PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletimi satsam mı satsam kaç para eder sizce haksızlık yapmayalım.



mstfatmc
15 Ekim 2011, 10:27
Arkadaşlar büyük bir hevesle ybr esd almıştım birkaç ay evvel. Malum kış geldi pek motosiklet kullanamıyoruz.

Şimdi kafamda birkaç soru var sizlerle paylaşıp fikirlerinizi almak istedim. Şimdi motosikletimi satayım Mart Nisan gibi Bir GT250R mı alayım diyorum
Yada şuanda kullandığım ybr yi 15.000 km de satın aldığım için gidip 0 km bir ybr alayım diyorum. Benim yerimde olsanız ne yapardınız.
Tam olarak ustalaşmadığım için kışın motorumu kullanmayacağım 6 ay boşuna yatsın istemiyorum.

Bu arada fiyat belirlemeniz için Motorum 17300 km civarında sorunsuz koruma demirli elcik ve tankpad taktırılmış Kappa K35 (ledli) çantası bulunuyor.

Vereceğiniz cevaplara göre ilan açabilirim. Tabiki öncelik MT ci arkadaşlarda olacak :)

fat280
15 Ekim 2011, 10:33
abi bir cümlende bunu satıp sıfır bir ybr alayım demişsin yeni model değil mi sendeki 15-17 bin km ybr için çerez demek seni sıkıntıya sokmaz bence kullanmaya devam et derim haa motorda birşey varsa onu bilemem

mstfatmc
15 Ekim 2011, 10:38
Şuana kadar bir sıkıntısı olmadı ama bakımlarını serviste yaptırmadıkları için (15.000 km ye kadar ) garanti dışı hem ilk vitesli motorum acemiliğimi attım üzerinde o yüzden sıfır olabilir diye düşünüyorum. Hem seneye 2012 modeller çıkınca fiyatlar iyice dip yapmadan satıym mı diye düşünüyorum. Ayrıca üzerine para koyup GT250r almayı aklımın bir kenarına yazdım hani.

Atahualpa
15 Ekim 2011, 10:48
Bir kaç ay da acemiliği attım zannediyorsanız alacağınız çok yol var demektir daha. Dursun o dursun. Bir sezonu daha çıkarın şöyle 15-20.000 yapın o motorla akabinde büyütürsünüz.

mstfatmc
15 Ekim 2011, 10:56
Şuan zaten 17.000 km civarında aslında sıfır ybr almaya niyetlenmiştim alamamıştım belki bu nedenle satmayı düşünüyorum içimde kalmıştı.

mehmet tufan
15 Ekim 2011, 10:57
ybr için 20 bin kilometre daha yeni pistonların alışıp performansı oturmuş olması demek diyebiliriz sanırım.
satma bende.
yok rodajdı yok kronik sorun çıkarcakmı yok şu bu uğraşırsın

mstfatmc
15 Ekim 2011, 11:00
ybr için 20 bin kilometre daha yeni pistonların alışıp performansı oturmuş olması demek diyebiliriz sanırım.
satma bende.
yok rodajdı yok kronik sorun çıkarcakmı yok şu bu uğraşırsın
Demek ki insanın mondiali 10 binde hurda olunca 17.000 km leri görünce korkuyo :) Tşk ederim

Atahualpa
15 Ekim 2011, 11:03
Şuan zaten 17.000 km civarında aslında sıfır ybr almaya niyetlenmiştim alamamıştım belki bu nedenle satmayı düşünüyorum içimde kalmıştı.

Motorun kmsi değil, sizin onun üzerinde yapman gereken km den bahsediyorum ben size. 17.000 km motor bakımları aksatılmamışsa hiç bir şeydir. Lütfen bırakın bu şehir efsanelerini.

fat280
15 Ekim 2011, 11:08
bence abi sen biraz daha sürmeye devam et bunu ve iyice tecrübe kazandıktan sonra satıp 250 cc lik gt250 ni alabilirsin dediğimiz gibi ybr için 17 bin km çerez daha yeni yeni motor kendine geliyor demek asıl bu km den sonra zevkini almaya başlarsın

mstfatmc
15 Ekim 2011, 11:09
Motorun kmsi değil, sizin onun üzerinde yapman gereken km den bahsediyorum ben size. 17.000 km motor bakımları aksatılmamışsa hiç bir şeydir. Lütfen bırakın bu şehir efsanelerini.

