PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Plaka kapatıp ogs den kaçak geçenlere kötü haber



Sayfa : [1] 2

kim
14 Ekim 2011, 02:06
Daha önce de bu konu hakkında yorumda bulunmuştum plakasını kapatıp ,ogs den kaçak geçenler hakkında,çeşitli görüşler gelmişti,bugün boğaziçi köprüsünden geçerken tam gişelerin çıkışında 2 motorlu polis gördüm ,dikkatlice baktıklarını görünce duruduracaklarını sanıp yavaşladım zaten gişeden çıkıyordum süratim yoktu
devam der gibi tebessüm ettiki ,diğeri fişek gibi bir çıkış yaptı bir kurye motorun peşine takıldı ilerde baktımki arkadaşın plakası kapalı kaçak geçiş yapmış,dönüşde öğrendiğime göre artık trafik gişelerde bu uygulamayı sık sık yapıyormuş ve yapıcakmış,inanın çok memnun oldum,kendimi enayi gibi hissetmekten kurtuldum.

Durumu özetlersek

Köprüde uygulama sürekli arkadaşlar ve soteye yatıp hazırda bekliyorlar,OGS kaçaklarına duyurulur.

aparat
14 Ekim 2011, 02:26
bu uygulama epey zamandır var siz yeni farketmişsiniz :) kendinizi enayi gibi hissetmenize gerek yok bu ülkede Motosiklet gişe geçişlerinde normal bir araçla aynı ücreti ödediği sürece zaten enayi yerine koyuluyoruz ....

kim
14 Ekim 2011, 02:32
bu uygulama epey zamandır var siz yeni farketmişsiniz :) kendinizi enayi gibi hissetmenize gerek yok bu ülkede Motosiklet gişe geçişlerinde normal bir araçla aynı ücreti ödediği sürece zaten enayi yerine koyuluyoruz ....

Olduğunu biliyorum önceleri sadece yukardan bir emir geldiğinde uygulanıyordu,uygulama sabitleniyor fark bu,elbette benimde hoşuma gitmiyor ama kuralsa ve mecbursak , herkes mecbur olmalı sadece ben değil değilmi ?

erimozel
14 Ekim 2011, 08:33
keşke motorcularin üye oldugu bir dernek aslinda bu parayi almalarinn yasal olmadigini ilan etse ve hepimiz birlik olup illegal ve para odemeden gecsek. Ek bilgi: hayatimda hiç kaçak geçiş yapmadım

excavatus
14 Ekim 2011, 09:23
keşke motorcularin üye oldugu bir dernek aslinda bu parayi almalarinn yasal olmadigini ilan etse ve hepimiz birlik olup illegal ve para odemeden gecsek. Ek bilgi: hayatimda hiç kaçak geçiş yapmadım

Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..

ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.

Grhn
14 Ekim 2011, 10:05
Köprülerden para alınmasının ülkemin en saçma uygulaması olduğunu düşünüyorum. Kimi arkadaşlar hukuki olduğundan dem vurmuşlar. Bir uygulamanın hukuki olması adil olduğu anlamına gelmez. Kırmuzu ışıkta geçene 15 yıl hapis dense bu hukuki olur ama adil olabilirmi? Hükümetler kalkıp her yolu ücretli yaptık dese bu da hukuka uygun olur ama adil olmaz. İstanbulda insanların başka alternatif kullanabilecekleri bir yolmu var karşıya geçmek için. Otoyolların olduğu yerlerde devlet yollarıda var. İsteyen paralı, isteyen açık yoldan gidiyor. İstanbulda alternatif olarak DEVLET YOLU KÖPRÜSÜ varda insanlar kullanmıyor mu? Devlet idarecilerinin görevleri vatandaşın sırtına binmek değil, refahlarını sağlamak için gerekli tedbirleri almaktır. Bu nedenle köprüler BEDAVA OLMAK ZORUNDADIR... (İstanbul'da yaşamıyorum, geldiğim zamanlardada köprü parası vermem gerekmedi)

daparadoks
14 Ekim 2011, 10:09
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..

ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.

Motosikl sınıfı KGS kartının indirimli olma sebebi OGS alamadığımız için araçların OGS'si ile aynı fiyata gelmesidir. Yoksa bir otomobil ile aynı ücreti ödüyoruz ama OGSli otomobil ile.

excavatus
14 Ekim 2011, 10:29
Motosikl sınıfı KGS kartının indirimli olma sebebi OGS alamadığımız için araçların OGS'si ile aynı fiyata gelmesidir. Yoksa bir otomobil ile aynı ücreti ödüyoruz ama OGSli otomobil ile.

Hah bak bu noktada katılırım sonuna kadar.
Bilgi eksikliğim varmış. haklısın. OGS'li otomobil ile motosikletin aynı olması adaletsizlik.

ancak bir yukarda yazan mesaja katılamıyorum üzülerek. Orası yol değil. yatırımı ve bakımı çok maliyetli olan bir köprü.
Köprünün alternatifi deniz yoludur. O da paralı. Ufak tefek köprüler hariç, dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde bu tarz büyük ve modern köprüleri bedavaya geçemezsiniz.
Bedava gözükenler bile (yanlış hatırlamıyorsam Golden Gate bedava - çok oldu oraları göreli),
Köprüyü hiç kullanmasan bile, San Fransisco'da yaşıyor olduğun için belediye senden o köprünün bakım vs masraflarını alıyor vergilerin içinde.. tabi sistem bambaşka, detayları hatırlamıyorum.

Özet olarak şunu eklemek isterim yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için.

Ben şu anda yapılan doğrudur demiyorum kesinlikle. Fiyatlar belki 10kr seviyesine inmeli.. orasını bilemem. Şu anda çok yüksektir vs dir.. adaletsizdir.
Hepsi ap ayrı konular. Benim demek istediğim tek şey. Bedava olmasını istemek yanlış. Çünkü o bir hizmet ve pahalı ve masraflı bir hizmet. Aynı otoyollar gibi.
Çocukluğumda İzmitten istanbula 1.5 saatte giderdik ve trafik diye bir şey de yoktu.
Ama şimdi topukladın mı 40 dakkada istanbuldasın (trafiğe yakalanmazsan) - bu hizmetin de bir bedeli olmalıdır normal olarak...

