PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gaza basmadan sinyal yanmıyor! YBR125



carter17
16 Mayıs 2017, 16:28
Herkese merhaba uzun süredir olan ama kablondadır diyerek geçiştirdiğim, sinyalleri değiştirdikten sonra dahada fazlalaşan problemimi yazmak istiyorum.

Motosikletime gaz vermeden sinyaller yanmıyor. Yani sinyal veriyorum eğer gaza basmıyorsam sinyal lambaları yanmıyor, gaza bastığımda yanmaya başlıyor, buda ışıklarda veya gazı kesip salınma yaptığımda sıkıntı çıkarıyor.

Bu sorunu çözmek için neler yapabilirim? Teşekkürler.

kadango
16 Mayıs 2017, 16:43
Elektrikçiye götür baksın.

carter17
16 Mayıs 2017, 16:51
Elektrikçiye götür baksın.

Kendi çözebileceğim bir problemse çözmeye çalışmak daha mantıklı, nitekim öğrenciyim maddi olarak en ufak arızada ustaya götürecek durumum yok.

karaca3
16 Mayıs 2017, 16:54
Buyuk ihtimal akun zayiftir.gas verince akunun amperi yukseliyir 've sinyali yakiyor

neonxxl1001
16 Mayıs 2017, 17:10
Ortak elektirkten anlamiyosan ustaya git daha az masraf olur. Ampulden tut statora kadar heryerde ariza olabilir

kadango
16 Mayıs 2017, 17:11
Kendi çözebileceğim bir problemse çözmeye çalışmak daha mantıklı, nitekim öğrenciyim maddi olarak en ufak arızada ustaya götürecek durumum yok.

@karaca3' ün bahsettiği gibi bir durum değil de alternatör arızasına benziyor bahsettiğin durum. Eğer siyalini yaktığında zayıf veya herhangi bir durumda hiç yanmasa akü ölmüş derdim ki zaten o safhaya gelirse motosiklet çalışmaz. Lamba yakamayan akü marş motorunu hiç döndüremez, neyse... Akü zayıflığı durumunda marş motoru dönmekte zorlanır, farların yansa dahi zayıftır gazı açınca kendine gelir fakat her daim bir yanma belirtisi olur. Seninki elektrik kaynaklı başka bir duruma benziyor, alternatör arızası olabilir. Farlarında veya stop lambanda herhangi bir değişiklik oluyor mu o konuyu ayrıntılı açıklamamışsın?

Kendin halledebileceğin bir sorun olduğunu zannetmiyorum. İlla bir şeyler yapmak istiyorum dersen başka akü bağla bak sorun oluyor mu, bir süre kullanman lazım ama aküdeki akım düşünce ne gibi tepki veriyor görmek lazım. Yeni aküyle başta sorun yok gibi görünse de sonradan sıkıntı olabilir. Bir de bağlantılarını kontrol et, motosiklet dinamik bir makine olduğu için hareketten kaynaklı fiziksel bir sorun da olabilir. Bağlantı müşütleri tam temas etmiyordur vs. Ön arka sinyal kontolü işe yarar bu konuda, atıyorum ön yanmıyor arka yanıyordur gibi...

carter17
16 Mayıs 2017, 17:20
@karaca3' ün bahsettiği gibi bir durum değil de alternatör arızasına benziyor bahsettiğin durum. Eğer siyalini yaktığında zayıf veya herhangi bir durumda hiç yanmasa akü ölmüş derdim ki zaten o safhaya gelirse motosiklet çalışmaz. Lamba yakamayan akü marş motorunu hiç döndüremez, neyse... Akü zayıflığı durumunda marş motoru dönmekte zorlanır, farların yansa dahi zayıftır gazı açınca kendine gelir fakat her daim bir yanma belirtisi olur. Seninki elektrik kaynaklı başka bir duruma benziyor, alternatör arızası olabilir. Farlarında veya stop lambanda herhangi bir değişiklik oluyor mu o konuyu ayrıntılı açıklamamışsın?

Kendin halledebileceğin bir sorun olduğunu zannetmiyorum. İlla bir şeyler yapmak istiyorum dersen başka akü bağla bak sorun oluyor mu, bir süre kullanman lazım ama aküdeki akım düşünce ne gibi tepki veriyor görmek lazım. Yeni aküyle başta sorun yok gibi görünse de sonradan sıkıntı olabilir. Bir de bağlantılarını kontrol et, motosiklet dinamik bir makine olduğu için hareketten kaynaklı fiziksel bir sorun da olabilir. Bağlantı müşütleri tam temas etmiyordur vs. Ön arka sinyal kontolü işe yarar bu konuda, atıyorum ön yanmıyor arka yanıyordur gibi...

