PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Super Hurdalar



zeda3000
10 Ekim 2011, 13:16
Turkiyede OTV vergi benzin derken her sey o kadar kiymetli ki , birde her Turk erkeginin mali cok kiymetlidir zaten.Bindigi otomobil motor yada her ne ise en iyisi en esaslidir.Asla laf soyletmez ama her zaman gozu sifirindadir. Is boyle olunca elindekini sifir motor almak ve minimum pesinati ustune koymak icin yuksek fiyattan satmak ister ki , zarari az olsun. Peki ya o motoru alan mi ne olacak:) orasi malum:mrgreen:

Malesefki Turkiyede ciddi anlamda revizyon yapan ve teknik bilgiye sahip olan insan sayisi cok az. Zaten parca fiyatlari da buna musade etmiyor. Eldeki dokuk hic bir islem gormemis, kitaba gore coktan degismesi gereken parcalar gormezlikten gelinerek satilan motorlar ilanlari tam bir komedi. Eldeki motorun bulunmaz hint kumasi gibi sunan ve istedikleri fiyata cok rahat 2005 sonrasi motor alinabilecek iken , bu rakkamlarin talep edilmesi cidden bir trajedi aslinda. Eger gercekten dogru bakim ve tum parcalarin degismis oldugunu ispatlayabilecek olan zaten bunu direk ilaninda belirtir ama bunu bu ilandaki kimsenin yapabilecegini sanmiyorum.

Sorun eski motora binmek yada onu satmak degil.Nostaljide cok guzeldir. Ama ya onu tamir edecek kisiler uygun fiyata alacaklar yada sen onu tamir edip gercek anlamda sifirlayip garanti verip satacaksin.

Ama bu ilanlarda bariz olan bir sey var, bu insanlar gercek bakimlari asla yapilmamis bu motorlari satip okkali bir vole vurma derdindeler. Bu kadar kiymetli mal da ancak Turkiyede olur zaten.


Ilanlarin sadece linklerini veriyorum. Resimleri temsilidir, gormek isteyenler ilani ve aciklamasini bizzat sitesinde okusunki kimsenin telif hakkini yemis olmayalim.

Bundan sonrasi sizin yorumunuz,


Honda Magna 750 1994 model , fiyati ise 7000 Euro :) Bu fiyata rahatlikla 2005 ustu bir Dragstar alabilirsiniz.

http://image.motorcyclecruiser.com/f/alancthompson/9823286%2Bw450%2Bh338%2Bcr0%2Bre1%2Bar1/1994-honda-magna-1.jpg

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-magna-750-42353368/detay/

BMW R80 GS 1995 model 15.000 TL bu fiyata 2004 ustu ABS li bir F650 GS alirsiniz.

http://motoprofi.com/bikephoto/4009/bmw_r_80_gs_basic_1997_2.jpg
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-r-80-gs-turkiye-de-tek-esi-benzeri-yok-35279769/detay/

Kawasaki Zx10 1993 model fiyati 12400 TL ayni fiyata 2004 dunu satin alabilirsiniz:)

http://www.cars-directory.net/pics/kawasaki/zx-10/1993/kawasaki_zx-10_a1247115017b2825001_orig.jpg

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-satilik-yada-araba-ile-takas-kawasaki-zx-10-1000cc-52838862/detay/

ve karsinizda Kral jawa 350 5800 USD bunun yerine buparaya ne alirsaniz alin daha mantikli olacaktir:)

http://classic-motorbikes.net/images/gallery/1987-jawa-350.jpg

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-jawa-350-twin-sport-gencligini-hala-unutamayanlara-gencecik-jawa-350-twinsport-31774074/detay/

Gökhan
10 Ekim 2011, 13:33
zeda digerlerlerini bilmemde geçen seneki bir gezimize Ukrayna'dan yola çıkan bir rus katılmıştı. Honda magnası 300.000 km yapmıştı ve planladıgı gezinin bitmesine daha 20.000 km vardı. Adam 300.000 km civarındaki motora güvenip 30-40.000 km lik geziye çıkıyor. Kısaca bu alet eski olabilir ama günümüzdeki 2011 model birçok motora nal toplatır.:)

