PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ gösterge camındaki buhar ve kapaktaki "şey"



SRC
18 Aralık 2016, 16:05
Merhaba arkadaşlar ben 15 model ninja 300 kullanıcısıyım.
10 bin de aldım motor 14 bini geçti şu ana kadar tık demedi.
Dün lastik havalarına bakarken gözüme ilişen bir şey beni tedirgin etti.
Yağ camında buhar vardı hemen motorcuya götürdüm.
(Korkumun sebebi önceden R25 kullanıcısı olup yatak sarmasıydı. İlk belirtileri de bunla benzerdi)
Motorun suyunda bir azalma gözükmedi.
Yağının renginde bir gariplik yoktu. Sadece yağ biraz eksiltmişti ekledik(ninja 300 ortak problemi diye biliyorum.)
Biraz ısıtıp yağ kapağını açtık buhar varsa çıksın diye sonra bununla karşılaştık.
Ustalar bi kaç gün daha gözlemlememi söylediler fakat ben ikna olamadım. Bir de size danışayım dedim nedir bu?
Motor yağı olarak Motul 5100 15w50 kullanıyorum. Sizce değiştirmeli miyim ?
Motosikleti genelde kısa mesafe kullanıyorum. Okul ev staj dershane arası
Fotoğraflar:
http://imageshack.com/a/img923/9269/2r375B.jpg
http://imageshack.com/a/img922/9548/LbCYFN.jpg
http://imageshack.com/a/img921/1579/iwLJtq.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

Bu arada hararet hiç artmadı. Su karışmasından korktum ama şöyle diyenler var: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.

< iLk@yy >
18 Aralık 2016, 16:37
Köpürme anormal birşey değildir aslında çünkü kullanfığımız tüm yağlarda deterjan katkılı diyebilirim.

Eskiler hatırlar eskiden tofaş arabaları kullananlar özellikle yağ deterjan katkılı olarak değiştiğinde shell yağlar köpürme yapardı ( deterjan katkılı teknolojiye geçen ilk marka )

Bir diğer konuda havalar aşırı soğudu artık. Kısa mesafede de motorunuz tam anlamıyla ısınmıyor yağ sıcak motor bloğu olması gerekenden soğuk. Dolayısı ile olması normal bişe.

Geçen sene kısa süre kullandığım spada anton 150 dede aynı şey olmuştu.uzun yol yaparsam olnuyordu buhar ve kapaktaki durum. Spada hava soğutmalıydı bu arada.

Yazın olmuyorsa ve genleşme kabında veya radyatorde yağ vs gözlemlemiyorsanız yağa su karışma ihtimali yoktur.

Mertcan39
18 Aralık 2016, 16:42
benim motordada aynı şey mevcut belki 1 senedir bir sorun oluşmadı

IRau
18 Aralık 2016, 16:45
motul 7100 10-40 kullanıyorum r25 de böyle bişey görmedim

SRC
18 Aralık 2016, 18:09
Arkadaşlar sağ olun yorumlar için gün gün gözlemlerimi yazacağım belki başkasına da yardımcı olur.
1 saat önce falan gaza geldim ve denedim 60 km civarı hem şehir içim hem otoban gazlaması yaptım kapağı temizleyip, geldiğimde motor bayağı sıcaktı ve kapak temizdi (dün 2 km lik yoda bile tortu toplamıştı) sanırım bu iyiye işaret ama bakalım sabaha gene buhar yapacak mı yazacağım. Ben yine de nolur nolmaz diye motul full sentetik 7100 10w40 katayım diyorum. Yoksa boşa masraf mı acaba ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------


Köpürme anormal birşey değildir aslında çünkü kullanfığımız tüm yağlarda deterjan katkılı diyebilirim.

Eskiler hatırlar eskiden tofaş arabaları kullananlar özellikle yağ deterjan katkılı olarak değiştiğinde shell yağlar köpürme yapardı ( deterjan katkılı teknolojiye geçen ilk marka )

Bir diğer konuda havalar aşırı soğudu artık. Kısa mesafede de motorunuz tam anlamıyla ısınmıyor yağ sıcak motor bloğu olması gerekenden soğuk. Dolayısı ile olması normal bişe.

Geçen sene kısa süre kullandığım spada anton 150 dede aynı şey olmuştu.uzun yol yaparsam olnuyordu buhar ve kapaktaki durum. Spada hava soğutmalıydı bu arada.

Yazın olmuyorsa ve genleşme kabında veya radyatorde yağ vs gözlemlemiyorsanız yağa su karışma ihtimali yoktur.

Yazın olmuyordu yaklaşık 1 hafta önce kontrol ettim yine yoktu bu ara çok soğuk ve kısa mesafe kullanıyorum yedek su deposunda azalma yok radyatörde de yok gibi ama radyatöre bakamadım henüz grenajı sökmem lazım