Yeni başlayanlara bile tavsiye edilen gt250 ye geçmek için binlerce km yol yapmaya gerek yok diye düşünüyorum.Öyle olsa ilk motoru olacaklara tavsiye edilmezdi heralde yada yanlış mı yapılıyor acaba ?

Ayrıca 250 cc ye geçmek sadece bir ihtimal olmasına rağmen bu tavrınızı anlayamadım.

Atahualpa
15 Ekim 2011, 11:19
Yeni başlayanlara bile tavsiye edilen gt250 ye geçmek için binlerce km yol yapmaya gerek yok diye düşünüyorum.Öyle olsa ilk motoru olacaklara tavsiye edilmezdi heralde yada yanlış mı yapılıyor acaba ?

Ayrıca 250 cc ye geçmek sadece bir ihtimal olmasına rağmen bu tavrınızı anlayamadım.

Bir kaç aylık tecrübe ile 12.000 devir çeviren 30hp lik bir motosikleti acemiler için ben uygun bulmuyorum. Ki her ne kadar acemi olmadığınızı iddia etseniz de ilk vitesli motosikletinizi 2-3 ay kullanmakla acemiliğinizi atmış olmazsınız. Tabi dediğim gibi bu benim şahsi fikrim. Biraz daha bunu kullanmanız sizin için daha hayırlı olacaktır bence.

mstfatmc
15 Ekim 2011, 11:22
Bir kaç aylık tecrübe ile 12.000 devir çeviren 30hp lik bir motosikleti acemiler için ben uygun bulmuyorum. Ki her ne kadar acemi olmadığınızı iddia etseniz de ilk vitesli motosikletinizi 2-3 ay kullanmakla acemiliğinizi atmış olmazsınız. Tabi dediğim gibi bu benim şahsi fikrim. Biraz daha bunu kullanmanız sizin için daha hayırlı olacaktır bence.

Acemi değilim diye bir şey söylemedim. Evet ben bir acemiyim.yalnız anlamadığım İlk motorumu alıcağım diyen arkadaşlara GT250r tavsiye ediliyor madem bu makıneler tehlıkelı neden tavsiye ediliyor.

mehmet tufan
15 Ekim 2011, 11:25
benim 250 cc 17 beygirlik bir cruiser im var.
inanın o dile gelmeyen 17 hp 6 7 bin devire geldiğinde bir canavara dönüşüyor.
bazen trafikte sıkıştığımda heleki birşeyede uyuz olmuşsam direk motorun ruh halina yansıyor.
250 cc 135 kg lik motoru ki benim kilom 136 189 luk sporcu bir tabiri caizse hayvan olarak zapt edemiyorum.
düşününki 30 beygir bir canavarı zaptetmeyi.

saygılar hörmetler

Atahualpa
15 Ekim 2011, 11:26
Onu tavsiye eden arkadaşlara soracaksınız, 600cc lik makineler tavsiye edildiğini de gördük bu forumda. 250cc makine başlangıçta kullanılabilir , ancak 250cc var 250cc var değil mi ? Yanlış anlamayın ben sizi düşündüğüm için yazıyorum bunları.

Dipnot: Tehlikeli olan motosikletler değil, sürücülerdir :)

mstfatmc
15 Ekim 2011, 11:29
benim 250 cc 17 beygirlik bir cruiser im var.
inanın o dile gelmeyen 17 hp 6 7 bin devire geldiğinde bir canavara dönüşüyor.
bazen trafikte sıkıştığımda heleki birşeyede uyuz olmuşsam direk motorun ruh halina yansıyor.
250 cc 135 kg lik motoru ki benim kilom 136 189 luk sporcu bir tabiri caizse hayvan olarak zapt edemiyorum.
düşününki 30 beygir bir canavarı zaptetmeyi.

saygılar hörmetler

Eğitim Şart :)

---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:26 ----------


Onu tavsiye eden arkadaşlara soracaksınız, 600cc lik makineler tavsiye edildiğini de gördük bu forumda. 250cc makine başlangıçta kullanılabilir , ancak 250cc var 250cc var değil mi ? Yanlış anlamayın ben sizi düşündüğüm için yazıyorum bunları.
Yanlış anlaşılacak birşey yok burada estağfirullah Aksine çok yardımcı oldunuz. Teşekkür ederim.

gti_king
15 Ekim 2011, 11:35
İşte şu anlaşılmıyor, herkesin apayrı bir egosu var. Siz daha bir kaç bin kilometre yapmışsınız motosikletinizle, hemen sınıf atlamak istiyorsunuz. İlk aldığım motor DT 125'i 2 sene bilfiil her gün kullandım, ardından aldığım motor yine bir DT125 idi, sonrasında KLR 250 aldım, en büyük motor olarak XT 350 almıştım ki o 30 beygirdi fakat asla bir GT250R gibi gitmezdi, enduroydu. Ben 20 senedir en fazla 350'lik motosiklete sahip olmuşum, sizler ise 2 ay sonra büyütmek istiyorsunuz.

Bakın, YBR ile GT250'den çok daha rahatsınız, bu aklınızda olsun. Davulun sesi uzaktan hoş gelir, siz tipine bakıp beğeniyorsunuz fakat bir de o rahatsız pozisyonda oturanları düşünün. O pozisyonda dikkatinizi toplayıp trafiği çok iyi kollamanız gerekir, bu da tecrübeyle olacaktır ancak. YBR'de tek düşündüğünüz trafik, etrafı kolaçan etmek. Çünkü oturuş pozisyonu rahat, motor sakin gidiyor, hiç bir sıkıntısı yok. Dolayısıyla siz de tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz. Siz bu motorla en az bir 30.000 daha devirmelisiniz ki büyütebilesiniz motosikletinizi. O zaman trafiği daha iyi tanıyan, yolda yağ gibi akan bir motorcu olacaksınız. Fakat şimdi geçerseniz, ya da şimdi değil 6 ay sonra, bahsettiğim bu tecrübe düzeyinde geçerseniz hiç rahat edemeyeceksiniz.

Elbet binin büyük grenajlı motosikletlere, binin büyük hacimli ve kuvvetli motosikletlere fakat hepsinin zamanı var güzel kardeşim.Sen ne zaman ki tecrübe edinir her şeyi daha rahat yaparsın, o zaman bu meretten çok daha fazla keyif alacaksın, emin ol.

Umarım doğru kararı verirsin, umarım sorun yaşamazsın.
Ha, bu arada, sıfır YBR'yi aklından çıkar, altında zaten sıfırı var.

mstfatmc
15 Ekim 2011, 11:43
Teşekkürler yardımlarınız için.

F54
15 Ekim 2011, 11:54
arkadaşım bence 250cc geçme nedeni ise nerdeyse ybr den 3kat daha güçlü ee bu ne demek onu zapt etmek için 3 kat çaba dikkat ve tecrübe lazım hem 17000 deki ybr için birşey değildir ben de 2. el aldım 15000 km daha sıfır gibi 2008 model olmasına rağmen oldukça düzgün bi görüntüye sahip o yüzden uzun süre gezmek niyetim var saat gibi maşallah sende satmasan ii olur sıfır alsan ne olacak sadece depo krenaj ları için bi dünya para vermeye gerek yok :cat:

Sinan Aksu
15 Ekim 2011, 11:59
Önümüzdeki yılda motorunuz 6 ay yatacak.
O zaman da motorum yatmasın diye satacakmısınız yine?

Yada şöyle sorayım.

Sizin motoru satma amacınız büyütmekmi?
Yoksa 6 ay yatmasını istemediğiniz içinmi?

Çünkü ben gerçek niyetinizi anlamadım henüz.

mstfatmc
15 Ekim 2011, 12:37
Hem 6 ay yatsın istemiyorum hemde değerini kaybetmeden yenisini alayım diyorum

ozrace
15 Ekim 2011, 13:13
zaten ybr kullanıyosun zamanla sana küçük gelecek birdaha bulaşmadan 250 cc ye geç derim...

Sinan Aksu
15 Ekim 2011, 13:50
Hem 6 ay yatsın istemiyorum hemde değerini kaybetmeden yenisini alayım diyorum

Şuan kullandığınız motor piyasada peynir ekmek gibi satılan, ve kolay kolay değer kaybeden bi motor değil.
Kaybetmiş olsa bile sizi rahatsız edecek derecede bi değer kaybı olmayacaktir.

