PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A2 ehliyeti almak bu kadar kolay olmamalı!



maratoncu
28 Kasım 2011, 01:34
Önce hiçbir motorsiklet sürüşü eğitimi almadan sürücü kursu eğitim sürecini bitiriyorum.

Ardından B ehliyetim olduğu için sadece motor sorularından sorumlu olacağımdan yazılı sınavda 20 soru ile karşılaşıyorum. 20 soruyu 6 dakikada bitirip 60 dakika boyunca sınav salonunda diğer mağdurlarla beraber hapis tutuluyorum. Sınavdan 95 alarak geçtiğimi öğreniyorum. Neredeyse aptala sorulabilecek sorularla karşılaştığımdan şaşırıp bir süre kalakalıyorum.

Sonra 100cc'lik yarı otomatik cup/moped tarzı motorla vites bile değiştirmeden 50 metrelik git-gel'in ardından A2 ehliyet sınavını geçmiş bulunuyor ve bu tecrübeyle neden her yıl binlerce motorsiklet kazası gerçekleştiğini daha da iyi anlıyorum.

Komisyon görevlileri 2 geleneksel memurdu. Sınav süresinden yarım saat sonra alana geldiler. Biri din bilgisi öğretmeni görünümündeydi. Görüntü de önemli değil aslında, işlerini ciddiye almalarıdır. Onbinlerce insanın ölümünden sorumlu olacak, ölümüne vesile olacak bu insanlar ve bunları görevli olarak seçenlerin tez zamanda yetkilerinden olmalarını diliyorum.

Lucas
28 Kasım 2011, 01:41
Sadece A2 degil, tum ehliyet siniflarinda durum ayni, lakin suç sinava giren ögretmenlerde degil, sistemde.
Aslinda 10 yasinda bir ilkokul ogrencisine sorsaniz, ehliyeti hangi sartlarda, nasil bir egitim sonrasinda, nasil bir sinavla verelim diye, onun verecegi cevabi kanunlastirsalar, simdiki sistemden daha iyi olacagina adım kadar eminim.

safakk
28 Kasım 2011, 01:54
sıradan ehliyet sahibi öğretmenleredireksiyon sınavının sonucunu belirleme yetkisini hangi zihniyet verdi anlamıyorum türkiyede herşeyde olduğu gibi bu işte göstermelik yapılıyor

Bir kere bile teori derslerine girmedim 1 kere bile direksiyon dersi almadım kurstan hatta çıkmış soruları çözmenin haricinde hiçbirşey yapmadım (çözmesemde olurmuş) ama 95 den aşağıda puan almadım

Kurs verenlerde çoğunlukla işten anlamayan sadece para kazanmak amaçlı olan hocalardan meydana gelmekte. Daha ayak marşının nasıl yapıldığını bilmeyen ve lastiğin kaç km de bir değişmesi gerektiğinden bile bir haber olan insanlar hoca diye görev yapmakda. (geneli böyle)

Yoklamalar bile son gün son dakka komisyon görevlileri yanında alındı.

böyle bir sistemde dahi defalarca sınava girip alamayan insanlar var gerek teoride gerek direksiyonda. Küçümsemek için demiyorum ama özel çaba sarf edip trafikden bi haber yaşamak gerekir soruları çözememek için. İşin en ilgincime giden yanıda bu zaten.

Sözde yeni yönetmelik çıktı ama inanın hiç umudum yok. Kafalar değişmedikçe biz böyle devam ederiz.

Uğur
28 Kasım 2011, 01:58
Sonra derler trafik kazaları neden bu kadar fazla..

gorkemuls
28 Kasım 2011, 02:28
Bence tabiki bilgi bakimindan onemli olan test kismi var. Fakat keske bizde de amerika gibi olsa, ben gectigimiz 9 ay boyunca orda kaldim. Ehliyet almak bir okadar kolay, bir o kadarda zor. Simdi o nasil oluyo lan diye sordugunuzu duyar gibiyim :) Soyle oluyor; Test sinavini cevaplamaniz isteniyor. Ve her kisimda 4 yanlistan fazla yapma sansiniz yok, eger yaparsaniz tekrardan o teorik bilgileri iceren sinava girmek zorundasiniz. Sinavi gectiniz, simdi sira kendi arabanizla trafige cikmaniza geliyor. Trafige cikmak derken yaniniza, bu isten sorumlu bir kisi veriliyor. Bu kisi, sizi sehir icinde yaklasik 20-30 dakika arasinda dolastiriyor. Ve yanlis yapma sansiniz burdada cok dusuk, yaparsaniz pratikten kalmis oluyorsunuz. Eger o bilirkisi sizin gercekten iyi kullanabildiginize inanirsa, o zaman alabiliyorsunuz. Bunlarin hepsini 1 gunde yapabilirsiniz. Yani ehliyetinizi cebinize koymaniz 2-3 saattir. Oley yilin belli donemlerinde verilen birsey degil, her an gidip DMV'ye basvurup alabilirsiniz. Ayrica bilirkisiler din kulturu ogretmenleri degil :cherry:

