PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marş basınca duman geliyor? Marş yemiyor Ayrıntı İçerde Yardım



afatozgan
20 Şubat 2017, 10:56
Herkese iyi forumlar, size bir sorum olucak işin içinden çıkamıyorum yardım edin :/
Motor Daelim Roadwin 250

Açıklama
Motosiklet bir kaç ay önce fan açmıyordu ve silindiri yamultmuştum. Motorcu Yeni silindir almak yerine rektefiye yaptırdı herneyse, bana o motorcu yağ pompasının değişmesi gerektiğini ama hiç bir yerde olmadığını söyledi. Bir an önce bana bu motoru sat dedi.Hiç binme dedi. Motoru ilk teslim almaya gittiğimde bi ses vardı. Sen gelince oldu yarın gel dedi ertesi gün gittim aldım 5 km sürdüm yine o ses geldi sağ üst tuhaf kuş sesi gibi kalın bir ses tarif edemiyorum. Parçayı ben buldum yalnız yağ pompası motosiklette arızalanan en son parça olduğunu öğrendim.

Teslim aldığım gün 5km sürdüm sürmedim, egzantrik millerinden ses gelmeye başladı. otoparka park ettim. yaklaşık 1.5 en fazla 2 ay sonra otoparka gittiğimde otoparkın bomboş olduğunu bir tek benim motorum ve bir kaç arabanın olduğunu gördüm. Ofisi falan yıkmak üzerelerdi.

En önemli ayrıntı
Düz konttak yapmak için kabloları kesmişler. Yalnız motoru zannedersem götürememişler çalışmadığı için. Çünkü siyasi bölge de oturuyorum, o motor oradan çıksaydı daha da geri gelmezdi.

SORUN
Akü Zayıftı takviye yaptık ve marş motoru yüksek sesle çırtlak dönüyor ama sadece motorun sesi var. bi 10 saniye falan bastıktan sonra hava filtresinin altından birden duman çıktı basmayı bıraktım. Dumanın komple gitmesini bekledikten sonra her basısımda biraz duman atıyor. Motor hiç bom bom yapmıyor sadece marş motoru dönüyor.

Yardımlarınızı bekliyorum, çevremdeki tüm ustalar lafım meclisten dışarı gerçekten bir parça yaparkan 2 parçaya ne hikmetse birşeyler oluyor.

Thracian
20 Şubat 2017, 13:01
Öncelikle geçmiş olsun.Baya bir olay atlatmışınız.Tam olarak sorunun yada sorunların ne olduğunu çözemedim ama maksat konu üste kalsın belki iyi anlayan birileri görür diye biraz akıl yürütüp bir şeyler yazmaya çalışayım.

Büyük ihtimalle götürdüğünüz usta pekte işinin ehli olmadığı için bir şeyi yaparken başka şeyi bozmuş olma olasılığı yüksek.Sizin de dediğiniz gibi belki egzantrik milin de sorun olabilir yada rektefiye sonra subap ayarı düzgün yapılmadıysa ses ve soğukken çalışmama zor çalışma sorunu bundan da kaynaklı olabilir.

Elektrik aksam ile ilgili bir sorun olma olasılığı yüksek.Kesilen kontak kabloları temassızlık yapıyorsa,ateşlemeyi kesme yada bazı sensör ve servo motorların düzgün çalışmama olasılığı da yüksek.Belkide ilk çalıştırma anında elektrik aksamından bir şeyler yandı yada sadece bir kablo yanmış olabilir.

Aklıma gelen küçük bir ihtimal ise çok bekleyen motosikletlerde bazen benzinin içindeki pislik-su dibe çökebiliyor ve çalışmayı zorlaştırabiliyor.

Tekrardan geçmiş olsun.Umarım en kısa sürede arıza bulunur.

afatozgan
20 Şubat 2017, 15:41
Öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim

Ustanın bizim semte geleli 1 sene olmadı çevredekilere zaten güvenmiyorum bu usta samimi geldi yapacak birşeyim yoktu mecbur verdim. Usta benden para koparmak için neler yaptı neler bir bilseniz.

Adam bana yağ pompan iyi basmıyor egzantrik millerine yap gitmiyor falan dedi bende aldım ses çıkınca sinirlendim 2 km falan gaz açtım sonra koydum. Gittim düz kontak yapmaya çalışmışlar ama alamamışlar motoru. Her işte bir hayır vardır derler ya.

