PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ankarada Bobber Ustası Aranıyor (Danışabilecek biride olur)



Sebasti
24 Mayıs 2017, 10:09
Merhaba arkadaşlar:
3 yıldır 1994 Model Kawasaki Vulcan 750 sahibiyim.. çok klasik olduğu için şeklinden sıkıldım ve Bobber yapmaya karar verdim.

Çalıştığım iş yerimde her türlü alet edevat var.. kesici aletlerden taşlamaya, boyahane, boru büküm, Kaynak vb.

Benimle Hobi olarak yada Profesyonel olarak ilgilenecek arkadaş/lar arıyorum.

Her fikir ve görüş benim için değerlidir. lütfen paylaşmaktan çekinmeyin.


http://databikes.com/imgs/a/b/n/r/b/kawasaki__vn_750_vulcan_1994_2_lgw.jpg

Planladığım tip bu yada benzeri.. serbest bir çalışma olabilir..

http://www.untitledmotorcycles.com/wp-content/gallery/bobber-kong_1/bobber-kong08.jpg

Monty
24 Mayıs 2017, 10:14
O seleyi caferacer selesi yapsan 10 numara 5 yıldız olur :D

Sebasti
24 Mayıs 2017, 10:36
yakıt deposu geniş.. caferacer selesi zayıf kalabilir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------


O seleyi caferacer selesi yapsan 10 numara 5 yıldız olur :D

birde bu öneri, lahmacun isteyene döner vermek gibi.. :) yani tarz ve zevki farklı.. yinede fikriniz için, teşekkür ederim.. :):)

Metehan07-70
24 Mayıs 2017, 10:44
Tamamen zevk meselesi, fakat bence orjinali daha güzel, Monty nin dediği gibi, sadece seleye dokunarak ayrı bir hava katabilirsin, şahsen yerinde olsam, daha çirkin bir motor bulur onunla bu işe girişirdim.

Sebasti
24 Mayıs 2017, 10:57
Tamamen zevk meselesi, fakat bence orjinali daha güzel, Monty nin dediği gibi, sadece seleye dokunarak ayrı bir hava katabilirsin, şahsen yerinde olsam, daha çirkin bir motor bulur onunla bu işe girişirdim.

ya sıkıldım.. birazda macera arıyorum.. zaten plan ve tahminime göre; Sele değişikliği, kuyruk kesimi ve gidon değişikliği yeterli olacak biri..
ama kuyruk nereden kesilir koltuk nasıl restore edilir (bunun koltuğun altında akü vb var) ..

kafada deli sorular.. hata yapıp çirkin ördek çıksın istemem.. :)

Metehan07-70
24 Mayıs 2017, 11:04
Chopper ve cruiser sevmem, ama iyi bir çalışma sonucu ortaya çıkan bobberları severim, ayrıca Vulcan 750 de hoşuma giden nasir modellerden, ve ayrıca Türkiye de fazla yok, değerini bil yani bence.

Sebasti
24 Mayıs 2017, 11:12
Chopper ve cruiser sevmem, ama iyi bir çalışma sonucu ortaya çıkan bobberları severim, ayrıca Vulcan 750 de hoşuma giden nasir modellerden, ve ayrıca Türkiye de fazla yok, değerini bil yani bence.

evet çok çok güçlü bir motor.. fakat kararlıyım.. bu amerikan yapımı bir model. sağlam ve agresif.. cruiser kalmasını istemiyorum artık..

diablof
24 Mayıs 2017, 12:02
dostum motoru yaz kış kullanıyorsan o çamurluğu kesmek, hayatında yapacağın en büyük yanlış olur. yaptım ordan biliyorum :)

bu arada önemli hatırlatma araç muayeneden geçemezsin bu haliyle. motorun ruhsatında 2 kişilik yazıyorsa 2. kişinin oturabileceği bir koltuk yada koltuk parçası olmalı. bunu göz önünde bulundur.

ha ben sadece yazları caddede turlar geri dönerim diyorsan okey. ama tekrar söylüyorum. giymişsin açık mavi renk keten gömleği, geziyorsun sıcak havada püfür püfür, yola biri bir su dökmüş oy oy oy. hayırlı olsun sırttan dikine gri çamur çizgili bir gömleğin olur.

