PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk vitesli motorum KUBA 125 CLASSIC



sideprensi07
09 Mayıs 2011, 13:28
cümleten merhaba arkadaşlar abilerim:)

sonunda ilk vitesli motorumu almış bulunmaktayım:)kuba125 classıc 5 vites,

vakti zamanında çok araştırdım yamaha yahut honda alayım diye ama sezon motor sezonu olduğu için,7 yıllık motora bile aldıkları fiyatları istiyorlardı,bende onu alacağıma 1600tl ye bunu aldım,ben temiz biniciyim,kimseye motor vermem,zamanında bu cebime yansıdı bir daha vermem:)bu sebeb den dolayı,
7.5 bucuk yıllık hyundaı 125 im halen saat gibi çalışmakta:)

vitesli motor da henüz acemiyim,yavaş yavaş motoru üzmeden süre süre tekniğini öğreniyorum:)

ALLAH herkese gönlükdeki motoru nasip eylesin,kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim,

saygılarımla

motorun video su:

http://www.youtube.com/watch?v=JFaPcN1d81c




aynalar orjinal aynası deyil,yenisi gelince takas edeceğim,idareten taktık,

http://img90.imageshack.us/img90/4017/09052011492800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/90/09052011492800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img805.imageshack.us/img805/2742/09052011494800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/805/09052011494800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img576.imageshack.us/img576/3933/09052011493800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/576/09052011493800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img571.imageshack.us/img571/333/09052011497800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/09052011497800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img195.imageshack.us/img195/1456/09052011495800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/09052011495800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


amörtüsörün kalınlığını belirtmek için bir örnek vereyim dedim:)

http://img716.imageshack.us/img716/4484/09052011501800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/09052011501800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img29.imageshack.us/img29/3932/09052011498800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/09052011498800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img607.imageshack.us/img607/9494/09052011499800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/09052011499800x600.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

fat280
09 Mayıs 2011, 13:46
hayırlı olsun kardeş güle güle kullan Allah kaza bela vermesin tekerin her daim düz bassın ancak videoda dikkatimi çeken motorun çok yüksek devirde çalışıyor neden düşürmüyorsun rolantisini ?

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 14:00
sağol kardeş teşekkür ederim:)
yüksek rölanti derken tam anlıyamadım acemi olduğum dan bu viteslilere,

arka tekerin döndüğünü kast ediyorsan motoru vites 1 e atıp çekim yapmak istemiştim,

devir göstergesin den hiç anlamam:pale:normalinde ibre nerelerde olması gerek:silent:

teşekkür ederim

tarcan
09 Mayıs 2011, 14:02
karter yağ pencersimi görüyorum orada :)
ybr de yok :pr:
hayırlı olsun yan yatmadan eskitirsin inşallah.

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 14:14
sağolun teşekkür ederim evet karter yağ penceresi mevcut bu motorda:)

http://img15.imageshack.us/img15/3540/090520115021024x768.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/090520115021024x768.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

fat280
09 Mayıs 2011, 14:29
sağol kardeş teşekkür ederim:)
yüksek rölanti derken tam anlıyamadım acemi olduğum dan bu viteslilere,

arka tekerin döndüğünü kast ediyorsan motoru vites 1 e atıp çekim yapmak istemiştim,

devir göstergesin den hiç anlamam:pale:normalinde ibre nerelerde olması gerek:silent:

teşekkür ederim

kardeş senin motor çalışırken devir saati 3 binde çalışıyor gördüğüm kadarıyla ve seide yüksek deviri 1500-2000 devire düşürmen gerek hem idela çalışır

http://img571.imageshack.us/img571/333/09052011497800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/09052011497800x600.jpg/)

karburatörün üstünde gördüğün civatayı gevşeterek düşürebilirsin deviri yavaş yavaş çevirecen ama :D

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 14:37
tamam şimdi anladım olayı kardeş sağolasın:)
usta motoru ayarlarken o rölanti yeri ile oynamıştı:)şimdi düzeltirim bunu ben:)

umtglsr
09 Mayıs 2011, 14:38
senin motorun şuan rodajda olduğunda 1500 1700 devir iyi rolanti için motor randımanını alınca 1100 1250 oluyo bende suan öyle ve memnunum motor çok bağırır böyle ve aşırı yakıt yakar tekeriniz düz bassın hayırlı olsun.

Blackeagletr
09 Mayıs 2011, 14:42
Hayırlı olsun. Kazasız belasız. Benimde dikkatimi çekti rolantisi çok yüksek. Normali 1.400-1.500 devir/dk olması lazım. fat280 in dediği civatayı devir 1.500 e gelene kadar sola çevir.

NoVaRiX
09 Mayıs 2011, 15:02
Çin malı motorlar içerisinde tercih edilebilecek modeller bunlar. Mondial ve Kanuni'de de aynısı var. Basit, tamiri kolay makinalar. İyi bakarsan uzun yıllar binebilirsin. Hayırlı olsun şimdiden.

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 15:18
sağolun teşekkür ederim:)

az önce motoru çalıştırdım rölanti ayarını azar azar çevirip ibrenin 1500 ün üstüne inmesini bekledim:)şuan 1500 de,belki 1490 filan olabilir:)

teşekkür ederim

kujumax
09 Mayıs 2011, 15:27
Hayırlı Olsun Video Bi Baktım 3000 Devir Ohh Dedim Buda Apache olucak :)

Aman Gözünü Seveyim Sende Yolların Apache'si Olmada :)

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 15:41
vitesli tecrubemiz olmadığın dan,sayenizde öğreniyoruz arkadaşlar:)

ben sürat yapmayı sevmem:),şu motoru parmağımda oynatancıya kadar,yani rodajı dolana kadar iyicene öğrenirim,sabah erken trafiğin az olduğu saat ve gece 12 de sürüyorum eve giderken,toplamda 10 km yapıyorum:)
sanırım 50 günde rodajını ancak doldururum bu gidişle:)
iş yerinde yanlızım bu dönem:pale:

sercan2667
09 Mayıs 2011, 21:24
hayırlı olsun kardeş..inşallah sende apaçiler gibi eksozmuş orasıyla burasıyla oynamazsın..fazla da düşürme bazen kubalarda düşük devirde çalışrken stop edebiliyor..benden sölemesi..2 ideal

chopperrider
09 Mayıs 2011, 21:32
hayırlı olsun. 2006 senesinde motosiklet hayatıma bu motorun mondial versiyonuyla başlamıştım :)
kazasız belasız güzel günlerde kullanın..

Samet Ağır
09 Mayıs 2011, 21:33
evet amortisörü görünce aklıma geldi şimdi..bende bir zamanlar camel içmiştim..yıllar öncesine gittim şimdi gidip bi paket alayım bari...:queen::queen::queen:

şaka bi yana güle güle kullan...hayırlı olsun:cat:

sideprensi07
09 Mayıs 2011, 22:23
sağolun teşekkür ederim:)sizlerde gönlünüzdeki yatan aslan parçalarına bir gün binersiniz inşallah:)

ben klasik severim:) o gençlerin yaptığı modifiyeler benim tarzım deyil,

bu videoda olduğu gibi,koruma demiri,beyaz lastik yanaklar ve arkadaki yolcu için o metal geniş tabanlı ayaklık:) sıpariş verildi

http://www.youtube.com/watch?v=Pfz7sDcsAmA&feature=related

Mr_Muscle
10 Mayıs 2011, 13:18
Çok şaşırdım kimse farketmemiş ama motor 1. viteste hiç gaz vermeden çalışıodu :queen:
abi bu arada hayırlı olsun güle güle kullan.

sideprensi07
10 Mayıs 2011, 13:50
sağol kardeşim teşekkür ederim:)
yeni motorlar ilk başlarda böyle oluyor,zamanla gaz ister:)

benim kafama takılanları sorayım sizlere:pale:

1: devir göstergesi sürüş halinde iken, vites 2 3 4 iken 3000 ile4000 bazen 4000 ü de geçtiği oluyor arasında,bu normal mi sizce:silent:
rölanti ayarını yaptım başlangış 1500 devir sonradan yukarıdaki rakamları görüyor:pale:


2: vitesli motor sürüş tekniğim henüz çok az kafama takılanları sormak istiyorum,

