PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125 Sorunlar



omerbguclu
13 Şubat 2017, 17:51
Merhabalar,
Arkadaşlar elimde 2014 model 2015 trafik çıkışlı ybr var.Bazı sorunlarım var eğer çözebilirsem kendim yapmayı istiyorum. Sök tak işlerine merağım var.Motorun 2 yıllık olmasına 4 5 ay kaldı 6500 kmde en son bakım 5000 de yapıldı.Sorunlarım şu şekilde.

1-)Marş almama sorunu. Ayaktan marş ile kullanıyorum 2 aydır.Babam bir bakayım sulu akülerde çözülebilir bir durum dedi ama yine de size danışayım. Çözümü varmıdır yoksa yenisi ile değişmekmi gerekir.Çalışırken gücü yetmiyor pır pır ediyor sadece.
2-)Arka teker havası sürekli iniyor. Üzerinde orjinal lastikleri var. Bir kere patlamıştı fitil attırdım. Son 1 aydır sürekli havası iniyor kendi kendine. Hava basıp kullanıyorum 2 günde bir. Şimdi sorun tekerdenmidir yoksa janttanmıdır. Yeni tekerleği (michelin pilot street alacağım n11 de güvendiğiniz bir satıcı varsa ondan alayım) her halükarda alacağım ama bu sefer yeni tekeride bozmasın diye danışmak istedim.
3-)Motorla giderken gazı bırakınca çıt çıt diye ses geliyor alt taraftan zincir bollaşmış galiba tahminimce ayaklığa çarpıyor ama emin değilim. Daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
4-)El atmışken bujiyide değiştireyim diyorum hangi bujiden almam lazım.
5-)Arkadaki sepetliğin altında her köşede bir adet olmak şartıyla contalar mevcut tam oturması için. Bir tanesi düşmüş bu contaların ve sepet oynama yapıyor. Bir kaç şey denedim ama başarılı olmadı. Öneriniz varmıdır bu konuda.

Aklıma gelenler bunlar daha sonra aklıma gelirse ekleme yaparım. Şimdiden teşekkürler cevaplar için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

Birde öndişli sorunu var öndişli değişmesi lazım

neobirzenci
13 Şubat 2017, 20:14
1. Ampule bak kaç wattlık 55 se akuyu yer
3. Egzozdan geliyodur o ses motor soğukken yapar
4.ırıdyum buji tavsiye ederim ngk marka 60 lira falan

omerbguclu
13 Şubat 2017, 20:25
1. Ampule bak kaç wattlık 55 se akuyu yer
3. Egzozdan geliyodur o ses motor soğukken yapar
4.ırıdyum buji tavsiye ederim ngk marka 60 lira falan


ampül orjinal hiç değiştirilmedi
ses egzozdan değil net dışarda bir yerden geliyor.
bujiyide CR6HSA sipariş veriyorum eğer beğenmezsem değiştiririm.

bilirkişi
13 Şubat 2017, 20:29
Ön lastiğim 3 gün kullanmazsam sürülemeyecek kadar iniyordu. Tamirci lastik ilacı verdi siboptan şu an havası stabil kalıyor.(10 lira verdim)

lityumiyon
13 Şubat 2017, 20:54
Bujiyi doğru seçmişsiniz kitapçığında da o yazıyor. Ben de onu kullanıyorum. Lastijleri n11de ergür motodan aldım pilot street 1.5 güne teslim edildi. Diğer konular için benim fikrim yok

06Serhat
13 Şubat 2017, 22:02
https://youtu.be/xU9NfoK7sjk
Ybr hakkında şu videoyu izlemeni tavsiye ederim. Galiba ybrnin kronik sorunları var.

boora
13 Şubat 2017, 22:40
Anlattıkların sorun değilki bakım gerekiyor motoruna. Aküyü şarja ver eğer şarj tutmazsa yeni akü 50 lira ben aldım daha iki gün oldu. Lastiğin hemen inmesinin sebebi ya lastikte sorun vardır ya da sibopta. Yeni lastikle yeni çelik sibop taktırırsın olur biter. Benim 2013 ybr 23 binde sıkıntısız devam ediyor hayatına

