PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletim Hakkında (paddock standı) lütfen yardım!



glock
24 Kasım 2011, 04:22
Merhaba Arkadaşlar, bugün motosikletime arka sehpa paddock aldım fakat tekerlek miline sokarken epeyce uğraştırdı, orjinal paddock olmasına rağmen çok zor ve hiç pratik değilmiş, fakat çok ihtiyacım vardı, milin içine zorla girmesi normal midir? destek koyup çekiçlemek zorunda kaldım hatta o derece zor girdi? zamanla alışır mı acaba? bir fikri olan var mı?

http://img810.imageshack.us/img810/5908/img0886b.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/5847/img0885wl.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/6804/img0882d.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/5771/img0881me.jpg

Felon
24 Kasım 2011, 09:24
hocam arka sehpa niye öyle bilmiyorum ama bide ön sehpa al takım olsun bence :)

McWarnaly
24 Kasım 2011, 10:06
Dostum benim paddock tekerlek miline degil kendi miline 2 saniyede takiliyor.Bence sen taktigi kapamamissin.Bu arada motor guzelmis.

Syanur
24 Kasım 2011, 11:00
Ben de yanlış bilmiyorsam kendine ait bir mili olması gerek. En azında çekiçleyecek kadar zor girmişse bu işte bir sıkıntı var demektir. Aldığınız yere açın sorun derim :)

Slayerrr
24 Kasım 2011, 11:48
Çekiçle vuracak kadar zor girmesi gerekir mi bilmiyorum ama normal sehpalar gibi olamadığı için, yani tekerleği tek taraftan tuttuğu için biraz zor girmeli. Aksi halde motor sehpadayken ters tarafa bir dokunmanla devrilebilir. Tabi motora özel çıkmayacak şekilde geçen bir aparatı yoksa.

muhendisane
24 Kasım 2011, 12:49
Sizin workstand'iniz çok kullanışsız bir yapıya sahip gibi. Resimlerde herhangi bir kaldırma aparatı görünmüyor, motoru nasıl kaldırıp indiriyorsunuz?

Parçanın yerine zamanla alışmasının söz konusu olacağını zannetmiyorum. Bir parça yerine ya uyar ya uymaz. Bu bir çin motoru olsa çekiçle yerine oturma meselesi belki kabul edilebilir. Muhtemelen sizin aldığınız ürün eski model F4'lere göre imal edilmiş ve mil ölçülerinin değişmesinden dolayı sizin motorunuzla uyum sağlayamadı.


Şöyle birkaç ürün buldum bir inceleyin isterseniz:

http://www.emotouk.com/mvagusta/paddock/rear/image1_lrg.jpg

http://store.proitalia.com/images/F0029-000-ducati-reversible-swingarm-stand.jpg


Alttaki resimde sizin sehpanın aynısını kullanan 2005 model F4S var. Sanırım eski model olduğu için herhangi bir uyum sorunu yok.

https://photos-1.dropbox.com/i/l/naAt94EAKY-5QEuRN2uw97DyuWH2WiiTuy-PLpwPPLE/5575165/1322211600/ed3172d/890IMG_4641.JPG
https://photos-2.dropbox.com/i/o/lR4rJWtMsEYF50uoZP7xUkdFW64r1k3-PlpA7h6xfCM/5575165/1322211600/9ad3408/890IMG_4648.JPG


Web adresleri:

http://www.emotouk.com/mvagusta/rearstand.htm

http://store.proitalia.com/pit-bull-ducati-mv-agusta-reversable-rear-stand-for-4143mm-axle-p-150310.html

takendy
24 Kasım 2011, 12:53
her ne sebeple olursa olsun sehpayı çekiçleyerek geçirmeyi aklımın ucundan bile geçirmezdim. :)

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 13:24
gerekirse yuvarlak mili değiştir yada traşla derim....

glock
24 Kasım 2011, 14:41
sn. slayerrr bende sizin gibi düşündüm.
sn. mühendisane evet bendeki biraz kullanışsız fakat orjinal oem parts fakat gösterdiğiniz modellerde var onlar daha pratik tutacak yerleri ve tekerlekleri olduğu için, genellikle pistte veya servislerde kullanılan tiplerde gösterdikleriniz. bendeki paddock stand olarak geçiyo, zaten eski Y09 larda paddockları yanında veriyolardı.
sn. cbr1100xx şimdilik bir şekilde soktum milin içine nasıl çıkartıcam inşallah kolay olur :) fakat dediğiniz gibi bir tornadan geçirilebilir belki.