safakk
28 Kasım 2011, 02:32
Bence tabiki bilgi bakimindan onemli olan test kismi var. Fakat keske bizde de amerika gibi olsa, ben gectigimiz 9 ay boyunca orda kaldim. Ehliyet almak bir okadar kolay, bir o kadarda zor. Simdi o nasil oluyo lan diye sordugunuzu duyar gibiyim :) Soyle oluyor; Test sinavini cevaplamaniz isteniyor. Ve her kisimda 4 yanlistan fazla yapma sansiniz yok, eger yaparsaniz tekrardan o teorik bilgileri iceren sinava girmek zorundasiniz. Sinavi gectiniz, simdi sira kendi arabanizla trafige cikmaniza geliyor. Trafige cikmak derken yaniniza, bu isten sorumlu bir kisi veriliyor. Bu kisi, sizi sehir icinde yaklasik 20-30 dakika arasinda dolastiriyor. Ve yanlis yapma sansiniz burdada cok dusuk, yaparsaniz pratikten kalmis oluyorsunuz. Eger o bilirkisi sizin gercekten iyi kullanabildiginize inanirsa, o zaman alabiliyorsunuz. Bunlarin hepsini 1 gunde yapabilirsiniz. Yani ehliyetinizi cebinize koymaniz 2-3 saattir. Oley yilin belli donemlerinde verilen birsey degil, her an gidip DMV'ye basvurup alabilirsiniz. Ayrica bilirkisiler din kulturu ogretmenleri degil :cherry:

Ne güzel ya ben 3 ay dönemin gelmesini 2 haftada dosyamın çıkmasını beklemiştim..

osmanba
28 Kasım 2011, 02:32
Devletin hedefi sürücü belgesi denen evrağı para karşılığında satarak gelir elde etmek olunca sürücü kurslarının umurunda bile değil. Bas parayı bul karayı hesabı. Eğitim kesinlikle ciddiye alınmadan belge dağitılıyor. Eski dönemlerde özel üniversitelere parayı bastın mı istediğin diploma cepte olurdu. Daha sonra devlet bunları kapattı ve herşey milli eğitimin kontrolünde olunca eğitimli diplomalılar yetişmeye başladı. Eh birgün inşallah bunun da farkına varılır ve hak edenin cebinde sürücü belgesi olur.
Bir saat önce Şirinevler den Büyükçekmece ye geldim. Küçükçekmece yan yolda biri bariyerin tepesine çıkmıştı. Kardeş geçmiş olsun. Yardım aihtiyaç var mi dediğimde " yok sağol. Birkaç gün önce burda bariyer yoktu. Direk ana yola çıkardık. Şimdi bariyer koymuşlar bende duramadım araç buraya çıktı" dedi. Şimdi kabahat onda mi yoksa ona bu aracı kullanacak belgeyi verende mi ?

Phantom264
28 Kasım 2011, 03:01
Ortalama bir ehliyetten devlete düşen para (giderler dahil) 300 400 lira arasıdır diye düşünüyorum. Her sınava yüzbinlerce kişi girse bu devletin işi iş valla :) e tabi bu paraları napcaklar gidip özel öğretmenmi tutcaklar :queen: veya yeni sorular sorması ve sınavların zorlaşması için otomotiv mühendisimi tutcaklar ahahaha Türkiye :cherry::cherry:

Mengu16
28 Kasım 2011, 03:25
Hicbir ehliyet tecrube veremez sadece isin ehli oldugunu gosteren yasal bir surucu olmani saglayan bir belgedir ehliyet.

ümit_150_zc
28 Kasım 2011, 09:05
bende aynı sınava girdim.yazılı sınav basitti evet ama dreksiyon sınavında 3 duba ile S çizdirdiler ve 100 mt kadar yol yaptık herseyi dogru yapmama ragmen 80 aldım..ayrıca şimdi çok basit çok kolay olmamalı diyosunuzda eger sorular çok zor olsaydı ve dreksiyon sınavında sizi zorlasalardı ozamanda ne zormus bu sınav dicektiniz...bencede ehliyet motoru kullanacak sey deildir yasal olmasını saglar sadece ...sürücü kursların çogu motor kullanmayı bilmeyenleri almıyolar kontenjana.

frustrated
28 Kasım 2011, 18:17
ehliyet almanın bu kadar kolay olması bu ülkede insan hayatına verilen değerin ne kadar düşük olduğunu tekrar gözümüze sokuyor. yeter ki kurs parasını versin insan hiç kursa gitmeden honda today ayarında bir scotter ı 30 sn kullanarak , bir hayabusayı kullanma ehliyetini alabiliyor. yabancılarda olduğu gibi belli bir cc aralığında belli bir sene tecrübesi olmayana büyük cc ehliyeti verilmemesi diye bir olay yok. zaten trafik kurallarının alayı iş olsun diye yazılmış hangisi uygulanıyor. kaldırımlara park eden arabalar, emniyet şeridini yol gibi sürekli kullanannlar, 18 yaşında bıyığı yeni terlemiş minibüs, halk otobüsü şöförleri vs vs saymakla bitmez.

