PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600'lükten 1000'liğe geçiş ?



Sayfa : [1] 2

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 15:46
Herkese Merhaba,

Bu konuda daha önce başlık açıldıysa da bulamadım. Bilgi ve tecrübenize başvurmak isterim.

İlk motor olarak 15.000 km 600'lük hornet kullandım.

Şimdi 1000'lik SS veya 1000 naked arasında kaldım. Hatta 1000'liğe geçmeli miyim onu dahi bilmiyorum.

Kawa 1000z için takipteyim ancak yabancı bir forumda yeni kasa zx-10r'nin yeni kasa 1000 rr kadar viraj dengesi olmadığı konusunda kullanıcı tecrübesi okudum. Dolayısıyla da naked 1000z'de dahi aynı sorun olur kaygısı taşıyorum. Onu geçtik fiyatı 1000ss lerle hemen hemen aynı hadi madem öyle 1000 ss bakayım diyorum.

Diğer taraftan honda'nın "en dengeli" geçinmesi de viraj konusunda bunu pekiştiriyor ki bence de dengeli ancak zaten başka motorda tecrübem yok en dengeli mi bilemiyorum-bu durum diğerleri dengesiz mi demek -ki zannetmiyorum.

Ayrıca abs olmazsa olmazım.

2012 1000rr için abs görünüyor fakat gelecek mi-fiyatı ne olur-hiç bir şey tok-TR Honda bile 2012 için lansman açıklaması yapmadı.
Bakıyorsunuz suzuki bile 1000 naked "virus" çıkarmış, millet almış da modifiye bile etmiş.

R1 diyorum-aşığım-ancak abs yok ve bilenler "çok sert motor" diyerek büyü de gel -mi- demek istiyorlar? İlanlara bakıyorum R1 fiyatı 45 den 35 e inmiş, motorda mı sorun var-ben mi eski fiyatı(45 tl) yanlış hatırlıyorum bilemedim...:(


Öbür taraftan 600-1000 sürüş farkı, viraj kabiliyeti kıyaslaması, fren kabiliyet farkı, sarfiyat-gider farkı konularının hiç biri hakkında bilgim yok.

Söz uzadıysa da affola; dert budur :)

Syg.

takendy
23 Kasım 2011, 16:18
hakimim savcım komserim ,

tüm yazdıklarından sonraki çıkarımım şudur.

ilk motorunun 600 cc hornet olması (mucize gibi birisi değilsen), mükemmel sürüş için bazı yapı taşlarının eksik kalmış olacağı hissini uyandırdı.

çabuk öğrenen dikkatli kuralcı vs. birisi olabilirsin ancak direkt 600 cc ile başladığında sürüşünde kendine özgü daha sonradan değiştirilemeyecek alışkanlıklar kalacaktır.

bu sorunu gs 1-2-3-4 vb. eğitimler ile aştım diyeceğini umarak ,

1000 cc nin şu an kullandığın motordan seni şaşırtacak derecede yüksek ivmeye sahip olmadığını söyleyebilirim.

R1 - zx10r ile z1000 üçlüsü içerisinde şahsen z1000 in daha ekonomik ve konforlu olacağını düşünmekteyim.

teknik olarak fren ve viraj kabiliyeti için motorun yapabileceği pek birşey yok aslında , amacına ve kuralına uygun kullanan yeterli tecrübeye sahip herkes için limit aynıdır.

virajda ne kadar yatabileceğin ve hangi mesafede durabileceğin tamamen seninle alakalı olduğundan aralarındaki farkın ölçülmesi çok kolay olmadığı gibi gerçekçi de olmaz diye düşünüyorum.

mesela benim şahsi görüşüm viraj kabiliyeti en iyi motorun BMW R 1200 GS olduğu yönündedir.

600 cc ile 1000 cc arasındaki yakıt sarfiyatı ise yine kullanıcı ile bağımlı olarak yaklaşık -1 lt fark olacak şekilde düşünülebilir.

çok uzattım yada sürç-i lisan eyledimse affola

GP500-1st
23 Kasım 2011, 16:36
600 lükten 1000 liğe niye geçmek istediğinizi tam açıklamamaışsınız.

Yani ivmesine alıştınız artık azmı geliyor? yoksa hepimizde olduğu gibi değişiklik isteğimi sadece

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 16:39
Mrb Takendy,

"hakimim savcım komserim" hitabetini anlamadım?

Mucize gibi biri değilim.

Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?
GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek. Sözüm aslında size de değil ama bu konuyu da hedefe koymak istemiyorum.

Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.

r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.

Sarfiyat-gider kastım sadece yakıt değildi ama teşekkür ederim.

Bir başlık altında çok fazla soru-sorun var farkındayım, samimi paylaşımdır, hepsine cevap verilmek zorunda değil.

Cevap için teşekkür ederim.

Raphae1
23 Kasım 2011, 16:40
1200 gs adv işte hayalimdeki motor. :)

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 16:47
Mrb GP500,

Çok basit ve-ama derin bir soru...haklısınız.

Ben de kendime soruyorum. Aslında bu sorunun cevabı bile gizliden gizliye bu başlık içerisinde sorguluyorum.

(Hatta 1000'liğe geçmeli miyim onu dahi bilmiyorum.)

"hepimizde olduğu gibi" aslında temel cevap.

Anlatsam çok uzar ancak erkek olmanın tabiatı da buna benziyor :)

Kimimizin garajında birden fazla var -ki bu da cevabın kendisi :)

Syg.

ferrari_gani
23 Kasım 2011, 16:55
600 hornet kullandım diyosun. 1000liklerin ivmelenmesi 600 ile pek karşılaştırılır gibi değil. en azından ben ilk 1000lik kullandığımda, arkadaşa, sen bunu benden al, benim için fazla tehlikeli diyip hemen geri vermiştim. tabi bu kişisel görüş. bu arada z750 yada 600cc lerde göz önüne alınabilir. hornet ile ss arasında da bayaa fark vardır.