ışıklarda durmak için sırası ile gaz kesip kıvamında fren,tam duracağımız vakit debriaja basıp vites değişikliği mi yapıyoruz:silent:
kalkış 1ci vites 1 kaç mtre ilerlerken 2ci vitese geçiş yapıyoruz doğrumu düşünüyorum:silent:



3: dönemeçlerde gazı azaltıp gerektiğinde kıvamında tatlı fren yapıp döneceğiz,hepsi bu kadarmı:silent:
debriaja basmak gerektirmiyormu:silent:

teşekkür ederim

Mr_Muscle
10 Mayıs 2011, 17:00
1- tabikide normal devir göstergesinin hareketleri vites değişimini henüz motor rodajda olduğu için 3500-4000 aralığında yap , daha yukarılarını şimdilik deneme.

2-örn, yüksek bi vitesle gidiyosun 100 mt sonrada ışıklar var iki seçenek var önünde

önün boşsa durma noktasına kadar vites küçültmeden hafif gazla gidebilirsin ve durcağın zaman önce debriyaj sonra koordineli olarak arka - ön fren kullanarak , debriyaja bastığın sırada henüz fren yapma aşamasında 1 kerede istediğin vitese indirebilirsin , ışıkların yanmasına uzun süre varsa vitesi boşa da alabilirsin

diğer seçenek son ana kadar neredeyse hiç fren kullanmadan yavaşlamak ve durmak için, örn yine yüksek vitesle gidiyosun gazı hafif kısarak devri düşürebilir sonrasında 1 vites küçültebilirsin bunu böyle durma noktasına kadar yap sonrada önce debriyaj sonra fren yap ve dur.bu işlem motoru kompesyona bırakarak yavaşlamasını sağlar ve bu işlem sırasında yakıt tüketimi neredeyse hiç olmaz motora karbüratörden yüksek havalı az benzinli karışım gelir.

3-dönemece yaklaştığın zaman motor daha düzken yatmamışken motoru viraja uygun hıza getir akabinde devirli bir vitese geçki motor dönemeçte gaz verdiğin zaman yolun dışına meyillenmesin, bu arada dönemeçte gazı kesmemeye çalış motor yatık pozisyonda tekrardan gazı açmak kazaya sebep olabilir.

bu arada merak ettim rölanti ayarını düşürünce hala 1 viteste debriyaja basmadan gaz vermeden çalışıyo mu? :P

sideprensi07
10 Mayıs 2011, 18:59
1- tabikide normal devir göstergesinin hareketleri vites değişimini henüz motor rodajda olduğu için 3500-4000 aralığında yap , daha yukarılarını şimdilik deneme.

2-örn, yüksek bi vitesle gidiyosun 100 mt sonrada ışıklar var iki seçenek var önünde

önün boşsa durma noktasına kadar vites küçültmeden hafif gazla gidebilirsin ve durcağın zaman önce debriyaj sonra koordineli olarak arka - ön fren kullanarak , debriyaja bastığın sırada henüz fren yapma aşamasında 1 kerede istediğin vitese indirebilirsin , ışıkların yanmasına uzun süre varsa vitesi boşa da alabilirsin

diğer seçenek son ana kadar neredeyse hiç fren kullanmadan yavaşlamak ve durmak için, örn yine yüksek vitesle gidiyosun gazı hafif kısarak devri düşürebilir sonrasında 1 vites küçültebilirsin bunu böyle durma noktasına kadar yap sonrada önce debriyaj sonra fren yap ve dur.bu işlem motoru kompesyona bırakarak yavaşlamasını sağlar ve bu işlem sırasında yakıt tüketimi neredeyse hiç olmaz motora karbüratörden yüksek havalı az benzinli karışım gelir.

3-dönemece yaklaştığın zaman motor daha düzken yatmamışken motoru viraja uygun hıza getir akabinde devirli bir vitese geçki motor dönemeçte gaz verdiğin zaman yolun dışına meyillenmesin, bu arada dönemeçte gazı kesmemeye çalış motor yatık pozisyonda tekrardan gazı açmak kazaya sebep olabilir.