Benzinden zannetmiyorum o kadar uzun sure kalmadı cunku depoyu temizletmiştim sonra içerisinde yakıt vardı 1.5 ay falan oldu. birde enjeksiyonlarını falan hep temizletmiştim.

Acaba düz kontak yaparken başka bir kablo da mı kestiler. Marş dönüyor ama hiç bom sesi yok tık yok sadece marş motoru cırtlak bir ses çıkarıyor ve her bastığımda hava filtresinin altından duman atıyor. hava filtresini söktüm orada birsey yok yanını actım bırsey yok tam akünün altından geliyor o kısımdan. İstanbul Küçükçekmece tarafındayım. Elim kolum bağlı koydum depoya motoru. Ne yapacağımı bilmiyorum.

Tahminler neler olabilir neleri değiştireiblirim ne yapabilirim sıkıştım kaldım. Sezon geliyor havalar ısınıyor ben 4mevsim motorcuyum ama ne yapacağımı şaşırdım. Fuara bile gidemedim.

Mertcan39
20 Şubat 2017, 15:58
anladığım kadarıyla marş motoru dönüyor ama motor bloğunu çevirmiyor marş motorunun dişlisi kırılmış yada motora aktardığı zincir yada diğer dişlilerde sorun olabilir

afatozgan
20 Şubat 2017, 16:24
Ama duman çıkıyor her marşa bastığım zaman. Ateşleme de sorun varmıdır veya Bujiye yağ mı akmıştır. Sorun Egzantrik veya siboplardan diye düşünüyorum ama açıpta şu sorun diyecek akdar bilgim yok. Bilgisiz de değilim mantık üzerine hareket edebilirim yalnız sorun bulma işi mantığa bakmıyor biraz hiç tepki vermeyince. Duman beni korkuttu. O duman nereden gelebilir. ;Her marja bastığım zaman duman atıyor

Thracian
20 Şubat 2017, 16:45
Duman deyince egsozdan normal şekilde duman çıkıyor anladım.Motosikletin aksamdan geliyorsa ve kablo yanık kokusu tarzı bir koku geliyorsa büyük ihtimalle bir yerde kısa devre tarzı bir şey var,marş bastıkça kablo yada plastik aksam yanıyor olabilir.Bence bütün kablo elektrik tesisatını bir göz gezdirin,kontrol edin.

Bunların dışında marş motorundan normalin dışında bir metal sürtmesi tarzı ses geliyorsa marş dişli aksamında bir sorun olabilir.Belki egzantrikte bir soru oldu silindir haraket etmediğinden marş motoru dişlileri sıyırmış olabilir.Bunlar en kötü ihtimaller.Belki marş motoru bunlara bağlı olarak zorlandığından duman direk marş motorundan veya elektrik bağlantılarından gelme olasılığı var.Benim de bilgim kısıtlı görmeden anca olasılıklardan bahsedebiliyorum.Ama hem elektrik aksamda hem de mekanik aksamda iki farklı sorun var gibi duruyor.

afatozgan
20 Şubat 2017, 17:47
Yazdığın mesajlar için gerçekten çok teşekkür ederim. Göstereceğim usta da yok çevremde ne yapacağımı şaşırdım. Video çeksem buraya koysam ne kadar faydalı olur acaba. Aküsü de zayıf oda problem çıkartmak için 5 kişi lazım motoru ki takviye yapayım. En sonunda çekiçleyecem ama kıyamıyorum aşkıma :(

hasmet
20 Şubat 2017, 19:44
Motorcu Yeni silindir almak yerine rektefiye yaptırdı herneyse, bana o motorcu yağ pompasının değişmesi gerektiğini ama hiç bir yerde olmadığını söyledi. Bir an önce bana bu motoru sat dedi.Hiç binme dedi. Motoru ilk teslim almaya gittiğimde bi ses vardı. Sen gelince oldu yarın gel dedi ertesi gün gittim aldım 5 km sürdüm yine o ses geldi sağ üst tuhaf kuş sesi gibi kalın bir ses tarif edemiyorum. Parçayı ben buldum yalnız yağ pompası motosiklette arızalanan en son parça olduğunu öğrendim.


Yuh. Size utanmadan üc kagitcilik tavsiyesinde bulunduguna gore hangi sozune, yaptigi hangi ise guvenebilirsiniz bu adamin? Ayip yahu. Sonucta onu da bi insan evladi alacak... Durust bi tamirci bulup bu adamdan uzak durmanizda fayda var bence...

