksek hızlarda allah kimseye deneyim yaşatmasın ama ters tarafa atamasanız da kendinizi en azından motordan biraz yükselip, motorun sizden önce devrilmesini sağlayabilirsiniz...

glock
29 Kasım 2011, 18:12
ukemi tekniğini buldum ekliyorum. Peki taksiden ayrılınca kaç takla ile durabildin. Aracın hızı 50 olsa tekerlek gibi yuvarlansan epey devam etmesi lazım. Hatta yol yokuş aşşağı ise duramayabilirsin bile :)
[video]http://www.ehow.com/video_2363186_mae-ukemi-japanese-aikido-techniques.html[/url]
fazla değildi 5-6 ukemi taklası atmıştım fakat yerde kalmadım direk ayağa kalktım ivmeyle. sürüklenmeye karşı işe yaramıştı ama ününe bişey çıkarsa ne olur bilemem...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=DvOihmipeds biz bunu parkede, betonda, toprak alanlar gibi yerlede de denedik. işe yarıyor!
http://www.youtube.com/watch?v=YMpBpM38TMg&feature=fvsr burdaki daha da detaylı...
ninjutsu da olaylar değişiyor tabi onlara gerek yok :) isterseniz araştırın ninjutsu ukemi practise... Türkiye'de Ercan Şarbat hocamız sayesinde bu güzel savas sanatınıda öğrenebilirsiniz.

Syanur
29 Kasım 2011, 19:18
Valla çeşit çeşit ukemi varmış. Ben bu kadarını görmemiştim :)

Vücudu esnetip eğitmek kadar kafayı da rahatlatmak gerek. Eğer kaza anında soğukkanlı olamazsanız yaptığınız eğitimlerin hiç faydasını göremeyebilirsiniz.

Bir de kazanın nasıl olduğu önemli. High-side mı, low-side mı, arkadan/yandan bir araba mı çarptı yada siz mi bir arabaya çarptınız, karşı şeride mi geçtiniz, yüksek hızda mı düşün hızda mı düştünüz... Konuyu açan kişinin yazdıklarına bakıyorum da, sanki çocuk oyuncağı gibi özetlemiş. Keşke herşey bukadar basit olsa...

Raphae1
29 Kasım 2011, 19:46
Motordan düşme eğer trafiğin yogun aktıgı bir bolgede ise , ilk yapmamız gereken kenera dogru yuvarlanmak olmalı. Full koruma ile dusunce pek fazla bir hasar görmeyız belki ama arkadan gelen araç hayatımızı sona erdirebilir.

Chymera
29 Kasım 2011, 20:16
Ne kadar bilirsen bil o anki reflekse bağlı olan bir şey

ersin90
05 Aralık 2011, 23:22
Motosikletten düşmek için herangibi tekniğe ihtiyaç yok bence :):queen:
şaka bi yana; tecrübeyle kazanılıyo bu işler...yoksa düşünmek için hiç zamanınız olmaz düşme anında....

COQ
06 Aralık 2011, 00:28
Kendinizi kandirmayin.
Düsme teknigi diye bir sey yok.:)
Gelistirmeniz gereken sey dûsmeme teknigi.
Ha yine de dûserseniz ilk olarak lütfen oranizi kontrol etmeyin.
Istatistiklere konu oluyoruz, ele gune rezil oluyoruz.
öce kafanizi kolunuzu falan kontrol edin.:cherry:

clemenze
06 Aralık 2011, 00:53
Okumayın; asfalttan yazıyorum. :sunny:

Sinan Aksu
06 Aralık 2011, 00:58
Ben düştükten sonra ne halt yiyecegimi değilde,
Düşmemek için ne halt yemem gerekir onları araştırıyorum.