Grhn
28 Kasım 2011, 18:31
Herkes sistemin kötülüğünden dem vuruyorda; acaba kaç kişi ben ehliyetimi hakkımla alayım, yada ehliyetimi aldım tam tecrübe kazanmadan aşırı koşullarda kulanmıyayım diyor. Şartlar ağır olsada kimse ehliyet alamasa bu seferde beni beğenmedi ehliyetimi kaşımdan gözümden dolayı vermedi din bilgisi görünümlü memur deriz...

fall_racer
28 Kasım 2011, 18:35
Cumartesi gunu bende aynılarını yasadım 6 saatlık guzel bır egıtım aldım korkum vardı gecemıcem kalıcam dıye ama bızı sıraya dızdıklerınde onumdekı ınsanların daha ıkı teker denge kurma sorunları varken 90 100 notlar aldıklarını gorunce bu sınavın oylesıne bırsey oldugunu anladım sımdı dosyamı beklıyorum onumuzdekı hafta alıcam subeye 150TL bayılarak tek fark artık kaza yapınca cınayet degıl kaza olucak...

Lucas
28 Kasım 2011, 19:23
Herkes sistemin kötülüğünden dem vuruyorda; acaba kaç kişi ben ehliyetimi hakkımla alayım, yada ehliyetimi aldım tam tecrübe kazanmadan aşırı koşullarda kulanmıyayım diyor. Şartlar ağır olsada kimse ehliyet alamasa bu seferde beni beğenmedi ehliyetimi kaşımdan gözümden dolayı vermedi din bilgisi görünümlü memur deriz...

Sende haklisin da, keske dedigin gibi olsa, tipimi begenmedi ondan gecemedik sinavi dese insanlar. Tipini begendirene kadar girse sinavlara, trafik kurallarini ezberleyecegine ögrense, direksiyon sinavina girmeden önce psikolojik muayeneden gecse. Daha o kadar cok sey var ki soylenecek.

acun0
28 Kasım 2011, 19:28
B ehliyeti kimlere verdiler bir bilsen.

zealous
28 Kasım 2011, 19:37
ehliyet almanın bu kadar kolay olması bu ülkede insan hayatına verilen değerin ne kadar düşük olduğunu tekrar gözümüze sokuyor. yeter ki kurs parasını versin insan hiç kursa gitmeden honda today ayarında bir scotter ı 30 sn kullanarak , bir hayabusayı kullanma ehliyetini alabiliyor. yabancılarda olduğu gibi belli bir cc aralığında belli bir sene tecrübesi olmayana büyük cc ehliyeti verilmemesi diye bir olay yok. zaten trafik kurallarının alayı iş olsun diye yazılmış hangisi uygulanıyor. kaldırımlara park eden arabalar, emniyet şeridini yol gibi sürekli kullanannlar, 18 yaşında bıyığı yeni terlemiş minibüs, halk otobüsü şöförleri vs vs saymakla bitmez.


işte olayin büyük kısmı bu a1-a2 var a3-a4 niye yok:) today kullanarak hayabusa ehliyeti nasıl alınır? adam ninja aliyor 6 ay sonra bune ya basiyorum gitmiyor ben bi xyz 600 luk 1000 lik alıyor tamam alır, kullanır ama adam biraz tecrube etsin adam yazın kullandı kışında binsin az biraz yagmur rüzgar görsün motorun nasil sağa sola kaydıgını tecrube etsin fln fln fln fln vala yazarken ben sıkılıyorum.

aklıma birsde şu geliyor a1 ehliyetli kimseyle tanıştınızmı? :pr: a1 olsun 250 cc ye kadar kullansın 02 olsun 750 ye kadara a3 olsun 1000+ olsun mesela ama o zaman insanın aklına şu geliyor 600luk racingle 800 luk intruder ayni motor degilki veya adamin önceki motorlarinada bakilsin bu adam hiç R sinifi gibi bişi kullandımı bunlar teferruatlı olaylar:( ama gerekli

Sepetçioğlu
28 Kasım 2011, 21:52
Evet konuyu dillendiren arkadaşlara katılıyorum, devlet sadece para yolmak derdinde, kurs 110 TL, devlete giden 250 TL.
Son zamanlarda motor sayısı çok artınca (çoğu motorla ilgili en ufak bir şey bilemeden alıyorlar) kazaların ardı arkası kesilmiyor, bura kçük bir yer olmasına rağmen her 10 15 günde bir mutlaka bir motor kazası oluyor. ehliyet konusunda gelişmiş ülkeler baz alınmalı, motor hacmine göre ehliyet veriliyor ve belli süre dolmadan bir üst seviyeyegeçemiyorsun.

sercan2667
28 Kasım 2011, 22:00
bende bu pazar 27.11.2011(pazar)günü Behliyeti için girdim önceden motoru almıştım..Sınav sorularının basitliğini hocaların durumunu da geçtim motor eğitimi vermiyorlar..Sınavdan bir gün önce 1 saat kadar(1 saatta değil)sür git.. Ve beni en çok yaralayan.Araba ehliyeti için sınava girdiğimde motor ehliyeti uygulama sınavı direksiyon sınavı yani onun için gelenlerin hiçbirinde kask yoktu özellikle ben baktım en az 15.dkka boyunca kurstaki öğreten adamda dahil kask takmadı.Anca komisyondaki hocalar gelince yalandan bir kask takılıyor..o kadar..

