PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : HAFİF SS MOTORLARIN GİDONLARİ ALÇALTILABİLİR Mİ?



Mahmutmoto
31 Ocak 2017, 13:13
Arkadaşlar cümleten Selamün aleyküm ben yeni bir üyeyim hafif ss motorların(r25 mesela) oturuş pozisyonunu beğenmiyorum.Daha agresif bir oturuş pozisyonu için gidonunu biraz daha aşağıda konumlandırabilir miyim daha önce bunun örneklerine internette rastladım.Acaba bu mümkün mü?Değerli görüşlerinizi bekliyorum...

tiawern
31 Ocak 2017, 14:00
Arkadaşlar cümleten Selamün aleyküm ben yeni bir üyeyim hafif ss motorların(r25 mesela) oturuş pozisyonunu beğenmiyorum.Daha agresif bir oturuş pozisyonu için gidonunu biraz daha aşağıda konumlandırabilir miyim daha önce bunun örneklerine internette rastladım.Acaba bu mümkün mü?Değerli görüşlerinizi bekliyorum...

Birincisi onlar SS değiller :) ikincisi sürüş dinamiklerini bozarsan dinamit etkisi yapar :)
Ama ciddi bir cevap verecek olursak bu mümkün. En üst mesneti aşağıya kaydırıp gidon kollarını biraz daha aşğı çekme işlemi yapılabilir. Bu işlem yandan bakıldığında amortisörlerin olduğundan daha fazla yukarı çıkarışması olarak görünecektir.
FZ6R clip on diye arama yaparsan senin temelde sorduğun soruya cevap olacaktır. Fakat bu yapıldığında ağırlık merkezine göre dizany edilen frenlerin artık spec dışı kalacaktır. Ben olsam SS motor alır keyfime bakardım :)

Salurbey
31 Ocak 2017, 14:32
Birincisi onlar SS değiller :) ikincisi sürüş dinamiklerini bozarsan dinamit etkisi yapar :)
Ama ciddi bir cevap verecek olursak bu mümkün. En üst mesneti aşağıya kaydırıp gidon kollarını biraz daha aşğı çekme işlemi yapılabilir. Bu işlem yandan bakıldığında amortisörlerin olduğundan daha fazla yukarı çıkarışması olarak görünecektir.
FZ6R clip on diye arama yaparsan senin temelde sorduğun soruya cevap olacaktır. Fakat bu yapıldığında ağırlık merkezine göre dizany edilen frenlerin artık spec dışı kalacaktır. Ben olsam SS motor alır keyfime bakardım :)

Tian r25 in neye ve hangi ureticiye göre süper sport olmadığını yazdın?

Mamba09
31 Ocak 2017, 14:39
Clip on gidonlarda cok basit bi işlem.
Lâkin yaptiginda elin depoya falan çarpabilir. Kablolar ve teller yetişmeyebilir/sıkışabilir/uzun kalabilir.

BatuhanK
31 Ocak 2017, 15:06
Ağır ss lerde olur da, hafiflerde kafa karıştırıcı olabilir :P
Olur oyle gidon, ama olmaz.
Şöyle olmaz; sele yüksekliği, peglerin konumu üstündeki gidona göredir, veya tam tersi olarak gidon bu verilere göre ayarlanmıştır az çok.
Gidonu istediğin şekilde yaptığın zaman gidon turunun fazla olmasıyla eller depo veya çevresine sıkışacak şehir içi kullanımı iyice zor olucaktır.
Zorlukları bi yana o pegler ve o gidonla duruş bir insanı güldürebilir, sırta bele ve boyuna bol bol ağrı yapabilir.
Eğer pegleri yarış pegleriyle değiştirirsen, mantıklı bir gidon da bulabilirsen, deneyip gormek lazım

tiawern
31 Ocak 2017, 15:42
Tian r25 in neye ve hangi ureticiye göre süper sport olmadığını yazdın?
neye yada üreticiye göre değil kullandığım gidon açısını bildiğim gaz tepkisini ölçtüğüm tecrube ettiğim motorlara göre yazdım.
aprilia rs4v 125 T mesela yüzde yüz super sport replicadır. Bu motor için ss diyebilirim, diyebiliriz. Üretici bunları nasıl sınıflandırmalı sence ?
Mesela cbr250 de super sport mu ?
sorduğun soruyu nedense gereksiz atarlı ve gergin buldum. Senin gözünde SS olabilir bence bir problem yok :)

Salurbey
31 Ocak 2017, 16:38
Honda cbr250 beni ilgilendirmiyor. Ben neye göre r25 i ss kategorisine koymadığını öğrenmek istemiştim, "kendi tecrübene" göreymış :) eyw.( başka sorum yok bunun üzerine )

BatuhanK
31 Ocak 2017, 16:43
Gereksiz bir tartışmaya girip konuları bulandırmaya gerek yok bence hocam. Her r25 e eleştiriye tepki gösteriyorsunuz :cherry: ikiyüzellilik beyzik motorlar bunlar şeapmayın fazla

Salurbey
31 Ocak 2017, 16:51
kullanıcılar sııflandırma yaparken neye gore bunu yaptıklarını merak edıyorum,tian arkadasımız yazmıs bende sordum,cevabını verdi,tecrübesine göreymiş,sıkıntı yok.

