PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kararsız kaldım ve yardımlarınızı bekliyorum



murat_1989
20 Ekim 2011, 03:16
Arkadaşlar öncelikle hepimizin başı sağolsun.:pale:

Ben henüz motor ehliyeti almadım fakat 22 sinden sonraki sınava girip almayı düşünüyorum motor kullanmayı hep istemişimdir fakat hiç nasip olmadı inş bu ocak ayına kadar bi motor almayı alıp bu keyifli heyecağını yaşamayı istiyorum.İlk olarak almak istediğim motor hyo gt250r fakat fiyatları 2006 model olmasına rağmen biraz yüksek görüyorum 4500 6000 e kadar uzanan bi fiyat cizelgesi var acaba kışa girdiğimiz bu dönemde fiyatlar aşşağıya inermi diye merak ediyorum biraz beklememin bi faydası olurmu.İkincı sorum ise acemilik dönemini atlatmak icin acaba bu motor cokmu lüxe girer daha ucuz yollu bir motor dahamı mantıklı olur.:silent:

buberk
20 Ekim 2011, 04:03
Dostum madem ilk motorun olacak bende bir çoğu gibi grenajı olan bir motor almanı tavsiye etmem. Mutlaka durduğu yerde bile olsa düşecektir motor ve grenaj kırıldığında çok masraflı olur araştırırsan görürsün fiyatları. gt250r yerine naked olan gt250 comet alman daha mantıklı geliyor bana. Hem aynı performansı alacaksın hem düşse bile masraf çıkarmaz ve fiyatları biraz daha aşşağıdadır.

murat_1989
20 Ekim 2011, 04:17
aslında mantıklı bir fikir bilgi için teşekkür ederim düşünücem bunu.

safakk
20 Ekim 2011, 07:48
aklındaki model lüxden çok tehlikeli olur yeni başlayan biri için. Bu nedenle 125lik 2.el grenajsız bir motosiklet alıp uzun kmler tecrübe edinip daha sonra 250r ye geçmen çok daha iyi olur

Not:ekipman almayı ihmal etme(kask mont dizlik vs..)

gokmenkurt
20 Ekim 2011, 13:13
konuyu göründe ybr mi cbf mi bekliyordum ama sıradışı oldu =)
kardeş gt250r başlangıç için çok ağır olur.tavsiyem bütçende iyiyken ilk motorun olacağı için 2ci el bir ybr yada tvs apache bakman.ve en az 5000 km tecrübe edinmen. çünkü bu meretler fazla gaz verince patinaj çekerse yanlar düşersin çekmezse ön kaldırır düşersin. frenlemede araba gibi değil arka frene sağlam basarsan low siding olur düşersin. ön frene basarsan ellerini yanlış yere koyduğun için düşersin.
bu sitedeki motor kullanıcılarının ön fren yüzünden düşmüşlerdir (ben dahil).

cancalskan
20 Ekim 2011, 13:21
BEnde gv250 var ikinci motorum, bencede tecrüben yoksa ufak bir motorla başlaman gt250r kullanmadım ama gv250 ikinci vitesde 80-90 görüyor ve hemen cıkıyor, arkdaşlara katılıyorum daha hafif ufak vitesli bir motorla başlayıp sonra gecmen.

anaconda84
20 Ekim 2011, 13:44
eceline susamışsan ve arkanda ağlayacak birileri yoksa neden olmasın kardeş

yürekçe
20 Ekim 2011, 14:08
HAKKINDA HAYIRLISI OLSUN

cenkşenver
20 Ekim 2011, 14:45
tavsyem 125cc üstüne cılma ilketepta

murat_1989
20 Ekim 2011, 18:02
aslınca çok haklısınız motor ile deneyimim yüksek ihtimal ile kursada görüceğim extra kurslar sayesinde olucak siz bu işide bende fazlası ile deneyimli oldugunuz için sizin sözlerinizi asla kulak arkası etmiyeceği 125cc lik bi çin cross alıp onu parcalamadan :) SANIRIM bu işi öğrenemiyeceğim 5000 6000 yüksek bi mebla ama ucuz bi motor alıp koruyucu ekipmanları sağlam almak ve tehlikeyi en aza indirip işi öğrenmek daha mantıklı geliyor hepinize teşşekkür ederim.