SAZMAN
13 Şubat 2017, 22:44
5. Madde silikon kalın conta alıp diğerlerinin ölçülerine Uygun olarak yapıştırın. Yoksa çift taraflı kalın bant işinizi görür. Ya da değiştireceğiniz lastik ten kesip yapıştırabilirsiniz.

crxforever
13 Şubat 2017, 22:46
1) 60 tl civarı fiyatlara jel akü tavsiye ederim. 5 amper yerine 7 amper alırsan aynı yere sığıyor(yine de bir dene bende sığdı), ileride alarm radyo, sis farı gibi aksesuar takarsan faydası olur.
2) lastik ilacı denen zımbırtı 10 tl işe yarıyor böyle durumlarda. yine de kaliteli bir lastik tavsiye ederim.
3)zincir sesi çıt çıt değil de hırt hırt olarak gelir. genelde. :D
zincir bollaşmışsa akünün üzerinde bir alet çantası olur. oradan 19 anahtar 12 anahtar ve de yıldız tornavida yardımı ile zinciri gerebilirsin.
1)19 ile arka teker milini sağdan gevşet,
2) zincir gergileri arka maşanın sağında ve solunda olan iki vidadır onların somunlarını gevşet.
3) tornavida ile sağdaki ve soldaki vidaları eşit bir şekilde ideal gerginliğe gelene kadar sık. ideal gerginlik zincirin 3-4 cm esnemesi diye biliyorum.
4) teker milinin somununu sık.
sesin zincirden geldiğine eminsen plastik zincir korumasının zincire sürtmediğine emin ol. :bounce:

4 ) bujiyi doğru seçmişsin bulamazsan cr7 olanı da iş görüyor.
5) contayı söküp sanayiye veya hırdavatçıya gidip benzerini bulabilirsin.

ön dişliyi neden değiştirmek istiyorsun ? daha 5 binde motor. ybrnin orijinal zincir dişlisine iyi bakmanı tavsiye ederim. gerçekten çok kaliteli uzun ömürlü ve pahalı. ön dişlinin olduğu yerdeki gri plastik kapağı sökerek,( tek dikkat edilmesi gereken kısmı statöre giden kabloları tutan bir bölümü var oradaki kablolardan nazikçe kurtarınca eline geliyor. dişlinin durumunu görebilirsin.

SAZMAN
13 Şubat 2017, 22:46
Bu arada ybr sorunlar yazmanız ilgi çekiyor. Ben nasıl olur bir Japon bu diye girdim. Motorunuz da sorun yok sadece bakımı eksik. Daha 5000 km de .

omerbguclu
14 Şubat 2017, 04:07
Arkadaslar cevaplar icin tesekkurler dediginiz gibi bakim gerekiyor.
Zincirden gelen ses kasigi metal kaba vururmus gibi cit cit diye geliyor.
On disli maalesef eskidi oda zincir bir ara cok gergindi o sekilde 1000 kmye yakin kullandim sonra ses cikarmaya basladi goturdum motorcuya zincir disliyi yemis dedi ama idare eder seni bir kac bin km dedi. Bende el atmisken onu da degistireyim diyorum.
Sepet icinde dediginiz gibi lastikten keseriz artik yada uygun plastik tipa benzeri bir sey bulacagiz.
Bugun michelin pilot lastik, buji , 14t on disli, birde motul 5100 10w40 yag siparis ettim.
Siparislerim bir gelsin dediklerinizinide uyguladiktan sonra tekrar yazarim buraya

1) 60 tl civarı fiyatlara jel akü tavsiye ederim. 5 amper yerine 7 amper alırsan aynı yere sığıyor(yine de bir dene bende sığdı), ileride alarm radyo, sis farı gibi aksesuar takarsan faydası olur.
2) lastik ilacı denen zımbırtı 10 tl işe yarıyor böyle durumlarda. yine de kaliteli bir lastik tavsiye ederim.
3)zincir sesi çıt çıt değil de hırt hırt olarak gelir. genelde. :D
4 ) bujiyi doğru seçmişsin bulamazsan cr7 olanı da iş görüyor.
5) contayı söküp sanayiye veya hırdavatçıya gidip benzerini bulabilirsin.