bu arada merak ettim rölanti ayarını düşürünce hala 1 viteste debriyaja basmadan gaz vermeden çalışıyo mu? :P

teşekkür ederim açıklayıcı tavsiyeleriniz için:)

benim motoru çalıştırmak için vitese almıya yahut debriyajı sıkmaya gerek yokki,şuan için gaz bile verdirmiyorum şak alıyor:)

myagdi
10 Mayıs 2011, 19:30
vitesli tecrubemiz olmadığın dan,sayenizde öğreniyoruz arkadaşlar:)

ben sürat yapmayı sevmem:),şu motoru parmağımda oynatancıya kadar,yani rodajı dolana kadar iyicene öğrenirim,sabah erken trafiğin az olduğu saat ve gece 12 de sürüyorum eve giderken,toplamda 10 km yapıyorum:)
sanırım 50 günde rodajını ancak doldururum bu gidişle:)
iş yerinde yanlızım bu dönem:pale:

mümkünse gece kullanmayın derim. yollar çukur, su birikintisi, yağ kalıntısı gibi tehlikelerle dolu ve gece önünüzü iyi göremiyorsunuz. ek olarak gece trafikte olan belki alkollü, belki uykusuz dört teker sürücülerini de unutmayın.

trafiğe kapalı bir alanda; mesela pazar yeri, alışveriş merkezi otoparkı, okul bahçesi gibi bir yerde bıkıp usanıncaya kadar viraj, slalom, fren alıştırması yapın.

hayırlı olsun, güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin.

Acil112
10 Mayıs 2011, 19:36
Motorun hayırlı olsun.
Side'den Kumköy'e doğru Oxit Disco'nun ve otellerin oralara pek gitme derim. Hızlı seyir edilmesi ve bir gözü aynadan ayırmamak gereken yerler. Sabırsız sürücü çok, ilk virajda götürürler adamı.

F54
10 Mayıs 2011, 20:15
moto nuz hayırlı olsun tekeriniz düz bassın umarım teker patlamaların şikayetçi olmazssın sonra çelik cant almadım diye kafanızı duvarlara vurmazsınız inş bende iç lastikli kullanıyordum çok yolda kaldım ve tubeless yaptım 2 aydır allaha şükür tık demedi yaptırma dediler yaptım şikayetim kesildi bundan sonrada inş olmaz

sideprensi07
10 Mayıs 2011, 20:18
sağolun arkadaşlar teşekkür ederim,benim kafama takılan sorunun cevabını aldım,ayrıca görsel olarak da şuradan uygulamalı öğrendim:)

acemi dediysem öyle hepden acemi deyilim:) 7 yılı geçti aynı scooter ile sadece 2 kere kaza geçirdim,onda da 2 kere önüme direksiyon kırdılar, motoru ve kendimi araca yapıştırmamak için motoru yatırdım,bende ufak biri 2 çizik motorda da öyle bir kaç çızık ile atlatmıştım:)

benim gibi yeni vitesli ye merhaba diyecek arkadaşlar için çok faydalı bir video:

http://www.youtube.com/watch?v=sCyQJMNEegg&feature=mfu_in_order&list=UL

kartalizma07
10 Mayıs 2011, 20:23
senin motorunda hayırlı olsun kardeşim. kazasız belasız sürüşler dilerim güle güle kullan

sideprensi07
10 Mayıs 2011, 20:29
moto nuz hayırlı olsun tekeriniz düz bassın umarım teker patlamaların şikayetçi olmazssın sonra çelik cant almadım diye kafanızı duvarlara vurmazsınız inş bende iç lastikli kullanıyordum çok yolda kaldım ve tubeless yaptım 2 aydır allaha şükür tık demedi yaptırma dediler yaptım şikayetim kesildi bundan sonrada inş olmaz

kardeş çelik cantlı olanını alacaktım yoktu ellerinde,ybr ye tarzı bir motor vardı kuba nın onunki çelik cantlı idi,o kadar para vermişken ybr alırım dedim 2ci el öyle kalmıştı

biraz eskiteyim takımı çelik canta çevireceğim:)kendi scooter um lastiği tam 4 yıl gitti yollarda ben kendim değiştirtdim,çelik cant olayını ordan biliyorum:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:26 ----------


senin motorunda hayırlı olsun kardeşim. kazasız belasız sürüşler dilerim güle güle kullan

sağol kardeşim teşekkür ederim:) yeni motorun gerçekden çok hoşuma gidiyor benim:)burda bir arkadaşın var aynı renkde hergün görüyorum siyah şimşeği yollarda:)