ön çamurluğa hele sakın dokunma dostum. biliyorum güzel duruyor ama gözünün içinden toz toprak çıkarırsın. o derece zordur. çamurluk çok önemli.

ayrıca ayag peglerini geriye almadan gidonu o şekle getirmek sadece ve sadece sana inanılmaz sırt ağrısı olarak geri döner. ayrıca stock aynaları da değiştirmen gerekir ki bu yeni gidonla sadece kollarını ve göğsünü görürsün. onu da hesaba katmak gerek. ayna kullanmam benim arkada da gözüm var diyorsan o ayrı tabi. ayna bir motorda olmazsa olmaz bir şeydir. zaten bilincindesindir de yine de söylemiş olayım.

şimdi gelelim nasıl yapacağına. şahsi tavsiyem şöyle olur;

koltuğu çıkarırsın. çamurluğu da çıkarırsın (kesme sakın kalsın yerine atölyen varmış orada ince sac dan yeni çamurluk yap yada yaptır. sonra çok pişman olursun) yeni çamurluğu sağdan ve soldan birer yada ikişer dikmeyle arka maşaya tutturman gerek ki lastik değmesin (maşaya sabitlemezsen şu an içindeki boşluk payı ile içerde hareket eder kasiste çukurda ama alttaki resimdeki gibi yakın çamurluk ilk kasiste lastiğe takılır ve bam. dikkat o noktaya)

bu arada stop lambası ve sinyaller ayrıca plakalık takılacak. onları yeni çamurluk üzerinde bir yerlere oturtman gerekecek.

geri kalan sele kısmı yine sanayide kestireceğin bir levha üzerine kalın güderi (içerisine sert sünger koyulmuş) kenarlarını perçinleterek sabitleyebilirsin. köseleyi ıslatıp birkaç gün kalıp almasını sağlayıp sonra rahatça koltuğu yapabilirsin. altına yay takmayı da unutma titreşimden alzheimer olursun 2 km içinde :)

şimdilik bunlar. illa yapıcam diyorsan sen başla biz yolda sana yetişiriz dostum:)

kolay gelsin.

matrax33
24 Mayıs 2017, 12:40
resimdekinin aynısı mı olacak ?

HAZZILHAR
24 Mayıs 2017, 13:17
Ankarada Bull Choppers var. En temizi orayla biraz fikir alışverişi yapıp parçaları atölyenizden temin edin. Montaj ve montajla ilgili fikirleri onlardan alın.

DKN
24 Mayıs 2017, 14:15
ben olsam sadece öne eğimli yüksek gidon yaparak üzerindeki depo çamurluk gibi orjinal parçalara dokunmadan aynılarını bulup onları boyar takardım.. kesme biçme işine girmezdim

Sebasti
31 Mayıs 2017, 08:10
dostum motoru yaz kış kullanıyorsan o çamurluğu kesmek, hayatında yapacağın en büyük yanlış olur. yaptım ordan biliyorum :)

bu arada önemli hatırlatma araç muayeneden geçemezsin bu haliyle. motorun ruhsatında 2 kişilik yazıyorsa 2. kişinin oturabileceği bir koltuk yada koltuk parçası olmalı. bunu göz önünde bulundur.

ha ben sadece yazları caddede turlar geri dönerim diyorsan okey. ama tekrar söylüyorum. giymişsin açık mavi renk keten gömleği, geziyorsun sıcak havada püfür püfür, yola biri bir su dökmüş oy oy oy. hayırlı olsun sırttan dikine gri çamur çizgili bir gömleğin olur.

ön çamurluğa hele sakın dokunma dostum. biliyorum güzel duruyor ama gözünün içinden toz toprak çıkarırsın. o derece zordur. çamurluk çok önemli.

ayrıca ayag peglerini geriye almadan gidonu o şekle getirmek sadece ve sadece sana inanılmaz sırt ağrısı olarak geri döner. ayrıca stock aynaları da değiştirmen gerekir ki bu yeni gidonla sadece kollarını ve göğsünü görürsün. onu da hesaba katmak gerek. ayna kullanmam benim arkada da gözüm var diyorsan o ayrı tabi. ayna bir motorda olmazsa olmaz bir şeydir. zaten bilincindesindir de yine de söylemiş olayım.

