PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : grenaj hakkında hem fikir hemde bilen varsa ufak bir yardım



berk_cglr
05 Ekim 2011, 12:17
sitede foto geleriyi takip eden arkadaşlar bilir husqvarna'nın yeni modelinin resimleri vardı nuda 900r (bakz.
http://www.motosiklet.net/medya/id404-husqvarna-nuda-900r-naked-yeni-model-2012/ )

ben bu motora resmen hayran kaldım malum türkiye gelmez gelsede benim para yetmez kanımca fakat fiberglasstan mevcut çinli motoruma bundaki gibi bir grenaj yaptırtma fikri geldi acaba istanbulda dediğim gibi birşey yaptırabilirmiyim yada bidiğiniz iyi fiber ustası varmı avrupa bölgesi öncelikli olarak vede bilen varsa tahminen kaça gelir yada ben kendim yapabilirmiyim :queen:

zeda3000
05 Ekim 2011, 12:49
Bu isin en pahali kismi kalip parasi , zaten hic bir fiberglass ci bunu bakarak yapamaz.

Etrafinda sana yardimci olacak bir heykeltras bulmalisin. O motorun ustunde kalip macunu ile calisarak bu isi yapabilir.

O macunlar kalip haline geldikten sonrada onun uzerinden elyaf ile urun cikartilip zimpara macun ve boya sonrasi bunu yapabilirsin.

Lakin bu is o kadar tuzluya patlar ki, :)

Bir cinli motor alacak kadar parayi gozden cikarman gerekir.

Diger bir secenek ise o motoru bir yerde bulacaksin

O grenajlari sana bir gunlugune verecekler

Sen onlardan basip kalip cikaracaksin

Ve o kaliplardan senin motora urun yapacaksin.

Kimse sana 2011 model bir motorun grenajlarin sokup vermez tabi:)

drsteel
05 Ekim 2011, 14:16
şöyle yapabilirsin
motorun resimlerini bulup 3d render proğramların biriyle istediğin motoru modellersin. sonra içine kendi motorunun şasesini modellersin. gerekli bağlantılarını yaparsın. sonra kalıp formatına getirip kalıp işleri yapan yerde kalıbını çıkartırsın. bu pahalı dersen kil modelini yaparsın. üzerine fiber glass ile kalıpbını çıkarırsın.

berk_cglr
05 Ekim 2011, 16:55
Bu isin en pahali kismi kalip parasi , zaten hic bir fiberglass ci bunu bakarak yapamaz.

Etrafinda sana yardimci olacak bir heykeltras bulmalisin. O motorun ustunde kalip macunu ile calisarak bu isi yapabilir.

O macunlar kalip haline geldikten sonrada onun uzerinden elyaf ile urun cikartilip zimpara macun ve boya sonrasi bunu yapabilirsin.

Lakin bu is o kadar tuzluya patlar ki, :)

Bir cinli motor alacak kadar parayi gozden cikarman gerekir.

Diger bir secenek ise o motoru bir yerde bulacaksin

O grenajlari sana bir gunlugune verecekler

Sen onlardan basip kalip cikaracaksin

Ve o kaliplardan senin motora urun yapacaksin.

Kimse sana 2011 model bir motorun grenajlarin sokup vermez tabi:)

haha adam a söylesem üstüne döver bile hahahaaa aslında mimarlıkmı heykeltraşmı ne okuduğunu bilmediğim bir yeğenim var adam evde kil gani gani :P ondan yardım alabilirim bak iyiki bunu söyledin çok sağolasın zaten motoru satamıyorum milletin ailesi alma der bizimkiler de satma diyorlar neden anlamadım:sunny: ondan sırf zevk amaçlı şekilden şekle giriyor motor bu seferde bunun tarzında birşeyler düşünüyorum ilk cross du sonra süpermotor oldu şimdi ne olur bilmem :thumleft:


şöyle yapabilirsin
motorun resimlerini bulup 3d render proğramların biriyle istediğin motoru modellersin. sonra içine kendi motorunun şasesini modellersin. gerekli bağlantılarını yaparsın. sonra kalıp formatına getirip kalıp işleri yapan yerde kalıbını çıkartırsın. bu pahalı dersen kil modelini yaparsın. üzerine fiber glass ile kalıpbını çıkarırsın.