ADN3429
28 Kasım 2011, 22:22
Ülkemizin, trafik kanunu AB standartlarında olacağını tahmin edemiyorum.Bu yıl itibariyle bir ilköğretim öğrencisi 2026 yılında okulu bitirebilecek.8 yıllık eğitim içerisinde trafik kuralları eğitimini bu yaşlarda verildiğini kabul edersek minimum sürücü belgesi alma yaşı 2029-2030 yılında belge alma yaşına gelir.O zaman lise yıllarında da bu eğitimin devamı gelirse ancak o zaman AB standartlarını yakalayacağımızı tahmin ediyorum.56 yaşındayım,yaya geçidinden geçemiyorum.Beğenmediğiniz Kuzey Kıbrısta bile ayağını kaldırımdan asfalta attığınızda sürücüler 50 metre geride duruyorlar.İşte kültür farkı.(yıllardır İngiliz kültürüyle büyümüşler.Bizden önce AB girmeleri gerektiğine inanıyorum.)

mitmuallim
28 Kasım 2011, 22:23
Ben Din Kült. ve Ah. Bil. öğretmeniyim 30 yıldır motosiklet kullanıyorum, ve 2 yıldan beri bu sınavlarda görev yapmaktayım.Yorumların çoğunu okudum,Branşıma gönderilen iğnelemelenden rahatsız oldum bu bir , iki, kesinlikle sınav bu kadar kolay ve ucuz olmamalı insanların bu işi tam bildiğine kanaat getirmedikçe kimseya ehiyet verilmemeli( sınavlardaki başarı %80 lerden % 20 lere düşünce seyreyleyin gürültüyü) ve sınav görevlileri her yönden donanımlı bir kurs dan geçen öğretmenlerden olmalı ve 5 yılda bir bilgi yenilenmesi sağlanmalı...
vessealm..

Soykan67
28 Kasım 2011, 22:27
Direksiyon sınavında bırakın motosikletle 5 metre gitmeyi sadece gidonu elimin değmesiyle geçtim.Sınav desen ayrı bir muamma.Bence bu işi zorlaştırmalılar fazlasıyla.

ErcanC
28 Kasım 2011, 23:00
Ben Din Kült. ve Ah. Bil. öğretmeniyim 30 yıldır motosiklet kullanıyorum, ve 2 yıldan beri bu sınavlarda görev yapmaktayım.Yorumların çoğunu okudum,Branşıma gönderilen iğnelemelenden rahatsız oldum bu bir , iki, kesinlikle sınav bu kadar kolay ve ucuz olmamalı insanların bu işi tam bildiğine kanaat getirmedikçe kimseya ehiyet verilmemeli( sınavlardaki başarı %80 lerden % 20 lere düşünce seyreyleyin gürültüyü) ve sınav görevlileri her yönden donanımlı bir kurs dan geçen öğretmenlerden olmalı ve 5 yılda bir bilgi yenilenmesi sağlanmalı...
vessealm..

Hocam gürültü de kopsun gümbürtüde. İnsanlar gürültü çıkaracak diye sağlıksız eğitim ve sınav sistemi kabul edilemez. Hem o sadece geçiş döneminde laf söz olur. Bende katılıyorum bu sadece motor için değil tüm ehliyetler için sistemin gerçekten o işi yapabilecek yetenekte olan insanlara o belgeyi vermelerini gerektirir. Yoksa sadece yasal olarak bir kağıt parçası olursa o işi bildiğini ne belgeler ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------


Herkes sistemin kötülüğünden dem vuruyorda; acaba kaç kişi ben ehliyetimi hakkımla alayım, yada ehliyetimi aldım tam tecrübe kazanmadan aşırı koşullarda kulanmıyayım diyor. Şartlar ağır olsada kimse ehliyet alamasa bu seferde beni beğenmedi ehliyetimi kaşımdan gözümden dolayı vermedi din bilgisi görünümlü memur deriz...

Bu tür işlemler insanların insiyatifine bırakılamaz. Bırakılsa da ki zaten bırakılmıştır, sonuç ortadadır. Bu aynı "herşeyi devletten beklemeyin kendiniz yapın" mantığıyla aynıdır. Ama burda herşeyi devletten bekleme durumu yoktur. Sistemin insanlara yanlış yapma ve keyiflerince hareket etme imkanı tanımaması gerekmektedir. Hız yasağını kaldır, sonra insanların kendi insiyatiflerince, kendi mantıklarınca hız yapmamasını bekle.

Ayrıca söylemek istediğim bir şey; ülkemizde kurallara uyulmamasının sebebi de yine sistemden kaynaklıdır. Bakın her yıl kesilen cezaları basın yoluyla bildirirler. Emniyet kemerine, kırmızı ışık ihlaline, bolca park cezası kesilir. Bir düşünün bunlar trafik kazalarını ne kadar önleyebilir. Kazalar trafiğin içinde. Var mı hiç makas atarak diğer insanları tedirgin eden hatta kimisinin tamponuna dokunarak başkasına kaza sebebiyeti veren, birbiriyle yarışan araçların cezaları nerde. Oldu diyelim kaç bin böyle araçlardan kaç tanesi yakalandı. Kaç para 62 TL mi? Yeni yılda 72 TL. Bu mu çözüm?