Evet devlet her türlü hizmeti getirmek zorunda, devlet vatandaşını durmadan daha yüksek bir refah seviyesine nasıl taşırım onu düşünmek zorunda.
Ancak her hizmet bedavaya sağlanamaz. Gelişmişlik seviyesi bizden kat be kat üstün olan pek çok ülke gördüm işim dolayısıyla. Uzun süreler kaldım yaşadım.
Devletin hemen hemen her hizmeti, ama her hizmeti paralı. Vatandaş gak dese para alıyor, guk dese para alıyor.
Ha hemen çıkıp da gelir dağılımı, ülkelerin parası falan diye girmeyin. evet bizim o kadar paramız yok.
Avustralya devleti vatandaşın cebinden aylık olarak maaşının %2'sini bizimkisi %20'sini alıyorsa,
bu sistemin hatalı olduğunu göstermez. Uygulama hataları sistemin yanlış olduğunun kanıtı değildir.
Sistemin suistimal edildiğinin göstergesidir. Adam gibi bir ülkede, devlet vatandaştan 1 alıp karşılığında 2 veya 3 verirken,
bizde 5 alıp karşılığında 0,1 veriyor... (dur büyük yazayım) TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ, VATANDAŞINDAN ALDIĞININ KARŞILIĞINI VERMİYOR...
Ama devlet ve hükümet ayrımını iyi yapalım lütfen.

Ülkemizdeki Devlet kurumlarının hepsi hükümetin alt kolları haline getirildiği için,
şu anda yapılan tüm uygulamalar, hükümetin uygulamalarıdır.

Pek çok gelişmiş ülkenin yanı sıra, pek çok az gelişmiş hatta hiç gelişmemiş ülke de gördüm.
Genelde devlet bana baksın devlet herşeyi beleşe yapsın mantığı bu ülkelerde var olan bir şey...

Chronix
14 Ekim 2011, 10:31
Ben kapatmıyorum sorun yok o zaman

erimozel
14 Ekim 2011, 10:35
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..

ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.
Bunu söylememin sebebi şudur: Eğer devlet bir yol yapıyorsa ve BUNUN ALTERNATİFİ DE VARSA (ki istanbulda iki adet köprü var) bu yollardan en az birini ücretsiz yapmak zorundadır. Uluslararası hukukta bu böyledir. Yani vatandaşı kaz gibi yolmak amaçlı deli dumrul misali iki köprüyü de paralı yapmak açık olarak bir suçtur.

zeda3000
14 Ekim 2011, 10:41
Yahu %117 OTV odenen bır ulkede otomobıl kadar kopru gecis ucreti odemeniz bence mucize .

Bir kac kez kuryelerin normal motorlularin pesine takilip KGS acilinca onlarin yerine hizla gectigini duymustum. Kacak gecis tamamen bir hirsizlik ve polis dogru olani yapiyor. Ama umarim kestigi ceza hem ehliyette puan hemde maddi olarak yuklu bir kulfet getiriyordur. Yoksa bu milletin hic bir sey umrunda degil.

Uğur Bilgili
14 Ekim 2011, 10:50
Yahu %117 OTV odenen bır ulkede otomobıl kadar kopru gecis ucreti odemeniz bence mucize .

Bir kac kez kuryelerin normal motorlularin pesine takilip KGS acilinca onlarin yerine hizla gectigini duymustum. Kacak gecis tamamen bir hirsizlik ve polis dogru olani yapiyor. Ama umarim kestigi ceza hem ehliyette puan hemde maddi olarak yuklu bir kulfet getiriyordur. Yoksa bu milletin hic bir sey umrunda degil.

KGS şeridi açılınca başka motorcu benim yerime geçmişti maalesef :( O zamanlar yeni almıştım motosikletimi acemiydim, trafikte peşinden gitmeye trafikte cesaret edememiştim.

aparat
14 Ekim 2011, 11:17
Niye para ödemeden geçsek? tamam bir araba ile aynı parayı ödemek mantıklı değil,
zaten motosikletlere özel KGS kartı ile motosikletlere özel fiyatlardan geçiyoruz..

ama köprü ve otoyollardan para almalarının yasal olmadığını neye göre söylüyorsun merak ediyorum.

Motosiklete özel bir tarife yok yaklaşık bundan 2 sene önce kaldırıldı motosiklet ve normal araç aynı tarifeden geçiyor :pr:

krd
14 Ekim 2011, 11:39
dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde bu tarz büyük ve modern köprüleri bedavaya geçemezsiniz.

New York ta Verrazano-Narrows köprüsünden araç geçişi $13.

htmetin
14 Ekim 2011, 12:17
New York ta Verrazano-Narrows köprüsünden araç geçişi $13.

Halbuki Boğaziçi köprüsünden biraz büyük ve FSM köprüsünden biraz küçük.. Ama Ülkemizle kıyaslarsak 13x1,7=23 TL gibi bir para ediyor. Şimdi burada Gayrisafimillihasıla devreye giriyor:) o 13 dolar ABD'li vatandaşa dokunmuyor. Çünkü biliyor ödediği her ücret, onu ödememesi halinde saçma sapan VERGİLERLE elinden alınmayacağını.

poyraz
14 Ekim 2011, 12:17
köprü 1973 te trafiğe açıldığında,10 yılda amorti olduktan sonra ücretsiz geçiş vaadedilmişti.Ne yazıkki 1 yılda amorti oldu.Bu kadar karlı bir müessesyi bedava yapmak,söz verenlerin dahi işine gelmedi.
Brakın ücretsiz geçişi,her fırsatta zam yapıldı.
Bir çoğunuz belki de doğmamıştı ama ben dün gibi hatırlarım..