senin dediğin yöndemde olabilir ama o kalıbı nerede kaça yaparlar hiç bilmiyorum

safakk
05 Ekim 2011, 22:01
hocam o kalıbı meydana getirdikden sonra zaten yan sanayi kalıp üretmeye başlayıp yedek parçacılara satar köşeyi dönersin :)

berk_cglr
06 Ekim 2011, 15:36
da acep beğenip alan olucakmı birde o var :D şaka bir yana hala bulamadım

berk_cglr
02 Ocak 2012, 21:11
benzin deposu yapmak için hangi malzemeyi tavsiye edersiniz fiber glass mı yoksa saçtan yapıp üstünü mü fiberglassla kaplıyım yada daha başka ne olabili aprilla dorsoduro nun kine benzer bir depo olucak deposu ortada yanlarda ekstra kapak şeklinde

dersansport
02 Ocak 2012, 21:15
bu arada radyatör ne kadar korumazsız o motor araziye girerse çıkamaz :)

Lucas
02 Ocak 2012, 23:30
Kross motorların bazılarının benzin deposu plastik olur, üzerine plastik giydirirler. Aklında olsun dedim sadece :)

Ayrıca, madem uğraşıp yapacaksın, tabi zevk meselesi de, daha hoş, daha güzel bir motoru referans alsaydın ya :)

berk_cglr
03 Ocak 2012, 00:14
yok nuda dan vaz geçtim onuda yapıcam ama daha sonra şuan aprila dorsoduro tarzı birşeyler var aklımda plastik aklıma gelmedi değil lucas da nerde yaptırabilirim istedğim gibi onu bilmiyorum

Blackeagletr
03 Ocak 2012, 00:40
Kalıp çıkarıp yapmak çok pahalıya patlar. Bence başka bir motosiklet model al kendine yedek parçasını falan kullanabileceğin :)
Ayrıca bu Nuda ne kadar çirkin birşey yahu bakınca bidaha anladım.

Lucas
03 Ocak 2012, 00:54
yok nuda dan vaz geçtim onuda yapıcam ama daha sonra şuan aprila dorsoduro tarzı birşeyler var aklımda plastik aklıma gelmedi değil lucas da nerde yaptırabilirim istedğim gibi onu bilmiyorum

Yaptırmak almaktan pahalıya gelir. Ebay da çok fazla varda kargo ücretsiz denk getirirsen güzel olur sanki :)

sessizsakin
03 Ocak 2012, 01:28
bu tür basit hatları yapmak zor değil. istersen yardımcı olabilirim...

eğer ellerin el işine yatkınsa,

sen kendi çabanla kaba modelini hazırlarsın. verirsin fiber ustasına, o da üzerinden finiş çalışıp kalıp alır. ama fiber ustasının işini düşünecek olursak sana toplamda boyası kınası derken 1000 lirayı bulur.


aslında, çoğu zaman, modelin bir yarısını yapmak oldukça kolaydır. ancak diğer yarısını aynı simetride yapmak çok zordur.

bunun için şöyle basit bir yol izleyebilirsin.

öncelikle, kolay kesilir 5 - 6 mm kalınlığında bir levha bulmalısın. bu iş için en uygun malzeme, reklamcıların kullandığı foreks yada diğer adı ile dekota ( dakota vs. )levhalar.

kağıt bant edinirsin ( boyacıların ve mobilyacıların kullandığı, diğer adı ile maskeleme bandı. iz bırakmaz )

sıcak silikon tabancası ve bolca silikon çubuk.

bir maket bıçağı ( aman diyeyim. kestimi çok fena... dikkat ) foreks üzerinde çalışmak için son derece yeterlidir.

bir kaç kurşun kalem.

polyester macun ( çelik macun diye de geçer )

------------------------------------------------


motosikletin deposu dahil değişiklik yapacağın aksamlarını sökersin.


dikdörtgen şeklinde bir foreks parça kesip, motorun gövdesine kağıt bantlarla istediğin açıda duracak şekilde önce bir sabitlersin. sağdan soldan bakar, istediğin eğimi almasını sağlarsın bantları söküp yeniden yapıştırarak.