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 16:58
Teşekkür ederim.

excavatus
23 Kasım 2011, 17:29
600 Hornetten sonra,
arkadaşın da dediği gibi, Z750 veya, 600'lük safkan bir SS makinaya geçsen daha rahat edersin bence.

Hatta en son olarak litrelik SS düşünüyorsan, bi CBR 600 RR veya R6 düşünürsen,
elindeki makina ile hemen aynı kilolarda ama safkan ss karakterine sahip bir makina ile
kendini 1000'lik makinaya daha iyi hazırlarsın gibi geliyor bana.

Hornet ile R6'yı ele alacak olursak,
yukarda yazılan doğru belki hızlanmaları arasında çok bi fark yoktur (var aslında ama çok değil denebilir)
Viraj tepkileri, compresyona verdikleri tepkiler, dengeleri.. oldukça farklı iki motor.
O yüzden öncelikle naked için z750 SS için 600'lük bir makinaya geçiş yapmanız yerinde olacaktır diye düşünüyorum.. .
ama bu benim fikrim..

yani özet olarak, ben aynı konumda olsaydım seninle, böyle yapardım...

Soykan67
23 Kasım 2011, 17:34
k motorunun 600 cc hornet olması (mucize gibi birisi değilsen), mükemmel sürüş için bazı yapı taşlarının eksik kalmış olacağı hissini uyandırdı.

çabuk öğrenen dikkatli kuralcı vs. birisi olabilirsin ancak direkt 600 cc ile başladığında sürüşünde kendine özgü daha sonradan değiştirilemeyecek alışkanlıklar kalacaktır.

bu sorunu gs 1-2-3-4 vb. eğitimler ile aştım diyeceğini umarak

Güzel noktaya değindiniz. :cat:

Felon
23 Kasım 2011, 17:43
Bence kullanım açısından bi sıkıntı çekeceğini sanmıyorum.tabiki hemen üstüne oturduğunda hakkını veremeyeceksin ama 250cc den 1000rr a geçmiş arkadaşım var ve kendisini biliyo ona göre kullanıyo ama herkes bir değildir kimisi yıllarca 600cc kullanır yinede 1000cc nin gücüne alışamaz.

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 17:52
Sevgili Arkadaşlarım, kardeşlerim, büyüklerim,

Lütfen bu zaafiyeti bırakalım.

Ben size 600'lükden 1000'liğe geçiş konusunda danışmak istedim.

Bir kısım ise hala neden 600'lükle başladın derdinde! Bu kısmı geçelim lütfen.

Ben ilk motorum dedim. Daha önce gerekli eğitimi aldım, uzmanından-eğitimcisinden de teyit aldım kullanmaya başladım. Aldıktan sonra defaten gözetimine girdim ve teyit aldım. Bedeli mukabili olduğu halde ilişkşn kişi "sen oldun" dedi. "Bu sana yeter" dedi. Hakikaten de yetiyor. Hakkını da veriyorum. Haaa kiminiz bana 10 gömlek fark atar. Bu beni de üzmez. Ama biliyorum ki 10 gömlek fark atana da fark atarlar. Bu işin sonu yok. Öğrenmenin-kendini geliştirmenin sonu yok. Ancak ASGARİ kriterler var. Bende de bunlar var. Ha ben bunları gs-ts vs den almadım. Bu yerlerden haz etmediğimden değil, hayatın olağan akışı dolayısıyla o programlara uyamadığımdan özel eğitim aldım. gs ms vs den daha ucuz yanlış anlaşılmasın. Bana göre de daha da efektif...

Lütfen direk 600 başlama konusunu kapatalım, konu amacından uzaklaşıyor. Lütfen.


Syg.

takendy
23 Kasım 2011, 17:52
Mrb Takendy,
hakimim savcım komserim hitabetini anlamadım?

bunlardan biri yada avukat olduğunuzu aklımın bir kenarına not almışım ama tam hatırlayamadım , çoktan seçmeli olarak yazdım. :)


Mucize gibi biri değilim.

Böyle biri olmamanız tezimi doğrular... ilk motorunuzun 600 cc olması siz ve sizin gibi yüksek cc motorla başlayanlarda görülen yanlış sürüş alışkanlıkların olabileceğini gösterir.


Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?

hayır gerekmez ancak yorum yapacak/yapabilecek kişilerin doğru bilgiler üzerinden yorum yapabilmesi için gerekli olur. "İlk motor olarak 15.000 km 600'lük hornet kullandım"
söyleminiz üzerine hissettim ve yazdım :cherry:


GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek.


ne münasebet değil tabiki , zira bu eğitimlerin hiç birini almış birisi de değilim.



Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.

kullanılan motorun yapılış ve kullanım amacına , motor tipinin sürüş ve kullanım stiline ve sizin bu konudaki tecrübenize uygun olarak kullandığınızda hangi motora binerseniz binin üst limitiniz aynı olacaktır , herhangi bir motor bu noktada size gözle görülür viraj alma farkı gibi bir değer katamaz.




r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.

viraj motorunun ne olduğunu gözümde tam olarak canlandıramadım ancak bence r 1200 gs in ağırlık merkezi ve oturuş pozisyonu itibariyle en iyi viraj yapılabilen motorlardan biridir.


Cevap için teşekkür ederim.

rica ederim.

saygılar...

sysroot
23 Kasım 2011, 17:53
Mrb Takendy,

"hakimim savcım komserim" hitabetini anlamadım?

Mucize gibi biri değilim.

Bazı yapı taşlarımın eksikliği hissiniz motor eğitim tecrübem konusunu açmadığım için oluştuysa da cümleyi anlamadım. Soru sormak için moto geçmiş vermek mi gerek?
GS -1-2-3-4-5-6 vs eğitimi almak motorda "hacı" muamelesi mi görmek demek. Sözüm aslında size de değil ama bu konuyu da hedefe koymak istemiyorum.

Viraj kabiliyeti konusunda amaç-kural-tecrübe üçlemesi için limit aynıdır demişseniz de anlayamadım.

r 1200gs konusuna katılmıyorum-viraj motoru değil-çok iyi viraj alıyor olabilir-tartışılmaz.

Sarfiyat-gider kastım sadece yakıt değildi ama teşekkür ederim.

Bir başlık altında çok fazla soru-sorun var farkındayım, samimi paylaşımdır, hepsine cevap verilmek zorunda değil.

Cevap için teşekkür ederim.

Cevabınızı görünce gülümsedim :) Arkadaşımız tamamen iyi niyetle ve mantıklı düşüncelerini paylaşmış , bir daha okuyunca sizin tecrübesiz olduğunuzu ima eden bir yazı göremeyeceksiniz.

WOLKANWOLKAN
23 Kasım 2011, 17:56
Arkadaşlar teşekkür ediyorum. Konuyu kapatabiliriz.

Syg.

BBelt
23 Kasım 2011, 18:30
Kapatamaya dabiliriz :)

Ben bu makinelerden pek anlamam ancak anlayan dostlarım S1000RR'ı anlata anlata bitiremiyorlar. Listenizde göremedim...

HTBAYDAR
23 Kasım 2011, 18:56
Ne alırsan al kazasız belasız kullanırsın umarım... Hepimizin bildiği gibi racing tipi motorlar rahat motorlar değil. Sürat yapmak veya şekil yapmak amacı dışında çok kullanışlı olduklarını düşünmüyorum. Uzun yol yapmayı falan seviyorsan cbf1000 önerebilirim zira çok konforlu ve istendiğinde süratli bir motordur. İvmesi de kuvvetli olsun, rahat da olsun dersen 600f falan kullanabilirsin racinglerin hepsinden daha rahattır. Rahatlık önemli değil gaz daha önemli dersen, yerinde olsam 600lük bir ss makinaya bakardım. Senin motordan daha hızlı ve daha yüksek ivmelidir. En azından racing oturuş pozisyonuna, virajına falan daha rahat alışırsın. Ben sürat ve ivme hastasıyım diyorsan 1000lik ss makinalar bu işin özüdür. Bunun yanına biraz da rahatlık dersen hayabusa veya xx blackbird tavsiye ederim. Ama diyorsan ki şekil de olsun o zaman alacağın motor Ducati 1198 s tricolore. Ha binmeye kıyılır mı bilemem.

Gel sen 1000lik vstrom, varadero, capanord hatta Ducati multistrada al yüksek motorun keyfini çıkar... Derim ben...

luthier76
23 Kasım 2011, 19:21
Z1000 ve 1000 lik ss bence çok farklı. İvmenin de farklı olduğunu tahmin ediyorum. Seçim z1000 olursa çok bir zorluk çekeceğiniz zannetmiyorum. Kullananlar böyle söylüyor. Nitekim bir ara ciddi olara düşündüm ama rüzgar konforu yüzünden vazgeçtim.
Sizden 30000bin km kadar fazla yol yapmışım. Bunun 10000 i zx6r üzerindeydi. Diğerleri de yine 600 lük motorlardı. Tecrübe konusunda ahkam kesmeyeceğim kesinlikle öyle bir amacım yok. Bende bir ara düşündüm 1000 lik motor. zx6r üzerinde oldukça iyi olmama rağmen cesaret edemiyorum. Devamlı bu işi bilenlerden "daha dur" gibi yorumlar alıyorum. Bunlar forumda yorum yapan arkadaşlarımız değil. Bizzat tanıdığım motorcular. Ha bunu önemsemeyip 1000 liğe geçen yokmu yine var arkadaşlarımdan... Ancak nasıl becerdi bilmiyorum ama 2. haftasında motoru mahvetti ve köprücük kemiğini kırdı. Sebep virajı alamayıp kaldırıma toslamak. 600 lük üzerinde kazası olmayan bir arkadaşımızdı. Bence tecrübenizi biraz daha arttırın. En azından 600 lük ss de biraz tecrübe edin derim. 1000lik korkutucu bir ivmeye sahip. 110 beygirden 180-190 beygire çıkmak kolay bişey değil.

Diversion f mi yeni sattım. 78 beygir de az bir güç değil. Ama zx6 ile aralarındaki fark belirgin.

Benden bu kadar.

Okan Sinan Ocan
23 Kasım 2011, 19:27
Takendy nin takıldığı yere bende takıldım,

Hornet 600 ilk motorun ise o makinanın ağırlığı ve boyutlarından dolayı birçok temel tekniği denemeyi ve geliştirmeyi düşünmemişsindir bile.

GS1,2,3,4 motosiklet hakimiyeti için izlenmesi gereken en doğru rotalardan birisidir orada birkaç günde yaşayacağın deneyimi ve birikimi sokakta veya bu forumda kazanman mümkün değildir.

Şu anda litrelik kulübündeki hiçbir makina seni gücü veya ivmelenmesi ile ürkütmez (aksini iddia eden arkadaşlar Hornet600 ü CBF150 ile karıştırıyorlar derim) . Hatta pekçok SS motorun düşük devirlerde çok cansız olduğunu bile düşüneceksin hayal kırıklığına uğrama .Başlangıçta litrelik makinaları gözünde çok büyüttüğünü düşünebilirsin ama, bütün bunlar litrelik kulübündeki makinaların geç gelen ve çılgınca ortaya çıkan güçleri ile karşılaştığında seni gafil avlayabilir . Bu nedenle öncelikle GS eğitimlerine katılıp "gaz kullanımı" konusunda kendini eğitmenin seni çok geliştireceğine inanmaktayım.