Gerçi eleman o fiyatı satılmasın diye yazmış belli :) 1994 model motosikletin blogu altın olsa o para etmez:mrgreen:

jack hammer
10 Ekim 2011, 13:38
çok dogru tespitler.

son linkten başlayacak olursak jawacı ya hiç dayak yememiş yada neyse.

kawacı ise iyice saçmalamış berlin drag yarışında ikinciligi varmış. sanki arab atı satıyor. birde kendi resmi ile ilan verenler yokmu. motoru mu satıyon kendinimi

bmw ise şaka gibi. birde motosiklet magazasından verilmiş ilan.

magnacıyada allah akıl fikir versin o motoru 7 bin euroyu bırak 7 bine satarsa kendini şanslı hissetsin.

BBelt
10 Ekim 2011, 13:41
Sebest piyasa ekonomisi dedikleri şey budur dostum...

onur35
10 Ekim 2011, 13:46
bu ilanlar resmen soygun:queen:aklı kamil insanların o paraları verip alacağı motorlar değil :farao:birde ilanlarda şöyle yazmazlar mı:"Türkiyede tek!(renk vs)" çok büyük bir fark sanki:Pbirde dolar değer kazanınca ilanlarda dolara dönmüş bu doların ne çok seveni varmış,adam söylüyor zaten anahtar değmemiş diye biz bunuda matta bişey sanarız halbuki değil belli kmlerde değişmesi gereken parçalar değişmemiş ise daha büyük sorun açar anahtar değmemiş ise bakımda yapmamıştır bunlar:farao:Allah bizi böyle motor satıcılarından korusun ben bu yaz başında 2005 model parasına 2000 model KLR 650 aldım ama neden aldım motoru satan kişiyi tanıyordum ve motorun kmsi 2005lerden bile düşük satıcı güvendiğimiz bir arkadaştı o yüzden ederinden biraz fazla verdim ama motorun bakımına söylencek laf bulunmaz ne kadar titiz olduğunu bilgiğim için aldım ama böyle tanımadık birisinden tanımadık bir motoru bu fiyatlara almak akıl karı değil!
zeda3000 güzel bi konuya değinmişsin hemde örnekler vererek,iyi bir bilgilendirme olmuş aramızda yeni motorcu olan arkadaşlara ışık olur umarım

COQ
10 Ekim 2011, 14:06
Ortalama 7000€ civarinda fiyatlar.
Burda ne alabilirim o paralara diye söyle bir baktim.
2000 model F 650 GS
22bin km de 2000 model fiyati 3200€
Daha pazarlik payi var.
2 tane alabiliyorum.:)
http://193.164.197.30/images/283/2832592285.jpg
http://www.leboncoin.fr/motos/234184263.htm?ca=7_s

Mesela 2004 model R1 alabilirim.
30bin km de 6300€

http://193.164.197.50/images/215/2157530293.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/232017906.htm?ca=7_s

Büyük geldi dersem, su R6 yi alabilirim.
2007 model 18100km de 7200€ daha da düsecek.
Zaten yapacagi 6500-7000 arasi.

http://193.164.196.40/images/316/3169177611.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/235059430.htm?ca=7_s

Ya da bir tane bandit 1250S alirim.
2008 model 15500km de 5950€

http://193.164.197.50/images/579/5790533950.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/243135569.htm?ca=7_s

sadece bir kaç örnek.
Türkiye'de hurdalara ya da eskilere bu paralar bu kadar arsizca istenilebiliyor.
Parayi çok kolaymi kazaniyorsunuz ben anlayamiyorum.:silent:

onur35
10 Ekim 2011, 14:09
coq sen cennette mi yaşıyorsun?ya bu fiyatlar sudan ucuz:P

zeda3000
10 Ekim 2011, 14:20
Bu insanlar cidden kitaba gore degisim yapmis olsalar, o zaman sorun yok. Boyle klasiklerin zevki yeri ayri. Ben cok isterim boyle bir motora sahip olmayi. Ama bu adamlarin cogu sallamis su degisti bu degisti diye. Ne degistirdiklerini ispatlayacak durumda degiller. Krankin dahi omru var, birakin keceyi yada lastigi. Millet iki lastik bir yag filtresi degisimi ile motora baktigini dusunuyor. Ben bileki kendi motorumda her seyi sifirdan aldim. Laf olsun diye degil, her sey kayit altinda ve bu motoru alacak kisiye tum satin alinan parcalari resmen ispat edebilecek durumdayim.

