PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Tapası Yalama Olur mu ?



ygt47
17 Aralık 2016, 18:44
cbr125 motorumun 4bin bakımı gelmişti servisle uğraşamam deyip kendim bu işe girdim. Eski motorum kt150 ninde hep yağını kendim değiştirirdim. Neyse grenajları güzelce söktüm buraya kadar sorun yok. Yağı boşaltmak içni alttaki civatayı sökerken yanlışlıkla sıktım baya zorladım civata 2 tur boşa döndü ve bir daha dönmedi sonra farkettim tersi yöne çevirerek civatayı çıakrttım. Civatanın dişlerini inceledim bir sorun yok yalnız civatanın gireceği yerde sorun varmı bilemiyorum sizce birşey olmuşmudur. Yeni yağı koyup civatayı tatlı bir güçle sıktım yağ akıtması filan olmadı.

Birde zincir ayarını yaptım yandaki çentikler milim milime aynı olacak şekilde yaptım ama bir kaç kez arka teker köşeleri düşük hızda köşeyi dönerken az gaz verince kaydı. acaba zinciri fazla sıkışaştırdıgımdan arka ekere güç fazlamı geliyor o yüzden gazla oynayınca arka dansöz gibi oluyor ? Çünkü zincirim baya bi bollaşmıştı. yoksa arka tekerleği tam olarak ayarlayamadım mı buarada lastiklerim michlein pilot street.

ErenSaritas
17 Aralık 2016, 19:09
geçmiş olsun birebir aynı durum benim başımada gelmişti:)
helicoil diye bir malzeme var. tapanın dişlerini tamamen yok edip yerine helicoil denen malzemeyi takıyorlar. sonra yeni tapayı takıp devam ediyorsun.
benimkinde yağ tapasından kaçak oluyordu, sende çok riske atmadan yaptır derim. yağ kaçağı olursa arka tekerine sıçrama ihtimali çok yüksek.

mustafa_325
17 Aralık 2016, 19:50
Motor bloğu alüminyum, cıvata çelik malzemeden olduğu için zorlama durumunda cıvata motor bloğunu aşındıracaktır. Yani yalama olan taraf cıvata değil motor bloğu. Eğer yalama yaptırdıysan bloktaki dişler gitmiş demektir. Ya tornacıda yeni diş açtıracaksın ya da helicoil kullanacaksın.

Tapadan damlayacak 1 damla yağın kaza yaptırma ihtimali çok düşük. Motordaki yağ seviyesi azalmadığı sürece ufak damlamalar sıkıntı olmaz bence.

ygt47
17 Aralık 2016, 20:19
Motor bloğu alüminyum, cıvata çelik malzemeden olduğu için zorlama durumunda cıvata motor bloğunu aşındıracaktır. Yani yalama olan taraf cıvata değil motor bloğu. Eğer yalama yaptırdıysan bloktaki dişler gitmiş demektir. Ya tornacıda yeni diş açtıracaksın ya da helicoil kullanacaksın.

Tapadan damlayacak 1 damla yağın kaza yaptırma ihtimali çok düşük. Motordaki yağ seviyesi azalmadığı sürece ufak damlamalar sıkıntı olmaz bence.

Dediğim gibi yeni yağı koyduktan sonra iyi şekilde civatayı sıktım boşa dönmedi ama biraz daha abansaydım muhtemelen boşa dönerdi. Acaba ileride yağ değişimlerinde bir sorun çıkar mı? Motoru yüksek devirlerde kullanarak 10km yol yaptım şuan için bir damlama olmadı

bursagsli
17 Aralık 2016, 21:14
Yeni yağı koyduktan sonra motorla dolan motor bloğu iyice ısınsın akşam motoru park edip sabah kalktığında motorun altında yağ varsa motor yağ kaçırıyordur. Yağ kaçırıyorsa ya tapa deliğine yeni diş açtıracaksın ya da helicoil denen sistemi yatıracaksın

atakan123123
04 Ocak 2017, 19:33
Bir dahaki yag degisiminizda ustaniza bilgi verin.bir kontrol etsin hocam.
Motoru yatiripvveya egip dis durumumlarina bakilsin.
Benim satin aldigim motorda basima geldi ilk yagdegisimimde baktim bosa donuyor.bide teflon sarmislar idareten tutmus.
Yag damlatmasi mesele degil.
Egerki tapa bi anda bosa cikar tum motor yagini indirirse asagi size kaza yaptirir + motoruda kitler.
Maddi manevi hayattan sogutur insani?
Tahminimce sizinki ileri seviye olmasa bile kontrol etmekte fayda var..

murat 60
04 Ocak 2017, 19:42
arkadaşlar benım bildiğim kadarıyla helicoıl denen malzeme gevşemeyi önlemek amacı ile kullanılıyor aynı zamanda ıyıce yapışır bir dahaki yağ değişiminde sıkıntı olabılır ben tavsiye etmıyorum ama şu da var bu malzemenın türleri var belki onlar olabilir yinede riskli
madem sürekli kendinz değiştiriyorsunuz birtane tork anahtarı alın kendinize hem çok zorlamadan sıkmış olursunuz ayrıca ters veya düz diş olduğuna emin olmadığınız bir malzemeyi zorlamamkta fayda var keşke sorsaydınız diyorum ama olan olmuş zaten umarım sabah herhangi bir kaçakla karşılaşmassın
geçmiş olsun

crxforever
04 Ocak 2017, 21:53
üreticiler motorun sadece o vida gelen kısmını daha sağlam sert malzemeden yapsalar ölürler sanki :pr:
heil coil yaptırıp yıllarca kullandım bir sorun çıkmadı. bu aralar yeni yeni yağ atmaya başladı.
tapanın arasına bakır pul takmak ve soğuk iken değiştirmek yalama sorununu gideriyor.