PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki gsxr 600 k6 sarj bobini , jenerator



Ozankan
29 Mayıs 2017, 21:24
Arkadaşlar, öncelikle herkese hayırlı ramazanlar. Motorumun şarj bobini iki gün önce yandı.
Suzuki gsxr600 k6

Multimetre ile çıkışını olctugumde gerilim düşmüyor. 2-3 ac volt gerilim var. Şimdi sualim şu;
Motorun şarj bobini kapağını demontaj yapmadan önce , motor yağının tamamını boşaltmak gerekirmi?
Yağı daha iki hafta önce en kalitelisinden değiştirdim. Temiz bir kaba boşaltıp yeniden kullanmayi düşünüyorum, ne diyorsunuz?
Birde şarj bobini bozulunca , regülatör de bozulur diyorlar, doğru mu? Değiştirmek gerekirmi?

matrax33
29 Mayıs 2017, 22:06
Arkadaşlar, öncelikle herkese hayırlı ramazanlar. Motorumun şarj bobini iki gün önce yandı.
Suzuki gsxr600 k6

Multimetre ile çıkışını olctugumde gerilim düşmüyor. 2-3 ac volt gerilim var. Şimdi sualim şu;
Motorun şarj bobini kapağını demontaj yapmadan önce , motor yağının tamamını boşaltmak gerekirmi?
Yağı daha iki hafta önce en kalitelisinden değiştirdim. Temiz bir kaba boşaltıp yeniden kullanmayi düşünüyorum, ne diyorsunuz?
Birde şarj bobini bozulunca , regülatör de bozulur diyorlar, doğru mu? Değiştirmek gerekirmi?

şarj dinamosuyla yağ aynı yerde olmaz genel olarak yani yağlı olan taraf kavrama tarafı. gsxr 600 sökmedim hiç tam emin değilim. ama elektirik aksamıyla kavrama farklı yerde olur genel olarak.

Eğer aynı yerdeyse bile boşalttığın yağı tekrar kullanabilirsin.

Regülator konusunda fikrim yok. Elektirikçi abiler daha iyi bilir.

diablof
29 Mayıs 2017, 22:17
dostum sarj dinamosu motorun sol tarafinda oluyor. kuru tarafta yani yag ile bir temas yok. soldaki kapagi cikararak statore ulasabilirsin. yanliz statoru cikarmak icin bir takim aparata ihtiyacin olacak.

oncelikle statoru degistir. voltaji olc. eger uclardan 28 ac volt gibi bir akjm geligorsa konjektore tak. sonra konjektoru olc. orda da rolantide 12.8, gaz verince de 13,5-14,5 dc volt aliyorsan sadece stator ile kurtarirsin. yok bu degerleri alamiyorsan konjektor de alip degistirmen gerekecek.

kolay gelsin.

Ozankan
30 Mayıs 2017, 02:10
Sağolun . Allah razı olsun. O zaman yağı bosaltmadan kapağı açıyorum. Alet edevat var hepsi. Parça bugün gelir inşaallah. Takip ölçüm yapınca , mesaj yazarım inşallah.
çok teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

Eyvallah. Sağolun.

bassturbin
30 Mayıs 2017, 21:25
Yağın içinde çalışıyor stator sargı, evet aynen öyle yap yağı temiz kaba boşalt sonra yan ayaklıktayken düz tut biraz tekrar ayaklığa yasla bu arada kalan yağlarda dökülür iyice.Kapağı sökerken Contasını bozmamak bir daha kullanmak için nazik davranırsan tekrar üzerindeki contayı kullanabilirsin veya zar gibi incecik varsa siyah renkli sıvı conta sürersin.Yağın içinde çalışmayan statörler bazı ufak motorlarda ve iki zamanlı motorlarda olur.