Onyx250
20 Ekim 2011, 19:42
ben bu kadar abartılacak bişey olduğunu sanmıyorum... önemli olan insanın motora yaklaşım amacı ve onu ne için istediği... motoru adrenalin yaşamak, hızlı sürmek gibi amaçlarla alıyosa şahıs bana göre zaten hiç motor alınmamalı... ha eğer yavaş yavaş öğrenebilecek kadar olgunlukta ise insan 250cc de uygun bence.. ha 600cc üstü demiyorum zira ağır motorlar denge kurmayı öğrenmek lazım ama 125cc ile 250cc arasında pek bi fark yok...

grenajlı motor konusunda aynı fikirdeyim..

gv250 uygun bence başlamak için... ben de onda başladım şimdi 600f kullanıyorum ikinci motorum bu... gv250de hem grenaj yok hem de denge olayını daha kolay anlar kullanıcı...

scooter da falan başlayıp vitesli motora geçmekde pek bi anlam yok.. zira ikisi tamamen farklı gerek sürüş gerek kullanım gerek ağırlık gerek denge olarak... scooter da öğreneceğin ve bir sonraki vitesli motorlarda kullanacağın tek bilgi arabalardan korunmak gerektiğidir... başka ortak payda yok...

onun dışında ha cbr 125 le başlamış ha hyo gt 250 ile... eğer çocukca gazlara gelecekse şahıs, cbr 125 de sonu olur hyo 250 de...

soruna gelince.. lüks kime göre neye göre lüks :) 10000 lira paran varsa 5000 liralık alet lüks değildir... 4000 liran varsa 6000 liralık alet lüksdür :) önemli olan ne kadar paran olduğu ve motor kullanmak için yeterince olgun olup olmadığın..

olgunum diyosan 125cc alıp sonra 250cc ye geçmek daha lüks bence.. para kaybın daha fazla.. değilim diyosan zaten başlama.. hyo 250 5000-6000 arası ve bunlar normal fiyatlar... o motor için aşırı bir rakam değil yani

gokmenkurt
20 Ekim 2011, 20:52
ben bu kadar abartılacak bişey olduğunu sanmıyorum... önemli olan insanın motora yaklaşım amacı ve onu ne için istediği... motoru adrenalin yaşamak, hızlı sürmek gibi amaçlarla alıyosa şahıs bana göre zaten hiç motor alınmamalı... ha eğer yavaş yavaş öğrenebilecek kadar olgunlukta ise insan 250cc de uygun bence.. ha 600cc üstü demiyorum zira ağır motorlar denge kurmayı öğrenmek lazım ama 125cc ile 250cc arasında pek bi fark yok...

grenajlı motor konusunda aynı fikirdeyim..

gv250 uygun bence başlamak için... ben de onda başladım şimdi 600f kullanıyorum ikinci motorum bu... gv250de hem grenaj yok hem de denge olayını daha kolay anlar kullanıcı...

scooter da falan başlayıp vitesli motora geçmekde pek bi anlam yok.. zira ikisi tamamen farklı gerek sürüş gerek kullanım gerek ağırlık gerek denge olarak... scooter da öğreneceğin ve bir sonraki vitesli motorlarda kullanacağın tek bilgi arabalardan korunmak gerektiğidir... başka ortak payda yok...

onun dışında ha cbr 125 le başlamış ha hyo gt 250 ile... eğer çocukca gazlara gelecekse şahıs, cbr 125 de sonu olur hyo 250 de...

soruna gelince.. lüks kime göre neye göre lüks :) 10000 lira paran varsa 5000 liralık alet lüks değildir... 4000 liran varsa 6000 liralık alet lüksdür :) önemli olan ne kadar paran olduğu ve motor kullanmak için yeterince olgun olup olmadığın..

olgunum diyosan 125cc alıp sonra 250cc ye geçmek daha lüks bence.. para kaybın daha fazla.. değilim diyosan zaten başlama.. hyo 250 5000-6000 arası ve bunlar normal fiyatlar... o motor için aşırı bir rakam değil yani

50 yaşındada olsa bence motorculuk ruhu budur bir yol bulacak uygundur diyecek gazlayacak.
125 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı. hafif bir ön kalkması ardından hızla
250 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı hooop sırtının üstüne...( her ikisinde de tecrübe olmadığını varsayıyorum.)
lütfen, bu görüşe katılmayabilirsiniz ama bırakın 600 ccyi 250 cc bile ağırdır yeni başlayan için. scooter olmadığı sürece tabiki.

scooter meselesinde de, ön freni sert sıkacak gidon dönecek ama teker küçük ve motor kalıplı olduğu için toparlayabilecek, vitesli veya tekeri büyük bir motor olursa hele bide rüzgar tutmuyorsa sonuç kaçınılmazdır. ön teker kitlerse düşer.
scooter bir motorcuya fren mesafesini, tek ayakla dengeyi, viraj almayı öğretir.

gerçi siz büyük ihtimal yazdıklarıma katılmayacaksınız, bu forumda okumuştum yine çok hoşuma gitmişti bir arkadaş yazıyor ; 50 yıllık usta motorcular gse ve ist eğitimlerini aldıktan sonra "meğer bir çok şeyi yanlış yapıyormuşuz" demişler..