CilginCup
21 Şubat 2017, 04:45
Önelikle Cevap vereyim eğer Yanlış okumadıysam gecenin 4ünde karbüratörün ordan demişssiniz ordan atıyorsa dumanı muhtemelen ateşleme yok benzini yakamadığığ için oadan tahliye ediyor olabilir ateşleme sistemi bobin statör akü sigorta olarak kontrol edin

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:44 ----------

Bujiyide kontrol edin sorun büyük ihtimal bu bence ben bu gözle bakıyorum

afatozgan
21 Şubat 2017, 18:54
Yuh. Size utanmadan üc kagitcilik tavsiyesinde bulunduguna gore hangi sozune, yaptigi hangi ise guvenebilirsiniz bu adamin? Ayip yahu. Sonucta onu da bi insan evladi alacak... Durust bi tamirci bulup bu adamdan uzak durmanizda fayda var bence...

Çevremdeki en masum usta bu(!) ne demek istediğimi umarım anlamışsınızdır. Kendi başıma yapmaktan başka çarem yok. Bende motoru alırken temiz diye aldım daelime iyi bakan biri diye goturdugu ustaya gıttık ben tum bakımlarını hep yaptım dedi. Yanımndada az cok AZ cok ama anlayan bırı vardı al aldım 4 gün sonra yatak sardı motor 2.5 bin temiz birde öyle gitti.



Önelikle Cevap vereyim eğer Yanlış okumadıysam gecenin 4ünde karbüratörün ordan demişssiniz ordan atıyorsa dumanı muhtemelen ateşleme yok benzini yakamadığığ için oadan tahliye ediyor olabilir ateşleme sistemi bobin statör akü sigorta olarak kontrol edin

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:44 ----------

Bujiyide kontrol edin sorun büyük ihtimal bu bence ben bu gözle bakıyorum


Dumanın atması ateşlemeyi yapamadığı için olabilir mi acaba.
bujide toz olsa ateşlemeyi etkiler mi . çünkü motoru gördüğümde tozun içerisindeydi resmen.
ayrıca düz kontak yapmak için kabloyu kestiklerinde başkja bir kabloya zarar vermiş olabilirler mi ;? kabloları tekrar kendim kontağa baglayıp bantladım. ateşlememe sebebi egzantrik veya suboplarla alakası var mıdır ,0* Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

Çözüm sizce

Motorum beyinli olduğu için düz kontak yapılınca beyni yanar dedi birisi Sizce beyni yanmış olabilir mi her marşa bastığımda da duman geliyor. Olabilir mi sizce

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

////

GÜNCEL


Motorum beyinli olduğu için düz kontak yapılınca beyni yanar dedi birisi Sizce beyni yanmış olabilir mi her marşa bastığımda da duman geliyor. Olabilir mi sizce

Thracian
21 Şubat 2017, 19:04
Kusura bakna özelden de yazmışın şimdi gördüm.Düz kontakta yada vurdurarak çalıştırmada beynin hasar görme olasılığı var.Ama bilgisayara bağlatmadan beynin tam olarak durumunu anlamak zor.Yada ikinci seçenek aynı beyinden bire yerden ödünç alıp denersin çalışırsa senin beyin arızalıdır.

CilginCup
21 Şubat 2017, 20:03
Şimdi Okuma Fırsatım Oldu Kusura Bakmayın. Öncelikle KesinDir Demiyorum. Ateşleme olduğuna bakmak için buji kabağını silindire yakın bir biçim de ama ayrı olacak vaziyette çıkarın eğerki kıvılcım atmıyorsa ateşleme yoktur. Enjeksiyonlularda bir fikrim yok . Ama Bazı Motorlar Yakamadığı Yakıtı Hava Filitresinin Ordan Parfüm Gibi Püskürtürler siz çok marş yaptığınız için bu miktar yüksek diye düşünüyorum. Diğer Bi Sorun İse Ateşleme Olup Buji Ölmüş Olabilir. Bakacağınız Yerler Buralar. Olsun. Tamirci felan değilim ama karşılaştığım olaylara göre söylüyorum :D Eğerki Marş Yaparken Takurtu Tukurtu gibi bi sesler varsa . siboplarınız çakmış olabilir derdim ama sibop çaktığı zaman çoğunlukla Pistonu deler. Delmediği Taktirde. eğiltir. sübapı sübapı eğilmesi açılmamasına sebep verebilir. ama sizin sorununuzun ateşlemede ikinci seçebek olarak dediklerime bakabilirsiniz. ama şimdi bazı arkadaşlar şu mesajı yazabilirler. Motor 4 zamanlı . Bu Motorun Yaktığı veya yakamadığı benzin eksozdan gidebilir de diyebilirler. ama ben sorunu ateşlemede gözlemliyorum sorunnu çözerseniz sebebinide yazın bilgi sahibi olalım iyi forumlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