250 cc 600cc 1000cc benım ıcın hangı motor oldugundan ziyade konuya yaklaşım üzerine katılabılecegımı dusundugum, bilgim ve ilgim dahılınde fıkrımı soyleyemek ıstediğim başlıklara yazıyorum. yanı "REYZİNG :) 250 li lik vs" değil mesele. :)

wing41
31 Ocak 2017, 16:56
https://i.ytimg.com/vi/2kaATpITCek/maxresdefault.jpg

Bkz: super sport

http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/2008_Kawasaki_250R_22.jpg?378220

Bkz: sport tourinng (mini)

250 cc r25, cbr 250r, ninja 250-300 bu motosikletlerin sele gidon arası mesafeleri ss motosikletlerden daha kısadır. Şahsi fikrim bu kısa mesafeye rağmen gidonu aşağı indirirsen ya ikiye katlanman gerekir(sırt ve belden) yada popoyu artçı selesine koymak gerekir. :)

tiawern
31 Ocak 2017, 17:24
kullanıcılar sııflandırma yaparken neye gore bunu yaptıklarını merak edıyorum,tian arkadasımız yazmıs bende sordum,cevabını verdi,tecrübesine göreymiş,sıkıntı yok.

250 cc 600cc 1000cc benım ıcın hangı motor oldugundan ziyade konuya yaklaşım üzerine katılabılecegımı dusundugum, bilgim ve ilgim dahılınde fıkrımı soyleyemek ıstediğim başlıklara yazıyorum. yanı "REYZİNG :) 250 li lik vs" değil mesele. :)

konuyala ilgili herhangi bir cevap veya fikir verdiğinizi görmedim :) ufacık motorunuzu korumaya geçmişsiniz ki bir saldırı da yoktu :) ayrıca tecrube ve kullanımı küçümsemeyiniz.

İngiliz bazı amcalar ne diyolar bakınız ;

Generally speaking, it breaks down thusly:

Sportbikes are fully faired motorcycles with rearsets designed for handling.

Supersport bikes are sportbikes with racebike-like qualities. They're at the uncomfortable, powerful end of the Sportbike spectrum.

Superbikes are the top performers of the Sportbike world, with displacements above the 750cc class. Basically they're the highest-performing supersports.

A Venn diagram would show superbikes within supersports within sportbikes.

Again, this is generally speaking. Individual opinions will vary, this is only meant to serve as a generic view of how the average rider tends to define the terms.

amacım tabiki seninle tartışmak değil soru soran arkadaşa ne yapabileceğini anlatmak ve mantıklı olmadığını söylemekti...

Salurbey
31 Ocak 2017, 17:37
kucuk motoru korumak değil mesele bugun r25 yarın r1 sahibi olurum, siz o gun yine bunu yazın ben yine size aynı cevabı veriyor olacağım, sapla samanı ayırt etmek gerek.

Motor sınıfları ve bunun ıcınde modelleri vardır, bakınız r1m r1 r6 r3 r25 r125, yani super sport eşit değildir x cc y beygir z tork değerlerinde olacak yoksa sayılmıyor o sınıfa ait değildir gibi bir yaklaşım yoktur.

ingiliz amcalar değilde bence sizde YAMAHA'nın yani bu motoru üreten firmanın sınıflandırmasına bir göz atın size linki web sitesinide veriyorum.
tabi ben amcaların ve sizin tecrübenizi referans almayı tercih etmiyorum Sınıflnadırmaq konusunda.

tüm cvplarınız içinde tşkrler. forumda konu konuyu acıyor,yerı zamanı gelınce baslık altında dırek konu ıle ılgılı olmasa da yazılıyor yanı mevzuyu bulandırma vs vs dıye bır yaklasım olmasıda forum gıbı ozgur bır ortamda bana dogru gelmıyor.

https://www.yamahamotorsports.com/street-motorcycle?_ga=1.221630488.1612758029.1481634346

dyavol-77
31 Ocak 2017, 19:49
kucuk motoru korumak değil mesele bugun r25 yarın r1 sahibi olurum, siz o gun yine bunu yazın ben yine size aynı cevabı veriyor olacağım, sapla samanı ayırt etmek gerek.

