overcloud
12 Mayıs 2011, 23:40
Arkadaşlar merhaba.
Ninja grubundan bir kaç arkadaş bir süredir motorlarımız için nasıl topcase montajı yapabiliriz diye kafa yoruyorduk. Öyle ki bu güzel tasarımlı motorun üzerinde bırakın kilit asacak bir yer, artçı için tutamaklar bile yok.
Örnek:
http://img842.imageshack.us/img842/2148/image0320.jpg
Aslında bu konu ninja almadan önce de aklımı kurcalıyordu. Hatta 250cc almak isteyen bir çok kişi gibi sırf artçı tutamakları olduğu için gt250r alıp üçlü çanta seti yaptırmayı bile düşünüyordum, yada 2004 model zzr250 almayı.
Tabi zzr250'ler bu iş için daha uygundu, geniş uzun tek parça sele ve takılabilecek uzun touring cam ile birlikte arkaya bir topcase ile uzun yollar eziyetten çok keyifli seyahatlere dönüşebilirdi.
zzr250'den bir örnek:
http://img41.imageshack.us/img41/7476/copyofimg1232.jpg
Tabi bende rahat durmadım ve bu konuyu motorumun bakımlarını yapan usta ile paylaştım ve fikir alışverişinde bulunduk. Vardığımız karar ise ninja için topcase'den ziyade yan çantaların daha sağlam ve kolay bir çözüm olacağı yönünde oldu.
Demirlerin tasarımıyla ilgili olarak forumdan Tutku1982 nickli arkadaşımız Erdem'inde paylaştığı fikirler yaptığım çizimlerde rol oynadı ve sonuç olarak motoruma bugün çanta taşıma demiri uygulaması yapıldı.
Taslak çizimlerimden bir örnek:
http://img268.imageshack.us/img268/4343/deneme1f.jpg
En sonunda Ergün Usta'nın tasarımı örümcek çanta taşıma demiri çıktı. Montajı şase demirlerine zarar vermeden, mevcut deliklere somun takarak yapıldı.
http://img847.imageshack.us/img847/8495/image0504.jpg
Daha yakından bir görüntü:
http://img808.imageshack.us/img808/4376/image0506.jpg
Yandan görüntüler:
http://img23.imageshack.us/img23/8906/image0507.jpg
Burda şunu belirtmeliyim, yan demirlerin arasına ek bir demir konarak birbirlerine bağlanması sağlandı ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
http://img24.imageshack.us/img24/3319/image0508d.jpg
Arkadan görüntü:
http://img96.imageshack.us/img96/5919/image0509t.jpg
İki demir arasına vidalı kalın bir demir çubuk geçirilerek destek olması sağlandı.
Sonuç:
http://img713.imageshack.us/img713/1920/image0512.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/899/image0511r.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/635/image0514.jpg
Çirkin mi değil mi açıkçası pek umursamıyorum, önemli olan şey ihtiyacımı görmesi, vede görüntüsünü beğendim. Ortada kaliteli bir işçilik ve iyi bir tasarım olduğunu düşünüyorum. Ayrıca ileride 45'lik hard yan çantaları takmak istersem artçı ayaklıklarından destek alınarak yapılması mümkün olacak.
Emekleri ve bu kadar kısa zamanda bu işi yaptıkları için her şeyiyle güvendiğim Hasanpaşa'daki Uğurlu Motor Ergün Usta ve Eyüp Usta'ya teşekkürler.
Ninja grubundan bir kaç arkadaş bir süredir motorlarımız için nasıl topcase montajı yapabiliriz diye kafa yoruyorduk. Öyle ki bu güzel tasarımlı motorun üzerinde bırakın kilit asacak bir yer, artçı için tutamaklar bile yok.
Örnek:
http://img842.imageshack.us/img842/2148/image0320.jpg
Aslında bu konu ninja almadan önce de aklımı kurcalıyordu. Hatta 250cc almak isteyen bir çok kişi gibi sırf artçı tutamakları olduğu için gt250r alıp üçlü çanta seti yaptırmayı bile düşünüyordum, yada 2004 model zzr250 almayı.
Tabi zzr250'ler bu iş için daha uygundu, geniş uzun tek parça sele ve takılabilecek uzun touring cam ile birlikte arkaya bir topcase ile uzun yollar eziyetten çok keyifli seyahatlere dönüşebilirdi.
zzr250'den bir örnek:
http://img41.imageshack.us/img41/7476/copyofimg1232.jpg
Tabi bende rahat durmadım ve bu konuyu motorumun bakımlarını yapan usta ile paylaştım ve fikir alışverişinde bulunduk. Vardığımız karar ise ninja için topcase'den ziyade yan çantaların daha sağlam ve kolay bir çözüm olacağı yönünde oldu.
Demirlerin tasarımıyla ilgili olarak forumdan Tutku1982 nickli arkadaşımız Erdem'inde paylaştığı fikirler yaptığım çizimlerde rol oynadı ve sonuç olarak motoruma bugün çanta taşıma demiri uygulaması yapıldı.
Taslak çizimlerimden bir örnek:
http://img268.imageshack.us/img268/4343/deneme1f.jpg
En sonunda Ergün Usta'nın tasarımı örümcek çanta taşıma demiri çıktı. Montajı şase demirlerine zarar vermeden, mevcut deliklere somun takarak yapıldı.
http://img847.imageshack.us/img847/8495/image0504.jpg
Daha yakından bir görüntü:
http://img808.imageshack.us/img808/4376/image0506.jpg
Yandan görüntüler:
http://img23.imageshack.us/img23/8906/image0507.jpg
Burda şunu belirtmeliyim, yan demirlerin arasına ek bir demir konarak birbirlerine bağlanması sağlandı ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.
http://img24.imageshack.us/img24/3319/image0508d.jpg
Arkadan görüntü:
http://img96.imageshack.us/img96/5919/image0509t.jpg
İki demir arasına vidalı kalın bir demir çubuk geçirilerek destek olması sağlandı.
Sonuç:
http://img713.imageshack.us/img713/1920/image0512.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/899/image0511r.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/635/image0514.jpg
Çirkin mi değil mi açıkçası pek umursamıyorum, önemli olan şey ihtiyacımı görmesi, vede görüntüsünü beğendim. Ortada kaliteli bir işçilik ve iyi bir tasarım olduğunu düşünüyorum. Ayrıca ileride 45'lik hard yan çantaları takmak istersem artçı ayaklıklarından destek alınarak yapılması mümkün olacak.
Emekleri ve bu kadar kısa zamanda bu işi yaptıkları için her şeyiyle güvendiğim Hasanpaşa'daki Uğurlu Motor Ergün Usta ve Eyüp Usta'ya teşekkürler.