PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sinyal Arızası Koldan mı Röleden mi Neden? (Videolu)



gucluaydogdu
16 Nisan 2017, 13:05
Merhaba,

2007 model Suzuki Intruder M800 sahibiyim. Aslında motor modelimin başlığına da yazdım ama orası pek aktif değil, benim de ızdırabım artık biraz acele gerektiriyor. O yüzden belki modelden bağımsız fikir yürütebilecek birileri olur diye burada bir başlık açmak istedim.

1 senedir filan motorumun bir sinyal sıkıntısı var. Önce tamamen yakmayı kesti. Daha sonra iki ayrı tamirci kurcalaya kurcalaya biraz yakmayı başardılar. Biraz yakmakla kastettiğim şeyi şu videoda izleyip görebilirsiniz: http://www.dailymotion.com/video/x5i6nvn_m800-signal-issue_webcam


Mesela bu videoda sol biraz gecikmeli yanıyor, sağ hiç yanmıyor (ama paneldeki sinyal göstergesi yanık kalıyor). Dörtlü ise normal yanıyor. Bazen sol da yanmamaya karar verebiliyor. Sonra sağ ansızın bir hayat belirtisi gösteriyor filan. Ne yapacağı belli değil yani. Ve işin kötüsü motorun muayenesi geçti, kaçak kaçak biniyorum. Zira malum, sinyalin yanmaması ağır kusurdan muayeneyi geçememesi demek. Şimdi yakalansam bi dünya ceza, motoru çekecekler mi ne olacak o da belli değil...

Neyse, ilk gören tamirci biraz kurcalayınca "kütükten bu" dedi. Sonra bakan da "şu sinyal kolunu bi değiştirmek lazım, çıkmasına bakalım" dedi. Ama gelen giden yok tabii. Benim bu söylenene şüphem ise koldan sinyal vermeye çalışınca paneldeki gösterge ışığının yanıyor olması. Yanıyor ama yanık kalıyor. E demek ki sinyal kolu motora gerekli bilgiyi iletiyor, mesele arada bir yerde takılıyor diye düşündüm.

Sonra yabancı bir foruma yazdım, bu düşüncemle beraber, oradakiler de sinyal rölesinden kaynaklanıyor olabileceğini düşündüler.

Sinyal kolu benimkine benzer ebay'de bir bu var: http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-VZR1800-M109R-BOULEVARD-VZ800-LEFT-HANDLEBAR-TURN-SIGNAL-SWITCH-ASSY-/162328384219?hash=item25cb8692db:g:KpMAAOSw-0xYWb5x&vxp=mtr

O da 109 dolar ve de gri. Benimki gibi siyahını yedek parça sitesinde bile bulamadım. Hadi buldum diyelim, problemin ondan kaynaklandığı bile kesin değil, paramı havaya mı atacağım? Alıp denemek de mümkün değil yani. Orjinalini alsam, sipariş versem filan, belki lüzumsuz 400-500 lira masraf çıkacak.

Sinyal rölesi de en makul, yan sanayi şu var: http://www.ebay.com/itm/LED-FLASHER-RELAY-SUZUKI-VL-125-250-800-1500-INTRUDER-VOLUSIA-DL-TL-650-1000-/291148379700

Bunu alabilirim hadi denemek için.. Ama ya sorun bu değilse? Bir de size esas sorum; şimdi dikkat ettiyseniz sinyallerim farkli, orjinal değil. Ben bu motoru aldığımda böyleydi. Böyle farklı sinyal takmak için farklı röle mi kullanmışlardır sizce? Yani motorun içinden çıkacak olan bu sayfadaki gibi olmayabilir mi?

Ne dersiniz ne düşünürsünüz? Ne tavsiye edersiniz? Derdime bir çare lütfen...