Motor sınıfları ve bunun ıcınde modelleri vardır, bakınız r1m r1 r6 r3 r25 r125, yani super sport eşit değildir x cc y beygir z tork değerlerinde olacak yoksa sayılmıyor o sınıfa ait değildir gibi bir yaklaşım yoktur.

ingiliz amcalar değilde bence sizde YAMAHA'nın yani bu motoru üreten firmanın sınıflandırmasına bir göz atın size linki web sitesinide veriyorum.
tabi ben amcaların ve sizin tecrübenizi referans almayı tercih etmiyorum Sınıflnadırmaq konusunda.

tüm cvplarınız içinde tşkrler. forumda konu konuyu acıyor,yerı zamanı gelınce baslık altında dırek konu ıle ılgılı olmasa da yazılıyor yanı mevzuyu bulandırma vs vs dıye bır yaklasım olmasıda forum gıbı ozgur bır ortamda bana dogru gelmıyor.

https://www.yamahamotorsports.com/street-motorcycle?_ga=1.221630488.1612758029.1481634346

Supersport veyahut superbike lar clip-onları üst mesnetin altında olur,ön çatalları ters olur(upside-down) ve 3 yöne (full) ayarlıdır,R25 s.touring dir, SS değil(Cliponları üst mesnetin üstünde,konvansyonel ön çatal ve ayarsız),tıpkı CBR500R (o da s.tour'dur),CBR650F s.tour'dur, CBR600RR SS'dir.Nokta.

Salurbey
31 Ocak 2017, 20:00
Beyler, tabi herkes fikrini yazmakta özgür, r25 in ss olduğu konusunda fikrim net. R25 hemde cok güzel bir super sport tur. Buda benim noktam. Ben Yamaha nin dediğini doğru kabul ederim. Üreticinin dediği referansimdir.

Edit : yamaha bu olculeri bilmiyor ve r25 i yanlış sınıfa ekliyor. Sport touring sınıfı yok sanırım yamaha'nın olsa r25 i o sınıfa dahil ederdi.

telike
31 Ocak 2017, 21:51
Aha konu sapmış. R25 ss mi değil mi tam benlik. Tamam sport iyi de süperlik bi kısmı yok. 2 haftadır r25 ile paket atıyorum akdşahdşjs

BatuhanK
31 Ocak 2017, 23:41
kullanıcılar sııflandırma yaparken neye gore bunu yaptıklarını merak edıyorum,tian arkadasımız yazmıs bende sordum,cevabını verdi,tecrübesine göreymiş,sıkıntı yok.

250 cc 600cc 1000cc benım ıcın hangı motor oldugundan ziyade konuya yaklaşım üzerine katılabılecegımı dusundugum, bilgim ve ilgim dahılınde fıkrımı soyleyemek ıstediğim başlıklara yazıyorum. yanı "REYZİNG :) 250 li lik vs" değil mesele. :)

yok bu reyzik değil beyzik :))

Mahmutmoto
01 Şubat 2017, 18:17
Arkadaşlar gereksiz yere konu sapmış bütün firmalarda bu tarz motorlar s.Touring katagorisinde değil ss katagorisinde yer alıyor.Efendim şu yüzden ss değil demek biraz öznel bir yorum olur.Firmalar ss ile st nin arasındaki ayrımı yapamayacak değiller heralde.Onun dışında görüş bildiren herkese çok teşekkürler olmaz dediğiniz konuları dikkate alıyorum.soruyu Endonezya'da r-mod.com üzerinden pazarlanan parçalarla custom hale getirilen r25 leri görerekk sordum.a2 ehliyetinden dolayı R6 erişememek bu yüzden a2 ehliyetiyle alınabilecek bir motoru custom hale getirmek uğraşındayım

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

Arkadaşlar gereksiz yere konu sapmış bütün firmalarda bu tarz motorlar s.Touring katagorisinde değil ss katagorisinde yer alıyor.Efendim şu yüzden ss değil demek biraz öznel bir yorum olur.Firmalar ss ile st nin arasındaki ayrımı yapamayacak değiller heralde.Onun dışında görüş bildiren herkese çok teşekkürler olmaz dediğiniz konuları dikkate alıyorum.soruyu Endonezya'da r-mod.com üzerinden pazarlanan parçalarla custom hale getirilen r25 leri görerekk sordum.a2 ehliyetinden dolayı R6 ya erişememek bu yüzden a2 ehliyetiyle alınabilecek bir motoru custom hale getirmek uğraşındayım

COQ
01 Şubat 2017, 18:20
Firmaların motosiklet sınıflandırmalarına güvenmeyin baya saçmalamışlar.
Cruiser motoru custom diye satıyorlar hatta kawasaki iyice saçmalayıp chooper yazmış.:)
Birinin adventure dediğine diğeri enduro, bir diğeri dual purpose yazmış.
Hayabusa'yı ss yapmışlar vs.
Yani markaların yazdığına güvenmeyin yanılırsınız.
web sitelerini nasıl kafalar yönetiyorsa artık!

Alonedark93
01 Şubat 2017, 18:53
Firmaların motosiklet sınıflandırmalarına güvenmeyin baya saçmalamışlar.
Cruiser motoru custom diye satıyorlar hatta kawasaki iyice saçmalayıp chooper yazmış.:)
Birinin adventure dediğine diğeri enduro, bir diğeri dual purpose yazmış.
Hayabusa'yı ss yapmışlar vs.
Yani markaların yazdığına güvenmeyin yanılırsınız.
web sitelerini nasıl kafalar yönetiyorsa artık!

Haklarını yememek lazım zzr1400'ü ayırmışlar ss kategorisinden. :queen::flower: