notyetktu
26 Aralık 2016, 17:15
motorum hyosung ms3 250, 250 cc enjeksiyonlu maxiscooter (2008). Bu motorların kronik şarj sorunu mevcut. öncelikle yaşadığım sorunu anlatayım:
motorumun çalışmasında herhangi bir sorun yokken 1 hafta kullanmadan bıraktığımda tekrar çalışmadı. arabadan ara kablo çekerek aküye takviye yapıp sorunsuz sürdüm. ardından bir iki günlük kullanımdan sonra tekrar 1 hafta kullanmadan geçen bir vaktin ardından tekrar akü azaldı ve tekrar ancak takviye ile çalıştırabildim (bu arada aküm yeni sayılır). Durumu motorcuya anlattım akümü vs ölçtü ve sorun olmadığını söyledi. Ardından bir gün yolda seyir halinde iken yaklaşık 30 km lik bir mesafenin ardından motor stop etti ve tekrar marşa bastığımda önce akü zayıfladı, ardından gösterge giip gelmeye başladı, ve bir kaç denemeden sonra hiç bir şekilde marş almadı. Motoru motorcuya kadar elimde götürdüm ve bıraktım. Sonraki gün aradığımsa stator sargısında sorun olduğunu söyledi ve yeniden sarabileceğini söyledi. Motoru motorcudan aldım ve marşa bastın sorun gözükmüyordu. Sonraki gün çalıştırdığımda da sorun yoktu. Ancak motoru 1 hafta kullanmasam akü zayıflıyor ve takviye yapmam gerekiyor.
Motoru yaklaşık 2 aydır kullanmıyorum. Kapalı garajda duruyor. Akünün kutup başını söktüm ancak muhtemelen çalıştırmaya çalışsam aynı sorunla karşılaşacağım. Şimdi bir yerden orjinal stator ve konjektör buldum (stator için 450, konjektör için 380 TL istiyor). Ve ilerleyen zamanlarda da bulabilirmiyim bilmiyorum. Sizce sorun statordan mı kaynaklıdır, konjektörü de değişmem gerekir mi, yoksa tamamen farklı bi öneriniz mi var. Parçaları bulmuşken alayım diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Bu arada Ankara Etimesgutta Ankara Motosiklet var Mert Motor oraya götürüyorum. Başka bir yer önerirseniz sorunumu çözebilecek sevinirim.
motorumun çalışmasında herhangi bir sorun yokken 1 hafta kullanmadan bıraktığımda tekrar çalışmadı. arabadan ara kablo çekerek aküye takviye yapıp sorunsuz sürdüm. ardından bir iki günlük kullanımdan sonra tekrar 1 hafta kullanmadan geçen bir vaktin ardından tekrar akü azaldı ve tekrar ancak takviye ile çalıştırabildim (bu arada aküm yeni sayılır). Durumu motorcuya anlattım akümü vs ölçtü ve sorun olmadığını söyledi. Ardından bir gün yolda seyir halinde iken yaklaşık 30 km lik bir mesafenin ardından motor stop etti ve tekrar marşa bastığımda önce akü zayıfladı, ardından gösterge giip gelmeye başladı, ve bir kaç denemeden sonra hiç bir şekilde marş almadı. Motoru motorcuya kadar elimde götürdüm ve bıraktım. Sonraki gün aradığımsa stator sargısında sorun olduğunu söyledi ve yeniden sarabileceğini söyledi. Motoru motorcudan aldım ve marşa bastın sorun gözükmüyordu. Sonraki gün çalıştırdığımda da sorun yoktu. Ancak motoru 1 hafta kullanmasam akü zayıflıyor ve takviye yapmam gerekiyor.
Motoru yaklaşık 2 aydır kullanmıyorum. Kapalı garajda duruyor. Akünün kutup başını söktüm ancak muhtemelen çalıştırmaya çalışsam aynı sorunla karşılaşacağım. Şimdi bir yerden orjinal stator ve konjektör buldum (stator için 450, konjektör için 380 TL istiyor). Ve ilerleyen zamanlarda da bulabilirmiyim bilmiyorum. Sizce sorun statordan mı kaynaklıdır, konjektörü de değişmem gerekir mi, yoksa tamamen farklı bi öneriniz mi var. Parçaları bulmuşken alayım diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Bu arada Ankara Etimesgutta Ankara Motosiklet var Mert Motor oraya götürüyorum. Başka bir yer önerirseniz sorunumu çözebilecek sevinirim.