Aslinda daha cok ilan vardi. Ama bu bile anlatmaya yetiyor.

Sevgili Elint senin gorusun dogru. Aslinda Magna baba motordur heleki tam kesip bicilip tarz yapilacak motor. Bu Rus arkadas o bakimlari eminimki yapmistir ki o yola cikiyordur.

Su adamlarin bir tanesi bile o motorlarla 500km yola cikmaya cesaret edemez:) adamalara telefon acip paran hazir binerek gel motoru alalim desem, hepsi yan cizer.

BBelt
10 Ekim 2011, 14:26
İkinci el fiyatlarını Avrupadaki benzerleri ile direkt karşılaştırırsak elbette hayal kırıklığına uğrarız. 0 km motosikletlerdeki ağır vergiler ister istemez ikinci el fiyatlarını da etkiliyor. Kısacası, karşılaştırmayı yine Türkiye içindeki örnekler ile yapmalıyız.

Daha önce de söylediğim gibi, serbest piyasa dediğiniz şey budur. İnsanlar malına istediği fiyatı yazar. Biz buna karışamayız. Fiyatı emsallerine göre yüksek olan malın satılması pek mümkün olmadığından, gerçek satıcılar zaman içinde fiyatlarını düzeltecektir.

Malını yalana başvurarak satma konusuna gelince... Bu da mülkiyetçi sistemin dayattığı bir durumdur. Dürüst satıcı her zaman zarar etmeye mahkumdur bu sistemde.

Sanki sistemi savunur gibi mi oldu bu yazdıklarım? Yok, ben bu sistemden iğreniyorum.

baysamin
10 Ekim 2011, 14:43
Bu tarz ilanlar yüzünden diğer satıcılarda etkileniyor onlarda fiyat yükseltiyorlar. Piyasa karmakarışık bir hal alıyor.

zaferkarizma
10 Ekim 2011, 15:03
herşeyi bırak r6 satanlara kıl kapıyorum 2008 de sıfır r6 en sonki kapmanyasında 19.000 tl idi ilanlara bakın bakalım fiyatların birbiriyle alakası varmı ?

---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 14:00 ----------

adam ikinci el 2008 r6 ya 24.000 bile isteyen var:farao:

sysroot
10 Ekim 2011, 15:11
Adam bir rizoma elcik takıyor fiyat 1 lira artıyor :mrgreen: Motoru ; elciğin anılarıyla satıyor sanırım :mrgreen:

F54
10 Ekim 2011, 16:30
zeda bu bahsettiğin durum sadece eski modeller de yok yeni modellerde sıfırın dan pahalıya satılıyor güzel memleketimde:farao:

Grhn
10 Ekim 2011, 17:06
Ortalama 7000€ civarinda fiyatlar.
Burda ne alabilirim o paralara diye söyle bir baktim.
2000 model F 650 GS
22bin km de 2000 model fiyati 3200€
Daha pazarlik payi var.
2 tane alabiliyorum.:)
http://193.164.197.30/images/283/2832592285.jpg
http://www.leboncoin.fr/motos/234184263.htm?ca=7_s

Mesela 2004 model R1 alabilirim.
30bin km de 6300€

http://193.164.197.50/images/215/2157530293.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/232017906.htm?ca=7_s

Büyük geldi dersem, su R6 yi alabilirim.
2007 model 18100km de 7200€ daha da düsecek.
Zaten yapacagi 6500-7000 arasi.

http://193.164.196.40/images/316/3169177611.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/235059430.htm?ca=7_s