BBelt
14 Ekim 2011, 12:32
Devleti neden bir ticari işletme gibi görüyorsunuz arkadaşlar? Devlet vatandaşlarına hizmet etmek için var olan bir kurumdur, kar etmek için değil. Vergi sistemini düzenli ve adil bir şekilde işleten ve harcamaları ile ilgili de şeffaflığı esas alabilen bir devletimiz olsa ne köprüde para öderiz ne de artık insani olma sınırını dahi aşmış dolaylı vergilerle karşılaşırız.

orkunn
14 Ekim 2011, 13:07
Amerıka avruoa gıbı yerlerde koprunun malıyet parası cıktıktan sonra gecısler ucretsız olurken ulkemde kazandıgımız uc bes paranında devlete gıtmesı hıcte enteresan degıl arkadaslar bence, zaten her koldan kol gıbı vergılerımızı pasa pasa odemıyomuyuz

zeda3000
14 Ekim 2011, 13:07
Devleti neden bir ticari işletme gibi görüyorsunuz arkadaşlar? Devlet vatandaşlarına hizmet etmek için var olan bir kurumdur, kar etmek için değil. Vergi sistemini düzenli ve adil bir şekilde işleten ve harcamaları ile ilgili de şeffaflığı esas alabilen bir devletimiz olsa ne köprüde para öderiz ne de artık insani olma sınırını dahi aşmış dolaylı vergilerle karşılaşırız.

O sistem dogru ama Turkiyede mumkun degil bunun suclusu vatandas kadar devletin ta kendiside . Devlet vergi toplama duzenini bir turlu duzene oturtamadi , diger yandan yol kopru metro yapacam diye para bulma cabasinda. En kolayi vatandasa bindirmek oldugundan OTV yi yaratti arkasindan da her seye delice vergiler oturttu. Ama halen sanayinin pesinde vergi icin kosmadi.

Devlet resmen kendi kuyrugunu kovaliyor bu sistemde. Her ac kaldiginda vergileri agirlastiriyor , insanlar daha cok vergi kaciriyor yasamak icin. Bu mantik kimseyi bu ulkeye vergi vermeye tesvik edemez. Su anda Turkiyenin uyguladigi sisteme gore vergi verip yasamak tek kelime ile IMKANSIZ!! Devlet resmen seni tesvik ediyor kendi eli ile git vergi kacir yoksa gebereceksin diye.

800 TL sabit bir maas var ama OTV ler ile bu adamin tum parasi vergiye gidiyor.

Amerikada vergi oranlari o kadar minimal ki , kimse kacirmaya tessebus etmiyor bile. Ama bir tum ulkeye baktiginizda surumden gelen oyle bir vergi akisi varki, devlet 1000 sanayiciden 1 inde vergi kacirma islemine denk geliyor belki. Burda 1000 sanayicinin 999 u her sekilde vergiden yirtma pesinde.

Daha da rezaleti Avrupada tek ulkeyiz Ithalatta KDV ve vergileri pesinen odeyen. Devlet resmen vatandasin malina mafya babasi gibi el koyuyor vergilerini daha o mali satmadan ode, yoksa malini vermem diyor. Avrupada kimse malini gumrukten cekmek icin vergi filan verdigi yok. O mali satinca oduyor KDV sini. Bu kadar agir bir sistem ile ben bu devletin vatandasindan dogru bir vergi alabilecegine inanmiyorum,

The Dude
14 Ekim 2011, 13:17
hukukun olmadığı bir ülkede bir konunun hukuki olup olmadığından ziyade etik olup olmadığı konusu tartışılmalıdır.
bu da örnek gösterilecek ülkelerin iyi seçilmesi ile olur.
amerikadaki bir köprünün geçiş ücretisi kerteriz alırsanız şunu sorayım kaç senedir o köprünün geçiş ücreti aynıdır ?
ortalama ücret ne kadardır ?

daha dün seher vakti yapılan güzelim "düzenlemeleri" bile doğru düzgün okuyamayıp,
üstüne burada sadece vergi ve ücret alınırken akla gelen motosiklet sahibinin "ücretsiz alternatifi " bulunmayan bir hizmet için ücret ödememek, en azından göz nizm ölçülerinde otomobil sahipleri ile aynı ücreti ödememek istememesini "normal" görememek ayrı kabiliyet isteyen konular.

devletin vergi politikalarının genelini az çok okuyunca insanın aklına "haramilik"ten başka kelime gelmiyor.
hak, hukuk felan hikaye,
zaten artık kendini iyice de belli ediyor.

bu memlekette devlet ticari bir kurumdur,
rant ve kâr amacı güder.
bu rantı ve kâr ı da o gün devlete hakim olan siyasi görüşün destekçilerinin kalkınması için kullanır.

BBelt
14 Ekim 2011, 13:31
bu memlekette devlet ticari bir kurumdur,
rant ve kâr amacı güder.
bu rantı ve kâr ı da o gün devlete hakim olan siyasi görüşün destekçilerinin kalkınması için kullanır.

Katılmamak ne mümkün...

Shrieker
14 Ekim 2011, 13:49
bu memlekette devlet ticari bir kurumdur,
rant ve kâr amacı güder.
bu rantı ve kâr ı da o gün devlete hakim olan siyasi görüşün destekçilerinin kalkınması için kullanır.

Acı ve gerçek...

excavatus
14 Ekim 2011, 13:55
Amerıka avruoa gıbı yerlerde koprunun malıyet parası cıktıktan sonra gecısler ucretsız olurken ulkemde kazandıgımız uc bes paranında devlete gıtmesı hıcte enteresan degıl arkadaslar bence, zaten her koldan kol gıbı vergılerımızı pasa pasa odemıyomuyuz

Hocam bi şey soracam. Modern olarak yapılmış... eski ufak tefek köprüleri saymaz isek,
avrupa ve amerikada kaç tane köprüden geçtin para ödemeden.
Nereden baksan, 7 - 8 tane köprüden geçtim hepsinde de para verdim. Birtek demin de yazdığım gibi golden gate'i hatırlamıyorum.

