PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3.Vites arka dişli çatırtı sesi



TheDarkPower
14 Haziran 2017, 23:44
Merhaba arkadaşlar geçen günlerde motosikletimin zincir yağını temizleyip tekrar yağladım. Sonra tur atmaya çıktığımda fark ettim. 3.vitese geçirdiğimde arka dişliden çok aşırı çatırtı sesi geliyor. Motosiklette sarsıntılı olarak ilerliyor yağı temizleyip yenilemeden hemen önce öyle birşey yoktu birden oldu acaba sebebi nedir? Birde Zinciri kontrol ettim defalarca bir sorun vs görünmüyor.

.::YaRGıÇ::.
15 Haziran 2017, 03:15
arka dişli somunları bi kontrol et.gevşemiş olabilir.mafsala çarpıyordur.senin 3 ncü vitesle ilgili bi promlem görünmüyor.çünkü ses dişliden geliyor.eğer tekeri söküp tekrar taktıysan gergileri bi kontrol et tam ortalayamamış olabilirsin.teker yan yan gidiyordur.zincir dişliye tam açıyla değilde biraz çapraz açıyla geliyo olabilir.orta sehpaya alıp arka tekeri hava kalsın. elinle tekeri hızlı hızlı çevir ve gözünle tekerin sekiz çizip çizmediği zincirin dişliye tam olarak oturduğunu kontrol et.aklıma gelenler şimdilik bunlar.bir de kaplin lastikleri gevşemiş olabilir

TheDarkPower
15 Haziran 2017, 03:46
arka dişli somunları bi kontrol et.gevşemiş olabilir.mafsala çarpıyordur.senin 3 ncü vitesle ilgili bi promlem görünmüyor.çünkü ses dişliden geliyor.eğer tekeri söküp tekrar taktıysan gergileri bi kontrol et tam ortalayamamış olabilirsin.teker yan yan gidiyordur.zincir dişliye tam açıyla değilde biraz çapraz açıyla geliyo olabilir.orta sehpaya alıp arka tekeri hava kalsın. elinle tekeri hızlı hızlı çevir ve gözünle tekerin sekiz çizip çizmediği zincirin dişliye tam olarak oturduğunu kontrol et.aklıma gelenler şimdilik bunlar.bir de kaplin lastikleri gevşemiş olabilir

Evet kampanamı kendim değiştirdim bu dediğinizden olabilir gerçi değiştireli bir ay filan oldu. Zinciri yağlarken tekeri gevşetip ayar yapmıştım acaba çaprazmı oldu? Oradaki şeritlere göre yaptım ama bir bakmam lazım, sanki arka yüksek hızlarda hafif sağ sol yapıyor gibi hissediyorum. Sabah olunca ben bir bakayım ona birde bu gün bi kötü olay daha yaşadım sübaptan ses gelmeye başladı. Birden yolda giderken şıkır şıkır sübap sesi gelmeye başladı katalog filan heryere bakıyorum ama sübap ayarı kaç mm bir türlü bulamadım. Birde acaba bi ustaya gitsem kaça yaparlar sübap ayarını?

diablof
15 Haziran 2017, 10:10
dostum kitabında yazan değeri bulmanı öneririm.

hiç bulamadın emme 0,05 egzoz 0,10 ayarlat.

kolay gelsin.

.::YaRGıÇ::.
16 Haziran 2017, 04:00
sen ilk önce arka dişli somunları bi kontrol et.kampanayı değiştirdim diyorsun.somunları tam sıkmamış olabilirsin.zamanla somunlar gevşemiş olabilir.tekeri tekrar söküp dişli somunlarını içeriden bi kontrol et.mafsala değiyor olabilir dedim ama yanlış hatırlamışım, somunlar dişli göbeğinin içinden kaplin lastiklerinin olduğu yerdeki duvarlara değiyor olabilir.benim başıma geldiği için biliyorum.subab sesine gelince,ilk çalıştırma rolanti halindeyken şakır şakır ses geliyorsa eksantrikten de olabilir.hareket edince ses başlıyorsa o zaman subabtandır.

TheDarkPower
16 Haziran 2017, 04:29
sen ilk önce arka dişli somunları bi kontrol et.kampanayı değiştirdim diyorsun.somunları tam sıkmamış olabilirsin.zamanla somunlar gevşemiş olabilir.tekeri tekrar söküp dişli somunlarını içeriden bi kontrol et.mafsala değiyor olabilir dedim ama yanlış hatırlamışım, somunlar dişli göbeğinin içinden kaplin lastiklerinin olduğu yerdeki duvarlara değiyor olabilir.benim başıma geldiği için biliyorum.subab sesine gelince,ilk çalıştırma rolanti halindeyken şakır şakır ses geliyorsa eksantrikten de olabilir.hareket edince ses başlıyorsa o zaman subabtandır.

Tekrar merhaba bu dediklerinizi yaptım kaplin filan hepsini kontrol ettim gerginlik düzlük baktım tekerlek sekiz yapmıyor. Şayet bu gün baya bi ileri geri 3.viteste oynadım. Motosiklet 3.viteste iken dişlilerden ötürü sanırım tam biryerde motor zinciri tutuyor yani dönmesi takılıyo ve orayı geçtiğinde tekrar devam ediyor. Normal etmesi gerektiği şekilde, yani nasıl desem zincir dönmesi vs normal mesela orta sehbada 3.viteste bu olmuyor. Fakat yükte iken üzerinde ben olduğumda bu oluyor bunu fark ettim. Sanırım sorun dişlilerde çünkü arkadan değil öndeki küçük dişli birden durur gibi yapıp devam ettiği için ve bu hareket halinde iken sürekli oluyor. Arka dişli birden yüke binip birden yükten kesilince yani çatırtının sebebi o onu anladım. Şuan öğrenci olduğum için haliyle motor garajda çektim duruyor öyle, müsait olduğum bir zaman ustaya götürmeyi düşünüyorum ama malumunuz motorum çin menşei ve usta bulmak veya bulup düzgün ilgileneni bulmak sıkıntı bir durum. En azından şu supap olayını kendim çözebilseydim içim rahat olucaktı. En ufak bir sesten bile rahatsız olan biriyimdir ve şuan motosikletimin içinde sanki bir köçek göbek atıyor gibi ses çıkıyo ve bu rahatsız edici sırf o yüzden binmiyorum bile normalde gün içinde en aşağı 50 km yol yaparım ama şuan elleyemiyorum.

.::YaRGıÇ::.
16 Haziran 2017, 05:59
3 ncü vites dişlisi miadını doldurmuş olabilir o zaman.illaki kullanman gerekirse 3 ncü vitesi atlayarak 1,2,4,5 gibi kullan. ses olayına gelince rolantideykenmi yoksa motor hareket edince mi o ses çıkıyor.dediğim gibi subab sesi motor harekete geçince başlar.subab ayarı için google amcaya bi sor onun bilmediği bi konu yok :) motorunun markasını yazarak kullanma klavuzunu bulabilrsin yada subabların kaç mm olduğunu. kolay gelsin.