şimdi gelelim nasıl yapacağına. şahsi tavsiyem şöyle olur;

koltuğu çıkarırsın. çamurluğu da çıkarırsın (kesme sakın kalsın yerine atölyen varmış orada ince sac dan yeni çamurluk yap yada yaptır. sonra çok pişman olursun) yeni çamurluğu sağdan ve soldan birer yada ikişer dikmeyle arka maşaya tutturman gerek ki lastik değmesin (maşaya sabitlemezsen şu an içindeki boşluk payı ile içerde hareket eder kasiste çukurda ama alttaki resimdeki gibi yakın çamurluk ilk kasiste lastiğe takılır ve bam. dikkat o noktaya)

bu arada stop lambası ve sinyaller ayrıca plakalık takılacak. onları yeni çamurluk üzerinde bir yerlere oturtman gerekecek.

geri kalan sele kısmı yine sanayide kestireceğin bir levha üzerine kalın güderi (içerisine sert sünger koyulmuş) kenarlarını perçinleterek sabitleyebilirsin. köseleyi ıslatıp birkaç gün kalıp almasını sağlayıp sonra rahatça koltuğu yapabilirsin. altına yay takmayı da unutma titreşimden alzheimer olursun 2 km içinde :)

şimdilik bunlar. illa yapıcam diyorsan sen başla biz yolda sana yetişiriz dostum:)

kolay gelsin.

selam.. değerli görüşlerin için çok teşekkür ederim.. çamurluğu yarım kesmeyi düşünüyorum.. en büyük sorunum sele ve gidon olacak sanırım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------


resimdekinin aynısı mı olacak ?

aynısı derken, benzer bir model de olabilir.. aklımdaki bu.. fakat ön çatal nasıl o kadar genişler, güvenli olurmu kafam karışık..

fz6_fazer
31 Mayıs 2017, 21:22
Katil olmamak elde değil
Size 1 sorum olacak;Bukadar sabırlı olmayı nasıl başardınız.
Sizdeki sabır,peygamberde bile yoktur,peygamberdeki sabır bile hikaye kalır
30 Kasım 2015, tarihinden beri uğraştığınız motosikletin son durumunu merak ettim
Geçmiş olsun

draggy
01 Haziran 2017, 11:03
Hocam arka salıncağı softtail ya da hardtail yapamayacaksan Bobber işine hiç girme..

Arka salıncağı olduğu gibi bırakacaksan özür dilerim ama ne yaparsan yap çok çirkin olacak..

Eğer salıncağı değiştireceğim diyorsan bobber işine gir, değiştirmeyeceksen Cafe Racer fikrine iyice ısın bence..

Sebasti
01 Haziran 2017, 13:45
Katil olmamak elde değil
Size 1 sorum olacak;Bukadar sabırlı olmayı nasıl başardınız.
Sizdeki sabır,peygamberde bile yoktur,peygamberdeki sabır bile hikaye kalır
30 Kasım 2015, tarihinden beri uğraştığınız motosikletin son durumunu merak ettim
Geçmiş olsun

:) sağlık olsun.. kardeş şimdi (bugün) bir usta ile görüştüm. iddialı bir usta (diğerleri gibi) önümüzdeki hafta içinde gelip bakacak.. .

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------


Hocam arka salıncağı softtail ya da hardtail yapamayacaksan Bobber işine hiç girme..

Arka salıncağı olduğu gibi bırakacaksan özür dilerim ama ne yaparsan yap çok çirkin olacak..

Eğer salıncağı değiştireceğim diyorsan bobber işine gir, değiştirmeyeceksen Cafe Racer fikrine iyice ısın bence..

selam.. öncelikle arka salıncak neresi tam olarak hardtail ve softail adını çok duydum ama farklılıkları neler bilemedim.. google görsellerede baktım anlayamadım..

draggy
01 Haziran 2017, 14:07
Arka tekerlerin bağlantısı hocam.

Softtail şunun amortisörlüsü, hardtail de ise amortisör yok, arka salıncak komple şasiye kaynaklı..