Sevgilerimle

kanucan
23 Kasım 2011, 19:30
Ben oyumu Ducati 848 Evo'dan yana kullanıyorum.
1198 de olabilir.Hatta ve hatta 1199 Panigale bile olabilir. :)

luthier76
23 Kasım 2011, 19:36
İlk ss imde er6f ten geçmeme rağmen baya bir korkutulmuştum. Gazı dikkatli kullan denmişti. Ama fazla bir zorluk çekmedim. Hatta hiç... Acaba 1000 liktede aynı etkimi olacak merak ediyorum.

excavatus
23 Kasım 2011, 19:39
Bir BMW kullanıcısı olarak araya bir daha girmek zorunda hissettim kendimi.
R1200 GS ADV, viraj konusunda inanılmaz bir makinadır. Kullandım denedim.
Tabiri yerinde ise kendi kendine girer virajlara.
Gerek ağırlık merkezinin oldukça aşağıda olması, gerek ise ön çatal üzerinde bulunan (adını hatırlayamadığım o abuk) amortisörümsü mekanizma sebebi ile...
virajları sanki kumda suyun kendine yol yapması gibi geçer...

luthier76
23 Kasım 2011, 20:00
Konu güzel umarım devamı gelir. Sn wolkanwolkan da katılırsa tabi.

jack hammer
23 Kasım 2011, 20:01
600 rr al binlik herkesin harcı makina degil. bir sezon 600 lük ss ile takıl.

ozgurakman
23 Kasım 2011, 20:14
Kapatamaya dabiliriz :)

Ben bu makinelerden pek anlamam ancak anlayan dostlarım S1000RR'ı anlata anlata bitiremiyorlar. Listenizde göremedim...
fiyatı yüzündendeir

luthier76
23 Kasım 2011, 20:35
Ss 600 lükten 1000 liğe geçiş için bile "tecrübe edin farklı" denirken. Hornetten 1000 rr a geçmek bana pek mantıklı gelmiyor. Kısaca son fikrimi söyliyim.

Grado
23 Kasım 2011, 20:37
gsr600 den sonra 600 lük ss yerine 1000liğe bakmalısınız, eğerki gsr600 artık sürat ve ivme yönünden sıradan geliyorsa ve artık heyecanı oldukça azalmışsa.

Okan Sinan Ocan
23 Kasım 2011, 21:18
Bir BMW kullanıcısı olarak araya bir daha girmek zorunda hissettim kendimi.
R1200 GS ADV, viraj konusunda inanılmaz bir makinadır. Kullandım denedim.
Tabiri yerinde ise kendi kendine girer virajlara.
Gerek ağırlık merkezinin oldukça aşağıda olması, gerek ise ön çatal üzerinde bulunan (adını hatırlayamadığım o abuk) amortisörümsü mekanizma sebebi ile...
virajları sanki kumda suyun kendine yol yapması gibi geçer...

GS ile viraj tartışmaya çok açık bir konudur , viraja kolay giriyor olabilmesi ve yol üzerindeki pürüzleri iyi filtre edebilmesi güvenli ve hızlı viraj yapabilmesi anlamına gelmez.
Kullanımı kolay ve keyiflidir ama iş virajlarda sınırları zorlamaya gelince üstadlar farklı değerlendirmeler yapıyorlar. GS ortalama sürücüler için ideal sonuçları olan yine ortalama bir motordur gereğinden fazla anlam yüklemeyiniz.

Sevgiler

excavatus
23 Kasım 2011, 21:39
GS ile viraj tartışmaya çok açık bir konudur , viraja kolay giriyor olabilmesi ve yol üzerindeki pürüzleri iyi filtre edebilmesi güvenli ve hızlı viraj yapabilmesi anlamına gelmez.
Kullanımı kolay ve keyiflidir ama iş virajlarda sınırları zorlamaya gelince üstadlar farklı değerlendirmeler yapıyorlar. GS ortalama sürücüler için ideal sonuçları olan yine ortalama bir motordur gereğinden fazla anlam yüklemeyiniz.

Sevgiler

1200 ADV için mi ortalama bir motordur diyoruz? eğer öyle ise şaşırdım demekle yetineceğim zaten.

Viraj konusunda da kastettiğim sınırları zorlamak değil asla.
yatış açısı bir kere daha yüksek. litrelik bir SS makinanın girdiği açı ile asla giremez 1200 ADV viraja.
Ancak bahsettiğim konu, kendi limitlerinde yatırması kaldırması ve virajı dönerken verdiği güven çok üstün bir makina.
Bu benim kendi tecrübelerim doğrultusunda yorumumdur. Onu da ekleyeyim...

Okan Sinan Ocan
24 Kasım 2011, 00:58
1200 ADV için mi ortalama bir motordur diyoruz? eğer öyle ise şaşırdım demekle yetineceğim zaten.

Viraj konusunda da kastettiğim sınırları zorlamak değil asla.
yatış açısı bir kere daha yüksek. litrelik bir SS makinanın girdiği açı ile asla giremez 1200 ADV viraja.
Ancak bahsettiğim konu, kendi limitlerinde yatırması kaldırması ve virajı dönerken verdiği güven çok üstün bir makina.
Bu benim kendi tecrübelerim doğrultusunda yorumumdur. Onu da ekleyeyim...

Hiç şaşırmanıza gerek yok ADV herşeyden birazcık yapabilen çok amaçlı bir motordur ve üretilme amacı tam olarak budur.
Virajlar konusuna gelince BMW lerdeki genel problem (Uzun km ler boyunca farklı BMW ler kullanmış ve hala kullanan birisi olarak söylüyorum) konfor uğruna zeminden gelen geri bildirimlerden feragat edilmiştir . Paralever veya Duolever süspansyonlu hangi BMW olursa olsun motorun yol tutuşu kaybettiğini ancak yere düştükten sonra anlarsınız o andan önce motor yol tutuşu ile ilgili bilgi vermez.
Bu nedenle geri bildirimin en önemli olduğu S1000RR modelinde bu sistemler yerine klasik ön takım kullanılmıştır.

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 01:46
Hiç şaşırmanıza gerek yok ADV herşeyden birazcık yapabilen çok amaçlı bir motordur ve üretilme amacı tam olarak budur.
Virajlar konusuna gelince BMW lerdeki genel problem (Uzun km ler boyunca farklı BMW ler kullanmış ve hala kullanan birisi olarak söylüyorum) konfor uğruna zeminden gelen geri bildirimlerden feragat edilmiştir . Paralever veya Duolever süspansyonlu hangi BMW olursa olsun motorun yol tutuşu kaybettiğini ancak yere düştükten sonra anlarsınız o andan önce motor yol tutuşu ile ilgili bilgi vermez.
Bu nedenle geri bildirimin en önemli olduğu S1000RR modelinde bu sistemler yerine klasik ön takım kullanılmıştır.

aynen kardeşim işte bu tespit yıllardır biz arkadaşlara anlatamadık bir türlü....bmw nin klasik sorunu....