Konuyu çok daha fazla dallandırmak istemiyorum. Ama yazarken bile insanın morali bozuluyor. Ben bu ülkede ki hiç bir sistemin gerçekten aklı selim insanların kafasına göre çalıştığına inanmıyorum. Saygılar...

babaduru
28 Kasım 2011, 23:19
Çoğu Kişi motosikleti ehliyetsiz kullanıyor Bende Kullanıyorum ama Apaçi değilim en azından sakin ve yavaş bi motorla ehliyet almama 2 3 ay gibi bi zmn kaldı ehliyet sınavında eğitim verilsin isterim çünkü motosiklet kullanmak oldukça zor ama bisiklet eğitimi gibi bir eğtiğim olduğunu duydum hatta eğitim yapmayan sürücü kurslarıda varmış....Honda güvenli sürüş eğitimi yolu gözküyor galiba bu durumda....

acemi60
28 Kasım 2011, 23:33
Yazılan yorumlarda hatalı bazı genellemeler yapılmış. Uzun yıllardır ehliyet sınavlarında görev alıyorum. Yüzbinlerce km. otomobil, yaklaşık 30 bin km. motosiklet sürüş tecrübem var. (acemi60 adını değiştirmeyi de düşünmüyorum.) Sınavların kolay olduğu konusuna kısmen katılıyorum. Fakat benim görev aldığım sınavlarda direksiyon sınavında sınava giren 19 kişiden 13'ünün kaldığı oldu. Sınav görevlileri sürücüyü layıkıyla değerlendirdiği sürece bu sınavların kolayca geçilmesi imkansız. A2 sınavlarında ise hiç görev almadım. Fakat kendi girdiğim sınava bakarak çok kolay olduğunu söyleyebilirim.

syn022
28 Kasım 2011, 23:45
Kursa verdiğimiz para hava parası zaten. En son ağustos'taydı sanırım kursların hiçbirinde düzgün motor olmadığı için ben kendi motorumu götürmüştüm. Tabi adamın tipine bakıyorum pek birşey bilmediği gözünden anlaşılıyor. 2 kişiyi bıraktılar 17 kişi içinden. Yani bence 10 kişi rahat kalması gerekiyordu. Tabi şimdi sınava girenlerde haklı abi daha önce bindin mi bir sakatlık çıkarma başıma bak diyorum. Valla 1-2 kez bindim ama kullanmayı bilmiyorum diyor. Eğitim falan yok zaten. Kendi scooterımı götürdüm epey sevaba girdim. Yoksa kursun 150 çinli chopper'ıyla epey bir kalan olurdu. Allahtan araba ehliyeti için epey uğraşıyorlar son zamanlar. Özellikle bayanlarla. Bizim evin hemen yan tarafı rampa sürekli orda rampada kalkış çalışıyorlar. Sırf onları izlemek için balkona çıkıyorum. O hocalara helal olsun direksiyonu görüp aklına simit gelen insanlara azda olsa araba kullanmayı öğretiyorlar.

Fatih Ada
28 Kasım 2011, 23:52
Eleştiren arkadaşlara şunu sormak istiyorum (evet eğitim sisteminde eksiklik var,değiştirilmesi gereken noktalar mevcut): İçimizden kaçı tam anlamı ile sürücü kursunun teorik eğitimlerine giderek derslere katıldı ve 1 ay boyunca (genelde haftasonları) verilen motor pratik eğitimine katıldı?
Eğer büyük çoğumuzun cevabı -katılmadım -gitmedim ise bence dönüp kendimizede bakmalıyız..
Talep olmaz ise arz da olmaz..

yesewi
28 Kasım 2011, 23:59
Yazılı ve beceriden hakkımla almış olabilirim A2 yi ancak Vitesli bir motorla verilmesini isterdim bu eğitimin... bu eksik yüzünden honda eğitimlerine gideceğim denizliden istanbul 2 gün orda kalacagım siz düşünün masrafımı...

ErcanC
29 Kasım 2011, 00:03
Eleştiren arkadaşlara şunu sormak istiyorum (evet eğitim sisteminde eksiklik var,değiştirilmesi gereken noktalar mevcut): İçimizden kaçı tam anlamı ile sürücü kursunun teorik eğitimlerine giderek derslere katıldı ve 1 ay boyunca (genelde haftasonları) verilen motor pratik eğitimine katıldı?
Eğer büyük çoğumuzun cevabı -katılmadım -gitmedim ise bence dönüp kendimizede bakmalıyız..
Talep olmaz ise arz da olmaz..

