PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arkadaşlar Motosiklette Türbülans Ne anlama geliyor?



dovahhkin
09 Ekim 2011, 18:11
Bazen okurken denk geliyorum. Yüksek hızlarda otobüs,kamyonların arkasına geçildiğinde oluyormuş. Bu tam olarak ne anlama geliyor. Ben sadece uçaktaki türbülansı bilirim :P
nasıl oluyor yani? Motosiklet sallanıyormu? sürücü üstündenmi uçuyor :P motosiklet havalanıyormu :P yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa sevinirim . cahilliğimin giderilmesi açısından :mrgreen:

emrello
09 Ekim 2011, 18:16
Belli bir süratin üzerinde giden otobüs, kamyon gibi araçların arkasında belli bir mesafede türbülans (burgaç) oluşur. Bu burgaçlar motorda sarsıntı, sallanma olarak hissedilir. Mümkün olduğunca burgaç mesafesinin ardında sürmek veya aracı geçerek burgaçtan kurtulmak önerilir.

Bir de büyük araçları sollarken aracı hemen geçerken hissedilen rüzgar sıkışması-burgaç durumu vardır. Aracın burun kısmında sıkışan rüzgar motoru ağır aracın aksi yönüne doğru iter. Dikkatli gitmek ve gidonu sıkı tutmak gerekir.

sessizsakin
09 Ekim 2011, 18:39
http://lotusenthusiast.net/wp-content/uploads/2009/09/cfd3.jpg

bu resimde gördüğün çizgiler, o otomobilin ortalama şartlarda oluşturacağı yaklaşık hava akımlarının bir simülasyonunu görüyorsun.

bunun gibi spor bir otomobil bile, ileri giderken oldukça fazla miktarda havayı yırtarak etrafından geriye atar. elbette araba ileri gittiği için de arkasındaki bir miktar havayı da ileri doğru sürüklemeye çalışır.

yanlardan geri akan dengesiz hava ile, arabanın arkasından gitmeye çalışan havanın yolda çakışması sonucu böyle iç içe dönen yönü çok karmaşık olan ne yöne estiği belli olmayan hava akımları oluşur.

bu, karman çorman akışan havaya da türbülans denir. türbülans, havanın akış yönünün sürekli değiştiği veya rastgele olduğu durumdur.


bazen motosikletle giderken başınıza gelebilir. rüzgar sizi normalde hep sola itiyorsa, türbülanslı bir havada bi sola bi sağa itekler bazen iteklemez durduk yere birden soldan gelirken kesilip birden sağdan gelir. bu, türbülansın ortasında olduğunuz anlamına gelir. ve özellikle motosiklet kullanırken illet birşeydir.

genelde, iklimin ani değişiklik gösterdiği bölgelerde yada ani iklim değişikliklerinde çok görülür. alçak bir yerden çok yüksek bir yere, yüksek bir yerden çok alçak bir yere ( rakım olarak ) geçiş yapıyorsanız, bu geçiş bölgelerinde bolca türbülansa maruz kalabilirsiniz.


ayrodinamik bakımından çok verimsiz olan otobüs, kamyon minibüs, tır gibi araçlar, özellikle hızlı giderken arkalarında muazzam bir türbülans yaratırlar. bu türbülans motosikletin dengesini bozacak kadar psikopatlaşabilir.

dovahhkin
09 Ekim 2011, 18:51
http://lotusenthusiast.net/wp-content/uploads/2009/09/cfd3.jpg

bu resimde gördüğün çizgiler, o otomobilin ortalama şartlarda oluşturacağı yaklaşık hava akımlarının bir simülasyonunu görüyorsun.

bunun gibi spor bir otomobil bile, ileri giderken oldukça fazla miktarda havayı yırtarak etrafından geriye atar. elbette araba ileri gittiği için de arkasındaki bir miktar havayı da ileri doğru sürüklemeye çalışır.

yanlardan geri akan dengesiz hava ile, arabanın arkasından gitmeye çalışan havanın yolda çakışması sonucu böyle iç içe dönen yönü çok karmaşık olan ne yöne estiği belli olmayan hava akımları oluşur.

bu, karman çorman akışan havaya da türbülans denir. türbülans, havanın akış yönünün sürekli değiştiği veya rastgele olduğu durumdur.


bazen motosikletle giderken başınıza gelebilir. rüzgar sizi normalde hep sola itiyorsa, türbülanslı bir havada bi sola bi sağa itekler bazen iteklemez durduk yere birden soldan gelirken kesilip birden sağdan gelir. bu, türbülansın ortasında olduğunuz anlamına gelir. ve özellikle motosiklet kullanırken illet birşeydir.

genelde, iklimin ani değişiklik gösterdiği bölgelerde yada ani iklim değişikliklerinde çok görülür. alçak bir yerden çok yüksek bir yere, yüksek bir yerden çok alçak bir yere ( rakım olarak ) geçiş yapıyorsanız, bu geçiş bölgelerinde bolca türbülansa maruz kalabilirsiniz.


ayrodinamik bakımından çok verimsiz olan otobüs, kamyon minibüs, tır gibi araçlar, özellikle hızlı giderken arkalarında muazzam bir türbülans yaratırlar. bu türbülans motosikletin dengesini bozacak kadar psikopatlaşabilir.

Öncelikle size ve emrello ya bilgilendirdiği için teşekkür ederim. :) fakat.
Türbülans Motosiklet için illet birşey demişsiniz . Kaza yaptırabilir yani.
Türbülansa girdiğimizde ne yapmamız gerekli? gazı açıp sen sağ ben selametmi diyeceğiz yoksa olduğumuz pozisyonu korumayamı çalışmalıyız?
Ne yapalım :cherry:

gokmenkurt
09 Ekim 2011, 18:52
allah düşmanın başına vermesin pozantı yolunda yaşamıştım bir sağdan bir soldan tokat yemiş gibi oluyor insan özellikle motor rüzgar tutuyorsa.

hani şehir içindede hepimizin yaşadğı ama çoğumuzun adını bilmediği bir şeydir. minibüs yada kangoo tarzı araç saatte 75 km/h da gider. birde bu ne uyuz diyerek sola geçeriz basarız. bu arada arabayla aramızda 50 cm ya var ya yoktur. geçerken bir noktada birşey motoru yolun solundan sağına doğru iter sanki . işte o olay türbülans oluyor hocam. arkadaşlar çok profesyonel açıklamış. yalnız etkisi çok kötü olabiliyor. çok şiddetli rüzgar tutan aracı hafif bir motorla onla hemen hemen aynı hızda sollamaya çalıştığımızda aynı hızda giderken birden gidon kırmış gibi tepki verebiliyor. o arada kontra yapabilirsen yaşıyorsun yapamazsan asfaltla bir ilişki yaşıyorsun. gerçekten çok tehlikeli bir olay

safakk
09 Ekim 2011, 19:07
normalde yolda giderken önünde sabit duran bir hava akımı olur ya işte tır yada büyük araçlar ilerlerken bu hava kütlesini çok büyük hacimde etrafına dağıtarak ilerler ve arkasında az oranda hava kaldığı için atmosfer bunu dengelemeye çalışır dengelerken de hava her yönden o boşluğu doldurur işte tam o anda yani hava, boşluğu boldururken sen oradaysan atmosferin ani basınç değişimi motosikletin yalpalamasına yön değişimine neden olur eğer kamyona çok yakınsan yada çok uzaksan bu durum biraz daha az hissedilir hatta kamyona çok yakınsan hava sürtünmesi minimum olacağından normalden daha hızlı gitmen mümkün ancak asla önerilmez ve yapılmaması gereken birşey kısaca her türlü bela bir durum

Sollarken mümkünse kamyona çok yanaşmadan sollamak ve uzağından geçmek ve takip mesafesini normalden uzun tutmak tehlikeyi en aza indirir

zeda3000
09 Ekim 2011, 19:07
En cok ucaklarda kullanilan bir terim (hos oda yanlis kullaniliyor malesef, halk arasinda hava bosluguna girdi deniyor yanlis olarak)

Gaz yada sivinin kontrol disi duzensiz hareketine Turbulans denir.

Turbulansin olusmasi icin inlaki bir ucak yada araba olmasi gerektirmez iki bina arasindaki boslukta dahi olusabilir.

Bugun tasarlanan tum araclar Aerodinamik muhendisleri tarafindan muhakak kontrol edilir.

http://www.nirmalonline.com/wp-content/uploads/2010/04/Airplane-turbulence.jpg

Ozelikle Tirlarin dorse ile cekicinin birlestigi noktada Serbest Turbulans dedigimiz sagdan sola ve soldan saga serbest gecisler olur.

Bu hava gecisleri ayni zamanda dogal bir supurge makinasi gibi havayi iceri dogru aktarir.