Softtail:

http://img.jpcycles.com/zoom/700-076_A.jpg

Hardtail:
https://washingtonchoppers.com/jpg/Krafttech/frames/k16001.jpg

Seninkisi ise bu :

http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqNHJBUE8e7z,CI+BPP,O73Zbg~~/s-l300.jpg

Sebasti
01 Haziran 2017, 14:18
Arka tekerlerin bağlantısı hocam.

Softtail şunun amortisörlüsü, hardtail de ise amortisör yok, arka salıncak komple şasiye kaynaklı..

Softtail:

http://img.jpcycles.com/zoom/700-076_A.jpg

Hardtail:
https://washingtonchoppers.com/jpg/Krafttech/frames/k16001.jpg

Seninkisi ise bu :

http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqNHJBUE8e7z,CI+BPP,O73Zbg~~/s-l300.jpg

ha yok amortisör olsun .. çünkü malüm her asfalt iyi değil.. kasılmak gerilmek istemem...

bu arada gönderdiğin son fotoğrafta benimkinin neresi oluyor? :) tanıyamadım..

kısacası hardtail seviyor, softail istiyorum :)

ne yapmalıyım?

draggy
01 Haziran 2017, 16:09
Şaseye müdahale edilecek. Ya hazır kit softtail salıncak (ingilizcesi swingarm) bulup, şasene uydurtacaksın, ya da 2. el mevcut bir softtail salıncak bulacaksın o monte edilecek. Ama dediğim gibi kesime biçme işlemleri olacak ve dengesi jig te ayarlanıp montajlanacak.

Sebasti
01 Haziran 2017, 17:20
Şaseye müdahale edilecek. Ya hazır kit softtail salıncak (ingilizcesi swingarm) bulup, şasene uydurtacaksın, ya da 2. el mevcut bir softtail salıncak bulacaksın o monte edilecek. Ama dediğim gibi kesime biçme işlemleri olacak ve dengesi jig te ayarlanıp montajlanacak.

illa şasinin değişmesi mi gerek anlamadım şimdi..

draggy
01 Haziran 2017, 17:46
Israrla bobber istiyorsa, şaseye müdahale etmen gerekir.

Senin salıncak bu:

http://www.vn750.com/photopost/data/500/medium/DSC03340.JPG

Müdahale etmezsen böyle bir şey ortaya çıkar:

http://motorcycle.brick7-ca.com/media/ca/2820201_2820300/2820238_b5ee2bffa39ba6c0.jpg

Hardtail yapılmış hali de bu:


http://images10.postadsuk.com/2016/07/31/postadsuk.com-4-kawasaki-vn750-bobber-c hopper-hardtail-low-rider-custom-motorcycle-motorbike-merseyside.JPG

DKN
01 Haziran 2017, 18:07
Israrla bobber istiyorsa, şaseye müdahale etmen gerekir.

Senin salıncak bu:

http://www.vn750.com/photopost/data/500/medium/DSC03340.JPG

Müdahale etmezsen böyle bir şey ortaya çıkar:

http://motorcycle.brick7-ca.com/media/ca/2820201_2820300/2820238_b5ee2bffa39ba6c0.jpg

Hardtail yapılmış hali de bu:


http://images10.postadsuk.com/2016/07/31/postadsuk.com-4-kawasaki-vn750-bobber-c hopper-hardtail-low-rider-custom-motorcycle-motorbike-merseyside.JPG

son link hata verdi



anladığım kadarıyla birinin amortisörü selede diğerinin şasede.. ikisini birbirinden ayıran en önemli fark bu mu dur

draggy
02 Haziran 2017, 11:23
Hardtailde arka salıncak şaseye sabitlenmiş, dolayısıyla koltuk amortisörü ile idare edilmelidir. Ama Türkiye yollarında 50 km sürmek bile işkence gelir :)

Softtail de ise, arka salıncak bağımsızdır, yine düz salıncaklar gibi amortisörle desteklenir ama düz salıncaklar yanlardan 2 amortisörken softtailler de amortisör ortada olduğundan görsel olarak hardtail hissini verir..


VN800 ler softtaildir mesela, görsellerine bakarsanız anlatmak istediğimi daha rahat anlarsınız.