Okan Sinan Ocan
24 Kasım 2011, 08:09
aynen kardeşim işte bu tespit yıllardır biz arkadaşlara anlatamadık bir türlü....bmw nin klasik sorunu....

Çok yerden yere vurmayalım ama :) . Benim güzel BMW yasal limitler dahilinde kitaba uygun kullanıldığı sürece en keyifli motordur hakkını teslim etmek lazım :)

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 12:18
Mrb,

Bu kadar çok cevap yazıldıktan sonra küstüm oynamıyorum havası yaratmış gibi görünüp gelen cevaplara duyarsızlık yakışıksız-saygısızlık olur.

Ancak şunu da yine de belirtmekde fayda var. Serpiştirilmiş sokuşturmalar her kimi olsa rahatsız eder. Sn.Takeendy, ben hitabımda ismini hatırlamadığım birine "mahmutum kemalim ahmetim" diye söze başlamıyorum. Bunun altına bundan sonra dünyanın en güzel iltifatlarını da yazsanız kıymeti kalmıyor. Kaldıki devamında serpiştirmeler inceden rahatsız ediyor. Ama ben size cevabımda yine de bir çok soru sorduğumu elma armut topladığımı belirtmeye çalışıp yine de samimi olarak size teşekkür ettim. Canımız sağolsun yanlış anlaşılmalar karşılıklı oluyor demekki. Ama ben yazarken hep ekranda-klavyede değil de, karşımdaki bir insan ile diyalog kurar gibi yazıyorum, bakış açım bu olduğu için de hassasiyet gösteriyorum. Arkadaşımızın telkini ile tekrar mesajınızı okudum. Haklı, çok fazla da sıkılacak bir şey yok. Ve sizinle karşılıklı gelsek bu sıkıntının yaşanacağına ihtimal dahi vermiyorum. Neticede bana ve okuyucuya faydalı olmak için emek vermişsiniz, buzları eritmek adına tekrar teşekkür ederim.

Yukarıdaki konu benim şahsımla ilgili olduğu halde geneli ilgilendiren ise, sorularımız ve cevaplarımız herkesi ilgilendiriyor. Bu da şahsımda benim gibi olmayanlara cevap niteliği taşıyor olabilir.Arşiv niteliklidir. Burada ise hassasiyet göstermeme gerek yok, çünki kızım sana söylüyorum gelinim sen anla zaten olmalı. Buna da sanırım ben dikkat etmeliyim.

Konuya binaen;

Tekrar belirtmek isterim ki GS eğitimleri benim aldığım eğitimden ileri değil. Orada da eğitmen var ve uzaydan gelmediler. Kimi bağımsız çalışıyor, kimi ise kurum hesabına istikrarlı bir düzeni tercih ediyor. Bu "GS eğitimi almadın mı aaa sen bu işi bilemezsin, beceremezsin" ise bunu söyleyenlerin farkında olmadıkları bir dayatma. Farkında olmadıkları diyorum çünki hiç birimiz GS eğitim'in ortağı değiliz. Ama biraz da değil, hatta daha fazlasıyla bağımsız çalışan bu işi mesleken yapan insanlara değer verelim. gs sertifikası kasko niteliği taşımıyor. Eğitim ise tam olarak öyle. Benim 2 küçük kızım var onlara "motosikletim neden çalışmıyor" adlı tek dişi kalmış medeniyet bölgesinden çeviri bir kitap aldım. -okumayı yeni öğrenenlere yönelik- (benim kızlar kreşte :) ) Kitapta dedelerinin bozuk motorunu tamir edip, (karbüratörü amortisör, silindir anlatılıyor) kasksız biniyorlar ve düşüyorlar, viraja nasıl girildiğini anlatıyor, sonra kask takıyorlar. Yani kısaca eğitim her yerde, sadece gs 1-2 de aramaya gerek yok. (espirili anektod yaptım lütfen vaka haline getirmeyelim :))

Kabiliyetim konusunda iknaya çalışmak, aldığım eğitim süreçlerini, içeriğini açmak ise başlık altında egoya girer.


Konuya binaen gelen yorumlar üzerinden devam etmek gerekirse beni çıplak-naked stil devam etme konusunda bilgilendirmiş oldunuz.

Yine de maddi imkan ve fuar kaşıntısı son sözü söyleyecek:)

Herkese teşekkür ediyorum.

Saygılarımla.

COQ
24 Kasım 2011, 12:19
Viraj dönemeyen motosiklet yok yahu!!!:silent:
Viraj dönemeyen sürücü var.
Gidip virajlara patlayan arkadaslar suçu motosiklete atmasinlar.:P


Herkese Merhaba,

Bu konuda daha önce başlık açıldıysa da bulamadım. Bilgi ve tecrübenize başvurmak isterim.

İlk motor olarak 15.000 km 600'lük hornet kullandım.

Şimdi 1000'lik SS veya 1000 naked arasında kaldım. Hatta 1000'liğe geçmeli miyim onu dahi bilmiyorum.

Kawa 1000z için takipteyim ancak yabancı bir forumda yeni kasa zx-10r'nin yeni kasa 1000 rr kadar viraj dengesi olmadığı konusunda kullanıcı tecrübesi okudum. Dolayısıyla da naked 1000z'de dahi aynı sorun olur kaygısı taşıyorum. Onu geçtik fiyatı 1000ss lerle hemen hemen aynı hadi madem öyle 1000 ss bakayım diyorum.

Diğer taraftan honda'nın "en dengeli" geçinmesi de viraj konusunda bunu pekiştiriyor ki bence de dengeli ancak zaten başka motorda tecrübem yok en dengeli mi bilemiyorum-bu durum diğerleri dengesiz mi demek -ki zannetmiyorum.

