PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250 Debriyaj Ayar



efendy06
28 Mart 2017, 21:57
2015 model CBR250 kullanıyorum. Kilometre 10 bin dolaylarında.

Fark ettiğim kavrama kararsızlığı sorunu yüzünden servise gittiğimde servis bana debriyaj balatamın değişmesi gerektiğini söylemişti.
Debriyaj en üst noktadan kavrıyordu. Şöyle diyeyim, debriyajı bırakırken, motor hareketlendiğinde, debriyaj levyesi son noktaya oturmuş oluyordu, özellikle şehir içi trafikte kullanırken, elim debriyajın üstünde ise, kaçırıyordu. Servis debriyaj ayarı yapmıştı, ama istediğim gibi düzelmemişti.
Servis haricinde, kendi ustam var. İki kişi çalışıyorlar, biri eski Honda yetkili servis ustası. Motorun bakımlarını yaptırdığım yetkili serviste 15 yıl kadar servis ustası olarak çalışmış bir arkadaş. Bu gün ona uğradım, çay içerken anlattım durumu, kontrol etti, "debriyaj levyesinde bir, iki parmak boşluk olmalı kavradıktan sonra levyeyi bıraktığında 1-2 parmak kadar daha gidip öyle yerine oturmalı levye, yoksa neyi değiştirirsen değiştir, o sorunu yaşarsın" dedi. Sonra söylediği gibi ayarladı. Artık eskisinden iyi oldu debriyaj. Levyede ufak bir boşluk var, o boşluktan sonra kavrama noktası, mesela bırakırken, kavrama oluyor, sonra debriyaj levyesi biraz daha ileri gidiyor bırakınca.
Ancak o boşluk alındığında, yani debriyaj gerildiğinde, hafiften dokunmam ile, keskin bir şekilde ayrıyor balata, tekrar bıraktığımda, keskin şekilde kavrıyor.

Şimdi, ben anlamadım, yetkili servisin ayarı-teşhisi yanlış mı?

pea
28 Mart 2017, 22:01
Bazı servisler kendi sevdiği şekilde ayarlıyor. Ama doğrusu 2. anlattığınız şekilde olandır, yani 1-2 parmak boşluk olan.

Yetkili servis "Bu adam daha debriyaj ayarlamayı bilmiyor, ben bunu bir kazıklayayım" demiş de olabilir.

BatuhanK
28 Mart 2017, 22:13
http://www.epey.com/dosya/3824/honda-cbr-250r-kullanim-kitapcigi-1084.pdf

69. sayfada ayarın nasıl olması gerektiği yazıyor. Bir sonraki sefere ustaya gitmeden 30 saniyede ayarlayabilirsiniz

ogzcngdk
28 Mart 2017, 22:37
ikinci gittiğin yer doğrusunu söylemiş, tabi onun kitapta yazanı öyle değildir.

https://3.bp.blogspot.com/-eisacKRLekM/WMK7KT1JTPI/AAAAAAAAAb4/7hzn-ILLtWkpYjo0d2RBImFGbRDvoKykQCLcB/s1600/dasdasd.png

şöyle olması gerekiyor. Yani soldaki resimdeki gibi 4mm boşluk olması gerek. Bu aynı zamanda telin gergin kalmasını önler ve ömrünü uzatır.
Sanırım ilk gittiğin servis sen bilmediğin için sana balata değişimi kitlemek istemiş.

efendy06
28 Mart 2017, 22:56
Esasen debriyaj ayarlamayı biliyorum, ama debriyaj telinin manetin ordaki ayar somunu sondaydı, dolayısı ile ayar değiştirmek için ogzcngdk nickli arkadaşın eklediği fotolardaki "5" numaralı kısımdan ayar yapılması gerekiyordu. Uğraşmak yerine, periyodik bakım için servise gittiğimde orada ayarlatmayı uygun bulmuştum.

Demek ki ya servis değiştireceğim, ya da başka bir çözüm bulacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------


ikinci gittiğin yer doğrusunu söylemiş, tabi onun kitapta yazanı öyle değildir.

https://3.bp.blogspot.com/-eisacKRLekM/WMK7KT1JTPI/AAAAAAAAAb4/7hzn-ILLtWkpYjo0d2RBImFGbRDvoKykQCLcB/s1600/dasdasd.png

şöyle olması gerekiyor. Yani soldaki resimdeki gibi 4mm boşluk olması gerek. Bu aynı zamanda telin gergin kalmasını önler ve ömrünü uzatır.
Sanırım ilk gittiğin servis sen bilmediğin için sana balata değişimi kitlemek istemiş.

Bu arada, motorun kitapçığında 10-20 mm diyor uygun boşluk için, ki bu 1-2 parmak olayını doğru kılıyor.

http://i.hizliresim.com/m3kbAy.png (http://hizliresim.com/m3kbAy)