Hatta önce bu başlığa bir göz atınız:


http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/76033-turkiye%27nin-ilk-hardtail-projesi.html

Sebasti
07 Haziran 2017, 12:53
bir solukta okudum çok etkilendim.. ilgili iki arkadaşı ekledim.. çok eski bir topik umarım ulaşabilirim.. softail yapmak istiyorum..

fz6_fazer
16 Temmuz 2017, 23:20
Son durumlar hakkında bilgilendirme yapar mısınız?

Ekarademir
16 Temmuz 2017, 23:28
Bir hayalimde Jawa bobber. Bi sonraki projemde o olacak inşallah. :mrgreen: Konuyu merakla takip edeceğim.

Jawa'dan daha iyi olacağı kanaatindeyim. Ha illa bu motordan yapacağım dersen sıfırdan şase yapman daha iyi. Yada eski bi motorun şasesini alıp kesip biçebilirsin. Muayeneye gideceğinde orjinal şaseye takar gidersin motoru.

Jawa örneğide koyayım.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRqIoIDwiNlh4U6L5gtjqs8Asr4ddXop _CaqFLmoHUSylz5w3M9

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/28/5d/fb/285dfbe3c9a15f09d4ac46c61ac58cec.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1v3gGF1QmRw9Ycewf6AAN9JmFI02oG ez-L5tOdiqrLPF5RLJC

Bunlar 250lik kara jawa. Classic diyede geçer. Alttaki ile 350 cc çift silindir olanı.

https://i.ytimg.com/vi/7W09qxQDNzY/hqdefault.jpg

Bunuda Denizli'de biri yapmış.

http://www.turbotuning.gen.tr/wp-content/uploads/2015/06/barbaros-esen-jawa-bobber-denizli.jpg

Planetin çift silindirlisinden de güzel olur.

Bence böyle güzel bir motoru bozmak yerine jawa rus vb bi motor alıp yapman daha iyi olur.

Sebasti
15 Ağustos 2017, 12:55
Arkadaşlar..
Maalesef yine yaparım diyen 2 ustaya daha gitti. en son (şuan) Ankara Birlik Mahallesinde Gülpınar Motor, Deniz usta da. oraya götürmemin sebebi aynı motordan ellerinde olduğunu ve kolaylıkla yapacaklarını iddia etmelerindendir.
bu perşembe yada cuma günü gelişme olacak (mış) merakla sonucu alıp sizleri bilgilendireceğim. motor kıvamında çalıştığında ise buradan ve yakın çevremden bir ekip oluşturup kesip biçme işine başlaycağım.. :)

fz6_fazer
20 Ağustos 2017, 16:34
Sizdeki sabırı okadar çok merak ediyorum ki!!!!!!!!!!!!
Tekrardan geçmiş olsun
Daha önce kawasaki ile ilgili problemi çözen bir usta vardı

Arkadaşlar Merhaba
Uzun bir sürenin ardından müjdeli haberlerim ile dönüyorum. :P

Allah'a şükürler olsun ki arızamı Resmi Yarışçı , Drag Yarışçısı aynı zamanda Kawasaki Profesörü Ziyattin Göktepe usta çözmüştür.
Bu arada beni Ziyattin abi ile tanıştıran Drag Ustası Burak Yıldırım abimede canı gönülden teşekkür ederim , oda vesile oldu Allah razı olsun