Benim gittim X kursu ben istediğim halde ne teorik ne de pratik ders vermiyor. Ben kendim parama kıyacağım Honda nın eğitimlerine katılacağım. Biraz önce vurguladığım şey yine söyleniyor... Bu tür olaylar insanların insiyatiflerine bırakılmamalı. Benim ders alıp almama keyfimle alakalı bir durum değil. Dünyanın bir çok ülkesinde çok sıkı şekilde sistem uygulanıyor çalışıyor. Bir çoğumuzun Almanya da akrabası vardır Belki bilirsiniz diye söylüyorum. Almanya da ehliyette 18 ceza puanı uygulanır ve tüm cezaları dolduran ki yanlış hatırlamıyorsam kırmızı ışık 3, aşırı hız 5 (yani bizde ki gibi 100 değil) ve sanırım her sene sıfırlanmıyor. Puan sınırını geçince ehliyete el konuyor. Yeniden almak için bi sürü kursa gitmek zorunda kalıyorlar. Ve gitme zorunluluğu aynı okullarda ki gibi yoklama sistemi var. Ve bunu kurslar yapmıyor hükümetin kendisi. Bunun için sürücüler hata kotasını doldurmamak için çok özen gösteriyorlar. Bizim ülkemiz gerçekten çiftlik...

Fatih Ada
29 Kasım 2011, 00:10
O zaman kursa, neden sizden para aldığını sordunuz mu? başka kurslara başvuru yaptınız mı? (sistemin doğru çalışmadığını söyledim fakat sizin gibi kaç kişi var talep eden? bence kursun ismini gizlemeyin yazın ki başkalarıda sizin çektiğiniz sıkıntıyı yaşamasın)
Ben Gelişim Sürücü Kursu aracılı ile ehliyetimi alıyorum (sadece trafik tescilden kartı almam kaldı),pratik eğitimlere gittiğimde kurs hocasına ş nasıl bu nasıl diye teknik soru yönelttiğimde sorularımı cevapladı fakat 4 saatlik eğitimde bahsettim bunlardan neden katılmadın diyede ağzımın payını verdi..
elimden geldiği kadarda pratik eğitimlerine gittim..

yesewi
29 Kasım 2011, 00:17
O zaman kursa, neden sizden para aldığını sordunuz mu? başka kurslara başvuru yaptınız mı? (sistemin doğru çalışmadığını söyledim fakat sizin gibi kaç kişi var talep eden? bence kursun ismini gizlemeyin yazın ki başkalarıda sizin çektiğiniz sıkıntıyı yaşamasın)
Ben Gelişim Sürücü Kursu aracılı ile ehliyetimi alıyorum (sadece trafik tescilden kartı almam kaldı),pratik eğitimlere gittiğimde kurs hocasına ş nasıl bu nasıl diye teknik soru yönelttiğimde sorularımı cevapladı fakat 4 saatlik eğitimde bahsettim bunlardan neden katılmadın diyede ağzımın payını verdi..
elimden geldiği kadarda pratik eğitimlerine gittim..

Ben kendi üzerime alınarak cevaplıyayım :D ilçemizde tek bir sürücü kursu bulunmakta onada zaten kurs parası vermedim. ama ehliyeti aldıkdan sonra uşak ve denizlideki kursları araştırdım ve vitesli ile eğitim verren hiçbir yer yok

ErcanC
29 Kasım 2011, 00:18
Büyükçekmece de oturuyorum ve etrafımda ki tüm sürücü kurslarını tek tek sordum. Çoğu eğitim vermiyor, verende eğitimin kaç saat süreceği hakkında net bişey söylemiyordu. Sadece o kursu söylemem haksızlık olur. Yaklaşık 1,5 ay önce aradığım tüm kursların isimlerini vermem gerekir ki Türkiye deki gerçeği herkes biliyor. Yine aynı yere geliyoruz. Orda sen teorik eğitimlere (kendince gerekli yada gereksiz gördüğün için) gitmeyip sadece pratiği seçtin. Halbuki sistem hepsine gitmeni zorunlu kılsa, misal derslere %80 katılma zorunluluğu koysa buna uymayanı sınava almasa...

Fatih Ada
29 Kasım 2011, 00:23
Büyükçekmece de oturuyorum ve etrafımda ki tüm sürücü kurslarını tek tek sordum. Çoğu eğitim vermiyor, verende eğitimin kaç saat süreceği hakkında net bişey söylemiyordu. Sadece o kursu söylemem haksızlık olur. Yaklaşık 1,5 ay önce aradığım tüm kursların isimlerini vermem gerekir ki Türkiye deki gerçeği herkes biliyor. Yine aynı yere geliyoruz. Orda sen teorik eğitimlere (kendince gerekli yada gereksiz gördüğün için) gitmeyip sadece pratiği seçtin. Halbuki sistem hepsine gitmeni zorunlu kılsa, misal derslere %80 katılma zorunluluğu koysa buna uymayanı sınava almasa...

ilk yorumumda bende bundan bahsetmiştim bir çoğumuzun cevabı katılmadım gitmedim ise dönüp kendimize bakmalıyız diye :)

ErcanC
29 Kasım 2011, 00:29
ilk yorumumda bende bundan bahsetmiştim bir çoğumuzun cevabı katılmadım gitmedim ise dönüp kendimize bakmalıyız diye :)

Sanırım anlatamadım. Diyorum ki eğer gitmiyorsak dönüp kendimize bakması gereken kişiler bizler değiliz! Devletin sistemi bizi zorunlu olarak oraya yönlendirmesi gerekir. Gelişmiş Avrupa ülkelerinde insanlar tüm kurallara uyuyorsa sanmayın ki kendi iyi niyetlerinden yapıyorlar, çok saygılılar, çok düşünceliler. Hayır bunu onlara sistem yaptırıyor...

