PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Pistonu Geri Gitmiyor/Teker Zor Dönüyor ve Disk Aşırı Isınıyor Lütfen Yardım :(



KaskKafa07
20 Mayıs 2017, 19:15
Öncelikle iyi haftasonları abilerim,ablalarım ve kardeşlerim.

Motosikletim daha 4.200 km de fakat 1 hafta önce şöyle bi sorunla karşılaştım;

Motosikleti orta ayaklığa aldığımda ön tekerin rahat dönmediğini ve balatanın diske sürekli sürttüğünü farkettim.Teker cidden hiç dönmüyordu ve dönmesi için ciddi bir kuvvet uygulamak gerekiyordu.15-20 dakika bu şekilde sürdükten sonra fren diskinin aşırı ısındığını fark ettim.Hatta o kadar çok ısınmıştı ki dokunur dokunmaz elimi yaktı ve direk elimi çektim.Bu şekilde motoru kendi servisine götürmeye (uzak olduğu için) cesaret edemediğimden en yakındaki motor ustasına götürdüm kaliperi söktü birkaç şey yaptı pistonları geri itti ve hortumda hava vardır diyip biraz hidroliği akıttı.1 saat sonra balatanın tekrar sürttüğünü farkettim ve ustaya tekrar gittim.Motoru sürdü biraz ve motorun daha 4 binde o kadarda sürter zamanla geçer cevabını aldım ve bu beni cidden çok şaşırttı.Neyse sanayiden çıkıp eve geldim ve diske tuttuğumda yine ateş gibiydi.Ve hidrolikten akıttığı için önceden daha erken kavrayan frenimin fren gücünde cidden bi düşüş olmuştu ve daha geç kavrıyordu.Bu durumda beni çok rahatsız etti.Sonra iş başa düştü diyip aldım elime lokma takımını kaliperi söktüm içini temizledim.Kaliperleri çıkarttım ve freni pompalamaya başladım.Fark ettimki piston ileri gidiyor fakat kendini geri çekmiyordu.Pistonları tekrar geri itip kaliperi diske taktım.İlk takımımda balatalar diske değmediği için teker rahat dönüyordu fakat birkaç kez freni pompaladıktan sonra yine aynı şey oldu.Balatalar diski sıkıyor ve bırakmıyordu.Bence yine hava mı var o yüzdenmi diye hidrolik tahliye tıpasını açtım ve yalnışlıkla bütün hidroliği boşalttım :( Şuan fren sürtmüyor fakat boşta hidrolik olmadığından dolayı tutmuyorda.Lütfen yardım edin kafayı yemek üzereyim diskimde baya bi çizildi :( Ne yapmam lazım kendim bi çözüm üretebilirmiyim yoksa motoru direk servisine mi götüreyim ? Ustaların bu tarz umursamazlıklarından da sıkıldığımdan pek bi ustaya felan güvenmemeye başladım.Sizden ricam bana yardım etmeniz.Şimdiden çok teşekkürler :pale:

Carbondioxid
20 Mayıs 2017, 19:30
4200 henüz bebek , dooğru servisteki dohtor amjalara.

boora
20 Mayıs 2017, 19:44
Hidrolik deposunun kapağını aç hidrolik yağı doldur. Alttanda kaliperin olduğu yerde hidrolik borusunun dibinde civata vardır genelde 8 numara olur onu biraz gevşet ama bollaştırma yani tek elinle kolay açıp kapayabilesin. Şimdi tek elinle fren kolunu bas bırak bas bırak 5-6 defa sonra basılı tut alttaki civatayı aç yağ akınca kapat tekrar fren kolunu bas bırak yap 5-6defa. Yine aynı işlemi yap bu şekilde freni tutar hale getirirsin. Sonra iyi bir ustaya baktır

Mamba09
20 Mayıs 2017, 20:22
O pistonu bi wd40 gibi urunle yağla. Dikkat et balata veya diske gelmesin.