Ayrıca abs olmazsa olmazım.

2012 1000rr için abs görünüyor fakat gelecek mi-fiyatı ne olur-hiç bir şey tok-TR Honda bile 2012 için lansman açıklaması yapmadı.
Bakıyorsunuz suzuki bile 1000 naked "virus" çıkarmış, millet almış da modifiye bile etmiş.

R1 diyorum-aşığım-ancak abs yok ve bilenler "çok sert motor" diyerek büyü de gel -mi- demek istiyorlar? İlanlara bakıyorum R1 fiyatı 45 den 35 e inmiş, motorda mı sorun var-ben mi eski fiyatı(45 tl) yanlış hatırlıyorum bilemedim...:(


Öbür taraftan 600-1000 sürüş farkı, viraj kabiliyeti kıyaslaması, fren kabiliyet farkı, sarfiyat-gider farkı konularının hiç biri hakkında bilgim yok.

Söz uzadıysa da affola; dert budur :)

Syg.

Asil meseleye gelelim.
Yeni nesil Hornet kullandiysaniz,zaten üzerinde CBR600 RR motoru var.
Tabi bir miktar kisitlanmista olsa,motor karakteri ayni.
Mesela Hornetten 600RR ye geçis gayet acisiz olabilir.

Fakat ben spor motosikletle yola devam edilecekse, bir buyuk çiplak, bir küçük sport seklinde ilerlenmesinin basa daha az bela olacagi kanaatindeyim.
Mesela bir Z1000 alinip tecrube edildikten sonra 750cc bir sporla yola devam etmek daha mantikli.

Yalniz üstte viraj alamayan motor yok yazdim ama her motosikletin de viraj kabiliyeti farkli.
Buradaki kabiliyetten kasit viraja giris ve dönüs hizinizla alakali.
Yasal limitler içerisinde kullandiginiz sürece hiç bir motosiklet virajda size sorun çikarmaz.

Bir kavram kargasasini gidermekte fayda var.
Yaris motosikletleri, hizli viraj dönmek için uretilirler.
Bu nedenle bir naked ya da dual-sport motosikletin viraj kabiliyeti ile bir spor motosikletin viraj kabiliyetini kiyaslayamayiz.


Burda binlik bir motosiklete geçmelimiyim sorusuna neden olmasin diyebilirim.
Ama hangi motosiklet dediginizde, baska bir soru sormak gerekiyor.
Alacaginiz motosikletle ne yapmak istiyorsunuz.
Yani kullanim amaciniza uygun bir motosiklet, sizi çok daha mutlu edecektir.
Bu nedenle bence asil konusacagimiz konu bu olmali.

Okan Sinan Ocan
24 Kasım 2011, 12:50
Mrb,

Tekrar belirtmek isterim ki GS eğitimleri benim aldığım eğitimden ileri değil. Orada da eğitmen var ve uzaydan gelmediler. Kimi bağımsız çalışıyor, kimi ise kurum hesabına istikrarlı bir düzeni tercih ediyor. Bu "GS eğitimi almadın mı aaa sen bu işi bilemezsin, beceremezsin" ise bunu söyleyenlerin farkında olmadıkları bir dayatma. Farkında olmadıkları diyorum çünki hiç birimiz GS eğitim'in ortağı değiliz. Ama biraz da değil, hatta daha fazlasıyla bağımsız çalışan bu işi mesleken yapan insanlara değer verelim. gs sertifikası kasko niteliği taşımıyor.

Sevgili Kardeşim ,

Öncelikle aldığın eğitimleri açıklaman ego falan değil aksine insanlara doğru örnek olursun.

Kimden hangi eğitimi aldığını bilmiyorum ama GS Eğitimi (Güvenli Sürüş Eğitimi) Hondaya tescilli bir terim değil . Trafiğe kapalı alanda motosiklet hakimiyetini arttırmaya yönelik eğitimlere verilen genel addır. Sonuçta aldığın eğitim bu tanıma giriyor ise kimden aldığının önemi yok (tabiki bunun eğitimini almış bir eğitmenden bahsediyorum) sen GS eğitimi almışsın demektir illa Hondadan almış olman gerekmez.

Buradaki yanlış algılama trafiğe açık yollarda verilen "İleri Sürüş Eğitimleri" nin GS eğitimleri ile karıştırılmasından kaynaklanmaktadr. Bu eğitimler kim tarafından verilirse verilsin motosiklet hakimiyeti ile alakası olmayan farklı kategorideki eğitimlerdir.

Bir diğer yanılgı ise CSS tarzı kurumlardan alınan pist eğitimidir ki buda GS eğitimi değildir.

Ve en son en önemli konu ise , GS eğitimleri tarz değişikliği yapıldığında yenilenmesi gerekli olan eğitimlerdir en azından yeni tarzdaki motorunuz ile kapalı alanda 1-2 günlük çalışma yaparak trafiğe çıkmanız çok daha güvende hissetmenize neden olacaktır.

Yukarıdaki nedenlerden dolayı size eğitim ile ilgili tavsiyeler yapılmaktadır. Siz eğitiminizi açıklamış olsaydınız buna gerek kalmazdı. Yok ben sokakta çekirdekten yetişme arkadaşlarımdan bi sürü şey öğrendim canavar gibi motor kullanıyorum gazı açtığımda arka lastik bitmeden kapatmıyorum her virajda dizlerimle asfaltı süpürüyorum ne gerek var GS eğitimi gibi acemi çaylak safsatalarına diyorsanız o da sizin tercihiniz demektir.

Sevgilerimle

luthier76
24 Kasım 2011, 12:57
@wolkanwolkan

z1000 çok güzel seçim olurdu. Naked a alışıksınız zaten. Rüzgar da sorun değilse... Çok güzel bir geçiş olacağına inanıyorum. Virajlar konusunda da araştırmadım ama hornetten kötü olacağını sanmıyorum.Fazla sıkıntı yaşamadan 1000 lik bir makinanın torkuna da alışmış olursunuz. Sonra 1000 lik bir ss e geçmek daha kolay olacaktır mutlaka...