Fatih Ada
29 Kasım 2011, 00:46
Sanırım anlatamadım. Diyorum ki eğer gitmiyorsak dönüp kendimize bakması gereken kişiler bizler değiliz! Devletin sistemi bizi zorunlu olarak oraya yönlendirmesi gerekir. Gelişmiş Avrupa ülkelerinde insanlar tüm kurallara uyuyorsa sanmayın ki kendi iyi niyetlerinden yapıyorlar, çok saygılılar, çok düşünceliler. Hayır bunu onlara sistem yaptırıyor...

sistemin bozuk olduğunu ama biz talep etmediğimiz sürece değişmeyeceğini söylüyorum bende :) çünkü istemek işimize gelmiyor,ehliyeti biranda cebimizde istiyoruz.. Motor sınavına gittiğimde sınava girdiğim okulun bahçesinde 80 tane motor vardı mesela.. Bilmiyorum işviçreye hiç gittiniz mi ama yaya yola adımını attığı an araç durur,hız yapılmaz,polis kamera vs yok diye atraksiyon yapılmaz çünkü kimse olmasa bir sürücü arayıp şikayet eder falan filan.. Hatta bu ara hızlı araç kullananların oturma izni ile ilgili düzenleme yapıyorlar diye duydum..
evet sistemimiz bozuk ama bu sistemide oluşturan bizler değilmiyiz? yani devlet mantaliteside insanların kurmuş olduğu bir düzen değil mi? bunu düşünerekte kendimize bakmalıyız diyorum..
Şöyle bir hikaye anlatıyım belki bilirsiniz;
Baba eve yorgun gelir ve uzanıp tv izlemek ister,akşama kadar babasını bekleyen ufak çocukta hadi baba parka gidip oynayalım der,babada çocuğu oyalama için bir dünya haritasını alıp parçalara ayırır ve hadi sen bunu düzelt sonrada park gidelim der ve bunla saatlerce oyalanır sonrada zaten yorulur parka falan gitmek istemez diye düşünür.
5 dk sınra küçük çocuk gelir bitirdim der. Baba şoktadır nasıl yaptın bunu diye.Küçük çocukta arkasında bir insan resmi vardı,onu düzelttim dünya düzeldi der..
Sevdiğim bir hikayedir uzun oldu ama hoş görün.. İnsanı düzeltirsen dünya düzelir mantığı ile kendimize bakmamız gerekir diyorum. Siz farklı düşünüyor olabilirsiniz saygı durarım..

ErcanC
29 Kasım 2011, 01:13
sistemin bozuk olduğunu ama biz talep etmediğimiz sürece değişmeyeceğini söylüyorum bende :) çünkü istemek işimize gelmiyor,ehliyeti biranda cebimizde istiyoruz.. Motor sınavına gittiğimde sınava girdiğim okulun bahçesinde 80 tane motor vardı mesela.. Bilmiyorum işviçreye hiç gittiniz mi ama yaya yola adımını attığı an araç durur,hız yapılmaz,polis kamera vs yok diye atraksiyon yapılmaz çünkü kimse olmasa bir sürücü arayıp şikayet eder falan filan.. Hatta bu ara hızlı araç kullananların oturma izni ile ilgili düzenleme yapıyorlar diye duydum..
evet sistemimiz bozuk ama bu sistemide oluşturan bizler değilmiyiz? yani devlet mantaliteside insanların kurmuş olduğu bir düzen değil mi? bunu düşünerekte kendimize bakmalıyız diyorum..
Şöyle bir hikaye anlatıyım belki bilirsiniz;
Baba eve yorgun gelir ve uzanıp tv izlemek ister,akşama kadar babasını bekleyen ufak çocukta hadi baba parka gidip oynayalım der,babada çocuğu oyalama için bir dünya haritasını alıp parçalara ayırır ve hadi sen bunu düzelt sonrada park gidelim der ve bunla saatlerce oyalanır sonrada zaten yorulur parka falan gitmek istemez diye düşünür.
5 dk sınra küçük çocuk gelir bitirdim der. Baba şoktadır nasıl yaptın bunu diye.Küçük çocukta arkasında bir insan resmi vardı,onu düzelttim dünya düzeldi der..
Sevdiğim bir hikayedir uzun oldu ama hoş görün.. İnsanı düzeltirsen dünya düzelir mantığı ile kendimize bakmamız gerekir diyorum. Siz farklı düşünüyor olabilirsiniz saygı durarım..

:) Bende isterim ki insanları yöneten bi sistem olmadan, insanlar birbirlerine saygı içerisinde davransın, herşeyi gerektiği şekliyle yerine getirsin. Ama olmuyor işte maalesef olmuyor. Yani her söylediğinize cevap vererek sanmayın ki laf yarıştırıyorum. Ama şimdi kendi adıma konuşayım. Motorumu aldım. Evet bir an önce de ehliyetimi almak istiyorum ne var bunda. Motor herhal 3 ay yatacak. Uzaktan seviyorum şimdilik. Bir arkadaşımız bahsetmişti. Amerika da aynı gün içinde de veriyorlarmış. Yahu neden vermesinler, eğer sen bu işi yapabiliyorsan.

