PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ybr 125'i 150 cc. yapmak? Ustalardan tavsiye istiyorum



ozgurakman
16 Mayıs 2011, 20:32
Merhaba. daha önceden 150 cc. lik silindir çaktırıp kullananları duydum ama motor ömrü ve yakıt nasıl bilmiyorum. bir sitede komple set gördüm piston segman silindir olarak... uygulayan var mı?
bu işten ANLAYANLAR bana avantajlarını ve dezavantajlarını söyler misiniz? silindir ömrü negatif etkilenecek biliyorum ancak krank yatağına zarar verir mi?:rendeer:
reklam olarak algılamayın ancak ürün bu:
http://www.rialli.com/9774__silindir-komple-ybr-150-cc/

enes_007
16 Mayıs 2011, 21:15
bende önceden düşünmüştüm ancak YBR nin ayar motoru olmadığını öğrendim yapan var ama ilerleyen zamanlarda verim düşebiliyor.hız ve serilik istiyorsan 250-300 cc lere kafa tutmak istiyorsan RX 135 KİNG al 140-150 git:))

ozgurakman
17 Mayıs 2011, 02:22
güncel... yok mu bana bilgi verecek kimse?
yani illa ybr'ye uygulayan birisi değil bu konuda bilgisi olan kimseler de yorum yapsın isterim... Özellikle OLD abimizin yorumunu bekliyorum

Volkan Serezli
17 Mayıs 2011, 02:32
usta napçan motora girdinmi aksamalar başlicak sonra uğraş eskiye dönüş için
bin işte kafan rahat rahat yarışmı yapçan

ozgurakman
17 Mayıs 2011, 03:19
amacım yarış değil ama en güzel giden ybrlerden birine sahip olmama rağmen gitmiyor bu motor... adamı kanser edicek uzun yolda. o yüzden yaptırmak istiyorum amacım son hızı artırmak değil sabit 90la yokuş çıkabilmek ve düzde 95le zorlanmadan gitmek. yani daha düşük devirde daha çok tork istiyorum...

GP500-1st
17 Mayıs 2011, 03:46
o bahsettiğin yokuşlardaki 90 la sabit çıkabilme cbf 150 de varmı? zannetniyorum.. Yani motorla oynıcağına cbf e geç dicem ama sen biraz daha etkili bi çekiş istiyosun. Senin 250 sisin gelmiş:cherry:

Ramazan Can
17 Mayıs 2011, 08:55
150 lik uygulamalarımızda motor zorlamalarında yağ pompasının yetersiz geldiğini gördük.... o yüzden tavsiye etmiyorum....

myagdi
17 Mayıs 2011, 11:02
deneyenlerin görüş ve yorumu daha kıymetlidir. ben işin teorisine dayanarak bazı yorumlar yapacağım.

- piston değiştirilerek, yanma odasının hacmini arttırıldığında, motorun sıkıştırma oranı düşer. sıkıştırma oranı düşünce, verim de düşer. bunun olmaması için krankın da değiştirilmesi gerekir, fakat uygun ölçüde krank var mıdır? açıkçası bilmiyorum.
- krankı değiştiremez, düşük sıkıştırma oranında çalıştırırsan; orijinal 150 cc.lik bir motora göre daha düşük güç elde eder, daha fazla benzin yakarsın. haa, 125'lik halindeki gücün altına düşmez.
- motor hacmini ve gücünü artırmak, elbette motorun daha fazla zorlanması demektir. kranka, krank yataklarına daha fazla yük biner. daha fazla benzinin yanması daha yüksek ısı açığa çıkarır. sizin motorunuz, 125 cc. halindeki yükleri taşımaya, o durumdaki ısıyı havaya atmaya göre dizayn edilmiştir. bu zorlanmaya dayanır mı, dayanamayıp hemen sorun çıkarır mı, bilemeyeceğim.
- modifiye yapmak masraflı bir iştir. az masrafla sonuç bekleyen yanılır. ben araba modifiyesini biraz bilirim; modifiye işine bir araba parası daha harcayan çoktur. silindir-gömlekle başlarsın, sonra performans egzozuna girersin, kranka, dereceli egzantriğe girersin, lastikleri değiştir, frenleri güçlendir, amortisörleri sertleştir.... kısacası bu işin sonu yoktur.
- yarın satacak olduğunda, harcadığın parayı almak bir tarafa, motosikletin ikinci el değeri bile düşecektir. satılık modifiyeli bir motosiklete bakarken çok kişinin aklına "belli ki hız manyağı apaçinin biri kullanmış. kim bilir neler yapmıştır. bu motor yaramaz" fikri gelir.

Unique693
17 Mayıs 2011, 18:19
Bizim sadece istediğimiz güç sabit bir değerde gidebilsin.Ybr ile 80 90 km/h gibi süratlarde 20 km ve sonrası performans düşüşü oluyor motorda.Bizzat kendi amcamın oğlu şu uag midir agk midir o motoru atv ye takdılar.Orjinal 125 cc idi motor ve tek kişi bile çıkamadı yokuşları ondan sonra 150 cc takdılar aynı motora sadece sılındır kısmı ve subap ayarı yapıldı şimdi canavar gibi çıkıyor tek kişi çıkamadığı yokuşu 2 kişi ile çıkıyor.125 cc ve 150 arasında 6 mılım kadar fark var bende düşünüyorum ama kafam karışık.Şimdi 80 tl ye aldığım silindir 10000 km sonra yağ yakmaya başlarsa keyif falan bırakmaz bende.Benim kuşkum orasında.Ayrıca servis ustası bi abimiz 125 cc ile 150 cc motorlarının kranklarının aynı olduğunu sadece 200 cc nin krankının farklı olduğunu söyledi.Benimde kafam karışık.

fat280
17 Mayıs 2011, 18:38
okan kardeş 20 km den sonra performans düşüşü oluyor demissin ben anlamadım asıl motor ısındıktan sonra performansı artar yani oda 15-20 km den sonra benim motor km yaptıkça çekişi ve hızı artıyor tabi bu dediğim düzde geçerli :D birde 80 liralık silindirde olsa düzgün sürdükten sonra motoru rahat 30-35 bin yaparsınız:D

Unique693
17 Mayıs 2011, 18:53
okan kardeş 20 km den sonra performans düşüşü oluyor demissin ben anlamadım asıl motor ısındıktan sonra performansı artar yani oda 15-20 km den sonra benim motor km yaptıkça çekişi ve hızı artıyor tabi bu dediğim düzde geçerli :D birde 80 liralık silindirde olsa düzgün sürdükten sonra motoru rahat 30-35 bin yaparsınız:D

40 km lik yolda fark ettim ben bunu.Hele biraz dipgaz git çeki kalmıyor gibi geldi bana :) Özellikle rampalarda düzde sorun yok.

fat280
17 Mayıs 2011, 18:57
40 km lik yolda fark ettim ben bunu.Hele biraz dipgaz git çeki kalmıyor gibi geldi bana :) Özellikle rampalarda düzde sorun yok.

okan sen kendin diyon zaten dip gaz gidersen çoğu motor bir yerden sonra yeter der artık sende dip gaz gitme yarım yada 3/4 gazla git :cherry:

Acil112
17 Mayıs 2011, 18:59
250cc'ye geçiş, modifiyeden daha hesaplı ve sağlıklı olacaktır...

Unique693
17 Mayıs 2011, 19:17
okan sen kendin diyon zaten dip gaz gidersen çoğu motor bir yerden sonra yeter der artık sende dip gaz gitme yarım yada 3/4 gazla git :cherry:

80 90 dada oluyor :)

fat280
17 Mayıs 2011, 19:26
80 90 dada oluyor :)

hmm o zaman miladi dolmuş at çöpe gitsin :P aslında ybr yi orjinalden 150 lik yapacaklar bak o zaman yemede yanında yat ama sonradan yapılanlara güven vermiyor diye duyduğumdan uzak durmaya çalışıyorum

ozgurakman
17 Mayıs 2011, 19:57
250 cc.ye ben de geçmek isterim ama er5 parasına ybr 250 satıyorlar, resmen soygun.
@unique, aga ısınma olayı şöyle:
20-30 km dip gaz gidince motor şişmeye başlıyor doğru. ama tam yiyebileceği kadar gaz verince bu şişme olayı yaklaşık 130 km. sonra oluyor

Unique693
17 Mayıs 2011, 20:22
250 cc.ye ben de geçmek isterim ama er5 parasına ybr 250 satıyorlar, resmen soygun.
@unique, aga ısınma olayı şöyle:
20-30 km dip gaz gidince motor şişmeye başlıyor doğru. ama tam yiyebileceği kadar gaz verince bu şişme olayı yaklaşık 130 km. sonra oluyor

Geçen tvs apacheleri zor geçdim dip gaz yapdım ama adamlar 70 80 le gidiyor zor geçiyorum :pr: Sollamalar uzun yolda işkence oluyor.Anlamıyolar bizi ya :)

ozgurakman
17 Mayıs 2011, 21:32
Geçen tvs apacheleri zor geçdim dip gaz yapdım ama adamlar 70 80 le gidiyor zor geçiyorum :pr: Sollamalar uzun yolda işkence oluyor.Anlamıyolar bizi ya :)

tok açın halinden anlamaz derler, ybr ile şehirler arası yola çıkmayan bilmez o işkenceyi. ama ben yaptırmayı koydum kafama sadece beni caydıracak birini arıyorum. bulamazsam yaptırıcam

kral recep
18 Mayıs 2011, 17:18
buna tıp dilinde '150 cc SENDROMU' denir.bu sendrom en hafifleridir,rakamların artmasına paralel çok daha tehlikeli sendromlar vardır.hastalık bulaşıcı olabilir.tipik bulgu olarak hasta cc büyütcem diye etrafa saldırır.çünkü az cc onu tatmin etmez .motorunu zorlar ve sonunda zarara uğrar.tedavisi maddi açıdan zordur.ilaç olarak bir doz ninja,cbf veya olmadı gtr250( verilir:queen:

!Lk£®
18 Mayıs 2011, 17:43
150rs den cbr 125 e düştüm motor hacmi olarak.
benimde 250 sisim geldi :mrgreen:
arkadaşlarn dediği gibi extrem madifiyelere girme.
al 250 lik kafan rahatlasın.

motorcu48
18 Mayıs 2011, 17:59
ee bence yaptır içinde kalmasın hiç değilse

Acil112
18 Mayıs 2011, 18:34
Şahsi fikrim 25cc fark için risk almaya değmez. ybr125 ile cbf 150 nin yada Wİndy s 125 ile Windy 150s'nin çok mu farkı var zannediyorsun? Uzun yoldaki zorluklardan bahsetmişsin Modifiye ettikten sonra şimdi olduğu kadar rahat uzun yola çıkabilecek misin? Bu şekilde bir modifikasyondan sonra satarken ciddi zarar edeceksin tabi satabilirsen. illa yapacaksan 200cc yap(al başına belayı) birşeye benzesin

Unique693
18 Mayıs 2011, 19:32
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/64515-yamaha-ybr-150-a.html

ademacar1963
18 Mayıs 2011, 23:25
amacım yarış değil ama en güzel giden ybrlerden birine sahip olmama rağmen gitmiyor bu motor... adamı kanser edicek uzun yolda. o yüzden yaptırmak istiyorum amacım son hızı artırmak değil sabit 90la yokuş çıkabilmek ve düzde 95le zorlanmadan gitmek. yani daha düşük devirde daha çok tork istiyorum...

o zaman 2011 al ben düz yolda 120 yi geçiyom

pasa216
21 Mayıs 2011, 02:41
aga ybr 125 e modifiye yapmak, mondial uag kuba asya vs. gibi motorlara modifiye yapmak gibi kolay değilldir.Ybr 125'in subapları zincirlidir.Diğer asya kuba vs nin subapları şişlidir.Yani Ybr 125 , güçlendirmek istiyosan üst kapakçıda rektefiye edeceksinn..birde zincirli motorlarda 150 cc 200 cc diyemezsin,silindir değiştirsen düzen tutmaz,rektefe de zaten herkes bilir sağlıklı değil..Onun için ben senin yerinde olsam satarım ybryi(İlle modifiye yapcam diyosan) alırım bitane temiz Kuba cg 150,atarım üstüne 65,5 mm silindiri(65 TL zongshen) Birde 200 lük krank tamamdır.Kuba CG 150 nin üst kapağı 200 cc ye cok yakı.çapı 63mm olunca motor 200 cc olur,cg 150 nin orjinal silindiri ise 62mm.Normalde 150 cc likler 58,5 59 olur.Benm motor öyle şuanda.200 cc den büyük,krank yapılı,büyük kazanlı ooh marka yapılı 250 cc lik eksoz var üstünde.araba ibresiyle 160 165 cıkarıyor.kendi ibresiyle 180 ama kendi ibresi 160 ı geçince sapıtıyor biraz :D :D

motorcu48
21 Mayıs 2011, 02:51
yaw arkadaş bu arada eskiden cbf150m vardı bu ybr125 bi öğerlerdi işte ybr seridir ataktır hatta cbf150 den hızlıdır derlerdi ben se aksini söylerdim kimse inanmaz topa tutarlardı şimdi konuyu açan arkadaşa katılıyorum doğruları söylemiş zaman gecincede değim doğru olmuş arada 1 hp var ama olsun:P

ozgurakman
21 Mayıs 2011, 17:44
yaw arkadaş bu arada eskiden cbf150m vardı bu ybr125 bi öğerlerdi işte ybr seridir ataktır hatta cbf150 den hızlıdır derlerdi ben se aksini söylerdim kimse inanmaz topa tutarlardı şimdi konuyu açan arkadaşa katılıyorum doğruları söylemiş zaman gecincede değim doğru olmuş arada 1 hp var ama olsun:P

ustaların yaptığı ayara güvenemiyordum aldım aletleri elime bi supap ayarı yaptım bir de bi debriyaj manetinin boşluğunu aldım motor canavar oldu. doğru diyorlar cbf'den daha seri