Ya da bir tane bandit 1250S alirim.
2008 model 15500km de 5950€

http://193.164.197.50/images/579/5790533950.jpg

http://www.leboncoin.fr/motos/243135569.htm?ca=7_s

sadece bir kaç örnek.
Türkiye'de hurdalara ya da eskilere bu paralar bu kadar arsizca istenilebiliyor.
Parayi çok kolaymi kazaniyorsunuz ben anlayamiyorum.:silent:
Bizde o fiyatlara almak isteriz tabi. Ama orası Türkiye değil malesef. En az yarı yarıya fiyat farkları oluyor. Bunun en büyük sebebide vergiler. Araçların alış fiyatları vergilerden dolayı aşırı yüksek. 2. el satış fiyatlarıda bu alış fiyatlarından etkileniyor.
Fiyat + %18 KDV = ÖTV Matrahını veriyor.
ÖTV Matrahı + % ÖTV = KAZIK MAL FİYATI
Gümrükten sonra 100 lira olan mal en az 159,30 TL oluyor.

COQ
10 Ekim 2011, 17:27
Rakamlara takilmayin.
Bir malin pahali mi ucuzmu oldugunu rakamsal olarak belirlemeye kalkarsaniz,yanilirsiniz.

Malin degerini asil ölçecegimiz sey; o mala ulasabilmenizle,daha dogrusu ulasmak için ne kadar çaba göstermeniz gerektigiyle alakali.

Yani bosverin vergileri falan.
Mesela benim 3200€ fiyatla satilan GS örnegine bakalim.
Bu motoru ayni fiyata Türkiye'de satsak,yine pahali.
Neden?

Pahali,çünkü Türkiye'de asgari ücret 650Tl civarinda.
TL bazinda motosikletin fiyati yaklasik 7800TL
Yani bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için Tam 12 ay çalismasi gerekiyor.
Tam 12 ay!!!
Hele siz bir de bunun üzerine uygulanan fahis vergileri koyarsaniz,durum daha da ümitsiz bir hale geliyor.
Oysa burada bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için 2 ay çalismasi yeterli.
2 ay!!!

Aradaki farki anlatabilmisimdir umarim.

Kisacasi bu motosikletin fiyatini normal kabul etmemiz için, ya Türkiye'de 1300Tl ye satilmasi gerekiyor, ya da asgari ücretin 3900Tl olmasi.
Her ikisi de hayal.:)

greyhorse
10 Ekim 2011, 17:34
zaten antika ile klasiği ayırt edemiyorken birde çıkıp klasik sayılabilecek(bence,her eskide klasik sayılmaz) motorları antika niyetine satıyorlar
sanırsın türkiyede degil dünyada tek.30bin'e cb1000'mi ararsın 15bin'e xj650'mi ararsın 18bin'e 88 triumph gördüm t100 :) 2005'le aynı kafa kafaya takas yapıcaz neredeyse :)
ben inanıyorumki bu ilanlarda suya atılan olta misali muhakkak oltaya takılan bir balık oluyordur.

excavatus
10 Ekim 2011, 17:37
al işte, sonra bütün parçalarının orjinal topladığım, herşeyini ZEDA'nın dediği gibi belgelendirebileceğim (rektifiye faturası dahil), arka çamurluk üzerindeki kedi gözünü bile orjinal bulacam diye hurdalık hurdalık geziğim ve toplamda 6 ay ve 3000TL masraf ettiğim, şu anda 1000km civarında olan 73 model ve ön dişli küçültüldüğü için 140km'yi cayır cayır deviren jawam cabbarım için 2500TL isteyince millet laf ediyor....

Reklamların sonuna geldiniz.

Grhn
10 Ekim 2011, 17:43
Rakamlara takilmayin.
Bir malin pahali mi ucuzmu oldugunu rakamsal olarak belirlemeye kalkarsaniz,yanilirsiniz.

Malin degerini asil ölçecegimiz sey; o mala ulasabilmenizle,daha dogrusu ulasmak için ne kadar çaba göstermeniz gerektigiyle alakali.

Yani bosverin vergileri falan.
Mesela benim 3200€ fiyatla satilan GS örnegine bakalim.
Bu motoru ayni fiyata Türkiye'de satsak,yine pahali.
Neden?