ardından, referans aldığın grenajdaki gibi, dikdörtgen değilde, açılı olması gereken kenarları, şu kenar da şu kadar açılı dursa iyi olcak gibisinden, sağlı sollu bakıp kurşun kalemle işaretlersin.

bu oldu dediğinde parçayı söküp kesersin.

bu şekilde, tasarımın sağ veya sol yarısını tamamen ufak ufak yonta yonta, bu parça olmadı deyip yeniden kese kese foreksten oluşturursun. ( tamamen birbirine kağıt bantlarla tutturulmuş şekilde )

özellikle birbirine göre açılı köşeleri bulunan modeller ( husqvarna modeli gibi ) köşeleri biribirine zıt olduğundan oynak durmazlar. sıkıntı olmaz.

sadece bir yarısını çalışarak ( çoğu motoru yandan gördüğümüzden tasarım çalışmak için yeterlidir ) bu motor oldu dediğinde,

parçaları numaralandırır ve bütün kağıt bantları sökersin.

foreks kullanarak her bir parçanın aynısından bir tane daha kesersin.

orjinalleri gene biribir ile aynen, kopyaları da tamamen zıt açılarda birleştirdiğinde, modelin birebir diğer yarısını elde etmiş olursun.

en son, modelleri birbiri ile birleşme yerlerinden sabitlersin.

göz kararı ince ince tartarak açılarda çarpıklık sapma var mı bakarsın. milimetrik sapmalar önemli değil. zımpara o işi halleder. ancak cm bazında sapmalar varsa kötü. parçalar ya yamuk bantlanmıştır yada gevşek.

en son modelin iç kısımlarından sıcak silikonu ek yerlerine basarsın.

sıcak silikonlar tamamen sertleştiğinde, elinde üzerinde çalışmak için gayet bir model oluşur.


polyester macun'u satın aldığın yer, sana polyester macunu nasıl kullanacağını tarif eder. basittir.

motosikletin macun toz toprak ile temas halinde olacak her yerine naylon, çöp poşeti gibi ıvır zıvırla maskelersin.

modeli motor üzerine sabitler, polyester macun hazırlarsın.

modelin bütün ek yerlerindeki delik kovuk gedik ne varsa her yerine polyester macunla dolgu yaparsın.

sonra değişik kalınlıkta zımparalar ile, ek yerlerini zımparalayarak, keskin olan köşeleri istediğin ovalliğe getirirsin.


gerekli gördüğün yerleri polyester macun ile doldurarak, fazlalık yerleri de zımpara ile eriterek modeli son haline getirirsin.


sonra tıpış tıpış bir fiberciye. fiberci senin asıl model üzerinde biraz düşünüp nasıl kalıplayacağını tasarlar. sonra kalıbını çıkartıp model alır...

böylece dış kabuğun olmuş olur.



yakıt deposu konusunda, özellikle ducati ve bmw gibi bir çok marka plastik yakıt deposu kullanıyor...

uygun şartlarda yapıldığında, fiber plastikden daha dayanıklıdır ( uygun şartlar pek önemli ) yeterli kalınlıkta fiberden yapmanın bir sakıncası yok. lakin, eğer böyle bir işe kalkışacak olursan, fiber ustasının baştan sona tamamen " örgü elyaf " kullandığından emin olasın :)



bu saydıklarımı yapmak yazmaktan epeyce zor. daha önce kesme biçme yapıştırma zımpara deneyimin yoksa daha zor hal alır :)


bana sorarsan, böyle birşey, tamamen spesifik, özel bir tasarıma sahip olmak istediğinde göze alınabilecek bir zahmet. ayrıca bunun yanında, önerdiğim yöntem, linkini verdiğin örnekteki gibi keskin hatları olan modeller yapmak için uygundur. eğri büğrü hatlara gelmez.

pek spesifik bir tasarım peşinde değilsen, lucas'ın fikri son derece mantıklı, beğendiğin marka modelin grenajlarını internette takip edip, senin motora uydurman, belki malyet bakımından çok makul olmayabilir. ama zahmet bakımından bedavaya gelir :)