PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nazar diyorum başka bişey demiyorum..



Xetanor
05 Ekim 2011, 12:31
2 ekim pazar günü trabzon mt ekibiyle birlikte gezi organize etmiştik. Yaklaşık 20 motor 30 kişi civarında toplandık ve sabah erkende geziye çıktık. (gezi fotoğraflarını hazırlıyorum, yayınlayacağım) ekipteki motorlardan sadece 2 tanesi racing tarzıydı diğer hepsi ya transalp, ybr, cbf, 150, 1150 gs, fazer vs.. idi. Trabzondan yola çıktık zigana dağı geçidine geldik, oradan eski yolu kullanarak tünelin arkasına çıktık. GÜmüşhane karaca mağarasına geldik, çıkarken 2 motor virajı alamayıp yan yattı , çok önemli birşey yoktu fakat uçurumun kenarına ramak kalmıştı.Verilmiş sadakaları varmış. Karaca mağarasından sonra nereye gideceğimize karar verecektik ve toplandık. Planımızda bayburt aydıntepe yeraltı şehri vardı. Plan değiştirip cehennem vadisi ve cami boğazı yaylasına doğru yola çıktık. Bizim racingler in gidebileceği bir yol olmadığını biliyorum ama bizi ikna ettiler. Sonuçta çoğunluğa uyacağız dimi....

Sözü fazla uzatmayayım, yollar berbattı, oturuş pozisyonumuzdan dolayı biz 2 racing mahvolduk, bittik , kollarımız tutmaz hale geldi. Hatta o kadar darlanmışım ki debriaj manetini motor vitesteyken kasıtlı olarak bıraktım, çünkü ellerim daha tutmuyordu.. belkide 100 defa kayma tehlikesi atlattık.. Fazer da bi arıza çıktı ve çalışmadı onunla biraz uğraştık motoru bayır aşağı vurdurunca çalıştı. Aynı arızayı tepeye varınca tekrar yaptı aynı şeyi yaptık ve yine çalıştırdık. Açlık bi yandan, yorgunluk bi yandan vs... derken camiboğazı yaylasına vardık. Güzel yemeğimizi yedikten sonra inişe , hageçeceğiz ama sorun çıktı yine.. Yolun kapalı olduğu haberini aldık. Alternatif yol arayışına girdik ve anayola çıkan başka bir yol bulduk. Fakat işin kötüsü geldiğimizden daha bozuk bir yoldu, aşağı rampa olması da cabası... İnerken yine türlü türlü kayma tehlikeleri atlattık. Çoğu kez ayağımla dengelemeye çalıştım motoru. 1.vites te ineyim dedim ama motor ciddi şekilde hızlanmaya başladı, e bu seferde mecburen fren kullanarak indim. Diğer racing ci arkadaşa yolda kocaman bi çoban köpeği saldırdı. Saldırdığı yer çamurdu ve ciddi bir düşme tehlikesi atlattı. Çok şükür bu da geçti derken bi baktık asfalt hayatımda bu kadar sevindiğimi daha hiç hatırlamıyorum.. Asfaltın heyecanı ile ufaktan hızlandım toplam 60 km sonra ilk defa motoru 3.vitese attım. Ama o da ne.. asfalt bitti.. Ağzımıza bal sürdü resmen ama gerisi gelmedi. Tam asfaltın bittiği yerde frenaj yaptım ama yokuş inişinde frenleri çok kullandığım için arka disk kilitlendi bi ara arka tekeri sağ tarafımda gördüm diyebilirim :) ama çok şükür bu tehlikeyi de atlattık, 5 m sonra frenler kendiliğinden açıldı. Durduk biraz dinlenelim dedik. hava kararmaya başlamıştı yolun bitmesine çok az bi mesafe kaldı , bi gayret tekrar motorlara binip devam ettik. O an içimden geçenler ;

1 - Kızımı çok özledim
2 - Motoru dereden aşağı yuvarlamak istedim
3 - Yağmur yağarsa bu yolda kesin kalırız dedim (Bizim motorlar çamurlu yolda hiç bir şekilde sürülemiyor)
4 - Arkamdan gelen cbf 150 ve uthec bana güven veriyordu , iyiki varmışlar dedim, çünkü diğerleri basıp gitmişti (selim ve alper kardeşime yavaş gittiğimden dolayı bana eşlik ettikleri için buradan tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum)
5 - Ellerimi ve bileklerimi artık hissetmiyordum, bel ağrısı şiddetlenmeye başlamıştı, sabah kalkıp kalkamayacağımı düşünmeye başlamıştım..
6 - Enduro motorları daha çok sevmeye başlamıştım :)
7 - Benimle aynı kaderi paylaşan Keos un gözlerinden sıkıntı ve darlığı anlayabiliyordum.. (Köpeğin saldırdığı arkadaşım)

Her neyse sonunda olan oldu ve anayola girmiştik. Yolun kenarındaki tesislerde durup çay içtik sütlaç yedik muhabbet ettik, artık rahatlamıştık, çünkü eve gitmeye çok az kalmıştı tam 11 saattir motorun üzerindeydik...