Süreç şöyle başladı ;
İlk başta tereddütte kaldım Burak abim , Ziyattin ustanın Kawasaki konusunda çok uzman olduğundan bahsetti bende merak edip Google üzerinden araştırma yaptım (Web Tasarımcıyız ya herşeye interneti bulaştırırız :)).Kupa dolu yarış kariyeri direk karşıma çıkınca gerçekten profesyonel olduğunu anladım ve önerende Burak abim , önerende profesyonel olunca aklıma yattı bu iş açıkçası.
Usta Aydın/Kuşadasında yaşıyor , dükkanıda orada ama ben Antalya'dayım tekrar motor göndermek çok zor geldi açıkçası.
Çünkü İstanbul mevzundan sonra biliyorsunuz tamir olamadan geri gelmişti motor iyice canım sıkılmıştı umudum kalmamıştı.
Hasta elli doktora gider biri derdine derman olur hesabı son kez şansımı denemek istedim.
Bir yandanda kenarda para biriktiriyordum belki bir masrafı çıkar diye son kez para tutuyordum kenarda..
Neyse nasıl yapalım napalım diye düşünürken , bazen arıyordum soruyordum ustaya yorum yapıyordu , işin içinden çıkamassan yolla motoru hallederim diyordu kendinden emin bir şekilde.Sonrasında ben gelen enjeksiyonu takarken tps sensörünü çıkarıp taktım ; herşeyini kurcalarsam olacağı buydu tps sensörünüde bozduk arıza ışığı verdi , eskisini taktım gene arıza ışığını yaktı halbuki bir takılma şekli varmış ben kara cahil direk söküp takınca saçmaladı motor.
5000 devride geçemez oldu :)) Yeni bir arızamız daha çıkmıştı bonus olarak , önce bunu çözücekler sonra benim asıl arıza ortaya çıkıcaktı :)))

Bu sensörüde bozunca , dedim Ahmet çıkar yolun kalmadı ara ziyattin ustayı gönder motoru..
Arıyorum telefon ; Abi Merhaba , gene ben arıyorum motor iyice bozuldu abi ))
Yolla motoru abicim hiçde aklın kalmasın ben sana kısa sürede çözer yollarım dedi.
Ve işin ilginç tarafı akşam Antalya'ya gidicem işim var kapatmam lazım sonra konuşuruz dedi.Abi dur dedim ben zaten Antalya'da yaşıyorum bilmiyormusun ? Yok abicim bilmiyordum dedi motor almaya gelicektim oraya dedi , ondan sonra usta nolur benim motoruda al dedim götür gözüm görmesin şunu dedim :)) Sağolsun arabasında yer açtı motoruma ; geldi Antalya'ya tanıştık ve motoru aldı gitti..
Allah'ın işine bakın ; benim tps sensörüm ogün bozulmasa ben ustayı aramıcam ve usta Antalya'dan geçip gidecek..
Ve bu arada ben nasıl götürücem nasıl para denkleştiricem derken bir sürü şey düşünüyorken Allah yardım etti ve Ziyattin Usta Antalya'ya geldi .. İnanılmaz bir tesadüf gerçekten.Allah'a şükürler olsun.

Ustam motorumu aldı götürdü oradan İstanbul'a geçti yanlış hatırlamıyorsam 2-3 gün kaldı ve Pazar günü geri döndü.
Evet , çok konuştun asıl konuya gelelim diyen arkadaşları duyuyorum..

Ustam geldiği gibi bekletmeden (demekki hızlı bir şekilde iş yapılıyormuş) alt motoru indirdi komple , üstkapağı açtı ; banada whatsappdan fotoğraf gönderiyor durumu bildirmek için sağolsun.Karşılaştığımız tablo ; eksantrik zinciri kopmak üzere...

Fotoğrafınıda koyucam en alta zaten eksantrik zincirini tutan dişlerden bir tanesi kırılmış , iki diş tutuyor.Eğer motor gazlamama izin verseydi alt motoru elimize alıcaktık.Bununla beraber eksantrik sensörüde iş yapamaz hale gelmiş.

Neden eksantrik zinciri bu hale gelmiş ? Ben 8-9 bin km önce , motorun orjinal eksantrik zinciri ses yaptığı için başka eksantrik zinciri takılmıştı.Ben masumane olarak kurduğum cümle şu olmuştur; Uygun fiyatlı kaliteli bir eksantrik zinciri takalım , karşılığında aldığım cevap DID MARKA eksantrik zinciri.O zamanlar motordan anlamıyorum , tamam dedim bu marka zincir takıldı.Subaplar ayarlandı falan neyse o şekilde biniyordum.Nerden bileyim orjinalden başka takılmaması gerektiğini.O zamanlar vida bile açmamışım motorda doğru düzgün.

Motorum kol çıkarmadan 1 gün önce bu arızayı yapmıştı , bu arada bu tamamen bir tesadüf kol çıkarmanın sebebi ayrı zaten motor 12bin devirde sınırlayıcıya giriyordu falan topspeed düşmüştü onlar ayrı problemler.