Devlet bir işletmedir. Bi kere bunu kabul edelim. Ancak kar amacı güden bir işletme değildir. Hani bizim pazarlık ederken çok indirim isteyince
satıcının "Amme Hizmeti mi yapıyoruz arkadaşım?" diye sorması bundandır. Devlet amme hizmeti yapan bir işletmedir. ve bazı hizmetler doğaları ve maliyetleri gereği
paralı olmak zorundadır. Evet devlet bir işletmedir. Ancak bizim ülkemizde oluştuğu gibi, TİCARİ BİR KURUM olmamalıdır asla. Amacı para kazanmak değil, en güzel hizmeti en kısa sürede verebilmek olmalıdır. Para kazanmaz ise bu hizmetleri vermek mümkün müdür? (ne olur şu kadar vergi alıyorlar bu kadar vergi alıyorlar diye carlamayın şimdi, genel olarak devlet sisteminden bahsediyorum. Bizdeki Bakkal Ahmet Amca sisteminden bahsetmiyorum)

bir diğer konu, köprü parasını çıkarttı ondan sonra beleş mi yani? yıllık bakım masrafları hakkında birazcık fikriniz var mı?

ama daha önemlisi, lütfen okumadan cevap yazmayınız arkadaşlar. Daha ilk mesajda, motorların geçiş ücretleri hakkında bilgim eksikliği olduğunu kabul edip düzelmişim.
Yazılanı okursak yeni bir şey yazmadan, gereksiz yere bi şeyler yazmış olmayız.

yine söylemek istiyorum, uygulama çok ama çok hatalı, çok adaletsiz olabilir. Ancak bu uygulamanın mantığının yanlış olduğunu göstermez.
Mantık doğrudur, işleyiş yanlıştır.

İki yol yaparsın biri paralı biri parasız olur mantığı ne yazık ki köprülerde işe yaramıyor.
Tamamen maaliyetler ile alakalı.
Evet devlet kar amacı gütmemeli. Ancak devletin herhangi bir kurumu da mümkün olduğunca az zarar etmeli. Ütopik olanı 0 kar 0 zarar olabilmeli.

Yine söylüyorum. Bizdeki uygulamaları ne olursunuz devlet sistemi, devletçilik sistemi ile karıştırmayınız.

Raphae1
14 Ekim 2011, 14:50
köprü 1973 te trafiğe açıldığında,10 yılda amorti olduktan sonra ücretsiz geçiş vaadedilmişti.Ne yazıkki 1 yılda amorti oldu.Bu kadar karlı bir müessesyi bedava yapmak,söz verenlerin dahi işine gelmedi.
Brakın ücretsiz geçişi,her fırsatta zam yapıldı.
Bir çoğunuz belki de doğmamıştı ama ben dün gibi hatırlarım..:cat::cat::cat::cat: Sıcak para güzel geldi tabi. Günde kaç milyon kazanıyor .Tabiri caizse ;Böyle inek sütten kesilir mi? Madem kesmiyorlar en azından düşük ücret yada araba ile otomobil aynı para olmasın.

krd
14 Ekim 2011, 15:42
Halbuki Boğaziçi köprüsünden biraz büyük ve FSM köprüsünden biraz küçük.. Ama Ülkemizle kıyaslarsak 13x1,7=23 TL gibi bir para ediyor. Şimdi burada Gayrisafimillihasıla devreye giriyor:) o 13 dolar ABD'li vatandaşa dokunmuyor. Çünkü biliyor ödediği her ücret, onu ödememesi halinde saçma sapan VERGİLERLE elinden alınmayacağını.


Ortalama abd li vatandaş için hiçte ucuz değil 13 dolara köprüden geçmek. Dokunup dokunmama meselesi ise hiç değil.

Köprü ve otoyolların en zengin ülkelerde bile ücretli olduğunu belirtmek istemiştim.

Felon
14 Ekim 2011, 16:33
Otoban cezamızın olup olmadığına nereden bakıyoduk? geçende plakayı kapattım sanmışım açık kalmışta yazdımı diye bakıcam bazen ötmüyo cihazlar belki şansa yazmamıştır :cherry:

excavatus
14 Ekim 2011, 17:24
Ortalama abd li vatandaş için hiçte ucuz değil 13 dolara köprüden geçmek. Dokunup dokunmama meselesi ise hiç değil.

Köprü ve otoyolların en zengin ülkelerde bile ücretli olduğunu belirtmek istemiştim.

En baştan beri bunu anlatmaya çalışıyordum ben de..
Teşekkür ederim.

zafer61
14 Ekim 2011, 18:19
Köprüden kaçak geçmek tasvip edilmeyecek kadar küçük hesaplar peşinde koşmaktır. Kaçak geçenlerin çoğuda zaten ya ihmalkarlıktan (kgs almak zor geliyo:)) yada macera olsun diye böyle atraksiyonlara giriyorlar 1 2 derken zaten illahi yakalanıyorlar çekirge hesabı :)) resmi geçiş 3tl75krş en küçük ceza erken ödenirse 49 tl varın hesabını siz yapın ceza puanı falan cabası 10 kez kaçak geçsen karın 37lir 50 krş. 10 kerede bunu denemeye kalksan kesin yakalanırsın unutmayın ödediğiniz her krş tüp geçit, alt geçit, üst geçit, tranvay vs. olarak geri dönmekte 375 deyip geçmeyin saygılar

hello_moto
14 Ekim 2011, 18:29
Aslında köprü parası bize dokunuyor. Önce haksız (araba ile motosiklet aynı) sonra hukuksuz (zaten tek bir yol var) deniliyor tartışılıyor.
Bir de ekonmik boyutu var. Devletin o köprüden kazandığı para ne kadar ? Bu parayı kazanmak için harcadığı kendi emeği ve halkın emeği ne kadar ?
OGS / KGS istemlerine yaptığı yatırım onların bakımı vs. (Köprü geliri yıllık yaklaşık 200 milyon TL civarında imiş.) Oradan geçmek için trafik sıkışıklığında harcanan benzin bence daha fazladır. Ama devletin değil halkın cebinden çıkar.


(ABD de, New York da Staten Adası ile New York şehri arasında çalışan gemiler ücretsiz... çalıştırma maliyeti çok daha yüksek... ama pratik. O gemilerden alına para daha büyük masraf (gişecisi, kuyruğu, temizliği, bileti vs.) gerektirdiğinden hiç alınmıyor.

Yani her yönden örnekler arttırılabilir. Köprü teşvik için motosikletlere ücretsiz yapılabilir. Önemli olan sesinizi duyurmanız.

Ama hiçbirşey, plakanızı kapatmanızı haklı göstermez.

Kazasız belasız sürüşler. Dikkatli olalım.

babaçi
14 Ekim 2011, 19:24
bu uygulama epey zamandır var siz yeni farketmişsiniz :) kendinizi enayi gibi hissetmenize gerek yok bu ülkede Motosiklet gişe geçişlerinde normal bir araçla aynı ücreti ödediği sürece zaten enayi yerine koyuluyoruz ....

Eminmisin uygulamanın olduğuna gözünle gördün mü?:queen:

İHTİYAR
14 Ekim 2011, 20:54
Ben artık bilmem kaç göbek İstanbullu değilim, O güzel şehri tamda vaktinde güzelken, 30 sene önce terk ettim.

İzmir'de yaşamaktan mutluyum.

Bir garip milletiz refahta nimette mutlulukta huzurda buluşmak yerine zulümde sıkıntıda fakirlikte buluşmaya bayılıyoruz.

A BE SEVGİLİ KARDEŞLERİM KÖPRÜNÜN OTOYOLUN PARALI OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİNİZ MEMLEKETLERDE BENZİNİN 1 G A L O N U EVET GALONU 1 YAZI İLE B İ R UNITED STATES DOLLAR.

Ülkemde fiyatı 9-10 kat pahalı üstelik ithal edilen ülkelere olan uzaklığı en fazla 2-3 bin km uzaklıkta.

Sizin şimdi o para verip geçtiğiniz köprü 24 ocak kararlarına kadar bedava idi.

Globalizmin kucağına oturma kararını veren büyüklerimiz o tarihte bizim tepkilerimizi dikkate almadı,

İllaki oturacağız dedi, emir büyük yerden geldi milletçe oturduk hayırlı olsun,

Kalbiniz bozulmasın yüreğiniz ferah olsun.

:))))

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

İlk çağlardan bu yana devletlerin kurulma amacı eğitim sağlık güvenlik adalet ve ulaşımın merkezi bir erk eli ile sağlanması gerekliliği idi.

Bu amaçların dışına çıkıldığı an devlet ile mafyanın bir farkı kalmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

Adamın aracı zarar görüyor cevaplar hazır kasko yapsaydın.

Kaza geçiriyor, hastalanıyor sağlık sigortası yapsaydın.

Bu kadar haracı vergiyi mafyaya versen seni sırtında taşır üstelik kaşınan yerini bile kaşır ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

Ooooof of çenem düştü seneler sonra yaşlılıktan olsa gerek.
1 haftadır emeklilik işlemlerimle uğraşıyorum.
Allah sizede nasip etsin.
İyi akşamlar.

zafer61
14 Ekim 2011, 21:04
herşeyi devletten beklemek armut piş ağzıma düş dönemi biteli çok oldu zaten o sistemin mucitleri bile sistem değişikliğine gittiler şu anki dönem hizmet istiyorsan bedelini öde dönemi köprüydü yoldu vs. herhangi bir kamu hizmeti artık bedava olmuyor,çark dönmüyor çarkın dönmesi için itici güç vergidir.
enerji fiyatları evet yüksek hatta en yüksek ülke bunun nedenide herkesce biliniyor birçok sanayi kuruluşunu elinde bulunduran holdingler olsun kobiler olsun hatta yanı başımızdaki bakkal amca olsun vergi kaçırmanın yollarını arıyor buluyorda, fiş almazsan şu kadar olur, kiranı bankaya yatırmaz elden verirsen bu kadar olur vs. vs. vs. uzar gider bunun örnekleri çok devlet doktoruna öğretmenine askerine maaşını kolay dönüşü olan enerji fiyatından çıkartıyor inşaallah insanımızdaki bu kafa yapısı devletten çalmayı ata sporu gören zihniyeti değiştiririz unutmayın ki ahlaksızlık sadece bel altında olan faaliyetler değildir devletten çalmakta ahlaksızlıktır.

Sinan Aksu
14 Ekim 2011, 21:14
herşeyi devletten beklemek armut piş ağzıma düş dönemi biteli çok oldu zaten o sistemin mucitleri bile sistem değişikliğine gittiler şu anki dönem hizmet istiyorsan bedelini öde dönemi köprüydü yoldu vs. herhangi bir kamu hizmeti artık bedava olmuyor,çark dönmüyor çarkın dönmesi için itici güç vergidir.
enerji fiyatları evet yüksek hatta en yüksek ülke bunun nedenide herkesce biliniyor birçok sanayi kuruluşunu elinde bulunduran holdingler olsun kobiler olsun hatta yanı başımızdaki bakkal amca olsun vergi kaçırmanın yollarını arıyor buluyorda, fiş almazsan şu kadar olur, kiranı bankaya yatırmaz elden verirsen bu kadar olur vs. vs. vs. uzar gider bunun örnekleri çok devlet doktoruna öğretmenine askerine maaşını kolay dönüşü olan enerji fiyatından çıkartıyor inşaallah insanımızdaki bu kafa yapısı devletten çalmayı ata sporu gören zihniyeti değiştiririz unutmayın ki ahlaksızlık sadece bel altında olan faaliyetler değildir devletten çalmakta ahlaksızlıktır.

İyi konuşmuşsunda boş konuşmuşsun..
Daha dün Ötv oranlarının zamlanması ile eşzamanlı olarak milletvekillerine bedava uçak bileti ve benzin alınmasına karar verildi.
Bu devlet dediğimiz dangalak halkının çıkarları içinmi? Yoksa kendi çıkarları içinmi var?
Olaya tek pencereden bakarsan sadece görmek istediklerini görürsün.
Hadi sende bu ahlaksızlığa bi kılıf uydur bakalım?

Körün gözüne sokar gibi link vereyim birde sana..

http://haber.mynet.com/milletvekillerine-buyuk-jest-596789-politika/

İHTİYAR
14 Ekim 2011, 21:23
Vergi veren vatandaşın karşılığını devletten beklemesi kadar doğal bir şey yoktur.

Brüt maaşı 2000 Tl olan adamın eline geçen 1200 tl civarı, bu para eline geçer geçmez harcıyor ve aldığı her şeye bir daha kdv ödüyor yaklaşık 250 tl si daha gidiyor ve aslında 1 aylık cambazlığı ve ağzıyla kuş tutma yeteneği karşılığında eline geçen 1000 TL nin altında kalıyor.

Bu kadar paraya yanında 24 saat koruma gezdirirsin bu memlekette hiç düşündünüz mü?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

Devlet kuruluş amacı itibariyle kendisinden çok şey beklenen bir yapıdır,
Devletin yan gelip yatma hakkı yoktur,
24 saat uyanık olmak,
Düşene bir tekme daha daha vurulmasına mani olmak,
Babamızdan bile babacan olmak zorundadır.
Veee en az anamız kadar sevecen olmalıdır.