Asfalta çıktığımda adeta kayıyorduk resmen yaa.. Dünya varmış dedim içimden....

Arkadaşlarla vedalaştık ve eve gelmeden önceki son kavşakta durdum bakkaldan sigara aldım.. Dışarı çıkarken başka bir motorcu arkadaş gördüm ama tanımıyordum
Aramızda geçen diyalog ;

-Motorcu : Abi motoru satıyor musun...
-Ben : Evet satıyorum,
-M : Kaç para ?
-B : 6.500
-M : Ufff, mükemmel motor, tam istediğim gibi.. Ama biraz pahalı.. Belkide 1 sene çalışsam ancak alabilirim.
-B : Hayırlısı dedim (Çocuk gözlerini motordan alamıyordu) Motorun ön camını resmen okşuyordu yaaaa :silent:

Ben motora binip çalıştırdım ve park ettiğim yere doğru hareketlendim. Aynadan çocuğun hala bana baktığını gördüm. Garibimin kırık dökük bi sıkutırı vardı. Çalıştırınca motorunun arızalı olduğunu anladım, garip garip sesler çıkararak çalışıyordu çünkü..

Herneyse ; motoru her zamanki yerine çektim ve stop ettim.. Motor 1.viteste ve düze zeminde duruyor. Ayaklık açık. Motordan indiğimde motoru hafifçe salladım ki dengesi nasıl diye.. Bu bende tik olmuştu çünkü. Gayet sağlam bir şekilde duruyordu. Sırt çantamı yere koydum ve ellerimi açtım dedimki "çok şükür sağ salim geldik"... Tam kaskımı çıkarırken gümbürrrrr diye bir ses geldi.

İşte o an rüyada olmayı çok isterdim. Gözlerine inanamamak deyimini işte burda anladım, çünkü gerçekten inanamıyordum :) Motor ayaklık tarafına patttt diye yere düşmüştü.. Rüyada olayım istedim o an.. Ne biliyim bi garip oldum öylece bakıyordum motor yaklaşık 1 dakika baktım sonra arabanın yanına gittim kaskı çıkardım geri geldim. Motor hala yerdeydi :D

Kaldırmak için bayağı uğraştım, yorgunluk + 180 kg biraz ters orantı oldu çünkü. Bi gayret kaldırdım.. Karanlık olduğu için ne olduğunu ilk başta anlayamadım. Korkunç gerçekleri sonradan farkettim....

Bilanço :

1- Sol sinyal kırıldı
2- Sol aynam kırıldı
3- Debriaj maneti aşırı derece eğrildi az dokunsam o da kırılacak
4- Havalandırma plastiği kırıldı
5- Çizikler, çizikler, çizikleeeeerrrrr.......

Canım müthiş derecede çok sıkıldı. Şimdi diceksiniz ki cana gelmesin de mala gelsin.. Tabi orası da öyle ama sen tut o kadar tehlike atlat gez gel ve enteresan bir şekilde motor düşsün. Hala anlam veremiyorum zaten nasıl düştüğüne..

İşte bu yüzden konu başlığını böyle yazayım dedim.. Çünkü başka hiç bir anlam yükleyemedim..

Bizim hanım : Sen dua et ki sürerken motor düşmedi, ya öyle düşseydin ne olurdu, şükretttt, diyor bana...

Hayırlısı.....

yürekçe
05 Ekim 2011, 12:55
çok çok benzerini yıllar önceden başlayarak defalarca yaşadım.

o vakit hyosung gv 250 ve gs 500 kullanıyordum...
en gıcığıma giden şey de açlıktı...
o yüzden çok kalabalık motorlarla geziye çıkmıyorum
enduro motor seçtim
kendi rotamı kendim çiziyorum.
belirlediğim rota ve yol dışına çıkılınca ilk lokantaya oturup karnımı doyuruyorum, dinleniyorum, bir petrole çekip çimlerin üstünde uyuyorum
yani eğlenmek için çıktığım yolun heba edilmesine izin vermiyorum artık.
ama hiçkimseyi yolda bırakmadım şimdiye dek. nasıl mı?
hep en arkadan ve en yavaş motoru kollayarak giderim.
ama ilk molada fikrimi söyler, ayrılırım.
çünkü;
ben toplanma yerine erkenden benzinim dolu halde gelirdim
milleti uyandırıp beklerdim
dolayısıyla açlık ve yorgunluk bende daha erken başlardı.
şimdi;
kafama göre takılıyorum
kızarlarsa kızsın bazıları ama ben onca borca girip zevk alabileceğim bir oyuncak alıyorum ve dilediğimce oynayamıyorum...

