PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Anlaş Capra R



Xquery
23 Şubat 2017, 06:15
Arkadaşlar merhaba yeni sezon için lastik almayı düşünüyorum biraz araştırma yaptım suan Michelin Anakee 2 kullanıyorum gayet memnunum ıslak kuru performans cok ıyı zaten %90 asfaltta kullanıyorum motoru. Acaba aranızda Capra R kullanan veya bu lastik konusunda bilgisi olan var mı veya kendi tavsiyeniz varsa onları da değerlendirebilirim.
Ön: 90/90/21
Arka: 130/80/17

Mengu16
23 Şubat 2017, 09:40
Anlas'ın Yamaha'nın 250'lik scooter'larına özel geliştirdik dediği, çok övdüğü Tournee model lastiğine kullananlar eh işte diyorsa bu lastiğinde o seviyede olacağını düşünüyorum. Mükemmel değildir ama çok rahatsız etmez.

F54
23 Şubat 2017, 10:59
Tanitim videolarinda baya met etmişler
Tabii bana da ızgara ismarlasalar bende reklam yaparım

Xquery
24 Şubat 2017, 00:30
Tanitim videolarinda baya met etmişler
Tabii bana da ızgara ismarlasalar bende reklam yaparım

Ya tanıtım videolarına bakınca en kotu çinli lastik bile mukemmel :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------


Anlas'ın Yamaha'nın 250'lik scooter'larına özel geliştirdik dediği, çok övdüğü Tournee model lastiğine kullananlar eh işte diyorsa bu lastiğinde o seviyede olacağını düşünüyorum. Mükemmel değildir ama çok rahatsız etmez.

Valla hocam eh işte bana gelmiyor işte sert viraj yapan biriyim en ufak bi sapmada veya bırakmada asfaltı yalamak içten bile değil

IRau
24 Şubat 2017, 00:32
bugün fuarda stand vardı anlas lastiğin ben xmax için Tournee kullanıyorum

Tournee 140-70-17 de çıkmış r25 uyumlu acaba dedim alsammı xmax için sorun çıkmadıda r25 için pek güvenemedim

Tvs01
24 Şubat 2017, 00:32
Anlas ve irc çöp çöp çöp

exhell
24 Şubat 2017, 01:13
capra r ın reklamını iyi yaptılar. enduroda deneyenler çok. ama ben onlarin gene reklam olduğunu düşünüyorum. zaten kendisi de pahallı (800 tlye geliyor takım) bundan vazgeçip %50 %50 heidanau k60 alacagım.

Xquery
27 Şubat 2017, 22:18
Continental TKC70 Twinduro kullanan varmı arkadaşlar şuan en çok ilgimi çeken lastik bu oldu.
https://www.motolastik.com/pictures/20151514628_continental_tkc70_takim.jpg

fabialife
27 Şubat 2017, 22:58
ben Honda Spacy Alphada motorumda Tournee, Discoverde MB-34 kullanıyorum hiç bir şikayetim yok. ama güçlü motorlarda performansını bilmiyorum.

Xquery
27 Şubat 2017, 23:37
ben Honda Spacy Alphada motorumda Tournee, Discoverde MB-34 kullanıyorum hiç bir şikayetim yok. ama güçlü motorlarda performansını bilmiyorum.

ustam ıslak performansı benim için çok önemli uzun yollara çıkıyorum yağmurda en ufak bı hatayı bıle affetmez senin motorda ıslak viraj performansı nedir?

LynXMaSTeR
28 Şubat 2017, 10:51
Anlas ve irc çöp çöp çöp

anlas ın hangi modelini kullandınız?

ryan82
28 Şubat 2017, 12:47
Sorun yanlış bence hocam arkadaş acaba motorsiklet kullanmış mı? :cherry:

Ben yakın zamanda Capra modelini CBF 150 için aldım. Çokta ön yargılı yaklaşmamak lazım derim

MDDENTAL
16 Ocak 2018, 19:40
Hep ön yargı ve markaya verilen avuç dolusu fark nedir bu gavur hayranlığı biz yerli kullanıp yüceltelimki üretici dahada iyisini üresin dünya markası olsun.

07DFB18
16 Ocak 2018, 21:18
https://i.hizliresim.com/p6j00o.jpg (https://hizliresim.com/p6j00o)
on numara beş yıldız....

bursalıali
16 Ocak 2018, 21:34
İnanın Metzeler- Michelin gibi dünya markası lastiklerden ,Anlas capra modeli yuzde 3 ya da 5 eksik .
Aradaki fark % 10 bile değil. Yine bazi arkadaslardaki Capon ve Avrupa böreği merakı okadar artmiş ki
kullanmadığı bilmediği bir ürüne çöp diye bahsediyor. Irc değil , Anlas Dünya ve Avrupa'ya özellikle
ikinci defa yaziyorum AVRUPA 'ya çok büyük miktarda satış yapıyor. Sanıyorum toplam üretiminin yaridan
fazlasi gibi. Ben bundan sonra ebatı var olduğu müddetce Anlas dışında başka lastik takmam. Capra modeli yse dillere destan . Ne olur bizim paramız bizim ülkemizde kalsın. Saygılarla.

uzay gemisi
16 Ocak 2018, 22:59
geçen sene arkadaşımın cg motorunu sürmüştüm. sadece arka jantta yanlış hatırlamıyorsam 2015 üretim capra lastik vardı, çok iyi tutuyordu. ybr için birdaha ki lastik seçimim anlas capra olacak. şuan üzerinde metzeler me22 var ve lastikler güven vermiyor sanki. bir türlü sürüşe adapte olamıyorum.

MDDENTAL
21 Mart 2018, 22:22
Ben vstrom için capra x taktım gayette memnunum daha önce metzeller vardı allaha emanet gidiyormuşum gerçi tam eskimemişti en az 7-8 km daha giderdi ama değiştirdim beraber gezdiğim arkadaşım capra r modelini taktı memnun kalınca bende değiştirmek istedim yalnız capra r asfalt ve stabilizede yüksek performansına rağmen çamurda zayıf olduğunu belirtince x modelinde karar kıldım sonuçta enduro kullanıyorum gezilerde genelde ara ve köy yollarını tercih ettiğimiz için pişman etmedi.

atakan123123
22 Mart 2018, 10:22
Öyle o kötü bu kötü ıyy demekle olmuyor bu işler?
Kötüyse niye kötü? iyiyse niye iyi?Kaç tane lastik denedin ki motorunda mukayeseye girebiliyorsun?

Anlas ve Irc Farklı firmalardır bu genelde karıştırılıyor.
Irc ile zamanında bir kaç ortak seri yapılmış ama uzun yıllardır bağımsızlar.
Geldik Lastik Konusuna..

Motosikleti aldığımda 2014 metzeller tourance lastiği mevcuttu gayette memnunum.Halen yol tutuşu çok iyi.Km olarak rahat 20-30bini vardır hala aşınması yok.Fitil yok.
10bin km dir v-strom sahibiyim.Daha önce touranceyi f650 imdede kullanmıştım ondada memnundum.
Crostourerli bir kaç arkadaşım Capra-R aldıklarını ve pek memnun olduklarını söyledi
Yakın arkadaşlarımdanda bir kaçı anlastan çok memnun olduklarını söyledi özelliklede kış lastiklerinden.
Fuardada anlası gördüm hemen yanaştım bilgi almak için.
Genel olarak forumlarda lastiğiniz hakkında olumlu konular dönüyor diye belirttim.
En son Enduro desenli %70 asfalt %30 arazi desenlisinde karar kıldık.
Genel olarak bir sorunla karşılaşmadıklarını söylediler uzun uzun konuştuk tavsiye ettikleri 1-2 model arasında.
Fuara özel %10 indirim yapmışlar.liste fiyatı bugünlerde 950tl civarında.Nakit indirimi bekledim fark ettiremedik bi türlü fiyatta. Velhasıl 840tl den vade farksız 9 taksitle aldım.
Bayiler genelde liste fiyatından montaj dahil satarlar.Ciddi bir indirim yok.
Ama taksit yapmayı sevmezler.

Epeyde bir anlattıki beyfendi kendinden emin konuşan insanları dinlemeyi severim.
Mumları eriyip rodaj bitene kadar ilk 500 km dikkat etmemi özellikle söyledi.
Metzellere göre daha sessiz ve daha konforlu olduğunu belirtti.
Şunuda söyledi açık açık.”Örnek olarak söylüyorum sayıları metzeller 20bin civarında gidiyorsa bizim capra-r 18bin civarı gider.Daha iyi yol tutuşu getiriside daha erken yıpranma oluyor elbetteki ” diye belirtti..
Konuştuğum kişi istanbul bölge sorumlusuymuş naif bey.İnanılmaz yardımcı oldu.Benim hoşuma gidende bu oldu daha çok.
Bu da benim kartım “lastiği beğensende beğenmesende bilhassa telefonunu bekliyorum beni haberdar edersin” diyerek telefonlarını verdi.Ancak 500km yi doldur ondan sonra yorumla lastiği diye tekrar hatırlattı..

Alışveriş yaptıktan bir gün sonra elime ulaştı lastik
Alırken tarihleri taze olsun demeyi unutmuştum ki..
Ön lastik 2018 1.ay üretimi(Daha 1 aylık)
Arka lastikte 2017 50.haftası gibi bir şey.(3aylık)
Satıcı rafında beklemeyen fabrikadan sevkiyata hazır lastik olduğu için.

İlk kez bu kadar taze lastikle karşılaştım.michelin v.s aldığınızda türkiyede üretilmediği için zaten 1-2 ay gemide geçiyor sevkiyatı satılma süreleri falan derken ortalama 5-6 aylık lastikler alabildim şimdiye kadar..
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/02/img_7437.jpg
Sökülmüşken arka göbek rulmanıda dağılmak üzereymiş onuda değiştirdik.O da iyi denk geldi açıkçası iyiki lastik almışım dedim içimden.
Sonuç olarak hiç sıkıntısız takıldı lastiğin balansı gayet iyi.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_7454.jpg
Tam performansınıda elde etmem için 300-400km geçmesi gerektiğini belirtmişti anlas yetkilisi bey.
Yinede takar takmaz 20-30 km sonrasında ben inceden denemelerime başladım.
Bayırlarda arka lastik tutunmaz abs çabuk açardı bende v-stromu ne biçim tasarlamışlar ön tarafta kalıyor tüm ağırlık diye kızardım.
Meğersem arka lastik tutunamıyormuş bayır frenajlarım oldukça rahatladı.
Gidon biraz daha rahatladı motorla daha rahat oynayabiliyorum ama rahatsız edici tehlikeli bir hafiflik söz konusu değil.
Virajlarda ilk kilometrelerde ön taraf yat abi yatta dön derken arka taraf hayır kalkalım der gibi hissettiriyordu.
Sanki iki kardeş kavga ediyormuşta ben arada kalmışım gibi.
Kayma veya yol tutmamaktan bahsetmiyorum onlar yine güzel..
Derken Biraz daha yol yaptım buda geçti ve dengelendi.
Demek rodaj süresiyle ilgiliymiş.
(Ortalama 100km sonrasında geçti bu başlarda ben alıştım sandım sonra araştırdım ki bir çok kullanıcıda yeniyken bu durum yaşanmış)
Metzellere göre daha hissedilir kıvraklık sundu.Bu arada metzeller lastiğimde 2013 tü ve ben 10 bin km dir v-strom sahibim.buradaki bir kıyaslama değil.2013 model anlas olsa belki metzellerin yarısı kadar bile tutmayabilir bunu 5 sene geçmeden bilemem.
Yinede genel olarak bana korkusuz bir yol tutuşu verdi.
Gerçe mal kendini belli ediyor metzeller gerçekten fabrika çıkışlı sert hamurlu bir lastik.
Anlas capra-r gayet yumuşak..

Son zamanlardada yatırabildiğim kadar yatırıyorum.Yağışta defalarca özellikle 0km ' den pati çekerek kalkmaya çalıştım daha pati çektiremedim.
Eski metzellerimle 3-5tur atıp kaldırabildiğim oluyordu.(kasti yapıyordum tabiki gaza yüklenerek)

An itibari ile lastiği takalı 750km oluyor.
Geçtiğimiz hafta sonu 2 motosiklet ormana mangal yapmaya gittik.
Bildiğiniz üzere v-strom bir arazi motosikleti değildir.Tam anlamıyla touring bir motosiklettir.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_8293.jpg
Taktığımız Capra-R lastik %30 arazi %70 yol desenli.
Enduro/touring ayarındaki motosikletede tam yol desenli lastikleri yakıştıramıyorum.

Normalde arazi için Capra x serisi var.Bu seriyi ağırlıklı asfaltta kullandığınızda ömrü kısa oluyor.
Ve güvenli hız endeksi 150-160 kilometrelerde.
Her ne kadar motosiklet el verse bile güvenlik açısından böyle bir endeks verilmiş.Arazi tipi lastiklerde Belirli hızlardan sonra lastik ciddi gezmeler yapıyor.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/20161226_110237_resized.jpg
V-stroma capra x serisi takmak gerçekten gülünç geliyor..
Durum şöyle ki evet capra x serisi arazide capra r serisine göre kat kat daha iyi tutunuyor.
Ama bu lastik tutununca bizim 230kiloluk eşşek tüy gibi olmuyor ki.Eşek aynı eşek.Lastik iyi diye motosiklet uçup kaçmıyor.
Anlas Capra-X serisi Tam anlamıyla bir çamura denk gelirseniz her iki lastiktede oradan yardım almadan çıkmanız pek mümkün olmaz.
Değişen bir şey yok.
En niayetinde bizimki gibi motosikletlerde arazide mucizevi bir çözüm beklemeyin.Birde lastiğim var diye güvenip saçma sapan yerlere girerseniz kelinlikle kalırsınız.
Düzeltiyorum cümleyi benim gibi sizde kalırsınız.. :D
Evet Kaldım..

https://www.youtube.com/watch?v=kFKT7J8QEmE

Videodaki çamur tam anlamışyla dışkı kıvamındaki lastik arasına girince çıkmayan tür bir çamur.O yüzden burada lastiği suçlayamam..

1 hafta geçti üzerinden yağmur dahi yağdı hala yanaklarında çamurlar duruyor :D

Kafa karıştırmasın konuyu toplayalım..
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_8301.jpg
Capra X serisinin asfalt ömrü çok kısa ve asfaltta konforsuz Islak zemin performansıda çokça düşük.
V-strom gibi konforuyla ön plana çıkan bir motosiklete bunu takmak tenere alacaktım kazayla bunu aldım demekten farksız.
Arazi performansı iyi ama motor ağırlıkları yüzünden ciddi bir değişiklik yok.
Kaldığınız yerde yine kalırsınız.
Capra-x ' i V-strom değil ama ktm adv serilerine tenere , afrika serilerine daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Unutmadan bide benim v-stromda abs var arazide oda başka bir dert.

Capra R serisine gelirsek Asfalt tutuşu iyi Konforlu ıslak zemin performansı gayet iyi.

Arazi yönü içinde şunu söylemek mümkün Kuru toprak zeminde tadından yenmez.Bir çok arazi koşulunda yeterince iş görür.

Mıcırdada konforlu olmasada yol lastiğine oranla daha çok iş görür.Ama iyiki bu lastiği takmışım yahu da demezsiniz.
Bu performans düz yol için tatminkar iken.
Bayır yukarı meyilli veya aşağı eğimli mıcırlı yerlerde yol tutuşuda az olacağı ve lastikler tutunamayacağı için yol lastiğiymiş gibi davranmak şart.
Sınırlarımızı bilmekte fayda var.
Yoksa böyle olursunuz;
Binicem üstüne çekicem gaz kolunu vurucam kırbacı.

Çamur ve balçıkta capra-r nin yol lastiğinden bir farkı kalmaz yani bir yere gidemez.
Ama hafif arazi koşullarında tadından yenmiyor.(özellikle kuru toprak)
Arazi yönlerini kenara atalım.Yukarıdada belirttiğim gibi asfaltta konforlu sessiz ve yağmur tutuşu gayet başarılı.
Lastiğin tüm ömrünü ele aldığımda %90 Asfatta sürüyorsam %10 arazide belki sürüyorum.Hatta arazi demek tamamen yanlış Kötü asfalt veya kötü köy yolları diyebiliriz.
Bu durumlar hesaplandığında Capra-R serisi kaçınılmaz oluyor.

Yazımı sonlandırırken şunu vurguluyorum.
"İşte bu dünyanın en iyi baklavasıdır "diyorsak eğer.Diğer tüm baklavaları tatmış olmamız gerekir.Neyle neyi karşılaştırarak bu yoruma ulaştık.
Ben kendi tecrübelerimden dilim döndüğümce yorumlamaya çalıştım.
Herkese keyifli Sürüşler dilerim.Atakan Demirtürk

darkmotor
22 Mart 2018, 10:35
Mondial mcx'e tamircinin tavsiye ettiği anlas lastiği takınca epey şaşırmıştım.Virajlardaki performansı mükemmeldi, fiyatı ozamanlar 90 tl idi.

zekeriyaimam
22 Mart 2018, 10:43
Öyle o kötü bu kötü ıyy demekle olmuyor bu işler?
Kötüyse niye kötü? iyiyse niye iyi?Kaç tane lastik denedin ki motorunda mukayeseye girebiliyorsun?

Anlas ve Irc Farklı firmalardır bu genelde karıştırılıyor.
Irc ile zamanında bir kaç ortak seri yapılmış ama uzun yıllardır bağımsızlar.
Geldik Lastik Konusuna..

Motosikleti aldığımda 2014 metzeller tourance lastiği mevcuttu gayette memnunum.Halen yol tutuşu çok iyi.Km olarak rahat 20-30bini vardır hala aşınması yok.Fitil yok.
10bin km dir v-strom sahibiyim.Daha önce touranceyi f650 imdede kullanmıştım ondada memnundum.
Crostourerli bir kaç arkadaşım Capra-R aldıklarını ve pek memnun olduklarını söyledi
Yakın arkadaşlarımdanda bir kaçı anlastan çok memnun olduklarını söyledi özelliklede kış lastiklerinden.
Fuardada anlası gördüm hemen yanaştım bilgi almak için.
Genel olarak forumlarda lastiğiniz hakkında olumlu konular dönüyor diye belirttim.
En son Enduro desenli %70 asfalt %30 arazi desenlisinde karar kıldık.
Genel olarak bir sorunla karşılaşmadıklarını söylediler uzun uzun konuştuk tavsiye ettikleri 1-2 model arasında.
Fuara özel %10 indirim yapmışlar.liste fiyatı bugünlerde 950tl civarında.Nakit indirimi bekledim fark ettiremedik bi türlü fiyatta. Velhasıl 840tl den vade farksız 9 taksitle aldım.
Bayiler genelde liste fiyatından montaj dahil satarlar.Ciddi bir indirim yok.
Ama taksit yapmayı sevmezler.

Epeyde bir anlattıki beyfendi kendinden emin konuşan insanları dinlemeyi severim.
Mumları eriyip rodaj bitene kadar ilk 500 km dikkat etmemi özellikle söyledi.
Metzellere göre daha sessiz ve daha konforlu olduğunu belirtti.
Şunuda söyledi açık açık.”Örnek olarak söylüyorum sayıları metzeller 20bin civarında gidiyorsa bizim capra-r 18bin civarı gider.Daha iyi yol tutuşu getiriside daha erken yıpranma oluyor elbetteki ” diye belirtti..
Konuştuğum kişi istanbul bölge sorumlusuymuş naif bey.İnanılmaz yardımcı oldu.Benim hoşuma gidende bu oldu daha çok.
Bu da benim kartım “lastiği beğensende beğenmesende bilhassa telefonunu bekliyorum beni haberdar edersin” diyerek telefonlarını verdi.Ancak 500km yi doldur ondan sonra yorumla lastiği diye tekrar hatırlattı..

