PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : FI ışığı yandı, sönmüyor, marş basmıyor



polo34
01 Nisan 2017, 19:27
Anahtarı kontağa takınca son zamanlarda tepki yoktu, anahtar hiç takılmamış gibi yapıyordu, ikinci üçüncü seferde görüyordu, motor iki üç hafta yattı, bugün kontağı çevirdim, FI ışığı yandı ve sönmedi, sabit olarak durdu, marş basılmıyor, sinyal vs çalışıyor, motor rks cruiser 250, akü voltaj zayıflaması yapar mı acaba? Motor enjeksiyonlu...

esbabsız
01 Nisan 2017, 19:33
FI (Fuel Injection), yakıt enjeksiyon hatası veriyor. Enjeksiyon sisteminde bir arıza olduğu için motor çalıştırmana izin vermiyor. Sinyallerin de yenıyorsa akü yeterlidir zaten. Yine de vurdurarak çalıştırmayı deneyebilirsin. Ama servise göstermen gerekecek, kolay gelsin.

COQ
01 Nisan 2017, 19:38
Biliyosun motordan hiç anlamam ama senin yerinde olsam aküyü bi şarz, şarş, şarj ederdim.
Hala yapıyorsa ileri aşamada cüzdanda sorun çıkarır.

ogzcngdk
01 Nisan 2017, 19:39
FI isigi yanmasi demek sensörlerde bir ariza var demek bu yüzden burdan birsey soylemek dogru olmaz. Aküyü şarj ettirin bakalim ne olacak. Birde yakıt pompası çalisiyormu kontak acinca ?

polo34
01 Nisan 2017, 19:49
Enjeksiyon sesi geliyor, bu gece aküyü şarj edicem, depoya benzin katkısı biraz dökücem, kediler motorundasının altında güvercin yemişler, her yer tüy vs doluydu, çalışan motordu, kediler mi bozdu acaba:)

ogzcngdk
01 Nisan 2017, 19:50
akünün yeterli gücü olmadığı için marş basmaya engel oluyor olabilir. Deneyin umarım problem çözülür.

polo34
02 Nisan 2017, 20:21
Biraz önce aküyü söktüm, içinde altı bölme varmış, ilk ve son bölmedeki sıvı seviyesi çok düşüktü, bu haliyle şarj etmek istemedim. Sadece saf su mu doldurayım, saf su ve asit eşit miktarda mı koyayım, bome ile ölçmek illa lazımsa kaç görmem lazım? Düşük amper ile şarj edicem ancak cihazın kesip kesmediğinden şüphem var, kaç saat şarj etsem, cihaz varta, muhtemelen min 1 amperdi.

exhell
02 Nisan 2017, 20:45
Fi ışığı benim rks dede olmuştu, hava filteresi tam yerine oturmadığından olmuştu, zor bela buldum. filtreyi kontrol edin doğru taktıktan sonra 10 km sürün geçer ışık belki. bende o şekilde çözdüm

polo34
02 Nisan 2017, 21:21
Fi ışığı benim rks dede olmuştu, hava filteresi tam yerine oturmadığından olmuştu, zor bela buldum. filtreyi kontrol edin doğru taktıktan sonra 10 km sürün geçer ışık belki. bende o şekilde çözdüm

Bende açık hava filitresi takılıydı ama temizliğini yapmamıştım, demek oradan bile nem kapabiliyor:) benim makina yürümüyor, marş basmıyor, yarın saf su ekleyip şarj edicem, sorun akü mü ortaya çıkar, akünün suyu az çıktı, illa ki bakım istiyormuş:) hava filitresinin de orjinalini takayım, eyvallah sağol...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

http://www.zx-10r.net/forum/f94/does-fi-light-come-when-battery-low-121472.html

Linktede söylendiği üzere düşük güce sahip akü FI lambasını sürekli yakıp, motoru çalıştırmamıza izin vermezmiş, bu esnada tüm elektriksel işaretler cevap verirmiş ama motor çalışmazmış, demek ki aküyü kaybetmeden son kez sistem işaret veriyor, linkteki adamın jel aküymüş, yenisini takmış sorun kalmamış, rks'nin delphi beyni akıllı çıktı galiba:)

cenkito
02 Nisan 2017, 22:43
Bende açık hava filitresi takılıydı ama temizliğini yapmamıştım, demek oradan bile nem kapabiliyor:) benim makina yürümüyor, marş basmıyor, yarın saf su ekleyip şarj edicem, sorun akü mü ortaya çıkar, akünün suyu az çıktı, illa ki bakım istiyormuş:) hava filitresinin de orjinalini takayım, eyvallah sağol...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