KaskKafa07
20 Mayıs 2017, 21:14
Hocam yağladım hatta pistonu yerinden komple çıkarttım ve birden haznedeki hidrolik sıvısınıda döktüm biraz :/ Pistonu komple temizledim sonra wd-40 sıkıp yerine taktım sonra freni pompalamaya başladım piston ileri gidiyor ama geri çekmiyor yine :( bastıkça ileri gidiyor sadece

Samet Ağır
20 Mayıs 2017, 21:19
Piston geri çekilmez zaten.
Baskı yapar,baskıyı bırakır. İç o-ringler şişmiştir,pistonu sıkıyordur.
Kaliperin iç tamir takımını alıp değiştirin,ve önerilen dot3,dot4 fren hidroliğini koyun.

hasmet
20 Mayıs 2017, 21:20
Balata zaten kendini geri çekmez, maneti bırakınca diske dokunur seviyede yüzer. Soru:

Manetleri hiç değiştirdiniz mi? Herhangi bir düşme veya çarpma sonucu manet veya manetin bağlı olduğu "master cylinder" darbe aldı mı? Motor soğukken de aynı sorun var mı?

Bleus
20 Mayıs 2017, 21:35
Balatalardan en çok hangi taraftaki sürtüyor. Sabit balata mı? Yoksa pistondaki balata mı? SAbit olansa kaliper hareket etmesini sağlayan kızakları temizleyip yağlayın.

.::YaRGıÇ::.
21 Mayıs 2017, 01:46
hidrolik yağının olduğu kutu üzerinde dot3 yada dot4 yazması lazım.git bir benzinciye hidrolik yağı al(15.00 tl)hidrolik kutusunun üzerinde ne yazıyosa onu al.sonra aç youtubeyi hidrolik yağı nasıl değişir izle.hidrolik yağı değişimi öyle kutuya hidrolik yağı koyayım doldurayımla olmuyo unutma.hidrolik sıvısını koyarken hava almanası lazım.yoksa frenlerin tutmaz.vereceğim linki dikkatli izle aynısını uygula. https://www.youtube.com/watch?v=QqS9mXS3oBY
gelelim balataların sürtme olayına.motorun sıfır olmasa diycemki başka bir motor markasının balataları takılmış olabilir.balata eti biraz kalın gelmiş olabilir diycektim ama motorun sıfır anladığım kadarıyla.balata ile fren diski arasında neredeyse bir saç teli kalınlığında boşluk olur genelde yada daha az.fren diskine sürtmesi normal.balataları tutan 2 tane kama var orada(senin alyan anahtarla söktüklerin değil) onları yerinden çıkarıp güzelce temizle ve yağla.birde balataların yatakların altında bir adet alimünyum gibi bir metal bir parça var.yanlışlılka onu çıkarmış yada ters takmış olabilirsin

yusufkalaz
21 Mayıs 2017, 02:30
Fren takımını ele almadan dağa yeni motorunu doğru servise götürünüz iş fanteziye,inata kaçarsa bir gün yolda bir sıkarsınız fren tutmaz ve sonu hiç güzel olmaz.

KaskKafa07
21 Mayıs 2017, 12:55
Hocam evet yay gibi bir parça onu götürdüğüm usta takmamış geri.Bu gün tekrar kaliperi söktüğümde farkettim ki o aliminyum yay gibi parça balataların arkasında yok :/

DreamTheater
21 Mayıs 2017, 13:13
Arkadaşım, kaliperi sök, pistonları çıkar, pistonları su zımparası ile hafiften zımparala, kaliper içinede bir parça zımparayı parmağın yardımıyla kenarlara sürt, tertemiz olsun, sonra kaliper yağı olur, ondan pistonlara biraz sür geri tak, senin derdin toz keçesinden pistonun toz alması, piston kitlenir geri gitmez, büyük ihtimal öyledir, arada yay yok metal vs. eksik olayı başka, o parça balata boşta kalıp ses yapmasın diye, kaliperi geri itmek için değil, itemez zaten, dediğimi yap göreceksin, yağ bulmazsan sprey greslerde olur, az sık boca etme ama, gerisini hidrolik halleder.