Motorum toplandıktan sonra (kol çıkarmadan bir gün önce başlayan ve bizi bu günlere getiren arıza) hala devam ediyordu.
Hata bende de var , motordan anlamamam , DID Marka iyi dediler diye inanmam , en büyük hatam bu oldu acı ve pahalı bir tecrübe.
Güvendiğim bir usta sevdiğim bir usta neden böyle hatalar yaptı bilmiyorum.
-Bana neden DID marka zincir önerdi ; oysaki Ziyattin usta bu zincir buna takılırmı diye isyan etti ve orjinal çıkmasını dahi takmam dedi.
-Motor toplandığında bu arıza zaten vardı , neden eksantrik zincirine bakılmadı.
-Motor toplandıktan sonra üstkapak açıldı sırf bu arızayı araştırmak için , neden göz önündeki arıza bulunamadı.
-Üst kapakta neden sıvı conta kullanılmış.

İstanbul'daki diğer ustamada sorularım var;
-Neden 3 ay boyunca üst kapak açmak aklınıza gelmedi ?
-Neden 3 ay boyunca elektronik olarak arıza arandı
-Neden çalışmıyor daha kötü dediğiniz beyin (benim yeni aldığım beyin) için ; Ziyattin usta abicim bırak çalıştırmamayı biz senin aldığını taktık daha iyi gazlıyor motor diye 360 derece farklı bir işlem yaptı.

Olanla ölene çare yok derler Allah görüyor herşeyi diyecek birşey yok.

Sonuç nedir biliyormusunuz ; daha iyi olsun diye değiştirdiğim ve hata olarak yan sanayi takılan zincir ; 8000 km bile dayanamayarak bana 2600 TL'ye patladı.Maddi olarak göçtüm , Allah'a şükür borç aldım hepsini ödedim ancak motor şuan aşağıda ve yatıyor , benzin koyacak param yok ama şükürler olsun Ziyattin abi ile tanıştım ve motorum artık takılmıyor !!!

Motor şuanda ilk aldığım gündekinden daha performanslı , gerçek bir 636 gücüne sahip ben bile şaşkınım acayip tehlikeli gazlıyor Allah razı olsun Ziyattin abiden.

Gelelim ne yaptık ? Neler değişti Ne masrafımız oldu .. Ustam sağolsun düşük miktar işçilik aldı daha fazlada alsa hakkıydı birçok ustanın teşhis koyamadığı herkezin elektronik olarak aradığı arızayı çözdü , arızayı doğru yerde aradı.Geriside parça parası geldi gitti toplamda 2600 TL civarı mal oldu.

Forumda birkaç arkadaşımız eksantrik zinciri konusu ile ilgilenmemiz gerektiğini söylemişti.Sizin normal kullanıcı olarak yorum getirdiğiniz bu konuya neden ustalar yanından bile geçmedi aklım almıyor.

Ayrıca zincirin bu duruma gelmesi Eksantrik sensörünüde bozmuş , subaplarıda bilginiz olsun.

Değişenler;

4 Adet Buji
4 Litre Motul Yağ
Yağ Fİltresi
4 Adet Subap
Eksantrik Sensörü
Eksantrik Zinciri Orjinal Sıfır
Subap Lastikleri 16 Adet
Üst Kapak Contası
Eksantrik Gergi Paletleri 2 Adet
Üst kapak Kapakçıya gitti
Subaplar Ayarlandı
TPS arızası düzeltildi
Motor KM Saati Dili Milden Tekrar Km'ye çevrildi
Benim daha önce aldığım yeni beyin takıldı
Gaz-Hava ayarları yapıldı

Ve motorun şuanki performansı inanılmaz.Bir yarışçının elinden çıktığı belli:))

Şimdi bu konu ile ilgilenen , empati yapan , işini gücünü bırakıp bana yardım eden , konuyu sonuna kadar takip eden emeği geçen herkesden Allah Razı Olsun , Allah sizin işinizide rast getirsin sıkıntınızı gidersin.