TamGazDevam
16 Nisan 2017, 14:06
Hocam emin olmayarak yorum yapmak, yanlış yönlendirmek istemiyorum ama benim de sağ ön sinyal çalışmıyordu, rölesini o zaman yeni değiştirmiştik ustaya gittim bu rolede bi şey var dedim onun bana şey dediği aklıma geliyo, röleden olsa röleden gıcık bi ses gelir böyle tırrr diye demişti. Lambayı değiştirelim dedi bende gerek yok dedim, 2-3 gün kadar öyle bindim bi uzun yol yaptım kendi kendine düzeldi sinyal yanmaya başlamıştı:)

zuluman
16 Nisan 2017, 14:06
sinyal devresi çok karmaşık değil. uzman biri değilim ama önce sinyallere gelen voltajı ölçerdim.
sonra sinyal swicinin söketini söküp elle kısadevre yapıp sinyallerin duruma bakardım.
bazı sinyal rölelerinde ampüllerden biri bozlunca devrenin direci düşer sinyal hızlı hızlı yanmaya başlar. seninkinde yavaş yanıyor acaba
ampullerin wattı yüksek mi?

genelde sinyal devreleri bunun gibidir.
http://tech.bareasschoppers.com/wp-content/image_gallery/tech/electrical/diode_fix/signal_schematic.jpg

metinkilic
16 Nisan 2017, 16:50
Bence önce sinyal ampullerinin orijinal kaç watt olduğuna bakın, Üzerinde ki ampuller buna uyuyor mu?, zira yüksek watt ampul takınca ya yanmıyor veya çok sönük yanabiliyor. Ondan sonra sinyal rölesine yoğunlaşırım. Kullanım kitapçığında değerler mutlaka vardır. Bazen gıcık sorunların çok basit çözümleri oluyor.

gucluaydogdu
17 Nisan 2017, 10:41
sinyal devresi çok karmaşık değil. uzman biri değilim ama önce sinyallere gelen voltajı ölçerdim.
sonra sinyal swicinin söketini söküp elle kısadevre yapıp sinyallerin duruma bakardım.
bazı sinyal rölelerinde ampüllerden biri bozlunca devrenin direci düşer sinyal hızlı hızlı yanmaya başlar. seninkinde yavaş yanıyor acaba
ampullerin wattı yüksek mi?



Bence önce sinyal ampullerinin orijinal kaç watt olduğuna bakın, Üzerinde ki ampuller buna uyuyor mu?, zira yüksek watt ampul takınca ya yanmıyor veya çok sönük yanabiliyor. Ondan sonra sinyal rölesine yoğunlaşırım. Kullanım kitapçığında değerler mutlaka vardır. Bazen gıcık sorunların çok basit çözümleri oluyor.


Fakat mesele şu ki, bu motoru ben bu ampüllerle 4-5 yıldır kullanıyorum. Benim aldığım adam da kendisinden önceki, ilk sahibinin bu modifikasyonları yaptığını söylemişti. Yani en aşağı 7 yıldır filan bu şekilde çalışıyordu bu ampüller. Mesela hızlanma olsa, dediğiniz gibi ampüllerden biri gittiği için buna sebep oluyor diyebilirmişim mesajınıza göre ancak bir taraf yavaş, diğer taraftaysa hiç hayat yok.

Bu durum röleye yoğunlaşmak için yeterli sebep değil mi?

Switch'den sağ sinyal verince panelde yanık kalan gösterge ışığı benim tahmin ettiğim gibi switch'in büyük ihtimalle sağlam olduğunu gösterir mi peki sizce de?

draggy
17 Nisan 2017, 12:28
hocam aynı sorun başıma geldi, kütük mütük, röle, tüm tesisatı kontrol ettik sağ yanıyor sol yanmıyor. Sorun Sis farına çektiğim hattın şase yapmasıymış. 3 gün uğraşıp bir elektrik bantı ile sorunu gidermek çok koymuştu :) kablolarınızı bir açığa çıkarın önce ve öyle deneyin şasi yapma ihtimaline karşı..

gucluaydogdu
17 Nisan 2017, 22:03
hocam aynı sorun başıma geldi, kütük mütük, röle, tüm tesisatı kontrol ettik sağ yanıyor sol yanmıyor. Sorun Sis farına çektiğim hattın şase yapmasıymış. 3 gün uğraşıp bir elektrik bantı ile sorunu gidermek çok koymuştu :) kablolarınızı bir açığa çıkarın önce ve öyle deneyin şasi yapma ihtimaline karşı..