ön dişliyi neden değiştirmek istiyorsun ?

5. Madde silikon kalın conta alıp diğerlerinin ölçülerine Uygun olarak yapıştırın. Yoksa çift taraflı kalın bant işinizi görür. Ya da değiştireceğiniz lastik ten kesip yapıştırabilirsiniz.

Anlattıkların sorun değilki bakım gerekiyor motoruna. Aküyü şarja ver eğer şarj tutmazsa yeni akü 50 lira ben aldım daha iki gün oldu. Lastiğin hemen inmesinin sebebi ya lastikte sorun vardır ya da sibopta. Yeni lastikle yeni çelik sibop taktırırsın olur biter. Benim 2013 ybr 23 binde sıkıntısız devam ediyor hayatına

Metehan07-70
14 Şubat 2017, 12:21
YBR ve sorun kelimesini birarada görünce hemen daldım konuya.
Bunlara kronik sorun diyenler, henüz bir sorun yaşamamış arkadaşlardır. Çoğunu kendiniz halledebilirsiniz. İşin ehli bir usta da yarım saatte hepsini halleder.
Bendeki aküyü, araba aküsü fiyatına 3 yıl önce aldım, hala tek marş yetiyor, 1 hafta binmesem bile sıkıntı yok.
Gazı kesince veya vitesi küçültürken gelen çıt sesi %90 gevşek zincir kaynaklı, aynını daha geçen hafta yaşadım, gerdim, sıkıntı bitti. Yalnız gererken dikkat et, üstüne sen binince kendisi zaten bir miktar gerilecek, ona göre ayar yap.
Buji ngk var, sanırım o da 3 yılı geçti.
Lastikten hava salması, fitil iyi atılmamıştır, sibop bozuktur, ya da en son jantı kontrol et, yamuk olabilir.
Contalar için musluk contası işini görür, gerekirse ikişer tane koy.
Ön dişli, eğer sen veya önceki kullanıcı dikkat etmediyse kısa zamanda da aşınabilir. Sürekli ani ve yüksek gaz açıp kapatmalar, tek teker denemeleri ve uygun olmayan zincir gerginliği ön dişliyi yıpratır. Ben zamanında komple set olarak DID taktırmıştım, yaklaşık 40.000 km kullandım.
Motoruna iyi bak, kafana takma, diğerlerinin yanında bu sorunlar devede kulak.

omerbguclu
14 Şubat 2017, 20:59
YBR ve sorun kelimesini birarada görünce hemen daldım konuya.
Bunlara kronik sorun diyenler, henüz bir sorun yaşamamış arkadaşlardır. Çoğunu kendiniz halledebilirsiniz. İşin ehli bir usta da yarım saatte hepsini halleder.
Bendeki aküyü, araba aküsü fiyatına 3 yıl önce aldım, hala tek marş yetiyor, 1 hafta binmesem bile sıkıntı yok.
Gazı kesince veya vitesi küçültürken gelen çıt sesi %90 gevşek zincir kaynaklı, aynını daha geçen hafta yaşadım, gerdim, sıkıntı bitti. Yalnız gererken dikkat et, üstüne sen binince kendisi zaten bir miktar gerilecek, ona göre ayar yap.
Buji ngk var, sanırım o da 3 yılı geçti.
Lastikten hava salması, fitil iyi atılmamıştır, sibop bozuktur, ya da en son jantı kontrol et, yamuk olabilir.
Contalar için musluk contası işini görür, gerekirse ikişer tane koy.
Ön dişli, eğer sen veya önceki kullanıcı dikkat etmediyse kısa zamanda da aşınabilir. Sürekli ani ve yüksek gaz açıp kapatmalar, tek teker denemeleri ve uygun olmayan zincir gerginliği ön dişliyi yıpratır. Ben zamanında komple set olarak DID taktırmıştım, yaklaşık 40.000 km kullandım.
Motoruna iyi bak, kafana takma, diğerlerinin yanında bu sorunlar devede kulak.

jantı tekeri sökmeden kontrol edebilme şansım varmı

Metehan07-70
15 Şubat 2017, 15:54
jantı tekeri sökmeden kontrol edebilme şansım varmı

Eğer hava inmesi jant kaynaklı ise, bu jantın baya bi hasar görmesi demek, elinde, veya orta ayağa alıp lastiği çevirip arkadan bakabilirsin.
Ama dediğim gibi tabiki öncelik, sibop ve lastik.