Onyx250
20 Ekim 2011, 23:22
50 yaşındada olsa bence motorculuk ruhu budur bir yol bulacak uygundur diyecek gazlayacak.
125 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı. hafif bir ön kalkması ardından hızla
250 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı hooop sırtının üstüne...( her ikisinde de tecrübe olmadığını varsayıyorum.)
lütfen, bu görüşe katılmayabilirsiniz ama bırakın 600 ccyi 250 cc bile ağırdır yeni başlayan için. scooter olmadığı sürece tabiki.

scooter meselesinde de, ön freni sert sıkacak gidon dönecek ama teker küçük ve motor kalıplı olduğu için toparlayabilecek, vitesli veya tekeri büyük bir motor olursa hele bide rüzgar tutmuyorsa sonuç kaçınılmazdır. ön teker kitlerse düşer.
scooter bir motorcuya fren mesafesini, tek ayakla dengeyi, viraj almayı öğretir.

gerçi siz büyük ihtimal yazdıklarıma katılmayacaksınız, bu forumda okumuştum yine çok hoşuma gitmişti bir arkadaş yazıyor ; 50 yıllık usta motorcular gse ve ist eğitimlerini aldıktan sonra "meğer bir çok şeyi yanlış yapıyormuşuz" demişler..

valla hocam eğitim konusunda zaten gereksiz falan demedim.. eğitim gerekli mutlaka.. yazdıklarına da katılıyorum katılmıyorum değil... ben olayın olgunluk yönüne değindim daha çok... ama eğitim şart orası ayrı... ben 250cc ile başladım ama hiçbi zaman kendimi riske atacak bir gaza gelmedim... motoru aldığımda bilmiyodum hatta kullanmayı... boş otoparka gittim öğrendim.. ustasıyım demiyorum öğrencek daha çok şeyim vardır.. ama gereksiz heycanlara kapılmadım ve amatörlük sürecini kazasız atlattım... olması gereken bu diyorum sadece.. ha uzun süre 250cc kullandım sonra kurs hocasının ısrarı üzerine scooter a bindim düştüm :) kullanma şekli farklı zira... scooter a biner herşeyi öğrenirsin vitesliye geçersin bambaşka bişey... denge viraj alma aynı değil kesinlikle bak oraya katılmıyorum.. benziyo mantık ama aynı değil... scooter ı kullandığın gibi kullanamazsın daha büyük motoru.. tekrarlıyorum; eğitim şart ANCAK önce olgun ve bilinçli kullanım... bu yoksa eğitimin de bi önemi yok.. bu varsa 250cc ile de başlarsın... önemli olan risk faktörlerini göz önünde bulundurup "ne yaparsam ne olur" "riske atmayım en iyisi" diyebilmek bişey yapmadan önce

safakk
21 Ekim 2011, 00:23
valla hocam eğitim konusunda zaten gereksiz falan demedim.. eğitim gerekli mutlaka.. yazdıklarına da katılıyorum katılmıyorum değil... ben olayın olgunluk yönüne değindim daha çok... ama eğitim şart orası ayrı... ben 250cc ile başladım ama hiçbi zaman kendimi riske atacak bir gaza gelmedim... motoru aldığımda bilmiyodum hatta kullanmayı... boş otoparka gittim öğrendim.. ustasıyım demiyorum öğrencek daha çok şeyim vardır.. ama gereksiz heycanlara kapılmadım ve amatörlük sürecini kazasız atlattım... olması gereken bu diyorum sadece.. ha uzun süre 250cc kullandım sonra kurs hocasının ısrarı üzerine scooter a bindim düştüm :) kullanma şekli farklı zira... scooter a biner herşeyi öğrenirsin vitesliye geçersin bambaşka bişey... denge viraj alma aynı değil kesinlikle bak oraya katılmıyorum.. benziyo mantık ama aynı değil... scooter ı kullandığın gibi kullanamazsın daha büyük motoru.. tekrarlıyorum; eğitim şart ANCAK önce olgun ve bilinçli kullanım... bu yoksa eğitimin de bi önemi yok.. bu varsa 250cc ile de başlarsın... önemli olan risk faktörlerini göz önünde bulundurup "ne yaparsam ne olur" "riske atmayım en iyisi" diyebilmek bişey yapmadan önce