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 13:16
Okan bey Merhaba,

GS güvenli sürüş demek ok.
GS 1-2-3-4 demek Honda Güvenli Sürüş eğitimi safhaları demek. Honda'nın eğitim merkezi demek. Sizler de ben de bunu konuşuyoruz. Eğitim alıp almamayı değil.
Benim hatam ilk mesajımda "ilk motorum" dedim.
Demeseydim insanlar irdelemek zorunda kalmayacaktı ama sorgulanacaktı.
Diğer taraftan eğitim detayına girseydim bu sefer konu yine dağılıp gidecekti.

Yukarıdaki açıklamanızın tamamına katılıyorum, hatta herkes üstüne ekleme bile yapabilir.

Syg.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

Luthier hayırlısı olur hakkımızda inşallah.

Hiç z1000 kullanıcısı yok ki, dese de;

"Bahse konu viraj-denge konusu asparagas. Honda da kullandım, farkı yok, sorun kilo-sekme-sönüm-amortisör ayarından kaynaklanıyordur."

luthier76
24 Kasım 2011, 13:27
Volkan Bey,
1000 liğe geçen herkes motor geçmişiyle ilgili bu yorumlara sadece forumlarda değil heryerde maruz kalıyor. Konu başlığı da buna çok uygun zaten. Sadece sizin hayatta kalabilmeniz için gelen öneriler bunlar. Biliyorum insanın heyecanı kursağında kalıyor ama can bu, basit bişey değil. Bence geçebilirsiniz 1000 liğe. İmkansız değil ama umarım 1 ay sonra hakkını veremeyeceğinizi düşünmezsiniz.
Ben olsam bir test sürüşü yapardım. Kendimi tartar ona göre karar verirdim.
İyi günler

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 13:37
Mrb Luthier,

İlkinden sonuncuya kadar gelen cevapların tamamında faydalı mesajlar vardı.

Bunlara istinaden kararım netleşiyor(çıplak 1000-o güne imkanımız olursa tabii).

Ben aynı anda elmayı armutu toplamayı istediğim için (çıplak-ss-1000-600-abs-eğitim-viraj) konu dağıldı gitti. Ancak her biri için ayrı başlık açmak da komik olurdu. Hepsi de benim durumum için bütünün parçası.

Garip geliyorsa da saçmalama hakkımı kullandığımı farz edebilirsiniz :)

Tekrar herkese teşekkürler.

luthier76
24 Kasım 2011, 13:50
Z1000 e benimde niyetim vardı önümüzdeki sezon. Çok araştırdım. Z1000 forumlarını okumakla geçti gecelerim. Virajla ilgili hiç bir şikayete rastlamadım. Sadece 7000 devir civarı hafif bir titreşimden bahsedilmiş. O da bence normal. Racing olmayan motorlarda titreşim problemi hep var zaten. Sadece bir kullanıcının yorumuna da bakmamak lazım. Hangi yol şartlarında bindiği bile meçhul sonuçta. Kawasaki bayi bir arkadaşım var. Aynı zamanda eğitim veren iyi bir motorcu. Gayet samimi bir şekilde anlattı motoru. Rüzgar ve hafif titreşim dışında bir problem olmadığını söylemişti. Bana tavsiye etmemesinin tek sebebi racing den geliyor olmam. Rüzgar özellikle... Neyse belki bir faydam olur diye yazdım. Siz bilirsiniz. Hayırlısı olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

Tepkiniz garip gelmiyor anlıyorum. Saçmalık olacak bir durum yok ortada. Her yorumu kabul etmek zorunda değiliz. z1000 süper seçim... biraz ısrar edeyim :) :)

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 13:51
Luthier z1000 alırsam olmadı sana satıcam zaten :thumleft:

luthier76
24 Kasım 2011, 13:53
Ha ha:mrgreen: Anlaştık. İkinci bir motor alacak olsam direk onu alırdım. Çok şık motor :santa: :cherry:

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 13:57
Luthier z1000 alırsam olmadı sana satıcam zaten :thumleft:

Gökhan
24 Kasım 2011, 14:02
Bu tür konularda genelde belirtilmeyen şey 1000 lik motordan neler beklendigi oluyor. Yani 600 cc ss'de olmayıpta 1000'de bulmayı umdugumuz şey ne? 100 km yi 0.5 sn daha erken görmek mi?Aradaki fark ciddi anlamda 200 km+ hızarda ortaya çıkıyor.Bunlar ortadayken 1000cc ss nekadar gerekli bilmiyorum. Dedigim gibi neden 600cc ss degilde 1000cc ss önce bunun cevabını bulmak gerekiyor.

Okan Sinan Ocan
24 Kasım 2011, 14:25
Bu tür konularda genelde belirtilmeyen şey 1000 lik motordan neler beklendigi oluyor. Yani 600 cc ss'de olmayıpta 1000'de bulmayı umdugumuz şey ne? 100 km yi 0.5 sn daha erken görmek mi?Aradaki fark ciddi anlamda 200 km+ hızarda ortaya çıkıyor.Bunlar ortadayken 1000cc ss nekadar gerekli bilmiyorum. Dedigim gibi neden 600cc ss degilde 1000cc ss önce bunun cevabını bulmak gerekiyor.