MoRFy
15 Şubat 2017, 16:06
Merhabalar,
Arkadaşlar elimde 2014 model 2015 trafik çıkışlı ybr var.Bazı sorunlarım var eğer çözebilirsem kendim yapmayı istiyorum. Sök tak işlerine merağım var.Motorun 2 yıllık olmasına 4 5 ay kaldı 6500 kmde en son bakım 5000 de yapıldı.Sorunlarım şu şekilde.

1-)Marş almama sorunu. Ayaktan marş ile kullanıyorum 2 aydır.Babam bir bakayım sulu akülerde çözülebilir bir durum dedi ama yine de size danışayım. Çözümü varmıdır yoksa yenisi ile değişmekmi gerekir.Çalışırken gücü yetmiyor pır pır ediyor sadece.
2-)Arka teker havası sürekli iniyor. Üzerinde orjinal lastikleri var. Bir kere patlamıştı fitil attırdım. Son 1 aydır sürekli havası iniyor kendi kendine. Hava basıp kullanıyorum 2 günde bir. Şimdi sorun tekerdenmidir yoksa janttanmıdır. Yeni tekerleği (michelin pilot street alacağım n11 de güvendiğiniz bir satıcı varsa ondan alayım) her halükarda alacağım ama bu sefer yeni tekeride bozmasın diye danışmak istedim.
3-)Motorla giderken gazı bırakınca çıt çıt diye ses geliyor alt taraftan zincir bollaşmış galiba tahminimce ayaklığa çarpıyor ama emin değilim. Daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
4-)El atmışken bujiyide değiştireyim diyorum hangi bujiden almam lazım.
5-)Arkadaki sepetliğin altında her köşede bir adet olmak şartıyla contalar mevcut tam oturması için. Bir tanesi düşmüş bu contaların ve sepet oynama yapıyor. Bir kaç şey denedim ama başarılı olmadı. Öneriniz varmıdır bu konuda.

Aklıma gelenler bunlar daha sonra aklıma gelirse ekleme yaparım. Şimdiden teşekkürler cevaplar için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

Birde öndişli sorunu var öndişli değişmesi lazım

N11 den satıcı dükkan ismini bul googleye yaz iletişim bilgisinden adamı ara bana şu şu numaralı lastik lazım de kargo çıkarsın sende parayı havale yap. N11 deki fiyattan daha ucuza alırsın lastiğini. Çünkü n11 de komisyon ücreti aldığı için ürün fiyatına yansıtıyor satıcı.

omerbguclu
16 Şubat 2017, 03:10
N11 den satıcı dükkan ismini bul googleye yaz iletişim bilgisinden adamı ara bana şu şu numaralı lastik lazım de kargo çıkarsın sende parayı havale yap. N11 deki fiyattan daha ucuza alırsın lastiğini. Çünkü n11 de komisyon ücreti aldığı için ürün fiyatına yansıtıyor satıcı.

aldım hocamm elime ulaştı bugun lastiğim ama ilk önce lastiğe sıvı bastıracam düzelmezse değiştereceğim

Machair
16 Şubat 2017, 07:33
aldım hocamm elime ulaştı bugun lastiğim ama ilk önce lastiğe sıvı bastıracam düzelmezse değiştereceğim

Sıvı bastırıp jantı pislet sonra lastikçi yeni lastiği takacağı zaman küfür ye. Fitil atılmış lastik ile gezilmez. Lastikçiye git mantar yama yapsın. Dedikleri gibi, motorunda hiçbir sıkıntı yok, motorun bakımsız.