Alışveriş yaptıktan bir gün sonra elime ulaştı lastik
Alırken tarihleri taze olsun demeyi unutmuştum ki..
Ön lastik 2018 1.ay üretimi(Daha 1 aylık)
Arka lastikte 2017 50.haftası gibi bir şey.(3aylık)
Satıcı rafında beklemeyen fabrikadan sevkiyata hazır lastik olduğu için.

İlk kez bu kadar taze lastikle karşılaştım.michelin v.s aldığınızda türkiyede üretilmediği için zaten 1-2 ay gemide geçiyor sevkiyatı satılma süreleri falan derken ortalama 5-6 aylık lastikler alabildim şimdiye kadar..
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/02/img_7437.jpg
Sökülmüşken arka göbek rulmanıda dağılmak üzereymiş onuda değiştirdik.O da iyi denk geldi açıkçası iyiki lastik almışım dedim içimden.
Sonuç olarak hiç sıkıntısız takıldı lastiğin balansı gayet iyi.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_7454.jpg
Tam performansınıda elde etmem için 300-400km geçmesi gerektiğini belirtmişti anlas yetkilisi bey.
Yinede takar takmaz 20-30 km sonrasında ben inceden denemelerime başladım.
Bayırlarda arka lastik tutunmaz abs çabuk açardı bende v-stromu ne biçim tasarlamışlar ön tarafta kalıyor tüm ağırlık diye kızardım.
Meğersem arka lastik tutunamıyormuş bayır frenajlarım oldukça rahatladı.
Gidon biraz daha rahatladı motorla daha rahat oynayabiliyorum ama rahatsız edici tehlikeli bir hafiflik söz konusu değil.
Virajlarda ilk kilometrelerde ön taraf yat abi yatta dön derken arka taraf hayır kalkalım der gibi hissettiriyordu.
Sanki iki kardeş kavga ediyormuşta ben arada kalmışım gibi.
Kayma veya yol tutmamaktan bahsetmiyorum onlar yine güzel..
Derken Biraz daha yol yaptım buda geçti ve dengelendi.
Demek rodaj süresiyle ilgiliymiş.
(Ortalama 100km sonrasında geçti bu başlarda ben alıştım sandım sonra araştırdım ki bir çok kullanıcıda yeniyken bu durum yaşanmış)
Metzellere göre daha hissedilir kıvraklık sundu.Bu arada metzeller lastiğimde 2013 tü ve ben 10 bin km dir v-strom sahibim.buradaki bir kıyaslama değil.2013 model anlas olsa belki metzellerin yarısı kadar bile tutmayabilir bunu 5 sene geçmeden bilemem.
Yinede genel olarak bana korkusuz bir yol tutuşu verdi.
Gerçe mal kendini belli ediyor metzeller gerçekten fabrika çıkışlı sert hamurlu bir lastik.
Anlas capra-r gayet yumuşak..

Son zamanlardada yatırabildiğim kadar yatırıyorum.Yağışta defalarca özellikle 0km ' den pati çekerek kalkmaya çalıştım daha pati çektiremedim.
Eski metzellerimle 3-5tur atıp kaldırabildiğim oluyordu.(kasti yapıyordum tabiki gaza yüklenerek)

An itibari ile lastiği takalı 750km oluyor.
Geçtiğimiz hafta sonu 2 motosiklet ormana mangal yapmaya gittik.
Bildiğiniz üzere v-strom bir arazi motosikleti değildir.Tam anlamıyla touring bir motosiklettir.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_8293.jpg
Taktığımız Capra-R lastik %30 arazi %70 yol desenli.
Enduro/touring ayarındaki motosikletede tam yol desenli lastikleri yakıştıramıyorum.

