PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw F650(Karböratörlü model) Konjektör Yer değiştirilmesi



atakan123123
07 Ocak 2017, 11:09
Merhaba arkadaşlar 2014 sonundan 2015 ortasına kadar 1.5yıl boyunca baş belam olan
Bmw f650(Hatta Tam adı f650st) olan 650cc karbüratörlü motorumun konjektör yer değiştirmesini resimli olarak size aktaracağım.

İlk büyük motorum cbf 150den yeni indim.Eski sahibi Motora pek binmeyen bir abim 10yıl üzeri sadece senede 2-3kere marşa basarak kapalı garajda saklanmış.
Neyse efendim 7bin liraya anlaştık Diskinde ufak bir yamukluk keşfettik bununda Katkısıyla 6900tl ye aldık.
Motorumuzun Aldığımızdaki görseli bu.
https://onedrive.live.com/?authkey=%21AA08PrDWuKd7nwk&cid=A9152EB5D8426CA9&id=A9152EB5D8426CA9%211455&parId=A9152EB5D8426CA9%211451&o=OneUp
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizK1rv2UDmaZ-25_
55w x2 Halejen farı uzunlara bağlamış. Ama tesisasatı berbat açık izolenbantlar v.s v.s
Aldığım ilk gün İki kere yolda kaldım seleyi açtım aküyle oynadım v.s v.s düzeldi.
Bilenler bilir Çok titreşimli bir motordur.Benim çok hoşuma gider herkese inat tek silindiri seviyorum ancak tek silindirin getirdiği sorunları sevmiyorum anlatmayacağım şimdi bunları..
Sele altını açınca Böyle bir tesisat olamaz dedim..
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizSnbKMMbcFZ-HdQ o ufak akü test aküsü motorun aküsü 12Amper(Olması gerekirken 14Amper takmışlar sığmamış yamuk duruyor bide resimlerde görülmüyor sökülü)
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizYBAOaBTkQ0rl9F
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizUPbxt8c9xATpuB
Marş selenoidi
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizdo-9_2GUN9FrOH

https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizji2XU9jubVzWf7
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpizmrZYUjyWEZuD-_

İçinden boşta Kablo ve Hortumlar çıktı
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpiz2gQY-CwLQSXVVI

Birde ne göreyim
Statordan gelen kablolar erimiş..
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpiz4BDBdJJS1nNjSR
Ona rağmen bu motor yolda kalmadı şarj etti
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpiz_VSxwlTHYth2hw
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0AvXJk8erXtAVv0
Neyse Konjektörü söktük.
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0USZLzSsZsPYzse
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0l99PwQRBXE8yFB
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0jF4JTI_YKxH-V3
Yaptığım İşçilikleri zamanında detaylı çekmedim aşama aşama..
GÖrüldüğü gibi Konjektörü dışarı aldım ve kablosu kısa geldiğinde kalın kablo ile uzatma yaptım..
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0o35GikCdbPPQkq
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi0ss-HAqiPmYVszC
Hemen hemen derlenmiş toplanmış hali
Alternatörden gelen kabloların yanık kısımlarını kesip klemensledim
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi04IfjiEnX4AsZzJ
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi008Vvv7B57gMepo

Bitmiş hali son resim diyebiliriz.
Aşama Aşama Çekmedim resimleri
Tüm kabloları elden geçirdim İzolasyonu yitirmiş yerleri bantladım.
Konjektörü dışarı aldım kablosunu uzattım ve klemensledim.
Klemens ısıdan zamanla eriyebilirdi ama Erimedi (8k km yaptım bu iş üzerine)
Yinede atıl ısı sorununuz varsa ısıya dayanıklı klemens kullanabilirsiniz.
Bu motorun sele altı sobayla eş değer sıcaklıkta malesef.Hatta plastikleri nasıl erimiyor şaşıyorum bazen.

Biz konjektörü niye dışarı aldık sele altında yanıyormuş sıcaklıktan kronik..
Bu arada dışardan konjektörünü çaldıranlar var dikkat edin :mrgreen:

Daha daha ;
akünün yanında hava filtresinede bakayım dedim
haline bakın
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi1AVSZ4CDZdf68fO
Elimde hava filtresi olmamasıyla
Evde bulduğum ütü süngerinden hava filtresine çok yakın bir ürün çıkardım
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi1Gj8wq8iQCHypCV
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi1Gj8wq8iQCHypCV
Hava filtresi tr de şuan 70-80-100tl civarlarında satılıyor.
F650 sahiplerine benden Başucu kitabı niteliğinde link
https://www.motobins.co.uk/
Bu site ingilterede motor sadece bmw parçaları mevcut
o zaman bu siteden almıştım 5€ filtre 4€ nakliyeyle 30tl ye gelmişti.10günde hemde.ingiltereden çabuk geliyor.

Bu motorun en büyük kronik sorunu manifolt contası yırtılmasıdır.
250tl ye aldım borusandan burada yarı fiyatı
(gerçe gümrük sınırı 30€ ya indi ama bakın yinede ekonomi yapmanızı sağlayacak çok parça var)
güvenilir bir site.

Ve motorumun satmaya yakın son resimleri;
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpiy07Q3piwNt1bqza
https://1drv.ms/i/s!AqlsQti1LhWpi1J9kIJSRqMoSrij

Benim yaşadığım sıkıntılar
*Manifolt yırtılması
*Karbüratör ayarı 2 kere
*Gaz teli kopması
*Ön diskin yamuk olması
*arka fren müşirinin switch li olması zincire takılıp kırılması

Hemen hemen 1500tl gibi masraf ettim.Sorunsuz sattım.Marş rulmanı yavaş yavaş gidiyordu ben satarken bunuda söyledim.
300tl civarında masraf açar diye.
Alan İsmail abi sözüme itimat etti..
ancak o Satın aldıktan sonra sorunlar yaşamış. hiç binememiş öldüsüne satmış.
geçen yine internette ilanını gördüm.
Gs plakalı gs diye yazmışlar birde 10bin tl istiyorlar..
Birde bu meledde karbüratörde çok sıkıntı olur oringlerinde kelebeğin pislenmesinde v.s.
Motovirus nette bir f650 konusu var ki dillere destan.

Bu arada uzun yolda 5-6litre şehir içi 8-9litre tüketen bir motordur daha azını hiç görmedim.Millet 4lt diyor.
İstanbul trafiğinde göreyim sizi..Tek depo 16litre şehir içi 180km- 200km gidiyordum.en fazla 260km yol gittim.
F650 sahiplerine selam olsun gücenmesinler Gördüğüm yerde kusma isteği geliyor bana..Belki ilk dönemlerinde sağlıklı bir motordu bilemem ama pek çok kronik sorunu var.Nedense sahipleri bunu kabul etmiyor..
Alipta çok memnun olan bir asker tanıdığım Tolga erez abi var.(10 senedir falan onda)
İyisi iyidir sözümüz dışarda olsun ama kötüsü varya adamı motordan soğutur bu motorun.:)