Sevgili Gökhan,

Maalesef motor hacmi statü göstergesi olarak kabul ediliyor hala (wolkan seni tenzih ederim genele konuşuyorum) daha büyük motosiklet kullanabilmek daha iyi binici olduğunun ispatı adeta ama acı gerçekler öyle değil , pekçok litrelik SS sürücüsü otoyol dışına çıktıkları anda işini bilen bir 500-600cc lik motor sürücüsünün oyuncağı olabileceklerinin farkında bile değiller. Kişiler yokuş aşağı düz yolda kadranda gördükleri (bak bunada Luthier alınacak şimdi vallahi ortaya konuşuyorum :)) süratleri kendi başarıları olarak algılıyorlar ,halbuki aynı arkadaşları sizin yayla yollarına (asfalt olanlarına tabiki) salıverdiğimizde bisiklete binmeye çalışan sünnet çocuklarına dönüveriyorlar. Ben 1200cc lik bir motor kullanıyorum, kardeşler bunun hız için olduğunu düşünüp durmadan "sende gazlıyorsundur saklama" gibilerinden iğnelemelerde bulunuyorlar. Elbet birgün bu kardeşlerimde büyüyüp tork-konfor ilişkisini çözebilecek hızın çok da keyifli birşey olmadığını algılayabilecekler.
Sonuç olarak söylemeye çalıştığım şey şudur ,motosikletten keyif alabilmek için sadece hızlı olması gerekli değildir çok farklı özelliklerden keyif alınabilir . Çoğu zaman keşke 20 yaş daha genç olsaydımda 2 zamanlı 250 lik bir kros ile dağları tırmalayabilseydim demişimdir.

Adrenalin için değil keyif için sürün arkadaşlar
Sevgilerimle

luthier76
24 Kasım 2011, 14:46
Alınmam çünkü başarı değil delilik göstergesi olduğunu söylemiştim. Az biraz sürüş karakterim anlaşılsın diye yazdım bunları. Çoğu insan hobi için alır ss. Bırakın da herkes istediği gibi kullansın. Herkes viraj kasmak zorunda değil. Her taraf toz toprak gidip pistte mi kullanıcaz illa. Yayla yolları değil ama bir ss i şehir içinde çok kıvrak kullanabiliyorum çok şükür. Vallaha alınmadım :) :)

WOLKANWOLKAN
24 Kasım 2011, 15:28
Mrb,

Açıkcası bu başlık altında kendime soramadığım sorularla yüzleşmiş oldum. 1000 ss benim için bir ego tatmini, görüntü, 250-300 leri deneme ikonu, sahip olma-heves güdüsü. Ancak sürat benim süreklilik arz eden bir şehvet de değil. Hatta akılocı olmadığını bildiğim halde sizlerin nezdinde sorgulamış oldum. Bana katlanmış olsanız da müspet amacınıza ulaştınız.

Ben şehir içi sürücüsüyüm, alt devir tork benim için daha önemli, motorun üstüne yatmaktansa diz-tank ilişkisi ve biraz daha dik oturmak benim için daha keyif. Üstelik üstüne oturunca kişilik değiştiriyorum ki bu da beni şehir içi yollarda 200 üstü hızlara rahatlıkla alıştırır diye korkuyorum.

Nitekim ilk aldığımda 110 km için çok rüzgarlı imiş derken, alıştıktan sonra 140 km rutin gelmeye başladı. Bu haliyle bile hayli tehlikeli iken 250-300 lere alışıp rutin haline getirmek benim mizacım için ölüme davetiye demek. Üstelik ss de rüzgarı çıplakda olduğu gibi hissetmeyeceğimden eminim süreç çok daha çabuk ilerler.

Sonuç olarak 1000 ss, 600ss uzak görünüyor.

1000 çıplak ise yine açgözlülük, ama bunu da elimden alamazsınız vermem :)

Syg.

luthier76
24 Kasım 2011, 15:39
O hızlar rutin hale geliyor. Kesinlikle öyle. Doğru karar. Tebrik ederim.

cbr1100 xx
24 Kasım 2011, 15:39
Çok yerden yere vurmayalım ama :) . Benim güzel BMW yasal limitler dahilinde kitaba uygun kullanıldığı sürece en keyifli motordur hakkını teslim etmek lazım :)
Bizim vurmamıza gerek yok zaten......en keyiflidir meselesi tartışmalıdır çünkü keyif anlayışına bağlıdır.....her motora hakkını teslim etmek lazım hepsinin farklı artı ve eksileri var....

Gökhan
24 Kasım 2011, 16:09
Mrb,

Açıkcası bu başlık altında kendime soramadığım sorularla yüzleşmiş oldum. 1000 ss benim için bir ego tatmini, görüntü, 250-300 leri deneme ikonu, sahip olma-heves güdüsü. Ancak sürat benim süreklilik arz eden bir şehvet de değil. Hatta akılocı olmadığını bildiğim halde sizlerin nezdinde sorgulamış oldum. Bana katlanmış olsanız da müspet amacınıza ulaştınız.

Ben şehir içi sürücüsüyüm, alt devir tork benim için daha önemli, motorun üstüne yatmaktansa diz-tank ilişkisi ve biraz daha dik oturmak benim için daha keyif. Üstelik üstüne oturunca kişilik değiştiriyorum ki bu da beni şehir içi yollarda 200 üstü hızlara rahatlıkla alıştırır diye korkuyorum.

Nitekim ilk aldığımda 110 km için çok rüzgarlı imiş derken, alıştıktan sonra 140 km rutin gelmeye başladı. Bu haliyle bile hayli tehlikeli iken 250-300 lere alışıp rutin haline getirmek benim mizacım için ölüme davetiye demek. Üstelik ss de rüzgarı çıplakda olduğu gibi hissetmeyeceğimden eminim süreç çok daha çabuk ilerler.

Sonuç olarak 1000 ss, 600ss uzak görünüyor.

1000 çıplak ise yine açgözlülük, ama bunu da elimden alamazsınız vermem :)

Syg.

Aslında naked motosikletin amacıda bu. Sürüş zevkini üst seviyelerde tutmak ama yüksek hızlara çıkmayı ve dogal olarak biryerlere patlmayı engellemek. Herkesin şikayetçi oldugu o rüzgar aslında hayatlarını kurtarıyor ama farkında degiller. Senin yerinde olsam bende Z750\Z1000'in ABS'li modellerinden birini tercih ederdim.

Bu arada şuan kullandıgım motosiklettede 120-130 km'den sonrası tat vermiyor. Aslında sürüş zevki yaptıgın max. hızdan çok torkla alakalı.Bu nedenle naked gibi max. hızdan çalıp düşük devirlerde torku yüksektilmiş motorların sürüşünün daha zevkli oldugunu düşünüyorum. Kısaca dogru yoldasın devam... :)