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 14:45
sn. slayerrr bende sizin gibi düşündüm.
sn. mühendisane evet bendeki biraz kullanışsız fakat orjinal oem parts fakat gösterdiğiniz modellerde var onlar daha pratik tutacak yerleri ve tekerlekleri olduğu için, genellikle pistte veya servislerde kullanılan tiplerde gösterdikleriniz. bendeki paddock stand olarak geçiyo, zaten eski Y09 larda paddockları yanında veriyolardı.
sn. cbr1100xx şimdilik bir şekilde soktum milin içine nasıl çıkartıcam inşallah kolay olur :) fakat dediğiniz gibi bir tornadan geçirilebilir belki.

ben paddock alınında rast geldim cidden zor girip çıkıyorlar belkide özellikle böyledir bilemiyorum ....

glock
24 Kasım 2011, 14:59
sn. Mc.Warnaly benim motosikletim yarım maşalı olduğu için fireblade gibi arka maşaya paddock pimleri takılıp askıya alınmıyor, benim tekerleğin ortası boş karşılıklı paddoc un ucuda 'mühendisane' arkadaşımızın koyduğu resimlerdeki gibi tekerleğin içine giriyo... bendeki pratik değilmiş cünkü mile birşekilde taktıktan sonra 1 kişi arkada durmak suretiyle bende gidondan tutup geriye doğru motoru aldığımda kaldırdı, eğer tekerlekli ve tutma yeri olmuş olsa tek kişiyle ve cok daha kolay kaldırabilirsiniz. düşündüm tekerlekli almayı fakat aşırı pahalılar ve sıparişle getiriyorlar, zaten başka yerden bulmakta imkansız, belki belkiii vfr800-vfr1200 modelleri için bu tarzda paddocklar getiriyo olabilirler dicem ama onların orta sehpaları var...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

cbr1100xx bu arada serviste ducati oem paddock kullanılıyo usta kaldırırken gayet kolay ve çok pratik tekerlekli ve tutma yeri olduğu için, liftin üzerine alınıp ön tekeri kitleyince zaten sorun yok.

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 15:06
sn. Mc.Warnaly benim motosikletim yarım maşalı olduğu için fireblade gibi arka maşaya paddock pimleri takılıp askıya alınmıyor, benim tekerleğin ortası boş karşılıklı paddoc un ucuda 'mühendisane' arkadaşımızın koyduğu resimlerdeki gibi tekerleğin içine giriyo... bendeki pratik değilmiş cünkü mile birşekilde taktıktan sonra 1 kişi arkada durmak suretiyle bende gidondan tutup geriye doğru motoru aldığımda kaldırdı, eğer tekerlekli ve tutma yeri olmuş olsa tek kişiyle ve cok daha kolay kaldırabilirsiniz. düşündüm tekerlekli almayı fakat aşırı pahalılar ve sıparişle getiriyorlar, zaten başka yerden bulmakta imkansız, belki belkiii vfr800-vfr1200 modelleri için bu tarzda paddocklar getiriyo olabilirler dicem ama onların orta sehpaları var...



---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

cbr1100xx bu arada serviste ducati oem paddock kullanılıyo usta kaldırırken gayet kolay ve çok pratik tekerlekli ve tutma yeri olduğu için, liftin üzerine alınıp ön tekeri kitleyince zaten sorun yok.

Doğrudur.....ne zaman gazlıyoruz.....

glock
24 Kasım 2011, 15:18
bu arada sn. muhendisane eski kasa mil ölçüsüyle yeni kasa mil ölçüsünü servise sordum aynıdır dediler brutale dahil. fakat yine bir araştırmak lazım bencede, ya 1-2 mm traşlansa sorun yok aslında o kdr mil farkıda olmaz herhalde eski modelde ducati 1098-1198 olsa neyse onların kelepçeleri daha kücük çaptaydı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------

:queen: e hadi çıkarıyorum motoru gel gazlayalım düz yolda 3. vitese kadar ama :) daha gitmem

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

sn. Felon ön sehpa al diyosunda birde onunla mı uğraşayım :) aslında fena olmaz bakalım gerekirse alırızda ben zincirimi yağlamak için aldım 250 kmde 1 servise götürmektense...

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 15:20
bu arada sn. muhendisane eski kasa mil ölçüsüyle yeni kasa mil ölçüsünü servise sordum aynıdır dediler brutale dahil. fakat yine bir araştırmak lazım bencede, ya 1-2 mm traşlansa sorun yok aslında o kdr mil farkıda olmaz herhalde eski modelde ducati 1098-1198 olsa neyse onların kelepçeleri daha kücük çaptaydı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------


:queen: e hadi çıkarıyorum motoru gel gazlayalım düz yolda 3. vitese kadar ama :) daha gitmem

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

sn. Felon ön sehpa al diyosunda birde onunla mı uğraşayım :) aslında fena olmaz bakalım gerekirse alırızda ben zincirimi yağlamak için aldım 250 kmde 1 servise götürmektense...

he wallah....3.vites iyidir....cumartesi akşamı .biz çıkacağız büyük ihtimalle silivri yapar geliriz....

glock
24 Kasım 2011, 15:23
cbr1100xx alemsiniz :)

Felon
24 Kasım 2011, 15:29
[/COLOR]sn. Felon ön sehpa al diyosunda birde onunla mı uğraşayım :) aslında fena olmaz bakalım gerekirse alırızda ben zincirimi yağlamak için aldım 250 kmde 1 servise götürmektense...
olsun sehpadaki duruşu yeter :)