Buji Kapağını Önceden Söküp söktükten sonra marş yapın eğer ateşleme yoksa. Her Modelde farklılık gösterir. Akü-Statör-bobin arızalı olabilir.
cdi Beyinli bir motosiklet ise cg-cup tarzı veyahut benzerleri. aküyü eleyebilirsiniz bu motorlar ayak marşı ile aküsü olmadan çalışabilir.

serkanADH13
22 Şubat 2017, 01:53
Dostum sanırım CONTA YAKMIŞ motoru,
Pıston uzerınde YANAN YAKIT Contadan sızıyor ve dumanı blok hava tahlıyesınden dışarı atıyor,,

Ustana danış USTA HATASIDIR muhtemelen,,

afatozgan
22 Şubat 2017, 16:52
Kusura bakna özelden de yazmışın şimdi gördüm.Düz kontakta yada vurdurarak çalıştırmada beynin hasar görme olasılığı var.Ama bilgisayara bağlatmadan beynin tam olarak durumunu anlamak zor.Yada ikinci seçenek aynı beyinden bire yerden ödünç alıp denersin çalışırsa senin beyin arızalıdır.

Bu olaydan 1 ay önce 1 ay yattı zaten bayagı bır vurdurmaya calısmıtım conta yandığı için. vurdurarak calısıyordu. acaba o sırada beyni yanmıs olabilir mi . Veya tekrar conta yanmış olabiilir mi ? Cunku zannedersem contayı değiştirmedi contayı temizleyip tekrar aynısını taktı.


Şimdi Okuma Fırsatım Oldu Kusura Bakmayın. Öncelikle KesinDir Demiyorum. Ateşleme olduğuna bakmak için buji kabağını silindire yakın bir biçim de ama ayrı olacak vaziyette çıkarın eğerki kıvılcım atmıyorsa ateşleme yoktur. Enjeksiyonlularda bir fikrim yok . Ama Bazı Motorlar Yakamadığı Yakıtı Hava Filitresinin Ordan Parfüm Gibi Püskürtürler siz çok marş yaptığınız için bu miktar yüksek diye düşünüyorum. Diğer Bi Sorun İse Ateşleme Olup Buji Ölmüş Olabilir. Bakacağınız Yerler Buralar. Olsun. Tamirci felan değilim ama karşılaştığım olaylara göre söylüyorum :D Eğerki Marş Yaparken Takurtu Tukurtu gibi bi sesler varsa . siboplarınız çakmış olabilir derdim ama sibop çaktığı zaman çoğunlukla Pistonu deler. Delmediği Taktirde. eğiltir. sübapı sübapı eğilmesi açılmamasına sebep verebilir. ama sizin sorununuzun ateşlemede ikinci seçebek olarak dediklerime bakabilirsiniz. ama şimdi bazı arkadaşlar şu mesajı yazabilirler. Motor 4 zamanlı . Bu Motorun Yaktığı veya yakamadığı benzin eksozdan gidebilir de diyebilirler. ama ben sorunu ateşlemede gözlemliyorum sorunnu çözerseniz sebebinide yazın bilgi sahibi olalım iyi forumlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

Buji Kapağını Önceden Söküp söktükten sonra marş yapın eğer ateşleme yoksa. Her Modelde farklılık gösterir. Akü-Statör-bobin arızalı olabilir.
cdi Beyinli bir motosiklet ise cg-cup tarzı veyahut benzerleri. aküyü eleyebilirsiniz bu motorlar ayak marşı ile aküsü olmadan çalışabilir.

hava filtresini çıkardığımda arka tarafında yuvarlak sarı bir daire vardı. Normalde olur mu o yoksa dediğiniz gibi gelen yakıt ı oradan mı atıyor. Cunku anormal geldi bana. Ses gelmiyor marş verirken sadece marş motorunun o cırtlak sesi geliyor. Conta yakma ihtimaline vermeye başladım ben bu durumu.