bana ne yaaa, ben yokum :P

kaza olayına gelince, yine seninki gibi bir geziden dönerken, son toplu halde foto çekilirken motorum düştü ve aynam, sağ manetim vkırıldı ve depom öyle kötü çizildi ki....
800 tl masraf çıkmıştı.
ama gezinin başında veya ortasında olmadığım için çok sevinmiştim.
sana geçmiş olsun...

zeda3000
05 Ekim 2011, 13:00
gecmis olsun bunlari hic kafana takma

bu sekilde her motor dusebilir bu ne kazadir nede acemilik.

Bu motorun iki tekerde kendi ustunde duramadigindan her zaman var olan bir risktir

Seni cok iyi anliyorum

Cunku seneler evel Suzuki Gs500 yeniden yapmistim ve boyacidan tum parcalari alip motor taktiktan sonra sanayide bir elektrikcinin onunde bir far almak icin indim

ve aynen seninki bir durumda iki adim attigimda kendi kendine ve daha da komigi ayakligin ters tarafina motor yatti ve depom coktu:)

O yuzden 11 ssat bin tane tehlike atlatmisin ve iyi bir surus sergilemissin ki sorunsuz eve varmissin.

Bu arada Hanim dogru diyor acikcasi:)

Felon
05 Ekim 2011, 13:06
Geçmiş olsun ama racingle o eziyeti çekmeye ve motora çektirmeye ne gerek vardı.İyiki kapının önünde olmuş dönüş yolunda dinlenirken olduğu yerde düştüğünü düşün o yokuşları debriyaj maneti olmadan nasıl inicektin :)
ayrıca çok şanslısınki vites pedalı kırılmamış :)

Xetanor
05 Ekim 2011, 13:15
bizim motorla gittiğimiz yolda arabalar 10-20 km süratle gidebiliyordular... arabalar bize yol veriyordu geçmemiz için... töbe bi daha böyle bi yola gidersem... :)

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:07 ----------


Geçmiş olsun ama racingle o eziyeti çekmeye ve motora çektirmeye ne gerek vardı.İyiki kapının önünde olmuş dönüş yolunda dinlenirken olduğu yerde düştüğünü düşün o yokuşları debriyaj maneti olmadan nasıl inicektin :)
ayrıca çok şanslısınki vites pedalı kırılmamış :)

bkz: hanım doğru söylemiş :))

uthec
05 Ekim 2011, 14:20
kardeşim 2 değil 3 racing idik o gün..2 hyosung 1 cbr :))

Gökhan
05 Ekim 2011, 14:29
Ahmet onca tehlikeden sonra bukadarı inan hiçbirşey degil. Büyük geçmiş olsun ama bu geçmiş olsun motosikleti yatırmandan dolayı degil, öyle bir güzergahı sagsalim tamamladıgın için. Ayrıca kırılan parçalar için hiç canını sıkma ister kanuni'den alırsın istersen birazdaha ucuz olsun dersen yurt dışında sırf hyo parçaları satan site var ordan temin edilebilir olmadı ebay. Sana birşey olmadıgı sürece motosiklet birşekilde eski haline getirilir bunu sorun etme. Az önce doganla görüştüm bir aksilik olmazsa akşam Trabzon'dayız. Tekrar görüşürüz.

Bu arada bu geziyi organize edenlerin nerdeyse tüm tarzdan motosikletlerin olacagı bir grup için güzergah seçiminde birazdaha dikkatli olması gerekirdi. Nerdeyse basit hataların bedelini grup olarak çok agır bir şekilde ödeyecekmişsiniz. Bu arada senin o yola girmen için ısrar edenlerede diyecek birşey bulamıyorum.

Xetanor
05 Ekim 2011, 14:34
bekliyorum kardeşim bende motoru çıkaracam birazdan.. gideyim bakayım nerelerini yaptırabilirim...

-unnamed-
05 Ekim 2011, 15:05
geçmiş olsun...
en önemlisi sağlıklık bir şekilde yine aramızdasın...

Xetanor
05 Ekim 2011, 15:08
kardeşim 2 değil 3 racing idik o gün..2 hyosung 1 cbr :))

hadiiiii :) nası atladım la ben bu detayı :)

2 değil 3 racing mişiz :D

cbr 125 te racing kategorisine giriyor :D

reis007
06 Ekim 2011, 00:02
abi bende o gün hocadan nazar aldım galiba :D eve 2 km kala bozuldu scooter'ım.zaten o günden beri kapıda öylece duruyor.o gün başına dert açılan tek sen değilsin merak etme :salut: neyse artık haftaya alınca yeni motorumu tekrar aranızdayım :queen: