PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : neden benim motorum hiçbir ledi çalıştırmıyor



berk_cglr
20 Ekim 2011, 21:39
:jocolor:yaa arkadaş anlamıyorum neden ya millet alıyor şerit led i power ledi mantar ledi takıyor şak çalışıyor bizde ne yapsak çalışmıyor neden yaa neden :pr::pr::pr:
bilen varmıdır acaba sebebini çalışan ledli tek birşey var oda hazır aldığım ledli sinyaller arada onlarda bana yamuk yapıyor ama hiç değilse çalşıyor :sunny:

farcob
20 Ekim 2011, 21:51
olmaz öyle birşey sende bir yanlışlık var detaylı bilgi ver

sessizsakin
20 Ekim 2011, 21:53
artı eksi yönü ters bağlıyor olmayasın :)

berk_cglr
20 Ekim 2011, 22:00
yok özellikle baktım uclara ama bir sıkıntı yok artı eksi doğru :cat:


farcob olunca oluyor valla abi bende anlamış değilim bir mal benmiyim diyorum :pr:

yamyamaha
20 Ekim 2011, 22:50
ustam neden çalışmıyor yoksa bazenmi çalışmıyor. voltaj önemli malum konjektorde falan bir keleklik olmasın ölçdünmü voltajı falan.

Jusched
20 Ekim 2011, 22:51
dc volt gelmiyor olabilirmi :S

berk_cglr
20 Ekim 2011, 22:55
ölçtüremedim yamyamaha fırsat bulamadım

AccessTr
20 Ekim 2011, 23:34
uçları ters bağlamayı denedin mi? ya da direk aküden voltaj alıp çalışıp çalışmadığını denedin mi hocam?

yamyamaha
20 Ekim 2011, 23:58
olur ya voltaj 18-19 gibi yüksek değerdeyse, 12 voltluk led lambalar bir an için yanıp patlıyordur. bu led lambalar diyor karakteri gösterir ve normal lambalar gibi voltaj yükselmelerine karşı dirençli değildir. ben benim motorda pilakalığıma taktığım led lambam iki sefer üst üste bozulmasından sonra voltajı ölçtüğüm de 3000 devirde 17 volt değer okudum. bunun üzerine konjokterün gerektiği gibi çalışmamasından dolayı led lerimin bozulduğuna karar verdim. normal ampule devam senin anlayacağın. yada 24 voltluk olanlardan al tak bakalım ne olacak. :) arka stop lambam aynı şekilde peş peşe patladıgı için 24 voltluk bir ampul taktım ve Allah nazarlardan saklasın bişi olmadı daha.

sessizsakin
21 Ekim 2011, 00:16
olur ya voltaj 18-19 gibi yüksek değerdeyse, 12 voltluk led lambalar bir an için yanıp patlıyordur. bu led lambalar diyor karakteri gösterir ve normal lambalar gibi voltaj yükselmelerine karşı dirençli değildir. ben benim motorda pilakalığıma taktığım led lambam iki sefer üst üste bozulmasından sonra voltajı ölçtüğüm de 3000 devirde 17 volt değer okudum. bunun üzerine konjokterün gerektiği gibi çalışmamasından dolayı led lerimin bozulduğuna karar verdim. normal ampule devam senin anlayacağın. yada 24 voltluk olanlardan al tak bakalım ne olacak. :) arka stop lambam aynı şekilde peş peşe patladıgı için 24 voltluk bir ampul taktım ve Allah nazarlardan saklasın bişi olmadı daha.

uzun yol yaparsan akü kaynar :) akünün ömrü şu şartlarda kısa olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------


yok özellikle baktım uclara ama bir sıkıntı yok artı eksi doğru :cat:


farcob olunca oluyor valla abi bende anlamış değilim bir mal benmiyim diyorum :pr:


led den kastın, 12 volt için ayarlanmış şerit led, veya 3'lü 4'lü powerled ise eyvallah. yada modül ledler ise...

ama ledleri tek tek bağlıyor isen,

ortalama bir led'in voltaj değeri 1.5 volt ila 5 volt arasında değişir.

bazı baba powerled'ler 5 volt kadar voltaj isteyebilir.

ama genelde standart ledler 1.5 - 2.6 volt civarı çalışırken, powerled'ler 2.6 volt civarı çalışır.


sen şimdi tek bir mantar led'i direk 12 volt'a bağlarsan patlar. yanar. hatta ölür.

genelde 12 volt ile çalışacak led'ler, 3 tane seri bağlı olur ve bunlara seri bir direnç bağlı olur uygun değerde.