Yoksa sorarlar adama ne poh yiyon deyiiii.

Kızmayın ne olur bana.

Sizde sorun çaktırmadan kendinize,

Olur mu?

serkanADH13
14 Ekim 2011, 21:42
Köprü Ücreti otobüslere farklı,,,tırlara kamyonlara farklı, otomobillere farklı, MOTOSİKLET'lere otomobiller ile aynı,,
bu nedenden dolayı hiçbir zaman alınan ücretin hakedildiğini düşünmemiş biri olarak,
bu yaşıma kadar sadece 5...10 sefer köprü geçiş ücreti ödedim,,,
Fakat HİÇBİR ZAMAN PLAKA KAPATMAK VEYA KUYRUK ALTINA SAKLAMAK GİBİ bir uygulamaya gitmedim...
Herşeyin Usulü Adabı var,,,

zafer61
14 Ekim 2011, 22:06
daha dün demişsin ertesi gün onun ertesi gün hatta onunda ertesi gün bu tam bir dejavu anlatmak istediğimi sende anlıyosun başkasıda anlıyor ben kmsenin avukatı veyahutta bir siyasi partinin savunucusu değilim devlet dediğin kişilerden ibaret değil sistem bütünüdür örneklendirmek çoktur ben devletten kmlerin çaldığını nasıl çalındığını bunları anlatmak istedim dün ertesi gün onunda ertesi gün zam hep olacak yarında olucak ertesi günde olacak zihniyet önemli olan, adam hacca gidiyor işyeri var tekstilci çalıştırdığı işçinin vergisini devlete ödemiyor ünevirsitede profösör hatta hatta dekan konuşurken dersin ki anayasa kitabı bu adam ama gel görki öldüğü zaman vasiyeti kızım kocandan anlaşmalı boşan devletten maaş al bunun gibi binlerce devlet vatandaşım rahat etsin diye hastahane serbestisi getirmiş istismar yarışması var sezaryen rekoru türkiyede neden devletten çalmak ata sporu bunların hepsini teraziye koyduğun vakit millet vekilinin bedava bileti sayın motorcu kardeşim devede kulak kalır ha ben bunuda tasvip etmiyorum zehir zıkkım olsun ötv yi bende duydum 1600 ss ve üstü üst gelir gurubuna yönelik bir zam 100 bn tl araç alcak vatandaş 125 000 verecek neden demin saydığım delikleri kapatmak için...

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 20:50 ----------


İyi konuşmuşsunda boş konuşmuşsun..
Daha dün Ötv oranlarının zamlanması ile eşzamanlı olarak milletvekillerine bedava uçak bileti ve benzin alınmasına karar verildi.
Bu devlet dediğimiz dangalak halkının çıkarları içinmi? Yoksa kendi çıkarları içinmi var?
Olaya tek pencereden bakarsan sadece görmek istediklerini görürsün.
Hadi sende bu ahlaksızlığa bi kılıf uydur bakalım?

Körün gözüne sokar gibi link vereyim birde sana..

http://haber.mynet.com/milletvekillerine-buyuk-jest-596789-politika/
anlaşmak için linke gerek yoktu ama mademki konuyu linkle renklendirmek istedin buyur birde bunlara bak
http://www.google.com.tr/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=haks%C4%B1z+ayl%C4%B1k+alanlar
http://www.toplumsalhafiza.com/HD41035_sezaryenle-dogumda-rekor-kirildi.html
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/05/03/en-cok-kim-vergi-kaciriyor
http://www.fturka.com/ekonomi-finans-borsa/384889-kimler-ne-kadar-vergi-kacirdi.html

bunlar saymakla bitmez gedik o kadar büyükki....

innovacı
14 Ekim 2011, 22:55
daha dün demişsin ertesi gün onun ertesi gün hatta onunda ertesi gün bu tam bir dejavu anlatmak istediğimi sende anlıyosun başkasıda anlıyor ben kmsenin avukatı veyahutta bir siyasi partinin savunucusu değilim devlet dediğin kişilerden ibaret değil sistem bütünüdür örneklendirmek çoktur ben devletten kmlerin çaldığını nasıl çalındığını bunları anlatmak istedim dün ertesi gün onunda ertesi gün zam hep olacak yarında olucak ertesi günde olacak zihniyet önemli olan, adam hacca gidiyor işyeri var tekstilci çalıştırdığı işçinin vergisini devlete ödemiyor ünevirsitede profösör hatta hatta dekan konuşurken dersin ki anayasa kitabı bu adam ama gel görki öldüğü zaman vasiyeti kızım kocandan anlaşmalı boşan devletten maaş al bunun gibi binlerce devlet vatandaşım rahat etsin diye hastahane serbestisi getirmiş istismar yarışması var sezaryen rekoru türkiyede neden devletten çalmak ata sporu bunların hepsini teraziye koyduğun vakit millet vekilinin bedava bileti sayın motorcu kardeşim devede kulak kalır ha ben bunuda tasvip etmiyorum zehir zıkkım olsun ötv yi bende duydum 1600 ss ve üstü üst gelir gurubuna yönelik bir zam 100 bn tl araç alcak vatandaş 125 000 verecek neden demin saydığım delikleri kapatmak için...

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 20:50 ----------


anlaşmak için linke gerek yoktu ama mademki konuyu linkle renklendirmek istedin buyur birde bunlara bak
http://www.google.com.tr/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=haks%C4%B1z+ayl%C4%B1k+alanlar
http://www.toplumsalhafiza.com/HD41035_sezaryenle-dogumda-rekor-kirildi.html
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/05/03/en-cok-kim-vergi-kaciriyor
http://www.fturka.com/ekonomi-finans-borsa/384889-kimler-ne-kadar-vergi-kacirdi.html

bunlar saymakla bitmez gedik o kadar büyükki....

zafer kardeşim söylediklerinin tamamına katılıyorum.

zafer61
14 Ekim 2011, 23:00
Gerçekleri gören bir gözünüz olmasını taktir ediyorum. Olumlu yorumunuz için teşekkürler.