Pahali,çünkü Türkiye'de asgari ücret 650Tl civarinda.
TL bazinda motosikletin fiyati yaklasik 7800TL
Yani bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için Tam 12 ay çalismasi gerekiyor.
Tam 12 ay!!!
Hele siz bir de bunun üzerine uygulanan fahis vergileri koyarsaniz,durum daha da ümitsiz bir hale geliyor.
Oysa burada bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için 2 ay çalismasi yeterli.
2 ay!!!

Aradaki farki anlatabilmisimdir umarim.

Kisacasi bu motosikletin fiyatini normal kabul etmemiz için, ya Türkiye'de 1300Tl ye satilmasi gerekiyor, ya da asgari ücretin 3900Tl olmasi.
Her ikisi de hayal.:)
Dediklerine sonuna kadar katılıyorum katılmasına.
Ancak Vergiler bu kadar yüksek olmasa her şeye razı olacağız biz. Benzin için bir zamanlar litresi 1 dolar olacak denmişti millet nerdeyse isyan edecekti. Sadece vergilerden dolayı şimdi 2,5 dolar ama ses seda yok.
Az kazanmaya malesef zaten alışık millet. Ama şu vergiler bu kadar gaddar olmasa...

kingcüneyt
10 Ekim 2011, 17:52
http://www.leboncoin.fr/motos/242853543.htm?ca=7_s bu passatı Türkiyede 20 bin Tl nin altına alabilecek tanıdığınız varmı ? benim yok :):P

zeda3000
10 Ekim 2011, 19:00
Rakamlara takilmayin.
Bir malin pahali mi ucuzmu oldugunu rakamsal olarak belirlemeye kalkarsaniz,yanilirsiniz.

Malin degerini asil ölçecegimiz sey; o mala ulasabilmenizle,daha dogrusu ulasmak için ne kadar çaba göstermeniz gerektigiyle alakali.

Yani bosverin vergileri falan.
Mesela benim 3200€ fiyatla satilan GS örnegine bakalim.
Bu motoru ayni fiyata Türkiye'de satsak,yine pahali.
Neden?

Pahali,çünkü Türkiye'de asgari ücret 650Tl civarinda.
TL bazinda motosikletin fiyati yaklasik 7800TL
Yani bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için Tam 12 ay çalismasi gerekiyor.
Tam 12 ay!!!
Hele siz bir de bunun üzerine uygulanan fahis vergileri koyarsaniz,durum daha da ümitsiz bir hale geliyor.
Oysa burada bir asgari ücretlinin bu motosikleti alabilmesi için 2 ay çalismasi yeterli.
2 ay!!!

Aradaki farki anlatabilmisimdir umarim.

Kisacasi bu motosikletin fiyatini normal kabul etmemiz için, ya Türkiye'de 1300Tl ye satilmasi gerekiyor, ya da asgari ücretin 3900Tl olmasi.
Her ikisi de hayal.:)

Simdi var ya Coq senin dedigin kagit ustunde ve Universitenin ekonomi derslerinde konusuldugunda dogru.

Ama Turkiyede dogru degil.

Turkiye bana gore Avrupanin en zengin ulkesi . Isvicredeki zenginligi dahi sollariz:)

Adam 800 TL maas aliyor diyorsun ama elinde Turkiyede 1500 TL ortalama ile satilan Iphone yada benzeri telefon var.

Es kaza maasi 1000TL olsun hop cek bakalim bir tane Race motor soyle.

hadi birak isciyi Kucuk Kobi statusunde olan isletmecilerin %80 Land Rover SUV araca biniyor:) Kobi kucuk ama arac buyuk :)

Bu ulkedeki luks arac ve esya tuketimi var ya aldigimiz maas ile filan alakasi yok.

Haa evet biz pahali yasiyoruz. 1 dolarlik benzine 4 kati para veriyoruz.