http://www.zx-10r.net/forum/f94/does-fi-light-come-when-battery-low-121472.html

Linktede söylendiği üzere düşük güce sahip akü FI lambasını sürekli yakıp, motoru çalıştırmamıza izin vermezmiş, bu esnada tüm elektriksel işaretler cevap verirmiş ama motor çalışmazmış, demek ki aküyü kaybetmeden son kez sistem işaret veriyor, linkteki adamın jel aküymüş, yenisini takmış sorun kalmamış, rks'nin delphi beyni akıllı çıktı galiba:)

Sonucuda paylaşırsan ve bana Özel Den atabilirsen sevinirim
Zaten alinti yapsan mesajımdan yetiyor
Ancak merak ettim

polo34
03 Nisan 2017, 15:02
Sonucuda paylaşırsan ve bana Özel Den atabilirsen sevinirim
Zaten alinti yapsan mesajımdan yetiyor
Ancak merak ettim

bugün saat 1 gibi saf su ile min-max yazan sınırlar arasına gelecek şekilde tamamlama yaptım, bendeki blackdecker ya 1A ya da 2A veriyor, aslında 10da 1ini vermek lazım diye eskiden okumuştum, yani 0.9A vermem lazımdı, neyse şarja koydum, saat 5 civarı bakıcam, heralde 7-8 civarı da montaj sonrası kader anı diyeceğim :)

polo34
04 Nisan 2017, 20:29
Sonucuda paylaşırsan ve bana Özel Den atabilirsen sevinirim
Zaten alinti yapsan mesajımdan yetiyor
Ancak merak ettim

Aküyü şarj ettim ve taktım işe yaramadı, motor çalışmıyor, sanki arabadaki immobilizer hatası:) marş tepkisiz, hiçbir ses çıkartmıyor, oraya elektrik gitmiyormuş gibi, haalbuki ışıklar vs çalışıyor, çekici 80 tl istiyor:(

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

Bujiyi değişsem işe yarar mı acaba? Sökmek için buji anahtarı gerekir mi?

cenkito
05 Nisan 2017, 06:04
Aküyü şarj ettim ve taktım işe yaramadı, motor çalışmıyor, sanki arabadaki immobilizer hatası:) marş tepkisiz, hiçbir ses çıkartmıyor, oraya elektrik gitmiyormuş gibi, haalbuki ışıklar vs çalışıyor, çekici 80 tl istiyor:(

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

Bujiyi değişsem işe yarar mı acaba? Sökmek için buji anahtarı gerekir mi?

Bujiden ziyade öncelikle mars rublesi yada otomatigi denen parçayı kontrol et
Buji arızalı olsa bile mars basması lazım
Mars motorundan çıkan artı kabloyu takip et
Yuvarlak bir parçaya takili olması lazım
Üstünde kalın 2 kablo vardır biri aküden gelen öteki mars motorundan gelen
O iki kabloyu kısa devre yapınca mars başar umarım çalışır ucuz bir parcadir

polo34
05 Nisan 2017, 09:23
Bujiden ziyade öncelikle mars rublesi yada otomatigi denen parçayı kontrol et
Buji arızalı olsa bile mars basması lazım
Mars motorundan çıkan artı kabloyu takip et
Yuvarlak bir parçaya takili olması lazım
Üstünde kalın 2 kablo vardır biri aküden gelen öteki mars motorundan gelen
O iki kabloyu kısa devre yapınca mars başar umarım çalışır ucuz bir parcadir

Marş şarteli 46 tl görünüyor, ecu yanmış, oksijen sensörleri bozuk falan derler diye ödüm kopuyor:)

c4gin
05 Nisan 2017, 12:26
gıv gıv gıv var mı?