sarıdev
14 Ekim 2011, 23:03
Köprüden kaçak geçmek tasvip edilmeyecek kadar küçük hesaplar peşinde koşmaktır. Kaçak geçenlerin çoğuda zaten ya ihmalkarlıktan (kgs almak zor geliyo:)) yada macera olsun diye böyle atraksiyonlara giriyorlar 1 2 derken zaten illahi yakalanıyorlar çekirge hesabı :)) resmi geçiş 3tl75krş en küçük ceza erken ödenirse 49 tl varın hesabını siz yapın ceza puanı falan cabası 10 kez kaçak geçsen karın 37lir 50 krş. 10 kerede bunu denemeye kalksan kesin yakalanırsın unutmayın ödediğiniz her krş tüp geçit, alt geçit, üst geçit, tranvay vs. olarak geri dönmekte 375 deyip geçmeyin saygılar

Farzedin Üsküdar'da oturan bir kişinin iş yeri Şişli de motorsikletiyle işe gidip gelmek istiyor motorsikleti 15 krş yakıyor Üsküdar Şişli arası git gel taş çatlasa 20 km bu durumda 3 tl yakıt yakar+3 tl de hergün köprü parası :) Eminim bu durumda olan birçok arkadaşımız vardır.

İHTİYAR
14 Ekim 2011, 23:16
2-3 senede bir İstanbulunuza geliyorum, Avrupadan Asyaya geçişte 2-3 saat kuyruklarda beklediğimi biliyorum.
İki omuzu arasında taşıdığı kemikten kavanozun içinde kimilerinin söğüş kimilerinin salata olarak yediği nesneyi taşıyanlar bilir ki, saatlerce rölantide çalışan araçların yaktığı yakıt ödeyeceği köprü parasını geçer.
Bunu hesap bilmezlikle mi açıklasak yoksa milli servet düşmanlığımı yada vatan hainliği mi?

Çünkü yıllardır bunun izahını yapmayan ilgililer iyi niyetli ve zeka sahibi olamazlar.

Üstelik bu düzenin bu şekilde işleyişine razı olan ve destekleyen vatandaşlarımız izah edilemez bir gaflet içerisindedirler.

Bu akıl dışı sistem Ardahan ilimizdeki bir traktöre Boğaz köprüsünden kaçak geçiş çezası bile kesebilmektedir.

Pesss vallahi pes.

zafer61
14 Ekim 2011, 23:40
Farzedin Üsküdar'da oturan bir kişinin iş yeri Şişli de motorsikletiyle işe gidip gelmek istiyor motorsikleti 15 krş yakıyor Üsküdar Şişli arası git gel taş çatlasa 20 km bu durumda 3 tl yakıt yakar+3 tl de hergün köprü parası :) Eminim bu durumda olan birçok arkadaşımız vardır.
o durumda olan arkadaşlara tavsiyem şişme bot alsınlar kız kulesinin ordan direk karşıya emirgana geçsinler:) bak işte o zaman plakada kapatmazsın yakalanıp cezada yemezsin o krş yakarsınn kendi köprünün sahibi olursun. şaka bir yana metrobüs daha tasarruflu kanun boşluklarından faydalanmaktansa alternatifleri değerlendirmek lazım.

---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

ben izmirinize 1 kez geldim gerçekten çok güzel cıvıl cıvıl hatam varsa düzeltin alsancak konak arasıydı galiba veya karşıyaka konakmıydı tam hatırlamıyorum her neyse sadede geleyim asteğmen bir kardeşimizin yemin törenine geldik tören bitti sahilde güzel bir bara gittik biralama yaptık sonra karşıya geçmek için vapura bindik biz istanbulumuzdan alıştığımız her vapurda birkaç tuvalet olur ama güzel izmirinizinkinde hareket ağmirliği dahil açık tuvalet bulamadım şok şok şok kaos rezalet skandal :) istanbulumuzun yolları olsun köprü trafiği olsun namı diardır çünkü istanbulumuzda her gün 900 araç trafiğe dahil olur ha bir o kadar istanbullumuz pratik ve zekidir ki tuzu kuru olmayan vatandaşımız köprünün hangi saat akıcı olduğunu billir tüm işini ona göre ayarlar gezmeye arasıra istnbula gelenler bilmezler tabiki:) bilseler bile ogs nedir bilmezler çünkü = memleketlerinin semt arası çalışan vapurlarında tuvalet yoktur:) köprü trafiğinde bekleyen araçlarda genelde tek kişi olur onlarda toplu taşıma araçlarını kullanmazlar(metrobüs) lükse düşkündürler hesap kitapları yoktur. istanbulumuza gezmeye gelen bunlarıda bilmezler...

knntpl33
15 Ekim 2011, 00:10
haziranda motorumu yeni almışdım. kgs yok tabi. ilk gişelerde durdum kgs aldım.ikinci gişede eldivenle cebimden çıkartıp okutamadan geçdim. gecenlerde karayollarının internet sitesinde dolşırken dur şu kgsye bi bakayım dedim, ne göreyim 8 lira geciş ücreti 80 lira faiz olmuşmu sana 88 lira. ta a.k. dedim.daha ödemedim nere ödeniyor bu bilen varmı karayollarının gişelerinemi yoksa bankalara falanmı

zafer61
15 Ekim 2011, 00:30
o sayfada cezanın bir kodu olmalı yoksa bile motor sizin adınıza ise tc kmlik numarasından ptt de yatırabilirsin saygılar

knntpl33
15 Ekim 2011, 00:43
o sayfada cezanın bir kodu olmalı yoksa bile motor sizin adınıza ise tc kmlik numarasından ptt de yatırabilirsin saygılar
bilgi için teşekkürler

polo34
15 Ekim 2011, 00:58
Köprülerden para alınmasının ülkemin en saçma uygulaması olduğunu düşünüyorum. Kimi arkadaşlar hukuki olduğundan dem vurmuşlar. Bir uygulamanın hukuki olması adil olduğu anlamına gelmez. Kırmuzu ışıkta geçene 15 yıl hapis dense bu hukuki olur ama adil olabilirmi? Hükümetler kalkıp her yolu ücretli yaptık dese bu da hukuka uygun olur ama adil olmaz. İstanbulda insanların başka alternatif kullanabilecekleri bir yolmu var karşıya geçmek için. Otoyolların olduğu yerlerde devlet yollarıda var. İsteyen paralı, isteyen açık yoldan gidiyor. İstanbulda alternatif olarak DEVLET YOLU KÖPRÜSÜ varda insanlar kullanmıyor mu? Devlet idarecilerinin görevleri vatandaşın sırtına binmek değil, refahlarını sağlamak için gerekli tedbirleri almaktır. Bu nedenle köprüler BEDAVA OLMAK ZORUNDADIR... (İstanbul'da yaşamıyorum, geldiğim zamanlardada köprü parası vermem gerekmedi)

yaklasim super, bravo ...