7000 TL motora 14.000 TL istiyoruz.

Es kaza dusunsene sen maaslarin burda Avrupa gibi oldugunu ve vergilerin normale dustugunu

Apartman kapicisi direk sologu Kosiflerde alir var ya, ekmek servisi icin bir adet porsche cayenne siparis etmek icin. Ferrari satislari yetistirmek icin Bursaya fabrika acar, Ducati Agri daki subesinin acilisinda dukkandan iceri giren ilk 10 musteriye bedava 1198 verir:)

kanucan
10 Ekim 2011, 19:47
Bir taraftan vergilerin yüksek tutulmasına seviniyorum.Diğer yandan sinir oluyorum.
Neden mi seviniyorum?
Vergiler Avrupa,Amerika gibi düşük olsa herkes gider 600cc,1000cc(Race) motor alır.
Ondan sonra her gün haberlerde kaza yapanları izle dur.

COQ
10 Ekim 2011, 21:13
Simdi var ya Coq senin dedigin kagit ustunde ve Universitenin ekonomi derslerinde konusuldugunda dogru.

Ama Turkiyede dogru degil.

Turkiye bana gore Avrupanin en zengin ulkesi . Isvicredeki zenginligi dahi sollariz:)

Adam 800 TL maas aliyor diyorsun ama elinde Turkiyede 1500 TL ortalama ile satilan Iphone yada benzeri telefon var.

Es kaza maasi 1000TL olsun hop cek bakalim bir tane Race motor soyle.

hadi birak isciyi Kucuk Kobi statusunde olan isletmecilerin %80 Land Rover SUV araca biniyor:) Kobi kucuk ama arac buyuk :)

Bu ulkedeki luks arac ve esya tuketimi var ya aldigimiz maas ile filan alakasi yok.

Haa evet biz pahali yasiyoruz. 1 dolarlik benzine 4 kati para veriyoruz.

7000 TL motora 14.000 TL istiyoruz.

Es kaza dusunsene sen maaslarin burda Avrupa gibi oldugunu ve vergilerin normale dustugunu

Apartman kapicisi direk sologu Kosiflerde alir var ya, ekmek servisi icin bir adet porsche cayenne siparis etmek icin. Ferrari satislari yetistirmek icin Bursaya fabrika acar, Ducati Agri daki subesinin acilisinda dukkandan iceri giren ilk 10 musteriye bedava 1198 verir:)

Biz de inanilmaz bir sidik yarisi var.
Fakat ne kadar hava sevdasinda da olsak, bu isleri gerçeklestirebilmek yine para ile mümkün.
Biz zengin degiliz.
Bizim bu kadar pahali mallara sahip olabilmemizin sebebi, aile baglarimizin ölene kadar devam etmesi.
Yoksa ayda 1000-1500 lira maas alan bir adamin,500 lira kira,300 lira ulasim bedeli vs. çocuklarin okul masraflari,mutfak masraflari falan derken ay basini getirebilmesi matematiksel olarak mümkün degil.
Hepimiz biliyoruz ki halkin büyük kismi aile yardimi ile bu isleri beceriyor.
Türk aile yapisi bozulmadigi sürece de bu böyle devam edecek.
Evde kurufasulye,bulgur pilavi yenilecek ama altin kaplama kürdanla et yemis gibi disler temizlenecek,kapidaki lüks arabaya tüp taktirilip,hava atmaya devam edilecek.

Bu bizim irksal sorunumuz.
Yasadigimiz ülkeyle bir alakasi yok.
Burada da aynen devam ediyor bu sidik yarisi.

