PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor bloğundaki yağ



Xquery
19 Şubat 2017, 05:13
Arkadaşlar merhaba
aşağıda görünen fotoğraf geçen yaz çekildi sıcak olan günlerden birinde oluştu acaba problem üst kapak contasında falan olabılır mi (sadece tek silindirde var) yağ değişimde baktım yağ eksikliği normal derecede motorun sökülmesini istemiyorum acaba ciddi birşey çıkar mı incelerseniz sevinirim
Motosiklet Honda Transalp Xl650v 2001 Model 80.000 Km
http://i.hizliresim.com/7qEOQm.jpg

Mamba09
19 Şubat 2017, 08:46
Üst kapakta terleme olmuş hocam. Çok önemli bişey değil. Sorun bitsin istiyorsanız contayı değiştireceksiniz üst kapaktaki.

Xquery
19 Şubat 2017, 09:13
Üst kapakta terleme olmuş hocam. Çok önemli bişey değil. Sorun bitsin istiyorsanız contayı değiştireceksiniz üst kapaktaki.

eyvallah hocam sağolasın mühim değilse kalabilir ozaman motora anahtar değmemiş olayı var memleketimizde biliyorsunuz bunu bozmak istemiyorum o yuzden boyle idare edelim

astrofizik
19 Şubat 2017, 09:48
Çok çılgın bir rengi var motorunuzun.

fazil
19 Şubat 2017, 10:01
80k km'deki motora anahtar degse iyi olabilir, bir subap ayarini kontrol etmis olursunuz hem de.

F54
19 Şubat 2017, 13:05
yaw conta değişse ne olur ki
bence değiştirin gitsin
renk aynı ned for speed arabaları gibi olmuş eğlenceli :P

Mamba09
19 Şubat 2017, 13:15
eyvallah hocam sağolasın mühim değilse kalabilir ozaman motora anahtar değmemiş olayı var memleketimizde biliyorsunuz bunu bozmak istemiyorum o yuzden boyle idare edelim

Üst kapak için anahtar değmemiş lafı biraz esnetilebilir. :) üste anahtar değmesi gerek zaten. eksantrik değişme vakti gelmiş geçiyor. :)

Mertcan39
19 Şubat 2017, 15:44
anahtar değmememiş olayı eskide kalmadı mı yahu yağı değiştirmek içinde anahtar değiyor yağı da değiştirmeyelim o zaman

matrax33
19 Şubat 2017, 15:56
Resimden bişi göremedim ama üst kapakta terleme varsa hiç dokundurmaya değmez. Arada üst kapak civatalarını yoklattır( sıktır ) devam et.

Xquery
19 Şubat 2017, 17:10
[QUOTE=astrofizik;4096544]Çok çılgın bir rengi var motorunuzun.[/QUOTE

Sağolasın hocam normal transalp laciverti üzerine kırmızı sedef ve vernik uygulaması karanlıkta lacivet ışıkta renk bu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

Arkadaşlar contalara bi baktım da üst kapak contası diye aradığımda 2 tane çıkıyor bilgisi olan varmı?
http://i.hizliresim.com/P03oYQ.jpg
http://i.hizliresim.com/gqlA42.jpg

Mamba09
19 Şubat 2017, 20:03
[QUOTE=astrofizik;4096544]Çok çılgın bir rengi var motorunuzun.[/QUOTE

Sağolasın hocam normal transalp laciverti üzerine kırmızı sedef ve vernik uygulaması karanlıkta lacivet ışıkta renk bu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

Arkadaşlar contalara bi baktım da üst kapak contası diye aradığımda 2 tane çıkıyor bilgisi olan varmı?
http://i.hizliresim.com/P03oYQ.jpg
http://i.hizliresim.com/gqlA42.jpg


üstteki olacak hocam. üst kapak contası lastik conta olur. düz değil.
alt fotoğraftaki silindir contası.

hasmet
19 Şubat 2017, 20:56
80 bin km'de kafa acilmadiysa bakim eksik yapildi demektir...

O zamana kadar en az 3 kez subap ayari gecirmeliydi motor. Hadi Honda marka, biraz esnetelim desek bile en kotu ihtimal 50 bin km'de bakilmaliydi ayar gerektirip gerektirmedigine... Kotu.

efendy06
19 Şubat 2017, 21:03
Subap ayarı yapılmamış, eksantrik zincirinin de değişmesi gerekiyordur yukarda söylendiği gibi. Bence anahtar değsin artık motorunuza, eh, değmişken contayı da halledersiniz.

hasmet
20 Şubat 2017, 00:56
Subap ayarı yapılmamış, eksantrik zincirinin de değişmesi gerekiyordur yukarda söylendiği gibi. Bence anahtar değsin artık motorunuza, eh, değmişken contayı da halledersiniz.

Sahip oldugum hic bir Honda motosiklet duzenli ekzantrik zincir degisimi istemiyor.

Subap degistikten sonra yeni conta konmali zaten... Duzgun yerler boyle yapar hic sormadan.

efendy06
20 Şubat 2017, 02:14
Sahip oldugum hic bir Honda motosiklet duzenli ekzantrik zincir degisimi istemiyor.

Subap degistikten sonra yeni conta konmali zaten... Duzgun yerler boyle yapar hic sormadan.

Eksantrik zincirinin değişmesi için standart bir km yok mu yani honda da? Anlamadım valla, bence olması lazım mantıken.

hasmet
20 Şubat 2017, 02:49
Eksantrik zincirinin değişmesi için standart bir km yok mu yani honda da? Anlamadım valla, bence olması lazım mantıken.

Manuel yüz küsür bine kadar gidiyor. O süre zarfında eksantrik zincir değişimi yok. Ayar zaten istemiyor, "automatic cam chain tensioner" denen bi zamazingo sayesinde.

natila
20 Şubat 2017, 09:55
hocam takip edin contayı falan değiştirmeyin çünkü satarken neden açıldığını izah edemezsiniz alıcıya

MANKU
20 Şubat 2017, 13:47
Eskiden cep telefonlarında oluyordu "açılmış" olayı. Motorda da varmış demekki. 80 000 km motora anahtar deymemesi çok müthiş birşey. Helal olsun sağlam motormuş. Benim motorda 8000 km de subab ayarı yapıldı :( artık benim açık, kirlenmiş, lekelenmiş bir motorum var.

hasmet
20 Şubat 2017, 14:58
Herkes üç kağıtçı alıcıdan şikayet ediyor. Cahil alıcı da ciddi sorunmuş :)

batuhanaslan
20 Ağustos 2019, 00:54
Arkadaşlar benim cbr 125 de zincir olan taraf değil diğer taraf alt sakalda terleme oluyor yağ damlatma yol ama leş gibi yağ oluyor orası neden oluyor bilen var mı

Arda_Karaca
20 Ağustos 2019, 08:51
Eski resimleri çekin. Yaptırdığınız yerden işlemlere ait fatura alın. Satarken durumları anlatırsınız. Buna rağmen 80.000de anahtar değmemiş motosiklet arıyorum diyene de motorunuzu satmayın. Cahil adamlarla muhattapta olmayın, alışverişte yapmayın.