Hocam mesajınız için teşekkür ediyorum tam bilgiyi buraya ve konuya ekliyorum. Akü ile ilgili problem yok gibi nitekim normal farlarımda herhangibir problem yok. Sadece sinyallerde var. Kablolardadır diye düşündüm sorunu sinyalleri değiştirince düzelir diye düşündüm 1 tanesi kırılmıştı, değiştirdim devam ediyor. Motosikletim marş konusunda problemi yok, stop lambasında problem yok, farda problem yok. Tek problem sinyaller gaza basınca çalışıyor. Her iki sinyal içinde bu geçerli.

Bu gaza basınca yanıp sönmesi bir tek sinyal için geçerli.


Buyuk ihtimal akun zayiftir.gas verince akunun amperi yukseliyir 've sinyali yakiyor


Aküyü yaklaşık 6 7 ay önce arkadaşım değiştirdi hocam, fakat inceleyeceğim. Teşekkür ediyorum.


Ortak elektirkten anlamiyosan ustaya git daha az masraf olur. Ampulden tut statora kadar heryerde ariza olabilir

Son ihtimal bu şekilde olacak.

ayzek
16 Mayıs 2017, 17:28
Bizim hero hunk u aldığımızdada böyle bir sorun vardı fakat sol kumanda panelinin üretim hatalı olduğunu farkettiler ve değiştirilince düzeldi 2 seçenek var
1 sorun ya sinyal rolende
2 yada sol kumanda panelin bozulmuş olabilir wd40 falan sık belki düzelir oksitlenme falan varsa

diablof
16 Mayıs 2017, 17:31
voltmetre bulabilirsen bir ölç bakalım dostum. rölantide 12,8 gibi bir değer olması gerek. gaz açınca da 13-14,5 lara çıkması lazım. eğer bu değer varsa statör yada konjektörde sıkıntı yoktur.

aynısı bende de var. frene basınca korna ve far güçten düşüyor. kablo problemi sanırım çünkü konjektörü ve aküyü yeni değiştirdim. statörü de kontrol ettik sıkıntı yok.

deneyerek bulmak lazım bir yerlerde bir şey bir şeye dokunuyor olabilir.

kolay gelsin.

allegromod
16 Mayıs 2017, 20:27
gaza basınca titreşimden dolayı çalışmayan anahtar devreye giriyor olabilir. sorun tek sinyalde mi ? sağ saol ön arka ayrıntılı yazar mısın?

uzay gemisi
16 Mayıs 2017, 20:52
flaşörün arızalanmış. aynısı 2008 model YBR 125imde başıma geldi. Flaşörü değiştirdik sorun halloldu.

Ekarademir
16 Mayıs 2017, 22:05
Sinyal tesisatı normal mi?

Fazladan takılan lamba filan var mı yani.

Kamyonumda çok lamba var. Gaza bastığımda lambalar güçlü yanar. Gazdan ayağımı çekip frene bastığımda lambalar dahada güçsüz olur. (Frene bağlı 8 lamba yanınca)

carter17
16 Mayıs 2017, 22:10
Sinyal tesisatı normal mi?

Fazladan takılan lamba filan var mı yani.

Kamyonumda çok lamba var. Gaza bastığımda lambalar güçlü yanar. Gazdan ayağımı çekip frene bastığımda lambalar dahada güçsüz olur. (Frene bağlı 8 lamba yanınca)

Fazladan sayılabilecek şey sanırım benden önceki sahibi xenon a benzer ama gece hiç bir şey göstermeyen güçsüz bir beyaz far takmış. ekstra kabloyla onu açıp kapatabiliyorum. Onun açık yada kapalı olması sinyali etkilemiyor fakat.


Bizim hero hunk u aldığımızdada böyle bir sorun vardı fakat sol kumanda panelinin üretim hatalı olduğunu farkettiler ve değiştirilince düzeldi 2 seçenek var
1 sorun ya sinyal rolende
2 yada sol kumanda panelin bozulmuş olabilir wd40 falan sık belki düzelir oksitlenme falan varsa

Sol kumanda panelinde sorun olmuş olsa hiç yanmaması gerekmez mi ? Sonuçta kumanda sadece akımın anahtarını kapatıp açıyor. Sorun akımın gazla beraber gitmesi.

