PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürekli tekrar eden can sıkıcı arıza..



kerem can
20 Aralık 2016, 23:25
Merhabalar,motorum mondial sentor 150.
Yağmurlu bi günde İstanbuldan alıp geldım 1-2 saat sürüs sonrasında debriyajı cekınce istop etti.Baya bi denemeden sonra tekrar calıstı fakat gazı kokluyorum bogula bogula istop edıcekmıs gıbı zar zor bir şekilde evime ulaştım debriyajı cekıp gaz vermedıgım gıbı istop ediyordu.Motorcuya goturdum buji değiştiler düzeldi. Tekrardan 1 hafta sonra motoru yıkadım giderken aynı sorunu verdi kaldım yolda.Tekrar goturdum motorcuya ngk nın kaliteli bujilerinden taktı,yağını değiştirdi,zincir ayarlarını yaptı,rolantiyi uygun seviyeye getirdi.Her neyse 2 gün oldu üstünden tekrar aynı sorun tekrar..30dk lık bile sürmeyen bi sürüş,yagmurlu hava fakat yagmıyor yerde su var.Debriyajı çektim ve her zamanki gibi istop.Motorum asla durdugu yerde su yemez her zaman branda atarım,geceleride garajımda kalıyor brandasıyla.Bir sorun daha var,örnek veriyorum 3.viteste gidiyorum ilerde trafık olucak yavaslanmaya hazırlanıcam debriyajı cekıyorum motor frenliyor resmen böyle tatlı tatlı bişeyler tutuyo sanki motosikleti.Bunu en cokda iyice yavasladıktan sonra tekrardan debriyajı bırakırken gazı fazla acmamdan anlıyorum birşeyler tutuyor sankide daha fazla güc istiyor. Normal calısırken 1.vitese takıyorum debriyaj ful çekili zerre boşluk yok motor kendi kendine gidiyor,geri geride gitmiyor bişey takılıyo gibi oluyor.
Tüm sorunlarım bunlar,motosikletten sogumama neden oluyor sebebi ney bilmiyorum.Ögrenciyim her seferınde motorculara elde ne varsa gidiyor.Daha 1000km kullanamadım motosikleti bunca şey cıktı.2400km de galeriden almıstım bir de sıkıntı felan hiç tahmin etmiyordum.Buji değiştir o yanmıştır vs yorumlar yapmayın lütfen bende biliyorum değiştirmeyi bunun sebebi ney her seferıne bu oluyor ? ve diğer sorunların sebebını zerre anlamadım.Tecrübeli arkadaşlarım,abilerim yardımcı olursanız sevinirim..Bu sefer cozum bulamassam motoru aldıgım yerle tartışma cıkartıp iade edicem,bu sorunları onlara soyledıgımde en yakın mondiale git dediler.Her seferınde siz itmiyorsunuz bu motoru vs diyip kapatmıstım.. Cevaplarınızı bekliyorum,teşekkürler şimdiden

serkanADH13
20 Aralık 2016, 23:36
çıkan buji ne durumdaydı ???
HAP KARA KURUM BAĞLAMIŞ mı?

yoksa hafif siyahlıkmı vardı???

bence sen cevrende herkesın önerdıgı bır ustaya gıt ve durumunu anlat,,,

Sorun KARBURATOR BENZIN YETISTIREMIYOR olabılır,
Karburatorun tahlıyesını aç çalışmadığı zaman benzın gelırse normaldir,

DEPO MUSLUGUNUN HORTUMUNU CIKART ve benzın gelıyormu musluk acıkken bak,
gelıyorsa musluk saglamdır,

JİKLE NE KONUMDA ÇALIŞIYOR kontrol et,
Gerekirse çalışırken aç stop ederse jikle sağlamdır,

vE MOTOR ÇALIŞMADIĞI ZAMAN bujı baslıgını sök kıvılcım atıyormu kontrol et
kıvılcım atmıyor ıse atesleme sorunu vardır,,,

kerem can
20 Aralık 2016, 23:45
Hocam kocaelide oturuyorum varsa önerebilcegin bir usta ugramaya calısırım tabikide soruları söyliyim:
Buji direk kara her seferınde
Benzin hortumunu usta gozumun onunde açtı baktı lıkır lıkır benzin akıyor muslukta sıkıntı yok
Jiklede sağlam Allaha şükür sabahları o olmasa zor ısıtırıp motoru
Şu kıvılcım şeyini tam anlıyamadım tam olarak ne yapmam gerektigini yazarmısın
ayrıyetten teşekkür ediyorum bu saatteki ilgin için

Bende ateşlemeden diye tahmin ediyorum,cunku marş basıyor tıkır tıkır ama gaz yemiyor gaz tepkisi yok buji değişince oda geliyor ama ilk suda böyle patlıyor her seferınde birde o debriyaj cekınce fren mevzusu var

diablof
21 Aralık 2016, 13:12
"Normal calısırken 1.vitese takıyorum debriyaj ful çekili zerre boşluk yok motor kendi kendine gidiyor,geri geride gitmiyor bişey takılıyo gibi oluyor."

debriyaj ayarına bir baktır hocam. can alıcı nokta burası bence. ayarını yapsın birisi. tam çekili iken debriyaj motorun hareket etmesi normal değil. bu stop etmeyi de bundan dolayı yapıyor olabilir. debriyajı bıraktığın anda stop ediyorsa balataların da aşınmış olabilir debriyaj değişimi gerekebilir. ama öncelikle debriyaj ayarını bir kontrol etmekte fayda var.

ayrıca karbüratör hava benzin karışım ayar vidasıyla biraz oynasın bakalım götürdüğün usta. motor boğuluyor olabilir yada az benzin alıyor olabilir. genel olarak tam kapalı konumdan 2-2,5 tam tur açık olması gerekiyor.

kolay gelsin.

medusa_0302
21 Aralık 2016, 14:13
motoru orta sehpaya al ön tekeri ve arka tekerleği çevir sıkan birşey varmı kontrol et fren, zincir sıkı olabilir. stop konusunu da iyi bir ustaya göster öncelikli karbüratör hava-rolanti ayarı sonrası buji öncelikli nedenler. (jiklenin açık olmadığından emin ol)

Mamba09
22 Aralık 2016, 07:58
Debriyaj ayarı veya balatalarina bak. Ayırmıyor. Gaz verince de gitmiyor. Oncelikle bu konunun uzerinde dur. Sorunun bu ayarsızlıkta.