Dostum sanırım CONTA YAKMIŞ motoru,
Pıston uzerınde YANAN YAKIT Contadan sızıyor ve dumanı blok hava tahlıyesınden dışarı atıyor,,

Ustana danış USTA HATASIDIR muhtemelen,,

Conta yanmıştı. Silindiri yamultmuştu. Rektefiye yaptırdı iscilikle benden 750 tl para aldı. Contayı da değiştirmedi temizledi yine aynı contayı taktı. Bana bu motoru direk otoparka götür ve alıcı bul bana getir ben bu sesi yok eder satarsın dedi. Ama yapmadım çünkü bunu alacak olan da bir insan. Ben bu motoru aldım 4. gun krank kırdım 2.5 bin masraf yaptım segman piston silindir krank . Tekrar conta yakmış olabilir ben ce de bana bu mantıklı gelmeye başladı umarım beynine zarar gelmemiştir. Conta yanında ateşleme olmaz mı ?

HEPİNİZİN GÖSTERDİĞİ İLGİ İÇİN AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDERİM. Bu yorumlar metin yıllar boyu illa ki bir çok kişiye yardımcı olacaktır. Ben şahsen hala 2011 gönderilerinden bile faydalanıyorum.

CilginCup
23 Şubat 2017, 03:58
Hocam conta Yandı diye ateşleme kesilmez. Conta Yanınca Motor Çalışmamazlık Yapmaz Bazı Modellerde Yapabilir.
Sorun Kaynaklarınızı Yazıyorum Net Bilgi Sahibi Değilim Yanlış Anlaşılma Olmasın. :)
1- Motor Beynini Ne Olur Ne Olmaz Kontrol Edin
2- Ateşleme Bobini&Statör&Buji Kontrol Edilsin.
3- Eksantrik Sistemi Gergi zincir Sübap Ayarları Kontrol Edilsin.
Bunlar Dahilindede Çalışmıyorsa beya Bulgularda Sıkıntı Yoksa Sizin Sorunuz Nedir Bilemem Aklıma gelenler bunlar malesef.
Eğer Marşa Bastığınızda Normal Sesi Geliyorsa Silindir Olarak Bi Sıkıntı Yoktur Ama Eksantrik ile Ateşlemeyi Kontrol edin
Yanan Conta Silindir contasıda olsa üstkapak contasıda olsa çalışan arabalara şahidim. çalışırken yağ yakar contanız yandığı zaman beyaz görünümlü mavi duman atar buda ekstra

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:55 ----------


Dostum sanırım CONTA YAKMIŞ motoru,
Pıston uzerınde YANAN YAKIT Contadan sızıyor ve dumanı blok hava tahlıyesınden dışarı atıyor,,

Ustana danış USTA HATASIDIR muhtemelen,,

Hocam Şimdi Contadan yakıt nasıl sızıyor.,Yanlış anlaşılma olmasın öğrenmek maksatı ile soruyorum benim bildiğim zaman conta yandımı maxiumum yağ kaçırır buda yanma odasına giderse buji yağlandığı için ateşleme yapamaz diye düşünüyorum ama

afatozgan
23 Şubat 2017, 11:57
Hocam conta Yandı diye ateşleme kesilmez. Conta Yanınca Motor Çalışmamazlık Yapmaz Bazı Modellerde Yapabilir.
Sorun Kaynaklarınızı Yazıyorum Net Bilgi Sahibi Değilim Yanlış Anlaşılma Olmasın. :)
1- Motor Beynini Ne Olur Ne Olmaz Kontrol Edin
2- Ateşleme Bobini&Statör&Buji Kontrol Edilsin.
3- Eksantrik Sistemi Gergi zincir Sübap Ayarları Kontrol Edilsin.
Bunlar Dahilindede Çalışmıyorsa beya Bulgularda Sıkıntı Yoksa Sizin Sorunuz Nedir Bilemem Aklıma gelenler bunlar malesef.
Eğer Marşa Bastığınızda Normal Sesi Geliyorsa Silindir Olarak Bi Sıkıntı Yoktur Ama Eksantrik ile Ateşlemeyi Kontrol edin
Yanan Conta Silindir contasıda olsa üstkapak contasıda olsa çalışan arabalara şahidim. çalışırken yağ yakar contanız yandığı zaman beyaz görünümlü mavi duman atar buda ekstra

