PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GSF 600 Ateşleme sorunu hk.



RapForLive
05 Şubat 2017, 19:47
Arkadaşlar merhaba. 98 model Gsf 600 Bandit sahibiyim . Lakin 2 haftadır 3 silindire düşme sorunu var , çoğu zaman 3 silindire düşüyordu. manifolddan kontrol ettiğimde 1. silindirin soğuk olduğunu gözlemledim ve 1 .silindir ateşlemesinde sorun olduğunu düşündüm.

Elim değmişken tüm buji kablolarını yeniledim ve test ettim tüm pipolarda ateşleme var ( pipo tırnakları sağlam ) . Şimdi sorun şu ;

+ Motor boştayken redline çizgisine kadar seri çıkıyor,
- Motor yükteyken herhangi bir viteste 'hep'6500RPM sonrası Redline'a kadar temazsızlık varmış gibi kesiklik yapıyor motor sesi değişiyor zor devirleniyor .

Az önce de motoru ideal 1200 RPM de çalıştırdım , motor çalışırken ;

1. pipoyu söküyorum 1200 RPM de sabit , geri takıyorum
2. pipoyu söküyorum 1000 RPM e düşüyor , geri takıyorum
3. pipoyu söküyorum 1000 RPM e düşüyor , geri takıyorum
4. pipoyu söküyorum 1000 RPM e düşüyor

Sorun bobin mi ? yoksa buji mi sizce ( Bujiler 4-5 bin km önce NGK ile değişti katolog tercihi CR9EK )

Yardımcı olanlara teşekkür ederim şimdiden .

fazil
05 Şubat 2017, 20:50
Bujileri yer degistirip denerseniz, sorun olup olmadigi anlasilir. Bobinler icin de gecerli bu durum, 4 silindir icin 2 bobin vardir diye tahmin ediyorum, o bobinleri de yer degistirip deneyebilirsiniz. Sorun bobindeyse, 1. silindir yerine farkli bir silindir calismayacaktir.

RapForLive
05 Şubat 2017, 23:43
evet 4 silindir için 2 bobin bulunuyor bobin arızası olsa ateşleme devam edermi ki ?

Mamba09
10 Şubat 2017, 10:09
evet 4 silindir için 2 bobin bulunuyor bobin arızası olsa ateşleme devam edermi ki ?

bujileri değiştirmeyi denediniz mi

RapForLive
22 Şubat 2017, 00:25
Bujiler değişti . Zaten 1. Silindir buji kablosu eskidiği için komple değiştirmiştik yalnız boğulma sorunum devam ediyor , deneme yanılma yöntemi ile şöyle bir sonuca ulaştık; başına gelen arkadaşlar yararlanabilir ;
Mevcut buji kablolarımız sert bir yapıya sahipti , daha sonradan yenilemek için 'MotoBakkal maslak'tan ' metresi '23 TL' ! Ye 2 metre yanmaz olarak tabir edilen kırmızı renkli elastik- kauçuk tarzı Ve kolayca el ile ezilebilen (ince ve çok telli) kablodan aldık( halbu ki 4 silindir 600 cc makineye kullanacağımızı belirttik ve 'uyar' dediler ) bu Arada motobakkal ağırlıkla scooter aksesuarları satıyorlar haberiniz olsun yanılgıya düşmeyin . Devam edeyim . Kabloları bobinlerden pipolara kadar yeniledik ve bujileri komple değiştirdik ve gözlemledik ki pipolar bujiye bağlı olmasına rağmen motor bloğuna 5-6 yerden kıvılcım atıyor !. Daha sonra Atatürk oto sanayiden metresi 10 TL ye 'Atalay tic.' Den siyah renkli el ile değil diş ile bile zor ezilen çok telli ve diğerine göre biraz daha kalın görünen kablodan alıp değiştirdik ve 4 silindir aktif olarak çalışmaya başladı .. kıvılcım atma olayını Ve silindirin çalışmama nedenini böylece çözmüş olduk . Diğer yandan boğulma sebebini yğksek ihtimal karbüratör kaynaklı olduğunu düşünüyoruz , bir gelişme olur ise buradan belirtirim .

serkanADH13
22 Şubat 2017, 01:49
Atlı Motor,
Ahmet usta,
0533 029 16 20,,

İst,,Gop,