ENİGMA
16 Şubat 2017, 07:52
Keşke bütün sorunlarım bu olsa.Mondialden orjinal arka salıncak sipariş ettim gelen salıncak ile motorun üstündeki salıncaktaki zincir muhafaza bağlantı yerlerinin yeri farklı 😂 amörtisör bağlantı yeri yamuk yumuk.Bu parça mondialin fabrikasından geldi

omerbguclu
17 Şubat 2017, 14:04
Sıvı bastırıp jantı pislet sonra lastikçi yeni lastiği takacağı zaman küfür ye. Fitil atılmış lastik ile gezilmez. Lastikçiye git mantar yama yapsın. Dedikleri gibi, motorunda hiçbir sıkıntı yok, motorun bakımsız.
Ben bu basligi sizlerden bilgi almak icin actim sivi atilmasi ile ilgili bir kac arkadas yukarida oneride bulundu o yuzden sivi attirayim dedim sivi atilirsa jant kirleniyor dersenizde anlarim.
Mantar yama yi ilk defa okuyorum duzelecekse mantar yama attirayim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

[/COLOR]Peki bu mars almama sorunu akudenmi kaynaklidir yoksa mars motorundanmi ? Ilk marsa bastigimda calisacakmis gibi oluyor cok kisa bir sure. Daha sonra tir tir tir sesi geliyor cok hizli bir sekilde ve mars almiyor.

omerbguclu
21 Şubat 2017, 18:33
hava filtresini yağını bujisini değiştirdim baya düzeldi motor ama marş ve zincir sorunum devam ediyor. zinciri germek için tekerdeki civatayı gevşetemiyorum aşırı sıkı ve yer çok dar

crxforever
21 Şubat 2017, 21:02
hava filtresini yağını bujisini değiştirdim baya düzeldi motor ama marş ve zincir sorunum devam ediyor. zinciri germek için tekerdeki civatayı gevşetemiyorum aşırı sıkı ve yer çok dar

tekerlek milindeki somunu sökmek için tam kapalı anahtar kullanmanı tavsiye ederim. 19 anahtar ile sökülmesi lazım.
zincir gerdirmelerindeki somunları gevşetemiyorsan wd40 ile bir dene.:cat:
bu arada istanbulda oturuyor görünüyorsun profilinde. sirkeci ve şirinevlerde yamaha ybr nin her parçasını bulabilirsin. internetten sipariş edip de beklemene gerek yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=U_6FZVbDuLA

omerbguclu
26 Şubat 2017, 17:33
tekerlek milindeki somunu sökmek için tam kapalı anahtar kullanmanı tavsiye ederim. 19 anahtar ile sökülmesi lazım.
zincir gerdirmelerindeki somunları gevşetemiyorsan wd40 ile bir dene.:cat:
bu arada istanbulda oturuyor görünüyorsun profilinde. sirkeci ve şirinevlerde yamaha ybr nin her parçasını bulabilirsin. internetten sipariş edip de beklemene gerek yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=U_6FZVbDuLA

açamadığım için tamirciye gidip gerdirdim. Tamirci arka teker millerinde sıkıntı var dedi garantiye girer dedi doğrumudur garantiye girermi ?

crxforever
03 Mart 2017, 00:36
açamadığım için tamirciye gidip gerdirdim. Tamirci arka teker millerinde sıkıntı var dedi garantiye girer dedi doğrumudur garantiye girermi ?

hiç garanti kapsamında bir şey yaptırmadım motorla ilgili o yüzden bilemiyorum bence girmeli ama girmesi için motorunun da servis bakımlı olması gerekli.
arka teker milinden kastın jantın içinden geçen büyük bir milse zaten ucuz bir parça.ama o sıkıntı yapacak bir parça da değil. yan sanayisi 15 tl ise yamaha kalitesi farkı orijinali de 45-55 tl olsun.

Aydoxx
15 Ağustos 2018, 01:58
Arkadaşlar motor ybr esd2013 yokuşlarda çekiş çok düşüyor ve beşinci viteste resmen gitmek istemiyor. Düzde sorun yok 100-105 gidiyor ama yokuşlarda 60a kadar düşüyor. Ne yapılabilir? Hava filtresini değiştirdim. Buji değişiminin etkisi olur mu?