Sinyal rölesi benimde aklıma geldi fakat denemek için farklı bir röleye sahip değilim.


voltmetre bulabilirsen bir ölç bakalım dostum. rölantide 12,8 gibi bir değer olması gerek. gaz açınca da 13-14,5 lara çıkması lazım. eğer bu değer varsa statör yada konjektörde sıkıntı yoktur.

aynısı bende de var. frene basınca korna ve far güçten düşüyor. kablo problemi sanırım çünkü konjektörü ve aküyü yeni değiştirdim. statörü de kontrol ettik sıkıntı yok.

deneyerek bulmak lazım bir yerlerde bir şey bir şeye dokunuyor olabilir.

kolay gelsin.

Öncelikle teşekkür ederim, gördüğüm kadarıyla problem net değil, bir çok etmenden olabilir. Elimde deneyecek malzemede olmadığından sanırım bir ustaya götürmek en iyisi olacak.


gaza basınca titreşimden dolayı çalışmayan anahtar devreye giriyor olabilir. sorun tek sinyalde mi ? sağ saol ön arka ayrıntılı yazar mısın?

Konuyu düzenlemeyi unuttum diğer mesajımda yazdım detaylı.


flaşörün arızalanmış. aynısı 2008 model YBR 125imde başıma geldi. Flaşörü değiştirdik sorun halloldu.

Flaşör dediğiniz sanırım röle. Bende öyle düşünüyorum.

Ekarademir
16 Mayıs 2017, 22:17
O farın elektiriğini nerden almış peki?

Nasıl bir far bilmiyorum. Ama düğme kapalıykende elektirik çeken bi far olabilir. Ve montajını yapan elektirikçi kolayına gelince sinyal bağlantısından elektirik almış olabilir.

Elektirik işi çok karışık.

Motorsikletin orjinalinde devir saati yoktu. Sonradan taktım. Elektiriğide kolayıma geldi direk aküden çektim. Ve motor gece aküyü bitirdi. Motor çalışmazkende çekiyormuş elektiriği. Bugün başka bi yerden aldım elektiriği kontağa bağlı şekilde. Artık sorun olmayacak inşallah. Akü ölmüşte olabilir.

Kamyonda 24 volt olur iki akü yani. Teyp 12 volt olur. Normalde 24den 12ye düşüren alet olur onla takılır. Benim kolayıma geldi direk tek aküden 12 çektim bağladım. Sonra bi gün kamyon çalışmadı. Teyp sadece birine bağlı olduğu için ordan yemiş. Akünün biri zayıflamış ve çalışmadı.

Yani diyeceğim o ki bu tesisat işleri çok karışık. Fazla kurcalamaya gelmiyor. Bu tip şeylerde ilk bakman gereken yer orjinalden farklı ne yaptığın. Soketli bişeyse soketini sök o farın. Bide öyle dene.

Birde sinyallerin ledli mi ampüllü mü? Ledli olan sinyal daha az akım çeker. Ledliye çevirince belki düzelebilir.

uzay gemisi
16 Mayıs 2017, 22:41
Flaşör dediğiniz sanırım röle. Bende öyle düşünüyorum.

http://images.ticiz.com/1185895_w640_h640_10208001.jpg
rölemidir tam bilmiyorum ama benim değiştirdiğim parça buydu. akünün yanında biryerlerde.

ayzek
16 Mayıs 2017, 23:43
Valla dostum bizde sıkıntı sol kumanda panelindeydi sinyal düğmesinin içinde pime benzer parça ve bilye gibi birşey var motor çalışmazken ve rolantideyken yanmıyordu ara gaz atınca ve gaz verince yanıyordu servis role dedi ilkten ama role değişti gene aynı olunca kolu açıp kurcaladılar bi düzeldi bi düzelmedi derken o pime benzer küçücük parçayı kaybettiler ve yeni kumanda taktık düzeldi role olsa bence ya yanmaz yada yanıp sönmez bence bir servise gitip kumanda panelini sökmeden soketi çıkartıp yeni kumanda paneli takıp denesinler düzelirse sorun oradandır

carter17
18 Mayıs 2017, 19:30
Sorun çözüldü! Sorun flaşördeymiş. Değiştirince düzeldi.