serkanADH13
15 Ekim 2011, 01:33
2-3 senede bir İstanbulunuza geliyorum, Avrupadan Asyaya geçişte 2-3 saat kuyruklarda beklediğimi biliyorum.
İki omuzu arasında taşıdığı kemikten kavanozun içinde kimilerinin söğüş kimilerinin salata olarak yediği nesneyi taşıyanlar bilir ki, saatlerce rölantide çalışan araçların yaktığı yakıt ödeyeceği köprü parasını geçer.
Bunu hesap bilmezlikle mi açıklasak yoksa milli servet düşmanlığımı yada vatan hainliği mi?

Çünkü yıllardır bunun izahını yapmayan ilgililer iyi niyetli ve zeka sahibi olamazlar.

Üstelik bu düzenin bu şekilde işleyişine razı olan ve destekleyen vatandaşlarımız izah edilemez bir gaflet içerisindedirler.

Bu akıl dışı sistem Ardahan ilimizdeki bir traktöre Boğaz köprüsünden kaçak geçiş çezası bile kesebilmektedir.

Pesss vallahi pes.

bu olay herkese olmuş olabılır,
arkadaşım sıfır motor alıyor 2009 md,
ve motor yine boğaz köprüsünden 2005 yılında kaçak geçişten ceza yiyor.
SAKARYADA bununan ve ist'a otobüs ve otomobil dışında hiçbir araçla gelmeyen şahsa kesilen cezaya itiraz edilebilmesi için,
önce ödemesi gerekiyor sonra dava açması gerekıyor ve sonrada ist'a gelip köprü girişindeki veya çıkışındaki köprü denetim öfisine baş vurup ayrıntılı bilgi alınması gerekıyor dıye bildirim yapılıyor,

Bizim Devletimizin kurnazlıgı ve devletimizin YILDIRMA Politikasıdır bu,
işi yokuşa sür millet uğrasırsa daha fazla parası gıdecegını anlarsa bunu öder ve uğraşmadan yanımıza kar kalır durumu yani...

F54
15 Ekim 2011, 02:40
allahtan istanbulda yaşamıyorum birde oradan giydirecekler di:cherry: zaten maaşımın 3te birini vergi olarak alıyorlar ayriyetten benzinin %67 si vergi elektrik su faturasın da ne kadar vergi verdiğimi bilmiyorum heralde %18 birde trt payı veriyorum nedeni ni bende bilmiyorum eee ne alırsan vergi veriyorum yani birde köprü parası vermek beni isyan ettirir di yani:jocolor:

safakk
15 Ekim 2011, 15:52
2-3 senede bir İstanbulunuza geliyorum, Avrupadan Asyaya geçişte 2-3 saat kuyruklarda beklediğimi biliyorum.
İki omuzu arasında taşıdığı kemikten kavanozun içinde kimilerinin söğüş kimilerinin salata olarak yediği nesneyi taşıyanlar bilir ki, saatlerce rölantide çalışan araçların yaktığı yakıt ödeyeceği köprü parasını geçer.
Bunu hesap bilmezlikle mi açıklasak yoksa milli servet düşmanlığımı yada vatan hainliği mi?

Çünkü yıllardır bunun izahını yapmayan ilgililer iyi niyetli ve zeka sahibi olamazlar.

Üstelik bu düzenin bu şekilde işleyişine razı olan ve destekleyen vatandaşlarımız izah edilemez bir gaflet içerisindedirler.

Bu akıl dışı sistem Ardahan ilimizdeki bir traktöre Boğaz köprüsünden kaçak geçiş çezası bile kesebilmektedir.

Pesss vallahi pes.

:) bi aralar köprü ücretleri kaldırılacak bilmem ne diye devlet kendi içersinde bir kımıldanma olmuştu ya işte sizin o bahsettiğiniz köprü trafiğinde yakılan benzinle ilgili komik bir açıklama geçmişti bilmem hatırlayan var mı ama ben çok ne hatırlıyorum

Yalan olmasın ama hatırladığım kadarıyla kara yolları genel müdürü gişelerin boğaz trafiğini rahatlattığını hatta gişeler olmasa trafiğin daha çok sıkışacağını söylemişti.. Bu cümleleri kurduğunda artık devleti yönetenlerin ne kadar zekadan bilimden akıldan mantıkdan ve sayacağımız bir çok şeyden uzak olduğunu birkez daha net bir şekilde görmüş oldum..

Son olarak eğer sesimizi duyurmak için bir çabamız yoksa buraya gelip yakınmak sadece kendimizi rahatlatmak olur.

jesse
15 Ekim 2011, 16:01
Yaw arkadaslar bosuna yoruyosunuz parmaklarinizi ,,, eylem olmadan ,, asla sesimizi duyuramayiz .. Bu nedenle cikilip kopruyu trafige kapatmak lazim pankarti acmak lazim genede bisey olmazda .. Neyse

piranha dört
15 Ekim 2011, 16:13
Ülkemde adalet yok.Yasalar masumları sınırlıyor,suçlular kanunlardan yararlanıyor.Yalaka ve yandaşların üçkagıtcıların omuzunda hayatını idame ettiren asalak bir meclis ve hukümet politikası.Ya dine ya sermayeye dayalı yönetim.Sistemin eski dilde karşılıgı kölelik.KÖLELİK. Bu yüzden ÖDEDİGİNİZ KÖPRÜ PARALARI DOKUNMASIN GURURUNUZA.Bu işin yalnızca naklen kısımlarından biri.Sistemde adalet hak hukuk yok.Boşuna kimse kendini kandırmasın.Kanuni olan adil midir?Adalet nedir sorması lazım bizi yönetenlerin kendine ve cevabı bizimle tartışması lazım.Yoksa bu halk demokrasi ile yönetiliyor diyemeyiz diyende yanılır.