yalnız olayın olgunluk yanından çok tecrübe ön plana çıkar bu gibi konularda belki siz vites değiştirirken hata yapmadınız ve kazasız bir şekilde kullandınız ancak bu başkasınında bu hataya düşmeyeceğini düşünmek biraz yanlış olur. Ayrıca eminim aslında sizinde şuan bilmeden yaptığınız bir çok yanlış vardır mesela panik fren yapmak veya dik yokuş yukarı motosikleti stop ettirmeden kaldırmak gibi gerçi ders aldım diyorsunuz belki biliyor olabilirsiniz ancak motosikletin hangi yolda yolun neresinde dahası hangi şeridin sağında mı solunda mı ve daha bir çok ince detay bilinmeden 250cc ye geçmek gerçekden çok ciddi bir tehlike.

İşte tüm bunlardan dolayı mümkünse scooterla başlasın diyoruz hatayı daha iyi telafi ettiği ve trafikde motosikletin yerini nasıl davranması gerektiğini daha iyi idrak etmesi açısından

Her ne kadar gaz kolu elimizin altında olsada bir derin çukura düşmeye bakar o gazın anlık açılıp kapanması

buberk
21 Ekim 2011, 01:10
50 yaşındada olsa bence motorculuk ruhu budur bir yol bulacak uygundur diyecek gazlayacak.
125 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı. hafif bir ön kalkması ardından hızla
250 cc ile 1 ci vitese atar tam gaz yapar basar debiryaja gazı bırakmadan 2ye atar salar debiryajı hooop sırtının üstüne...( her ikisinde de tecrübe olmadığını varsayıyorum.)
lütfen, bu görüşe katılmayabilirsiniz ama bırakın 600 ccyi 250 cc bile ağırdır yeni başlayan için. scooter olmadığı sürece tabiki.

scooter meselesinde de, ön freni sert sıkacak gidon dönecek ama teker küçük ve motor kalıplı olduğu için toparlayabilecek, vitesli veya tekeri büyük bir motor olursa hele bide rüzgar tutmuyorsa sonuç kaçınılmazdır. ön teker kitlerse düşer.
scooter bir motorcuya fren mesafesini, tek ayakla dengeyi, viraj almayı öğretir.

gerçi siz büyük ihtimal yazdıklarıma katılmayacaksınız, bu forumda okumuştum yine çok hoşuma gitmişti bir arkadaş yazıyor ; 50 yıllık usta motorcular gse ve ist eğitimlerini aldıktan sonra "meğer bir çok şeyi yanlış yapıyormuşuz" demişler..

Arkadaşım yanlış anlama ama ben anlatımını biraz abartılı buldum yada benim daha bilmediğim çok şey olabilir. 125cc motor ile ikinci vitese atarken istemsiz ön kaldıracak adamı takdir ederim kolay iş değil. 250cc kısmında gözümün önünde canlandırdım yüzümde istemsiz bir tebessüm oluştu benim hergün sırtüstü düşmem gerekiyor. Birinci vitesde bile üst üste teker yapmaya çalışınca kolum asılmakdan ağrıyor. Acaba motorumdamı bir sorun var (twister 24hp) gerçi denedim gt250 ile kafa kafaya gidiyoruz. Birde Onyx250'e scooter konusunda katılıyorum. Oturuş pozisyonu gereği denge kontrolü biraz daha zor. İşin ehli olan kuryeler bile virajlarda scooter ile kayıp düşebiliyor sürekli görüyoruz(lastik küçük olduğu için yer ile bağlantısı daha az).
125cc alıp 3 ay içinde 250cc ye geçmek bence biraz lüks. Bana göre daha önemlisi lastik durumu, koruma demiri ve koruma ekipmanları.

murat_1989
21 Ekim 2011, 02:26
250likten vaz geçtim fakat kafamda 125cclik cross alıp onu 3 4 ay dağda bayırda kullanıcam denge meselesi,motor üstündeki hakimiyet gibi olguları bu şekilde öğrenmek daha mantıklı geliyor en azında etrafımda 4 tekerli riskler olmadan düşmenin tadı daha güzel cıkıcak ( kesin düşücem eminim :) ).daha sonra trafiğe cıkarak kendimi yavaş yavaş geliştirmek sanırım daha iyi olucak.