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:55 ----------



Hocam Şimdi Contadan yakıt nasıl sızıyor.,Yanlış anlaşılma olmasın öğrenmek maksatı ile soruyorum benim bildiğim zaman conta yandımı maxiumum yağ kaçırır buda yanma odasına giderse buji yağlandığı için ateşleme yapamaz diye düşünüyorum ama

Bu benim bir kere daha başıma gelmişti ama silindir üst kapak contası yanmıştı bu tamiri yaptırma sebebim o zaten. Motor çalışmıyordu vurdurunca çalışıyordu. Marş yemiyordu. Benim motosikletimde istisnası olabilir mi acaba. Çünkü başıma geldi. Stop edince vurdurum çalıştırıp getirdim Kaldığım yerden otoparka.

Ateşlemeyi kontrol edicem bu pazar muhtemelen etmiş olurum. Çünkü motosiklet bizim toptancının deposunda ve 2. arka kapıda. Yani bırakın hırsızı benim oradan almam için 3 kapı ve malları toplayıp en az bi 3 kişi ile oradan çıkarmam gerek. Malum Düz kontak yiyince böyle oluyor :) Birde motosikleti nasıl götürebilirim 2 motor ayaklııkla itileyip götürüyorduk ama arabaya halatları ön amortisörlere bağlasam sorun olur mu öyle çeksem ?

CilginCup
24 Şubat 2017, 06:21
motor modelini öğrenemdik örnek cglerde üst kapakta conta olmaz orası faturalı olur

afatozgan
24 Şubat 2017, 10:10
motor modelini öğrenemdik örnek cglerde üst kapakta conta olmaz orası faturalı olur

Konunun ilk başında Daelim Roadwin 250 yazdığı için tekrar yazmadım bende var üst kapakta conta orası yanmıştı üzerine gitmiştim iyice sıkıştırdığım için silindiri eğmiştim

diablof
24 Şubat 2017, 11:15
Konunun ilk başında Daelim Roadwin 250 yazdığı için tekrar yazmadım bende var üst kapakta conta orası yanmıştı üzerine gitmiştim iyice sıkıştırdığım için silindiri eğmiştim

dostum üst kapağı biraz fazla sıktın diye silindir eğilmesi ilk defa duyuyorum. bu konuda bir yanlışın olabilir.

çünkü üst silindir kapağı, sübap kafalarını ve varsa egzantirik zincirini muhafaza etsin diye.

yine burada şu an için yapılacak en mantıklı şeyin şu olduğnu düşünüyorum, vurdurup çalışıyor mu çalışmıyor mu ona bakmak lazım. vurdurduğunuzda çalışıyorsa, elektrik marş motoru, statör, konjektör bunlardan biri arızalı ve ilk çalışma hareketini veremiyor,

eğer vurdurmanıza rağmen çalışmıyorsa o zaman yukarıdakiler + buji, ateşleme kablosu, enjeksiyon olabilir. başka da parça yok motorda zaten çalışan aksam olarak.

enjeksiyon arızası olabilir, yakıt karışımı ayarlayamıyor olabilir. fazla veriyorsa hem ateşleme yapamayabilir, hem de duman şeklinde tahliye ediyor olabilir.

aklıma gelenler şimdilik bunlar. kolay gelsin.

sen altındaki sübap kafalarını aşırı sıkıp, anlamayıp, motoru zorladıysan pistona zarar vermiş olabilirisin ama yine de sadece üst kapağın fazla sıkılmasından bunların olması bana biraz imkansız geldi.

afatozgan
25 Mart 2017, 11:27
Şuan henüz vurdurmayı denemedim duman attığı için ama aynısı yine olduğunda vurdurunca çalışıyordu yanık contayı temizleyip tekrar taktı böyle bir işlem ne kadar doğrudur ? TEkrar yanmış olabilir mi ?

afatozgan
03 Ocak 2019, 19:50
Motoru arızalı şekilde bırakıp askere gittim geldim şu sıralar arızayı çözüp aşamaları buraya yazıcam ki biliyorum ki yıllar boyu sürücülere yardimci olacak. Teşekkürler yorum yapip yardimci olmaya çalışan herkese. İyi forumlar