SRC
18 Aralık 2016, 16:05
Merhaba arkadaşlar ben 15 model ninja 300 kullanıcısıyım.
10 bin de aldım motor 14 bini geçti şu ana kadar tık demedi.
Dün lastik havalarına bakarken gözüme ilişen bir şey beni tedirgin etti.
Yağ camında buhar vardı hemen motorcuya götürdüm.
(Korkumun sebebi önceden R25 kullanıcısı olup yatak sarmasıydı. İlk belirtileri de bunla benzerdi)
Motorun suyunda bir azalma gözükmedi.
Yağının renginde bir gariplik yoktu. Sadece yağ biraz eksiltmişti ekledik(ninja 300 ortak problemi diye biliyorum.)
Biraz ısıtıp yağ kapağını açtık buhar varsa çıksın diye sonra bununla karşılaştık.
Ustalar bi kaç gün daha gözlemlememi söylediler fakat ben ikna olamadım. Bir de size danışayım dedim nedir bu?
Motor yağı olarak Motul 5100 15w50 kullanıyorum. Sizce değiştirmeli miyim ?
Motosikleti genelde kısa mesafe kullanıyorum. Okul ev staj dershane arası
Fotoğraflar:
http://imageshack.com/a/img923/9269/2r375B.jpg
http://imageshack.com/a/img922/9548/LbCYFN.jpg
http://imageshack.com/a/img921/1579/iwLJtq.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------
Bu arada hararet hiç artmadı. Su karışmasından korktum ama şöyle diyenler var: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.
10 bin de aldım motor 14 bini geçti şu ana kadar tık demedi.
Dün lastik havalarına bakarken gözüme ilişen bir şey beni tedirgin etti.
Yağ camında buhar vardı hemen motorcuya götürdüm.
(Korkumun sebebi önceden R25 kullanıcısı olup yatak sarmasıydı. İlk belirtileri de bunla benzerdi)
Motorun suyunda bir azalma gözükmedi.
Yağının renginde bir gariplik yoktu. Sadece yağ biraz eksiltmişti ekledik(ninja 300 ortak problemi diye biliyorum.)
Biraz ısıtıp yağ kapağını açtık buhar varsa çıksın diye sonra bununla karşılaştık.
Ustalar bi kaç gün daha gözlemlememi söylediler fakat ben ikna olamadım. Bir de size danışayım dedim nedir bu?
Motor yağı olarak Motul 5100 15w50 kullanıyorum. Sizce değiştirmeli miyim ?
Motosikleti genelde kısa mesafe kullanıyorum. Okul ev staj dershane arası
Fotoğraflar:
http://imageshack.com/a/img923/9269/2r375B.jpg
http://imageshack.com/a/img922/9548/LbCYFN.jpg
http://imageshack.com/a/img921/1579/iwLJtq.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------
Bu arada hararet hiç artmadı. Su karışmasından korktum ama şöyle diyenler var: Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.