Ayrıca bu mantıkla önümüzdeki yılda motorunuzu yenilemeniz gerekecek.
Çünkü o zamanda 6 ay motoru yatıracaksınız.
Buda size ekstra masraf demek.

Saygılar..

ufuk-*-
15 Ekim 2011, 13:56
150 likten 250 liğe geçmek için 30000 km kullanmak gerek diyen arkadaşa helal olsun diyorum öncelikle.nasıl bir matematik sonucu bu fikre vardı merak ettim.neden 10000, 15000 değilde 30000?
motosikletin gücünden daha önemli olan şey sürücüsünün aklının kapasitesidir.ki bahsi geçen motor 250 lik ve 30 bg lik bir motor ne garip yorumlar yapıyorsunuz.adam kullanıyor 2500 km dir ve bu 250 lik bir motor için yeterli fazlasıyla.çeyrek gazla kalkınca 4 sn de 100 e çıkıyo sanki alet yorumlara bak ya.
hocam bence aynı motorun sıfırını almak istiyorsan kullandığın motordan memnunsun demektir.sıfırını alınca birkaç hafta keyifle kullanacaksın sonra yine şimdi duyduğun hislerle kullanacaksın motoru.hyo yu seçersende sürüş pozisyonu gereği uzun km ler biraz yorucu olabilir.bir de illaki ilk birkaç gün motora alışma sürecinde eski motordaki kadar rahat olamayabilirsin.

teocan94
15 Ekim 2011, 14:14
Dostum Eğer Kendine Güveniyorsan 250 cc ye Geçiş Yap Derim Ben. gt250r ın Kullanımı da Zordur Haberin Olsun. Youtube da Altın Elbiseli adamın İncelemesini İzleyebilirsin Motor Acemiler İçin Oldukça Asi. Ben Sana Honda CBR 205 R'yi Tavsiye Ederim. Honda Bu Kalite Bu ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-G8-QscNwlc
23. Dakikadan Sonra GT250 Geliyor ;)

mstfatmc
15 Ekim 2011, 14:20
Arkadaşlar aslında amacım transalp fazer tarzında motorlar kullanmak ama bunlar hem cok pahalı hem tecrübe gerektiriyor hemde cc yüksek malum ülkemizde doğru dürüst 250cc olmadıgı için seçecek pek birşey kalmıyor.(Geçiş yapmak ve tecrübe kazanmak için)
Bence hyo ların tutulma nedenlerınden bırısıde pıyasada 250cc bulunmaması.

orkunn
15 Ekim 2011, 15:02
Su acemılık kavramı cok genıs bence ınsanın kabılıyetıne baglı olsa gerek benım ılk motorum cruıser 50hp ve rahatlıkla kullanabılıyorum ılk alıstırmalarım sadece abımın cbr250de oldu ılk vıtes alıstırmalarım yanı ve hemen ardından kendı motorumu aldım su anda hıc bı acemılıkte cekmıyorum onun ıcın hyo tercıh edebılırsın bence

Atahualpa
15 Ekim 2011, 18:18
Su acemılık kavramı cok genıs bence ınsanın kabılıyetıne baglı olsa gerek benım ılk motorum cruıser 50hp ve rahatlıkla kullanabılıyorum ılk alıstırmalarım sadece abımın cbr250de oldu ılk vıtes alıstırmalarım yanı ve hemen ardından kendı motorumu aldım su anda hıc bı acemılıkte cekmıyorum onun ıcın hyo tercıh edebılırsın bence

Senin motosikletin ile Hyonun Hp/kg oranını bir yapsana bana.. Senin motorun 7bin devir çevirir. Hyo 12 Bin. Senin motorunun yere basma alanı geniştir hyonun dar. Senin motorunun gidon turu ile hyonun gidon turu arasında dağlar kadar fark vardır. Senin motorun ile tank slapper a girme ihtimalin sıfırdır, hyo da bir vites hatasına bakar. Senin 50Hp lik Cruiser ini ağırlığını dengeleyebilen herkes kullanabilir. Ama 30 hp lik bir ss i herkes kullanamaz. İnsanlara önerilerde bulunurlarken kanlarına girme ihtimalini de hiç bir zaman aklınızdan çıkarmayın. Size bir abi tavsiyesi