Bir motoru icin o an tehlikelidir. Yanindan hatta karsidan gelen TIR seni o bolgeye cekmek ister. bir saniyelik olusan bu olay bile senin panikleyip dusmene sebep verecek kadar sinsi ve tehlikelidir.

http://www.kaessbohrer-goch.com/uploaded_files/kamyonromork_main.jpg

Karsidan dahi gelse En tehlikesi olan TIR sonrasinda otobus ve cok hizli bir otomobili fark ettigimizde ara mesafemizi actigimizda bu tehlikeyi minimize edebiliriz
http://www.transportation.alberta.ca/images/mc51.jpg

harun1077
09 Ekim 2011, 19:51
En cok ucaklarda kullanilan bir terim (hos oda yanlis kullaniliyor malesef, halk arasinda hava bosluguna girdi deniyor yanlis olarak)

Gaz yada sivinin kontrol disi duzensiz hareketine Turbulans denir.

Turbulansin olusmasi icin inlaki bir ucak yada araba olmasi gerektirmez iki bina arasindaki boslukta dahi olusabilir.

Bugun tasarlanan tum araclar Aerodinamik muhendisleri tarafindan muhakak kontrol edilir.

http://www.nirmalonline.com/wp-content/uploads/2010/04/Airplane-turbulence.jpg

Ozelikle Tirlarin dorse ile cekicinin birlestigi noktada Serbest Turbulans dedigimiz sagdan sola ve soldan saga serbest gecisler olur.

Bu hava gecisleri ayni zamanda dogal bir supurge makinasi gibi havayi iceri dogru aktarir.

Bir motoru icin o an tehlikelidir. Yanindan hatta karsidan gelen TIR seni o bolgeye cekmek ister. bir saniyelik olusan bu olay bile senin panikleyip dusmene sebep verecek kadar sinsi ve tehlikelidir.

http://www.kaessbohrer-goch.com/uploaded_files/kamyonromork_main.jpg

Karsidan dahi gelse En tehlikesi olan TIR sonrasinda otobus ve cok hizli bir otomobili fark ettigimizde ara mesafemizi actigimizda bu tehlikeyi minimize edebiliriz
http://www.transportation.alberta.ca/images/mc51.jpg

Böyle bir şey hiç aklıma gelmezdi. Çok faydalı bir bilgi.Çok teşşekürler.
Aklıma şimdi bir örnek geldi. Ana yolda arabayı sağ çekti hızla geçen araçlar arabayı nasılda sallıyor.

HaydarBıçak
09 Ekim 2011, 19:56
ben bazen kamyonun arkasına girip uzun sürede orada ilerliyorum baya bir rüzgarsız oluyor. Havanın beni sallamasını pek hissetmiyorum

dovahhkin
09 Ekim 2011, 20:08
En cok ucaklarda kullanilan bir terim (hos oda yanlis kullaniliyor malesef, halk arasinda hava bosluguna girdi deniyor yanlis olarak)

Gaz yada sivinin kontrol disi duzensiz hareketine Turbulans denir.

Turbulansin olusmasi icin inlaki bir ucak yada araba olmasi gerektirmez iki bina arasindaki boslukta dahi olusabilir.

Bugun tasarlanan tum araclar Aerodinamik muhendisleri tarafindan muhakak kontrol edilir.



Ozelikle Tirlarin dorse ile cekicinin birlestigi noktada Serbest Turbulans dedigimiz sagdan sola ve soldan saga serbest gecisler olur.

Bu hava gecisleri ayni zamanda dogal bir supurge makinasi gibi havayi iceri dogru aktarir.

Bir motoru icin o an tehlikelidir. Yanindan hatta karsidan gelen TIR seni o bolgeye cekmek ister. bir saniyelik olusan bu olay bile senin panikleyip dusmene sebep verecek kadar sinsi ve tehlikelidir.



Karsidan dahi gelse En tehlikesi olan TIR sonrasinda otobus ve cok hizli bir otomobili fark ettigimizde ara mesafemizi actigimizda bu tehlikeyi minimize edebiliriz
http://www.transportation.alberta.ca/images/mc51.jpg

Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim dostum :) özellikle son resim çok faydalı.

dalbay444
09 Ekim 2011, 20:17
Kışın motor sürüyorsanız üşümemek için faydalı oluyor. Ama takip mesafesini iyi ayarlamanız lazım. ama tavsiye etmem tabiki..

emrello
09 Ekim 2011, 20:44
Öncelikle size ve emrello ya bilgilendirdiği için teşekkür ederim. :) fakat.
Türbülans Motosiklet için illet birşey demişsiniz . Kaza yaptırabilir yani.
Türbülansa girdiğimizde ne yapmamız gerekli? gazı açıp sen sağ ben selametmi diyeceğiz yoksa olduğumuz pozisyonu korumayamı çalışmalıyız?
Ne yapalım :cherry:

Türbülansa girdiğini fark etmemen imkansız. Motor hemen tepki verecektir. Geçmen güvenliyse geç. Geçmen mümkün değilse takip mesafesini uzat.