Normalde arazi için Capra x serisi var.Bu seriyi ağırlıklı asfaltta kullandığınızda ömrü kısa oluyor.
Ve güvenli hız endeksi 150-160 kilometrelerde.
Her ne kadar motosiklet el verse bile güvenlik açısından böyle bir endeks verilmiş.Arazi tipi lastiklerde Belirli hızlardan sonra lastik ciddi gezmeler yapıyor.
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/20161226_110237_resized.jpg
V-stroma capra x serisi takmak gerçekten gülünç geliyor..
Durum şöyle ki evet capra x serisi arazide capra r serisine göre kat kat daha iyi tutunuyor.
Ama bu lastik tutununca bizim 230kiloluk eşşek tüy gibi olmuyor ki.Eşek aynı eşek.Lastik iyi diye motosiklet uçup kaçmıyor.
Anlas Capra-X serisi Tam anlamıyla bir çamura denk gelirseniz her iki lastiktede oradan yardım almadan çıkmanız pek mümkün olmaz.
Değişen bir şey yok.
En niayetinde bizimki gibi motosikletlerde arazide mucizevi bir çözüm beklemeyin.Birde lastiğim var diye güvenip saçma sapan yerlere girerseniz kelinlikle kalırsınız.
Düzeltiyorum cümleyi benim gibi sizde kalırsınız.. :D
Evet Kaldım..

https://www.youtube.com/watch?v=kFKT7J8QEmE

Videodaki çamur tam anlamışyla dışkı kıvamındaki lastik arasına girince çıkmayan tür bir çamur.O yüzden burada lastiği suçlayamam..

1 hafta geçti üzerinden yağmur dahi yağdı hala yanaklarında çamurlar duruyor :D

Kafa karıştırmasın konuyu toplayalım..
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/03/img_8301.jpg
Capra X serisinin asfalt ömrü çok kısa ve asfaltta konforsuz Islak zemin performansıda çokça düşük.
V-strom gibi konforuyla ön plana çıkan bir motosiklete bunu takmak tenere alacaktım kazayla bunu aldım demekten farksız.
Arazi performansı iyi ama motor ağırlıkları yüzünden ciddi bir değişiklik yok.
Kaldığınız yerde yine kalırsınız.
Capra-x ' i V-strom değil ama ktm adv serilerine tenere , afrika serilerine daha uygun olduğunu düşünüyorum.
Unutmadan bide benim v-stromda abs var arazide oda başka bir dert.

Capra R serisine gelirsek Asfalt tutuşu iyi Konforlu ıslak zemin performansı gayet iyi.

Arazi yönü içinde şunu söylemek mümkün Kuru toprak zeminde tadından yenmez.Bir çok arazi koşulunda yeterince iş görür.

Mıcırdada konforlu olmasada yol lastiğine oranla daha çok iş görür.Ama iyiki bu lastiği takmışım yahu da demezsiniz.
Bu performans düz yol için tatminkar iken.
Bayır yukarı meyilli veya aşağı eğimli mıcırlı yerlerde yol tutuşuda az olacağı ve lastikler tutunamayacağı için yol lastiğiymiş gibi davranmak şart.
Sınırlarımızı bilmekte fayda var.
Yoksa böyle olursunuz;
Binicem üstüne çekicem gaz kolunu vurucam kırbacı.

Çamur ve balçıkta capra-r nin yol lastiğinden bir farkı kalmaz yani bir yere gidemez.
Ama hafif arazi koşullarında tadından yenmiyor.(özellikle kuru toprak)
Arazi yönlerini kenara atalım.Yukarıdada belirttiğim gibi asfaltta konforlu sessiz ve yağmur tutuşu gayet başarılı.
Lastiğin tüm ömrünü ele aldığımda %90 Asfatta sürüyorsam %10 arazide belki sürüyorum.Hatta arazi demek tamamen yanlış Kötü asfalt veya kötü köy yolları diyebiliriz.
Bu durumlar hesaplandığında Capra-R serisi kaçınılmaz oluyor.

