PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tuhaf bir karbüratör sorunu



motosero
31 Aralık 2016, 14:03
Herkese selamlar.yoğun kar nedeniyle ustaya gidemedim arkadaşlar.bugun tekrar çalıştırdım motorumu.önceki konum.rölanti düzensizliği.
1-motor jigle ile tek marşta çalıştı.
2-hava filtresi. buji ve karbüratör temiz durumda.
3-yüksek devir ve gaz verildiğinde bir sorun yok.
gelelim rölantiye .motorum ısındı hava ayarı yapmak için hava ayar vidasını çevirdim motor normal ayarda fazladurmuyor.düzensiz ve tekliyor.


motorum artık sıcak hava ayar vidasını sonuna kadar kapattım.motor hala çalışıyor.normalde stop etmesi lazım.
jigleyi açtım -en üst konum- motor hala çalışıyor.gene stop etmesi lazım.
bir fikir verecek arkadaşlara şimdiden tesekkür ederim .

H.D-H-V
31 Aralık 2016, 15:20
takipteyim verilecek cevap icin , bendede benzeri.problem var 2 zamanli 1991 bajaj chetak (vespa )

bassturbin
31 Aralık 2016, 20:35
Bu bahsettiğiniz şeyleri motoru hiç kullanmadan mı (15 25 dk.) yapıyor yoksa kullandıktan sonramı rolantide durunca yapıyor?

motosero
31 Aralık 2016, 21:42
Rolantideki duzensizkik devamli var.fakat jigle motor sicakken acinca gaz vermeden calismaya devam ediyor rolanti dusuyor ama stop etmiyor.hava ayar vidasini motor sicakken tam kapattim stop etmedi.diger motorlarimda calismasi imkansizdi kapattigim anda Stop ederlerdi.karburator kaliteli bir yapiya benzemiyor delta marka.

bursagsli
31 Aralık 2016, 21:44
benim motorda da rolantide tekleme sorunu vardı karbüratör ayarı yaptım şimdi saat gibi çalışıyor
en sağlıklı karbüratör ayarını böyle;
hava ayar vidasını sonuna kadar sık
sıktıktan sonra 2.5 tur saat yönünün tersine doğru gevşet
motoru çalıştırıp ayar vidasını yavaş yavaş saat yönüne doğru sık ve motor stop edince motoru tekrar çalıştırarak saat yönünün tersine doğru yavaş yavaş gevşet
motor tekrar stop edince misal 2 stop etme arası 6 tur ise ayar vidasını 3 tur sıkarak hava yakıt karışımını ayarlamış oluyorsun
ben böyle yaptım motor gayet rahat çalışıyor ama karbüratör ayarı yaparken motor sıcak olsun

motosero
01 Ocak 2017, 11:42
Aynisini yaptim ustat .karburator kafasina gore takiliyor. Tesekurler emegine saglik.

drumstar
01 Ocak 2017, 12:15
Karbüratörü silindire bağlayan boğazda çatlak olabilir mi?

motosero
01 Ocak 2017, 15:51
Plastik bogaz. olabilir ustat onada bakayim .tesekkurler

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

bogaz da sağlam çıktı bir sıkıntı yok.

hiter
01 Ocak 2017, 17:09
Merakla takip ediyorum 🤔

diablof
02 Ocak 2017, 14:10
dostum karbüratör ün içine giren rolanti kablosunu bir kontrol et. orada sorun olabilir. benim de başıma gelmişti. yapmadığım şey kalmadı. ama sonra buldum sorunu.

ben jikle kablosunu komple iptal ettim, rölanti değişimi sorunum düzeldi. kışın çalıştırmak için karbüratör altından rölanti açarak çalıştırıp, sonra ısınınca geri yerine getiriyorum ayarı.

üst tarafından giriyor jikle kablosu karbüratöre genelde orada bir sorun olabilir. kontrol etmekte fayda var.

Okan Sinan Ocan
02 Ocak 2017, 15:07
Merhaba,

Karbüratör bir şekilde bir yerlerden hava alıyor ama orası her neresi ise doğru yer değil.

Genellikle bakım için sökülüp tekrar monte edilirken vidaları dengesiz ve aşırı sıkıldığında karbüratörlerin gövdesi kılcal olarak deforme oluyor ve bu tür hava alma problemleri oluşabiliyor. İşin uzmanı bir tamirciyi bile uğraştırabilecek bir problem.

Eğer benim başıma gelseydi karbüratörü yenisi ile değiştirmeyi tercih ederdim.

Sevgilerimle

motosero
02 Ocak 2017, 23:26
Selamlar .Diablof ustad karburatorumuzun jiglesi kablosuzdur.tesekkurler yorumunuz icin.merhabalar oocan ustad. karburator konu olunca gozum kapali acip topluyorum.sizinde dediginiz gibi yanlis bir yerden hava aliyor. Bu besinci motorum.ve hava ayarini tam kapatipta stop etmeyen bir motor gormedim. Sicak motorda jigleyi actim banamisin demedi dusuk rolantide olsa calisti. Sokup tekrar dikkatli bakacagim .iyibir karburator alip deneyecegim insallah.yorumlariniz icin hepinize cok cok tesekkur ederim.saygilarimla

Marbi
05 Ocak 2017, 10:29
Hava alıyor bence jigle açtıgında stop etmiyorsa

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

Karbüratörün bağlandığı yerlere iyi bak manifold falan çatlak patlak contaları patlak olabilir

motosero
05 Ocak 2017, 12:02
Bakacam ustadim .hafta sonu dikkatlice inceliyecem.sagolasin..

motosero
08 Ocak 2017, 10:11
Sorunumuz karburator gaz teli kapagindaki contadanmis.yeni conta taktim motorum saat gibi ayar tuttu.emegi gecen herkese tesekkur ederim.saolun.

EMRE ANAR
29 Eylül 2021, 00:27
Sorunumuz karburator gaz teli kapagindaki contadanmis.yeni conta taktim motorum saat gibi ayar tuttu.emegi gecen herkese tesekkur ederim.saolun.

Merhaba,
Eski bir Konuyu canlandırma olacak ama,
Gaz teli kapağındaki conta derken söylediğiniz conta tam olarak nerededir.

karşıyaka
29 Eylül 2021, 02:24
Merhaba,
Eski bir Konuyu canlandırma olacak ama,
Gaz teli kapağındaki conta derken söylediğiniz conta tam olarak nerededir.
Merhaba,
Büyük ihtimalle emiş kaydırıcı kapağın içindeki gaz pistonudur (diyafram)
Bir de küçük diyafram var; ben çok aramıştım satan yerleri bir ara, kimse satmıyordu anca yurtdışında vardı o aralar.

EMRE ANAR
29 Eylül 2021, 20:04
Merhaba,
Büyük ihtimalle emiş kaydırıcı kapağın içindeki gaz pistonudur (diyafram)
Bir de küçük diyafram var; ben çok aramıştım satan yerleri bir ara, kimse satmıyordu anca yurtdışında vardı o aralar.

Merhaba,
Dediğiniz gibi gaz pistonundaki diyafram contası olabilir.

Birde emme manifolduna bağlı ufak olan diyafram contasıda mevcut,
Aşağıdaki içerikteki gibi.

https://enginermotor.net/9394/karburator-tamir-takimi-scooter-125-150