PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bianchi motor tamiri



mesutpınar
18 Ekim 2011, 20:30
selam arkadaşlar benim bianchi cosmos morsikletim fazla yokuş çıkmaktan olsa gerek yolda kaldı bende herhalde meraktan olacak kendim tamir etmeye kara verdim yani az çok motordan anlıyoruz .ve derken onu sök bunu sök bir bakmışım motoru tamı ile indirmişim. ve toplamaya sıra geldi aslında anladığım kadarı ilede arızayıda bulamadım benim şimdi bu motoru toparlayıp yerine takmam lazım ve yardım almam lazım bildiğinizbir video veya gerekli açıklama varsa paylaşırmısınız

safakk
18 Ekim 2011, 22:09
bence yakınlardaki bir tamircinin toplaması ve tamir etmesi bu durumda daha iyi olur

ferhatkars
18 Ekim 2011, 23:09
otogardaki berber remzi abiye git o sana yardımcı olur....:)

serkanADH13
19 Ekim 2011, 02:20
sıralarını bılıyorsan pek bı sente yok o motorda,
sanıyorum motor yarı otomatik model olması gerekıyor,
tek sentesı egzantrıkte var,


sıstem bunun gibi,
buna dikkatli bak ve topla,
bu YAMAHA YBR senın motor YARI OTOMATIK fakat sendede şanzuman var bundada,
teori olarak aslında ikiside aynılar,,,
sente açıklamasını dikkatlice oku çünki senteleri ikisininde aynıdır...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/89862-yamaha-ybr-motor-yenileme-full-resimli-motor-yarma.html
takıldığın biyer olursa yardımcı olmaya calısırım...
ve ihtiyacın olan her türlü parcasında,
bana sorarsan hazır açmısken şanzuman dişli gruplarınıda yenıle,
ucuz onlar,
100,,120 liraya gelıyor 1. kalıte gruplar...

mesutpınar
20 Ekim 2011, 01:22
Öncelikle tabii ki çok teşekkür eder Allah razı olsun derim.Motor tek silindir 110 cc cup 2007 model.Çok fazla binmedim aslında.Ama bildiğiniz gibi hava soğutmalı olduğundan sıcakta yokuş yukarı çabuk şişiyor.15 km tırmandıktan sonra stop ettim.2-3 saat sonra çalıştırdığımda(akü olmadığından ayak ile) çalıştı.Fakat içinde bir pul bir yere değiyormuş gibi boğuk bir ses çıkardı ve 15 saniye sonra durdu.Bir kaç kez denedim yine aynı tablo.Daha sonra ayak pedalı zorlanmaya başladı ve sıkışarak aşağı kaydı.45 amper akü bağladım ve marşa bastım.Sadece tık diye ses geldi ama çalışmadı.Elektrik farlara falan gidiyordu.İki tane sigorta var.Biri motorun sağında ince bir kalem gibi biri de koltuğun altında klasik otomobil sigortası gibi.İkiside sağlamdı.Daha sonrada aküyü bağladığımda elektrlk motora gitmedi Önce elektrikten olduğunu düşündüm ve marş motorunu söktüm.Kömürler biraz kısalmıştı galiba.Yaylarını gerdim ve yerine taktım.Karbürotörü söktüğümde benzinin tıkandığını gördüm ve temizledim.Sekman kaynatmıştır diye pistonu söktüm ama kimse bir yere kaynamamış.Ama pistonu söktükten sonra balatadan döndürdüğümde dişliler daha kolay dönmeye başladı.Daha fazla sökmenin anlamı yok kapatıp deniyeyim derken herhalde egzantrik zinciri dişliden çıkarak içerde sıkıştıki bu kez dişliler hiç dönmedi.Aama geriye doğru arka tekerle beraber dişliler dönüyor.Şimdi mecburen dişlileride sökeceğim.Şu an kapakları sökülmüş ama iki yana ayrılması gereken motor gövdesi 4-5 cm birbirinden ayrılmış fakat herhalde yandaki büyük somunları açmadığım için tam ayrılmamış şekilde bekliyor.Bujiyide söküp zımparaladım.İlk kez motor tamiri yapacağım.(yapmaya çalışacağım)Aacaba sorun nerde.Sorunu bulmak için nasıl deneme yapmalıyım.Daha önce motoru bakıma göndermiştim servis özel anahtarla sökülmesi gereken somunları keski ile vurrak açtığından somunlar da haşat olmuş.Başka bir zaman karbüratör üst hortumunu değiştirecektim.Tamirci 5 dk sını ayırıp sökmedi.Sanki adama babasının hayrına sök dedik.Hortumu alacağım yer parçayı sök getir ki aynısından vereyim dedi.Kendim sökmek için tamirciden tornavida istedin surat astı.Birde alçak dağları onlar üretmişler gibi bir havaları var ya öldürüyor insanı.Nede olsa küçük motora biniyoruz ya alt gelir grubundan olduğumuz ortada.Trafiktede aynı sorun; büyük araç yol üstünlüğüne sahipmiş.Acaba başka ülkelerdede böyle kabalıklar varmı.Bizim ülkede mesela bir müdür bisiklete işe gidemez.Motorsiklete binemez.Kusura bakmayın başınızı ağırttım.Arkadaş sağolsun yardımcı olmak için yazmışya falanca ustaya götür.Oda yardımcı olmak için hazır beni bekliyordur.İşte bu sebeplerden motoru kendim toplamak istiyorum.42 yaşındayım. Kötü usta insanı kötü usta yapacak herhalde.Teşekkürler.Yardımınızı bekliyorum.

serkanADH13
20 Ekim 2011, 01:38
keske istanbulda veya istanbul sakarya yolu üzerinde bıyerde olsanda çaylarımızı yudumlarken birlikte toplasaydık motorunu,

o motoru yarmak cok basit,
fakat senınde düşündüğün gibi incelıklerı ve sentesi var,
bir sefer açıldıgını görsen amınım nasıl yapacagını öğrenebılırsın,
fakat şimdi buradan sana ne söylesen yalan olur.
eğer motoru yarmadıysan,
sadece alternatör yani sargının oldugu motorunun sol ayagının geldıgı yerdekı volant'ı ve marş rublesını söktükten sonra orada çorba tas'ı nın ağzı buyuklugunde kapar var,
ve egzantrık zıncırı o kapagın arkasından gecıyor,
sanıyorum sen ya gergıyı dağıttın yada gergı parcalarına zarar verdın,
motoru yarmadan hallolabılecek sorun yanı,,,