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 15:29
cbr1100xx alemsiniz :)

eyvallah kardeşim Allaha emanet ol....

glock
24 Kasım 2011, 15:39
teşekkür ediyorum, hepimiz Ona emanetiz. temkinli olmak ve hırs yapmamak lazım, aksi halde hayatınızı ve geride kalanları riske atmış oluyosunuz, bu yüzden yarışmak kapışmak apayrı bir konu ancak pistte gerekli güvenliği alırsanız keyifli olacağına inanıyorum, belli bir kiloya inersem (kilo vermem gerekiyo) bir 50 bin eurom da olursa piste bir motosiklette ben hazırlarım akraba eş dostta var pistte öncelik tanırlar belki :cherry:

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 15:42
Yarışmaya kapışmaya gerek yok ,amaç keyif almak ve birazda gazlamak o kadar..........................pistleri gördüm hayatta işim olmaz her yanından sıkıntılı ama yarışmacılara helal olsun diyorum zor zanaat...Ama çok gerekirse oradada gaz çekeriz ama patlarız muhteelen.........

McWarnaly
24 Kasım 2011, 18:19
bu arada sn. muhendisane eski kasa mil ölçüsüyle yeni kasa mil ölçüsünü servise sordum aynıdır dediler brutale dahil. fakat yine bir araştırmak lazım bencede, ya 1-2 mm traşlansa sorun yok aslında o kdr mil farkıda olmaz herhalde eski modelde ducati 1098-1198 olsa neyse onların kelepçeleri daha kücük çaptaydı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------

:queen: e hadi çıkarıyorum motoru gel gazlayalım düz yolda 3. vitese kadar ama :) daha gitmem

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

sn. Felon ön sehpa al diyosunda birde onunla mı uğraşayım :) aslında fena olmaz bakalım gerekirse alırızda ben zincirimi yağlamak için aldım 250 kmde 1 servise götürmektense...
pardon ben senin motorunun tek masali olduguna dikkat etmemisim.Benimki tekerlekli dedigin gibi iki taraftan pimli rahatca tek basima kaldirip indirebiliyorum.

kingcüneyt
24 Kasım 2011, 18:25
Doğrudur.....ne zaman gazlıyoruz.....
tünal abi gazlamalarınızda geride kaldığınız oluyormu hiç :)

gti_king
24 Kasım 2011, 19:41
Yahu onu bunu bırakın da, şu F4'ün aydınlık, kaliteli fotoğraflarını bekliyoruz :sunny:

glock
22 Aralık 2011, 14:46
Sn. OOCAN Bey'in dikkatine!!!!!

Daha önce açtığım konuyu, tekrar güncellemek zorunda kaldım.
sormak istediğim soru, konuda bahsettiğim gibi... tekrar çıkarma esnasında keser sapı ve plastik çekiç eşliğinde çıkartmamda bir sakınca olur mu?
(takılırkende zorlayarak takmıştım, herhangi bir zararı olur mu? balans bozukluğu vs...

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 15:51
Sn. OOCAN Bey'in dikkatine!!!!!

Daha önce açtığım konuyu, tekrar güncellemek zorunda kaldım.
sormak istediğim soru, konuda bahsettiğim gibi... tekrar çıkarma esnasında keser sapı ve plastik çekiç eşliğinde çıkartmamda bir sakınca olur mu?
(takılırkende zorlayarak takmıştım, herhangi bir zararı olur mu? balans bozukluğu vs...


Takarken banamı sordun , nasıl soktuysan öyle çıkar.

::144::

Bayılıyorum bu hareketi yapmaya yaaaa :) :) :)

Güzel kardeşim ,

Mekanikte bir parça eğer yerine kol kuvveti ile girmiyorsa sorun var demektir çekiçlemen büyük hata olmuş. (parçanın boyasınında anasını ağlatmışsın.

Muhtemelen çıkartırkende aynı sorun ile karşılaşacaksın ve yine çekiçlemek zorunda kalacaksın , lütfen polyemid veya tahta takoz kullan o güzelim janta zarar verme oturur hüngür hüngür ağlarım.

Parça çıktıktan sonra fotoğrafla ve ne yapabileceğimizi o zaman tartışalım, ya zımpara ile yada tornacı desteği ile kolayca çözüleceğine inanıyorum.

Saygılar !!!!

glock
22 Aralık 2011, 16:01
tamam peki fakat, teker milinin yatağı zincir aksamı dişliler fln??? darbeden dolayı zarar görmezler herhalde???
bu arada paddockun tekere girdiği mili çıkardığım zaman tornacıda traşlattırıcam 1-2 mm yapsa yeterli zaten plastik yapılmış...

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

diğer taraftan (jant tarafı-sağ boşluk) bir sap eşliğinde, kauçuk çekişle vurarak çıkarmayı düşünüyorum. yağlamıştım ztn wd40 sıkmıştım, inşallah kolay çıkar.