Kısa bir süre Almanya'yı gördüm. Bir buçuk sene kadar da İngiltere de kasaba tarzı olan Bournemouth da kaldım. Bu sene de 2 ay Londra da. Bende yurt dışında kalmadan önce suçun bizde vatandaşlarda olduğunu sanırdım. Benim görüşlerim değişti. Katılabilir ya da katılmazsınız. Görgülü dediğimiz ya da neyini beyenip de söylediğimiz o insanlar öyle bir kültürle yetiştirilmişler ki, inanılmaz bir saygı durumu var yok değil. Ama kuralların yaptırımları gerçekten hayatta olmasa, ben inanıyorum ki onlarında bizlerden farkı olmaz. Verdiğiniz örnekte bile "kamera olmasa bile hız yapılmaz" çünkü yine başkasının şikayet edipde yine ceza yeme korkusu vardır. Belki bunun onlar bile farkında değillerdir ama bu bilinç onlarda oturmuştur. Bu konuları sabaha kadar konuşsak bitiremeyeceğimiz kadar bi sürü örnek var. İnsanların yolda yürümelerinden, otobüse binmeleri, bakkalda ya bankamatikte ki sıraya girmeleri, gerçekten bitiremeyiz. Ama ben yine diyorum o insanları da bu hale getiren sistem. Bizim en mal insanımız da oralara gidince mecbur adam oluyor. Bunu saygısından yapmıyor. Ya da orda ki avrupalı buraya gelsin. Turist olarak değil. Yaşamaya başlasın bizim insanımız gibi oluyor. Sonuçta kimse keyfinden kurallara uymuyor, inanın bana. Gelişmemiş ülkelere bakın. Misal hindistan. Trafikte kural diye bişey yok. O insanlar çok mu kötü, bizden avrupalıdan çok mu farklı. Bence dünyanın her yerinde ki insanlar aynı. Evet insan her yerde insan. Aynı şeylere kızıyoruz gülüyoruz. Tepkilerimiz farklı oluyor. Kimimiz korna çalıyor kimimiz sopa ile vurmak istiyor, kimisi orta parmağını gösteriyor kimisi sadece küfür edip geçiyor. Lafı çok dolandırmış olsamda bu bahsettiğimiz olay çok derin ve kültürel bir durum. Kendimce bişeyler anlatmak istedim. Saygılarımla, herkese iyi geceler...

ferrari_gani
29 Kasım 2011, 02:46
sıradan ehliyet sahibi öğretmenleredireksiyon sınavının sonucunu belirleme yetkisini hangi zihniyet verdi anlamıyorum türkiyede herşeyde olduğu gibi bu işte göstermelik yapılıyor

Bir kere bile teori derslerine girmedim 1 kere bile direksiyon dersi almadım kurstan hatta çıkmış soruları çözmenin haricinde hiçbirşey yapmadım (çözmesemde olurmuş) ama 95 den aşağıda puan almadım

Kurs verenlerde çoğunlukla işten anlamayan sadece para kazanmak amaçlı olan hocalardan meydana gelmekte. Daha ayak marşının nasıl yapıldığını bilmeyen ve lastiğin kaç km de bir değişmesi gerektiğinden bile bir haber olan insanlar hoca diye görev yapmakda. (geneli böyle)

Yoklamalar bile son gün son dakka komisyon görevlileri yanında alındı.

böyle bir sistemde dahi defalarca sınava girip alamayan insanlar var gerek teoride gerek direksiyonda. Küçümsemek için demiyorum ama özel çaba sarf edip trafikden bi haber yaşamak gerekir soruları çözememek için. İşin en ilgincime giden yanıda bu zaten.

Sözde yeni yönetmelik çıktı ama inanın hiç umudum yok. Kafalar değişmedikçe biz böyle devam ederiz.

kurstaki hocalara ve sahiplerine biraz fazla acımasızca olmuş. niye üstüne alındın dersen. kurs sahibi ve hocası olarak üstüme alındım. yaklaşık 17 senedir de bu işin içindeyiz. söylediklerinde haklılık payı var. bu işten hiç anlamadan para kazanmak için girenler var. ama emin ol onlar fazla dayanamadan kapatıp gidiyolar. piyasadaki uzun zamandır açık olup bu işi yapan hemen hemen bütün kurslar, bu işe eğitim vermek için başlayan kurslardır. ufak bi örnek, benim peder bilgisayar mühendisliği mezunudur. sonra istanbul iktisat ı bitirmiş. mali müşavir olarak yıllarca çalışmış. amcamı trafik kazasında kaybettikten sonra sürücü kursu açtı. yani tek amaç eğitim. genelden bahsettiğini biliyorum ama emin ol, eğitim için çabalayan insanların sayısı da az değil. her ne kadar onlarında karşısına maddi manevi birsürü engel çıksada