piranha dört
10 Ekim 2011, 21:33
Yani:ayranımız olmasada içmeye dahtirevanla gideriz mıçmaya.....Cep telefonu örneği durumu çok güzel açıklıyor...Birde uyanıklık var aslında biraz kansızlıga giriyor..Ticaretde özellikle ithal ürünlerde kar marjları çok yüksek tutuluyor.Sebebi satıcının gözünün yüksekte olmasından başka birşey degil.Çünki hedefinde jeep,yat ve recidans da daire var.Çoğu malda alım fiyatı iç piyasadan ucuz,devlet üreticiyi koruma amaçlı gibi görünsede vergiyi bindiriyor fakat genede yetmiyor.Çünki aynı vergiyi üretimi direk etkileyen enerji fiyatlarına da vuruyor.Üretici dogal olarak rekabet edemiyor.Devlet zenginleşiyor halk fakirleşiyor.Cebinde son model telefon altında son mıodel araç olan vatandaş aslında dahada fakirleşmiş oluyor farkında degil.Hatda bir çogumuz bunu direk zenginlik göstergesi olarak algılıyoruz.Aslında butür yatırımlar sögüşlenmekten başka birşey degil.Sebebi bu malları satın alacak parayı kazanabilmek için çalışıyor sonra bütün sermayeyi bu mallara yatırıyoruz.Kazanan bu malları üreten yada marka sahibi oluyor.Yatırım üretime ve bilgiye olmalı.Böyle olmadıkca motosiklet gibi ürünlere bayılacak parayı bulmamız veya fiyatlarının düşmesi söz konusu degil.

acayüp
10 Ekim 2011, 21:36
Yeterince zengin olsam İlk mesajda örnek olarak gösterilen motorların tümünü ( başta cbx 1000 1980 olmak üzere) satınalmak isteyebilirim. Merakı ve parası olan için fiyatının çok önemli olacağını sanmıyorum. ki benim için çok özenli olmazdı (fena zenginim tabi bu arada : )

Bence örnekler yanlış seçilmiş. Bunlar motosiklet sahibi olmak isteyenlerin alacağı modeller değil. Özellikle bu modellerden birisine sahip olmak (ne pahasına olursa olsun ) isteyn birisinin almak isteyeceği modeller. Ki satıcılarda sanırım öyle birisini bekliyorlardır. Hi,çbirisinin acil satamaya ihtiyacı varmış gibi görünmüyorlar :)

İHTİYAR
10 Ekim 2011, 21:37
Evet evet, sünnetlik yaşa gelen oğlan için dillere destan düğün yapmaya çalışırız sonra salça ekmekle besleyip düğün borcunu öderiz.
Kız için başlık çeyiz zengin damat vs isteriz, dayak yiyince idare et kocanı diye öğüt veririz.
Az daha yazarsam vatan hağinliği ile suçlamazsınız inşallah :)

zeda3000
11 Ekim 2011, 13:36
Konuyu bugunda canli tutalim ilginc yorumlar cikabilir:)

Bu eski motorlarin fahis fiyattan satilmasini zengin antika meraklilarina ozel olarak yorumlamayin.

Su anda elimde Ingiliz bir motosiklet dergisinin bu ay ki sayisi var. Dergide gosterilen konularda, viraj , surus kurallari , yol , geziler gibi fotograflardaki motorlarin %50 eski model ama bakimli motorlar. 2011 bir Multistrada ile yan yana giden eski kasa bir Bandit mesala.

Insanlar her daim motorlara bakiyor , ugrasiyor ve bilincliler. Bu motorcu bilinci degil , sahip oldugun malin bilinci.

Turkiyede Doganlara halen heleki gelin gorun antalyada 9000 TL para istiyorlar. Ben tuketim cilginligindan bahis etmiyorum. Bir seye iyi bakarsin ama eskidi ise ve ciddi bir revizyon yapamiyor isen onu o degerde satmak gerekir.

Bunun sebebi cok basit ama, insanlar motorlara sene model diye degil CC ve Race yada Enduromu diye bakiyorlar. bir motor ister 75 ister 2005 model olsun 1000cc ise her daim degerlidir Turkiyede

Cunku insanlar motorun senesine gore degil bugunku sifir 1000cc motorlarin piyasasina gore fiyat belirliyor. Eger bir race motor 40.000 tl ise 1985 model baska bir racin bakimsiz halinin 12.000tl olmasi mantikli geliyor insanlara.

Sonucta olay yine ayni yere geliyor her seyi pahali almayi kabullenmis ve bundan rahatsizlik dile getirmeyen bir toplum var ortada. Sonuc boyle olunca bugun pahali aldigin sifir esya yarin ikinci el olarakta pahaliya satiliyor ayni mantikta