Motorumu dükkana alır almaz aynı gün yani 1 gün içerisinde motorumu indirip teşhis koyan , Pazar günü demeyip çalışan Ziyattin Göktepe ustamdan Allah razı olsun beni kurtardı bu dertten.Parçalar gelir gelmezde 1 gün içerisinde toplayıp hazır hale getirdi.Bu işlemleri son derece süratli yapmasıda çok hoşuma gitti açıkçası.Ziyattin ustama yardım eden Murat ustayada teşekkürü borç bilirim.Murat usta'da motor elektronik ustası.Oda sağolsun tesisatımın çok iyi durumda olduğunu boşu boşuna yüztane parça aldığımı söyledi ve kontrolünü yaptı.

Çıkarılan parçaların hepsinide bana gönderdiler fotoğrafını çekmedim henüz üşendim açıkçası.Motor geleli 2 gün oldu anca yazabildim.
Umarım bu konuyu okuyan motordan anlamayan arkadaşlar , "ORJİNAL PARÇANIN ÖNEMİNİ , KENDİ MOTORLARINI BİRAN ÖNCE TANIMALARI GEREKTİĞİNİ , BİRAN ÖNCE ELİNİN TORNAVİDA TUTMASI GEREKTİĞİNİ FAKAT BENİM GİBİ TPS SENSÖRÜNÜ BOZMADAN YAPMASI GEREKTİĞİNİ :)) ASLINDA DÜŞÜNDÜKLERİ KADAR BİRŞEYLERİ ÖĞRENMENİN ZOR OLMADIĞINI" umarım anlamışlardır , ders çıkarmışlardır.

Saygılarımı Sunuyorum

Resimler

http://img479.yukle.tc/images/9201IMG-20130217-WA0000.jpg

http://img475.yukle.tc/images/8176IMG-20130218-WA0001.jpg



Arkadaşlar..
Maalesef yine yaparım diyen 2 ustaya daha gitti. en son (şuan) Ankara Birlik Mahallesinde Gülpınar Motor, Deniz usta da. oraya götürmemin sebebi aynı motordan ellerinde olduğunu ve kolaylıkla yapacaklarını iddia etmelerindendir.
bu perşembe yada cuma günü gelişme olacak (mış) merakla sonucu alıp sizleri bilgilendireceğim. motor kıvamında çalıştığında ise buradan ve yakın çevremden bir ekip oluşturup kesip biçme işine başlaycağım.. :)

Sebasti
12 Eylül 2017, 10:29
:) Allah herkese sabır versin.. tabi böyle durumlarda yaşatmasın..
sinirlerim laçkalaştı sadece. :)

14k
12 Eylül 2017, 11:13
İzmir de bi usta var şahsen çok güzel proje yaptığını gördüm ( ruhsat vs proje onayı alabiliyor çizim ve) ama teslim suresi biraz uzun galiba 3 ay da sürebilir 5 ay da ama 5 aya garanti bobberizm di galiba gidip kendim gördüm özellikle bir motoru çok güzel şaşı yi uzatmışlar di arka lastiği genişti çift zincir li masa vs işçilik kalite ve yapilan motorların fotoğraflarına inanamazsın :)

Sebasti
12 Eylül 2017, 14:27
İzmir de bi usta var şahsen çok güzel proje yaptığını gördüm ( ruhsat vs proje onayı alabiliyor çizim ve) ama teslim suresi biraz uzun galiba 3 ay da sürebilir 5 ay da ama 5 aya garanti bobberizm di galiba gidip kendim gördüm özellikle bir motoru çok güzel şaşı yi uzatmışlar di arka lastiği genişti çift zincir li masa vs işçilik kalite ve yapilan motorların fotoğraflarına inanamazsın :)

5 ay aslında uzun değil.. motorun çalışma prensibini halledip gönderebilirim.. tahmini ne kadar masraf olur?

fz6_fazer
23 Eylül 2017, 18:13
Bu adamı dertten kurtaracak usta yok mu?

Sebasti
26 Eylül 2017, 11:04
Bu adamı dertten kurtaracak usta yok mu?

Valla hep bunun cevabını arıyorum.. hep ihtimaller.. sanki anasını satayım Motor değil uzay mekiği :)
İnşallah sorun cevapsız kalmaz.. :)