Onyx250
21 Ekim 2011, 03:01
tamam tecrübe önemli abi de yani scooter daki tecrübe ile diğer tüm motorlardaki tecrübe tamamen farklı... scooter tüm motor çeşitleri arasında akranlarına göre en farklı olanı... küçük lastikler, denge yapısı, durma mesafesi, hızlanma....en basitinden kontra olayı... scooter la başlayan bir kişi sportbike kategorisine geçtiğinde yine sıfırdan başlamış gibi olur... ben scooter kullandığımda çukura düşmedim gazı sorunluymuş gazı kesmedi... ama varsayalım ki gazı sorunlu değildi ama çukura girdim ve gazı açtım... yine düşerim... cbr veya hyo ile de aynısı oldu yine düşerim... düştükten sonra bi anlamı kalmıyo :) olay zaten düşmeden amatörlük zamanını atlatmak... ben zaten demiyorum herşeyi biliyorum... bilmediğim biçok şey vardır ama amatörlük zamanımı kazasız atlattım olgun ve bilinçli kullanarak... şimdi 600cc var hala usta değilim belki hakkını veremiyorum 600cc motorun ama en azından bunun bilincinde olup buna göre hareket ediyorum... bahsettiğim olay o zaten...

tekrarlıyorum, spor kategoriye gidecek bi insanı scooter la başlamaya yönlendirmek çok gereksiz... yanlış demiyorum ama gereksiz bir adım... scooter la başlamanın tek avantajı vitessiz olduğu için trafik içinde motorla nasıl hareket edeceğiniz konusunda daha fazla konsantre olabilirsiniz belki bu da zaten kişiden kişiye değişen bişey... ve açıkcası vites olayı o kadar da büyütülecek bişey değil.. ben scooter ları kötülemiyorum burda yanlış anlamayın, manevra kabiliyeti açısında çok daha kıvrak motorlar, bu da şehir için ulaşımı kolaylaştırıyo ama iş motor sürmeye başlamak ise orda durun derim... scooter, sonra maxi scoooter gibi bir yol izyelecekse kullanıcı o zaman tamam... ama scooter'la başlayım sonra cbr 125 sonra hyosung gt/gv250 gibi bir patika izlemek yanlış ve gereksiz masraflı... 250cc de başlayın olgun ve bilinçli kullanın.. her motorun kendine göre bir karakteristik özelliği var...
- ben 1000rr alcaksam cbr125 ya da hyo250 ile başlarım... örnek olarak:
- 1800lik chopper alacaksam gv250 ya da kymco venox la başlarım
- multi strada istiyosam cbf 150 ya da 250 gibi bi commuter ile başlarım
- burgman 400 alcamsam o zaman gider cup'la başlarım bak o zaman tamam işte

---------- Post added at 02:01 ---------- Previous post was at 01:47 ----------

kardeşim cross kategorisinde gideceksek cross'la başla :) aşağıda yazdım her motorun karakteristiği kullanımı farklıdır... kimi güç ağırlıklıdır, kimi tork... cross'ların şanzuman sistemi de süspansiyonları da farklıdır.. bu yüzden cross tarzına alışınca SS ya da sport touring tarzına geçersen karşında yine farklı bi makina görceksin... oyuncak deil alacağın alet... off road alır araziye giderim, sonra ss alır yolda gazlarım gibi bi olay yok... olgunluk derken bundan bahsediyorum... gir bak internetten motorlara.. seç bi tane güzel makine kendine... sonra ona en yakın tarzda olan ufak cc li bi modelle başla bu kadar basit...

daha geçen 1 ay önce mi ne, yine burda bi arkadaş cross'a geçmiş, tam olarak hatırlamıyorum sorunu neydi ama eski motoruna nazaran farklı tepki veriyodu motor... sorun mu var motorumda gibisinden bi mesaj atmış buraya ? :D bilirkişi bir arkadaş da "hayır cross'lar öyledir zaten" diye aydınlatmış arkadaşı... yani en basit örneği işte :)

günün sonunda önemli olan:
1. motor kullanacak olgunlukta olman -> bu yoksa aşağıdakilere hiç bakma
2. Eğitimini iyi alman -> motoru almadan ve aldıktan sonra yapabilirsin... kurslar yardımcı olur sana
3. Aldığın motorun sadece max hızını, 0-100 hızlanmasını, rengini, plakasını DEĞİL karakteristik özelliklerini bilerek kullanmak -> motoru almadan önce yaparsın, internetten bakarsın ya da burda gerçekten uzman tv lik arkadaşlar var (ben dahil değilim yanlış anlaşılmasın) onlara danışabilirsin ya da google var :)
4. Gözünü açık tutup akıllı kullanmak... -> bunu anca motoru aldıktan sonra yavaş yavaş öğrenirsin, adını da TECRÜBE koyarsın :)