Teşekkürler, ama maalesef aslında bundan kaynaklanmadığına emin gibiyim... Bahsettiğim ikinci tamircide motoru komple boyaya da göndermiştim. Kazadan filan değil de çok yıpranmalar vardı üstünde. Ufak tefek şeyler filan hepsi kapansın diye mat siyah yaptım komple. Neyse bu başka bir hikaye... O sırada kablolar filan hep kontrol edildi. O ustam bir de problemden haberdar olduğu için, şaşe ihtimaline bakmış olduğuna eminim. Sorun böyle bir şeyden kaynaklandıysa bile, bu artık bir etken değil. Arızanın yeri ve nasıl giderebileceğim mesele şu anda daha çok.

draggy
18 Nisan 2017, 09:18
Hocam ben de emindim :) kütüklüğe, dashboarda, röleye, sigortalara tüm soketlere baktık yok. Çıldırdık 2 gün boyunca motorun soymadığımız yeri kontak spreyi sıkmadığımız soketi kalmamıştı :)

En son, sinyal kablosunu çekiştiririken birden sinyaller yandı, o zaman anladık bir tane sinyal kablosunun soyulduğunu ve şasi yaptığını..

Bu sorun yüzünden sadece sağ ön sinyalim yanıyordu yavaş yavaş ve diğer hiç bir sinyal çalışmıyordu, kütükten sinyali sola çektiğimde dashboard sinyal ışığı sürekli yanıyor (yanıp sönmesi lazım)ve hiç bir sinyal çalışmıyordu. Far tasından sinyallere giden soketleri bir takip edin derim ben :)

gucluaydogdu
18 Nisan 2017, 14:22
Hocam ben de emindim :) kütüklüğe, dashboarda, röleye, sigortalara tüm soketlere baktık yok. Çıldırdık 2 gün boyunca motorun soymadığımız yeri kontak spreyi sıkmadığımız soketi kalmamıştı :)

En son, sinyal kablosunu çekiştiririken birden sinyaller yandı, o zaman anladık bir tane sinyal kablosunun soyulduğunu ve şasi yaptığını..

Bu sorun yüzünden sadece sağ ön sinyalim yanıyordu yavaş yavaş ve diğer hiç bir sinyal çalışmıyordu, kütükten sinyali sola çektiğimde dashboard sinyal ışığı sürekli yanıyor (yanıp sönmesi lazım)ve hiç bir sinyal çalışmıyordu. Far tasından sinyallere giden soketleri bir takip edin derim ben :)

Valla çok da benziyor durum hakikaten... Ama motorun komple sökülüp birleştirilmiş olması da beni şüpheye düşürüyor işte. Haklı olabilirsiniz tabii.. Peki dörtlüye basınca diğer sinyallerin yanıp yanmadığını hatırlıyor musunuz? Videoda görüleceği üzere dörtlüde benim yanmayan sinyaller sıkıntısız çalışıveriyor.

Buna cevap verebilecek olan var mı? Dörtlünün sorunsuz çalışıyor olması (yanmayan sinyallerin de yanması) şasi ihtimalini elemeyi sağlar mı yoksa belirli sinyaller için bu hala bir ihtimal midir?

draggy
18 Nisan 2017, 15:00
Dörtlü düğmesini iptal etmiştim krom koruma kapağında 4 lüler için buton yeri olmadığından, bu sebepten denemedim hiç :) Ama sinyallere giden kablolar falan hep far tasının arkasından gidiyor, bir bakın derim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

+ Sinyal rölesinin sağlam olup olmadığını değerini ölçerek anlayabilirsiniz, başka röle alıp takmanıza gerek yok. Keza eğer diş sayısı uygunsa çinlininkiler bile uyar (Dragstara uymuyor dişli sayısı :P )..