glock
06 Aralık 2011, 01:40
arkadaşlar haklısınız fakat Düşmekte gerçek olası birşey ve gayet gerçek
sadece motosikletten düşmek değil merdivenden düşmek ya da yürürken...
reflekse bağlı bir durum dengeli düşmeyi öğrenebilirsiniz, hiç düşmeyecek olsak
düşmeme garantimiz olsa zaten kask ve korumalı giysilerimizide giyinmeyiz değil mi?
tedbiri alıyoruz, ne kadar alırsak alalım gerçeği değiştiremiyoruz, sadece ne kadar abartılırsa ve mantıklı olan fikirlerde değerlendirilebilir,
ben 2 yıl taekwon-do gibi 4 yıl aikido ve kısa dönem de olsa ninjutsu eğitimlerinde düşmek ve denge sağlamak ya da hissetmek içgüdülerimi güçlendirmek
vücudumun her noktasına hükmedebilmek kontrol edebilmeyi kendimi terbiye etmeyi öğrendim ha bu bir eksik midir tabiki değildir, + sı var mı bence var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

gücünüz sizin insiyatifinizde olsun kontrol edilebilinsin vicdanla maneviyatla bütünleşip amaç uyum sağlayabilmek, üzerinize gelen trenle çarpışamazsınız ama ondan seri bir şekilde kaçıp onu geldiği yöne doğru gönderebilirsiniz. vücudunuzun esnekliği ve reflekslerinizin duyularınızla olan kombinasyonu çok önemli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

bir ölçü veya bir denge varsa ortada risk-hata-denge kaybı-bilinc kaybıda olabilir birçok faktör,
düşmemek için mücade edersin sonuç kaçınılmazsa dengeli bir şekilde düşmeye mücadele edersin, amaç kendinize en az zararı verebilmek. hatta sıvışmak, kaçmak!

weirdo
06 Aralık 2011, 01:58
Geçen ay arkadaşımın motosikletinden düşerken yanlışlıkla refleks olarak ukemi taklası atmışım iki tane :) 50 km/h civarında bir hızla giderken kasisi çok geç farkettim ve o hızla kasisten geçmemin üstüne, dar bir dönüş gördüm sola ve ben de sola dönecektim zaten. Motosikletin de rölanti deviri bayağı bir yüksek olduğundan (pek anlamıyorum teknik bilgiden ama buna bağladım ben) arka frenin etkisi pek olmadı ve ön frene de çok asılmış oldum haliyle. Motosiklet de 25-30 km/h gibi bir hızda yan yattı ve tam yere yaklaşmışken kendimi öne iterek motordan ayırdım. İki tane de o ukemi taklası denen şeyden attım ve kalktığımda hiçbir şeyim olmaması gerçekten beni şaşırtmıştı. İki yıl öncesinde motosikleti park ederken düştüğümde bunun 3-4 misli hasarlıydım :) sonuç olarak; düşmeyi bilmek ve tam korumalı yola çıkmak hayatta kalma şansını artırıyor bayağı.

m.şanveren
06 Aralık 2011, 02:53
Size acı bir gerçeği söylemek istiyorum ne yazıkki...

Motosiklet üzerine yazılmış çizilmiş yazıların ve çoğu tekniklerin %70'i pist için söylenmiş ve geliştirilmiştir.Yazılan ların çizilenlerin her duyduğunuzu ve okuduğunuzu caddelerde sokaklarda denemeye kalkmayın...

Teknik ve taktiksel işler için (özel asfalt-özel lastik-özel kıyafet-düşeme esnasında hızınızı bir kaç takladan sonra kesebilecek özel kum,çimen vb.)

Mesela viraj alırken yapılan teknik diyelimki...tam virajdasın basmışsın kontrayı yatırdın motoru içeriyi tarıyarak dönüyorsun,tam apeks noktasındasın hasss....tir önünden bir kedi geçti veee apeksi ve kontrayı aynı anda görürsün ozaman...Bakın şuraya dikkat edin teknikler yalan yanlış demiyorum caddelere uygun değil diyorum sadece...en güzeli olabildiğince acele etmemek sakin olmak...en kral teknik budur trafikte