şu hesaplayıcıyı kullanabilirsin


http://led.linear1.org/led.wiz

source voltage = elektrik kaynağının voltajı

diode forward voltage = led'in çalıştığı voltaj

diode forward current = led'in çektiği akım

number of LEDs in your array = kaç tane seri led bağlamak istiyorsun


led'in çalıştığı voltajı ve çektiği akımı en iyi, aldığınız led'i satan firmadan veya led'in markası belli ise, üreticisinin sitesinden öğrenebilirsiniz.

led'i satan adamlar genelde 500'lük, 1000'lik poşetlerde temin ederler. poşetlerin üzerinde led'in özellikleri yazar. o yüzden normalde bilmeleri gerekir.

------------------------

sen ilk önce iyi kötü bi voltmetre edin. elektrikçilerde bile bulunuyor.

avometre, multimetre gibi isimleri var.

motosiklet ne üretiyor ne dağıtıyor iyice bi tespit et.

berk_cglr
21 Ekim 2011, 00:45
uzun yol yaparsan akü kaynar :) akünün ömrü şu şartlarda kısa olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------




led den kastın, 12 volt için ayarlanmış şerit led, veya 3'lü 4'lü powerled ise eyvallah. yada modül ledler ise...

ama ledleri tek tek bağlıyor isen,

ortalama bir led'in voltaj değeri 1.5 volt ila 5 volt arasında değişir.

bazı baba powerled'ler 5 volt kadar voltaj isteyebilir.

ama genelde standart ledler 1.5 - 2.6 volt civarı çalışırken, powerled'ler 2.6 volt civarı çalışır.


sen şimdi tek bir mantar led'i direk 12 volt'a bağlarsan patlar. yanar. hatta ölür.

genelde 12 volt ile çalışacak led'ler, 3 tane seri bağlı olur ve bunlara seri bir direnç bağlı olur uygun değerde.

şu hesaplayıcıyı kullanabilirsin


http://led.linear1.org/led.wiz

source voltage = elektrik kaynağının voltajı

diode forward voltage = led'in çalıştığı voltaj

diode forward current = led'in çektiği akım

number of LEDs in your array = kaç tane seri led bağlamak istiyorsun


led'in çalıştığı voltajı ve çektiği akımı en iyi, aldığınız led'i satan firmadan veya led'in markası belli ise, üreticisinin sitesinden öğrenebilirsiniz.

led'i satan adamlar genelde 500'lük, 1000'lik poşetlerde temin ederler. poşetlerin üzerinde led'in özellikleri yazar. o yüzden normalde bilmeleri gerekir.

------------------------

sen ilk önce iyi kötü bi voltmetre edin. elektrikçilerde bile bulunuyor.

avometre, multimetre gibi isimleri var.

motosiklet ne üretiyor ne dağıtıyor iyice bi tespit et.

anladığım kadarıyla motorun elektirk sisteminde bir sorn var akü bitmiş bir ara motoru durdurdum indin 5 dk sonra bir çalıştırdım motorda elektrik namına hiç bir şey çalışmıyor bi 10 dakka kadar ful ışıksız kornasız zorunlu olrak gittim ışıklarda durduğumda tekrar denedim ön far yandı ama gaz verince parlıyor durunca fıss kendini zor aydınlatıyor sinyal verince motoru devirli kullandığım halde sinyal yanın ca ön far sönüyor sinyal sönünce yanıyor sanırım tesisat ta bir sorun var gibi geldi şarj sisteminde daha doğrusu

yamyamaha
21 Ekim 2011, 01:21
uzun yol yaparsan akü kaynar :) akünün ömrü şu şartlarda kısa olur.[COLOR="Silver"]


şimdilik idare ediyorum. :) elim varıp değiştiremedim. ama maşallahı var, motorun modeli 2006 2010 yılında trafiye cıktı. ilk 10000 kilometrede iki defa su ilavesi yaptım. şu andada çift akü yollara devam. hazır konusu geçmişken aklıma geldi ilk fırsatta suyunu kontrol etmeliyim.

berk_cglr
21 Ekim 2011, 01:27
ben ne olucam usta :D

sessizsakin
21 Ekim 2011, 02:14
senin motor ne?

berk_cglr
21 Ekim 2011, 11:57
150 gy 3a modeli

orjinali bu yani :D

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-diger-markalar-150-cc-celik-yuan-cross-motorsiklet-60712305/detay/?