Metehan07-70
05 Nisan 2017, 12:57
Motoru çok tanımıyorum, şöyle sorayım; boş (N) lambası var mı, motor boşta iken yanıyor mu? O müşür arızalandı ise ondan da yapabilir, biliyorsun çoğu motorlarda motor boşta değil ise marş basmaz.

polo34
05 Nisan 2017, 14:26
gıv gıv gıv var mı?

gıvgıv yok, olsa keşke :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------


Motoru çok tanımıyorum, şöyle sorayım; boş (N) lambası var mı, motor boşta iken yanıyor mu? O müşür arızalandı ise ondan da yapabilir, biliyorsun çoğu motorlarda motor boşta değil ise marş basmaz.

dediğiniz olabilir, boşta ışığı yanıyor, vitese takınca o ışık sönüyor, buna rağmen arızalı olabilir mi bilemiyorum, bugün bir saate motoru almaya çekici gelecek, 80 tl bayılacağız ...

ciddi masraf açarsa yaptırıp satarım heralde, daha 3000 km'deki motor sonuçta, rks markasına burada gazel okuyanlar arasına girerim :).

ogzcngdk
05 Nisan 2017, 14:30
Sorunu deneme yanılma yoluyla bulmaya calisirsaniz cok ugrasirsiniz.

Motorun modelini ve beynini googleda ariza kodlari yada FI codes şeklinde aratin, FI lambasi yaniyorsa sorun bujide falan degildir, sensörlerden yapar.

Ecu yada oksijen sensörü gibi gozukmuyor. Örneğin denge sensöru yada sicaklik sensoru motorun marş basmasina engel oluyor olabilir ama en temizi FI koduna bakmak yada bilgisayara bağlayarak öğrenmek.

nines
05 Nisan 2017, 14:41
gıvgıv yok, olsa keşke :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------



dediğiniz olabilir, boşta ışığı yanıyor, vitese takınca o ışık sönüyor, buna rağmen arızalı olabilir mi bilemiyorum, bugün bir saate motoru almaya çekici gelecek, 80 tl bayılacağız ...

ciddi masraf açarsa yaptırıp satarım heralde, daha 3000 km'deki motor sonuçta, rks markasına burada gazel okuyanlar arasına girerim :).

Marşa basınca tam olarak ne oluyor.

Vızzzz diye ses varmı (marj sesi değil bazınca vıızz etme gibi) veya ışıkların vs yanıyor marşa basınca azalma vs?

akün bitik olabilir ama motor 3000 km'de diyorsun bu çok olası gelmiyor belki konjektörde sıkıntı vardır aküyü şarjetmiyordur.


birde motoru vurdurunca çalışıyormu?

polo34
05 Nisan 2017, 15:25
Marşa basınca tam olarak ne oluyor.

Vızzzz diye ses varmı (marj sesi değil bazınca vıızz etme gibi) veya ışıkların vs yanıyor marşa basınca azalma vs?

akün bitik olabilir ama motor 3000 km'de diyorsun bu çok olası gelmiyor belki konjektörde sıkıntı vardır aküyü şarjetmiyordur.


birde motoru vurdurunca çalışıyormu?

marşa basınca hiçbir ses çıkmıyor, kontağı açınca enjeksiyon sesi geliyor, ışıklar yanıyor ama azalma var mı bilmiyorum, aküyü şarj ettim ama sonuç değişmedi, motoru vurdurmadım ama çalışacağını sanmıyorum çünkü gıvgıv yok, ölü durumda :) bu motor taşıyıcıları da çok üç kağıtçı, efendim kaza olmuş oraya gidip oradaki motorları alacakmış, bizim iş yine yarına kaldı, acil işleri öne ala ala günü bitirdi :( bizim iş yarın sabaha kaldı... bence marş butonu ya da otomatiği olabilir, elektrik oraya gitmiyor gibi geldi, çünkü far korna vs elektrik var...

c4gin
05 Nisan 2017, 15:29
Kontağı açınca motor çalışana kadar zaten FI yanık kalır,

BOŞ vites veya yan ayak switchinde sıkıntı olabilir.

HAZZILHAR
05 Nisan 2017, 16:44
FI Lambası yandığına göre ECU'nun diagnostik cihazına bağlanıp sorunun tespit edilmesi gerekmektedir. Ondan sonra sorunun çözümü ile ilgili servisiniz size gerekeni söyleyecektir. Böyle deneme yanılma yoluyla sorunu bulamazsınız. Ancak motor çalışmadan FI yanıyorsa bu normaldir. Çalıştığında söner bir sorun yoksa. Motor çalıştığında da FI sönmezse o zaman ECU'nun algılayabildiği bir problem var demektir. Ama sizinki hiç çalışmamış.

Çalışmamasındaki problem marş motoru veya rublesi kaynaklı olabilir. Çünkü daha önce de anahtarı sanki tanımıyor gibi bir yorumda bulunmuşsunuz. Motora elektrik geldiği için akünüzde veya elektrik sisteminizde bir sorun yok gibi. Servise götürdüğünüzde ilk önce marş elemanlarına bakmalarını söyleyiniz. Geçmiş olsun.

polo34
05 Nisan 2017, 17:16
Kontağı açınca motor çalışana kadar zaten FI yanık kalır,

BOŞ vites veya yan ayak switchinde sıkıntı olabilir.

yan ayağı açınca FI sönüyor ama zaten motorda çalışmıyor :) boş vites ışık olarak çalışıyor gibi duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------


FI Lambası yandığına göre ECU'nun diagnostik cihazına bağlanıp sorunun tespit edilmesi gerekmektedir. Ondan sonra sorunun çözümü ile ilgili servisiniz size gerekeni söyleyecektir. Böyle deneme yanılma yoluyla sorunu bulamazsınız. Ancak motor çalışmadan FI yanıyorsa bu normaldir. Çalıştığında söner bir sorun yoksa. Motor çalıştığında da FI sönmezse o zaman ECU'nun algılayabildiği bir problem var demektir. Ama sizinki hiç çalışmamış.

Çalışmamasındaki problem marş motoru veya rublesi kaynaklı olabilir. Çünkü daha önce de anahtarı sanki tanımıyor gibi bir yorumda bulunmuşsunuz. Motora elektrik geldiği için akünüzde veya elektrik sisteminizde bir sorun yok gibi. Servise götürdüğünüzde ilk önce marş elemanlarına bakmalarını söyleyiniz. Geçmiş olsun.

teşekkür ediyorum, güzel yorumlar, bazen kolaylık olsun diye yarım gaz ile direk çalıştırmada motoru başlatıp ısıtırdım, aslında enjeksiyonlu arabalarda yapılan bir şey değil, bu olay marş sistemine zarar vermiş olabilir mi? tek yaptığım ofsayt hareket bence bu yani :)

cenkito
06 Nisan 2017, 07:47
Polo dediğimi denedin mi
Kontak açıkken mars ruble başlarını bir telle yada tornavida ile kısa devre yap
Motor direk mars basması lazım
Bir dene bisey kaybetmesin :cat:

telike
06 Nisan 2017, 07:53
Fi fuel enj demek ama diagnostik arızaları da verdiğinde bi çok motorda ya fi ya da motor lambası yanar. Bir çok modelde yanıp söner yanıp sönmesinden hangi arıza olduğunu kitapçıktan öğrenebilirsiniz. Benim tahminim akü yok.

HAZZILHAR
06 Nisan 2017, 09:29
teşekkür ediyorum, güzel yorumlar, bazen kolaylık olsun diye yarım gaz ile direk çalıştırmada motoru başlatıp ısıtırdım, aslında enjeksiyonlu arabalarda yapılan bir şey değil, bu olay marş sistemine zarar vermiş olabilir mi? tek yaptığım ofsayt hareket bence bu yani :)

Marş elemanlarına değil ama az yağlanmış pistonlarda aşınmayı artırabilir. Onun dışında bir sorun olmaz.

polo34
06 Nisan 2017, 18:10
Polo dediğimi denedin mi
Kontak açıkken mars ruble başlarını bir telle yada tornavida ile kısa devre yap
Motor direk mars basması lazım
Bir dene bisey kaybetmesin :cat:

Teşekkürler dediğin çok mantıklı ama göremedim marş otomatiğini desem:) fazla da dağıtmak istemiyorum, hep aynı usta bakıyor, artık 100-200 çıkacak gibi:) şimdiden 80i taşıyıcıya gitti, şu an mecidiyeköy prestij motorun önündeyim, ustayı bekliyorum, sonucu yazıcam, çekici adam son günlerde 3-4 tane aquila chopper çektim dedi, bende ağır masraf açarsa diye şimdiden sıfır gv250 için sahibinden de takas mesajları atıyordum:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

Akünün oralarda kablo çıkmış, usta yerine takmış, sorun yokmuş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------


Polo dediğimi denedin mi
Kontak açıkken mars ruble başlarını bir telle yada tornavida ile kısa devre yap
Motor direk mars basması lazım
Bir dene bisey kaybetmesin :cat:

Senin dediğini yapabilseydim 130 tl cebimde kalmış olacaktı.

cenkito
07 Nisan 2017, 06:22
Neyse buna şükür
Allahdan başka ağır masraflı arızası yokmuş

Salih_T
07 Nisan 2017, 12:59
polo; rks ye laf yok.. :) ufak tefek sıkıntılılar her daim olur.. Hemen panik yapma.. cruiser isteğim depreşince hâla ara ara bakarım.. 250cc segmentinin en iyilerinden.

polo34
08 Nisan 2017, 21:30
polo; rks ye laf yok.. :) ufak tefek sıkıntılılar her daim olur.. Hemen panik yapma.. cruiser isteğim depreşince hâla ara ara bakarım.. 250cc segmentinin en iyilerinden.

zırt pırt içimdeki enduro aşkıyla mondial rx3'e bakıyorum, oradaki stop etme vs aklıma gelmişti, bunda da öyle FI enjeksiyon ecu vs tahtalıköy durumu olursa uğraşamazdım, benim motorun garantisi yok bir kere:) az kalsın hemen rks ile bağımı koparıyordum, yani aramızdaki kırmızı çizgi oksijen sensörlerinin, ecu'nün, enjektörlerin bozulmasıdır :) aslında motoru sabit tek usta kurcalıyor, o mesül bu kablo çıkması işinden :) elektrik sistemi ile aksesuar takacağız diye çok oynamıştık ...

Salih_T
12 Nisan 2017, 09:54
zırt pırt içimdeki enduro aşkıyla mondial rx3'e bakıyorum, oradaki stop etme vs aklıma gelmişti, bunda da öyle FI enjeksiyon ecu vs tahtalıköy durumu olursa uğraşamazdım, benim motorun garantisi yok bir kere:) az kalsın hemen rks ile bağımı koparıyordum, yani aramızdaki kırmızı çizgi oksijen sensörlerinin, ecu'nün, enjektörlerin bozulmasıdır :) aslında motoru sabit tek usta kurcalıyor, o mesül bu kablo çıkması işinden :) elektrik sistemi ile aksesuar takacağız diye çok oynamıştık ...

keşke para olsada her modelden birer tane alabilsek.. şehir içinde pulsarımdan çok memnunum.. bazen çevre yolunda cruiserim olsada şöyle yayıla yayıla gitsem diyorum.. yol kenarında güzel bi manzara oluncada endurom olsada yoldan çıksam dediğimde çok oluyor.. Benimde kafam karışık yani.. rx3i ye bende baktım ama sonra vaz geçtim.. alırsam crf250L alırım..bu ara gözüm onlarda.. :) aslında param olsa direk kawa versys alıcamda. olmayınca olmuyor..

jonvolkan
12 Nisan 2017, 10:20
[/COLOR]Akünün oralarda kablo çıkmış, usta yerine takmış, sorun yokmuş:)

Senin dediğini yapabilseydim 130 tl cebimde kalmış olacaktı.[/QUOTE]

Üstad basit bir aksaklık olmasına çok sevindim. ben de maalesef senin gibiyim. Esasen ufak tefek arızayı anlayacak beceri olması gerek. Lakin bilmez bilmez bir hata yapmaktan korktuğum için dokunmamayı tercih ediyorum.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------


keşke para olsa da her modelden birer tane alabilsek.. şehir içinde pulsarımdan çok memnunum.. bazen çevre yolunda cruiserim olsa da şöyle yayıla yayıla gitsem diyorum.. yol kenarında güzel bi manzara oluncada endurom olsada yoldan çıksam dediğimde çok oluyor.. Benimde kafam karışık yani.. rx3i ye bende baktım ama sonra vaz geçtim.. alırsam crf250L alırım..bu ara gözüm onlarda.. :) aslında param olsa direk kawa versys alıcamda. olmayınca olmuyor..

Cruiser olayını ben de sık sık düşünüyorum. Hatta geçen hafta bir adet GV 650 denk geldi. Aynı şehirde yaşıyormuşuz ve küçük bir motosikletle değişirim diyordu. Motosiklet pırıl pırıl duruyordu. Çok güzel albenili bir şeydi. kilometresi uygundu, motoru da iyiymiş ve fiyat neredeyse kafa kafaya geliyordu. Ruhsatları değişip devam edecektik yani. Ancak bir iki soruşturduğumda yedek parça sıkıntısı falan dediler. Ben de korktum. Polo kardeşimin dediği gibi o yüzden ben de arada Gv 250 bakar iç çeker sonra da yerime geri otururum. Inazuma F den memnunum aslında. Ama bu motosiklete sırf keyif amaçlı bindiğim için midir nedir arada bir değiştirme aşkı depreşiyor.