PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Bakımı



hasangazili
19 Aralık 2016, 16:56
Selamlar üç ay kadar motoru yatıracağım. Üstünü branda ile örttüm aküyü de söktüm eve getirdim. Petek kapaklarını açtım sıvı eklemek için (oto tamircisi saf su ekle demişti) bir araştırıp öyle ekleyelim yanlışlık olmasın dedim. Araştırdım kafam daha çok karıştı. Akü sulu ve bakımsız. Önceki motorumda da aynı tip akü vardı. Bittiğinde oto elektrikçiye götürdüm su ekledi şarj etti sorun yoktu. Üç ay sonra sattım motoru belkide sorun yaşamıştır bilmiyorum. Şimdi ben bu aküye su eklemeli miyim?

Mertcan39
19 Aralık 2016, 17:14
akü elektrolit seviyesi bu iki arada olmalıdır
http://i.hizliresim.com/AnnL2Q.png (http://hizliresim.com/AnnL2Q)

hasangazili
19 Aralık 2016, 18:04
Benim aku bu tip değil. Siyah kutulu

Mertcan39
19 Aralık 2016, 18:14
Benim aku bu tip değil. Siyah kutulu

üstünde ibare yoksa plakaların biraz üzerinde olması lazım elektolit seviyesinin

kivancern
19 Aralık 2016, 18:38
Akun awg dedikleri bakim gerektirmeyen tipde.. su eklenmez.

Eve goturmen guzel olmus bunun disinds yapabilcegin en guzel "trickle charger" dedikleri bir sarj cihazi ile akuyu elektirik girip ciimasini saglayabilirsin..

Deltran in battery tender modeli bu iste en meshuru

ahmet.58
26 Aralık 2016, 13:26
Akünüz kuru akü ise sakın su ilavesi veya asit eklemeyin benim akü de bakımsız jel akü ve hiçbirşey yapılmasına gerek yok

hasangazili
26 Aralık 2016, 13:45
Akü şarj durumunu ölçmek için ucuz bir voltmetre aldım. Akü 12.5 volt çıktı takip edeceğim bakalım kaç günde 12.4 volta düşecek. 12,4 voltta tekrar şarj edilmesi gerekiyormuş.

demir2001
26 Aralık 2016, 15:20
Aküyü sök oda sıcaklıgında muhafaza et ne zaman istersen tak kullan