Yazımı sonlandırırken şunu vurguluyorum.
"İşte bu dünyanın en iyi baklavasıdır "diyorsak eğer.Diğer tüm baklavaları tatmış olmamız gerekir.Neyle neyi karşılaştırarak bu yoruma ulaştık.
Ben kendi tecrübelerimden dilim döndüğümce yorumlamaya çalıştım.
Herkese keyifli Sürüşler dilerim.Atakan Demirtürk

Teşekkürler abi eline sağlık çok güzel yazmışsın

Qrhan
01 Ekim 2018, 21:19
Transalp 650 kullanıyorum önde mitas ın dişli bir lastiği var
arkada capra R var ancak normal ölçüden çok büyük orjinal 120/90-17, bendeki 150/70-17 resmen araba tekeri gibi tuhaf duruyor.

Özet olarak kuru zeminde ve asfaltta mükemmel tutuyor hatta bu sayede firen mesafeside çok güzel bikaç defa hayatımı kurtardı. Ancak ızlak asfaltta gaza fazla yüklenince araka balık kuyruğu gibi sağ sol sallanıyor. çamurda allaha emanet düz gittiğini hatırlamıyorum bunda uyumsuz lastik jant ilişkisi de olabilir.
Capra x almayı düşünüyorum. Çünkü genellikle şantiye ve köy yollarında kullanıyorum hatta oda kesmiyor çayır çimen gezdiriyorum.
Öndeki mitasda idare eder çamurlu yolda ara ara oda biraz bıraktığı oluyor.

Metela
01 Ekim 2018, 22:03
Anlas'ın Yamaha'nın 250'lik scooter'larına özel geliştirdik dediği, çok övdüğü Tournee model lastiğine kullananlar eh işte diyorsa bu lastiğinde o seviyede olacağını düşünüyorum. Mükemmel değildir ama çok rahatsız etmez.

kim eh diyormuş, onları bir göreyim, 1,5 sene 17 bin km'ye geldim tournee ile, geçen sene yağmur çamur, sadece karda kullanmadım, malum geçen haftaki tüm yağışlarda da kullandım, beni hiç rahatsız etmedi, sürüş stilim yağışta temkinlidir, kuru da ise temkinim daha azdır çünkü kuru performansı mükemmel, gayet güzel dönüşlerde tutuyor, senelerce city grip kullandım bence önemli bir farkları yok, sadece kurudan ıslağa geçerken biraz sıkıntılı ancak bana bu klasmanda var mı kurudan ıslağa geçişte hissettirmeyen söyleyin!? fiyat performans olarak harika bir lastik.

benim lastik ebatlarında capra r olsa hemen alırım, onu da baya övüyorlar ama enduro için üretiliyor ve çok iyi bir lastik olduğunu söylüyorlar, kesinlikle anlaş parasını hak ediyor.

schizo
02 Ekim 2018, 11:23
daha önce hatırı sayılır sayıda lastik denedim, şu anda vstrom dl 650'imde anlaş capra rd takılı. yani %100 asfalt lastiği. inanın ben yağmurda bu kadar stabil giden lastik denemedim. yağmurlu havada otobanda önümde araba tutmamak için biraz hız yapmak zorunda kaldım (100-120 arası) köprü altında havuz oluşmuş ve hızımı kesmeden (hızın kesilmesi durumunda bütün yük ön tekere binip suya saplanır) gaz açarak havuza girdim ve inanın ip gibi gitti. ne yamulma ne savurma hiç bir tehlike yaşatmadı. aslına bakarsanız lastik için verdiğim para o anda zaten çıkmış oldu. yani özetle lastiğin yağmurda yatması kalkması yol tutması gerçekten çok güzel. (motorum abs'siz) kuru performansında da bugüne kadar hiç bir tehlike yaşatmadı bana. anlaş umurumda değil para ya da beleş lastik almadım kimseden :D kimse denemeden tabiki almasın.